Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   sfinti catolici (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11397)

nutucutu 04.12.2010 09:50:38

sfinti catolici
 
Ieri a fost ziua in care l-am sarbatorit pe sfintul Francisc Xaveriu. Provenea dintr-o familie nobila spaniola. In timp ce studia la universitatea din Paris, i s-a repartizat un coleg de camera, Ignatiu de Loyola, tot spaniol. Ignatiu era deja "batrin" (avea peste 30 ani), umbla imbrcat simplu, nu era doritor de mondenitati. Totusi, Ignatiu a reusit sa-l convinga pe Francisc sa nu-si puna tineretea si energia in slujba domniilor trecatoare, pamintesti ci in slujba Stapinului Universului.Francisc a fost printre primii iezuiti; a plecat spre Orient si a evanghelizat in India, China, Japonoia. A murit in 1552 in insula chineza San-cion. Mai jos am sa redau un fragment dintr-o scrisoare pe care a scris-o lui Ignatiu de Loyola, pe cind se afla in misiune de evanghelizaere in Orientul Indepartat.


"Am stabatut satele neofitilor care, cu citva ani in urma au primit sacramentele crestine. Aceasta zona nu e locuita de portughezi, pentru ca e extrem de sterila si saraca. Crestinii indigeni, lipsiti de preoti, nu stiu nimic altceva decit ca sint crestini. Nu este nimeni care sa le celebreze sacramentele, nimeni care sa-i invete Crezul, Poruncile Lui Dumnezeu, Tatal Nostru si Bucura-te Marie.

Asadar, de cind am sosit aici nu m-am oprit nici o clipa: am strabatut cu asiduitate satele, am botezat toti copii care nu fusesera inca botezati. Astfel, am salvat un numar foarte mare de copii, care, dupa cum se spune, nu stiau sa deosebeasca stinga de dreapta. Copiii nu ma lasa nici sa spun Oficiul Divin, nici sa maninc, nici sa ma odihnesc pina cind nu-i invat citeva rugaciuni; atunci am inceput sa intelg ca imparatia cerurilor este a acelora care li se aseamana.

De aceia, pentru ca nu puteam sa resping o cerere atit de sfinta, fara sa comit o nelegiuire, incepind cu marturisirea de credinta in Tatal, Fiul si Duhul Sfint, i-am invatat Simbolul apostolilor, Tatal nostru, Bucura-te Marie. Am observat ca sint foarte inteligenti si, daca ar fi cineva care sa-i instruiasca in legea crestina, nu ma indoiesc ca ar deveni crestini foarte buni.

In aceste locuri foarte multi nu se fac crestini, deoarece nu este nimeni care sa-i faca crestini. Deseori imi vine in minte sa strabat universitatile din Euroapa, mai ales pe cea din Paris, sa strig pretutindeni ca un nebun si sa-i apostrofez cu aceste cuvinte pe cei care au mai multa stiinta decit iubire:"Vai, cit de multe suflete sint excluse din cer si aruncate in iad din cauza voastra."

O, daca acestia s-ar dedica si acestui apostolat, asa cum se dedica studiului literelor, ca sa poata da cont in fata lui Dumnezeu de invatatura si talentele primite de la El!

Intr-adevar, foarte multi dintre acestia, tulburati de acest gind, ajutati de meditarea lucrurilor divine, s-ar dispune sa asculte de ceea ce Domnul vorbeste in ei si, lasind deoparte dorintele si preocuparile lor omenesti, s-ar supune cu totul vointei si hotaririi Lui Dumnezeu. Ar striga, desigur, din adincul inimii lor:"Doamne, iata-ma, ce vrei sa fac?"(Fapte9.6).Trimite-ma oriunde vei vrea, chiar si in India.

nutucutu 06.12.2010 17:09:12

Poimiine, 8 Decembrie, Biserica Catolica va sarbatori Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria, sarbatoare foarte controversata. Mari sfinți, teologi și școli teologice s-au grupat progresiv pentru sau împotriva acestei dogme, de-a lungul a sute de ani, in Biserica Catolica. Momentul decisiv in conturarea acestei dogme a fost cind Sfinta Fecioara Maria i-a aparut unei calugarite, Ecaterina Laboure. Sfinta Fecioara i-a cerut acestei calugarite sa-i transmita episcopului sa bata o medalie dupa indicatiile date de Ea. Episcopul nu a crezut in aceste aparitii si au trecut 2 ani pina a batut aceasta medalie; Sfinta Fecioara a cerut ca pe medalie sa fie scris "O Marie zamislita fara de pacat, roaga-te pentru noi pacatosii care alergam la Tine." Dupa baterea acestei medalii, prin intermediul, ei s-au produs nenumartate vindecari miraculoase si convertiri, lucru care i-a oferit episcopului francez ocazia de a crede in acesta aparitie si de a cere papei reanalizarea dogmei Neprihanitei Zamisliri. Deasemenea, datorita nenumaratelor minuni care s-au produs prin aceasta medalie, crestinii obisnuiti o purtau si o poarta cu dragoste si au denumit-o "medalia miraculoasa".

In 1854, la 8 Decembrie, papa proclama aceasta dogma.

In 1858, in Lourdes, Franta, Sfinta Fecioara ii apare unei fetite de 14 ani, Bernadete Soubions, cerind sa se construiasca o capela. Fetita ii aduce la cunostinta aceste lucruri parohului din Lourdes, insa acesta nu crede in aceste aparitii. Ii cere fetitei sa o intrebe pe doamna care ii apare, ce nume are. In una din ultimile aparitii, a 18-a, parca, (timp in care deja cu apa de la izvorul care a aparut s-au vindecat bolonavi), la intrebarea fetitei referitoare la numele ei, doamna misterioasa ii raspunde: "EU SINT NEPRIHANITA ZAMISLIRE", lucru care a intarit dogma care fusese proclamata cu citiva ani inainte.

Atiti prin intermediul medaliei cit si a apei provenita de la izvorul de la Lourdes s-au produs nenumarate minuni, atit vindecari cit si convertiri, ceea ce ne face pe noi, crestinii catolici obisnuiti, sa credem in aceasta dogma.

Ecaterina Laboure are miinile neputrezite, iar corpul Bernadettei Soubirous este neputrezit in intregime, iar ambele sint expuse public. Mai jos am sa redau un mic fragment din jurnalul Beradettei:

"Pentru saracia mamei si a tatalui, pentru ca moara s-a stricat, multumesc Dumnezeu meu! Eram si eu o gura care sa fie saturata! Pentru copii ce i-ai ocrotit, pentru oile ce le-am pazit, multumesc!

