Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Penticostalii si botezul (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11290)

Templier Knight 25.11.2010 20:13:53

Penticostalii si botezul
 
Am o colega penticostala ,si de curand nu mai stiu exact ziua m a intrebat de postul Craciunului(la ei nu exista cele 4 mari posturi) de ce il tinem , ca ar trebui sa tinem post negru, si multe chestii necunoscute pt. ei si incepand conversatia am intrebat o si eu de ce ei se boteaza la o varsta inaintata ,si bineinteles mi a raspuns ca deabia atunci sunt capabili sa l recunoasca pe Iisus ca Domn si Mantuitor, bine am inteles asta dar daca un copil moare inainte de a fi botezat ?...si atunci mi a dat un raspuns pot sa zic neclar si fara argumentare:ca daca cel putin unul din parintii copilului respectiv este ''pocait''atunci copilul respectiv se duce in Rai.Asa sa fie ?
Oricum nu a fost o discutie in contradictoriu ma inteleg bine cu respectiva si in primul rand nu am voie sa judec pe nimeni dupa cult sau confesiune ,fiecare cu ale lui.Astept pareri .Numai Bine.

Geony 25.11.2010 23:43:23

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 307745)
Oricum nu a fost o discutie in contradictoriu ma inteleg bine cu respectiva si in primul rand nu am voie sa judec pe nimeni dupa cult sau confesiune ,fiecare cu ale lui.Astept pareri .Numai Bine.

Penticostalii (ca de ei vorbim) practica botezul la maturitate...nu boteaza copiii mici.
Daca moare copilul ei sustin ca pe baza credintei parintilor copilul va fi sau nu mantuit. Aceasat ideea a afirmat-o un penticostal in disc. avuta cu mine.
Problema si intrebarae pe care i-am pus-o era: Pana la ce varsta esti copil???? ca de la 18 raspunzi in fata legii...

Mihnea Dragomir 26.11.2010 08:48:01

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 307745)
Am o colega penticostala ,si de curand nu mai stiu exact ziua m a intrebat de postul Craciunului(la ei nu exista cele 4 mari posturi)

Nici la noi nu există cele 4 mari posturi. Există două posturi mari (al Crăciunului și al Paștelui) și două posturi mici (al sfinților celor mai importanți: Sf Maria și Sf Apostoli Petru și Pavel).

În mod deosebit postul Paștelui este considerat "cel mai mare", de aceea prin sintagma "Sfântul și Marele Post" se înțelege Postul Paștelui. Acest lucru se explică nu prin faptul că ar fi mai lung decât Postul Crăciunului, ci prin caracterul lui penitențial deosebit. De aceea, dacă cineva nu poate ține, din cauza slăbiciunii, toate cele 4 posturi și e să aleagă doar unul spre a-l ține, ori doar o parte din unul, ar trebui să aleagă perioada premergătoare Paștelui.

Citat:

de ce il tinem , ca ar trebui sa tinem post negru, si multe chestii necunoscute pt. ei si incepand conversatia am intrebat o si eu de ce ei se boteaza la o varsta inaintata ,si bineinteles mi a raspuns ca deabia atunci sunt capabili sa l recunoasca pe Iisus ca Domn si Mantuitor, bine am inteles asta dar daca un copil moare inainte de a fi botezat ?...si atunci mi a dat un raspuns pot sa zic neclar si fara argumentare:ca daca cel putin unul din parintii copilului respectiv este ''pocait''atunci copilul respectiv se duce in Rai.Asa sa fie ?
Oricum nu a fost o discutie in contradictoriu ma inteleg bine cu respectiva si in primul rand nu am voie sa judec pe nimeni dupa cult sau confesiune ,fiecare cu ale lui.Astept pareri .Numai Bine.
Nu numai penticostalii botează la adolescență ori maturitate, ci toți neoprotestanții și bună parte dintre protestanți. De altfel, de foarte multe ori chiar în Biserică, în veacurile mai de la început, se proceda astfel, mulți amânau botezul până la vârsta adultă sau chiar vârsta bătrâneții, numai că din alte motive. Pe mai multe topicuri veți găsi dezbateri pe marginea acestui subiect.
Pe scurt, toate comunitățile ecleziale în care nu se practică botezul copiilor cred că, de fapt, botezul nu este necesar mântuirii. Ca să contești o dogmă, în cazul acesta că botezul este necesar mântuirii, trebuie să contești altă dogmă, în cazul acesta dogma păcatului ancestral. Așa este credința, ca un joc de domino: cum ai luat o piesă de la locul ei, întreaga tocmire este șubrezită.
Deci, pentru cei care se împotrivesc botezului copiilor, păcatul protopărinților nu s-a trasmis urmașilor. Deci, oamenii se mântuiau și înainte de venirea lui Cristos, prin urmare ei nu erau sclavi păcatului, în consecință Jertfa lui Cristos nu are funcție salvifică. El a murit pe cruce numai așa, ca să ne încurajeze, spunând: "Go ahead, knight !". Mai departe, dacă Jertfa lui nu are funcție salvifică (=mântuitoare, răscupărătoare, redemptorie, spuneți-i cum vreți), înseamnă că nu este necesar ca omul să "moară în Cristos spre a învia împreună cu El (cu Apa cea Vie)". Altfel spus, botezul nu este necesar, ci este ceva ca să îl încurajeze pe creștin: "go ahead, Knight!".

