![]() |
Care este sensul Botezului Domnului?
Din moment ce Mantuitorul nu a avut nici un pacat, de ce S-a botezat?
|
Citat:
|
Citat:
Botezul Mantuitorului anticipeaza totodata Taina Botezului din Biserica la care, de altfel, participa si lucreaza tainic Sfanta Treime, in numele Careia suntem botezati: "al Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh". Botezul oricarui crestin inseamna nu numai "imbracare intru Hristos" si "viata intru El", ci si o teofanie, o descoperire a Sfintei Treimi prin Hristos. |
Iisus s-a botezat ca sa arate ca El e Mantuitorul botezului nostru.
|
Botezul Domnului a fost facut pentru iertarea pacatelor noastre. Cand El S-a scufundat in apa Iordanului, Dumnezeu-Tatal ne-a iertat pacatele.
Nu l-ati urmarit pe Sorin Dumitrescu la "Nasul"? Vedeti ca se mai dau in reluare emisiunile la care a fost invitat. Avem de invatat multe de la el. Intrebarea care se pune implicit este: care mai este sensul Jertfei de pe Cruce daca Dumnezeu ne-a iertat prin botezul Fiului Sau? |
Citat:
|
Citat:
nu mai are sens. Cred ca raspunsul se afla in cuvintele: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Domnul Iisus Hristos este exemplul si modelul de urmat al fiecarui crestin, iar viata de crestin incepe prin botez. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
In mod similar, daca prin spovedanie ni se iarta pacatele facute dupa ce am fost botezati sau dupa ultima spovedanie si impartasanie, atunci prin impartasanie noi suntem invitati la ceva mai mult decat simpla iertare a pacatelor, anume sa ne inaltam catre asemanarea cu Hristos impreuna cu Biserica Sa, adica Trupul Sau. Toate Sfintele Taine sunt in legatura unele cu altele si fac parte din planul Lui Dumnezeu de a ne reapropia de El. Sensul Botezului acesta trebuie sa fie, cum zice Sorin Dumitrescu, de iertare a pacatelor, dar fara a anula importanta Jertfei de raspumparare, a Invierii si a Inaltarii Omului, deci a umanitatii, inapoi catre Tatal. As intelege ca Botezul si Spovedania opresc omul din cadere, pe cand Impartasania il inalta prin Cerurile deschise catre Creator. |
Apropo de Botezul Domnului: in acest moment (si maine in reluare la aceeasi ora) pe Trinitas tv avem in studio un parinte deosebit invitat, a carei doamna preoteasa este user la noi pe forum. Cine are posibilitatea, urmariti , va rog. Aveti ce invata. (Parintele Cristian)
|
Citat:
acest rol de a sterge pacatele noastre, inclusiv cel stramosesc, dar doar pentru ca el prefigureaza Jertfa Mantuitorului, deci cauza stergerii e tot Jertfa Mantuitorului si nu Botezul Sau in apa Iordanului, si planul dumnezeiesc in care Botezul Sau e inceputul lucrarii Sale de mantuire, dar Jertfa Sa e cea care cu adevarat ne mantuie, pentru ca noi eram morti din cauza pacatului si invierea noastra se produce nu printr-o simpla spalare de pacate, ci printr-o Jertfa si Inviere. Daca Domnul Iisus Hristos ne-ar fi spalat pacatele atunci la Botezul Sau in apa Iordanului, inseamna ca pe cruce n-a mai fost incarcat cu ele. Or, tocmai asta e semnificatia majora a crucii, ca a purtat si a rastignit si pacatele noastre cu El pe cruce. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
Faptul ca El a fost lipsit de pacat se arata si in faptul ca El a iesit de indata din apa, deci nu a stat in ea spre a marturisi pacate, caci nu avea. Scriptura spune "indata iesind, cerul s-a deschis si Duhul Sfant a coborat peste El in chip de porumbel si glasul Parintelui ceresc s-a auzit: "Acesta este Fiul Meu cel iubit...". Mi-a placut ce a spus parintele Galeriu legat de botezul Domnului: "a zis un profet - un cuvant de la Dumnezeu: "Nu pe Mine M-ati parasit, ci pe voi insiva". Te cutremuri, si ar trebui fiecare sa se gandeasca la acest fapt: Cand Il parasesti pe Dumnezeu te parasesti pe tine insuti; adica menirea ta, taina ta, rostul tau in fata lui Dumnezeu si in fata creatiei intregi". Si el spune mai departe ca e de plans faptul ca Tatal I se adreseaza doar Fiului: "Tu esti Fiul Meu cel iubit", cand acest lucru ar fi trebuit spus catre noi toti. Pentru detaliu: http://www.crestinortodox.ro/predici/predici-duminicile-peste/predica-botezul-domnului-98620.html |
