Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Noul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5016)
-   -   Iisus pe Cruce (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11488)

Templier Knight 12.12.2010 13:11:28

Iisus pe Cruce
 
Am o intrebare , de ce cu putin timp inainte de a si da Duhul Iisus a strigat , la Tatal ceresc ''Elohim.Elohim de ce M-ai parasit?'',ca si cum nu ar mai fi putut suporta , cu toate ca El sa jertifit de buna voie,????

Scotsman 12.12.2010 13:18:22

Se implineau cele spuse in Psalmul 21.Nu pentru El era strigatul ci pentru noi>vezi Sf.Grigore de Nazianz: ,,Hristos nu a fost părăsit de Tatăl, dar ia asupra Sa condiția omului: noi eram părăsiți și disprețuiți și El ne-a răscumpărat luând asupra Sa păcatul nostru".

,,Nae Ionescu avea toată dreptatea cînd spunea că creștinismul nu este, în ultimă analiză, decît «soluția dumnezeiască a problemei lui Iov». Aici, însă, sub suferința omenească se ascunde o taină.Cabasilas tâcluia astfel aceste cuvinte: „Pe Cruce Hristos a luat asupra Lui moartea însăși. Puterea morții stă în autonomia ei, dar Hristos își dăruiește moartea Tatălui și de aceea în Hristos cea care moare e moartea: „Cu moartea pre moarte călcând””. De atunci, nici un om nu mai moare singur."

Mosh-Neagu 12.12.2010 14:37:19

Ca de fiecare data, adevarul ne este revelat abia dupa ce el se sedimenteaza . In primul moment suntem contrariati, revoltati, mirati si nu pricepem de de Dumnezeu nu intervine intr-un moment anume pentru a face dreptate. De fapt este vorba de dreptatea inteleasa de noi, de conditia noastra limitata. Daca am cunoaste din timp intraga "alchimie" ar insemna sa fim insasi dumnezei. Mantuitorul nu era parasit, iar in ceruri, ingerii plangeau. Pe cruce era omul simplu, suferind groaznic si pedepsit pe nedrept, dar care inca mai avea puterea sa ierte si sa iubeasca. Daca Dumnezeu i-ar fi inlaturat durelile si suferinta, jertfa nu ar mai fi avut nici o relevanta! Ideea este ca fara acceptarea "crucii" si a suferintei, nu ne vom putea mantui.

Mihnea Dragomir 12.12.2010 14:38:16

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 312368)
Nu pentru El era strigatul ci pentru noi

A nu se înțelege că sentimentul de părăsire nu a fost real, lucru lămurit de Biserică prin secolul al III-lea cu ocazia controversei pelagianiste.

hanico 12.12.2010 14:54:29

Eu ma gindesc asa: poate ca daca nu s-ar fi simtit parasit de Dumnezeu, jertfa Domnului nostru Iisus Hristos nu ar fi fost totala. El a simtit durerea atat in Sfant trupul Sau cit si in sufletul sau pina in adancul fiintei sale divino-umane!
Pr. Savatie Bastovoi spunea undeva ca Hristos a fost ultimul om care a murit singur, caci prin jertfa sa a impacat Cerul cu Pamantul si recreat legatura atat de speciala dintre Dumnezeu si oameni! Sfintii Martiri ai Bisericii Crestine nu ar fi putut duce jertfa lor suprema la capat fara sa fie intariti de Hristos! Domnul nostru Iisus Hristos a purtat durerea sufleteasca prin partea sa divina rasadita in el de Duhul Sfant!
Lucrurile sunt prea adanci si tainice pentru ca mintea omeneasca sa le poata cuprinde! Doamne ajuta!

Scotsman 12.12.2010 16:23:44

La asta m-am referit
 
Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 312395)
A nu se înțelege că sentimentul de părăsire nu a fost real, lucru lămurit de Biserică prin secolul al III-lea cu ocazia controversei pelagianiste.

,, La I Cor. 6, 20 și 7, 23 Pavel stăruie: „Ați fost cumpărați cu preț.” Cu preț cinstit. întreg. Dumnezeu n-a înșelat pe nimeni: nici pe diavol, nici pe noi; nici pe sine nu s-a înșelat. N-a plătit cu aparență de suferință, cu o cruce mitică, sau cu bani calpi. Prețul nu l-a plătit o fantasmă; came din carnea noastră, sînge din sîngele nostru." (N. Steinhardt,Jurnalul fericirii“)

Tot Apostolul Pavel,in Galateni 2:20 spunea: ,,M-am răstignit împreună cu Hristos; și nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăiește în mine. Și viața de acum, în trup, o trăiesc în credința în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit și S-a dat pe Sine însuși pentru mine.