Recitind, văd că am fost tare alambicat. Ideea pe care încerc să o transmit este, pe scurt aceasta: e o legătură inseparabilă între Cădere, Jertfă și Botez.

costel 26.11.2010 11:49:11

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 307745)
ca daca cel putin unul din parintii copilului respectiv este ''pocait''atunci copilul respectiv se duce in Rai.Asa sa fie ?

Nu e de ajuns ca tatal meu sa fie crestin in adevaratul sens al cuvantului ca eu sa am garantia mantuirii datorita credintei lui. Trebuie ca si eu sa-mi doresc mantuirea. Mantuirea e o chestiune personala, nu impersonala.

Argumnte ieftine, pentru a intari importanta Botezului la ei.

tricesimusquintus 26.11.2010 12:38:18

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 307853)
Nu e de ajuns ca tatal meu sa fie crestin in adevaratul sens al cuvantului ca eu sa am garantia mantuirii datorita credintei lui. Trebuie ca si eu sa-mi doresc mantuirea. Mantuirea e o chestiune personala, nu impersonala.

Nici nu realizezi cât adevăr e în cuvintele tale! Nu e suficient ca tatăl și nașul să fie creștini, trebuie ca și eu să-mi doresc doresc lucrul acesta. Și pentru că mântuirea e o chestiune personală, eu personal trebuie să doresc și să solicit botezul. Felicitări pentru postare! http://yoursmiles.org/msmile/pozitive/m1234.gif

cortexia 29.11.2010 01:25:28

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 307873)
Nici nu realizezi cât adevăr e în cuvintele tale! Nu e suficient ca tatăl și nașul să fie creștini, trebuie ca și eu să-mi doresc doresc lucrul acesta. Și pentru că mântuirea e o chestiune personală, eu personal trebuie să doresc și să solicit botezul. Felicitări pentru postare! http://yoursmiles.org/msmile/pozitive/m1234.gif

Stii foarte bine ca nu asta a vrut sa spuna. Dar daca putem rastalmaci cuvintele celuilalt in favoarea noastra, de ce sa nu profitam de ocazie?...

tricesimusquintus 29.11.2010 07:12:09

Citat:

În prealabil postat de cortexia (Post 308514)
Stii foarte bine ca nu asta a vrut sa spuna. Dar daca putem rastalmaci cuvintele celuilalt in favoarea noastra, de ce sa nu profitam de ocazie?...

De unde știi ce a vrut să spună? A spus-o, e corect, e biblic. De ce vrei să-l tragi în jos? Mai bine ridică-te și tu la înălțimea înțelegerii lui!

Mihai36 04.03.2012 21:21:32

motivul real nu este salvarea venita de la parinti -desi si aici sint unele aspecte -ci necesitatea asumarii propriei salvari in baza nazuintei proprii.

in realitate nu oricine primeste botezul cu adevarat.
iar el poate fi retras daca nu exista dorinta , daca nu esti inca pregatit pt viata spirituala chiar si daca esti credincios.

in realitate botezul a fost primit de mireni doar pina la inchiedrea harului exceptii facind cei vrednici ca si in vremea dinainte de Iisus unde doar unii primeau darul proorociei sau alte daruri -de a avea control asupra elementelor naturii, etc.

asa incit in zilele noastre pentru ca harul a fost iar redeschis ar trebui revenit la botezul asumat insa chiar si fara cererea lui uni totusi il primesc asa din oficiu pe parcursul vietii chiar fara sa stie, insa nu toti.

chiar daca un om nu primeste botezul nu inseamna ca ajunge in iad ci ca probabil il va primi altadata , la invierea mortilor sau la a doua inviere avind in vedere ca la prima este vb strict de oameni care au scapat de a doua moarte deci botezati .
ceilalti chiar daca mor in Domnul (nazuitori , credinciosi ) totusi e posibilsa nu aibe inca botezul iar ei vor veni peste mia de ani ..unde anume vor invia venind?
intrebare retorica..

lacrimi 04.03.2012 23:02:52

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
motivul real nu este salvarea venita de la parinti -desi si aici sint unele aspecte -ci necesitatea asumarii propriei salvari in baza nazuintei proprii.

Pai si atunci, pun si eu aceeasi intrebare: daca acest copil, nebotezat fiind, moare, are el sansa mantuirii?

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
in realitate nu oricine primeste botezul cu adevarat.
iar el poate fi retras daca nu exista dorinta , daca nu esti inca pregatit pt viata spirituala chiar si daca esti credincios.

Adica mai pe scurt, fratilor, daca nu "vorbesti in limbi", n-ai primit botezul "cu adevarat". Am dreptate?....

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
in realitate botezul a fost primit de mireni doar pina la inchiedrea harului exceptii facind cei vrednici ca si in vremea dinainte de Iisus unde doar unii primeau darul proorociei sau alte daruri -de a avea control asupra elementelor naturii, etc.

N-am inteles prea bine ce ai vrut sa spui aici cu vremea dinainte de Iisus (la botez te refereai?). Darul de a avea control asupra naturii????

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
asa incit in zilele noastre pentru ca harul a fost iar redeschis ar trebui revenit la botezul asumat insa chiar si fara cererea lui uni totusi il primesc asa din oficiu pe parcursul vietii chiar fara sa stie, insa nu toti.

