![]() |
duminica prima zi din saptamana ?
in calendarul ortodox am observat cred ca cu totii ca prima zi din saptamana este duminica. si au fost discutii ca sa se modifice aceasta, adica prima zi din saptamana sa fie duminica... adica sa lucrez duminica? nu stiu eu am crescut cu ideea ca duminca este zi Sfanta si nu as putea lucra niciodata duminca. sau duminica ramane ziua sfanta, doar ca in loc de numarul 7 capata numarul 1? si de ce modificarile astea? doar ca sa ne americanizam ?? ca din cate stiu la ei tot asa duminica e prima zi ... asa se vrea peste tot, in europa, in lume sau doar in romania? eu una sincer nu sunt deloc de accord :D !!! da na ... cine sunt eu si cine ma baga pe mine in seama :P
|
Citat:
|
Eu nu inteleg de ce s-a schimbat de prima oara structura saptamanii trecandu-se duminica ultima zi.
|
Citat:
|
Nu schimba nimic ziua de lucru,nici slujba nici nimic.Vrea doar sa arate ca prima zi e duminica,ziua Invierii Mantuitorului Hristos si ziua odihnei,sarbatorii dumnezeesti.Slujba ramane duminica iar lucrul incepe luni.Numai bine
|
Citat:
"Și a binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și a sfințit-o, pentru că într-însa S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut și le-a pus în rânduială." (Facerea 2,3) Este lăudabilă inițiativa Patriarhiei Române că a restabilit întrucâtva adevărul. Dea Domnul să se treacă și la etapa următoare a reformei calendarului românesc: sâmbăta-ziua a șaptea a săptămânii să fie trecută cu roșu! |
Citat:
Legea cea noua vine sa implineasca legea cea veche. |
Citat:
Acum serios: logic ar fi să rămână cu roșu doar data corespunzătoare lui 16 Nisan din calendarul evreiesc - data când a înviat Domnul Hristos. Însă doar odată la câțiva ani, căci 16 Nisan nu cade în fiecare an pe duminică. |
Scrisoare publică de apreciere la adresa Bisericii Ortodoxe Române Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea din România dorește să își exprime aprecierea față de inițiativa Bisericii Ortodoxe Române de a reveni la ordonarea corectă a zilelor săptămânii, în calendarul ortodox pentru anul 2011, începând cu duminica, prima zi a săptămânii, și terminând cu sâmbăta, cea de-a șaptea zi a săptămânii, în conformitate cu Sfânta Scriptură. Aprecierea derivă mai ales din faptul că Biserica Ortodoxă Română are o influență importantă asupra credincioșilor și asupra practicilor și convingerilor religioase. Până acum, din nefericire, persoanele care nu cunoșteau suficient Sfânta Scriptură considerau pe nedrept ziua de luni ca fiind prima zi a săptămânii și confundau ziua de duminică (prima zi) cu ziua de odihnă (a șaptea) stabilită de Dumnezeu în cadrul celor Zece Porunci. Noi vedem în acest act de reparație o împlinire a îndemnului menționat chiar la începutul celei de-a patra porunci a Decalogului (Exod / Ieșirea capitolul 20, versetele 8-11) de a ne aduce aminte și de a identifica în mod corect cea de-a șaptea zi ca fiind sâmbăta, ziua de odihnă binecuvântată, sfințită și închinată lui Dumnezeu în conformitate cu Sfânta Scriptură. În același timp, chiar dacă am dorit să ne exprimăm public aprecierea pentru acest gest curajos, dar responsabil de respectare a corectitudinii ordinii zilelor săptămânii în calendarul Bisericii Ortodoxe Române, în conformitate cu Sfânta Scriptură, și chiar dacă noi nu putem identifica o poruncă scripturistică de a schimba ziua de odihnă poruncită de Dumnezeu, respectăm autonomia, dorința și tradiția Bisericii Ortodoxe și a enoriașilor acesteia, dar și a altor biserici, de a respecta ca zi de sărbătoare și de odihnă duminica (ziua învierii Mântuitorului), în loc de sâmbătă (ziua de odihnă prevăzută în cele Zece Porunci). Pentru informații suplimentare: Nelu Burcea, Director Departamentul de Comunicare E-mail: neluburcea (@) adventist.ro Biroul de Presă |
doamne ajuta
Ce atata neliniste ! uitati-va pe calendarele Bisericii Sarbe,,,,din totdeauna a fost Duminica prima zi a saptamanii! Numai in calendarele BOR Duminica a fost ultima!
