Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii si al suferintei omului? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11452)

mariamargareta 09.12.2010 13:25:37

Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii si al suferintei omului?
 
O teorie năstrușnică din ultimul “Cuvânt” al ereticilor pucioși lansează teorema că “Dumnezeu este autorul bolii și a suferinței”, folosindu-le ca mijloace educative pentru om:


“Se duce omul la doctor și-i dă doctorii doctorul, dar nici un doctor nu gândește și nu știe să spună de unde vine boala la om, și nu-i dă omului doctorii după boala lui, ca să se vindece de boala de la care vine suferința. O, nu știe omul că trupul plin de durere e doctorie pentru el. Altfel de doctor este Dumnezeu, Care trimite omului suferință pentru vindecare dacă omul nu ia ca doctorie umilința cea pentru păcate și pocăința apoi și iubirea apoi pentru Domnul vindecătorul.(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 4 decembrie 2010)


Ce știm însă din Biblie? Iov a primit suferință și boală de la diavol, nu de la Dumnezeu. Dumnezeu doar a îngăduit-o, ca să se învedereze dreptatea și răbdarea lui Iov. Înainte de a intra în porci, diavolii au cerut învoire și au primit-o de la Iisus, dar nu El a avut inițiativa aceasta. Dimpotrivă, Domnul a fost doctorul sufletelor și a trupurilor, samarineanul milostiv care a uns cu untdelemn și vin rănile celui suferind, Cel care a plâns și apoi l-a înviat pe Lazăr și pe fiul și fiica celor care îi jeleau. Este o jignire și un afront și o blasfemie să-L facă cineva pe Dumnezeu autorul suferinței, fie ea și “educativă” (sau “vindecătoare”, cum spun pucioșii) pentru om. Diavolul aduce suferința iar Domnul doar o tolerează pentru o vreme. A inversa termenii ecuației înseamnă a dovedi ori rea intenție blasfemiatoare, ori o rațiune adânc deformată și profund pervertită. Prin demersul lor “original”, pucioșii se regăsesc așadar în cel puțin una dintre aceste două situații, dacă nu cumva chiar în amândouă.

Întrebarea însă poate rămâne, ca suport de reflecție teoretică: Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii și al suferinței omului?


Rodica50 09.12.2010 16:25:35

Crede cu toata fiinta in Dumnezeu, respecta Poruncile si bolile te vor ocoli.

andreicozia 09.12.2010 17:04:52

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 311544)

Întrebarea însă poate rămâne, ca suport de reflecție teoretică: Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii și al suferinței omului?

[/font]

In mod cert Dumnezeu este autorul felului in care ne manifestam si traim pe pamint, El fiind Creatorul acestor nivele de existenta, cer, pamint si cele intermediare, acele "ceruri" de care brusc si neasteptat(!) aminteste si Sf Pavel.

Incepind cu legea cea mai evidenta inca de la nastere, cea a gravitatiei si continuind cu legea imbatrinirii celulelor prin diversele mecanisme bio-chimice(96 la numar), noi implicit suntem expusi direct in incidenta acestor fenomene multiple de care nu avem cum sa scapam sub nici o forma oricit de mult ne-am inconjura de mituri si legende, imaginatie si inchipuiri care ne transporta cu gindul la o lume de vis si fabulatii ca am putea face si drege nu stiu ce minuni...este trist dar adevarat si ne confera TREZVIE!

Pe pamint legile dicteaza nu cei care populeaza pamintul in orice moment, orcine ar fi ei, oameni sau zei incarnati!

Inteleg ca multora nu o sa le convina, dar asta este, adevarul doare!

Fani71 10.12.2010 11:38:03

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 311613)
Crede cu toata fiinta in Dumnezeu, respecta Poruncile si bolile te vor ocoli.

Nu neaparat.

Bolile sunt o consecinta a pacatului stramosesc, din care ne impartasim toti. Nu neaparat pacatul personal, ci slabirea firii umane datorata pacatului stramosesc duce (si) la boli.

Nu, bolile nu sunt create de Dumnezeu ci sunt un rau pe care Dumnezeu il tolereaza, deocamdata, din diverse motive: respectarea libertatii omului, ca mijloc de mantuire, si altele.

costel 10.12.2010 11:46:44

Atunci cand vorbim despre boli, trebuie sa avem in vedere doua categorii morale de oameni: pacatosi si drepti. Pentru cei dintai bolile sunt o urmare a pacatului, pentru cei din urma sunt un semn al progresului spiritual - primesc boli, dar si in aceste conditii nu se revolta impotriva lui Dumnezeu, cresc prin ele in iubire.

Florin-Ionut 10.12.2010 12:12:09

Din mila Domnului ni se iarta pacatele, insa dreptatea Lui ingaduie ca urmarile firesti ale pacatelor sa fie suportate de catre noi si de catre urmasii nostri. De aceea unii sunt bolnavi chiar daca sunt Sfinti, pentru pacatele inaintasilor lor. Suportand boala fara cartire, omul poate sa conlucreze la planul Domnului de a-i aduce pe inaintasii lui adormiti la o stare de mai bine.

mihailt 10.12.2010 13:16:18

Daca unii oameni au reusit sa faca prin cine stie ce procedee sa modifice unii virusi sa apara virusi modificati genetic,nu or putea oare si dracii sa perverteasca cine stie ce microorganisme sa le faca virusi?Sau bacterii sa le faca bacterii care aduc boli?
Eu asa cred ca dracii au pervertit unele microorganisme si bacterii pentru a aparea bolile infectioase.
Normal sunt si alte tipuri de boli care nu tin de bacterii si virusi eu m-am referit la bolile infectioase,care parerea mea sunt facute de draci.

Fani71 10.12.2010 15:35:29

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 311879)
Atunci cand vorbim despre boli, trebuie sa avem in vedere doua categorii morale de oameni: pacatosi si drepti. Pentru cei dintai bolile sunt o urmare a pacatului, pentru cei din urma sunt un semn al progresului spiritual - primesc boli, dar si in aceste conditii nu se revolta impotriva lui Dumnezeu, cresc prin ele in iubire.

Cred ca problema e mai complexa. Majoritatea oamenilor sunt pe undeva pe la mijloc intre pacatosi si drepti, cu diferite nuante.
Si fiind amestecati cred ca nu putem spune care boala este din cauza pacatului si care pentru indreptare.. Probabil ca tot amestecat. Oricum si o urmare a pacatului poate fi folosita pentru mantuire, exemplul cel mai clar este chiar moartea, prin care ajungem la Viata (sau nu).
Si mai exista intr-adevar si boala pe care o purtam pentru altii - ca o forma de suferinta pe care o luam asupra noastra, desi ea vine din alta parte.

Mihnea Dragomir 10.12.2010 16:17:26

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 311544)
Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii și al suferinței omului?

Da, cred că bolile și suferința pot veni ca urmare a voinței directe a lui Dumnezeu. Cred că Dumnezeu a fost autorul Potopului și tot El a trimis cele zece plăgi.

Marius22 10.12.2010 16:29:52

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 311942)
Da, cred că bolile și suferința pot veni ca urmare a voinței directe a lui Dumnezeu. Cred că Dumnezeu a fost autorul Potopului și tot El a trimis cele zece plăgi.

Toate acestea s-au petrecut in istoria mantuirii desigur dupa caderea omului in pacat, adica dupa ce omul a pus inceput intru sine bolii si suferintei.

Dumnezeu nu este autorul bolilor si al suferintei. Le ingaduie si se foloseste de ele, -de vreme ce tin de conditia cazuta a omului -, ca de niste "leacuri". Noi nu trebuie sa luam in considerare numai cat sunt de "amare" aceste leacuri, ci cat folos ne aduc. Avem nevoie sa vedem ratiunea lor, din perspectiva lui Dumnezeu.