Citat:
Pe Cruce, Dumnezeu-Omul ne-a luat pacatele asupra-Si in sensul ca le-a trait impreuna cu noi, a constientizat tot raul din lume de la inceput pana la sfarsit, a trait moartea fiecarui om care s-a nascut si se va naste vreodata ca sa anihileze astfel puterea celui rau fara a-i incalca libertatea si fara a ne incalca nici noua libertatea. Cele sase ore de suferinta trebuie deci intelese in acest sens, nu ca durerea si chinurile fizice ne-au salvat pe noi din moarte. Nu, ci iubirea Sa ne-a salvat si nu numai atat, dar ne-a aratat calea spre Viata prin smerenie, ascultare si dragoste infinita. Deci este posibil ca pacatele sa ne fi fost iertate la Botez, iar pe Cruce sa ne fie luate asupra-I. Ar fi cumva un alt paradox temporal, dar sa nu uitam ca Dumnezeu este in atemporalitate, pentru El este mereu un astazi si un acum continuu, dinainte de veci, in Intrupare, in Botez, in viata traita pe pamant, pe Tabor, pe Cruce, in moarte, in Iad, in Inviere, in Inaltare, acum, la Judecata si in vecii vecilor. |
Citat:
si mai grav pentru ca, daca la Botezul Sau Domnul Iisus Hristos ne-a sters pacatele, ar inseamna ca la Cina cea de Taina ne-a facut partasi Trupului Sau, si atunci la ce a mai fost necesara Jertfa? Cred ca cel mai nimerit ar fi sa ascultam parerea unui teolog, desi eu marturisesc ca nu am citit de o astfel de interpretare. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
|
Citat:
La Cina cea de Taina Hristos i-a facut co-partasi cu Sine pe Apostoli, mai apoi fiind si noi invitati sa gustam din Painea Vietii la fiecare Liturghie, ca sa nu pierdem legatura cu Trupul Sau si ca sa fim iertati de pacate prin Sangele Sau. Am mai scris mai sus ca Jertfa este asumarea directa si nemijlocita de catre Hristos a tuturor relelor din lume, prin traire si prin constientizare, pana la moartea fiecaruia dintre oameni. Toate ororile lumii, groaza, teroarea, frica, durerea psihica samd au fost, sunt si vor fi prezente in inima Lui in cele sase ore de agonie. Deci sa avem grija, ca Mantuitorul inca Se jertfeste pentru noi, pana la Judecata de Apoi, in fiecare moment in care comitem pacate. Nu suferinta Lui fizica ne-a impacat cu Dumnezeu-Tatal, ci iubirea, smerenia si ascultarea de care Fiul a dat dovada, indurand toate acestea pentru ca sa moara si sa omoare prin moartea-I tot raul, sa mearga pana la adanc pentru a-i salva pe cei de demult si mai apoi sa invie. Da, a facut toate acestea pe Cruce, insa de ce s-ar contrazice cu faptul ca iertarea pacatelor s-a facut mai inainte de Jertfa, adica sub apele Iordanului? Unde mai plasam importanta Tainei Botezului nostru daca Taina Spovedaniei ne iarta pacatele? Iarasi, ce sens mai are Taina Spovedaniei daca Sangele Lui Hristos ne curata de pacate? Eu zic sa nu tratam aceste lucruri cu usurinta, pentru ca sunt foarte profunde si necesita multa lectura, meditatie, deranjul duhovnicilor, intrebari puse teologilor - daca-i prindem pe la radio sau la tv... |
Citat:
Hristos ne-a spus sa avem incredere numai in cei cu ROADE(Asa ii veti recunoaste!!!), nu cei care ne spun unele si altele, verzi si uscate( nu toti, doar unii)? Unde sunt roadele acestui demers, a faptului ca pacatele lumii au fost ridicate, din moment ce noi mai avem un pic si detonam planeta asta de cite pacate avem! Unde-i indumnezeirea, desavirsirea? |
Citat:
la el o astfel de interpretare. Daca o gasesti, te rog sa-mi dai si mie coordonatele. Dar daca este doar interpretarea lui Sorin Dumitrescu atunci am mari semne de intrebare ca parintele Galeriu ar fi fost de acord cu ea. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
Ce anume este neclar ? |
