Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Despre suflet, duh si starea omului in moarte (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11275)

tricesimusquintus 24.11.2010 14:46:16

Despre suflet, duh si starea omului in moarte
 
Pentru a de descongestiona alte topice în care apar tot mai frecvent întrebări cu privire la starea omului în moarte, consider necesară înființarea acestui topic. Vechiul topic de profil a fost prematur închis, așa că puteți posta aici. Mulțumesc pentru înțelegere.

Florin-Ionut 24.11.2010 15:17:36

Mai intai se pune problema ca unele culte inteleg starea omului de dupa moarte ca un somn inconstient in asteptarea Judecatii, ceea ce pentru ortodocsi este o idee inacceptabila.

tricesimusquintus 24.11.2010 16:02:35

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
1.Daca tu crezi ca Duhul Sfant poate sa moara, este credinta ta.

Nu numai că n-am afirmat așa ceva, dar nici prin cap nu mi-a trecut că ai putea înțelege atât de deformat. Dacă cineva primește Duhul Sfânt, iar acea persoană moare până la urmă, nu înseamnă că și Duhul Sfânt moare odată cu ea. În plus, Dumnezeu poate să și retragă Duhul Sfânt de la cineva care se poartă nedemn (exemplu dacă cineva păcătuiește împotriva Duhului Sfânt).

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
tu sustii ca odata cu trupul a murit si duhul si doar atunci cand inviaza trupul invie si duhul. La Facerea vedem ca Duhul da viata trupului nu invers.

Teologia adventistă, conform antropologiei biblice nu abordează omul pe felii. Concepția biblică despre ființa umană este holistică, așa cum am și învățat la prima lecție de anatomie: "Omul- un tot unitar". Conform acestei logici, omul mort este... mort (pentru a fi viu din nou trebuie să aibă loc învierea), sau așa cum plastic se exprimă dreptul Iov "omul când moare, rămâne întins".

"Ființa umană, însă, când moare, își pierde toată vlaga; omul, după ce își dă ultima suflare, nu mai este." (Iov 14,10- versiunea NTR).

Când omul moare, se întâmplă cu el reversul procesului de la Creație (Facerea 2,7), anume: țărâna merge în țărână, iar suflarea de viață (duhul) merge la Cel care a dat-o. Această suflare de viață (numită în Scriptură și duh sau spirit) nu este o entitate ce ar putea trăi independent de corp, ea este dată de Dumnezeu, însă nu este Duhul Sfânt Însuși.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
2. Te intreb: cand a fost Iisus viu facut cu duhul? Cine este Iisus? Nu este El Dumnezeu Fiul? Daca raspunsul este da, atunci stim ca EL a fost facut viu cu duhul de la inceputuri, deci inainte de toate, de Dumnezeu Tatal.

Textul în discuție (1 Petru 3,18) nu vorbește despre aceste "începuturi", ci despre momentul când Hristos a înviat. Nu mai deschidem o altă discuție despre aceste "începuturi", că cine știe ce erezii mai descoperim pe aici... Eu atât spun: Hristos la acele "începuturi" nu a fost nici mort (ca să fie "făcut viu cu duhul"), nici inexistent (ca să fie "făcut"). Hristos este Dumnezeu, deci nu are nici început nici sfârșit.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
exista trupul lui Iisus pe vremea lui Noe? nu, Iisus s-a intrupat din femeie cu multe generatii dupa Noe. atunci cum putea fi Iisus 'omorat cu trupul' pe vremea lui Noe? El a fost omorat cu trupul in vremea lui Pontiu Pilat.

Nu intrăm nici în această discuție, atât știm că Dumnezeu nu este limitat să se exprime în orice formă și în orice timp dorește. Doar accentuarea hiperbolizată a cultului Mariei Îl limitează și-L subordonează pe Însuși Dumnezeu acesteia.
Altfel, bineînțeles că Hristos a fost "omorât cu trupul" pe timpul lui Pilat. Și tot în acel timp a fost și "înviat cu duhul", sau "înviat de Duhul [Sfânt]" cum spun alte traduceri (KJV).

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
Tu spui ''Noi putem învia și fi mântuiți tocmai pe baza învierii Domnului'' dar eu nu am gasit nicaieri in Biblie expresia 'cu invierea pe moarte calcand', ci doar 'cu moartea pe moarte calcand'.

N-ai găsit expresia, dar versetul următor l-ai găsit?

"Dar acum Hristos a înviat din morți, fiind începătură (a învierii) celor adormiți." (1 Cor.15,20)

Această "începătură", sau "pârgă" (simbolizată în VT prin "snopul de legănat" din 16 Nisan - primele roade) ne dă nouă speranța învierii. După cum snopul de legănat era o garanție și o asigurare a adunării întregii recolte, tot așa învierea lui Hristos este o garanție că toți aceia care-și pun încrederea în El vor fi înviați din morți. Acum cred că este mai clar ce am vrut să exprim.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
La Facere gasim, 'luand Domnul Dumnezeu tarana din pamant, A FACUT PE OM si a suflat in fata lui suflare de viata si s-a facut omul fiinta vie'. Prin urmare intai a facut trupul si apoi a suflat peste el duhul. Pana atunci trupul era mort. Deci sufletul nostru este insasi suflarea de la Dumnezeu, duhul nostru deci este duh din duhul lui Dumnezeu.

Faci o impardonabilă confuzie. Sufletul nostru este însăși ființa noastră întreagă, rezultantă a unirii țărânii cu suflarea de viață, așa cum bine ai citat din Fac. 2,7. Astfel a devenit omul "ființă vie", sau "suflet viu" cum spune originalul ebraic.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307101)
5. Pilda nu este actiune plasata in timp, este un exemplu de care se foloseste Iisus pentru a comunica ceva. Acest exemplu contine actiuni firesti, adica posibile. Tu ai spus ca la vremea povestita de Iisus, nu exista inca un loc in rai pentru neamul lui Avraam. Si eu am spus doar ca Iisus cunostea acest loc in rai pentru neamul lui Avraam deja (adica la vremea povestirii pildei), precum cunostea inainte de rastignire ca va fi rastignit.

Bun. Deci ești de acord că pilda nu conține realități existente la data povestirii ei. În plus, conține nu "acțiuni firești, adică posibile", ci unele de-a dreptul absurde (comunicarea între două tărâmuri despărțite de abis, dorința cuiva de a trece din Rai în Iad, prezență corporală într-un tărâm presupus doar al sufletului, etc.) așa cum absurde și contradictorii erau poveștile evreiești în circulație la data aceea și de care Hristos s-a folosit.

tricesimusquintus 24.11.2010 16:04:36

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 307411)
Mai intai se pune problema ca unele culte inteleg starea omului de dupa moarte ca un somn inconstient in asteptarea Judecatii, ceea ce pentru ortodocsi este o idee inacceptabila.