Mihnea Dragomir 10.12.2010 19:28:17

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 311948)
Dumnezeu nu este autorul bolilor si al suferintei. Le ingaduie si se foloseste de ele, -de vreme ce tin de conditia cazuta a omului -,

Eu nu prea înțeleg. Deci Potopul și plăgile au fost hotărâte de altcineva decât de Dumnezeu, iar Dumnezeu doar "le-a îngăduit și s-a folosit de ele" ? Sau, cum ?

Oare nu ar fi mai bine și mai simplu să spunem că Dumnezeu, în baza suveranității Sale, este cel care hotărăște când trebuie oamenii să moară ? Că el îl pedepsește pe păcătos, dându-i, după voia Sa, atât pedeapsa eternă cât și pedeapsa temporală ?

Marius22 10.12.2010 23:30:55

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 312006)
Eu nu prea înțeleg. Deci Potopul și plăgile au fost hotărâte de altcineva decât de Dumnezeu, iar Dumnezeu doar "le-a îngăduit și s-a folosit de ele" ? Sau, cum ?

Oare nu ar fi mai bine și mai simplu să spunem că Dumnezeu, în baza suveranității Sale, este cel care hotărăște când trebuie oamenii să moară ? Că el îl pedepsește pe păcătos, dându-i, după voia Sa, atât pedeapsa eternă cât și pedeapsa temporală ?

Prin voia lui Dumnezeu sunteti medic. V-ati inchinat intreaga viata luptei impotriva bolilor si suferintei. Nu cumva insasi natura medicinei este impotriva vointei divine? Daca boala este pedeapsa divina, ce rost isi mai are medicina? Acela de a alina pedepse date de Dumnezeu?

Sigur ca Dumnezeu este suveran, dar manifesterea suveranitatii Sale nu se face impartind pedepse, ci prin jertfa. Daca in Vechiul Testament prin potop a ucis aproape intreg neamul omenesc, in Noul, Hristos ne-a aratat ca poate invia intreg neamul omenesc impreuna cu Sine.

Pacat, bola, suferinta, moarte, pe toate Dumnezeu le desfiinteaza prin ele insele, daca noi, atunci cand ne lovim de acestea, ne aflam in stare de jertfa. Dumnezeu le ingaduie in viata noastra pentru ca noi sa avem aceasta sansa de a ne schimba mintea, vazand in ele nu realitati care creeaza o prapastie intre mine si El, ci unele care se arata neputincioase in a sta in calea iubirii si comuniunii dintre noi.

Mihnea Dragomir 11.12.2010 00:24:12

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 312083)
Nu cumva insasi natura medicinei este impotriva vointei divine? Daca boala este pedeapsa divina, ce rost isi mai are medicina?

Aceasta este ca și când ați întreba: dacă inundațiile sunt pedeapsă dinvină, ce rost mai are să facem hidroamenajări ?

Bunica mea, cu drepții să o numere Domnul, era o țărancă simplă de pe malul Moldovei, fără cunoștințe teologice prea avansate. Dar până și ea intuia, în simplitatea ei, că nenorocirile, sau cel puțin o parte a lor, vin ca pedeapsă a lui Dumnezeu. Mi-o amintesc, pe când era o dată secetă, zicând: "Ne-o pedepsât Dumniezău, mamă !".

Citat:

Sigur ca Dumnezeu este suveran, dar manifesterea suveranitatii Sale nu se face impartind pedepse, ci prin jertfa. Daca in Vechiul Testament prin potop a ucis aproape intreg neamul omenesc, in Noul, Hristos ne-a aratat ca poate invia intreg neamul omenesc impreuna cu Sine.
Eu văd că oamenii își plăsmuiesc o imagine de Dumnezeu nu după cum este El de fapt, ci după cum le-ar plăcea să fie. Și anume, un Dumnezeu molatec, a toate îngăduitor, care să nu pedepsească și să fie incapabil de pedeapsă. Mă tem că se înșeală singuri. Eu cred că Dumnezeul Vechiului Testament este același cu al Noului Testament și nu sunt doi Dumnezei. Eu cred că Dumnezeu este unul, Dumnezeul lui Abraham, al lui Isac și al lui Iacob, Acela care a ras de pe fața pământului Sodoma și Gomora, Acela care a trimis îngerul morții să secere viețile amaleciților, Acela care l-a pedepsit pe David omorându-i copilul. Este Același care, probabil, a folosit molima ciumei negre care a omorât o treime din populația Europei în secolul al XIII-lea. Este Dumnezeul Noului Testament, care "veacurile le distruge în scrum" și care, înainte de a se arăta la sfârșit, va fi autorul direct al unui cataclism în care va pieri, mai înt
âi, o treime din populația globului, iar restul de două treimi vor fi cu părere de rău că nu au făcut parte din prima treime. Este Acela care, curând după aceea, îi va aduna pe toți, în Valea Plângerii, și îi va despărți pe oameni cum se despart oile de capre.
Doar părerea mea.

Marius22 11.12.2010 01:18:09

Subscriu la ceea ce ati spus mai sus insa resping termenul "pedeapsa". Dumnezeu il incearca pe om, il smereste, potrivit pedagogiei sale tainice. Dumnezeu pe toate le lucreaza asupra omului cu intelepciune, iubire si dreptate.

Dar, El nu face dreptate pedepsind, pentru ca omul i-a ranit cumva onoarea, prin pacat. Teologia romano-catolica subliniaza cu precadere acest aspect juridic. Omul cazut in pacat, este in sine aproape distrus, se afla intr-un anume sens deja in afara Vietii, pentru ca pacatul si consecintele sale sunt "pedepse" in sine, aducatoare de suferinta. De ce i-ar da Dumnezeu "lovitura de gratie", adaugand pedepse?

A vedea bolile si cataclismele ca pedepse divine unora poate le este de folos. Intr-un fel aceasta perspectiva instaureaza frica, teama sfanta de Domnul.

Dar poate mai important este sa stim ca Dumnezeu este alaturi de noi in orice suferinta, ca bolile si nenorocirile care se abat asupra noastra au un sens mai profund, ca El niciodata in viata aceata nu ne intoarce spatele, asteptandu-ne precum tatal pe fiul risipitor.

Mihnea Dragomir 11.12.2010 01:40:30

Prin urmare, credeți că bunica mea, care nu auzise de teologia romano-catolică (e adevărat că nici de cea ortodoxă poate că nu auzise) greșea spunând că "ne-a pedepsit Dumnezeu" ? Dar Biblia, credeți că greșește atunci când spune în numeroase locuri (vi le voi căuta la cerere) că Dumnezeu pedepsește ? Deci, dacă Biblia spune și repetă că Dumnezeu pedepsește, cum de nu sunteți de acord cu acest termen ?

Cu plăcere am să continui discuția pe această temă mâine. Acum e noapte și ora culcării a trecut.

mihailt 11.12.2010 01:58:40

"Este obiceiul dumnezeieștii Scripturi să numească îngăduința Lui activitate si faptă a Sa."
(Dogmatica Sfantul Ioan Damaschinul,capitolul "Dumnezeu nu este cauza raului").
Dumnezeu Iisus Hristos zice asa in Sfanta Scriptura referitor la potop si Sodoma si Gomora:
"27.Mâncau, beau, se însurau, se măritau până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit pe toți.
28.Tot așa precum a fost în zilele lui Lot: mâncau, beau, cumpărau, vindeau, sădeau, și zideau,
29.Iar în ziua în care a ieșit Lot din Sodoma a plouat din cer foc și pucioasă și i-a nimicit pe toți,"
(Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Evanghelist Luca,capitolul 17).

De ce nu zice oare "am dat potopul si i-am nimicit pe toti" ci zice "a venit potopul si i-a nimicit pe toti"?
Sau de ce nu zice "am plouat din cer foc si pucioasa si i-am nimicit pe toti" ci zice "a plouat din cer foc si pucioasa si i-a nimicit pe toti"?


