Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Grija de cei morti (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11756)

NECTARIE 07.01.2011 13:03:30

Grija de cei morti
 
Există câteva lucruri despre om și eternitate pe care le înveți încă înainte să fi aflat că există Dumnezeu: nașterea, căsătoria și moartea. Vii pe lume, îi cunoști pe ai tăi, îți faci prieteni, iubești, te căsătorești, dai naștere altei vieți, mor ai tăi, îți mor prieteni, îți duci viața mai departe, îmbătrânești, te pregătești de drum și apoi mori. Inevitabil. Mori, însă, … de tot? Cum adică, de tot?! Adică dispari cu totul, sau există un suflet care trăiește și după moartea trupului?
Noi, credincioșii, credem că sufletul este veșnic și că, după moartea trupului, acest suflet se înfățișează la o primă judecată a lui Dumnezeu, numită și judecata particulară, în care păcatele personale vor determina locul în care va ajunge sufletul până la a doua venire a Mântuitorului. Abia atunci va avea loc judecata definitivă, după ce atât cei vii, cât și cei morți din toate veacurile, care vor învia, se vor prezenta în fața Domnului, la judecata de obște. Abia atunci sufletul va fi mântuit pentru eternitate sau osândit veșnic, spune Biblia. Desigur, mulți nu sunt de acord cu cele spuse mai sus și există chiar și pretinși creștini care cred că moartea omului înseamnă în egală măsură dispariția sa trupească și cea sufletească, dar nu despre acest lucru vorbim acum. Noi admitem că sufletul trece de judecata particulară și că, în rai sau iad, el își așteaptă judecata de obște. Mai mult, știm că Biserica a rânduit rugăciuni pentru cei răposați, dar mai știm și că există confesiuni și culte creștine care se opun acestor rugăciuni, pe motiv că cei vii nu au cum să intervină pentru cei morți și că ele nu sunt argumentate biblic.
Iată, așadar, întrebările care apar în această chestiune. Pot cei vii să se roage pentru cei morți, sau acest lucru este o invenție lumească fără bază în Sfânta Scriptura? Pot rugăciunile schimba ceva din starea sufletului după moarte? Au ritualurile pentru răposați justificare sau în ele s-au amestecat și părți absurde, străine de învățătura Bisericii?
Conform Bibliei, cei vii pot și trebuie să se roage pentru cei morți.

tricesimusquintus 07.01.2011 13:40:12

Citat:

În prealabil postat de NECTARIE (Post 320223)
Pot cei vii să se roage pentru cei morți, sau acest lucru este o invenție lumească fără bază în Sfânta Scriptura? Pot rugăciunile schimba ceva din starea sufletului după moarte? Au ritualurile pentru răposați justificare sau în ele s-au amestecat și părți absurde, străine de învățătura Bisericii?
Conform Bibliei, cei vii pot și trebuie să se roage pentru cei morți.

Dacă e "conform", va trebui să dați textele respective, în lipsa lor toată teoria de mai sus este o invenție pur omenească (ca să nu spun diavolească).