La aceste doua aspecte conjugate m-am gandit cam am spus acel lucru.De aceea am si postat acel citat din Sf.Grigore de Nazianz.

camy_d 12.12.2010 17:33:21

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 312367)
Am o intrebare , de ce cu putin timp inainte de a si da Duhul Iisus a strigat , la Tatal ceresc ''Elohim.Elohim de ce M-ai parasit?'',ca si cum nu ar mai fi putut suporta , cu toate ca El sa jertifit de buna voie,????

Pentru că el a suferit și ca om, a avut slăbiciunile umane: foame, sete, în acest caz durere.

costel 12.12.2010 19:09:10

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 312368)
Sf.Grigore de Nazianz: ,,Hristos nu a fost părăsit de Tatăl, dar ia asupra Sa condiția omului: noi eram părăsiți și disprețuiți și El ne-a răscumpărat luând asupra Sa păcatul nostru".

Aceste cuvinte sunt marturia intruparii Domnului, a faptului ca Fiul lui Dumnezeu a devenit Om, ca a luat firea noastra cazuta in pacat. Strigatul e dovada ca omul nu mai era unit cu Dumnezeu. Daca ar fi fost un simplu om, ar fi ramas doar la aceste cuvinte, insa, pentru ca a fost si Dumnezeu, a biruit moartea.

George.m 12.12.2010 19:24:05

Prin cuvintele "Doamne, Dumnezeule, de ce m-ai parasit?", Hristos dovedeste experienta sentimentului singuratatii avut in fata mortii. Cutremuratoare cuvinte!
Dar important e ca acelea nu sunt ultimele Sale cuvinte, strigatul lui final fiind: "Parinte, in mainile Tale imi dau sufletul Meu".Deci El nu dispera, asemenea omului pacatos, separat de Dumnezeu, ci stie ca va fi scapat, ca moartea Sa va fi somn.

Legionarul 12.12.2010 19:26:45

Hristos
 
Este vorba de o neputinta omeneasca, de aia a spus acele cuvinte...........sa nu uitam ca mantuitorul Hristos a fost si om nu numai Dumnezeu!

Scotsman 12.12.2010 19:36:43

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 312503)
Aceste cuvinte sunt marturia intruparii Domnului, a faptului ca Fiul lui Dumnezeu a devenit Om, ca a luat firea noastra cazuta in pacat. Strigatul e dovada ca omul nu mai era unit cu Dumnezeu. Daca ar fi fost un simplu om, ar fi ramas doar la aceste cuvinte, insa, pentru ca a fost si Dumnezeu, a biruit moartea.

Sa incerc sa explic si mai clar de ce anume am postat acel citat(tot ce s-a spus pina acum este extrem de corect)in raport de ce s-a intimplat atunci,de consecinte si cu privire la intrebarea topicului.O sa apelez la o sursa ortodoxa:

,,Dragii mei, nu e putin lucru sa ai sentimentul vesniciei in tine.Nu te poti teme de moarte daca stii ca aceasta nu este decat adormirea trupului, pentru intoarcerea sufletului in Sanurile Domnului.Va dati seama ce-ar fi fost lumea fara Hristos? Bucurati-va ca S-a nascut si nasteti-L mereu in inimile voastre. Cu El putem totul, fara Hristos nu putem nimic. Repetati-va asta intreaga viata si veti gresi mai putin, nu va veti mai teme si veti putea birui.Traiti pe Hristos in orice moment."

Am gasit asta intr-o predica a Parintelui Arsenie Papacioc.Am si postat acel citat din Galateni 2:20.Subscriu la tot ce ati spus toti cei care ati postat,in esenta(parerea mea) doamna/domnisoara Hanico a pus veridictul (,,Lucrurile sunt prea adanci si tainice pentru ca mintea omeneasca sa le poata cuprinde)iar eu as subscrie ca intentie la cele spuse de Mosh Neagu.

macsim 12.12.2010 19:54:12

Citat:

În prealabil postat de Templier Knight (Post 312367)
Am o intrebare , de ce cu putin timp inainte de a si da Duhul Iisus a strigat , la Tatal ceresc ''Elohim.Elohim de ce M-ai parasit?'',ca si cum nu ar mai fi putut suporta , cu toate ca El sa jertifit de buna voie,????