Pentru ortodocși este inacceptabilă, nu și pentru Iisus și apostoli care au folosit frecvent ideea aceasta a "somnului morții".

doctor_faustus 24.11.2010 18:37:38

Lucruri care au mai fost discutate și la alte topicuri dintre care unul în care puteți vedea înșelătoria adventistă este la pagina:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=10532
Puteți citi tot threadul, nu are decât 15 pagini și o să vă convingeți de absurditățile adventiștilor. Dealtfel reînceperea unui subiect de discuție care a mai fost dezbătut și răsdezbătut arată insistența de tip diavolesc a unor sectanți neliniștiți de aflarea adevărului și compromiterea propriilor lor false pretenții.

zsuleica 24.11.2010 23:16:41

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Această suflare de viață (numită în Scriptură și duh sau spirit) nu este o entitate ce ar putea trăi independent de corp, ea este dată de Dumnezeu, însă nu este Duhul Sfânt Însuși

Dar apostolii ne spun ca trupul este ‚’templul Duhului Sfant’, ceea ce inseamna ca duhul nostru este de la Duhul Sfant, deci parte din Duhul Sfant, nu?
Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Textul în discuție (1 Petru 3,18) nu vorbește despre aceste "începuturi", ci despre momentul când Hristos a înviat. Nu mai deschidem o altă discuție despre aceste "începuturi", că cine știe ce erezii mai descoperim pe aici... Eu atât spun: Hristos la acele "începuturi" nu a fost nici mort (ca să fie "făcut viu cu duhul"), nici inexistent (ca să fie "făcut"). Hristos este Dumnezeu, deci nu are nici început nici sfârșit.

Se spunde in Biblie ca tainele Treimii nu le putem dezlega. Dar deducem unele lucruri dupa ce ni s-a lasat in Biblie. Scrie ca ‚’la inceput a fost Cuvantul’, se mai scrie ca Iisus este ‚’Cuvantul lui Dumnezeu’. Din asta eu deduc ca inainte de Cuvant a fost Dumnezeu Tatal. Persoana Lui este fara de inceput, fara de sfarsit. Iisus este ‚’alfa si omega’ precum citim in Biblie, inceputul si sfarsitul. Al cui? Al creatiei. Iisus ne spune ca El este de la Tatal si ca Duhul Sfant de Tatal este trimis. Din asta eu deduc ca a fost‚ ’viu facut cu Duhul’ mai inainte de toate, la inceput, inainte de creatie, caci prin Cuvant a fost facuta toata creatia. Ioan 1,1 Asa inteleg eu.
Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Nu intrăm nici în această discuție, atât știm că Dumnezeu nu este limitat să se exprime în orice formă și în orice timp dorește. Doar accentuarea hiperbolizată a cultului Mariei Îl limitează și-L subordonează pe Însuși Dumnezeu acesteia.
Altfel, bineînțeles că Hristos a fost "omorât cu trupul" pe timpul lui Pilat. Și tot în acel timp a fost și "înviat cu duhul", sau "înviat de Duhul [Sfânt]" cum spun alte traduceri (KJV).

Ai dreptate, Dumnezeu nu este limitat. Dar intruparea in om pe pamant a fost limitata in timp, cel al lui Pontiu Pilat. Deci trupul Lui nu putea fi omorat in vremea lui Noe, pentru ca intruparea nu avusese loc inca.

Cunosc importanta invierii dar ce spuneam este ca Iisus s-a coborat la duhurile din inchisoare nu la TRUPURILE din inchisoare, cu duhul nu cu trupul:

’Mai inainte vazand, a vorbit despre invierea lui Hristos: ca n-a fost lasat in iad sufletul Lui si nici trupul Lui n-a vazut putreziciunea.’ Fapte 2,31 Iata se vorbeste despre suflet si despre trup separat.

Si se vorbeste de rascumpararea si invierea trupului:

‚’ Iar dacă Duhul Celui ce a înviat pe Iisus din morți locuiește în voi, Cel ce a înviat pe Hristos Iisus din morți va face vii și trupurile voastre cele muritoare, prin Duhul Său care locuiește în voi’ Romani 8, 11

‚Si nu numai atat, ci si noi, care avem parga Duhului, si noi insine suspinam in noi, asteptand infierea, rascumpararea TRUPULUI nostru.’ Romani 8,23

' se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc' I Corinteni, 15, 44

' Iata, toate cate le are el, le dau tie, dar de sufletul lui sa te feresti!' Iov 2,6 – chiar si de trup s-a legat, el fiind foarte bolnav. Dar de suflet nu s-a atins, precum citim mai sus.

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Doar accentuarea hiperbolizată a cultului Mariei Îl limitează și-L subordonează pe Însuși Dumnezeu acesteia.

Iata Insusi Iisus arata supunerea in fata mamei Sale la nunta din Caana cand inca nevenindu-i vremea de a face minuni, El totusi a ascultat de cererea ei. Ioan 2

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Bun. Deci ești de acord că pilda nu conține realități existente la data povestirii ei. În plus, conține nu "acțiuni firești, adică posibile", ci unele de-a dreptul absurde (comunicarea între două tărâmuri despărțite de abis, dorința cuiva de a trece din Rai în Iad, prezență corporală într-un tărâm presupus doar al sufletului, etc.) așa cum absurde și contradictorii erau poveștile evreiești în circulație la data aceea și de care Hristos s-a folosit.

Tocmai asta am tot subliniat si am exemplificat pana acum in citate, ca nu corpul ajunge in rai sau iad ci sufletul, corpul fiind ingropat in tarana:

‚Omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul, cu care s-a coborat si a propovaduit si DUHURILOR tinute in inchisoare' (I Petru 3, 19)

’Mai inainte vazand, a vorbit despre invierea lui Hristos: ca n-a fost lasat in iad sufletul Lui si nici trupul Lui n-a vazut putreziciunea.’ Fapte 2,31
Iata, sufletul s-a coborat la Iad, iar trupul era ingropat. Nicaieri nu se vorbeste de prezenta corporala in iad. Dar de prezenta trupului in Rai stim ca Iisus s-a inaltat la cer cu tot cu trup, la fel si Ilie I Macabei 2,58.