Ce pacate a apucat sa faca un bebe pina la Botez?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Asa ca noi suntem liberi sa facem ce vrem, insa El ne lasa posibilitatea de a scapa de acest rau care ne corupe, depinzand acum numai de noi daca vrem sau nu asta. Daca unii vor sa construiasca bombe, n-au decat. Dumnezeu ii va rabda pana la un punct, pana la moartea lor, pana la moartea vesnica pe care deja au inceput sa o preguste inca de pe acum. Altii vor da roade si se vor mantui [de cel rau] inca de pe acum, iar cei mai putini vor atinge chiar desavarsirea si vor ajunge langa Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/sarbatori/botezul-domnului-boboteaza/botezul-domnului-sfantul-ioan-gura-aur-71682.html |
Citat:
Stati pe-aici, nu plecati si voi... :) |
Cateva nelamuriri legate de Theofania Domnului:
In traditia iudaica se socotea necuviinta ca cineva care nu era dascal sa tie randuiala de dascal in Sinagoga! De aceea, El implineste si aceasta randuiala, chiar daca la 12 ani Il gasim in templu in mijlocul evreilor... Dar pana la varsta de 30 ani, ce a facut Domnul Hristos? Taina vietii Sale pe pamant nu ne este cunoascuta, dar Traditia ne spune ca Dreptul Iosif fiind tamplar, Domnul Hristos il ajuta la tamplarie, iar dupa moartea acestuia, El Insusi lucra cu Preacuratele Sale maini, pentru intretinrea fizica a Sa si Maicii Domnului! Asta ca sa ne arate noua si sa ne invete si pe noi, a munci si nu a sta, ca sa nu mancam painea in zadar! De ce S-a botezat Cel Care era mai sfant decat toti, El Izvorul Vietii si al Sfinetniei? El S-a facut om pentru noi, iar in umanitatea Sa, El a cuprins toata umanitatea de la facere si pana la El! De aceea zice catre Sf.Ioan: „ca sa implinim toata dreptatea”. Care „dreptate”! Dreptatea de a curati intreaga umanitate de pacatul stramosesc al neascultarii protoparintilor nostri! El prin botezul pocaintei lui Ioan, a spalat intreaga omenire de pacate. Chiar si Sf.Ioan avea nevoie de acest botez, ca si el facea partea din aceasi omenitate, cu pacatul stramosesc in trupul sau! Dar PRIN mana sa s-a spalat toata omenirea, iar Hristos mai tarziu S-a dat pe Sine jertfa de rascumparare pentru toti! Duhul Sfant s-a arata in chip de porumbel: de ce? Este o pasare curata, blanda, iubitoare de oameni, si fara rautate, iar la loc urat nu sta! Asa cum Duhul Sfant este izvor al curatiei, invatator al blandetilor, vistier al bunatatilor, fuge de cel ce se tavaleste in mocirla pacatelor... De aceea avem nevoie de Taina Sf.Botez si a Sf.Spovedanii! Prin Botez il primim prin Sf.Mirungere, dar prin pacate il indepartam, iar prin Spovedanie il readucem in inima noastra si in sufletul si trupul nostru, de ne marturisim sincer si curat! Dumnezeu sa ne miluiasca si ne lumineze si pe noi cu Duhul Sau cel Sfant! Astfel incat aceasta sarbatoare sa fie si pentru noi o Teofanie, un ASTAZI S-A FACUT MANTUIRE CASEI ACESTEIA a sufletului nostru! |
Citat:
Citat:
Sorin Dumitrescu încearcă de ani buni să ne facă să înțelegem creștinismul iconic, dar prea puțină lume mai e interesată de cercetările sale. În emisiunea de care a amintit Florin Ionuț, maestrul Dumitrescu a lămurit, pentru cine a avut urechi de auzit, cum trebuie înțeles Botezul Domnului, prin decriptarea icoanei praznicului în strânsă relație cu teologia Tainei Botezului. Dacă priviți cu atenție icoana, se văd destul de bine niște îngeri care așteaptă pe malul din dreapta cu niște ștergare în mâini. Gândind nebisericește, am fi tentați să credem că îngerii l-ar aștepta pe Hristos să iasă din Iordan și să se șteargă (să iasă de la "ștrand" cum a glumit maestrul). De fapt, îngerii pregătesc Domnului giulgiul de înmormântare. Prin urmare, Botezul trimite la Jertfa Domnului, e un praznic anticipativ al Vinerei Mari . Vedem foarte limpede cum icoana nu ascunde, ci dezvăluie sensuri adânci ale tainelor dumnezeiești, dacă este înțeleasă bisericește . În icoană mai observăm o arătare în repejunea Iordanului, în partea de jos. Acela este administratorul și distribuitorul morții în Univers (cred că știți despre cine vorbesc, așa că nu-l mai pomenesc) În optica celor scrise mai sus, vreau să-i asigur pe toți cei care s-au indignat de afirmația lui Sorin Dumitrescu, cum că Botezul Domnului s-a făcut spre iertarea păcatelor noastre, că maestrul e printre puținii oameni din ortodoxie care chiar știe ce vorbește ! |