Ca Dumnezeu poate sa lucreze si mustrator a aratat-o Dumnezeu Iisus Hristos cand a uscat smochinul,dar asta nu inseamna ca Dumnezeu si a lucrat asa.Iar a aratat Dumnezeu Iisus Hristos atotputernicia sa cand pe cei veniti sa il prinda la rastignire i-a daramat la pamant,dar fara a-i vatama:
"4.Iar Iisus, știind toate cele ce erau să vină asupra Lui, a ieșit și le-a zis: Pe cine căutați?
5.Răspuns-au Lui: Pe Iisus Nazarineanul. El le-a zis: Eu sunt. Iar Iuda vânzătorul era și el cu ei.
6.Atunci când le-a spus: Eu sunt, ei s-au dat înapoi și au căzut la pământ."
(Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan,capitolul 18).

Scotsman 11.12.2010 02:37:33

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 312113)
Ca Dumnezeu poate sa lucreze si mustrator a aratat-o Dumnezeu Iisus Hristos cand a uscat smochinul,dar asta nu inseamna ca Dumnezeu si a lucrat asa.Iar a aratat Dumnezeu Iisus Hristos atotputernicia sa cand pe cei veniti sa il prinda la rastignire i-a daramat la pamant,dar fara a-i vatama:
"4.Iar Iisus, știind toate cele ce erau să vină asupra Lui, a ieșit și le-a zis: Pe cine căutați?
5.Răspuns-au Lui: Pe Iisus Nazarineanul. El le-a zis: Eu sunt. Iar Iuda vânzătorul era și el cu ei.
6.Atunci când le-a spus: Eu sunt, ei s-au dat înapoi și au căzut la pământ."(Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan,capitolul 18).

Reactia celor veniti nu este deloc intimplatore.Daca ne gandim la semnificatia expresiei ,,Eu sunt"atunci cu siguranta spaima si stupefactia lor este de inteles.Nimeni nu avea curajul sa spuna acel cuvant in acel fel.Gasiti indicii cu privire la semnificatia ebraica in Exod 3:14 cat si in Exodul 20:2.Ganditi-va,in contextul acelor vremuri si al acelui moment aproape de paroxism, ce efect a avut acest raspuns.

razvan90 11.12.2010 04:28:42

Apostolul Pavel suferea de o afectiune fizica:

“Și pentru ca să nu mă trufesc cu măreția descoperirilor,

datu-mi-s-a mie un ghimpe în trup, un înger al satanei,

să mă bată peste obraz, ca să nu mă trufesc.”(IICor.12:7)

Boala nu este numita, tocmai pentru a putea fi aplicata de oricine. Vedem ca Dumnezeu il lasa pe Satana sa se atinge uneori de noi cu boli si necazuri, insa o face intotdeauna cu un scop bine determinat. Iar cand Pavel a cerut Domnului sa-l vindece de acste “ghimpe”, Dumnezeu i-a raspuns:

“Îți este de ajuns harul Meu,

căci puterea Mea se desăvârșește în slăbiciune.”

Iar Pavel a zis apoi:

“De aceea mă bucur în slăbiciuni,

în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strâmtorări pentru Hristos,

căci, când sunt slab, atunci sunt tare.”

George.m 11.12.2010 13:29:00

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 311544)


Întrebarea însă poate rămâne, ca suport de reflecție teoretică: Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii și al suferinței omului?


Suferinta este o urmare a pacatului, a libertatii indreptate spre rau, nu-si poate avea fundamentul in Dumnezeu.
In Rai nu exista suferinta, primii oameni gustand-o dupa caderea lor in pacat.
De aceea in lume "musteste" sufetinta, cu toate ca n-a fost sadita de Dumnezeu.
Insa bucuria cea mare provine din faptul ca Hristos este alaturi de noi in suferinta si boala, patimeste impreuna cu noi.

medusa 15.12.2010 14:09:18

da, Dumnezeu poate sa fie autorul direct al bolii sau suferintei in general, scrie in Ieremia ca "v-am lovit copiii si tot nu v-ati intors la mine", deci este o masura punitiva din partea Domnului.

Ieremia 2:29 *„Pentru ce vă certați cu Mine? Toți Mi-ați fost necredincioși, zice Domnul.”
30 *„Degeaba v-am lovit copiii; n-au luat seama la certare; sabia voastră a mâncat pe prorocii voștri, ca un leu nimicitor.

Florin-Ionut 15.12.2010 15:53:31

Daca Dumnezeu face sa rasara o floare si cineva o rupe, putem sa-L acuzam pe Dumnezeu ca i-a dat voie sa o rupa si ca, prin pronia Sa a facut acest lucru sa fie posibil? Nu, pentru ca Dumnezeu a respectat libertatea omului sa rupa floarea.

Daca un om mananca 40 de ani dulciuri fara masura, cine Il va acuza pe Dumnezeu ca acel om a facut diabet, ca i-au cazut dintii dupa mari dureri si ca a murit prematur de cancer la ficat?

Deci cine e de fapt autorul durerii si al suferintei omului? Insusi omul, care si-a inteles prost libertatea, care si-a lasat ratiunea corupta de cel rau, care s-a stricat pe sine intr-un mod natural, firesc, asemenea celui care a murit din cauza zaharului rafinat pe care nu l-a obligat nimeni sa-l manance in cantitati industriale. "Pedeapsa" pe care ni se pare ca o vedem este consecinta simpla a raului pe care noi insine l-am acceptat, pentru ca pur si simplu asa functionam!

mariamargareta 15.12.2010 17:05:33

Citat:

În prealabil postat de medusa (Post 313474)
da, Dumnezeu poate sa fie autorul direct al bolii sau suferintei in general, scrie in Ieremia ca "v-am lovit copiii si tot nu v-ati intors la mine", deci este o masura punitiva din partea Domnului.

Ieremia 2:29 *„Pentru ce vă certați cu Mine? Toți Mi-ați fost necredincioși, zice Domnul.”
30 *„Degeaba v-am lovit copiii; n-au luat seama la certare; sabia voastră a mâncat pe prorocii voștri, ca un leu nimicitor.