Trupurile vor invia la judecata:

‚’inviaza trup duhovnicesc' I Corinteni, 15, 44
‚’asteptand infierea, rascumpararea TRUPULUI nostru.’ Romani 8,23
‚’Cine ma va izbavi de trupul mortii acesteia?’ Romani 7, 24
'El, va ridica iar din pulbere aceasta piele a mea ce se destrama' Iov 19,25

Din toate acestea si alte citate pe care ti le-am dat inainte, plus marturiile sfintilor din VT si dupa apostoli, stim ca la moarte doar trupul se descompune, sufletele ajung in rai daca au trait intru Hristos, daca nu ajung in iad, precum Insusi Iisus ne-a povestit in pilda. La judecata trupurile vor invia, deci vor fi rascumparate precum spune apostolul la Romani, asa cum a inviat si Iisus, care in timp ce era mort cu trupul, cu Duhul s-a coborat la iad Fapte 2,31 si I Petru 3, 19.

Spui ca Iisus s-a folosit de absurditati, adica inventii, minciuni, aiureli, in timp ce propovaduia adevarul. Imi pare rau sa citesc aceasta din partea unui crestin. Ai putea sa-mi mai dai si alte exemple de astfel de absurditati din pildele lui Iisus?

zsuleica 25.11.2010 01:47:39

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307417)
Pentru ortodocși este inacceptabilă, nu și pentru Iisus și apostoli care au folosit frecvent ideea aceasta a "somnului morții".

Daca pentru Iisus ar fi fost inacceptabila nu ar fi folosit-o ca exemplu in pilda bogatului si a saracului Lazar. Ortodocsii nu cred ca Domnul nostru s-a folosit de absurditati deci aiureli, minciuni, pentru a propovadui adevarul. Sau nu ar fi spus Iisus aceastea daca iadul sau raiul in care ajung sufletele ar fi simple aberatii: 'Și Eu îți zic ție, că tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui.' Matei 16,18 sau aceasta: 'Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai.' Luca 23,43

Si nici pentru apostoli nu a fost inacceptabila. Daca ar fi fost asa nu ar fi incurajat apostolii aceasta idee prin urmatoarele:

'Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.' Fapte 2,31.

Sau despre Duhul lui Iisus 'cu care s-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare' I Petru 3,19. Cui sa propovaduiasca daca acestea ar fi fost inconstiente?

'Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune.' Fapte 2,27

'Și tu, Capernaume, nu ai fost înălțat, oare, până la cer? Până la iad vei fi coborât! ' Luca 10,15

'Căci dacă Dumnezeu n-a cruțat pe îngerii care au păcătuit, ci, legându-i cu legăturile întunericului în iad, i-a dat să fie păziți spre judecată,' II Petru 2,4

'Și-l știu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe / Că a fost răpit în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască.' II Corinteni 12, 3-4

tricesimusquintus 25.11.2010 13:19:41

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Dar apostolii ne spun ca trupul este ‚’templul Duhului Sfant’, ceea ce inseamna ca duhul nostru este de la Duhul Sfant, deci parte din Duhul Sfant, nu?

A fi de la Duhul Sfânt (de fapt Scriptura spune că am fost creați de Dumnezeu prin Hristos) nu înseamnă că suntem "parte din Duhul Sfânt". Aceasta este doar o teorie omenească generată de cazna sincronizării sufletul "nemuritor" al omului cu veșnicia lui Dumnezeu.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Se spunde in Biblie ca tainele Treimii nu le putem dezlega. Dar deducem unele lucruri dupa ce ni s-a lasat in Biblie. Scrie ca ‚’la inceput a fost Cuvantul’, se mai scrie ca Iisus este ‚’Cuvantul lui Dumnezeu’. Din asta eu deduc ca inainte de Cuvant a fost Dumnezeu Tatal. Persoana Lui este fara de inceput, fara de sfarsit. Iisus este ‚’alfa si omega’ precum citim in Biblie, inceputul si sfarsitul. Al cui? Al creatiei. Iisus ne spune ca El este de la Tatal si ca Duhul Sfant de Tatal este trimis. Din asta eu deduc ca a fost‚ ’viu facut cu Duhul’ mai inainte de toate, la inceput, inainte de creatie, caci prin Cuvant a fost facuta toata creatia. Ioan 1,1 Asa inteleg eu.

Înțelegerea ta ar putea veni în conflict cu dogma ortodoxă care bine spune că Hristos nu a fost creat, nu a fost făcut. El este din veșnicii. Iar aceasta chiar este o taină amintită de Biblie și omisă de cele 7 Taine ale BO.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Ai dreptate, Dumnezeu nu este limitat. Dar intruparea in om pe pamant a fost limitata in timp, cel al lui Pontiu Pilat. Deci trupul Lui nu putea fi omorat in vremea lui Noe, pentru ca intruparea nu avusese loc inca.

1 Petru 3,18 nici nu spune că ar fi fost omorât în vremea lui Noe. Atât moartea, cât și învierea le plasează clar pe timpul lui Pilat. Pe vremea lui Noe e plasată predicarea. Noe a predicat în Același Duh prin care și Hristos a fost înviat 3.500 de ani mai târziu. Asta zic versetele 19 și 20 dacă le citești în context.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Cunosc importanta invierii dar ce spuneam este ca Iisus s-a coborat la duhurile din inchisoare nu la TRUPURILE din inchisoare

Mai întâi de toate nu scrie că Hristos s-ar fi "coborât" să predice în Iad. Versiunea ortodoxă scoate din joben acest verb a "coborî" pentru a se potrivi mai bine concepției păgâno-creștine de coborâre a mortului în Iad. Trebuie să înțelegem odată pentru totdeauna că dacă autorii NT folosesc termenul grecesc hades, acesta se referă la mormânt și nu la infernul Hades din mitologia grecească unde mortul era trecut peste Styx de luntrașul Charon plătit cu o monedă (ortul popii) și ajungea la porțile închisorii Hades păzită de fantasticul Cerber! Aici intra într-o închisoare a sufletelor de unde nu mai exista cale de scăpare.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
cu duhul nu cu trupul:
’Mai inainte vazand, a vorbit despre invierea lui Hristos: ca n-a fost lasat in iad sufletul Lui si nici trupul Lui n-a vazut putreziciunea.’ Fapte 2,31 Iata se vorbeste despre suflet si despre trup separat.