Multumesc Dumnezeul meu, pentru procurator, pentru jandarmi, pentru cuvintele dure ale parintelui paroh Peyramle.

Pentru zilele in care ai venit, Fecioara Maria, si pentru zilele in care nu ai venit, multumesc! Pentru toti cei care m-au considerat nebuna, micinoasa, interesata, multumesc, Sfinta Fecioara!

Pentru ignoranta mea si pentru nestiinta mea, multumesc, multumesc, multumesc, pentru ca daca ar fi fost pe pamint o fetita mai neinsemnata decit mine, ai fi ales-o pe aceea!

Pentru mama mea care a murit departe de mine, pentru durerea pe care am sintit-o cind tatal meu, in loc sa intinda bratele micii sale Berandetta, a numito sora Maria Bernarda, multumesc, Isuse!

Multumesc pentru ca ai umplut de amaraciune aceasta inima prea delicata, pe care mi-ai daruit-o.

Pentru maica Iosefina care mi-a spus:"nu esti buna de nimic", multumesc! Multumesc pentru ca am fost privilegiata de mustrari, astfel incit surorile mele spuneau: "Ce noroc ca nu sintem Bernadetta". Multumesc ca am fost amenintata cu inchisoarea pentru ca te-am vazut, Sfinta Fecioara!

Pentru acest trup pe care mi l-ai dat, pentru aceasta boala de foc, pentru membrele mele bolnave, pentru oasele mele suferinde, pentru sudoarea mea, pentru febra mea, pentru durerile tacute si acute. Multumesc, Dumnezeul meu!

Pentru acest suflet pe care mi l-ai dat, pentru ariditatea launtrica, pentru tot, pentru Tine, care uneori erai absent, alteori prezent, multumesc, o, Isuse!"

cristian67 06.12.2010 17:49:54

Arsenie boca
 
,,Se vorbeste de unirea Bisericilor,deci de ajungere la sobornicitate.La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunta la confesionalitate.Tendinta Papei de a atrage in acelasi staul pe toti crestinii,nu se va realiza niciodata.Papa nu va ajunge niciodata la o turma si un Pastor in staulul Romei,deoarece Biserica are un singur Pastor:IISUS HRISTOS cel adevarat,cu CRUCE.''

Erethorn 06.12.2010 21:14:42

Dar despre faptul ca Parintele Arsenie Boca era de acord sa fie venerati sfintii catolici, aveti ceva de spus, domnule ?!

Mihnea Dragomir 06.12.2010 22:15:11

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 310766)
Dar despre faptul ca Parintele Arsenie Boca era de acord sa fie venerati sfintii catolici, aveti ceva de spus, domnule ?!

Nu numai că era de acord să fie venerați sfinții catolici, dar el însuși a realizat picturi ale lor în biserici ortodoxe

Hector 07.12.2010 09:13:22

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 310794)
Nu numai că era de acord să fie venerați sfinții catolici, dar el însuși a realizat picturi ale lor în biserici ortodoxe

Ce sursa ai cand afirmi asta (ceva scris)? Mie mi se pare curioasa aceasta afirmatie.....
Sigur, nu vorbim despre persoanele de dinainte de 1054.

Am vizitat cu ani in urma Biserica de la Draganescu, care este pictata de el, si nu imi amintesc sa fi vazut vreo personalitate catolica pictata ca ,,sfant/a"

Mihnea Dragomir 07.12.2010 09:21:57

Citat:

În prealabil postat de Hector (Post 310885)
Am vizitat cu ani in urma Biserica de la Draganescu, care este pictata de el, si nu imi amintesc sa fi vazut vreo personalitate catolica pictata ca ,,sfant/a"

Mă tem că nu ați reținut bine sfinții pictați acolo. Sfântul Francisc din Assisi este printre ei.

Hector 07.12.2010 09:37:53

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 310888)
Mă tem că nu ați reținut bine sfinții pictați acolo. Sfântul Francisc din Assisi este printre ei.

Eu vroiam surse pentru afirmatia ca: ,,Nu numai că era de acord să fie venerați sfinții catolici,"

Mihnea Dragomir 07.12.2010 09:49:39

Citat:

În prealabil postat de Hector (Post 310891)
Eu vroiam surse pentru afirmatia ca: ,,Nu numai că era de acord să fie venerați sfinții catolici,"

Ce sursă mai bună doriți decât chipul Sfântului Francisc, cu nimb în jurul capului, pictat în biserică de mâna ieromonahului Arsenie, servul lui Dumnezeu ?

catalin2 07.12.2010 12:37:21

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 310766)
Dar despre faptul ca Parintele Arsenie Boca era de acord sa fie venerati sfintii catolici, aveti ceva de spus, domnule ?!

Am mai auzit de aceasta afirmatie dar niciodata n-am vazut si citatul original. In orice caz, daca a spus asa ceva si se referea la sfintii de dupa Schisma si nu la cei de dinainte, noi consideram ca e o greseala. Si nici macar nu e canonizat, altii care erau sfinti au facut greseli mult mai mari, Fer. Augustin Filioque si predestinarea, Sf. Grigorie- apocatastaza. Mai e un duhovnic care avea aceleasi idei, parintele Tofil Paraianu, care se pare ca a fost un ucenic al par. Arsenie Boca. In schimb toti ceilalti mari duhovnici romani au avut alte pareri, opuse. Iar sfintii ortodocsi au fost transanti. Nu are importanta ca un parinte are o greseala.

catalin2 07.12.2010 12:38:07

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 310895)
Ce sursă mai bună doriți decât chipul Sfântului Francisc, cu nimb în jurul capului, pictat în biserică de mâna ieromonahului Arsenie, servul lui Dumnezeu ?

Unii i-au pictat chiar si pe Socrate si alti filozofi care erau pagani, deci mult mai grav.

Mihnea Dragomir 07.12.2010 13:52:02

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 310926)
Am mai auzit de aceasta afirmatie dar niciodata n-am vazut si citatul original. In orice caz, daca a spus asa ceva si se referea la sfintii de dupa Schisma si nu la cei de dinainte, noi consideram ca e o greseala. Si nici macar nu e canonizat, altii care erau sfinti au facut greseli mult mai mari, Fer. Augustin Filioque si predestinarea, Sf. Grigorie- apocatastaza. Mai e un duhovnic care avea aceleasi idei, parintele Tofil Paraianu, care se pare ca a fost un ucenic al par. Arsenie Boca. In schimb toti ceilalti mari duhovnici romani au avut alte pareri, opuse. Iar sfintii ortodocsi au fost transanti. Nu are importanta ca un parinte are o greseala.