?????? Sa inteleg ca harul s-a "redeschis" la aparitia penticostalilor? Si cum poate primi cineva botezul pe parcursul vietii, fara sa il ceara? Prin vorbirea in limbi, oare?......

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
chiar daca un om nu primeste botezul nu inseamna ca ajunge in iad ci ca probabil il va primi altadata , la invierea mortilor sau la a doua inviere avind in vedere ca la prima este vb strict de oameni care au scapat de a doua moarte deci botezati .
ceilalti chiar daca mor in Domnul (nazuitori , credinciosi ) totusi e posibilsa nu aibe inca botezul iar ei vor veni peste mia de ani ..unde anume vor invia venind?
intrebare retorica..

Aici, m-ai dat gata! Poti veni te rog cu repere biblice, sa inteleg si eu ce anume vrei sa spui?...

Profetul de carton 05.03.2012 08:26:51

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 433120)
Adica mai pe scurt, fratilor, daca nu "vorbesti in limbi", n-ai primit botezul "cu adevarat". Am dreptate?....

exact, in mintea lor bolnava, penticostalii au legat in mod indisolubil "botezul cu Duhul sfant" de acea boloborosire capatata la noptile de staruinta.

anita 05.03.2012 09:13:46

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433114)
motivul real nu este salvarea venita de la parinti -desi si aici sint unele aspecte -ci necesitatea asumarii propriei salvari in baza nazuintei proprii.

in realitate nu oricine primeste botezul cu adevarat.
iar el poate fi retras daca nu exista dorinta , daca nu esti inca pregatit pt viata spirituala chiar si daca esti credincios.

in realitate botezul a fost primit de mireni doar pina la inchiedrea harului exceptii facind cei vrednici ca si in vremea dinainte de Iisus unde doar unii primeau darul proorociei sau alte daruri -de a avea control asupra elementelor naturii, etc.

asa incit in zilele noastre pentru ca harul a fost iar redeschis ar trebui revenit la botezul asumat insa chiar si fara cererea lui uni totusi il primesc asa din oficiu pe parcursul vietii chiar fara sa stie, insa nu toti.

chiar daca un om nu primeste botezul nu inseamna ca ajunge in iad ci ca probabil il va primi altadata , la invierea mortilor sau la a doua inviere avind in vedere ca la prima este vb strict de oameni care au scapat de a doua moarte deci botezati .
ceilalti chiar daca mor in Domnul (nazuitori , credinciosi ) totusi e posibilsa nu aibe inca botezul iar ei vor veni peste mia de ani ..unde anume vor invia venind?
intrebare retorica..

Domnule Mihai ,botezul este talantul oferit de Domnul pt.a iesi in lume si a-l inmulti ,a ne imbogati duhovniceste.
Dumnezeu ne daruieste si noi sa refuzam acest dar ?
D-voastra veniti cu argumente confuze ,nu aveti o temelie puternica adica sa va bazati pe ceva .
Noi avem Adevarul si acestea nu se schimba ,nu ne permitem sa venim cu parerile noastre care dupa cum vedeti se schimba ca si noi ,fiind din fire schimbatori.

Mihai36 05.03.2012 10:18:10

Botezul nu e talantul , ci caracterul e talantul.
Botezul este spre iertarea pacatelor si pentru sfintire care se da celor nazuitori.

Cind spun ca botezul a fost primit de mireni doar pina la inchiederea harului poate nu este atit de dogmatic dar este f teologic , exista apocrife teologizate in ortodoxie care confirma acest lucru.
-harul a fost inchis in vremea primilor apostoli si chiar este si o istorioara legata de acest lucru in care harul era stabilit sa se inchida intro anumita zi insa la cererea lor a mai fost prelungit citeva ore caci mai erau de botezat oamenii dintr-un sat comf. cu o alta porunca primita de ei anterior dar ei intorziasera din anumite motive inerente de organizare.
si in momentul cind s-a inchis harul prelungit mai era de botezat unul singur -cel mai vredenic om din sat asa incit ei vazind prin darul deosebirii ca acela nu primeste botezul in urma incercarii lor au ramas la ultima varianta si anume hirotonirea lui.
El a acceptat si asa acel sat "s-a facut" si cu un preot din sat -cea mai potrivita solutie- avind in vedere necesitatea de a cunoaste oamenii din parohie.

acesta este adevarul -unul greu de purtat de catre gloata si mai sint si altele mult mai grele.

iar adevarul cu A mare este Dumnezeu insusi sau starea de cunoatere si perceptie venita prin darurile de cunoastere celor care pot purta -care este tot o manifestare a Lui in noi -asa cum tot binele din noi este o manifestare a lui Dumnezeu.