Din acest text nu rezultă nicio implicare directă a lui Dumnezeu. N-a coborât Dumnezeu din cer ca să lovească direct, cu mâna Lui, copiii care trebuiau corectați sau pedepsiți, și nu Dumnezeu trebuie suspectat că ar dori, justițiar și inflexibil, să aducă suferința pe pământ, doar de dragul unei "dreptăți omenești". Dimpotrivă, o implicare indirectă (ceea ce numim îndeobște îngăduința acordată diavolului de a face rele) este la modul teoretic la fel de posibilă și pare mult mai plauzibilă din punct de vedere practic, decât cea directă. Aici este vorba de o ripostă pe care Dumnezeu o dă celor care Îl acuză și se ceartă cu El. La acuzațiile care Îi sunt aduse, Dumnezeu răspunde încadrându-se în matricea gândirii lor, a acuzatorilor Lui. Dacă ei gândesc că Dumnezeu i-a pedepsit lovindu-le copiii, Dumnezeu le arată că lovitura vine din cauza necredinței lor, și nu din voința Lui. În plus, oamenii pedepsiți de către îngerii întunericului (care speculează greșelile lor pentru a semăna răul și suferința în lume) se întorc tot împotriva lui Dumnezeu, omorându-i pe proorocii pe care El i-a trimis lor. Deși este nevinovat de acuzele acestor oameni, Dumnezeu nu poate comite stângăcia de a Se disculpa în fața lor, ca și când El n-ar cunoaște anumite evenimente rele sau n-ar avea puterea de a se implica în evoluția lor (căci atunci ar recunoaște că nu are Atotștiință, sau că este complet depășit de ele, sau că este nepăsător, adică total pe dinafara acestor evenimente nedorite care se petrec în lume), ci le sugerează că are exclusiv o implicare indirectă, pentru a le demonstra că lucrarea diavolului nu este eficientă asupra omului, nici în bine, nici în rău; căci și până și răul ar putea fi învins de om, dacă omul ar voi să-l învingă, așa cum Iov a învins în cele din urmă toate distrugerile făcute lui de către diavol. Dumnezeu lucrează cu multă iconomie și nu face risipă de cuvinte, dar dacă cineva ar dori să facă un exercițiu didactic și să dezvolte cu dinadinsul acest text, pentru a-l face mai lizibil, ar putea spune că mesajul pe care Dumnezeu vrea să-l comunice aici este următorul: "Mă acuzați că v-am lovit copiii? Nu Eu vi i-am lovit, căci dacă Eu aș fi făcut-o, n-ar fi fost o lovire neputincioasă ca aceasta, căci Eu nu sunt neputincios, ci ar fi fost o lovire eficientă care pe loc v-ar fi îndreptat, cu putere multă și pentru veșnicie. Dar pentru că diavolul este cel care v-a lovit copiii, zicând că Eu vi i-am lovit, lovirea lui se arată a fi neputincioasă. Căci tot degeaba vi i-a lovit, fiindcă nici ei și nici voi n-ați luat seama la certarea lui pe care Eu am îngăduit-o ca să se vădească neputința lui de a vă schimba în bine sau în rău, și din nou v-ați întors împotriva Mea. Căci voi sunteți mai încăpățânați chiar și decât diavolul, care totuși Mă ascultă pe Mine și nu iese din voia Mea atunci când Eu îi limitez la maximum poftele lui rele; așa cum a fost când Eu l-am oprit pe diavol să se atingă de viața lui Iov, dar l-am lăsat să se atingă cu surpare de viața copiilor lui, ca să se vădească dreptatea și răbdarea lui Iov".

Sau, mai pe scurt: "Degeaba gândiți că Eu v-am lovit copiii ca să vă pedepsesc, și pentru aceasta vă certați cu Mine. Pentru că degeaba am îngăduit să vă fie loviți copiii de către diavolul, căci certarea lor nu i-a îndreptat nici pe ei, și nici pe voi; ci mai mult v-a întărâtat împotriva Mea și a proorocilor Mei".

Din context rezultă limpede că cei vizați au greșit adresarea: ei trebuiau să apeleze la idolii lor, nu la Dumnezeul cel adevărat, ca pe ei să-i certe și să-i tragă la răspundere pentru vremea de necaz în care au ajuns, și ei să fie cei care să-i izbăvească:

"Dar unde-ți sunt, Iudo, dumnezeii care ți i-ai făcut? Să se scoale și să te izbăvească la vreme de necaz, dacă pot! Căci câte cetăți ai, atâția sunt și dumnezeii tăi.
Pentru ce vă certați cu Mine? Toți v-ați purtat cu necredincioșie și ați păcătuit împotriva Mea, zice Domnul." (Ieremia, 29,30)

camy_d 15.12.2010 17:11:27

Nu mai țin minte dacă am postat aici, așa că îmi cer scuze dacă repet ideea.

Dumnezeu ori îngăduie răul pentru a ne încerca și educa, ori, în cazul păcătoșilor, își întoarce fața de la ei, iar necazurile vin de la sine.

medusa 16.12.2010 16:13:04

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 313531)
Din acest text nu rezultă nicio implicare directă a lui Dumnezeu. N-a coborât Dumnezeu din cer ca să lovească direct, cu mâna Lui, copiii care trebuiau corectați sau pedepsiți, și nu Dumnezeu trebuie suspectat că ar dori, justițiar și inflexibil, să aducă suferința pe pământ, doar de dragul unei "dreptăți omenești". Dimpotrivă, o implicare indirectă (ceea ce numim îndeobște îngăduința acordată diavolului de a face rele) este la modul teoretic la fel de posibilă și pare mult mai plauzibilă din punct de vedere practic, decât cea directă. Aici este vorba de o ripostă pe care Dumnezeu o dă celor care Îl acuză și se ceartă cu El. La acuzațiile care Îi sunt aduse, Dumnezeu răspunde încadrându-se în matricea gândirii lor, a acuzatorilor Lui. Dacă ei gândesc că Dumnezeu i-a pedepsit lovindu-le copiii, Dumnezeu le arată că lovitura vine din cauza necredinței lor, și nu din voința Lui. În plus, oamenii pedepsiți de către îngerii întunericului (care speculează greșelile lor pentru a semăna răul și suferința în lume) se întorc tot împotriva lui Dumnezeu, omorându-i pe proorocii pe care El i-a trimis lor. Deși este nevinovat de acuzele acestor oameni, Dumnezeu nu poate comite stângăcia de a Se disculpa în fața lor, ca și când El n-ar cunoaște anumite evenimente rele sau n-ar avea puterea de a se implica în evoluția lor (căci atunci ar recunoaște că nu are Atotștiință, sau că este complet depășit de ele, sau că este nepăsător, adică total pe dinafara acestor evenimente nedorite care se petrec în lume), ci le sugerează că are exclusiv o implicare indirectă, pentru a le demonstra că lucrarea diavolului nu este eficientă asupra omului, nici în bine, nici în rău; căci și până și răul ar putea fi învins de om, dacă omul ar voi să-l învingă, așa cum Iov a învins în cele din urmă toate distrugerile făcute lui de către diavol. Dumnezeu lucrează cu multă iconomie și nu face risipă de cuvinte, dar dacă cineva ar dori să facă un exercițiu didactic și să dezvolte cu dinadinsul acest text, pentru a-l face mai lizibil, ar putea spune că mesajul pe care Dumnezeu vrea să-l comunice aici este următorul: "Mă acuzați că v-am lovit copiii? Nu Eu vi i-am lovit, căci dacă Eu aș fi făcut-o, n-ar fi fost o lovire neputincioasă ca aceasta, căci Eu nu sunt neputincios, ci ar fi fost o lovire eficientă care pe loc v-ar fi îndreptat, cu putere multă și pentru veșnicie. Dar pentru că diavolul este cel care v-a lovit copiii, zicând că Eu vi i-am lovit, lovirea lui se arată a fi neputincioasă. Căci tot degeaba vi i-a lovit, fiindcă nici ei și nici voi n-ați luat seama la certarea lui pe care Eu am îngăduit-o ca să se vădească neputința lui de a vă schimba în bine sau în rău, și din nou v-ați întors împotriva Mea. Căci voi sunteți mai încăpățânați chiar și decât diavolul, care totuși Mă ascultă pe Mine și nu iese din voia Mea atunci când Eu îi limitez la maximum poftele lui rele; așa cum a fost când Eu l-am oprit pe diavol să se atingă de viața lui Iov, dar l-am lăsat să se atingă cu surpare de viața copiilor lui, ca să se vădească dreptatea și răbdarea lui Iov".

Sau, mai pe scurt: "Degeaba gândiți că Eu v-am lovit copiii ca să vă pedepsesc, și pentru aceasta vă certați cu Mine. Pentru că degeaba am îngăduit să vă fie loviți copiii de către diavolul, căci certarea lor nu i-a îndreptat nici pe ei, și nici pe voi; ci mai mult v-a întărâtat împotriva Mea și a proorocilor Mei".