NECTARIE 07.01.2011 13:51:51

Iată ce citim în Vechiul Testament, la II Macabei 12, 43-46: Și, făcând adunare de bani după numărul bărbaților care erau cu el, două mii de drahme de argint a trimis la Ierusalim, să aducă jertfa pentru păcat. Foarte bun și cuvios lucru pentru socotința învierii morților! Că de n-ar fi avut nădejde că vor învia cei care mai înainte au căzut, deșert și de râs lucru ar fi a se ruga pentru cei morți. Și a văzut că celor ce cu bună cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus. Drept aceea, sfânt și cucernic gând a fost că a făcut ***ățenie pentru cei morți, ca să se slobozească de păcat. La acest text se adaugă toată învățătura Mântuitorului despre învierea morților și viața veșnică din Noul Testament, precum și faptul că toată această învățătură este bazată pe iubire, care nu dispare o dată cu moartea cuiva. Cele două alăturate arată limpede că dacă cei vii se roagă pentru cei morți, a căror judecată nu este încă definitivă, păcatele acestora pot fi „slobozite“.
Totuși, să observăm că cei care respectă porunca biblică o fac deseori cu prea multă osâr*die, adăugând ritualurilor bisericești elemente străine, care vin din tradiția populară și pe care - de multe ori - le aplică aproape fanatic. Astfel, pe lângă slujba de înmormantare și parastasurile rânduite de Biserică, mulți cre*din*cioși fac tot felul de bizarerii, cum ar fi uda*rea din belșug a mormântului, pentru ca ră*po*satul să nu sufere de sete! Iar dacă nu reusesc, trăiesc cu un imens sentiment de vinovăție, de ca și cum cel plecat ar avea nevoie de apa din această lume. Asemenea credințe primitive n-au nimic în comun cu ceea ce i se întâmplă sufletului după moarte și sunt moștenite din folclorul păgân, în care se crede că sufletul „neîmpăcat“ prin diverse practici va reveni pentru a se răzbuna pe cei care nu-l cinstesc cum se cuvine.
Ar fi mult mai bine să învețe creștinii ceea ce spune Biserica, nu babele speriate de cine știe ce demoni din preistoria păgână, și să se roage pentru liniștea și iertarea celor morți ai lor, nu pentru prostiile spuse printre ulucii gardului. Căci, după cum se spune în Scriptură, cu adevărat deșertăciune este tot omul ce trăiește (Psalmi 37, 7). Abate ochii mei de la deșertăciuni și mă înviorează în căile Tale! (Psalmi 68, 37). Cel ce umblă după deșertă*ciune este om lipsit de minte. (Pilde 12, 11).

tricesimusquintus 07.01.2011 14:12:33

Citat:

În prealabil postat de NECTARIE (Post 320260)
Iată ce citim în Vechiul Testament, la II Macabei 12, 43-46: Și, făcând adunare de bani după numărul bărbaților care erau cu el, două mii de drahme de argint a trimis la Ierusalim, să aducă jertfa pentru păcat. Foarte bun și cuvios lucru pentru socotința învierii morților! Că de n-ar fi avut nădejde că vor învia cei care mai înainte au căzut, deșert și de râs lucru ar fi a se ruga pentru cei morți. Și a văzut că celor ce cu bună cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus. Drept aceea, sfânt și cucernic gând a fost că a făcut ***ățenie pentru cei morți, ca să se slobozească de păcat. La acest text se adaugă toată învățătura Mântuitorului despre învierea morților și viața veșnică din Noul Testament, precum și faptul că toată această învățătură este bazată pe iubire, care nu dispare o dată cu moartea cuiva. Cele două alăturate arată limpede că dacă cei vii se roagă pentru cei morți, a căror judecată nu este încă definitivă, păcatele acestora pot fi „slobozite“.
Totuși, să observăm că cei care respectă porunca biblică o fac deseori cu prea multă osâr*die, adăugând ritualurilor bisericești elemente străine, care vin din tradiția populară și pe care - de multe ori - le aplică aproape fanatic. Astfel, pe lângă slujba de înmormantare și parastasurile rânduite de Biserică, mulți cre*din*cioși fac tot felul de bizarerii, cum ar fi uda*rea din belșug a mormântului, pentru ca ră*po*satul să nu sufere de sete! Iar dacă nu reusesc, trăiesc cu un imens sentiment de vinovăție, de ca și cum cel plecat ar avea nevoie de apa din această lume. Asemenea credințe primitive n-au nimic în comun cu ceea ce i se întâmplă sufletului după moarte și sunt moștenite din folclorul păgân, în care se crede că sufletul „neîmpăcat“ prin diverse practici va reveni pentru a se răzbuna pe cei care nu-l cinstesc cum se cuvine.
Ar fi mult mai bine să învețe creștinii ceea ce spune Biserica, nu babele speriate de cine știe ce demoni din preistoria păgână, și să se roage pentru liniștea și iertarea celor morți ai lor, nu pentru prostiile spuse printre ulucii gardului. Căci, după cum se spune în Scriptură, cu adevărat deșertăciune este tot omul ce trăiește (Psalmi 37, 7). Abate ochii mei de la deșertăciuni și mă înviorează în căile Tale! (Psalmi 68, 37). Cel ce umblă după deșertă*ciune este om lipsit de minte. (Pilde 12, 11).