-restul care cred ca ei stiu versetul spune ca nu au cunoscut cum trebuie.

duhovnicii ortodocsi arata ca scriptura cu precadere VT contine adincimi de nepatrins pentru majoritatea dintre oameni , putini sint cei carora li s-a descoperit -si atunci despre ce deplinatate a adevarului vorbim?
-deplinatatea adevarului "in parte" asa cum arata si Pavel

? doar nu crezi ca oricine poate purta mai mult decit au putut purta primii ucenici -carora nici lor nu li s-a dat intregul adevar tocmai din acest motiv -ca nu puteau purta- urmind sa fim insa calauiti in tot adevarul atunci cind va veni Duhul Sfint care va vorbi si va marturisi pe Iisus si va dovedi lumea vinovata in cele 3 privinte:
-ca lumea nu crede in Iisus (desi e incredintata)
-ca pe Iisus nu il vom mai vedea -din moment ce este vb de "cel asemenea Fiului Omului" (Daniel 7) - asta e o taina care va fi explicata de Duhul Sfint.
- si apoi legat de judecata celu rau care va fi fost deja judecat chiar daca oamenii au alta parere in acel moment crezind ca ei le stiu deja pe toate.

aceasta este marturia lui Iisus tinuta doar de ceata primilor 144000 alesi, restul doar cred ca ei stiu.

anita 05.03.2012 12:20:22

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433154)

Cind spun ca botezul a fost primit de mireni doar pina la inchiederea harului poate nu este atit de dogmatic dar este f teologic , exista apocrife teologizate in ortodoxie care confirma acest lucru.
-harul a fost inchis in vremea primilor apostoli si chiar este si o istorioara legata de acest lucru in care harul era stabilit sa se inchida intro anumita zi insa la cererea lor a mai fost prelungit citeva ore caci mai erau de botezat oamenii dintr-un sat comf. cu o alta porunca primita de ei anterior dar ei intorziasera din anumite motive inerente de organizare.
si in momentul cind s-a inchis harul prelungit mai era de botezat unul singur -cel mai vredenic om din sat asa incit ei vazind prin darul deosebirii ca acela nu primeste botezul in urma incercarii lor au ramas la ultima varianta si anume hirotonirea lui.
El a acceptat si asa acel sat "s-a facut" si cu un preot din sat -cea mai potrivita solutie- avind in vedere necesitatea de a cunoaste oamenii din parohie.

acesta este adevarul -unul greu de purtat de catre gloata si mai sint si altele mult mai grele.

Asta cu harul inchis chiar nu am auzit ,cine a vazut ca harul s-a inchis?
Povestioara asta nu am auzit-o la ortodocsi .
Doar la eretici nu se poate vorbi de har ,deoarece ei au plecat de sub ascultarea bisericii ortodoxe.
Preotii ortodocsi debordeaza de har ,si aici se poate aplica pilda talantului.

Mihai36 05.03.2012 12:50:00

Au vazut Apostolii ca harul s-a inchis.
Numai ca nu trebuia spus toate lucrurile mirenilor -de aceea la un moemnt dat s-a facut dogma ca sa se dea doar cit pot ei purta, cit trebuie.
Inchiderea harului vizeaza doar mirenii , nu si preotii -desi si ei trebuie alesi -iar acest lucru il spune Pavel lui Nicodim -ucenicul lui -cind ii spune sa nu puna palmele pe oricine dupa ce ii da si lui "acel har de a pune palmele pe altul".- este vb. asadar de hirotonire.

in rest este adevarat ca preotii ortodocsi au mai mult har decit cei protestanti insa cu toate astea am vazut si penticostali care au daruri de cunoastere.

cu toate astea eu nu judec doar dupa preoti ci si dupa mireni iar ca mireni media este superioara la ei atit la fapte cit si la botez chiar daca unii incearca sa generalizeze anumite lucruri ca sa defaimeze pe unii si sa ridice in slavi pe altii.

findca lucrurile trebuie judecate punctual fara sa generalizam , de ex nu putenm spune ca toti preotii sint la fel -unii sint virtuosi cu har mai mare sau mai mic, cu daruri sau fara daruri de cunoastere ,altii sint securisti de la serviciile din informatii romane asa cum exista in toate tarile care si ei pot avea har in functie de credinta si caracter si altii sint doar pentru bani si faima intre care unii sint chiar atei.
-iar alti sint infiltrati din partea catolicilor asa incit sa contribuie ca misiune la surparea oricaror relatii intre ortodoxie si protestantism atit din interiorul ortodoxiei cit si din interiorul protestantilor.

desi nu ar trebui sa existe judecata cu partinire ea exista din plin in mai toate religiile

asa cum in politica intre partide exista : intotdeauna partidul nostru face numai lucruri bune sau iertabile iar ceilalti fac doar din grseala lucruri bune desi au numai rea intentie.

alexmatei 05.03.2012 13:34:31

Esti tare frate !
 
Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 433182)
Au vazut Apostolii ca harul s-a inchis.
Numai ca nu trebuia spus toate lucrurile mirenilor -de aceea la un moemnt dat s-a facut dogma ca sa se dea doar cit pot ei purta, cit trebuie.
Inchiderea harului vizeaza doar mirenii , nu si preotii -desi si ei trebuie alesi -iar acest lucru il spune Pavel lui Nicodim -ucenicul lui -cind ii spune sa nu puna palmele pe oricine dupa ce ii da si lui "acel har de a pune palmele pe altul".- este vb. asadar de hirotonire.

in rest este adevarat ca preotii ortodocsi au mai mult har decit cei protestanti insa cu toate astea am vazut si penticostali care au daruri de cunoastere.

cu toate astea eu nu judec doar dupa preoti ci si dupa mireni iar ca mireni media este superioara la ei atit la fapte cit si la botez chiar daca unii incearca sa generalizeze anumite lucruri ca sa defaimeze pe unii si sa ridice in slavi pe altii.

findca lucrurile trebuie judecate punctual fara sa generalizam , de ex nu putenm spune ca toti preotii sint la fel -unii sint virtuosi cu har mai mare sau mai mic, cu daruri sau fara daruri de cunoastere ,altii sint securisti de la serviciile din informatii romane asa cum exista in toate tarile care si ei pot avea har in functie de credinta si caracter si altii sint doar pentru bani si faima intre care unii sint chiar atei.
-iar alti sint infiltrati din partea catolicilor asa incit sa contribuie ca misiune la surparea oricaror relatii intre ortodoxie si protestantism atit din interiorul ortodoxiei cit si din interiorul protestantilor.

desi nu ar trebui sa existe judecata cu partinire ea exista din plin in mai toate religiile

asa cum in politica intre partide exista : intotdeauna partidul nostru face numai lucruri bune sau iertabile iar ceilalti fac doar din grseala lucruri bune desi au numai rea intentie.