Dovezi textuale favorizează exprimarea „El nu a fost lăsat în hades”, în loc de „sufletul lui nu a fost lăsat în iad”, așa cum reiese din versiunea Bisericii Ortodoxe Grecești- preluată probabil de Bartolomeu Anania.
Mergând la sursă, Psalmul 15,10 de unde evanghelistul luca citează, mai aflăm câteva lucruri interesante, și doresc să vin în întâmpinarea comentariilor tale bineînțeles nefavorabile:66::

Aici, Septuaginta și Anania traduc prin "Sufletul" însă în originalul ebraic cuvântul este [נפש] nephesh, un cuvânt care apare de 755 de ori în Vechiul Testament, de 144 de ori în Psalmi, cel mai adesea tradus "suflet". Traducerea aceasta e nefericită, deoarece "suflet" transmite cititorului idei care de fapt nu aparțin propriu zis cuvântului nephesh. O scurtă analizare a cuvântului ebraic va clarifica ce înțelegeau scriitorii Bibliei când foloseau cuvântul acesta.
Nephesh provine din rădăcina naphash, un verb care apare doar de trei ori în Vechiul Testament (Ieșirea 23,12; 31,17; 2 Samuel 16,14), de fiecare dată însemnând "a răsufla" sau "a se odihni" ["a se înviora" sau "a se împrospăta" în versiunea KJV]. Verbul pare să se întoarcă la sensul de bază, și anume acela de respirație.
O definiție a cuvântului nephesh se poate extrage din raportul biblic al facerii omului (Facerea 2,7). Raportul declară că atunci când Dumnezeu a dat viață trupului pe care îl formase, omul a devenit în mod faptic "un suflet viu", ființă vie", cum bine traduce Anania (hai să-l mai și lăudăm). "Sufletul" nu exista până atunci, ci a fost adus la existență odată cu facerea omului, a lui Adam. Un nou suflet vine la viață de fiecare dată când se naște un copil. Fiecare naștere reprezintă o nouă și unică unitate de viață, diferită și separată de alte unități similare. Noua unitate nu se poate niciodată contopi cu o altă unitate. Ea va fi totdeauna ea însăși. Pot fi nenumăratele altele ca ea, dar nici una nu este de fapt acea unitate. Această unicitate a individualității pare să fie ideea scoasă în evidență în termenul ebraic nephesh.
Nephesh este aplicat nu numai la oameni, ci și la animale. Expresia: "Să mișune apele de vietăți" (Facerea 1,20) e, literal, "apele să mișune de mulțimi de suflete de viață [indivizi de viață]." Dobitoacele și zburătoarele sunt numite "viețuitoare", literal, "suflete de viață", adică "indivizi de viață" (Facerea 2,19). De aici, atât animalele cât și ființele omenești sunt "suflete".
Această idee fundamentală a "sufletului" ca fiind individul în sine și nu o parte constituentă a individului pare să stea la baza diferitelor apariții ale cuvântului nephesh. De aceea, e mai bine să se spună că o anumită persoană sau un anumit animal este un suflet decât să se spună că are un suflet.
De la ideea fundamentală că nephesh este un individ sau o persoană vine folosirea idiomatică a lui nephesh în locul pronumelui personal. Expresii precum "sufletul meu" sunt idiomatice pentru "eu", "mie"; "sufletul tău" pentru "tine", "ție"; "sufletul lor" pentru "ei", "lor".
Întrucât fiecare nou nephesh reprezintă o nouă unitate de viață, el este adesea folosit ca sinonim al "vieții".
În majoritatea cazurilor când apare nephesh, ar putea fi tradus corespunzător prin "persoană", "individ", "viață" sau prin pronumele personal corespunzător. "Sufletul acela va fi nimicit" (Levitic 19,8) este, simplu, "el va fi nimicit" ("omul acela va fi nimicit", trad. Cornilescu/ "sufletul acela se va stârpi" , trad. Anania)

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Iata Insusi Iisus arata supunerea in fata mamei Sale la nunta din Caana cand inca nevenindu-i vremea de a face minuni, El totusi a ascultat de cererea ei. Ioan 2

... după ce în prealabil delicat a dojenit-o (vers.4). Oricum, în cadrul discuției noastre, acest fapt e total irelevant. De la normalul respect al Fiului pentru mama Lui pământească și până la subordonarea Acestuia unei ființe omenești este cale lungă ca de la Pitești la Alpha Centauri!

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Tocmai asta am tot subliniat si am exemplificat pana acum in citate, ca nu corpul ajunge in rai sau iad ci sufletul, corpul fiind ingropat in tarana

Dan nu mi-ai explicat defel cum se face că acele "suflete" din Rai ori Iad au toate atributele unor ființe cu corp. Ori că parabola alegorizează tot ce ține de "Iad" și "Rai" (am pus între ghilimele deoarece Scriptura nu descrie astfel locul de chin și locul fericirii veșnice), ori că în învățătura parabolei se referă la cu totul altceva decât la starea omului în moarte.

Citat:

În prealabil postat de zsuleica (Post 307554)
Spui ca Iisus s-a folosit de absurditati, adica inventii, minciuni, aiureli, in timp ce propovaduia adevarul. Imi pare rau sa citesc aceasta din partea unui crestin. Ai putea sa-mi mai dai si alte exemple de astfel de absurditati din pildele lui Iisus?

Invențiile, minciunile și aiurelile nu-i aparțineau lui Iisus, ci concepției evreilor din acel timp. Care apropos, fusesese deja infestată deja de teoria nemuririi sufletului.

doctor_faustus 25.11.2010 14:36:27

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307401)
Pentru a de descongestiona alte topice în care apar tot mai frecvent întrebări cu privire la starea omului în moarte, consider necesară înființarea acestui topic. Vechiul topic de profil a fost prematur închis, așa că puteți posta aici. Mulțumesc pentru înțelegere.

Ceea ce se poate spune despre dumneata din punct de vedere biblic este că ești un animal. Un simplu animal.

doctor_faustus 29.11.2010 17:09:42

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307416)
Când omul moare, se întâmplă cu el reversul procesului de la Creație (Facerea 2,7), anume: țărâna merge în țărână, iar suflarea de viață (duhul) merge la Cel care a dat-o. Această suflare de viață (numită în Scriptură și duh sau spirit) nu este o entitate ce ar putea trăi independent de corp, ea este dată de Dumnezeu, însă nu este Duhul Sfânt Însuși.

Deci din punctul de vedere al adventismului, sau al dumitale personal, omul este din țărână și suflare de viață (sau duh). Atunci unde este în această concepție sufletul (nephesh) ?

Savonarola 02.09.2011 11:29:08

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 395794)
Suflarea de viață este „principiul de viață” care a făcut ca țărâna modelată să devină un suflet viu. Sintagma „suflet viu” este traducerea cuvintelor ebraice „nephesh hayyah”. „Suflet viu” înseamnă simplu ființă vie. Pentru a verifica această concluzie trebuie să vedem dacă există diferențe între felul în care a fost creat omul și felul în care au fost create animalele. Trebuie să vedem dacă numai omul este un suflet viu sau și animalele au fost numite în Scripturi suflete vii. Dacă suflet viu înseamnă ceea ce credeau grecii și popoarele păgâne și dacă animalele au suflet viu, înseamnă că ar fi corect ca și sufletul acestora după moarte să existe independent de trup. Așadar trebuie să analizăm acele pasaje din Scripturi care vorbesc despre aducerea la existență a viețuitoarelor pământului și să vedem care a fost modul în care ele au fost percepute de gândirea evreilor.