Deci în sprijinul teoriei ați adus un singur text (dintr-o carte necanonică) și o singură presupunere fără fundament (v-am subliniat pe text cele două "argumente").
În ce privește tradițiile pre-creștine legate de înmormântare amintite de dvs., aveți dreptate.

camy_d 07.01.2011 14:20:44

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320274)
Deci în sprijinul teoriei ați adus un singur text (dintr-o carte necanonică) și o singură presupunere fără fundament (v-am subliniat pe text cele două "argumente").
În ce privește tradițiile pre-creștine legate de înmormântare amintite de dvs., aveți dreptate.

Deci Vechiul Testament e necanonic??? Se alege praful de (neo)protestanți, dacă nici măcar Biblia n-o mai respectă.

tricesimusquintus 07.01.2011 14:25:53

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320278)
Deci Vechiul Testament e necanonic??? Se alege praful de (neo)protestanți, dacă nici măcar Biblia n-o mai respectă.

Ușurel, ușurel... n-am spus de VT, ci de Macabei. Chiar și Biserica Ortodoxă recunoaște că e o carte necanonică.

camy_d 07.01.2011 14:35:03

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320279)
Ușurel, ușurel... n-am spus de VT, ci de Macabei. Chiar și Biserica Ortodoxă recunoaște că e o carte necanonică.

Scuzați, n-am fost atentă.


http://cleopasihastria.wordpress.com...-pentru-morti/

Dialog între preot și protestant pe tema asta :4:

camy_d 07.01.2011 14:38:33

Alt dialog :4:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...rti-79909.html

tricesimusquintus 07.01.2011 14:39:22

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320284)
Scuzați, n-am fost atentă.

No problem. Din prea mult zel, mi se întâmplă și mie :3:


http://cleopasihastria.wordpress.com...-pentru-morti/

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320284)
Dialog între preot și protestant pe tema asta :4:

Mulțumesc. Dialogurile acestea fictive s-au mai luat în discuție. Eu ceream lucruri concrete (versete punctuale la subiect).

Scotsman 07.01.2011 14:49:04

In atentia doamnei/domnisoarei Camy_D
 
As remarca un aspect tehnic,fara nici un comentariu cu privire la continut:in ambele link-uri postate de dvs nu se foloseste cuvantul ,,protestant" ci ,,sectar"si ,,invatacel"(interesante diferente de viziune).Desi suntem,de regula,asimilati (de catre alti crestini) primei categorii(la gramada ca sa nu se supere nimeni..probabil) as remarca ca textele postate de dvs nu fac o referire expresa in acest sens.

Daca dvs doriti sa ne incadrati la sectari/eretici,sau orice alta categorie de acest tip,nu este nici o problema.In fata Celui de Sus vom vedea fiecare cat de corecte au fost atat judecatile cu privire la altii cat si cu privire la propria persoana.Va multumesc frumos pentru atentie,scuze pentru interventia mea.

camy_d 07.01.2011 14:49:33

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320287)
No problem. Din prea mult zel, mi se întâmplă și mie :3:


http://cleopasihastria.wordpress.com...-pentru-morti/

Mulțumesc. Dialogurile acestea fictive s-au mai luat în discuție. Eu ceream lucruri concrete (versete punctuale la subiect).

Am găsit un verset. Apropo, pune și tu un verset care să-ți demonstreze opinia.

1Tim.2.1 Va indemn dar inainte de toate sa faceti rugaciuni, cereri, mijlociri si multumiri pentru toti oamenii…

NECTARIE 07.01.2011 14:50:24

Ravna cu care ne purtam de grija mortilor este in acelasi timp manifestare a nadejdii noastre in inviere dar si suport al vietii noastre inradacinate de acum in Dumnezeu, adica dincolo de aceasta lume. Romanul a pastrat credinta in Dumnezeu asa cum a primit-o din mosi-stramosi pentru ca a ramas credincios si a pastrat cu sfintenie aceste rinduieli crestinesti, aceste semne exterioare, repere existentialc fundamentale, care i-au aratat permanent clea spre Dumnezeu. Cre-dinta romanului nu a fost una a argumentelor rationale, ci a fost o credinta care a patruns in toate fibrele vietii sale si i-a transformat toate manifestarile si activitatile.

NECTARIE 07.01.2011 14:52:36

Pe credinta in nemurirea sufletului, in vietuirea lui dupa despartirea de trup, precum si in Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos se intemeiaza ceea ce numim in Biserica Ortodoxa cultul mortilor, adica, mai explicit, grija pe care o poarta cei vii de a-i avea in rugaciunile lor pe cei mutati la Domnul, grija ce se regaseste in diferite rituri si ceremonii, dar mai ales se exprima prin rugaciunile inaltate catre Dumnezeu pentru acestia, in cadrul Sfintei Liturghii.