Esti tare frate !

Zi si mie ce lecturezi tu, ca ma fascinezi. Imi fac creierii ping-pong cand iti citesc postarile.

Te-am rugat sa-mi recomanzi si mie o bibliografie, sursele cunoasterii tale. Nu-mi spune ca fac parte din Biblioteca Marii Loji Nationale a Romaniei ca-mi tai tot avantul catre culmile luminoase ale intelepciunii gnostice.

Multumesc anticipat.

P.S.: nu-mi spune ca-s revelatiile tale personale ca nu te cred.

TunsDiana 05.03.2012 13:44:05

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 307745)
Am o colega penticostala ,si de curand nu mai stiu exact ziua m a intrebat de postul Craciunului(la ei nu exista cele 4 mari posturi) de ce il tinem , ca ar trebui sa tinem post negru, si multe chestii necunoscute pt. ei si incepand conversatia am intrebat o si eu de ce ei se boteaza la o varsta inaintata ,si bineinteles mi a raspuns ca deabia atunci sunt capabili sa l recunoasca pe Iisus ca Domn si Mantuitor, bine am inteles asta dar daca un copil moare inainte de a fi botezat ?...si atunci mi a dat un raspuns pot sa zic neclar si fara argumentare:ca daca cel putin unul din parintii copilului respectiv este ''pocait''atunci copilul respectiv se duce in Rai.Asa sa fie ?
Oricum nu a fost o discutie in contradictoriu ma inteleg bine cu respectiva si in primul rand nu am voie sa judec pe nimeni dupa cult sau confesiune ,fiecare cu ale lui.Astept pareri .Numai Bine.

Eu din asta inteleg ca si parintii, din moment ce sunt pocaiti ajung direct in rai. D-voastra ce parere aveti?

penticostalul 05.03.2012 13:47:37

Eu cred ca daca sunt cu adevarat pocaiti si vor ramane asa pana la sfarsitul vietii, vor ajunge direct in rai.
Da, fara sa mai treaca prin purgatoriu.

Dumneavoastra ce parere aveti?

TunsDiana 05.03.2012 13:53:34

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 433191)
Eu cred ca daca sunt cu adevarat pocaiti si vor ramane asa pana la sfarsitul vietii, vor ajunge direct in rai.
Da, fara sa mai treaca prin purgatoriu.

Dumneavoastra ce parere aveti?

Eu nu cred in purgatoriu, nu sunt catolica.

penticostalul 05.03.2012 13:56:10

Nu sunteti catolica, sunteti politiciana... :1:

TunsDiana 05.03.2012 14:02:12

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 433191)
Eu cred ca daca sunt cu adevarat pocaiti si vor ramane asa pana la sfarsitul vietii, vor ajunge direct in rai.
Da, fara sa mai treaca prin purgatoriu.

Dumneavoastra ce parere aveti?

Mi se pare o dovada de mandrie ca cineva sa se creada inca din timpul vietii ajuns in rai.

Profetul de carton 05.03.2012 14:03:10

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 433194)
Nu sunteti catolica, sunteti politiciana... :1:

iar dumneata esti mai rau ca un politician, castigi 1 euro/minut, finantat de niste necajiti care abia daca castiga 5-600 lei muncind toata ziua la patron.

chiar, nu-ti crapa obrazul de rusine, cand iei banii aia ??? sa incasezi 200 lei pe 50 minute cand stii ca un salariu este 600 lei /22 zile lucratoare ~ 30 lei pe zi, adica omul trebuie sa munceasca 6 zile ca sa te plateasca pe mata ca reciti o predica o ora???

penticostalul 05.03.2012 14:09:10

Profetule, stii bine ca esti la carantina in perioada 04.03.2012-18.03.2012.
Nu mai incerca sa fortezi usa ca nu tine...:1:

Profetul de carton 05.03.2012 14:13:53

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 433203)
Profetule, stii bine ca esti la carantina in perioada 04.03.2012-18.03.2012.
Nu mai incerca sa fortezi usa ca nu tine...:1:

ce carantina? ti-ai dori ca eu sa tac, pentru ca voi sa va faceti "afacerile" in continuare, insa nu sunt genul sa renunt asa de usor, si mai ales, nu sunt coruptibil!!!

intrebarea ramane: nu ti-e rusine sa beneficiezi de munca pe 6 zile a unui amarat, ca sa-ti umfli buzunarele, rostind niste ineptii timp de 50 minute???