1. Nu este vorba de un citat, este vorba de o pictură
2. Fericitul Augustin a susținut Filioque precum mulți alți Sfinți Părinți. Dimpotrivă, purcederea numai de la Tatăl nu a fost susținută de nici unul, fiind invenție ortodoxă.
3. Sf Grigorie nu a susținut apocatastaza. Nici nu avea cum. Apocatastaza a fost declarată erezie de un Conciliu Ecumenic anterior vieții în trup a Sf Grigorie. Sfinții pot avea păreri proprii în domenii libere, nu pot susține erezii.

Erethorn 07.12.2010 15:21:59

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 310926)
Am mai auzit de aceasta afirmatie dar niciodata n-am vazut si citatul original. In orice caz, daca a spus asa ceva si se referea la sfintii de dupa Schisma si nu la cei de dinainte, noi consideram ca e o greseala. Si nici macar nu e canonizat, altii care erau sfinti au facut greseli mult mai mari, Fer. Augustin Filioque si predestinarea, Sf. Grigorie- apocatastaza. Mai e un duhovnic care avea aceleasi idei, parintele Tofil Paraianu, care se pare ca a fost un ucenic al par. Arsenie Boca. In schimb toti ceilalti mari duhovnici romani au avut alte pareri, opuse. Iar sfintii ortodocsi au fost transanti. Nu are importanta ca un parinte are o greseala.

Daca va postez o scanare cu pagina din cartea despre Arsenie Boca in care se descrie cum a spus Parintele ca putem venera sfintii catolici (si se referea in special la Sf. Anton), veti fi convins ?

In al doilea rand, nu ma mai uimeste de mmult atitudinea duplicitara a unor asa zis ortodocsi care se raporteaza la Sfintii Parinti sau la alti mari duhovnici ortodocsi mai ceva decat adventistii la Biblie, dar numai in masura in care acestia le sustin ideile.

A spus Arsenie Boca ca sectarii vor merge cu Biblia sub brat in iad ? Mare dreptate avea !!!

A spus Arsenie Boca ca si sfintii catolici pot fi venerati ? Gresea !!

addavv 07.12.2010 15:52:11

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 310962)
Daca va postez o scanare cu pagina din cartea despre Arsenie Boca in care se descrie cum a spus Parintele ca putem venera sfintii catolici (si se referea in special la Sf. Anton), veti fi convins ?

In al doilea rand, nu ma mai uimeste de mmult atitudinea duplicitara a unor asa zis ortodocsi care se raporteaza la Sfintii Parinti sau la alti mari duhovnici ortodocsi mai ceva decat adventistii la Biblie, dar numai in masura in care acestia le sustin ideile.

A spus Arsenie Boca ca sectarii vor merge cu Biblia sub brat in iad ? Mare dreptate avea !!!

A spus Arsenie Boca ca si sfintii catolici pot fi venerati ? Gresea !!


Nu stiu ce spunea parintele Arsenie Boca pentru ca am citit foarte putin din scrierile lui.
Dar nu e posibil ca el sa se fi referit la Sf. Antonie cel Mare (caruia catolicii ii spun Sf. Anton)?
Si in acest caz ar fi vorba despre un sfant comun, dinainte de marea schisma.

Erethorn 07.12.2010 16:00:24

Citat:

În prealabil postat de addavv (Post 310971)
Nu stiu ce spunea parintele Arsenie Boca pentru ca am citit foarte putin din scrierile lui.
Dar nu e posibil ca el sa se fi referit la Sf. Antonie cel Mare (caruia catolicii ii spun Sf. Anton)?
Si in acest caz ar fi vorba despre un sfant comun, dinainte de marea schisma.

Nu. Se referea la sfintii catolici.

catalin2 07.12.2010 19:55:25

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 310942)
1. Nu este vorba de un citat, este vorba de o pictură
2. Fericitul Augustin a susținut Filioque precum mulți alți Sfinți Părinți. Dimpotrivă, purcederea numai de la Tatăl nu a fost susținută de nici unul, fiind invenție ortodoxă.
3. Sf Grigorie nu a susținut apocatastaza. Nici nu avea cum. Apocatastaza a fost declarată erezie de un Conciliu Ecumenic anterior vieții în trup a Sf Grigorie. Sfinții pot avea păreri proprii în domenii libere, nu pot susține erezii.

Cu respect, toate punctele sunt gresite.
1. E vorba de citatul de care vorbea un alt user, lui ii era adresat mesajul.
2. Doar Fericitul Augustin a sustinut Filioque. Daca si dupa ce vi s-au dat nenumarate citate in topicul cu Filioque sustineti aceste neadevaruri, inseamna ca ati aplicat exact citatul cu faptul ca daca vedeti negru si Bc zice ca e alb trebuie sa nu credeti ca vedeti negru. Deci catolicii o sa sustina pana in panzele albe ca pamantul e patrat, daca asa zice BC.
3. Sf. Grigorie de Nissa sustinut apocatastaza. A trait in secolul IV, iar erezia a fost condamnata la Sinodul din sec. VI. Probabil ati crezut ca e vorba de alt sfant.

catalin2 07.12.2010 20:04:13

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 310962)
Daca va postez o scanare cu pagina din cartea despre Arsenie Boca in care se descrie cum a spus Parintele ca putem venera sfintii catolici (si se referea in special la Sf. Anton), veti fi convins ?

In al doilea rand, nu ma mai uimeste de mmult atitudinea duplicitara a unor asa zis ortodocsi care se raporteaza la Sfintii Parinti sau la alti mari duhovnici ortodocsi mai ceva decat adventistii la Biblie, dar numai in masura in care acestia le sustin ideile.

A spus Arsenie Boca ca sectarii vor merge cu Biblia sub brat in iad ? Mare dreptate avea !!!

A spus Arsenie Boca ca si sfintii catolici pot fi venerati ? Gresea !!