Acolo, pe cruce, in ceasul mortii, Isus a luat asupra Sa pacatele noastre. Spune Cuvantul "Hristos ne-a rascumparat din blestemul Legii, facandu-Se blestem pentru noi - fiindca este scris: "Blestemat e oricine este atarnat pe lemn" (Galateni 3:13) " .. Nu-mi pot imagina ce anume a simtit, dar trebuie sa fi fost ceva greu de descris in cuvinte ... Poate ca cel mai greu I-a fost atunci cand Tatal Si-a intors fata de la El ... Desigur, acest lucru S-a intamplat pentru ca Dumnezeu fiind Sfant, Sfant, Sfant, El nu poate sta in preajma pacatului ... Iar Isus, in acel ceas, avea aspura Sa toate pacatele lumii ... Eu asa inteleg ce anume s-a intamplat acolo, in acel ceas ...

camy_d 12.12.2010 20:32:33

Duhovnicul meu spunea că avem tendința de a complica unele lucruri simple. Așa și aici, ne complicăm atât cu ce a simțit Iisus pe cruce, e simplu El a fost și Om așa că a suferit cu trupul și a mai suferit pentru păcatele noastre.

iustin10 12.12.2010 22:14:31

De observat ca acest strigat,este prima si singura data cand ,Dumnezeu il paraseste pe Iisus.
Tot timpul activitatii lui Iisus pe paamant,Dumnezeu a fost langa El.Si la invierea lui Lazar,si la inmultirea painilor,si la botezul in Iordan,si la schimbarea la fata,intotdeauna Dumnezeu a fost alaturi de Fiul Omului. Este singurul si cel mai din urma moment,in care Dumnezeu il paraseste.
De ce? Se recompune de fapt primul moment al despartirii omului de Dumnezeu,cand Adam a descoperit ca este gol.Pana atunci,Adam umbla in rai,alaturi de Dumnezeu,si nimic nu il despartea de harul divin.Doar dupa savarsirea pacatului,Adam se trezeste singur.
Iisus coboara experienta Sa,pana la cea a lui Adam,trezindu-se singur in fata mortii,dar fara a avea vina pacatului.Prin aceasta Iisus retraieste alungarea din Rai,dar fara vreo vina.
Astfel se omoara pacatul,prin pedepsirea Celui fara de pacat.
Este ultimul act de rascumparare ultima jertfa care e adusa de Mantuitor,si anume parasirea de Dumnezeu.Dupa aceasta ,nu mai urmeaza decat moartea,caci nu mai este nimic de pierdut.

mihailt 13.12.2010 01:24:04

Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
"A spus cuvintele: „Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce m-ai părăsit”, pentru că si-a impropriat persoana noastră. Căci Tatăl nu este Dumnezeul lui Hristos, afară numai dacă, despărțind pe cale abstractă
vizibilul de spiritual, s-ar fi așezat în același rând cu noi, și nici n-a fost părăsit vreodată de Dumnezeirea Sa, ci noi suntem cei părăsiți si noi cei trecuți cu vederea. Pentru aceea s-a rugat, pentru că si-a împropriat firea noastră."
Si mai jos Sfantul Ioan Damaschinul si explica aceasta impropiere a firii noastre in urmatorul capitol:
"Despre împroprierea firii noastre
Trebuie să se știe că sunt două feluri de împroprieri: una firească si
substanțială si alta personală și relativă, Impoprierea firească și substanțială este aceea potrivit căreia Domnul, pentru iubirea de oameni, a luat firea noastră și toate însușirile firești, căci s-a făcut om prin natură și cu adevărat si a experimentat însușirile firești, împroprierea personală și relativă este atunci când ia locul altei persoane, pe baza unei relații oarecare, adică mila sau dragostea, sau când rostește în locul altei persoane pentru ea cuvinte care nici într-un caz nu se potrivesc Lui. Potrivit acestei împroprieri personale și relative și-a împropriat blestemul si părăsirea noastră și cele asemenea care nu sunt firești, fără ca El să fie sau facă acestea, ci a luat persoana noastră și a fost așezat în același rând cu noi. Un astfel de sens au cuvintele: „S-a făcut blestem pentru noi”."


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:11:47.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.