Și Dumnezeu a zis: ‘Apele să scoată la iveală târâtoare cu suflete vii și zburătoare care zboară deasupra pământului sub tăria cerului.’ Și Dumnezeu a făcut balene mari și toată suflarea animalelor târâtoare...” (Septuaginta, vol. 1, Editura Polirom, pagina 54, redând textul din Geneza 1:20-21)

Și Dumnezeu a zis: ‘Pământul să scoată la iveală suflet viu, soi după soi, patrupede târâtoare și fiarele pământului sălbatice, soi după soi.’” (Septuaginta, vol. 1, p. 54, redând textul din Geneza 1:24)

„... și tuturor fiarelor pământului, tuturor zburătoarelor cerului și târâtoarelor de pe pământ tuturor făpturilor cu suflet viu, iarba verde să le fie de hrană(Septuaginta, vol. 1, pag. 55, redând textul din Geneza 1:30)

Traducerile Scripturii care există în țara noastră (dar și altele) nu sunt fidele în întregime textului ebraic așa cum este în aceste cazuri Septuaginta tradusă de colectivul academic de la Noua Europă. Citind manuscrisele în limba ebraică ale Vechiului Testament observăm că aceste utilizează sintagma suflet viu [nephesh hayyah] și atunci când se referă la crearea animalelor. Observăm astfel, că și animalele, la fel ca omul, sunt suflete vii. În această situație, fie acceptăm ideea că și animalele sunt dotate cu un suflet nemuritor care poate trăi independent de trupul lor, fie suntem fideli textului Scripturii și punctului de vedere holistic al evreilor și considerăm că sufletul nu este o entitate de genul celei de mai sus.

În Scriptură atât omul cât și animalele sunt considerate suflete. În relatarea episodului Creației iese în evidență faptul că plantele nu intră în aceeași categorie cu oamenii și animalele. Omul și animalele nu au un suflet care la moarte poate exista separat de trup, ci omul și animalele sunt văzute ca un suflet viu care este un întreg și cuprinde corpul lor și puterile mintale și spirituale. Cuvintele ‘apele să scoată la iveală târâtoare cu suflete vii’ și ‚ "tuturor făpturilor cu suflet viu" arată că animalele au suflet, iar cuvintele ‚pământul să scoată la iveală suflet viu’, arată că animale au fost considerate în gândirea biblică ca fiind suflete vii.

Putem concluziona că omul și animalele se deosebesc de celelalte lucruri create de Dumnezeu prin faptul că sunt suflete vii, au viață. Atât pe om, cât și pe animal îl ține în viață acel principiu de viață care vine de la Dumnezeu - suflarea de viață.

Toată această falsă teorie adventistă este exmatriculată și expediată din doar cîteva cuvinte de către Însuși Iisus Hristos la Matei 10, 28: "Nu vă temeți de cei ce ucid trupul, dar sufletul nu pot să-l ucidă; ci mai degrabă temeți-vă de acela care poate ca și sufletul și trupul să le piardă în gheenă." Este de domeniul evidenței distincția pe care o face Iisus Hristos în ființa umană între suflet și trup. Omul, din perspectiva divină a lui Hristos, consemnată în evanghelia după Matei, este format din trup și suflet. Cuvintele lui Hristos sunt absolut evidente pentru orice om de bună credință. Să înțelegem evdența că adventiștii sunt făpturi de rea credință, de rea voință ? Da.

Pe lîngă structura omului pe care Hristos o scoate în evidență, și pe care adventiștii ca buni pseudo (adică falși) creștini o tăgăduiesc, Hristos mai scoate în evidență un lucru: continuitatea existenței sufletului după moarte, pe care adventiștii o tăgăduiesc deasemenea. Oamenii pot ucide trupul omului, dar nu îi pot ucide sufletul; chiar în situația morții, doar trupul este acela care moare, sufletul continuă să trăiască, să existe și după moartea trupului. Nu aducem în discuție dacă sufletul care continuă și după moartea trupului este sau nu într-o relație de un anumit fel cu Dumnezeu; cel puțin nu deocamdată, deși acest lucru a fost atins spre exemplu de Delia31 în anumite postări. Ceea ce interesează este doctrina biblică a separării sufletului de trup, pentru că acestea sunt distincte, la moartea trupească a omului; această doctrină este una biblică, afirmată de purtătorul revelației divine, Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu.

Nu ne-ar surprinde ca în scurt timp adventiștii de pe forum să ne spună că Iisus Hristos era de fapt un spiritist păgîn :)))

grasu77 02.09.2011 16:13:44

Citat:

În prealabil postat de Savonarola (Post 396009)
, sufletul continuă să trăiască,

sufletul care a gresit va muri. (Ezechiel 18:4 - Biblia sinodala)

Sufletul care pacatuieste va muri (Ezechiel 18:20 - Biblia sinodala)

Ma altur si eu lui "osutafaraunu", cu ragamintea de a primi un singur verset din Biblie (sa nu dati din filozofia lui Platon - biblia cu fantome) care sa contina expresia "suflet nemuritor". Cine stie, daca suntem doi care cerem acelasi lucru, poate vom primi raspuns, in sfarsit.

delia31 02.09.2011 19:14:29

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 396078)
sufletul care a gresit va muri. (Ezechiel 18:4 - Biblia sinodala)

Sufletul care pacatuieste va muri (Ezechiel 18:20 - Biblia sinodala)

Ma altur si eu lui "osutafaraunu", cu ragamintea de a primi un singur verset din Biblie (sa nu dati din filozofia lui Platon - biblia cu fantome) care sa contina expresia "suflet nemuritor". Cine stie, daca suntem doi care cerem acelasi lucru, poate vom primi raspuns, in sfarsit.




Dar sufletul caruia i-a iertat Dumnezeu pacatul, va mai fi despartit de Dumnezeu prin moartea-thanatos?