|
Citat:
Abia dupa ce crestinismul a fost declarat religie licita, au fost luate o serie de masuri generale legate de organizarea bisericeasca, precum stabilirea datei Sfintelor Pasti, declararea duminicii ca zi nelucratoare etc. In ceea ce ne priveste, nu cred ca trebuie sa ne alarmam. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Cand apar innoiri pagubitoare pentru Ortodoxie, e firesc sa se bucure nonortodocsii. Firesc ar fi ca ei sa nu vina si sa se hlizeasca in fata noastra , ci sa-si exprime bucuria pe site-urile lor.
Din nou Iisus si Maica Sa plang pentru noi. Intregul neam omenesc viu si adormit s-a bucurat de Invierea Mantuitorului duminica, nu in alta zi. Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu alaturi de apostoli s-a bucurat de pogorarea Sfantului Duh duminica, nu in alta zi. Sambata, conform Noului Testament a fost o zi de doliu. Dupa ce catapeteasma templului s-a despicat, dusmanii mantuirii omului planuiau cum sa ascunda adevarul in caz ca prorocia s-ar adeveri si Iisus ar invia, ca sa nu se faca de rusine. Mandria, egoismul si interesele materiale i-a impiedicat si atunci si ii impiedica si astazi sa vada proorocia implinita. Vinuri noi in butoaie noi, fratilor! Acelasi Dumnezeu a creat lumea si S-a odihnit in ziua a saptea. Acelasi Dumnezeu a trimis pe Fiul Sau sa desavarseasca legea veche. Deci e firesc sa ne bucuram in aceasta zi cu bucurie negraita, nu sa lucram. Aceasta e ziua Domnului, zi in care a desavarsit legea cea veche, pe aceasta se cuvine s-o cinstim. Insusi Dumnezeu a sfintit Duminica prin minunile Fiului Sau: Invierea, Pogorarea Sfantului Duh. Ceea ce a sfintit Dumnezeu nu se cuvine sa necinsteasca omul indiferent cine ar fi. |
Antoniap, care este innoirea pagubitoare pentru Ortodoxie? Ca s-a pus in calendar ca prima zi a saptamanii duminica?
|
Citat:
|
Citat:
De subliniat foarte atent ca pana la Constantin, crestinii erau ucisi si tot se adunau Duminica! Persecutiile au avut rostul lor benefic pentru Biserica (doar un crestin autentic va intelege aceasta :22:), iar Sfantul Constantin reprezinta trecerea de la o etapa la alta in cresterea Bisericii. Nu trebuie sa calculam folosind acelasi sablon cand vorbim despre organizarea Biserici ante si post Constantin, cum bine spunea si Marius. Si iata ca-l mai copiez o data, cu adaugiri: nu trebuie sa ne alarmam, ca nu s-a schimbat nimic; adevarul Ortodoxiei este la fel de curat iar murdaria "proorocitei doamna Albu" la fel de murdara! As intreba, fiidca se tot vorbeste de odihna si munca, in perspectiva crestina oare acesti termeni nu au suferit "oarece" schimbari de inteles? Oare este mai bine pentru mantuire sa intelegem prin odihna "pasivitate (lene) duhovniceasca? Daca nu, cum se odihneste un crestin in ziua de odihna, ca sa nu greseasca fata de invatatura Domnului? Eu as raspunde ca trebuie sa se odihneasca exact asa cum s-a odihnit si Mantuitorul nostru? Pace voua, si sambata si duminica! |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Și nu trebuie să vă jenați pentru ce mi-ați zis: v-am înțeles și v-am iertat. Doamne ajută! |
Citat:
|
Citat:
1. Sâmbătă - ziua a șapea ca zi binecuvîntată, sfințită și pilduită ca odihnă de către Însuși Domnul Dumnezeu se adresa omului - și nu "poporului evreu". Evreii au apărut pe scena istoriei 20 de secole mai târziu. 2. Hristos n-a venit să desființeze sâmbăta ca zi de odihnă. Evangheliile nu raportează o atare presupusă "stricare a Legii", dimpotrivă (Mat.5,17). |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
de pe "sacrificatul" topic al porcului
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=188
