![]() |
Ce simti tu cand te gandesti la...?
Ce simti tu cand te gandesti la moarte?
Ce simti tu cand te gandesti la viata? Pur curios. Multumesc |
Citat:
|
Citat:
|
Eu nu pot gandi moartea si viata in mod separat. Gandul la moarte trimite la viata iar gandul la viata poate trimite la moarte.
Paradoxal, cel mai mare pacatos dar si omul care a atins sfintenia, aparent isi traiesc viata ca si cum nu ar muri niciodata. Sfantul isi oranduieste viata din perspectiva vesniciei, in timp ce omul departat de Dumnezeu, si-o oranduieste ca si cum viata sa pamanteasca nu va avea sfarsit, ca si cum nu ar exista moarte si viata vesnica. |
Citat:
(glumesc nu te supara....si eu sunt adesea trist si incarcat si ma oftic fiindca realizez ca mi-o fac cu mana mea) p.s. : Iisus se pricepe si la criza si la cipuri si la orice altceva...noi trebuie sa Il cautam pe El si cand Il gasim o sa se ocupe El de astea |
Citat:
Citat:
|
Cand ma gandesc la viata, speranta...
Cand ma gandesc la moarte, ei bine, speranta... |
Cand ma gandesc la moarte ,analizez intr-o clipa si revad toata viata cu cate am facut bune si rele si ma rog sa fiu cat mai pregatita pentru ea, regret ca nu am facut si mai multe in scurta mea trecere pe pamant indiferent de cat am fost de obosita,sau de cat timp am avut ,ma rog sa-mi lase timpu sa pot indrepta cat mai multe ,si realizez cate ne daruieste El fara a cere nimic.
Cand ma gandesc la viata,imi spun simplu :stai ,poti face inca multe,pretuieste ce ai primit de la El,ca este darnic indiferent cum esti . |
Eu vad viata ca pe o calatorie si o scoala spirituala,in timp ce moarte o percep ca pe o reintoarcere Acasa...
|
eu cand ma gandesc la moarte, ... nu mi-e frica de moartea mea, sper doar sa fie usoara, sa nu sufar, sa nu ma chinui si sa nu chinui pe altii mai ales ... darrrrrr ce mi-e extraordinar de frica cu privire la moarte este ca in urma mortii mele sa nu sufere copiii mei ... hai ca sotul, familia si mai revin, isi mai refac viata, dar un copil fara mama mi se pare groaznic ... (pacat de copiii aia cu mame care nu se pot chema nici macar oameni, ci animale si nici atata, ca pana si animalele pot avea instict matern mai dezvoltat decat oamenii)... eu am crescut fara mama, chiar daca ea traia si stiu ce greu e sa nu ai o mama langa tine, sprijinul si iubirea ei ... imi doresc din tot sufletul sa traiesc macar pana sa ii vad la casa lor, cu familiile lor, pe picioarele lor si apoi potopul cu mine .... eu stiu ca orice s-ar intampla Dumnezeu are grija de toti, chiar si de niste copii orfani, vorbind in general, dar cu nimik nu se poate inlocui grija si iubirea de mama pentru copiii ei, adica si familia, mama cat si tatal unui copil ... mi-e foarte mila de copiii parasiti, orfani, de prin orfelinate si plasamente unde sunt tratati destul de prost ... si cresc cu dureri fizice si sufletesti ...
cand ma gandesc la viata .... ma gandesc sa imi ajut copiii sa creasca mari, sa fie buni, iubitori, sa isi faca un rost in viata, sa aiba o familie ... si eu ... sa imi gasesc o slujba si sa traiesc cu sotul (automat si cu Dumnezeu) pana la cele mai adanci batraneti ... |
Cand ma gandec la viata imi pare rau ca am facut prea multe greseli. Si as vrea sa pot sa dau timpul inapoi sa refac viata acolo unde am gresit. Dar ma si bucur ca mi-a dat Dumnezeu ce mi-a dat pana acum.