Din context rezultă limpede că cei vizați au greșit adresarea: ei trebuiau să apeleze la idolii lor, nu la Dumnezeul cel adevărat, ca pe ei să-i certe și să-i tragă la răspundere pentru vremea de necaz în care au ajuns, și ei să fie cei care să-i izbăvească:

"Dar unde-ți sunt, Iudo, dumnezeii care ți i-ai făcut? Să se scoale și să te izbăvească la vreme de necaz, dacă pot! Căci câte cetăți ai, atâția sunt și dumnezeii tăi.
Pentru ce vă certați cu Mine? Toți v-ați purtat cu necredincioșie și ați păcătuit împotriva Mea, zice Domnul." (Ieremia, 29,30)

Margareta, scrii mult insa scrii bine, imi place sa citesc desi imi trebuie nitica rabdare, textul fiind lung, insa nu ai dreptate 100%. Ceea ce spui tu, este adevarat, cum ar fi in cazul lui Iov, ca nu Dumnezeu l-a lovit cu boli si necazuri, ci l-a ingaduit pe satana sa-l loveasca pe Iov, si asa este in multe cazuri, dar Dumnezeu loveste cu prapad de orice fel atunci cand considera ca asa trebuie, si iti dau ca exemplu episodul uciderii primilor nascuti ai egiptenilor, pe timpul lui Moise, acolo un inger de la Dumnezeu i-a omorat sau exemplul ingerului trimis anume de Dumnezeu pentru a imbolnavi cu ciuma pe evrei si asta din cauza pacatului facut de David cu Bat-Sheba.

mariamargareta 20.12.2010 14:25:42

Citat:

În prealabil postat de medusa (Post 313825)
Margareta, scrii mult insa scrii bine, imi place sa citesc desi imi trebuie nitica rabdare, textul fiind lung, insa nu ai dreptate 100%. Ceea ce spui tu, este adevarat, cum ar fi in cazul lui Iov, ca nu Dumnezeu l-a lovit cu boli si necazuri, ci l-a ingaduit pe satana sa-l loveasca pe Iov, si asa este in multe cazuri, dar Dumnezeu loveste cu prapad de orice fel atunci cand considera ca asa trebuie, si iti dau ca exemplu episodul uciderii primilor nascuti ai egiptenilor, pe timpul lui Moise, acolo un inger de la Dumnezeu i-a omorat sau exemplul ingerului trimis anume de Dumnezeu pentru a imbolnavi cu ciuma pe evrei si asta din cauza pacatului facut de David cu Bat-Sheba.

Biblia are adesea exprimări figurate. Despre uciderea primilor născuți se afirmă la început, la modul figurat, că Însuși Domnul va trece și-i va ucide:

“În noaptea aceea voi trece peste pământul Egiptului și voi lovi pe tot întâiul născut în pământul Egiptului, al oamenilor și al dobitoacelor, […]” (Ieșirea 12, 12)
Dar… oare era într-adevăr Însuși Domnul acela care îi lovea pe întâii născuți ai egiptenilor? Sau era un înger al întunericului, care primise îngăduință de la Domnul să facă aceasta?
Să citim un pasaj mai departe:
“Căci are să treacă Domnul să lovească Egiptul; și văzând sângele de pe pragul de sus și de pe cei doi ușori, Domnul va trece pe lângă ușă și nu va îngădui pierzătorului să intre în casele voastre, ca să vă lovească.” (Ieșirea 12, 23)
Așadar, deși Biblia spune mai departe că “la miezul nopții a lovit Domnul pe toți întâi-născuții în pământul Egiptului” (Ieșirea 12, 29), nu Era Dumnezeu acela care îi lovea cu moarte. Dacă ar fi fost Dumnezeu, El n-ar fi avut nevoie să-i arate altcineva pe cine să lovească și pe cine nu, ca unui analfabet, cu semne puse de om pe uși, căci Dumnezeu este Atotștiutorul. Deci nu Domnul era cel care lovea cu moarte, deși Biblia așa spune prin cuvinte. Dar de ce spune așa? Pentru că aceasta era percepția privitorului, de la omul de rând până la faraon: că Dumnezeu i-a pedepsit pentru cerbicia lor , nicidecum diavolul. Impactul educativ era potențat la maximum prin această percepție a pedepsei, descrisă la modul figurat ca venind nemijlocit din partea lui Dumnezeu.

Cu privire la pățania lui David, lucrurile stau cam la fel.

Dumnezeu a îngăduit ca un înger să lovească poporul cu ciumă, dar alegerea a fost chiar a lui David, nu a Domnului. Biblia nu dă amănunte, dar este plauzibil ca un dialog asemenea celui care precede încercările lui Iov să fi avut loc și înainte de această plagă, între Dumnezeu și diavol. Diavolul mai este numit ispititorul, deci el este cel care Îl ispitește pe Însuși Dumnezeu, cerându-I insistent și imperativ să Se arate "drept" din perspectiva dreptății omenești, dreptate care nu cunoaște nici iertare, nici milă.
David greșise, într-adevăr, făcând numărătoarea poporului (greșala cu Batșaba fusese una anterioară și a avut alte consecințe) și i s-a dat posibilitatea să-și aleagă singur pedeapsa. David a ales ciuma peste țara sa, ceea ce a atras până la urmă mila lui Dumnezeu , care a oprit această molimă înainte de vremea hotărâtă prin alegerea lui David (trei zile, neîntrerupt):
Expresia “îngerul Domnului” este folosită de povestitor, din perspectiva propriei sale percepții: el vedea că Dumnezeu îl pedepsește pe David pentru fapta sa; el se exprimă cu cuvintele sale: "a trimis Domnul ciumă", dar alegerea ciumei o face David, iar ciuma o aduce îngerul; deci David se pedepsește singur pe sine, prin înger, iar Domnul rămâne exterior acestei întâmplări, ca un supraveghetor care este simultan neutru, dar și atotputernic (însușiri condensate în numele Său: Atotțiitorul), care doar îngăduie să fie exact așa cum a ales David, și nu altfel. Singura implicare directă a Domnului este cea din final, când El Își retrage îngăduința spunând: "Destul!". Se putea foarte bine ca "îngerul" aducător de molimă să fi fost un înger al întunericului, care lucrează din îngăduința Domnului și doar aparent la porunca Sa. Or, între îngăduință și poruncă nu se poate face identitate, căci cel ce îngăduie nu poruncește, ci lasă la latitudinea împlinitorului să-și ducă sau nu la sfârșit intenția sa:

13 Și a venit Gad la David și i-a vestit, zicându-i: "Alege-ți ce vrei: foamete în țara ta șapte ani; să fugi trei luni de vrăjmașii tăi și ei să te urmărească; sau timp de trei zile să fie ciumă în țara ta? Chibzuiește și hotărăște; ce să spun Celui ce m-a trimis",
14 "E tare greu, a răspuns David lui Gad, dar să cad mai bine în mâna Domnului, căci mila Lui este mare; numai în mâinile oamenilor să nu cad!" Și și-a ales David ciuma în vremea secerișului grâului.
15 Și a trimis Domnul ciumă asupra lui Israel de dimineață până la vremea hotărâtă. Și a început molima în popor și au murit de la Dan până la Beer-Șeba șaptezeci de mii de oameni.
16 Și și-a întins îngerul Domnului mâna asupra Ierusalimului, ca să-l pustiiască, dar I S-a făcut milă Domnului și a zis îngerului care ucidea poporul: "Destul! Oprește-ți acum mâna!" Îngerul Domnului se afla atunci la aria lui Aravna Iebuseul. (2 Regi 24, 13-16)

andreicozia 20.12.2010 23:07:09

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 314869)
I S-a făcut milă Domnului și a zis îngerului care ucidea poporul: "Destul! Oprește-ți acum mâna!" Îngerul Domnului se afla atunci la aria lui Aravna Iebuseul. (2 Regi 24, 13-16)[/font][/font]

Nu inteleg, unde era acest inger cind Dumnezeu a fost atacat DIRECT,LA PERSOANA, PE PIELEA LUI, biciuit , crucificat?
Cum de a permis aceasta nelegiuire cind in VT este asa de sensibil la orice "pacat al poporului lui Izrael"

Cum de le-a permis unor netrebnici sa-L atinga?