Marius22 07.01.2011 14:54:16

Poate nimic nu constituie o dovada mai mare a iubirii lucratoare in Biserica, precum grija viilor pentru cei morti si grija mortilor pentru cei vii. Este dovada faptului ca moartea nu exista, iubirea fiind mai puternica decat moartea. Dar aceasta purtare de grija a unora pentru ceilalti se manifesta in Biserica prin rugaciune si milostenie.

Ne rugam pentru cei morti ai nostri dar ne rugam si sfintilor adormiti intru Domnul sa mijloceasca pentru noi. Rugaciunea uneste cerul cu pamantul, ea este puntea dintre lumea de aici si cea de dincolo.

camy_d 07.01.2011 15:00:53

Citat:

În prealabil postat de Scotsman (Post 320291)
As remarca un aspect tehnic,fara nici un comentariu cu privire la continut:in ambele link-uri postate de dvs nu se foloseste cuvantul ,,protestant" ci ,,sectar"si ,,invatacel"(interesante diferente de viziune).Desi suntem,de regula,asimilati (de catre alti crestini) primei categorii(la gramada ca sa nu se supere nimeni..probabil) as remarca ca textele postate de dvs nu fac o referire expresa in acest sens.

Daca dvs doriti sa ne incadrati la sectari/eretici,sau orice alta categorie de acest tip,nu este nici o problema.In fata Celui de Sus vom vedea fiecare cat de corecte au fost atat judecatile cu privire la altii cat si cu privire la propria persoana.Va multumesc frumos pentru atentie,scuze pentru interventia mea.

Învățăcelul nu era un (neo)protestant, ci doar unul care abia începuse să învețe despre Dumnezeu.
În legătură cu sectarul, nu puteam eu să schimb conținutul site-ului, că nu l-am făcut eu.
Îmi cer scuze că n-am fost atentă la acest detaliu.

tricesimusquintus 07.01.2011 15:03:10

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320292)
Am găsit un verset. Apropo, pune și tu un verset care să-ți demonstreze opinia.

1Tim.2.1 Va indemn dar inainte de toate sa faceti rugaciuni, cereri, mijlociri si multumiri pentru toti oamenii…

Nice try!:41: Mi-a plăcut asta cu puncte puncte, care acoperă un singur semn: o virgulă!:3: Virgula semnala că ideea versetului se continuă și în versetul următor, adică exact acolo unde se face vorbire despre viață. Îndemnul pentru toate rugăciunile este pentru cei în viață.

tricesimusquintus 07.01.2011 15:04:02

Citat:

În prealabil postat de NECTARIE (Post 320295)
Pe credinta in nemurirea sufletului, in vietuirea lui dupa despartirea de trup, precum si in Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos se intemeiaza ceea ce numim in Biserica Ortodoxa cultul mortilor, adica, mai explicit, grija pe care o poarta cei vii de a-i avea in rugaciunile lor pe cei mutati la Domnul, grija ce se regaseste in diferite rituri si ceremonii, dar mai ales se exprima prin rugaciunile inaltate catre Dumnezeu pentru acestia, in cadrul Sfintei Liturghii.

Bun, am înțeles. Dar aveți vreun suport biblic pentru cele afirmate? Asta era problema.

Scotsman 07.01.2011 15:04:47

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320298)
Învățăcelul nu era un (neo)protestant, ci doar unul care abia începuse să învețe despre Dumnezeu.
În legătură cu sectarul, nu puteam eu să schimb conținutul site-ului, că nu l-am făcut eu.

Nici nu v-am cerut asta.Eu doar am spus ca in acel text,cel cu sectarul,se foloseste cuvantul sectar.Dvs ati prezentat linkul spunand: ,,Dialog între preot și protestant pe tema asta".Eu inteleg ca in viziunea dvs protestant=sectar.Va multumesc pentru amabilitate.,,Sectarul" se retrage din discutie din respect pt tema topicului.

tricesimusquintus 07.01.2011 15:05:08

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 320297)
Poate nimic nu constituie o dovada mai mare a iubirii lucratoare in Biserica, precum grija viilor pentru cei morti si grija mortilor pentru cei vii. Este dovada faptului ca moartea nu exista, iubirea fiind mai puternica decat moartea. Dar aceasta purtare de grija a unora pentru ceilalti se manifesta in Biserica prin rugaciune si milostenie.