nutucutu: "Referitor la sabat, nu scrie nicaieri ca Dumnezeu i-a spus lui Adam sa se odihneasca Duminica" Răspuns: Foarte adevărat, duminica era zi de lucru- prima "zi de lucru" a lui Dumnezeu în opera Creației. nutucutu: "(nici nu era cazul, pentru ca Adam si Eva erau in Rai, unde era odihna vesnica)." Răspuns: În rai se muncea, nu se lenevea: "Și a luat Domnul Dumnezeu pe omul pe care-l făcuse și l-a pus în grădina cea din Eden, ca s-o lucreze și s-o păzească." (Facerea 2,15) nutucutu: Lui Moise Dumnezeu i-a spus acelasi lucru: sase zile sa lucrati iar ziua a saptea sa o inchinam Domnului. Nicaieri nu este trecut cuvintul "sabat". Răspuns: Studiați textele respective în original și vedeți că chiar așa scrie: shabath nutucutu: sfintim a saptea zi si i-o inchinam Domnului, tot pentru ca asa a spus Dumnezeu. Răspuns: Bine faceți. Dar ce vă faceți, că a șaptea zi e sâmbăta, nu duminica?:39: |
Citat:
Nu incercati sa-i faceti pe altii sa creada ca prin aceasta modificare am pleda pentru cinstirea sambetei. Duminica a fost, este si va ramane ziua Domnului. Nu mai aduc argumntele pentru cinstirea duminicii pentru ca ele au fost aduse pe un alt topic si nu ati dorit sa le primiti. Poate din cauza faptului ca vederea este distrusa, dupa cum sustineti ca si natura umana dupa caderea in pacat a fost distrusa. Bucurii. |
Citat:
|
Nu acesta a fost motivul pentru care s-a facut aceasta schimbare in calendar, sa se munceasca si duminica. Daca ai inteles acest lucru, ai inteles gresit. Scopul a fost ca omul sa constientizeze ca timpul trebuie trait prin Dumnezeu si nu in afara Lui. Ca toate trebuie sa inceapa cu El si sa se sfarseasca in El.
|
Citat:
|
Citat:
Cine e convins ca scopul vietuirii noastre pe pamant este dobandirea Duhului Sfant, asa cum spunea Sfantul Serafim de Sarov, acela stie cat pretuieste ziua duminicii. Si nu o compromite pentru nimic in lume. Saptamana incepe cu o zi lucratoare, nu cu o zi de odihna. Iisus mai intai a fost rastignit si apoi a inviat, nu invers. Prin considerarea zilei de duminica drept prima zi a saptamanii, se minimalizeaza importanta calei mai mari sarbatori crestine: INVIEREA MANTUITORULUI. E asa de grav sa tindem spre sfintenie in zilele noastre? Vrem unitate? Facem cum ne taie capul. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
[quote=blajinu;323047]Ramane valabil, cum era si normal, ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, de la facerea lumii: ziua a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului - cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu). QUOTE]
Ramane atunci intrebarea - cum de si-a "permis" Apostolul Pavel sa le scrie evreilor in Epistola altceva? In special in versetul 9 din capitolul 4? „ Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă”. Care e acea "alta" sarbatoare de odihna pt. AZ7? Si de ce a fost nevoie sa lase alta sarbatoare? Cea initiala ce avea de nu mai era buna? Ce-i lipsea? Nu cumva tocmai pt. a face diferenta intre cei neconvertiti si cei ai lui Hristos? In conditiile in care, se stie ca Sf. Pavel adreseaza epistola evreilor convertiti la Hristos, care fiind inca o minoritate isi puneau serios probleme vazand majoritatea iudeilor neconvertiti care continuau in jurul lor sa practice cultul iudaic. Iar Sf. Pavel ce le scrie in cap.4? „fiindcă astfel a zis undeva despre ziua a șaptea: Și în ziua a șaptea S'a odihnit Dumnezeu de toate lucrurile Sale Dar aici, în acest loc, încă o dată: Întru odihna Mea nu vor intra! Prin urmare, pentru că unora le rămâne să intre întru odihnă, iar primii cărora li s'a binevestit nu au intrat din pricina nesupunerii lor, Dumnezeu rânduiește din nou o zi, astăzi, după atâta vreme rostind El prin David, așa cum s'a spus mai'nainte: Astăzi, dacă veți auzi glasul Său, nu vă învârtoșați inimile Că dacă odihna le-ar fi adus-o Iosua, atunci Dumnezeu n'ar mai fi vorbit după aceea de o altă zi de odihnă. Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă. Prin urmare, să ne străduim a intra întru acea odihnă, pentru ca nimeni să nu cadă după aceeași pildă a neascultării”. |