Cand ma gandesc la viata imi pare rau ca vad cum unii oameni isi distrug viata involuntar sau voluntar. Cand ma gandesc la moarte ma infricosez caci stiu ca sunt pacatoasa. Si imi pare rau, ca ma gandesc ca poate viata mea nu a fost indeajuns de lunga sa indrept tot ce-am gresit. Cand ma gandesc la moarte imi pare rau de cei ce mor fara sa fii facut ceva pentru mantuirea lor. Sunt o persoana normala la fel ca toti cei care trec pe langa noi zi de zi. Doar ca eu sunt constienta de cat de mari sunt pacatele mele si altii nu. Nu vreau sa ma consider mai buna decat altii, desii altii se considera mai buni decat multi dintre noi. Multi minimizeaza pacatele sale si maximizeaza pacatele oricui chiar daca ar fi aceleasi. In rest imi doresc sa fie sanatosi copiii mei, sotul meu si in final si eu, sa ma bucur de ei. De trait, cat mi-o da Dumnezeu pe masura bunelor si relelor mele. |
Citat:
|
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri.
Eu gandindu-ma la moarte se naste teama,rusinea fata de Dumnezeu ,de judecata si chiar si de necunoscut Si gandindu-ma la viata apar imagini cu speranta,cu lupta,cu pace... |
Cu frica!
Cand ma gandesc la viata am sentimente contradictorii: pe de o parte ii multumesc lui Dumnezeu pentru ca mi-a dat-o si pentru ca am un acoperis deasupra capului, ce manca zilnic, un loc de munca, pe de alta parte cu tristete si vinovatie pentru ca e departe de a fi o viata crestineasca in adevaratul inteles al cuvantului.
La moarte ma gandesc cu frica, si ma gandesc poate prea des (sau prea rar?) Mi-e frica de ce e dincolo. Mi-e frica de urmarile pacatelor mele. Mi-e frica si de viata, si de moarte. |
Sincer, simt ca moartea nu va veni niciodata. Imi dau seama insa de riscul unei inselari, anume de a amana pocainta.
Cand zic "moarte", am in vedere in primul rand moartea ca disparitie, asa cum o inteleg multi. De aceea spun ca moartea nu va veni niciodata. Cat despre moartea trupeasca... am momente si momente. Uneori, simt ca poate veni... ma uit in jos si imi pare rau ca nu am putut fi mai bun, mai curat, mai bland si mai iubitor. Alteori mi se face frica de moarte... de necunoscutul pe care mi'l rezerva faptele mele. Moartea este adevarata intrare in viata. Ea este cutrmuratoare pentru tot omul. Slujba inmormantarii este de o profunzime nespusa. |
Viata.....imi privesc copii si-mi doresc cu disperare sa traiesc o mie de ani , sa fiu langa ei, sa-i ajut.....dar pe de alta parte viata crestina nu-i asa cum imi doresc eu sa fie ....pacatele care se tot aduna si care chiar daca le spovedesc , tot nu se mai termina, putinele fapte bune se duc si ele din cauza laudaroseniei si a barfei din capul meu .....si uite asa treptat , treptat , ajung sa-mi doresc sa mor ....moartea care teoretic nu-i decat o trecere , acum , aici , mi se pare inspaimantatoare.....of ....daca as putem sa ma i-au de guler si sa-mi tip in urechi, pana surzesc... “trezeste-te….nu-i timpul pierdut, valorifica fiecare secunda , nu o lasa sa treaca degeaba …..”…..ganduri….despre viata ….despre moarte……iertati-ma….
|
la fix...
Citat:
|
Foarte frumos si adevarat au expus antevorbitorii mei despre aspectul capital al vietii.Faptul ca suntem constienti de importanta capitala a vietii,ne face sa luptam,chiar si sa incercam sa fim mai buni,mai desavarsiti pentru a nu fi supusi pierzarii in momentul cand vom parasi,,cortul pamantesc''.Este o lupta teribila,crancena pt. ca toti ceilalti nu te vor vrea mai bun,nu vor vrea sa le-o iei cu un pas inainte si vor face totul sa te traga inapoi.Chiar daca voi fi contrazis,m-am convins singur ce importanta are controlul mintii(al gandurilor).Asa cum spunea parintele Arsenie(,,de carma mintii conteaza incotro pleci si unde ajungi''),are o importanta covarsitoare repetarea neincetata a rugaciunii lui IISUS,si anume,,Doamne IISUSE HRISTOASE,fiul lui DUMNEZEU,miluieste-ma pe mine pacatosul''.Dupa un anumit timp aceasta se va intipari in memorie si o vei spune neincetat(inceputul e greu).Lipirea acestei rugaciuni de respiratie este extrem de importanta.Nu vreau sa dau sfaturi,sau sa intru in polemici,as vrea doar sa recomand celor interesati de existenta lor cartea ,,Rugaciunea-piatra de incercare a tuturor lucrurilor''avandu-l ca autor pe parintele Teofil Paraian,acolo unde poate vor gasi ,,cheia''care va deschide ,,usa schimbarii''.Va rog sa ma iertati.