Ne rugam pentru cei morti ai nostri dar ne rugam si sfintilor adormiti intru Domnul sa mijloceasca pentru noi. Rugaciunea uneste cerul cu pamantul, ea este puntea dintre lumea de aici si cea de dincolo.

Toate bune și frumoase, dar nebiblice și necreștine. Adică n-au girul nici al Bibliei, nici al lui Christos.

camy_d 07.01.2011 15:10:12

Încă un verset care arată că te poți mântui și dacă ajungi în iad:

Domnul omoară și învie; El coboară la locuința morților și iarăși scoate. (I Regi 2,6)

Dacă vreți, mai pun versete care exprimă aceeași idee.

tricesimusquintus 07.01.2011 15:13:46

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320312)
Încă un verset care arată că te poți mântui și dacă ajungi în iad:

Domnul omoară și învie; El coboară la locuința morților și iarăși scoate. (I Regi 2,6)

Dacă vreți, mai pun versete care exprimă aceeași idee.

Mulțumesc, dar tematica propusă era despre rugăciunile pentru cei morți (nu despre moarte și înviere).

Florin-Ionut 07.01.2011 15:13:56

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320312)
Încă un verset care arată că te poți mântui și dacă ajungi în iad:

Domnul omoară și învie; El coboară la locuința morților și iarăși scoate. (I Regi 2,6)

Dacă vreți, mai pun versete care exprimă aceeași idee.

N-am stiut de versetul asta, mai vreau! :)

camy_d 07.01.2011 15:15:22

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320301)
Nice try!:41: Mi-a plăcut asta cu puncte puncte, care acoperă un singur semn: o virgulă!:3: Virgula semnala că ideea versetului se continuă și în versetul următor, adică exact acolo unde se face vorbire despre viață. Îndemnul pentru toate rugăciunile este pentru cei în viață.

Am dat copy paste de pe un site.

tricesimusquintus 07.01.2011 15:15:48

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 320315)
N-am stiut de versetul asta, mai vreau! :)

Sfânta Scriptură e plină de versete care vorbesc despre nădejdea învierii. http://yoursmiles.org/tsmile/forum/t1233.gif

tricesimusquintus 07.01.2011 15:17:49

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320320)
Am dat copy paste de pe un site.

Vina e a lui, însă creștinul are datoria să verifice în Scriptură dacă e adevărat, Indiferent cine o spune: pastorul, preotul, papa, ori chiar Sf. apostol Pavel: Fapte 17,11

camy_d 07.01.2011 15:20:05

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320314)
Mulțumesc, dar tematica propusă era despre rugăciunile pentru cei morți (nu despre moarte și înviere).

Păi în viziunea voastră omul a păcătuit, a murit și s-a dus în iad. Din iad nu-l mai scoate nimeni, pentru că a păcătuit și nu merită. Atunci am pus un verset care arată că Dumnezeu îi scoate pe unii oameni din iad.

camy_d 07.01.2011 15:21:48

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320323)
Vina e a lui, însă creștinul are datoria să verifice în Scriptură dacă e adevărat, Indiferent cine o spune: pastorul, preotul, papa, ori chiar Sf. apostol Pavel: Fapte 17,11

N-am știut că și un semn de punctuație poate schimba sensul, doar paragraful era același :21:

camy_d 07.01.2011 15:28:29

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 320315)
N-am stiut de versetul asta, mai vreau! :)


Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. (Psalmi 48,16)

18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare,
(I Petru 3, 18-19)

tricesimusquintus 07.01.2011 15:30:23

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320326)
Păi în viziunea voastră omul a păcătuit, a murit și s-a dus în iad. Din iad nu-l mai scoate nimeni, pentru că a păcătuit și nu merită. Atunci am pus un verset care arată că Dumnezeu îi scoate pe unii oameni din iad.

Incorect. În "viziunea noastră" omul respectiv a murit și s-a dus în "locuința morților" (așa cum și spune versetul citat de tine), de unde Domnul îl va învia. Cam asta spunea în esență psalmistul, și asta spune și Hristos (Ioan 6,40). Încă o dată: http://yoursmiles.org/tsmile/forum/t1233.gif

tricesimusquintus 07.01.2011 15:31:49

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 320329)
N-am știut că și un semn de punctuație poate schimba sensul, doar paragraful era același :21:

Ideea era incompletă (lucru certificat de virgula dintre cele două versete).