Citat:
|
[quote=delia31;323069][quote=blajinu;323047]Ramane valabil, cum era si normal, ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, de la facerea lumii: ziua a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului - cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu). [quote]
Citat:
"Ara [ Deci ] apoleipetai [ ramane inca ] Sabatismos [ sarbatoarea Sabatului ] to lao [ poporului ] tu Theu [ lui Dumnezeu ]." Iata cum suna vechile traduceri ortodoxe, ale aceluiasi verset: "Iata dara au ramas serbarea sambetei norodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Bucuresti, 1688. "Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905. Citat:
Sfantul Apostol Pavel vorbeste in Evrei cap. 3 si 4 despre odihna pe care au ratato evreii (poporul ales), sub conducerea lui Iosua, din cauza impietririi inimilor si neascultarii de Dumnezeu. De aceea Dumnezeu hotaraste, pentru noi, o alta zi cand vom intra in odihna lui (cu conditia sa nu ne impitrim inimile si sa ascultam de glasul Lui). Nu este vorba despre odihna de ziua a saptea. Pe asta evreii au avuto. |
Citat:
evident, noi folosim traduceri total gresite. Ba inca si grecii, bietii de ei, care de 2000 de ani inca nu-si cunosc limba si inca nu si-au dat seama ca sunt in eroare. Ce-ar fi sa faceti munca de evanghelizare si prin Grecia sa le sugerati o traducere corecta? sa nu uitati sa includeti si Muntele Athos in traseu... |
Citat:
"άρα άπολείπεται σαββατισμός τώ λαώ τού Θεού" Oare cine te-a pus să intri în controversa asta fără să verifici? |
Citat:
imi staruie totusi in minte intrebarea: de ce grecii tin Duminica si nu Sambata? ai idee? |
Citat:
|
Citat:
„Dansii” ar zice poate ceva de genul: Let’s see: keywords: facerea lumii/ refacerea lumii AZ7 sarbatoresc ziua a 7-a, ca fiind ziua ODIHNEI in care Dumnezeu s-a odihnit la facerea lumii dupa ce l-a creat pe om. In intreaga Ortodoxie (nu doar cea romaneasca pe care nu o ai tu la inima deoarece o confunzi cu ortopraxia unor oameni neputinciosi), se intelege ca intreaga lucrare a lui Hristos e de fapt crearea din nou (in sens mistic) a lumii stricate si a omului. Asa cum la Facere, Dumnezeu S-a odihnit dupa ce a vazut ca „toate erau bune foarte”, in special omul pt. care facuse lumea, tot asa, in lucrarea Lui de refacere a lumii, Dumnezeu Se odihneste de abia dupa ce si-a terminat treaba. Partea cea mai grea a avut-o de facut in iad incepand cu ziua de vineri si cu acea zi de sambata, cand a simtit si „gustat” El Insusi chinurile iadului pt. fiecare Adam in parte, incepand cu primul si pana la cei care inca nici nu s-au nascut. De abia dupa ce si-a "terminat treaba" in iad si a iesit de acolo Viu, se poate zice din nou „ ca toate erau bune foarte”. De abia dupa acea zi de sambata, incepe Odihna Domnului care nu mai e doar o singura zi, ci e Vesnicia. Odihna asta a Vesniciei o sarbatoresc anticipat, ortodocsii duminica de duminica, picatura cu picatura. Cea din Ziua Invierii. Duminica la fiecare Liturghie, tocmai asta ni se ofera in special prin Sf.Euharistie: sa pregustam anticipat, inca de aici si acum Odihna asta. (ca unii habar n-avem, asta-i alta treaba). Fiecare Duminica in Liturghie e cate o „meta-clipa” care ne apropie de ziua a 8-a din meta-timpul vesniciei, zi, care va fi deplina doar dincolo. p.s. Tricesimus, daca punem toti de pe aici bani, mana de la mana, te incumeti sa faci evanghelizare in Grecia sa le explici si lor cum sta treaba cu sambata, icoanele, moastele, Maica Domnului, Euharistia, preotia etc.? Serios, facem o colecta si te duci misionar la Athos. Ce zici, iti surade? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 06:25:34. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.