|
Citat:
|
Viața înseamnă pentru mine un munte pe care trebuie să urc continuu, să nu zic niciodată că-s destul de sus și ca nu mai urc, să tind mereu spre desăvârșire. Asta în toate domeniile: religios, profesional, cultural etc. Să zic adică: trebuie să am mai multă cultură generală, trebuie să fac mai multe pentru Dumnezeu, trebuie să particip la mai multe concursuri, să am mai multe diplome, să vizitez mai multe locuri, să urc mai sus în carieră, să mai învăț ceva, să-mi valorific talanții la maxim. NU să zic... am o slujbă, un venit constant, îmi ajunge...ce-mi mai trebuie să mai știu o limbă străină...pentru ce să mai particip la alte formări...de ce să mai particip la concursuri...la ce-mi trebuie și-o afacere...mă duc la biserică, de ce să mai stau și la coadă la moaște...de ce să mai citesc și Biblia etc. Să fiu mulțumită cu ce mi-a dat Dumnezeu, dar nu să trândăvesc, ci să evoluez din toate punctele de vedere. Până la moarte să mă apropii tot mai mult de desăvârșire.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar calea este aceeasi ca la manastire: lepadarea de lume. "Auzind Iisus i-a zis: Încă una îți lipsește: Vinde toate câte ai și le împarte săracilor și vei avea comoară în ceruri; și vino de urmează Mie. " (Luca 18:22) ("Iar Iisus, privind la el cu dragoste, i-a zis: Un lucru îți mai lipsește: Mergi, vinde tot ce ai, dă săracilor și vei avea comoară în cer; și apoi, luând crucea, vino și urmează Mie. " Marcu 10:21 etc) (nota: bogatia este talcuita nu numai ca bunuri materiale, dar si ca patimile de care ne lipim sufletul: iubirea de ranguri, de titluri, iubirea de ceea ce suntem ca formare sociala, etc.) "29. Și oricine a lăsat case sau frați, sau surori, sau tată, sau mamă, sau femeie, sau copii, sau țarine, pentru numele Meu, înmulțit va lua înapoi și va moșteni viața veșnică. 30. Și mulți dintâi vor fi pe urmă, și cei de pe urmă vor fi întâi." (Matei 19) "37. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine. 38. Și cel ce nu-și ia crucea și nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine." "Așadar oricine dintre voi care nu se leapădă de tot ce are nu poate să fie ucenicul Meu. " (Luca 14:33) Mai am citate, daca mai vrei... sunt mult mai multe care afirma necesitatea lepadarii de tot ce este lumesc in noi. |
Citat:
- Pilda talanților - Ev. Matei 25, 14 Și mai este ca un om care, plecând departe, și-a chemat slugile și le-a dat pe mână avuția sa. Unuia i-a dat cinci talanți, altuia doi, altuia unul, fiecăruia după puterea lui și a plecat. Îndată, mergând, cel ce luase cinci talanți a lucrat cu ei și a câștigat alți cinci talanți. De asemenea și cel cu doi a câștigat alți doi. Iar cel ce luase un talant s-a dus, a săpat o groapă în pământ și a ascuns argintul stăpânului său. După multă vreme a venit și stăpânul acelor slugi și a făcut socoteala cu ele. Și apropiindu-se cel care luase cinci talanți, a adus alți cinci talanți, zicând: Doamne, cinci talanți mi-ai dat, iată alți cinci talanți am câștigat cu ei. Zis-a lui stăpânul: Bine, slugă bună și credincioasă, peste puține ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria domnului tău. Apropiindu-se și cel cu doi talanți, a zis: Doamne, doi talanți mi-ai dat, iată alți doi talanți am câștigat cu ei. Zis-a lui stăpânul: Bine, slugă bună și credincioasă, peste puține ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria domnului tău. Apropiindu-se apoi și cel care primise un talant, a zis: Doamne, te-am știut că ești om aspru, care seceri unde n-ai semănat și aduni de unde n-ai împrăștiat. Și temându-mă, m-am dus de am ascuns talantul tău în pământ; iată ai ce este al tău. Și răspunzând stăpânul său i-a zis: Slugă vicleană și leneșă, știai că secer de unde n-am semănat și adun de unde n-am împrăștiat? Se cuvenea deci ca tu să pui banii mei la zarafi, și eu, venind, aș fi luat ce este al meu cu dobândă. Luați deci de la el talantul și dați-l celui ce are zece talanți. Căci tot celui ce are i se va da și-i va prisosi, iar de la cel ce n-are și ce are i se va lua. Iar pe sluga netrebnică aruncați-o întru întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților. |