Nu e nevoie de scanare, doar am spus ca nu am vazut pana acum indicat locul de unde e luat citatul.
Cum am mai spus, in general toti sfintii sau marii duhovnici au aceleasi invataturi sau adevaruri. Dar mai sunt cazuri izolate cand cineva sustine altceva si am dat exemple. In cazul nostru, daca toti sfintii si marii duhovnici ortodocsi spun ceva, iar doar unul spune altceva, e logic ca nu ne luam dupa singurul care spune altceva si spunem ca toti ceilalti s-au inselat. Eu v-am dat citate din Parintele Arsenie Boca unde spunea si cuvinte impotriva catolicilor (de fapt impotriva catolicismului). Daca aveti sursa acelui citat il puteti da, sa vad in ce context e spus.

anna21 07.12.2010 20:19:56

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 310895)
Ce sursă mai bună doriți decât chipul Sfântului Francisc, cu nimb în jurul capului, pictat în biserică de mâna ieromonahului Arsenie, servul lui Dumnezeu ?


http://www.crestinortodox.ro/forum/s...0&postcount=71

addavv 07.12.2010 21:05:40

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 310962)
Daca va postez o scanare cu pagina din cartea despre Arsenie Boca in care se descrie cum a spus Parintele ca putem venera sfintii catolici (si se referea in special la Sf. Anton), veti fi convins ?

Daca se poate, as dori sa postati acea pagina scanata sau sa ne spuneti din ce carte face parte fragmentul in care Arsenie Boca ne spune ca putem venera sfintii catolici..

Mihnea Dragomir 07.12.2010 21:15:32

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 311078)

Povestea la care face referire linkul intern indicat ar putea, dacă ar fi adevărată, să susțină sfințenia Sf Serafim de Sarov, dar nu a Sf Francisc de Assisi. Prin urmare, nu justifică pictarea lui Francisc de Assisi cu semnele sfințeniei. De altfel, scena în care este pictat este Nunta Fiului de Împărat.
Oare, decât să venim cu explicații trase de păr, nu ar fi mai simplu să credem că ieromonahul Arsenie Boca avea convingerea că sărăcuțul Francisc este printre sfinții lui Dumnezeu ?

In cartea “Marturii din Tara Fagarasului despre parintele Arsenie Boca”, Editura AGATON, Colectia “Ortopraxia”, Fagaras, 2004, la paginile 94-95 gasim urmatoarele, la capitolul “Catolici”:
“Cu privire la Biserica Ortodoxa si cea Catolica, parintele zicea ca sunt doua strane ale aceleiasi Biserici” (Sora Aurica Tinca, Manastirea Sambata). Despre catolici a spus: “Biserica Catolica este aproape fara greseala”.(Gheorghe Silea, 45 ani – Sambata de Sus)

Acum, poate că pictura cu pricina ne apare mai puțin greu de înțeles...

anna21 07.12.2010 21:22:57

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311105)
Povestea la care face referire linkul intern indicat ar putea, dacă ar fi adevărată, să susțină sfințenia Sf Serafim de Sarov, dar nu a Sf Francisc de Assisi. Prin urmare, nu justifică pictarea lui Francisc de Assisi cu semnele sfințeniei. De altfel, scena în care este pictat este Nunta Fiului de Împărat.
Oare, decât să venim cu explicații trase de păr, nu ar fi mai simplu să credem că ieromonahul Arsenie Boca avea convingerea că sărăcuțul Francisc este printre sfinții lui Dumnezeu ?

.

Asta este explicatia pe care am gasit-o eu, nu numai la Podolski (dar mi-a fost mai usor sa dau link catre el): ca Francisc de Assisi a marturisit adevarul ortodoxiei in aceasta intamplare.

Nu stim pe cine va mantui Dumnezeu din alte confesiuni, dar am citit ca se vor mantui si altii in masura in care sunt ortodocsi in vietuire.

addavv 07.12.2010 21:29:26

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311105)
[...]
In cartea “Marturii din Tara Fagarasului despre parintele Arsenie Boca”, Editura AGATON, Colectia “Ortopraxia”, Fagaras, 2004, la paginile 94-95 gasim urmatoarele, la capitolul “Catolici”:
“Cu privire la Biserica Ortodoxa si cea Catolica, parintele zicea ca sunt doua strane ale aceleiasi Biserici” (Sora Aurica Tinca, Manastirea Sambata). Despre catolici a spus: “Biserica Catolica este aproape fara greseala”.(Gheorghe Silea, 45 ani – Sambata de Sus)

Acum, poate că pictura cu pricina ne apare mai puțin greu de înțeles...

Iertare, dar aceasta nu este o dovada, nu putem avea certitudinea ca aceste cuvinte chiar au fost spuse de el.
Sunt marturii ale altor oameni (care ar fi putut interpreta altfel cuvintele lui).

Aceasta carte a fost editata cu binecuvantarea unui ierarh?

Nu am nicio idee despre pictura pe care a facut-o. Aici nu pot sa emit nicio parere.

paradosis 08.12.2010 01:11:01

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 311109)
Nu stim pe cine va mantui Dumnezeu din alte confesiuni, dar am citit ca se vor mantui si altii in masura in care sunt ortodocsi in vietuire.

Sa ma ierti, dar o asemenea afirmatie, in cazul ca nu este scoasa dintr-un anumit context sau daca nu se vrea doar un alt fel de a spune ca nimeni din afara Bisericii nu se mintuieste, este o mare ineptie. Cum poate cineva care nu marturiseste ortodox sa vietuiasca ortodox?! Poate un catolic practicant sau un protestant practicant sa traiasca ortodox? Iata ecumenismul disimulat, chiar grosolan, in invatatura “ortodoxa”! Omul este pacatos si meschin, dar trebuie sa facem eforturi sa vedem si sa intelegem dincolo de interesele noastre marunte, sa primim Adevarul asa cum este si sa ne purtam cu curaj crucea. Dumnezeu Hristos a spus raspicat: “Mama mea și frații Mei sunt aceștia care ascultă cuvântul lui Dumnezeu și-l îndeplinesc” (Luca 8:21). Eu n-am gasit nimic in Scriptura care sa arate ca ar fi loc si pentru altii.

nutucutu 08.12.2010 08:37:45

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 311078)

Aceat poveste, referitoare la sfintul Francisc, care ar fi converit o catolica la ortodoxeie este inventie. In primul rind nu e citata nici o sursa.

In al doi-lea rind, sfintul Francisc nu avea cum sa recomande cuiva sa traiasca departe de Cristos, avind in vedere ca in Italia acelor vremuri nu era nici o biserica ortodoxa, iar acea femeie nu ar fi putut sa se spovedeasca sau impartaseasca (iar pentru catolici aceasta impartasanie inseamna cea mai importanta forma de comuniune cu Cristos, lucru pe care sfintul Francisc ii indemna pe toti sa-l faca cit mai des).