Care-i semnificatie faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi"....in rest l-au facut zob, batut zdravan cu ou si cu otet( otet, la propriu)?

Vorbim oare de doi Dumnezei diferiti?

Ce-s cu contradictiile astea evidente ca buna ziua?...si evident explicate cu dibacie ca doar un "avocat" iti explica ORICE :))).
Chiar incep sa ma plictisesc rau de tot!

camy_d 21.12.2010 11:30:40

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 315099)
Nu inteleg, unde era acest inger cind Dumnezeu a fost atacat DIRECT,LA PERSOANA, PE PIELEA LUI, biciuit , crucificat?
Cum de a permis aceasta nelegiuire cind in VT este asa de sensibil la orice "pacat al poporului lui Izrael"

Cum de le-a permis unor netrebnici sa-L atinga?

Care-i semnificatie faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi"....in rest l-au facut zob, batut zdravan cu ou si cu otet( otet, la propriu)?

Vorbim oare de doi Dumnezei diferiti?

Ce-s cu contradictiile astea evidente ca buna ziua?...si evident explicate cu dibacie ca doar un "avocat" iti explica ORICE :))).
Chiar incep sa ma plictisesc rau de tot!

Bine bine, tu le știi pe toate, cum să-i lași pe ortodocși să te contrazică, sau Biblia. Ce spui tu e literă de lege, ar trebui să te punem papă la ortodocși.

mariamargareta 21.12.2010 11:43:42

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 315099)
Nu inteleg, unde era acest inger cind Dumnezeu a fost atacat DIRECT,LA PERSOANA, PE PIELEA LUI, biciuit , crucificat?
Cum de a permis aceasta nelegiuire cind in VT este asa de sensibil la orice "pacat al poporului lui Izrael"

Cum de le-a permis unor netrebnici sa-L atinga?

Care-i semnificatie faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi"....in rest l-au facut zob, batut zdravan cu ou si cu otet( otet, la propriu)?

Vorbim oare de doi Dumnezei diferiti?

Ce-s cu contradictiile astea evidente ca buna ziua?...si evident explicate cu dibacie ca doar un "avocat" iti explica ORICE :))).
Chiar incep sa ma plictisesc rau de tot!

Nu este vorbe de nici o contradicție, nici de doi Dumnezei diferiți, ci de neatenția ta cu care citești Biblia. Îți reproduc din nou versetul care este cheia înțelegerii neînțelegerii tale:

“Căci are să treacă Domnul să lovească Egiptul; și văzând sângele de pe pragul de sus și de pe cei doi ușori, Domnul va trece pe lângă ușă și nu va îngădui pierzătorului să intre în casele voastre, ca să vă lovească.” (Ieșirea 12, 23)

Această frază face referire la două persoane:
1. Domnul, care "va trece să lovească" Egiptul
2. Pierzătorul, “care intră în casele ca să vă lovească”.
Deci, cine lovește casele egiptenilor? Domnul, sau “pierzătorul”? În aparență Biblia vorbește despre amândoi că ar face acest lucru, ceea ce trezește consternare în mintea unora ca Andreicozia și reflecția pripită: “Ce-s cu contradicțiile astea evidente ca bună ziua?” Tentația altora, care au postat pe acest Forum și au zis că (citez) “ Dumnezeu loveste cu prapad de orice fel atunci cand considera ca asa trebuie” este să-L identifice pe Domnul cu “pierzătorul”, dar Biblia lămurește foarte limpede că erau două persoane diferite între care este o relație de totală subordonare : “Domnul […] nu va îngădui pierzătorului[…]” Așadar:
- Domnul nu lovește, chiar dacă Biblia scrie textual (dar la figurat) că “lovește”;
-Domnul îngăduie ca altul să lovească după voia lui, care nu este neapărat și voia Domnului (deși așa s-ar părea la prima vedere, la o citire superficială);
- “pierzătorul” este cel care lovește, dar numai după ce primește în acest sens o îngăduință cenzurată de la Domnul.

O explicitare în acest sens ar fi fost posibilă chiar în textul biblic, dar ea nu s-a mai făcut, deoarece Dumnezeu știa dinainte că interpretarea ei de către oameni ar fi fost deficitară. Dacă Biblia ar fi spus textual, și peste tot unde se ivea ocazia, că Dumnezeu îi îngăduie sistematic diavolului să facă prăpăd pe pământ, oamenii ar fi perceput această îngăduință ca pe o simplă colaborare, în care Dumnezeu se folosește de diavol atunci când dorește sau are plăcerea de a să face lucruri murdare sau urâte pe pământ. Or, în nici o împrejurare Dumnezeu nu poate fi asociat cu răul de pe pământ, chiar dacă în scrierile Vechiului Testament, din rațiuni strict educative, oamenii își comunică unii altora percepția unui "Dumnezeu al Vechiului Testament" plin de pasiunile omenești, printre care gelozia, răutatea selectivă și setea de răzbunare. În realitate, Dumnezeu este dintotdeauna un Dumnezeu al îndelungii răbdări și Dumnezeu care "nu voiește moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu”:

“Oare voiesc Eu moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu – și nu mai degrabă să se întoarcă de la căile sale și să fie viu? .” (Iezechiel 18, 23)

“Căci Eu nu voiesc moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu; întoarceți-vă deci și trăiți!” (Iezechiel 18, 32)
“Spune-le: Precum este adevărat că Eu sunt viu, tot așa este de adevărat că Eu nu voiesc moartea păcătosului, ci ca păcătosul să se întoarcă de la calea sa și să fie viu. Întoarceți-vă, întoarceți-vă de la căile voastre cele rele! Pentru ce să muriți voi, casa lui Israel?” (Iezechiel 3, 11)

Dacă această afirmație repetată este adevărată (și Scriptura nu poate fi desființată), atunci nici o moarte a vreunei ființe de pe pământ n-a avut loc din voia lui Dumnezeu. Deci cel ce aduce moartea este întotdeauna diavolul, și pentru aceasta el lucrează fie direct, fie indirect prin oamenii ucigași de oameni.
Biblia explică într-un singur loc acest mecanism de subordonare îngăduită a voinței diavolului (care se dovedește a fi extrem de greu de înțeles), și anume în "cartea lui Iov", considerând că acest exemplu este suficient ca să se înțeleagă că este vorba de o relație universal valabilă. De aceea, această situație este întâlnită și la moartea lui Iisus. De la început, Iisus este ispitit de diavol ca să-Și zădărnicească lucrarea Sa de pe pământ (v.Matei 4,1,11). Apoi, Iisus Își recunoaște puterea de a cere să fie ocrotit de moarte de către îngeri, dar nu Se folosește de ea (“Sau ți se pare că nu pot să rog pe Tatăl Meu și să-Mi trimită acum mai mult de douăsprezece legiuni de îngeri?” - Matei 26,53) și, în fine, Se lasă în voia Tatălui, care îngăduie moartea Sa, din iubirea Sa de oameni: “Părintele Meu, dacă nu este cu putință să treacă acest pahar, ca să nu-l beau, facă-se voia Ta.” Matei 26,42)

Andreicozia nu înțelege că este vorba de Același Dumnezeu, dar aflat în situații complet diferite. Moartea Fiului Său putea fi teoretic evitată, dar nu mai se putea practic, chiar dacă se voia, fără a se aduce o atingere inacceptabilă proorociilor Scripturii. Dacă n-ar fi fost îngăduită de Tatăl - cu nemărginită durere - moartea Fiului, n-ar fi existat o altă jertfă demnă de mântuire pentru toți oamenii. Tatăl n-a voit moartea Fiului Său, căci abia atunci ar fi fost un Dumnezeu diferit de El însuși, Care fusese și până atunci; dar diavolul a voit-o, căci a zis: “ Dacă Tu ești Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos, că scris este: "Îngerilor Săi va porunci pentru Tine și Te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să izbești de piatră piciorul Tău".”(Matei 4,6). Și nu numai că a voit-o, dar a și împlinit-o prin oameni, căci așa ne dezvăluie Biblia: “Și a intrat satana în Iuda, cel numit Iscarioteanul, care era din numărul celor doisprezece.” (Luca,22,3)