Citat:
Deci sa fim cu mare atentie cei care ne-am botezat, spovedit si impartasit, iar apoi ne-am continuat viata in pacate!- sa nu fi facut aceasta spre pierzarea noastra! (Exista talmaciri pentru Scripturi. Nu o facem dupa capul nostru sa cadem in erezia protestanta ca a nu face avere e pacat.. e un lucru extrem, da, dar uite la ce duce interpretarea lumeasca a pildelor) |
Citat:
|
Citat:
Nu e vorba de biserici, ci de oameni. Te-ai botezat, spovedit, impartasit, participat la slujbele de maslu... ai primit Sf. Har pentru a te ajuta in viata crestina. Acestia sunt talantii prin care INMULTESTI HARUL! Cand am timp caut articole in care se vorbeste despre primirea Sf. Duh ca o conditie a mantuirii. (De fapt multi au spus ca aceasta este mantuirea: sa te faci locas al Sf. Duh). Pana atunci incearca sa nu mai raspunzi doar din spirit de contradictie. Daca nu te intereseaza subiectul, daca esti chiar convinsa de adevarul tau.. eu ma retrag, te las cu ale tale. |
Citat:
Uite aici o predică despre pilda talanților: http://www.ierodiaconvisarion.ro/pre...6drusalii.html |
Citat:
"Dobandeste harului Duhului Sfant si prin practicarea celorlalte virtuti, de dragul lui Hristos. Fa negot duhovnicesc cu ele; fa negot cu acelea care iti aduc profitul cel mai mare. Strange capital din belsugul harului lui Dumnezeu, aduna-l in banca cea vesnica a lui Dumnezeu, care iti va aduce dobanda nematerialnica, nu patru sau sase procente, ci suta la suta pentru o rubla duhovniceasca, si chiar nesfarsit mai mult decat atat. De pilda, daca rugaciunea si privegherea iti dau mai mult har de la Dumnezeu, roaga-te si privegheaza; daca postirea iti da mult din duhul lui Dumnezeu, posteste; daca milostenia iti da mai mult, fa pomeni. Masurati fiecare virtute facuta din dragoste pentru Hristos in acest fel." |
Citat:
(Dar sa fim seriosi: inmultesti si sporesti calitatile pentru ce?) Sunt monahi care nu au absolut nici un bun pamantesc, care nu-si cultiva nici o calitate omeneasca si totusi se aseamana cu ingerii prin viata si prin rugaciunile lor aduc mila dumnezeiasca supra pacatosilor. Cum aplici teoria ta asupra lor? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Intrebarea mea este : DESPRE CE VORBESTI TU? |
Ce ai vrut să spui Cristi? Uneori sunt mai grea de cap.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Viață și moarte
de Garabet Ibrăileanu 1. Se zice că trece timpul. Timpul nu trece. Timpul nu trece niciodată; noi trecem prin timp. După cum unui călător din tren i se pare că trec arborii din câmpie, așa și nouă ni se pare că trece timpul. În realitate nici arborii, nici timpul nu trece, noi suntem acei ce trecem. Timpul e veșnic același, asemenea lui și în repaos etern ca și spațiul. 2. De multe ori dorim a schimba o grijă mică, prezentă, pentru alta, deși mai mare, dar îndepărtată. 3. A tălmăci existența lui Dumnezeu e a avea pentru fiecare tălmăcire o altă noțiune de Dumnezeu; a tălmăci neexistența e a avea o singură noțiune, un singur scop: că nu-i. 4. O, moarte! Tu ne rănești mereu pe noi, dar numai prin aceasta tu ne aduci aminte de rănile pe care noi, mai ales, le-am pricinuit. Și după cum gândul morții prietenilor face mai ușor ca să ne împlinim datoriile către ei și ne scutește de chinurile conștiinței, tot astfel moartea ia cu dânsa, din nenorocire, când în adevăr vine, o parte din lume cu violența ei teribilă. 5. Este o experiență obișnuită că numai după ce prietenii ne sunt luați îi prețuim. Dar dacă moartea lor are acest efect asupra noastră, atunci numai gândul morții lor va avea un efect mai bun. 6. Moartea, cel mai serios prieten al nostru și sfătuitor moral, ne învață să iubim. Și cel mai adeseori ne poruncește să iubim -- dacă în adevăr moartea este ultimul sfârșit, după care nu va fi nici o întâlnire. 7. În lupta vieții nu toți pleacă de la același punct și nu li-i dat tuturora de a avea aceleași mijloace de luptă. 