In al trei-lea rind, sfintul Francisc, ca de altfel toti sfintii catolici, au fost supusi papei (lucru care contravine credintei ortodoxe). Dupa ce a parasit casa natala si a inceput intemeierea ordinului, nu a facut nimic pina papa nu i-a aprobat regula de viata. In momentul in care papa, cu greu, i-a aprobat regula de viata, (prima lui regula era atit de grea incit foarte multi din consilierii papei nu erau de acord cu ea. Fratii nu trebuiau sa posede absolut nimic,nici macar un ban, iar hrana si imbracamintea trebuia cersita, sau trebuiau sa munceasca pentru ea).

Apoi, in vremea sfintului Francisc s-au purtat cruciade, iar sfintul Francisc, cu toate ca a fost impotriva lor (considera ca rugaciunea si iubirea sincera de aproapele poate intoarce pe oricine la Cristos), nu a facut o greva sau revolutie in Biserica Catolica. S-a supus deciziei papei (chiar a insotit cruciatii si , impreuna cu citiva frati, au fost singurii care au putut vizita Mormintul Sfint; chaiar si turcii au fost impresionati de el, dar si el a fost impresionat de turci, pentru ca se rugau de cinci ori pe zi, iar in Biserica Catolica numai calugarii se roaga de sapte ori pe zi, crestinii obisnuiti nu au aceasta obligatie).

Nu in ultimul rind, aceasta poveste nu e consemnata pe nicaieri, in toate cartile pe care le-am citit eu despre sfintul Francisc. Deci consider ca e o inventie.

Scotsman 08.12.2010 08:46:20

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 311202)

Apoi, in vremea sfintului Francisc s-au purtat cruciade, iar sfintul Francisc, cu toate ca a fost impotriva lor (considera ca rugaciunea si iubirea sincera de aproapele poate intoarce pe oricine la Cristos), nu a facut o greva sau revolutie in Biserica Catolica. S-a supus deciziei papei (chiar a insotit cruciatii si , impreuna cu citiva frati, au fost singurii care au putut vizita Mormintul Sfint; chaiar si turcii au fost impresionati de el, dar si el a fost impresionat de turci, pentru ca se rugau de cinci ori pe zi, iar in Biserica Catolica numai calugarii se roaga de sapte ori pe zi, crestinii obisnuiti nu au aceasta obligatie).

La care Cruciada a participat Sf Francisc? Nu stiam de asta. Avem o info conform careia> "După 1210 Francisc a accentuat tonul misionar al activității sale, dând naștere unei vaste opere de predicare itinerantă (mai întâi în Italia centrală), primind în Ordin un număr tot mai mare de frați, astfel încât – în 1219 – a juns să plinească o misiune de mărturie evanghelico-profetică pe lângă Sultanul Abd al-Malik (o misiune concepută în mod total divers și opus logicii cruciadelor, care pe atunci erau în toi)."

In 1219 ar fi Cruciada a V-a, careia i-a dat startul Honoriu al III-lea.La aceea cruciada a participat sau a fost la sultan in mod independent de cruciati? Multumesc pentru precizari (mai ales daca este dl.Mihnea Dragomir prin zona)

Mihnea Dragomir 08.12.2010 11:58:57

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 311204)
In 1219 ar fi Cruciada a V-a, careia i-a dat startul Honoriu al III-lea.La aceea cruciada a participat sau a fost la sultan in mod independent de cruciati? Multumesc pentru precizari (mai ales daca este dl.Mihnea Dragomir prin zona)

Sf Francisc nu a participat personal la cruciadă, fiindcă nu avea această posibilitate. Era călugăr, iar la războiul sfânt nu pot participa nici preoți, nici călugări cu arma în mână (în afara unor ordine de frați militari, special constituite). Dar rolul sfântului în organizarea cruciadei a fost unul de prim plan. La chemarea sa, mulți creștini și-au încins armele și au plecat spre Țara Sfântă. Ca predicator, sfântul a făcut pentru cruciadă poate mai mult decât 1000 de soldați.

Anterior tonsurii sale în monahism, Francisc a participat la acele mici războaie care opuneau statele italice unul altuia. Într-un asemenea război a fost rănit și luat prizonier. Prizonieratul său a durat aproximativ un an.

catalin2 08.12.2010 12:05:48

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311105)
In cartea “Marturii din Tara Fagarasului despre parintele Arsenie Boca”, Editura AGATON, Colectia “Ortopraxia”, Fagaras, 2004, la paginile 94-95 gasim urmatoarele, la capitolul “Catolici”:
“Cu privire la Biserica Ortodoxa si cea Catolica, parintele zicea ca sunt doua strane ale aceleiasi Biserici” (Sora Aurica Tinca, Manastirea Sambata). Despre catolici a spus: “Biserica Catolica este aproape fara greseala”.(Gheorghe Silea, 45 ani – Sambata de Sus)

Acum, poate că pictura cu pricina ne apare mai puțin greu de înțeles...

Deci niste marturii indirecte. In topicul de la care s-a dat link-ul se spunea de parintele Teofil Paraianu ca afirma ca Parintele Arsenie a scris doar doua carti, iar celelalte facute din cele auzite contin multe exagerari. Acum, nu stim sigur daca a facut parintele Arsenie acele afirmatii sau nu, oricum nu are importanta, tot o greseala ramane, in contradictie cu afirmatiile celorlalti sfinti sau duhovnici ortodocsi.

catalin2 08.12.2010 12:09:19

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 311202)
Aceat poveste, referitoare la sfintul Francisc, care ar fi converit o catolica la ortodoxeie este inventie. In primul rind nu e citata nici o sursa.

In al doi-lea rind, sfintul Francisc nu avea cum sa recomande cuiva sa traiasca departe de Cristos, avind in vedere ca in Italia acelor vremuri nu era nici o biserica ortodoxa, iar acea femeie nu ar fi putut sa se spovedeasca sau impartaseasca (iar pentru catolici aceasta impartasanie inseamna cea mai importanta forma de comuniune cu Cristos, lucru pe care sfintul Francisc ii indemna pe toti sa-l faca cit mai des).