Semnificatia faptului, ca "numai oasele i le-au lasat intregi" constă în împlinirea proorociei care s-a făcut despre drepții lui Dumnezeu, iar Iisus a fost cel mai drept dintre ei:

“Multe sunt necazurile drepților și din toate acelea îi va izbăvi pe ei Domnul. Domnul păzește toate oasele lor, nici unul din ele nu se va zdrobi.” (Ps.33,18-19)

Acest lucru îl putea descoperi Andreicozia și singur, dacă citea cu atenție Biblia (și nu plictisit rău de tot, așa cum singur mărturisește):

“Căci s-au făcut acestea, ca să se împlinească Scriptura: "Nu I se va zdrobi nici un os".” (Ioan 19,36)

medusa 21.12.2010 12:38:05

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 314869)
Biblia are adesea exprimări figurate. Despre uciderea primilor născuți se afirmă la început, la modul figurat, că Însuși Domnul va trece și-i va ucide:

“În noaptea aceea voi trece peste pământul Egiptului și voi lovi pe tot întâiul născut în pământul Egiptului, al oamenilor și al dobitoacelor, […]” (Ieșirea 12, 12)
Dar… oare era într-adevăr Însuși Domnul acela care îi lovea pe întâii născuți ai egiptenilor? Sau era un înger al întunericului, care primise îngăduință de la Domnul să facă aceasta?
Să citim un pasaj mai departe:
“Căci are să treacă Domnul să lovească Egiptul; și văzând sângele de pe pragul de sus și de pe cei doi ușori, Domnul va trece pe lângă ușă și nu va îngădui pierzătorului să intre în casele voastre, ca să vă lovească.” (Ieșirea 12, 23)
Așadar, deși Biblia spune mai departe că “la miezul nopții a lovit Domnul pe toți întâi-născuții în pământul Egiptului” (Ieșirea 12, 29), nu Era Dumnezeu acela care îi lovea cu moarte. Dacă ar fi fost Dumnezeu, El n-ar fi avut nevoie să-i arate altcineva pe cine să lovească și pe cine nu, ca unui analfabet, cu semne puse de om pe uși, căci Dumnezeu este Atotștiutorul. Deci nu Domnul era cel care lovea cu moarte, deși Biblia așa spune prin cuvinte. Dar de ce spune așa? Pentru că aceasta era percepția privitorului, de la omul de rând până la faraon: că Dumnezeu i-a pedepsit pentru cerbicia lor , nicidecum diavolul. Impactul educativ era potențat la maximum prin această percepție a pedepsei, descrisă la modul figurat ca venind nemijlocit din partea lui Dumnezeu.

Cu privire la pățania lui David, lucrurile stau cam la fel.

Dumnezeu a îngăduit ca un înger să lovească poporul cu ciumă, dar alegerea a fost chiar a lui David, nu a Domnului. Biblia nu dă amănunte, dar este plauzibil ca un dialog asemenea celui care precede încercările lui Iov să fi avut loc și înainte de această plagă, între Dumnezeu și diavol. Diavolul mai este numit ispititorul, deci el este cel care Îl ispitește pe Însuși Dumnezeu, cerându-I insistent și imperativ să Se arate "drept" din perspectiva dreptății omenești, dreptate care nu cunoaște nici iertare, nici milă.
David greșise, într-adevăr, făcând numărătoarea poporului (greșala cu Batșaba fusese una anterioară și a avut alte consecințe) și i s-a dat posibilitatea să-și aleagă singur pedeapsa. David a ales ciuma peste țara sa, ceea ce a atras până la urmă mila lui Dumnezeu , care a oprit această molimă înainte de vremea hotărâtă prin alegerea lui David (trei zile, neîntrerupt):
Expresia “îngerul Domnului” este folosită de povestitor, din perspectiva propriei sale percepții: el vedea că Dumnezeu îl pedepsește pe David pentru fapta sa; el se exprimă cu cuvintele sale: "a trimis Domnul ciumă", dar alegerea ciumei o face David, iar ciuma o aduce îngerul; deci David se pedepsește singur pe sine, prin înger, iar Domnul rămâne exterior acestei întâmplări, ca un supraveghetor care este simultan neutru, dar și atotputernic (însușiri condensate în numele Său: Atotțiitorul), care doar îngăduie să fie exact așa cum a ales David, și nu altfel. Singura implicare directă a Domnului este cea din final, când El Își retrage îngăduința spunând: "Destul!". Se putea foarte bine ca "îngerul" aducător de molimă să fi fost un înger al întunericului, care lucrează din îngăduința Domnului și doar aparent la porunca Sa. Or, între îngăduință și poruncă nu se poate face identitate, căci cel ce îngăduie nu poruncește, ci lasă la latitudinea împlinitorului să-și ducă sau nu la sfârșit intenția sa:

13 Și a venit Gad la David și i-a vestit, zicându-i: "Alege-ți ce vrei: foamete în țara ta șapte ani; să fugi trei luni de vrăjmașii tăi și ei să te urmărească; sau timp de trei zile să fie ciumă în țara ta? Chibzuiește și hotărăște; ce să spun Celui ce m-a trimis",
14 "E tare greu, a răspuns David lui Gad, dar să cad mai bine în mâna Domnului, căci mila Lui este mare; numai în mâinile oamenilor să nu cad!" Și și-a ales David ciuma în vremea secerișului grâului.
15 Și a trimis Domnul ciumă asupra lui Israel de dimineață până la vremea hotărâtă. Și a început molima în popor și au murit de la Dan până la Beer-Șeba șaptezeci de mii de oameni.
16 Și și-a întins îngerul Domnului mâna asupra Ierusalimului, ca să-l pustiiască, dar I S-a făcut milă Domnului și a zis îngerului care ucidea poporul: "Destul! Oprește-ți acum mâna!" Îngerul Domnului se afla atunci la aria lui Aravna Iebuseul. (2 Regi 24, 13-16)

Si din textele biblice este evident ca Ingerul era de la Dumnezeu nicidecum un demon ! Adica ce vrei sa spui, ca demonii executa comenzile lui Dumnezeu?!! Sunt ingeri de la Domnul, trimisi de El. Cand Dumnezeu a pedepsit Sodoma si Gomora, acei doi ingeri care l-au scos pe Lot afara, dar care au omorat pe homosexualii de acolo, erau demoni? Te rog mai gandeste-te.
Iar cu ingerul care vedea semnul pe casele evreilor, tu spui ca daca era Dumnezeu, nu avea nevoie de acel semn, pai Margareta, lucrurile nu stau deloc asa, privesti din perspectiva gresita, ---> evreii trebuiau sa puna acel semn (sangele pe pragul de sus), demonstrandu-si credinta in cuvantul Domnului ca asa va face ce a spus, nicidecum ca Domnul sa aiba semn sa vada unde sunt evrei.
Daca doresti iti pot indica un verset unde spune clar ca lumina zilei ca Domnul omoara si Domnul invie, El trimite in Sheol si tot El scoate de acolo.

mariamargareta 21.12.2010 13:04:25

Citat:

În prealabil postat de medusa (Post 315194)
Si din textele biblice este evident ca Ingerul era de la Dumnezeu nicidecum un demon ! Adica ce vrei sa spui, ca demonii executa comenzile lui Dumnezeu?!! Sunt ingeri de la Domnul, trimisi de El. Cand Dumnezeu a pedepsit Sodoma si Gomora, acei doi ingeri care l-au scos pe Lot afara, dar care au omorat pe homosexualii de acolo, erau demoni? Te rog mai gandeste-te.
Iar cu ingerul care vedea semnul pe casele evreilor, tu spui ca daca era Dumnezeu, nu avea nevoie de acel semn, pai Margareta, lucrurile nu stau deloc asa, privesti din perspectiva gresita, ---> evreii trebuiau sa puna acel semn (sangele pe pragul de sus), demonstrandu-si credinta in cuvantul Domnului ca asa va face ce a spus, nicidecum ca Domnul sa aiba semn sa vada unde sunt evrei.
Daca doresti iti pot indica un verset unde spune clar ca lumina zilei ca Domnul omoara si Domnul invie, El trimite in Sheol si tot El scoate de acolo.