8. Lipsa de idealism e fatal să ducă la concepția că viața nu mai are nimic bun decât plăcerea fizică și anume, cea mai puternică, cea sexuală. Și cine pune tot prețul pe simțuri, se teme grozav de moarte. 9. De la Marc Aurelian și până azi, n-a putut dovedi nici filozofia, nici viața, că ar fi cu putință altă plăcere, neamestecată cu durere și nerăsplătită prin durere, decât aceea a îndeplinirii zilnice a datoriei, a umilei și nobilei datorii, -- și, poate, încă plăcerea celor câteva ceasuri de odihnă, seara, într-o odaie curată, după o zi de muncă, cu mulțumire de ceea ce ai făcut azi, cu speranță la ceea ce vei face mâine... 10. Neputând trăi viața și fiind îngrozitor a admite existența fericirii, când tu nu o poți gusta, ajungi fatal să negi posibilitatea fericirii și, deci, valoarea vieții. Și mintea, advocatus diaboli, se pune pe justificat acest sentiment împotriva vieții, clădind o filozofie care se cheamă pesimism. 11. ... iubirea de viață nu poate părăsi complet pe om (ea e aceea care duce, indirect, chiar și la idealizarea neexistenței). 12. Cine nu cunoaște naiva încredere a tinereții în puterea irezistibilă a ideii? Mai toți am suferit la acea vârstă de iluzia fermecătoare că o argumentare strânsă și cinstită e de ajuns spre a schimba convingerile greșite, spre a inocula ideea adevărată. Dar vine în curând o vreme când începi să simți masiva realitate a inerției omenești, acea alcătuire din deprinderi, prejudecăți și, mai ales, instincte, sentimente, pasiuni. Iar când în problemele de care suntem agitați vorbește partea aceasta afectivă, ideile noastre nu sunt decât expresia naturii noastre intime, iar argumentele cu care le susținem nu sunt decât justificarea cu orice preț a acestei naturi. În cazul acesta, o idee care nu corespunde deprinderilor și sentimentelor noastre nu este băgată în seamă ori, dacă ne solicită atenția, i se găsesc defecte, chiar când nu le are, și este respinsă. Iar argumentarea în favoarea acestei idei e socotită, cu bunăcredință, drept un sofism. 13. ...omul cere vieții ceea ce ea nu poate da; este ceea ce spune poetul în versurile: Și poate că nici este loc Pe-o lume de mizerii Pentr-un atât de sfânt noroc Străbătător durerii... 14. Pesimismul și optimismul sunt adevăruri relative. Viața nu e nici bună, nici rea în sine. E cum o simți -- și nimic alta. 15. Moartea prin sinucidere e tot atât de ,,determinată" ca și orice moarte, ca și moartea de cancer. Moartea cauzată de o boală fizică e termenul fatal al unor procese fiziologice. Sinuciderea -- al unor procese sufletești. 16. Nu doriți stelele de pe cer, dacă nu voiți să ieșiți din ordine și să fiți nefericiți. Mulțumiți-vă cu proza banală a vieții, dacă voiți să dormitați în liniște cele câteva zeci de ani, până ce veți pune mâinile pe piept. 17. Iluzia este vălul albastru pe care energia vieții îl aruncă asupra micii și goalei realități, pentru a înșela rațiunea rece și a o sili să se pună în slujba sa. 18. Viața înconjurătoare -- omenească sau cosmică -- cu cât e mai puternică, mai izbucnitoare, cu atât e mai puțin suportată de un obosit. E un contrast atunci prea mare între forțele noastre și cele care ne înconjoară. 19. Când omul nu se mai poate iluziona, când nu mai urmărește nimic, când i-i frică de acțiune, pentru că nu poate reacționa, atunci realitatea nu-l mai interesează. Atunci vine incuriozitatea (oboseala nervoasă, neurastenia, a fost definită și ca o rarefiere a stărilor sufletești). Incuriozitatea este vestitul ,,urât" (ennui) al lui Baudelaire. 20. ... oboseala, deziluzionarea, inacțiunea, slăbind instinctul vieții, slăbește și instinctul moral. Și, la sufletele de elită, locul instinctului moral îl ia întotdeauna simțul estetic. Un ,,pervers" rafinat se abține de la o faptă rea, numai dacă, pe lângă rea, e și inestetică. 