Citat:
Pana in prezent nu am fost atent la acest detaliu - ca Mantuitorul S-a botezat, dupa ce s-a botezat tot poporul. Acest detaliu clarifica multe intrebari legate de botezul Domnului. |
Citat:
|
Citat:
'Faină' interpretare!.. adică poporul lăsase în apă: scurgeri, violuri, crime, furturi, adultere, îndoieli, slujiri idolești, îndrăciri și alte porcării și mizerii căci practic intraseră în apă, în Iordan, toți spurcații și jegoșii și toți păcătoșii și Iisus a stat până la sfârșit tocmai ca să intre în mocirla aceea și ca să ia asupra lui păcatele și mizeriile și spurcăciunile lor? :21::78: Așa ceva n-am mai auzit până acuma! Bună poantă! Păi nu era invers? Toți cei ce nu fuseseră la botez și nu se spălaseră de păcate și care nu puteau fiindcă nu-i lăsau păcatele și năravurile și legăturile satanei, deci ale celor de după El care nu mai aveau nicio șansă, oare nu pe alea ale celor pierduți și rătăciți care îi vor urma Lui prin Har, nu pe alea le-a luat asupra Sa dând astfel posibilitatea tuturor celor ce vor să vină la pocăință prin El care de acum ar fi fost alături de oricare păcătos legat de nărav, legat de satana și astfel smerindu-se și primind și El botezul nu întărea el oare curățirea celor care s-au pocăit și curățit deja la Ioan înaintea Lui? Oare nu apoi a vindecat șchiopi, orbi, gârbovi, femei păcătoase, cu scurgeri, cananence, paralitici și tot felul de păcătoși și neputincioși sau handicapați? Voi ziceți că e invers? Că s-a dus la Iordan ca să culeagă păcatele celor dinaintea Sa care s-au spălat de ele prin botezul lui Ioan?:68: Practic Iisus devenind Hristosul Tatălui căci s-au deschis Cerurile prin Duhul Sfânt a întărit botezul cu apă al lui Ioan care fusese trimis ca înaintemergător al Domnului, deci Ioan era dat ca exemplu de pocăință înaintea celor ce se pocăiseră deja, și prin Iisus Hristos a devenit un botez cu Duh Sfânt și cu foc, ca să ajungă omul să se boteze în tot Cuvântul lui Dumnezeu ca primind Har de sus să moștenească omul viața veșnică de fiu al lui Dumnezeu preaiubit și să aibă astfel fericire din belșug încă de pe pământ, omul. Deci l-a întărit și l-a desăvârșit precum a făcut și cu Legea și Psalmii și cu toți proorocii ca oricine crede în El să nu piară ci să se poată întoarce din păcat căci iată Hristos suferă sfintele patimi pentru om și împreună cu omul neputincios care nu poate să se pocăiască și să se curățească și să învie din duh și din apă. Deci ia asupra Sa păcatele și neputințele celor care vor să se pocăiască însă nu o pot face și fiindcă nu pot din pricina satanei sau a legăturii păcatelor sau a societății atunci Domnul ia asupra Sa ca prin El să poată și ei căci altfel sunt sortiți pieirii în păcatele proprii oricât ar iubii pe Dumnezeu și oricât ar dorii și ei mântuirea. A unit Dumnezeu într-UN același botez pe toți credincioșii devenind după botezarea Sa de către Ioan un botez nu numai cu apă ci și cu Duh Sfânt și cu foc prin voia Tatălui și Cuvântul lui Dumnezeu care s-a auzit atunci și prin Duhul Sfânt care s-a pogorât în chip de porumb, așa cum planează porumbeii când vin să culeagă mâncare. Păi nu se vede oare că a stat până la final ca să nu se îmbulzească și să nu slujască dracului întietății și mai este ceva de remarcat că el nu numai că s-a lăsat spălat și botezat de Ioan ci s-a și rugat, deci prin acest act s-a curățit și Iordanul căci deschizându-se cerul s-au sfințit și curățit apele și a vorbit cu peștii nemulțumiți arătând iată că nu mai au de ce să fie nemulțumiți că oamenii și-au spălat păcatele în apă. I-a împăcat și pe pești cu Tatăl căci afundat fiind complet în apa Ioardanului Iisus s-a rugat și pentru ei și a stat de vorbă cu peștii. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:23:48. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.