Uite aici, nu-i din biblia cu fantome.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=2877

Savonarola 05.09.2011 11:18:05

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 396078)
Ma altur si eu lui "osutafaraunu", cu ragamintea de a primi un singur verset din Biblie (sa nu dati din filozofia lui Platon - biblia cu fantome)

Și normal că vă alăturați celuilalt adventist că eretic la eretic trage și sectant la sectant. Era să uit de Platon și de teozofie; într-adevăr nu m-am mirat că o să îl băgați pe Hristos în categoria spiritiștilor păgâni, a platoniștilor sau a teozofilor. Din nefericire pentru voi, adventiștii, doctrina lui Hristos este alta decât aceea a voastră. Asta este. Ghinion. Și ghinion și pentru aceia pe care îi înșelați cu amăgirea minciunilor voastre și erorilor de interpretare a Bibliei. Aștept să reacționați la cele sesizate de mine, dar cu argumente și nu cu obișnuita bălăcăreală adventistă. În caz contrar o să consider că pur și simplu, în materie de argumente și de adevăr, voi adventiștii ați rămas în eroare, schimonosind cu doctrina voastră bolnavă și mincinoasă adevărata față a adevărului biblic. Deci, cu argumente, nu cu vorbe goale, dacă aveți cu adevărat ceva de contrazis. Dacă nu, atunci lumea, cât mai mult, inclusiv neoprotestanții de pe acest forum, trebuie să știe că sunteți în afara adevărului, cel puțin cu privire la aceste doctrine.

ioanna 05.09.2011 11:34:06

Unii oameni nu inteleg cuvintele vietii, pentru ca prin prisma pacatele lor ei sunt in moarte, in intuneric, sufletul lor se "intuneca". Dumnezeu nu intra deloc in ei, in sufletul lor, pentru ca nu sunt purificati, deci acel suflet e mort, fara viata. Trupul este templul sufletului si sufletul este templul Spiritului cel nemuritor al lui Dumnezeu. Templul spiritului lor e nelocuit de Duhul Sfant, deci mort si implicit omul e mort, insa nu fizic, ci spiritual. Acest paradox viu-mort il intalnim in Evanghelie.

Iar îngerului Bisericii din Sardes scrie-i: Acestea zice Cel ce are cele șapte duhuri ale lui Dumnezeu și cele șapte stele:
Știu faptele tale, că ai nume, că trăiești, dar ești mort.
Priveghează și întărește ce a mai rămas și era să moară. Căci n-am găsit faptele tale depline înaintea Dumnezeului Meu.
Drept aceea, adu-ți aminte cum ai primit și ai auzit și păstrează și te pocăiește.Iar de nu vei priveghea, voi veni ca un fur și nu vei ști în care ceas voi veni asupra ta.
Dar ai câțiva oameni în Sardes, care nu și-au mânjit hainele lor, ci ei vor umbla cu Mine îmbrăcați în veșminte albe, fiindcă sunt vrednici. (Apocalipsa 3:1,2,3,4)

Sufletul care pacatuieste va muri (Ezechiel 18:20)
Și cel nelegiuit, dacă se întoarce de la nelegiuirea sa, pe care a făcut-o și face judecată și dreptate, își întoarce sufletul său la viață; (Ezechiel 18:27)

Din aceste versete se observa ca nu e vorba de o moarte fizica, din moment ce cel nelegiut, pacatos, isi poate intoarce sufletul la viata. Ce inseamna asta? ca in prezent sufletul sau e mort, in sensul de intunecat, insa si-l poate purifica si primi Cuvantul viu a Lui Dumnezeu.

grasu77 05.09.2011 15:32:52

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 396119)
Dar sufletul caruia i-a iertat Dumnezeu pacatul, va mai fi despartit de Dumnezeu prin moartea-thanatos?

In moarte nu constientizezi nimic (o spune Scriptura). Cel care moare stie doar ca in clipa urmatoare deschide ochii (la inviere) in fata Mantuitorului pentru a mosteni viata vesnica. Nu exista nici o despartire.

grasu77 05.09.2011 15:42:54

Citat:

În prealabil postat de Savonarola (Post 396818)
Era să uit de Platon și de teozofie; într-adevăr nu m-am mirat că o să îl băgați pe Hristos în categoria spiritiștilor păgâni, a platoniștilor sau a teozofilor.

Despre cine vorbesti? Cine spune despre Domnul Iisus Hristos ca sta de vorba cu duhuri de morti? Nu cumva cei ca tine? Am impresia ca ai scis aceasta postare certandu-te cu cel care era in oglinda din fata ta.

Noi credem in invierea pentru viata vesnica, asa cum a fagaduit Mantuitorul.

stefan florin 05.09.2011 15:50:08

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 396078)
sufletul care a gresit va muri. (Ezechiel 18:4 - Biblia sinodala)

Sufletul care pacatuieste va muri (Ezechiel 18:20 - Biblia sinodala)

Ma altur si eu lui "osutafaraunu", cu ragamintea de a primi un singur verset din Biblie (sa nu dati din filozofia lui Platon - biblia cu fantome) care sa contina expresia "suflet nemuritor". Cine stie, daca suntem doi care cerem acelasi lucru, poate vom primi raspuns, in sfarsit.

prietene de ce nu esti corect? Scoti un verset din context ca sa iasa altceva? Pai intreg capitolul la care ai facut referinta mai sus se refera la poporul evreu care carteau impotriva lui Dumnezeu zicand "Părinții au mâncat aguridă și copiilor li s-au strepezit dinții" si din acest motiv Dumnezeu s-a suparat pe israeliti si le zice ca toate sufletele (vietile) lor se afla in mainile sale, deci in acest context suflet insemna viata. Dar ia citeste la Apocalipsa 6:9-10 si vezi ce scrie acolo. Doamne ajuta!

grasu77 05.09.2011 16:35:05

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 396949)
prietene de ce nu esti corect? Scoti un verset din context ca sa iasa altceva? Pai intreg capitolul la care ai facut referinta mai sus se refera la poporul evreu care carteau impotriva lui Dumnezeu zicand "Părinții au mâncat aguridă și copiilor li s-au strepezit dinții" si din acest motiv Dumnezeu s-a suparat pe israeliti si le zice ca toate sufletele (vietile) lor se afla in mainile sale, deci in acest context suflet insemna viata. Dar ia citeste la Apocalipsa 6:9-10 si vezi ce scrie acolo. Doamne ajuta!

Nu sunt de acord cu tine. Aici (in Ezechiel 18:4 si 20) termenul "suflet" are intelesul de fiinta vie (om). Sunt pasaje din Scriptura unde, intr-adevar, "suflet" insemna "viata". Ex: "Daca se intampla o nenorocire, vei da suflet (viata) pentru suflet (viata)" (Iesirea 21:23) sau , din NT: "Pastorul cel bun isi da sufletul (viata) pentru oi" (Ioan 10:11).

De mentionat ca, in Sfanta Scriptura, cuvantul "suflet" are mai multe semnificatii. Dar, niciodata nu semnifica ceva care paraseste trupul mort si traieste mai departe, activ si constient.