S-ar putea sa nu fi inteles exact ceea ce se relateaza, acea catolica se ruga la Sf. Francisc (pe care ea il credea sfant). Acesta i-a aparut si i-a spus ca in Biserica Ortodoxa isi va gasi mantuirea. Evident, asta inseamna ca nu exista mantuire in BC, altfel nu ii dadea acest sfat.

catalin2 08.12.2010 12:15:04

O alta minune povestita de Sf. Petru Movila, facuta de Mihai Viteazu. De remarcat e ca atunci cand habsburgii i-au convins pe ortodocsi sa devina greco-catolici, dupa o scurta perioada au daramat acea biserica construita de Mihai Viteazu, deci acea povestire era vie in acea epoca.
http://www.crestinortodox.ro/reporta...rad-72337.html
Insa preotii, orasenii si toti boierii, fiind de credinta latineasca "a Papei", nu-i ingaduiau sa zideasca, zicind ca ei sint de credinta dreapta si de aceea nu doresc sa aiba in orasul lor o biserica de lege straina. Atunci domnitorul le-a spus: "Voi nu sinteti marturisitori ai dreptei credinte, caci nu aveti harul Sfintului Duh in biserica voastra. Noi insa, fiind dreptcredinciosi, avem puterea cea adevarata a harului Sfintului Duh, pe care si cu fapta sintem gata intotdeauna s-o aratam, cu ajutorul lui Dumnezeu". Dar ei voiau sa-si dovedeasca dreptatea prin infruntare de cuvinte si dispute. Ci el le-a zis: "Nu, nu prin dispute, ci cu fapta vreau s-o dovediti, altfel va voi arata eu, intru incredintarea tuturor". Iar ei i-au spus: "Cum sa aratam? Caci nu e cu putinta sa dovedim decit cu cuvintul Sfintelor Scripturi". El le-a zis: "In dispute este osteneala fara de capat, dar noi, fara infruntari de vorbe, putem usor sa dovedim cu ajutorul lui Dumnezeu. Haideti, zice, in mijlocul orasului si acolo sa ni se aduca apa curata, iar arhiereul meu si preotii sai o vor sfinti in vazul tuturor. Tot asa vor face si ai vostri, deosebit, si, sfintind-o, o vom pune in biserica voastra cea mare, in vase osebite, pe care le vom astupa si le vom pecetlui cu pecetile noastre, pecetluind si usa bisericii pentru 40 de zile. Si a cui apa va ramine nestricata, ca si cum de-abia ar fi fost scoasa din izvor, credinta aceluia este dreapta, iar daca apa cuiva se va strica, credinta lui este rea. Daca apa mea va ramine nestricata, cum nadajduiesc ca ma va ajuta Dumnezeu, voi n-o sa va mai impotriviti si o sa-mi ingaduiti sa zidesc biserica, iar daca nu, faca-se voia voastra, n-am s-o zidesc". Ei au strigat cu totii intr-un glas: "Bine, bine, sa fie asa!".

Mihnea Dragomir 08.12.2010 12:22:30

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 311271)
Acesta i-a aparut si i-a spus ca in Biserica Ortodoxa isi va gasi mantuirea. Evident, asta inseamna ca nu exista mantuire in BC, altfel nu ii dadea acest sfat.

Nu vi se pare puțin ilogic acest raționament ?
-dacă Francisc nu este mântuit, ci este damnat, atunci el nu poate apărea unui credincios care se roagă la icoana lui. Cum ar putea cei din iad să facă asta ? Nici chiar cei din rai nu pot face asta, decât prin grația lui Dumnezeu. În cazul celor din iad, nu există așa ceva.
-dacă Francisc este mântuit, carevasăzică catolicii se pot mântui. De ce să o fi trimis atunci pe femeie prin stepele calmuce, în căutarea lui Serafim de Sarow ?

În plus, dacă așa cum spuneți, Francisc este damnat, atunci ce caută pe pereți la Drăgănești, pictat de ieromonahul Arsenie ? Și cu nimb pe cap ?

Astfel de gogoși poate că sunt bune ca să le cumpere copiii creduli și babele ortodoxe. Ca și aceea cu Mihai Viteazul și apa sfințită.

Scotsman 08.12.2010 12:24:37

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311265)
Sf Francisc nu a participat personal la cruciadă, fiindcă nu avea această posibilitate. Era călugăr, iar la războiul sfânt nu pot participa nici preoți, nici călugări cu arma în mână (în afara unor ordine de frați militari, special constituite). Dar rolul sfântului în organizarea cruciadei a fost unul de prim plan. La chemarea sa, mulți creștini și-au încins armele și au plecat spre Țara Sfântă. Ca predicator, sfântul a făcut pentru cruciadă poate mai mult decât 1000 de soldați.

Anterior tonsurii sale în monahism, Francisc a participat la acele mici războaie care opuneau statele italice unul altuia. Într-un asemenea război a fost rănit și luat prizonier. Prizonieratul său a durat aproximativ un an.

Va multumesc.Am fost la Assisi,eram intr-o calatorie turistica cu autocarul.Mereu m-a impresionat viata acestui sfant.In plus sunt un fan al filmului ,,Brother Sun,Sister Moon" a lui Franco Zeffirelli.Remarcabila si uluitoare aceea initiativa a sa de a merge la sultanul ,,sarazinilor"(termen generic).

Am citit ca a cerut sa fie ingropat ,,să fie pus gol-goluț pe pământul gol.".Cumva precum Iov: ,,Și a rostit: "Gol am ieșit din pântecele mamei mele și gol mă voi întoarce în pământ! Domnul a dat, Domnul a luat; fie numele Domnului binecuvântat!"(Iov 1:21).

Parca el a spus ,,Lord, make me an instrument of your peace; where there is hatred, let me sow love; where there is injury, pardon; where there is doubt, faith; where there is despair, hope; where there is darkness, light; and where there is sadness, joy.”

O zi buna in continuare.

nutucutu 08.12.2010 15:21:22

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 311271)
S-ar putea sa nu fi inteles exact ceea ce se relateaza, acea catolica se ruga la Sf. Francisc (pe care ea il credea sfant). Acesta i-a aparut si i-a spus ca in Biserica Ortodoxa isi va gasi mantuirea. Evident, asta inseamna ca nu exista mantuire in BC, altfel nu ii dadea acest sfat.

Tot nu este credibila aceasta poveste cu "acea persoana". Acea persoana, daca exista, ar fi trebuit sa dea o marturie clara, cu nume, prenume, marturie care sa existe undeva si care sa poata fi verificata.

Referitor la participarea Sf Francisc la cruciade, eu stiu ca am citit acest lucru intr-o carte. Am cautat cartea, dar nu am gasit-o. Ma sa mai caut si revin cu detalii si cu citatul exact.

catalin2 08.12.2010 18:51:50

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311277)
Nu vi se pare puțin ilogic acest raționament ?
-dacă Francisc nu este mântuit, ci este damnat, atunci el nu poate apărea unui credincios care se roagă la icoana lui. Cum ar putea cei din iad să facă asta ? Nici chiar cei din rai nu pot face asta, decât prin grația lui Dumnezeu. În cazul celor din iad, nu există așa ceva.
-dacă Francisc este mântuit, carevasăzică catolicii se pot mântui. De ce să o fi trimis atunci pe femeie prin stepele calmuce, în căutarea lui Serafim de Sarow ?