21. Legea vieții este frica de moarte, adică evitarea a tot ce poate scurta timpul scurt cât mai avem încă de respirat. (Se poate dovedi că și preceptele moralei celei mai înalte și mai ,,dezinteresate" se reduc, în ultimă analiză, tot la această lege.) Orice semn, orice precursor al morții este oribil, și orice semn de viață intensă este încântător. Și aceasta e o cauză pentru care gustăm și lăudăm în artă expresia vieții cât mai puternice. Dar viața împuținează viața. Materia nobilă și elastică se durifică cu vremea. Țesutul devine coajă. Pe partea sufletească -- aceeași anchilozare și scleroză, și din cauze organice, și din cauza presiunii sociale care pune viața în tipare. Iată pentru ce copilul este atât de încântător. 22. Este un secret, este ceva ascuns parcă în dosul aparențelor, pe care nu-l înțelegem, dar îl simțim. Este, în pregătirea împrejurărilor dinainte de izbucnirea fatalității, o tensiune, este ceva care trebuie să eclateze -- și atunci, fatalitatea, acel cineva rău și ,,ironic", își trimite agentul și nenorocirea s-a produs. 23. Realitatea este un amestec de tragic și comic. Adesea, dacă nu întotdeauna, același lucru omenesc este și tragic și comic. Unul concepe realitatea mai ales pe partea ei comică, altul mai ales pe partea ei tragică. Scriitorul comic și scriitorul tragic. (Pentru inteligența pură, viața apare comică; pentru sentiment, apare tragică...). 24. În genurile în care este de ajuns inteligența, știința, ori sentimentul, cineva poate ajunge până la treptele supreme ale producției științifice ori literare chiar în prima tinerețe. De aceea, știință, filozofie, poezie, critică estetică, toate de primul rang, pot fi semnate și de oameni sub treizeci de ani (...). Când însă e nevoie de o lungă observație personală, genul nu poate fi cultivat cu succes decât de oamenii maturi. Și singura observație care cere timp lung și nu poate fi împrumutată de la alții e aceea a vieții sufletești, a altora și a noastră proprie, materialul romanului, al criticii psihologice și al oricărui gen care are de obiect omul moral, concret și divers. 25. Azi se împlinesc treizeci și șase de ani de la moartea mamei... Timpul vine din viitor, trece în urmă, se darmă peste ea, o acoperă, o face tot mai inexistentă, căci morții mor și ei mereu. Când voi dispărea și eu, va fi murit și ea complet din univers. 26. Tinerețea -- plutire pe un râu de munte cu mlădieri capricioase, sub jocurile de lumini și umbre ale pădurilor cu întârzieri neprevăzute și binevenite, cu gândul la bucuria drumului de mâine. Și, după câțiva ani, care trec ca un fulger, alunecarea vertiginoasă, fără putință de oprire, între maluri uniforme, într-o lumină sură și rece de toamnă, spre apropiata prăpastie... 27. Numele celui care a fost odată nu poate forma subiectul nici unei propoziții cu verbul la prezent și, gândind bine, nici la trecut. ,,Hanibal a învins la Cannae" e necorect; afirmă minciunos o existență, aceea a lui Hanibal. Căci, pentru a fi operant cândva, ceea ce e denumit de subiectul propoziției trebuie să existe, să fie o realitate. O inexistență nu poate avea un atribut, nu poate produce o realitate nici ieri, nici azi, nici mâine; și despre nimic nu se poate afirma nimic. 28. ...toată poezia vieții, până la infinitezimal, emoția pe care o dă o floare de câmp, răsăritul unei stele, o adiere de vânt, are ca principiu gândul morții, fiindcă vorbește de iubire și că prețul integral al vieții îl dă numai moartea. 29. Gândurile, simțirile și faptele se ajustează mereu la împrejurări, inconștient. O mică schimbare în mediu provoacă o deviere a sufletului. (Lampa de pe masă, mutată pe un scaun din colțul camerei, modifică tot peisajul încăperii -- alte umbre, alte proporții -- determină altă tonalitate a sensibilității, altă direcție a gândirii și alte reacții...) 30. Cineva își zicea adeseori: La cincizeci de ani tu ai rămas tot cum erai la cinci ani: un copil grav, care umblă după năluci. 31. A trăi este a te feri de moarte. Nimic din activitatea noastră și chiar din sensibilitatea noastră nu are alt scop și altă cauză. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:17:52. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.