P.S. Pentru versetul din Apocalipsa 6:9-10 am raspuns pe celelalt topic (acela cu "viclena").

ioanna 05.09.2011 16:50:29

@pentru grasu77

Iar îngerului Bisericii din Sardes scrie-i: Acestea zice Cel ce are cele șapte duhuri ale lui Dumnezeu și cele șapte stele:
Știu faptele tale, că ai nume, că trăiești, dar ești mort.
(Apocalipsa 3:1)
Și cel nelegiuit, dacă se întoarce de la nelegiuirea sa, pe care a făcut-o și face judecată și dreptate, își întoarce sufletul său la viață; (Ezechiel 18:27)

Din ambele versete rezulta ca trupul poate fi viu, insa sufletul mort, nu? (am explicat in mesajul anterior). De ce legati atunci sufletul de trup? de ce trebuie sa aiba aceeasi stare:ambii vii sau ambii morti? de ce nu admiteti si ipoteza inversa: trup mort si suflet viu? In Ezechiel 18:27 se refera clar la sufletul omului,(care e mort, adica in intuneric) nu la om,doar nu-i mort.

Mihailc 05.09.2011 16:55:19

... și uite așa începe un nou sezon al serialului "Mândrie și prejudecată adventistă alimentată de ortodocși". Nu se știe câte episoade va avea, dar vă putem spune încă de pe-acum că se termină în coadă de pește! Asta dacă se termină...

grasu77 05.09.2011 17:07:57

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 396984)
... și uite așa începe un nou sezon al serialului "Mândrie și prejudecată adventistă alimentată de ortodocși". Nu se știe câte episoade va avea, dar vă putem spune încă de pe-acum că se termină în coadă de pește! Asta dacă se termină...

Nu se termina in coada de peste, pentru toti cititorii forumului. Unii vor fi manati de Duhul, sa cerceteze Scripturile. Cred ca asta este de fapt adevarata problema de care ti-e frica.

P.S. Eram acuzat de prozelitism. Marturisesc ca obiectivul meu principal este sa-i provoc pe cat mai multi la cercetarea Sfintei Scripturi, rupti de traditii si invataturi filozofice.

ioanna 05.09.2011 17:11:59

@Mihailc
E "Ratiune si Simtire" :) Oricum prietenii nostri adz7 evita anumite intrebari, aruncand la fileu altele. Ei au venit aici sa combata punctul de vedere ortodox, sa strice pacea si linistea oamenilor care au reusit sa le obtina, nu noi ne-am dus la ei sa le demontam credinta. Probabil nu se simt impliniti in credinta lor, de vin sa caute adevarul aici.

Mihailc 05.09.2011 17:14:32

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 396990)
Nu se termina in coada de peste, pentru toti cititorii forumului. Unii vor fi manati de Duhul, sa cerceteze Scripturile. Cred ca asta este de fapt adevarata problema de care ti-e frica.

P.S. Eram acuzat de prozelitism. Marturisesc ca obiectivul meu principal este sa-i provoc pe cat mai multi la cercetarea Sfintei Scripturi, rupti de traditii si invataturi filozofice.

Dar ne lași odată Vașinec... Interpretările tale sunt tot filosofii, e drept, de preșcolari, iar tiparele de interpretare cum se pot numi altfel decât tradiții hermeneutice, într-adevăr, aberante, dar tot tradiții sunt!

Nu confunda în cazul Ortodixiei Tradiția cu tradițiile. La câtă vreme ai parazitat acest forum mă așteptam să ști asta!

ioanna 05.09.2011 17:28:25

@grasu77: baza doctrinara a formulat-o dna White, nu puteti nega asta.

grasu77 05.09.2011 17:29:13

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 396992)
@Mihailc
E "Ratiune si Simtire" :) Oricum prietenii nostri adz7 evita anumite intrebari, .

Ce intrebari am evitat, Ioanna? Personal, mi s-a intamplat sa uit de anumite intrebari (cu scuzele de rigoare) sau sa nu am cum sa raspund la toate. Dar, nici vorba de evitat.

Daca ai o intrebare care crezi ca a fost evitata, aminteste-o acum.

Mihailc 05.09.2011 17:32:42

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 397004)
Ce intrebari am evitat, Ioanna? Personal, mi s-a intamplat sa uit de anumite intrebari (cu scuzele de rigoare) sau sa nu am cum sa raspund la toate. Dar, nici vorba de evitat.

Daca ai o intrebare care crezi ca a fost evitata, aminteste-o acum.

... zise braconierul pregătindu-și capcana!

grasu77 05.09.2011 17:34:05

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 397003)
Unii citesc reviste pentru gospodine (ex.Casa Lux), altii citesc demult Igloo.:105: La fel si cu sfaturile si interpretarile doamnei White, comparativ cu cele ale lui Maxim Marturisitorul, de exemplu.

Ce zici de sfaturile Domnului Iisus Hristos, ale profetilor si ale Sfintilor Apostoli (cuprinse toate in Sfanta Scriptura)? Astea sunt bune?

Nu cred ca ti-am dat (eu sau alt adventist) vre-un citat din scrierile Ellenei White. Aveti voi o problema de o tot pomeniti.

grasu77 05.09.2011 17:38:14

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 397006)
... zise braconierul pregătindu-și capcana!

Ti se pare ca pregatesc o capcana expunandu-ma la intrebari?

Mihailc 05.09.2011 17:39:41

Citat:

Ce zici de sfaturile Domnului Iisus Hristos, ale profetilor si ale Sfintilor Apostoli (cuprinse toate in Sfanta Scriptura)? Astea sunt bune?
Sunt foarte bune. Felul cum le interpretați voi e îngrozitor de prost!

Citat:

Nu cred ca ti-am dat (eu sau alt adventist) vre-un citat din scrierile Ellenei White. Aveti voi o problema de o tot pomeniti.
E destul că-i urmați metoda total eronată de interpretare a Scripturilor. Dacă ne-ați da și citate am face indigestie.

Mihailc 05.09.2011 17:42:41

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 397012)
Ti se pare ca pregatesc o capcana expunandu-ma la intrebari?

Vașinec, capcana constă în a atrage ortodoxul în discuție. asta te ține în viață pe forum. Altfel, zăceai în inactivitate, erai ca inexistent.

ioanna 05.09.2011 17:44:14

@grasu77: N-am nicio problema cu dna White. Dmv. omiteti deliberat ca baza doctrinara a Bisericii Adventiste de Ziua a saptea a formulat-o dansa, pe baza textului evanghelic, interpretarile sale.

grasu77 05.09.2011 17:48:42

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 397013)
Sunt foarte bune. Felul cum le interpretați voi e îngrozitor de prost!