În plus, dacă așa cum spuneți, Francisc este damnat, atunci ce caută pe pereți la Drăgănești, pictat de ieromonahul Arsenie ? Și cu nimb pe cap ?

Astfel de gogoși poate că sunt bune ca să le cumpere copiii creduli și babele ortodoxe. Ca și aceea cu Mihai Viteazul și apa sfințită.

Despre povestea asta cu sf. Francisc citesc acum prima data. E acelasi lucru, cum cei din rai se pot arata, la fel si cei din Iad, tot prin puterea lui Dumnezeu. In ortodoxie exista mai multe astfel de aparitii. De asemenea, exista si oameni care au avut viziuni cu Iad-ul. Deci e perfect plauzibil.
Explicatia pentru pictura, in caz ca exista, pentru ca nu am vazut-o, este ca par. Arsenie s-a inselat. Am mai spus asta de vreo cateva ori.

catalin2 08.12.2010 18:56:27

O marturie de data asta a unui capelan catolic despre faptul ca Lumina de la Ierusalim nu a aparut in prezenta clerului catolic. E si o martuire despre Lumina Sfanta, contestata de unii catolici.

Fulk- capelanul Regilor Cruciați ai Ierusalimului, după cucerirea Palestinei scrie următoarele:
Când pelerinii din vest – (din rândurile cruciaților), care au vizitat orașul Sfânt înainte de căderea Cezareei, pentru a sărbători Paștele - au ajuns la Ierusalim, tot orașul era în mare fierbere, deoarece Focul Sfânt nu mai apărea, iar credincioșii și-au petrecut întreaga zi, așteptănd zadarnic in biserica Învierii.
Deja de câteva ori preoțimea greacă și cea latină începusera să cânte „Doamne miluiește”, de câteva ori începuse cântările și patriarhul latin de asupra Sfântului mormânt, dar focul ceresc nu cobora peste nici una din candelele templului.
În următoarea zi, chiar de Paști, tot clerul și întreg poporul s-au adunat din nou în biserica Învierii și iarăși focul ceresc nu a pogorât.
Atunci, parcă inspirați de sus, preoțimea latină și regele, împreună cu toată curtea sa au purces, desculți, într-o procesiune către templul lui Solomon, fosta moschee a lui Omar, recent transformată în biserică creștină.
Între timp, grecii ortodocși împreună cu sirienii au rămas la mormântul Sfânt, rupându-și hainele de pe ei și implorând cu strigăte disperate harul divin când, în cele din urmă, Focul Sfânt a pogorât.
La vederea Lui, lacrimi de recunoștință au izvorât din ochii credincioșilor, toți au exclamat în cor „Doamne miluiește!” și s-au grăbit să își aprindă lumânările.
O bucurie totală a cuprins atunci Ierusalimul.

Erethorn 08.12.2010 19:30:49

Daci stați să ne lămurim.

Relatarea despre Părintele Arsenie Boca nu este credibilă (cu toate că este contemporană), trebuie verificată etc.

Și în cazul în care Părintele chiar ar fi zis ceea ce scrie în cărți (subliniez, cărți, deoarece eu pot aduce ca dovadă o altă lucrare despre viața sa și o altă mărturie a unui credincios căruia Părintele i-a spus că pot fi venerați sfinții catolici) atunci este, pur și simplu, greșită.

În schimb trebuie să luăm de bună, veridică și corectă, relatarea "unui capelan catolic".

Ah, cât îmi place dublul standard......

Mihnea Dragomir 08.12.2010 22:37:38

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 311278)
Mereu m-a impresionat viata acestui sfant

Opera lui a fost mare și durabilă: a crescut secol după secol. Există azi mai multe feluri de franciscani, călugări și frați terțiari. Ei depășesc cu mult în număr oricare alt ordin, fapt vizibil inclusiv în țara noastră, unde există numeroase mănăstiri, parohii și case franciscane (prin comparație: dominicani nu avem de loc, iezuiții sunt foarte puțini, ioaniții sunt câțiva). Numărtul franciscanilor din întreaga lume este în prezent în jur de 170 000. Asta fără a socoti puternica ramură feminină a clarisselor. Călugărițele clarisse "nu se văd", trăind întreaga lor viață între zidurile mănăstirii.

Franciscanii pot fi recunoscuți ușor după funia care le încinge mijlocul (cingulum). Ca și după salutul lor:

PACE ȘI BINE !

addavv 09.12.2010 11:42:29

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 311380)
Daci stați să ne lămurim.

Relatarea despre Părintele Arsenie Boca nu este credibilă (cu toate că este contemporană), trebuie verificată etc.

Și în cazul în care Părintele chiar ar fi zis ceea ce scrie în cărți (subliniez, cărți, deoarece eu pot aduce ca dovadă o altă lucrare despre viața sa și o altă mărturie a unui credincios căruia Părintele i-a spus că pot fi venerați sfinții catolici) atunci este, pur și simplu, greșită.

În schimb trebuie să luăm de bună, veridică și corectă, relatarea "unui capelan catolic".

Ah, cât îmi place dublul standard......

Erethorn, iertare, eu ti-am cerut sa ne dai pasajul acela (fiind pentru prima oara cand am auzit asa ceva despre Arsenie Boca).
Sper sa nu te supar, dar ... Marturia unui credincios este discutabila, nu poate fi prezentata ca dovada. Nu avem certitudinea nu e interpretarea lui personala la ceva ce i-a spus parintele.
Daca el a sustinut acest lucru in una din cartile pe care le-a scris, atunci e altceva ...

catalin2 09.12.2010 20:43:45

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 311380)
Daci stați să ne lămurim.

Relatarea despre Părintele Arsenie Boca nu este credibilă (cu toate că este contemporană), trebuie verificată etc.

Și în cazul în care Părintele chiar ar fi zis ceea ce scrie în cărți (subliniez, cărți, deoarece eu pot aduce ca dovadă o altă lucrare despre viața sa și o altă mărturie a unui credincios căruia Părintele i-a spus că pot fi venerați sfinții catolici) atunci este, pur și simplu, greșită.

În schimb trebuie să luăm de bună, veridică și corectă, relatarea "unui capelan catolic".

Ah, cât îmi place dublul standard......