Profetul de carton 05.03.2012 14:22:21

As dori sa adaug urmatorul aspect:

- alegerea locului de slujire in functie de atmosfera materiala; nu stiu cum se face ca dupa ce un pastor/lucrator itinerant ajunge cunoscut merge tot la mai bine, prima destinatie poate fi SUA, Canada, Europa de Vest, Australia. Totdeauna "spiritualizeaza" plecarea lor la mai bine, nu stiu cum ca pe nimeni din ei nu-i indeamna ceva sa mearga in Asia, Africa, America Latina. Dar acolo nu merge nimeni chemat de oameni, nu sunt oameni bogati care sa te astepte la aeroport iar cu greu supravetuiesti in caldura si praf, de aer conditionat si masina ce sa mai vorbim! Acolo nimeni nu-ti plateste evanghelizarile! Pastori de succes din Romania, au emigrat in tari occidentale foarte bogate pt a castiga si mai multi bani!!!

Profetul de carton 07.03.2012 15:58:06

Citat:

În prealabil postat de penticostalul (Post 433218)
Cum a crescut cultul penticostal de 13 membri la zeci de milioane e subiectul altui topic. Au sporit prin mângâierea Duhului Sfânt.

dar mormonii? martorii lui iehova? ca si astia au o crestere mare! tot Duhul Sfant i-a ajutat sa creasca???

elefteria83 22.02.2013 15:07:28

parerea mea
 
Credinta dupa mine nu poate fi decat una, Hristos zice : Eu sunt adevarul..., deci adevarul e doar unul si e la El. Adevarul adus de El a fost pastrat in Sf.Scriptura si traditia bisericii din primele secole pana in secolul 11 cand Biserica s a despartit in 2, apoi in secolele 16-17 Biserica catholica s a despartit in 2, catholica si protestanta, iar secolele urmatoare cea protestanta s a despartit am putea zice in 2 , in culte cu credinta mai apropiata de cea prmara, neoprotestante: baptista, adventista,penticostala evanghelica...si altele care au denaturat credinta primara foarte mult incat le am putea spune secte, gen martorii lui Iehova,etc.Adevarata credinta nu poate fi completa decat la cine a pastrat credinta primara neschimbata, asa cum a stabilit o Biserica intreaga, prin reprezentantii ei la sinoadele ecumenice, pana la ruptura dintre Biserica de apus si cea de Rasarit. Biserica de Rasarit numita Ortodoxa a pastrat invatatura de credinta neschimbata, fiindca asta a fost doctrina ei, sa pastreze neschimbata credinta. Nu cred ca trebuie sa mergi la biserica pentru frumusetea corului, a muzicii, a predicii, ca iti place acolo cum te simti, ci mergi la biserica sa te intalnesti cu Hristos Dumnezeu-Omul si cu cuvintele Lui, cu El care sta in adevar. e bine daca in celelalte confesiuni se tine o predica prin care oamenii sa fie determinati sa fie mai buni, e bine daca ajuta saracii si se ajuta intre ei, sunt lucruri placute lui Dumnezeu, dar totusi adevarata credinta nu o au completa,nu din vina lor ci a inaintasilor, a celor care au pus bazele acestor culte. Asa ca eu consider ca alegerea sa se intoarca la credinta Bisericii primare le este lor necesara fiindca adevarul nu poate fi decat unul , iar chiar daca ai denaturat doar 4-5 din invataturile Bisericii primare din 1000 ,cate ori fi, totusi nu esti in adevar ,ci in minciuna in ceea ce priveste cele 4-5 adevaruri denaturate si iti organizezi viata dupa acesta minciuna, iar in minciuna nu sta Dumnezeu ,ci diavolul

ghebosul 22.02.2013 17:18:12

Citat:

În prealabil postat de elefteria83 (Post 505435)
Asa ca eu consider ca alegerea sa se intoarca la credinta Bisericii primare le este lor necesara


Alegerea de a ne intoarce la credinta pura a Bisericii primare ne este necesara tuturor (oricarei confesiuni). Nu este nevoie de prea mult timp ca sa deviezi de la credinta din vremea Sfintilor Apostoli. Asa ca revenirea la credinta adevarata este necesara tot timpul si oricui.

Ca sa fim on-topic: ce ne invata credinta crestin-apostolica? Sa fie botezati cei care nu inteleg nimic sau sa se boteze cei care au ascultat Evanghelia (vestea buna) si au crezut? Vedeti, spre exemplu, Marcu 16:16.

P.S. In raspunsul dvs. sa nu va poticniti de grija pentru copii nebotezati. Domnul Iisus Hristos a spus "lasati copilasii sa vina la Mine" (Marcu 10:14). Si, era vorba despre copii nebotezati (pe care nici nu i-a botezat, ci i-a binecuvantat).

DragosP 22.02.2013 17:52:41

Dar p’aia cu Împărăția Cerurilor și Botezul cu Duh Sfânt o știi?

ghebosul 22.02.2013 17:57:51

Citat:

În prealabil postat de DragosP (Post 505450)
Dar p’aia cu Împărăția Cerurilor și Botezul cu Duh Sfânt o știi?

Stiu ceva, dar nu stiu ce vreti sa spuneti. Va referiti cumva la ceea ce i-a spus Domnul Iisus Hristos lui Nicodim?

catalin2 22.02.2013 18:43:12

Citat:

În prealabil postat de ghebosul (Post 505447)
Alegerea de a ne intoarce la credinta pura a Bisericii primare ne este necesara tuturor (oricarei confesiuni). Nu este nevoie de prea mult timp ca sa deviezi de la credinta din vremea Sfintilor Apostoli. Asa ca revenirea la credinta adevarata este necesara tot timpul si oricui.