Problema este ca, pentru unii, suna ingrozitor de prost versetele in sine (fara nici o interpretare). Dau un exemplu (care nu este nevoie sa fie comentat): Domnul Iisus Hristos ii spune Sfantului Apostol Petru (si celorlati ucenici): "Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine pentru ca acolo unde sunt Eu sa fiti si voi" (Ioan 14:3). Numai citirea acestui verset (fara comentarii) provoaca indigestie celor care sustin ca sfintii apostoli s-au inaltat la Domnul (si nu L-au asteptata sa se intoarca sa ii ia cu EL).

A dat doar un exemplu. Mai sunt multe versete care pica greu, fara sa fie comentate.


Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 397013)
E destul că-i urmați metoda total eronată de interpretare a Scripturilor. Dacă ne-ați da și citate am face indigestie.

Metoda este una simpla, practicata de Mantuitorul si Sfintii Apostoli. Se numeste "este scris" (in Scriptura). Adica Scriptura se explica cu Scriptura.

ioanna 05.09.2011 17:51:38

Pentru cine doreste sa cunoasca punctul de vedere adventist sa intre aici:

http://www.adventist.ro/index/materi...i-biblice.html

Sunt comentate si interpretate absolut toate versetele biblice; n-au sens aceste contre verbale cu amicii nostri adventisti. Mai bine ne-ar fi postat linkul acesta de la inceput :)

p.s acuma caut versetul care a fost omis de doua ori de Grasu77
app, mi-ar place sa fie ceva asemanator pe crestinortodox.ro

aha... VERSETUL RESPECTIV NU A FOST COMENTAT :))) (Ezechiel 18:27) Intrebarile incomode sunt evitate.

grasu77 05.09.2011 17:56:26

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 397018)
@grasu77: N-am nicio problema cu dna White. Dmv. omiteti deliberat ca baza doctrinara a Bisericii Adventiste de Ziua a saptea a formulat-o dansa, pe baza textului evanghelic, interpretarile sale.

Sunt adventisti care ignora sau chiar contesta scrierile Ellenei White. Eu, cel putin, nu cunosc comentariile ei la textele biblice.


Adventistii au la baza studiul zilnic al Sfintei Scripturi. Daca poti sa-i combati cu Scriptura, nu are nici un rost sa te mai legi de Ellen White.

Mihailc 05.09.2011 17:59:22

Eu părăsesc serialul, nu-mi convine scenariul!
Capcanele tale sunt prea tinere pentru mine, Vașinec.
Conversație plăcută!
Salutare!

grasu77 05.09.2011 18:06:15

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 397026)
p.s acuma caut versetul care a fost omis de doua ori de Grasu77

Voi raspunde cu placere. Pana atunci, imi cer scuze daca am omis.


Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 397026)
aha... VERSETUL RESPECTIV NU A FOST COMENTAT :))) (Ezechiel 18:27) Intrebarile incomode sunt evitate.

Comentez eu, cat ma pricep. Ezechiel 18:27 vorbeste de faptul ca cel pocait (pacatos intors de la calea lui cea rea), nu-si va pierde viata, adica nu va avea parte de moartea a doua (care este pedeapsa definitiva pentru pacat). Cel pocait va mosteni viata vesnica.

grasu77 05.09.2011 18:08:04

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 397032)
Eu părăsesc serialul, nu-mi convine scenariul!
Capcanele tale sunt prea tinere pentru mine, Vașinec.
Conversație plăcută!
Salutare!

Nu stiu unde vezi tu capcane? Care este pericolul? Ce se poate intampla rau?

grasu77 05.09.2011 18:10:26

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 397026)
(Ezechiel 18:27) Intrebarile incomode sunt evitate.

Esti sigura ca asta e motivul pentru care nu se gaseste comentat versetul respectiv? Mai sunt multe alte versete peste care s-a sarit. De ce oare?

ioanna 05.09.2011 18:11:44

N-am sa mai repet ce am spus.
Citat:

Unii oameni nu inteleg cuvintele vietii, pentru ca prin prisma pacatele lor ei sunt in moarte, in intuneric, sufletul lor se "intuneca". Dumnezeu nu intra deloc in ei, in sufletul lor, pentru ca nu sunt purificati, deci acel suflet e mort, fara viata. Trupul este templul sufletului si sufletul este templul Spiritului cel nemuritor al lui Dumnezeu. Templul spiritului lor e nelocuit de Duhul Sfant, deci mort si implicit omul e mort, insa nu fizic, ci spiritual. Acest paradox viu-mort il intalnim in Evanghelie.

Iar îngerului Bisericii din Sardes scrie-i: Acestea zice Cel ce are cele șapte duhuri ale lui Dumnezeu și cele șapte stele:
Știu faptele tale, că ai nume, că trăiești, dar ești mort.
Priveghează și întărește ce a mai rămas și era să moară. Căci n-am găsit faptele tale depline înaintea Dumnezeului Meu.
Drept aceea, adu-ți aminte cum ai primit și ai auzit și păstrează și te pocăiește.Iar de nu vei priveghea, voi veni ca un fur și nu vei ști în care ceas voi veni asupra ta.
Dar ai câțiva oameni în Sardes, care nu și-au mânjit hainele lor, ci ei vor umbla cu Mine îmbrăcați în veșminte albe, fiindcă sunt vrednici. (Apocalipsa 3:1,2,3,4)

Sufletul care pacatuieste va muri (Ezechiel 18:20)
Și cel nelegiuit, dacă se întoarce de la nelegiuirea sa, pe care a făcut-o și face judecată și dreptate, își întoarce sufletul său la viață; (Ezechiel 18:27)

Din aceste versete se observa ca nu e vorba de o moarte fizica, din moment ce cel nelegiut, pacatos, isi poate intoarce sufletul la viata. Ce inseamna asta? ca in prezent sufletul sau e mort, in sensul de intunecat, insa si-l poate purifica si primi Cuvantul viu a Lui Dumnezeu.
Citat:

Din ambele versete rezulta ca trupul poate fi viu, insa sufletul mort, nu?. De ce legati atunci sufletul de trup? de ce trebuie sa aiba aceeasi stare:ambii vii sau ambii morti? de ce nu admiteti si ipoteza inversa: trup mort si suflet viu? In Ezechiel 18:27 se refera clar la sufletul omului,(care e mort, adica in intuneric) nu la om,doar nu-i mort.
I'm out. Numai bine!
p.s "isi intoarce" nu se refera la o viata ulterioara dupa moarte, ci ACUM, sufletul sau se poate anima, poate fi viu.


Ora este GMT +3. Ora este acum 04:03:14.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.