Cred ca nu le-ati lamurit, ci mai tare le-ati incurcat. Vi s-a cerut un citat pentru ca era doar cuvantul dvs., adica dvs. ati spus ca ati auzit ca parintele Arsenie Boca a spus asta. Am vazut sursa, deci nu mai e o nelamurire in privinta asta.
Eu v-am dat citatul intreg, face parte dintr-o carte de memorii a acestui capelan, carte cunoscuta in vest, nu la ortodocsi. Numele lui intreg e Fulcher (Fulk) Chartres, cautati pe net si o sa-l gasiti. Este principalul autor care a scris despre prima cruciada.

O alta confirmare a evenimentului o avem si de la un istoric armean din acel secol: " The 12th century Armenian historian Matthew of Edessa tells us that in 1102 the Holy Fire refused to descend after the Franks had seized the holy places from the local priests and kicked the Greeks out of their monasteries. The newcomers got the point and restored the properties; the fire appeared, a day late. "
De asemenea, un cronicar al BC din secolul XII scrie despre eveniment, spunand ca Lumina nu a venit pentru ca francii i-au alungat pe rasariteni de la Biserica Sfantului mormant. El spune ca primul patriarh latin, Arnoul, a alungat membrii unei secte de acolo si apoi a torturat pe calugarii ortodocsi (sau a dispus sa fie torturati) care ascund relicve sfinte. Urmatorul patriarh latin, Daymbert din Pisa, a alungat toti ortodocsii de la Biserica Sfantului Mormant ca s aramana numai latini. Si astfel Lumina nu a aparut.

Pe un alt plan, ceea ce ar fi spus parintele Arsenie e doar parerea sa (daca a spus asa), pe cand eu v-am dat un eveniment ce s-a intamplat, nu o parere. Asta ca sa nu punem pe acelas plan pe cele doua.

nutucutu 10.12.2010 09:58:38

Citat:

În prealabil postat de catalin2 (Post 311773)
Eu v-am dat citatul intreg, face parte dintr-o carte de memorii a acestui capelan, carte cunoscuta in vest, nu la ortodocsi. Numele lui intreg e Fulcher (Fulk) Chartres, cautati pe net si o sa-l gasiti. Este principalul autor care a scris despre prima cruciada.

O alta confirmare a evenimentului o avem si de la un istoric armean din acel secol:

De asemenea, un cronicar al BC din secolul XII scrie despre eveniment, spunand ca

In primul rind nu ati dat citate exacte. "Un cronicar al BC", "un istoric armean"; am cautat pe internet "Fulk Charteres holy light of jerusalem" si nu am gasit nimic. La fel cum ati spus si despre nu stiu ce catolica trecuta la ortodoxie. Sa inteleg ca acestea sint argumente ca biserica ortodoxa ar fi mai sfinta decit biserica noastra? Sau ca in biserica noastra nu ar exista mintuire? Eu cred ca inainte de a incerca sa ne convingeti pe noi ca sintem pe aratura, nu ar fi rau sa incercati sa va convingeti proprii dumneavoastra colegi in ale credintei sa devina mai sfinti, si, astfel, poate, dupa exemplul vostru, il vom iubi si noi mai mult pe Dumnezeu si aproapele.

Mediul in care eu ma invirt e unul ortodox, bineinteles, pentru ca Romania e o tara ortodoxa, iar eu nu locuiesc in manastire; din toti acesti ortodocsi pe care eu ii cunosc, numai unul singur, soacra sorei mele, merge in fiecare duminica la biserica; in rest, marea majoritate merg doar de Paste, unde stau 30 min pina iau lumina, iar cind au drum pe la minastiri, intra si aprind luminari. Cred ca daca vreti sa ne convingeti ca numai biserica ortodoxa e cea adevarata, nu cu citate veti face acest lucru, ci cu trairea si credinta voastra. Iar exemplele de sfinti catolici au fost date ca si voi, ortodocsii, sa vedeti ca in biserica nostra exista traire si credinta, si mai exista si roade.

catalin2 10.12.2010 20:26:14

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 311860)
In primul rind nu ati dat citate exacte. "Un cronicar al BC", "un istoric armean"; am cautat pe internet "Fulk Charteres holy light of jerusalem" si nu am gasit nimic. La fel cum ati spus si despre nu stiu ce catolica trecuta la ortodoxie.

Nu ati gasit pentru ca eu am scris Chartes, nu Charteres. Iar istoricului armean i-am dat si numele, vedeti aici ca a scris despre cruciade: http://crusades.wikia.com/wiki/Matthew_of_Edessa
Aceste informatii le-am gasit cautand alta data sursele date de cativa catolici impotriva miracolului de la Ierusalim. Aici gasiti mai multe marturii http://www.holyfire.org/eng/history.htm Dar cateva nu apar in traducerea engleza, fiind un site rusesc.
Despre acea catolica nu am scris eu.
Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 311860)
Sa inteleg ca acestea sint argumente ca biserica ortodoxa ar fi mai sfinta decit biserica noastra? Sau ca in biserica noastra nu ar exista mintuire?

Nu, desigur, sunt mult mai multe. Si nu e vorba ca BO ar fi mai sfanta sau mai buna decat BC, e vorba ca exista doar o Biserica, BC a cazut din har dupa Schisma si a ramas doar o ierarhie lumeasca, impropriu numita biserica. Cum spun si sfintii (am dat citate), separarea duce la caderea din har, fie eretici sau schismatici. In BO se dovedeste prezenta harului prin minunile existente. In BC, din ce am observat eu, nu mai exista minuni dupa Schisma. Nu exista sfinte moaste, iar minunile existente sunt asemanatoare cu cele pagane, nu cu cele crestine. Un exemplu elocvent este bilocatia.
Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 311860)
Eu cred ca inainte de a incerca sa ne convingeti pe noi ca sintem pe aratura, nu ar fi rau sa incercati sa va convingeti proprii dumneavoastra colegi in ale credintei sa devina mai sfinti, si, astfel, poate, dupa exemplul vostru, il vom iubi si noi mai mult pe Dumnezeu si aproapele.

Dar nici nu incerc sa va conving de ceva, am scris acele lucruri in primul rand pentru ortodocsi. Iar daca acesta e adevarul, nu sunteti de acord cu mine ca eu incerc sa fac un bine chiar si pentru dvs., pentru ca imi doresc sa va mantuiti? Trecand peste subiectivitate, sa presupunem ca acesta ar fi adevarul. Eu nu fac un bine ca va spun ca exista mantuire doar in BO, ca sa aveti sansa sa va mantuiti? Punandu-va in locul meu, nu as face eu un bine?
Altfel si musulmanii se roaga de cinci ori pe zi, nu e o dovada a roadelor.


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:32:02.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.