Ca sa fim on-topic: ce ne invata credinta crestin-apostolica? Sa fie botezati cei care nu inteleg nimic sau sa se boteze cei care au ascultat Evanghelia (vestea buna) si au crezut? Vedeti, spre exemplu, Marcu 16:16.

Asa este, toti trebuie sa revina la adevarata credinta lasata de Iisus si Sfintii Apostoli, primul pas fiind botezul in Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Din punct de vedere ortodox botezul in alte culte nu este valid.

ghebosul 22.02.2013 21:09:29

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 505458)
Asa este, toti trebuie sa revina la adevarata credinta lasata de Iisus si Sfintii Apostoli, primul pas fiind botezul in Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Din punct de vedere ortodox botezul in alte culte nu este valid.

Scriptura ne arata ca botezul din vremea Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli se baza pe credinta si marturisirea credintei celui care se boteza. Credinta celui care se boteza face botezul valid, nu apartenenta la o confesiune.

"Ce ma impiedica sa fiu botezat?" Filip a zis: "Daca crezi din toata inima, se poate" (Fapte 8:36,37)

"Cine crede si se va boteza..." spune Domnul Iisus Hristos. (Marcu 16:16)

Cornel Urs 23.02.2013 09:35:16

Citat:

În prealabil postat de ghebosul (Post 505497)
Credinta celui care se boteza face botezul valid, nu apartenenta la o confesiune.

si atunci dvs. de ce mergeti la adventisti?

catalin2 23.02.2013 12:26:35

Citat:

În prealabil postat de ghebosul (Post 505497)
Scriptura ne arata ca botezul din vremea Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli se baza pe credinta si marturisirea credintei celui care se boteza. Credinta celui care se boteza face botezul valid, nu apartenenta la o confesiune.

"Ce ma impiedica sa fiu botezat?" Filip a zis: "Daca crezi din toata inima, se poate" (Fapte 8:36,37)

"Cine crede si se va boteza..." spune Domnul Iisus Hristos. (Marcu 16:16)

Cate confesiuni erau pe timpul Sfintilor Apostoli? Doar una, la fel ca si azi. In rest erau, ca si azi, invatauri gresite, erezii, despre care se si scrie in Sfanta Scriptura:
Tit 3, 9-11 "10. De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, 11. Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit. "
2 Petru 2, 1-3 "1. Dar au fost în popor și prooroci mincinoși, după cum și între voi vor fi învățători mincinoși, care vor strecura eresuri pierzătoare și, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, își vor aduce lor grabnică pieire; 2. Și mulți se vor lua după învățăturile lor rătăcite și, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită; 3. Și din poftă de avere și cu cuvinte amăgitoare, ei vă vor momi pe voi. Dar osânda lor, de mult pregătită, nu zăbovește și pierzarea lor nu dormitează."
1 Timotei 6, 3-5 "3. Iar de învață cineva altă învățătură și nu se ține de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos și de învățătura cea după dreapta credință, 4. Acela e un îngâmfat, care nu știe nimic, suferind de boala discuțiilor și a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene, 5. Gâlcevi necurmate ale oamenilor stricați la minte și lipsiți de adevăr, care socotesc că evlavia este un mijloc de câștig. Depărtează-te de unii ca aceștia. "

Cum vezi, se spune sa nu ascultam de acestia si sa ne departam de ei, adica sunt exclusi si mai spune ca vor avea osanda din cauza invataturilor false. Nu spune ca ei sunt alte culte sau confesiuni, asta e un termen modern, ecumenist.
Si paganii sau idolatrii aveau o credinta, nu erau atei. Erezia este considerata printre cele mai mari pacate, pacate impotriva adevarului, impotriva Duhului Sfant, iar acestea ne spune tot Sfanta Scriptura ca nu se iarta (doar daca se pocaieste persoana respectiva). Tine de primele trei porunci din Decalog, degeaba le face cineva pe celelalte, daca nu le tine pe toate, adica pe cele mai importante care tin de iubirea de Dumnezeu. Cine tine la cineva nu spunea neadevaruri despre acea persoana, chiar si nemarturia mincinoasa fata de alta persoana este o porunca, cu atat mai mult fata de Domnul.
Daca te referi si la botezul copiilor, in Vechiul Testament taierea imprejur era facuta la aceeasi varsta, datorita parintilor, nu era decizia copiilor sa fie in legamant cu Domnul. In Noul Legamant Botezul se face la fel, taierea imprejur fiind o prefigurare a Botezului, la fel cum botezul Sf. Ioan Botezatorul era o prefigurare a Sfantului Botez.

ioanna 23.02.2013 13:10:02

off topic
 
Ghebosul, sunteti adventist de ziua a saptea? Vedeti ca s-a discutat de multe ori pe forum despre botez, sunt multe topice pe care daca le cititi va puteti lamuri asupra punctului de vedere ortodox, caci banuiesc ca de asta ati intrat pe forum un crestin ortodox, sa cunoasteti mai bine modul in care gandim noi, nu? Interpretarea adventista a unor pasaje biblice o stim, cunoastem deasemenea de ce neoprotestantii contesta botezul copiilor (desi este o mostenire a bisericii de la inceputurile ei apostolice), nu e nevoie sa reluati, sa izolati anumite versete, pentru a ne arata exegeza adventa.