Se vede că n-ai înțeles nimic, dacă tot continui să confunzi îngăduința lui Dumnezeu cu "comenzile lui Dumnezeu".
Dacă tu spui că "Dumnezeu omoară" iată cum L-ai făcut pe Dumnezeu ucigaș de oameni.

camy_d 21.12.2010 13:10:51

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 315220)
Dacă tu spui că "Dumnezeu omoară" iată cum L-ai făcut pe Dumnezeu ucigaș de oameni.

Ce, crezi că tu nu vei muri niciodată? Dumnezeu ne ia fiecăruia viața la un moment dat.

medusa 21.12.2010 13:11:32

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 315220)
Se vede că n-ai înțeles nimic, dacă tot continui să confunzi îngăduința lui Dumnezeu cu "comenzile lui Dumnezeu".
Dacă tu spui că "Dumnezeu omoară" iată cum L-ai făcut pe Dumnezeu ucigaș de oameni.

Dumnezeu nu este ucigas. A ucide inseamna a lua viata cuiva. Dar asta se aplica oamenilor, pentru ca omul nu are voie sa ia viata altui om, deoarece nu omul a dat viata. Insa Dumnezeu da, are voie sa ia viata, pentru ca El a dat-o.
Nu-mi place ideea ta, pentru ca il face pe Dumnezeu colaborator cu dracii, ceea ce arunca o imagine negativa asupra Lui.

andreicozia 21.12.2010 17:15:32

Citat:

În prealabil postat de mariamargareta (Post 315168)
Acest lucru îl putea descoperi Andreicozia și singur, dacă citea cu atenție Biblia (și nu plictisit rău de tot, așa cum singur mărturisește):

“Căci s-au făcut acestea, ca să se împlinească Scriptura: "Nu I se va zdrobi nici un os".” (Ioan 19,36)


Multumesc Anca Ester, pentru efort, este interesant ce spui si felul in care pui problema insa tot nu ma lamureste in privinta semnificatiei acestor oase NE-zdrobite.
Din nou repet,...deci omul-Dumnezeu este facut kiselita, harcea -parcea, insa vezi tu, de oasele lui SA NU VA ATINGETI!!!- Porunceste Domnul! ii bagi o sulita si-i faci inima terci prin rasucire, insa bucatile de calciu numite oase trebuie sa ramina neatinse. Ce bazaconie mai este si asta?

:)))Nu are absolut nici un sens. Cred ca este vorba de o neintelegere a ceea ce s-a intimplat acum 2000 de ani
Cum poate permite Dumnezeu sa-si dea cu dreptul peste stingul. In nici o religie Dumnezeu nu-si face Hara-Kiri, crucificindu-se pe El insusi.

Marius22 21.12.2010 18:30:32

Cum ar putea fi Cel ce vindeca, datator de boala si Cel ce alina, autor al suferintei? Dumnezeu nu poate fi autor a ceva ce nu isi are ratiunea existentei intru Sine. Un Dumnezeu care pedepseste, nu si-ar mai fi trimis Fiul in lume sa moara pe Cruce pentru faradelegile noastre. Ne-ar fi pedepsit la infinit. Dar El ne-a aratat o iubire fara de masura.

Nu cred ca Dumnezeu pedepseste, ci ca noi insine suntem pricini ale propriilor pedepse. Cred ca mai degraba El, prin purtarea Sa de grija, poate binecuvanta prin boala si suferinta, ingaduindu-le. Insa faptul ca noi vedem in ele altceva, arata slabiciunea noastra, putina credinta.

Seraphim7 23.12.2010 17:11:02

In nici o religie Dumnezeu nu-si face Hara-Kiri, crucificindu-se pe El insusi.
Pai tocmai asta este noutatea Crestinismului.

andreicozia 23.12.2010 17:27:50

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 315834)
In nici o religie Dumnezeu nu-si face Hara-Kiri, crucificindu-se pe El insusi.
Pai tocmai asta este noutatea Crestinismului.

Religii nu, dar mituri da
Mai uite-te odata la Zeitgeist(Duhul vremurilor) ca sa vezi mituri similare , unele de la anul 500 IdeH..incepind cu Horus (3000 BC, Egipt) care la fel s-a nascut dintr-o fecioara, aceeasi stra de la rasarit, adorat de trei regi, la 12 ani ii invata pe batrini, la 30 de ani a fost botezat de catre Anu, a avut 12 discipoli samd

Seraphim7 23.12.2010 17:32:04

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 315839)
Religii nu, dar mituri da
Mai uite-te odata la Zeitgeist(Duhul vremurilor) ca sa vezi mituri similare , unele de la anul 500 IdeH..incepind cu Horus (3000 BC)

Si prin asta sugerati ca ,Crestinismul este un mit,sau ca acest mit a patruns in Crestinism?

andreicozia 23.12.2010 17:42:17

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 315841)
Si prin asta sugerati ca ,Crestinismul este un mit,sau ca acest mit a patruns in Crestinism?

Sigur a patruns in crestinism, deoarece asemarile sunt mult prea evidente.
Lumea pe vremuri era foarte simpla si se credea( de catre DESTEPTII VREMURILOR) ca asa va si ramine in veci, in dezinformare si ignoranta si CA URMARE a acestei stari DE IZOLARE, nimeni nu va afla de unde au imprumutat aceste mituri.
Insa dupa cum vezi legile pamintului lucreaza altfel.

Seraphim7 23.12.2010 17:52:05

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 315843)
Sigur a patruns in crestinism, deoarece asemarile sunt mult prea evidente.
Lumea pe vremuri era foarte simpla si se credea( de catre DESTEPTII VREMURILOR) ca asa va si ramine in veci, in dezinformare si ignoranta si CA URMARE a acestei stari DE IZOLARE, nimeni nu va afla de unde au imprumutat aceste mituri.
Insa dupa cum vezi legile pamintului lucreaza altfel.

Prin cine a patruns ,si mai precis care mit(uri).
Asta a intentia ,sa induca in eroare poporul,sa ascunda.Ce?
Un pic mai precis va rog.

andreicozia 23.12.2010 18:11:51

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 315846)
Prin cine a patruns ,si mai precis care mit(uri).
Asta a intentia ,sa induca in eroare poporul,sa ascunda.Ce?
Un pic mai precis va rog.

Ni romanii suntem obsedati de ideea asta de a ascunde, nu intelegem ca o noua religie se formeaza pe ideea PROMOVARII EI nu dupa principiul balcanic de a matura mizeria sub pres.
Produsul pentru a avea SUCCES trebuie impachetat ATRAGATOR

Du-te pe YouTube si cauta Zeitgeist- filmul de 1 ora si 30 de min si cauta de pe la 5 - 15, 20 de minute si ai sa le vezi insiruite pe toate(miturile), dupa care daca crezi ca sunt fabulatii ale regizorului du-te pe google la istoria antica si informeaza-te


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:21:36.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.