Seraphim7 07.01.2011 15:35:27

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320314)
Mulțumesc, dar tematica propusă era despre rugăciunile pentru cei morți (nu despre moarte și înviere).

Iata cateva argumente biblice,in favoarea rugaciunii,grijii pt cei adormiti.
Uite 2 din VT:
1.,,Drept aceea,sfant si cucernic gand a fost,ca a adus jertfa de curatire pentru cei morti,ca sa se slobozeasca de pacat''( 2 Macabei,12,46)
2.,,Darnicia ta sa atinga pe toti cei in viata si chiar mortilor fa-le parte de darnicia ta''(Sir.,7,35)

tricesimusquintus 07.01.2011 15:42:39

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 320342)
Iata cateva argumente biblice,in favoarea rugaciunii,grijii pt cei adormiti.
Uite 2 din VT:
1.,,Drept aceea,sfant si cucernic gand a fost,ca a adus jertfa de curatire pentru cei morti,ca sa se slobozeasca de pacat''( 2 Macabei,12,46)
2.,,Darnicia ta sa atinga pe toti cei in viata si chiar mortilor fa-le parte de darnicia ta''(Sir.,7,35)

Vă rog fiți mai atent la ce s-a postat mai înainte: ambele texte sunt din cărți necanonice. Ele sunt "bune de citit"- cum spune Biserica Ortodoxă, dar nu sunt bune de fundamentat dogme pe ele. Mulțumesc pentru înțelegere.

Seraphim7 07.01.2011 15:50:23

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320346)
Vă rog fiți mai atent la ce s-a postat mai înainte: ambele texte sunt din cărți necanonice. Ele sunt "bune de citit"- cum spune Biserica Ortodoxă, dar nu sunt bune de fundamentat dogme pe ele. Mulțumesc pentru înțelegere.

Pai cu dvs d-le tricesimusquintus nici intr-un fel nu se poate ajunge la un numitor comun, sprijinindu-ma in favoarea acestui argument si din discutiile anterioare avute cu dvs.Pai aduceti macar 2 doua argumente canonice sau necanonice din Biblie in defavoarea rugaciuni sau grijii pt cei adormiti.

camy_d 07.01.2011 15:52:36

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 320349)
Pai aduceti macar 2 doua argumente canonice sau necanonice din Biblie in defavoarea rugaciuni sau grijii pt cei adormiti.

Da, uitasem că și eu cerusem asta.

tricesimusquintus 07.01.2011 16:00:27

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 320349)
Pai cu dvs d-le tricesimusquintus nici intr-un fel nu se poate ajunge la un numitor comun, sprijinindu-ma in favoarea acestui argument si din discutiile anterioare avute cu dvs.Pai aduceti macar 2 doua argumente canonice sau necanonice din Biblie in defavoarea rugaciuni sau grijii pt cei adormiti.

Stimate domn, eu încerc să canalizez discuția cât mai la subiect, că povești pot spune și eu - nu cred că ar ajuta la ceva. Dacă nu vă convine subiectul, dacă este prea fierbinte, puteți alege să nu postați, lăsați-i pe cei care doresc într-adevăr să discute strict la subiect. Sau înființați un nou topic cu titlul: "Ce nu scrie în Scriptură". Acolo putem înșirui miliarde de povești de la "Cultura ciupercilor Pleurotus", până la "Ținta de inflație pe anul 2011".

Seraphim7 07.01.2011 16:07:00

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320355)
Stimate domn, eu încerc să canalizez discuția cât mai la subiect, că povești pot spune și eu - nu cred că ar ajuta la ceva. Dacă nu vă convine subiectul, dacă este prea fierbinte, puteți alege să nu postați, lăsați-i pe cei care doresc într-adevăr să discute strict la subiect. Sau înființați un nou topic cu titlul: "Ce nu scrie în Scriptură". Acolo putem înșirui miliarde de povești de la "Cultura ciupercilor Pleurotus", până la "Ținta de inflație pe anul 2011".