Illuminatu 23.02.2013 20:04:23

Citat:

În prealabil postat de TunsDiana (Post 433190)
Eu din asta inteleg ca si parintii, din moment ce sunt pocaiti ajung direct in rai. D-voastra ce parere aveti?

Curios!
Dar penticostalii gay din Atlanta se mantuiesc sau nu?
Ca si ei au "botezul" duhului (celui rau), nu-i asa? Si ei vorbesc in limbi!!!

Illuminatu 23.02.2013 20:21:31

Citat:

În prealabil postat de ghebosul (Post 505497)
Scriptura ne arata ca botezul din vremea Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli se baza pe credinta si marturisirea credintei celui care se boteza. Credinta celui care se boteza face botezul valid, nu apartenenta la o confesiune.

"Ce ma impiedica sa fiu botezat?" Filip a zis: "Daca crezi din toata inima, se poate" (Fapte 8:36,37)

"Cine crede si se va boteza..." spune Domnul Iisus Hristos. (Marcu 16:16)

"14. Iar cel netăiat împrejur, cel de parte bărbătească'ntre voi care'n ziua a opta nu va fi tăiat împrejur în carnea pieliței sale, sufletul acela stârpit va fi din poporul său, pentru că Mi-a călcat legământul“. Facere 17.

Copiii nou-nascuti erau taiati imprejur in a 8-a zi de la nastere!
Prin taierea imprejur pruncii erau primiti in poporul ales, un har special trimis de Dumnezeu evreilor.
Prin taierea imprejur pruncii primeau harul apartenentei la poporul ales.

Ce vina avea copilul acela daca tatal sau nu l-ar fi taiat imprejur?
Si iata cum copilul era pedepsit pentru ca tatal sau nu l-a taiat imprejur!!

TOT ASA SI ASTAZI, DACA PARINTII NU ISI BOTEAZA COPILUL PACATUIESC PRIN ASTA!!

ghebosul 23.02.2013 20:43:28

Citat:

În prealabil postat de Cornel Urs (Post 505564)
si atunci dvs. de ce mergeti la adventisti?


Prin botez, eu am facut un legamant cu Dumnezeu, nu cu vreo confesiune religioasa. Nu are rost sa aducem in discutie biserica pe care o frecventam fiecare.

ghebosul 23.02.2013 20:53:42

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 505584)
Ghebosul, punctului de vedere ortodox,

Interpretarea adventista

As dori sa dicutam doar punctul de vedere al Sfintei Scripturi (care nu lasa loc pentru interpretari).

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 505584)
botezul copiilor (desi este o mostenire a bisericii de la inceputurile ei apostolice), .

De cand este datat inceputul bisericii apostolice? Pentru ca in Sfanta Scriptura nu gasim nici un exemplu de botez crestin a celor care nu au crezut (ex: copii mici). Credinta celui care se boteza era o conditie esentiala a botezului. In plus, chiar unii parinti bisericesti s-au botezat la maturitate.

ioanna 23.02.2013 20:56:22

Citat:

În prealabil postat de ghebosul (Post 505635)
As dori sa dicutam doar punctul de vedere al Sfintei Scripturi (care nu lasa loc pentru interpretari).

Pana acum ati prezentat interpretarea adventista a Sfintei Scripturi, insa fiind un forum crestin-ortodox, am crezut ca ati intrat pentru ca sunteti sincer interesat sa cunoasteti intelegerea noastra. Se pare ca m-am inselat si aveti alte intentii. O seara placuta.

ghebosul 23.02.2013 21:02:25

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 505629)
"14. Iar cel netăiat împrejur, cel de parte bărbătească'ntre voi care'n ziua a opta nu va fi tăiat împrejur în carnea pieliței sale, sufletul acela stârpit va fi din poporul său, pentru că Mi-a călcat legământul“. Facere 17.

Copiii nou-nascuti erau taiati imprejur in a 8-a zi de la nastere!
Prin taierea imprejur pruncii erau primiti in poporul ales, un har special trimis de Dumnezeu evreilor.
Prin taierea imprejur pruncii primeau harul apartenentei la poporul ales.

Ce vina avea copilul acela daca tatal sau nu l-ar fi taiat imprejur?
Si iata cum copilul era pedepsit pentru ca tatal sau nu l-a taiat imprejur!!

Faceti o analogie gresita intre taierea imprejur si botez. Ce naste din pisica, soareci manaca. Copilul nascut din parinti evrei, era evreu (vrand-nevrand, facea parte din poporul ales de Dumnezeu si trebuia taiat imprejur). Apoi, daca luati ca exemplu taierea imprejur, ca argument pentru botezul bebelusilor, atunci sa fie botezati numai baietii (fetitele nu erau taiate imprejur).


Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 505629)
TOT ASA SI ASTAZI, DACA PARINTII NU ISI BOTEAZA COPILUL PACATUIESC PRIN ASTA!!

Va dau niste exemple de sfinti parinti bisericesti care s-au botezat la maturitate: Sfantul Vasile cel Mare, Sfantul Grigorie de Nazians, Sfantul Ioan Gura de Aur. Credeti ca parintii acestor sfinti au pacatuit ca nu i-au botezat cand erau bebelusi?


Ora este GMT +3. Ora este acum 08:33:09.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.