Ma scuzati,dar vad ca dvs v-ati aprins cand v-am cerut argumente bibile in defavoarea subiectului topicului.Si nu trebuie sa fitit asa de ironic,eu unul m-am purtat destul de onorabil.
Daca doriti va poftesc la argumente....

o nestiutoare_ 07.01.2011 16:11:09

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320305)
Toate bune și frumoase, dar nebiblice și necreștine. Adică n-au girul nici al Bibliei, nici al lui Christos.

Am citit niste povestioare(adevarate) despre importanta celor 40 de Liturghii pentru cei adormiti,chiar pe acest forum.Va recomand sa cititi:).

tricesimusquintus 07.01.2011 16:27:16

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 320358)
Ma scuzati,dar vad ca dvs v-ati aprins cand v-am cerut argumente bibile in defavoarea subiectului topicului.Si nu trebuie sa fitit asa de ironic,eu unul m-am purtat destul de onorabil.
Daca doriti va poftesc la argumente....

Nu m-am aprins deloc, încerc doar să mă încadrez în topicul acesta pe care nu eu l-am inițiat, și vă rog să răspundeți la întrebarea pusă:

Citat:

În prealabil postat de NECTARIE (Post 320223)
Pot cei vii să se roage pentru cei morți, sau acest lucru este o invenție lumească fără bază în Sfânta Scriptura?

Încă nu s-a adus niciun argument biblic valid în sprijinul rugăciunii pentru morți. Dacă sunteți de acord că nu există un asemenea argument și în consecință practica aceasta în Biserica Ortodoxă este nebiblică și necreștină; putem discuta și alte subiecte adiacente. Precum cel propus de dvs.

tricesimusquintus 07.01.2011 16:29:23

Citat:

În prealabil postat de o nestiutoare_ (Post 320363)
Am citit niste povestioare(adevarate) despre importanta celor 40 de Liturghii pentru cei adormiti,chiar pe acest forum.Va recomand sa cititi:).

Eu nu vă recomand nicio slujbă și nicio carte din biserica mea. Vă recomand doar Sfânta Scriptură. Am putea avea astfel o bază comună de discuție - dacă bineînțeles considerați și dvs. Scriptura ca fiind inspirată de Dumnezeu.

Seraphim7 07.01.2011 16:45:33

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 320374)
Nu m-am aprins deloc, încerc doar să mă încadrez în topicul acesta pe care nu eu l-am inițiat, și vă rog să răspundeți la întrebarea pusă:



Încă nu s-a adus niciun argument biblic valid în sprijinul rugăciunii pentru morți. Dacă sunteți de acord că nu există un asemenea argument și în consecință practica aceasta în Biserica Ortodoxă este nebiblică și necreștină; putem discuta și alte subiecte adiacente. Precum cel propus de dvs.

Pai practica acesta in BOR,BC si alte confesiuni crestine exista.Ea are radacini in Bibile dupa cum v-am oferit versetele,,necanonice'',care este adevarat nu sunt dogmatice.Dar ,,crestina'' este totusi putin mai greu de demonstrat,fiindca intradevar argumente din NT in favoarea ei sunt mai putine dar totusi sunt,si un alt temei in favoarea ei este faptul ca exista inca de pe vreme a apostolilor,si nu este o inventie a Bisericii,ea are asa cum au spus alti frati ortodocsi o traditie in BO si BC,vezi masa ce se da dupa inmormantare(,,pomana''-popular-),parastasul,pomenirea la Sf Liturgie,privegherea etc.Si invierile din morti facute de sfinti,,mult poate rugaciune staruitoare a dreptului''(Iac,nu mai retin cat) ,arata totusi ca izbavirea mortilor ,este posibila si prin interventia celor vi.Acuma argumente din NT:1,,Este si pacat de moarte nu zic sa se roage si pentru acela''(ioan,5,16)
,deci vedem ca doar pt pacatul de moarte suntem datori a nu ne ruga.2,,....impreuna cetateni cu sfinti si casnicii lui Dumnezeu,ziditi pe temelia apostolilor si a proorocilor,piatra cea din capul unghiului fiind insusi Hristos"'(Efes.,2,20),vedem comuniunea noastra cu sfinti,apostoli ,proorci etc.Dar in NT indemnul la rugaciune este unul universal si continuu,dominat de legea iubirii,care nu are limite.


Ora este GMT +3. Ora este acum 09:38:13.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.