Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Spiritualitatea ortodoxa (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5072)
-   -   Vorbirea despre Dumnezeu (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=11859)

George.m 15.01.2011 01:04:41

Vorbirea despre Dumnezeu
 
Părinții răsăriteni au folosit atât pentru cunoașterea tainelor dumnezeiești, cât și pentru discursul despre Dumnezeu, un termen comun: teologia. Prin aceasta se arată legătura strânsă și de nedespărțit dintre cele două.

Cunoașterea tainelor divine este primită de către cei ce s-au curățit de pornirile pătimașe și, în mod normal, ea trebuie să premeargă vorbirii despre Dumnezeu.

Sfantul Simeon Noul Teolog arata intr-unul din Imnele sale cum ar trebui sa fie starea celor ce teologhisesc: Dacă n-ai cunoscut că ochiul gândului tău s-a deschis și a văzut lumină, dacă n-ai simțit dulceața dumnezeiască, dacă n-ai fost luminat de Duhul Cel dumnezeisc,
dacă n-ai plâns cu lacrimi fără să fi simțit durere, dacă n-ai văzut mintea ta spălată, dacă n-ai cunoscut inima ta curățită și luminând cu răsfrângeri strălucitoare și n-ai găsit pe Hristos înăuntrul tău împotriva oricărei nădejdi
și n-ai fost lovit de uimire văzând frumusețea dumnezeiască și n-ai uitat firea omenească văzându-te pe tine însuți schimbat întreg, cum oare nu tremuri să vorbești despre Dumnezeu?

Spune! Cum cutezi, fiind întreg trup și nefăcându-te duh ca Pavel, să filosofezi sau să grăiești despre Duhul, tu care auzi că El nu locuiește în unii ca aceștia pentru că sunt trupuri?

Celui plin de patimi, ce incearca să vorbeasca despre adevărurile ce sunt „văzute“ prin contemplație numai de către cei sfinți, Cuviosul Simeon ii da urmatorul sfat: „… lasă-L pe Dumnezeu acum, ca nu cumva toată făptura să tremure și să cadă, să strivească trupul tău gros și să zdrobească sufletul tău trupesc și să ardă în foc mintea ta care pășește-n gol spre nimic folositor”

Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

Melissa 15.01.2011 01:20:43

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat.

Nu inteleg ce mesaj vrei sa transmiti si cui anume...!?
Pai am intrat pe acest forum cu totii, sa vorbim de Dumnezeu!!..cand vorbim de Biserica,vorbim despre El,cand vorbim de Biblie, vorbim despre El,cand vorbim despre cele sfinte,vorbim despre El,chiar cand vorbim despre lucruri lumesti,vorbim tot despre El,pentru ca el ne-a creat pe toti...
Cine-l cunoaste cu adevarat??? Nu l-a vazut nimeni face-to-face dar toti stim ca exista..Daca ma intrebi pe mine ,iti spun ca Il cunosc cu adevarat, pentru ca Ii simt prezenta in fiecare clipa...Toti cei care au intrat pe forum sa vorbeasca despre Dumnezeu, Il cunosc...chiar daca unii doar din auzite...:47:

Pippo_ 15.01.2011 02:21:32

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Celui plin de patimi, ce incearca să vorbeasca despre adevărurile ce sunt „văzute“ prin contemplație numai de către cei sfinți, Cuviosul Simeon ii da urmatorul sfat: „… lasă-L pe Dumnezeu acum, ca nu cumva toată făptura să tremure și să cadă, să strivească trupul tău gros și să zdrobească sufletul tău trupesc și să ardă în foc mintea ta care pășește-n gol spre nimic folositor”

Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

Trebuie sa stii ca vorbesc despre Dumnezeu si despre lume in limitele pe care le inteleg. Eu speram ca aici sa fie lume care sa ma lumineze mai mult decat am inteles pana acum. Nu propovaduiesc nimic, doar port discutii rationale. Cum ai vrea sa-l intelegem pe Dumnezeu daca nu reflectam asupra lui si nu despicam firul in 4 ? :)

Karine 15.01.2011 11:04:39

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

"din prea plinul inimii vorbeste gura" .
Pe tine de ce te framanta de vorbesti de vorbirea despre Dzeu?
E frumos/datator de putere sa ai tovarasi de calatorie cu care sa impartasesti ce ai invatat despre tine, Dumnezeu si despre tine cu Dumnezeu in timpul vietii acesteia... ne mai purtam poverile, ne mai reamintim sa nu ne luam prea in serios..treburi de-astea...hai sa vorbim si despre El, sa mai si tacem despre El.

Este o vorba 'toata viata am batut la o usa ca sa mi se deschida. S-a deschis. Am vazut ca ciocanisem dinauntru." Restul e tacere...

Danut7 15.01.2011 12:26:22

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 323628)
Trebuie sa stii ca vorbesc despre Dumnezeu si despre lume in limitele pe care le inteleg. Eu speram ca aici sa fie lume care sa ma lumineze mai mult decat am inteles pana acum. Nu propovaduiesc nimic, doar port discutii rationale. Cum ai vrea sa-l intelegem pe Dumnezeu daca nu reflectam asupra lui si nu despicam firul in 4 ? :)

La fel si eu.. Intotdeauna am sperat sa fie lume care sa ma invete pe forumuri, oameni mai inteligenti decat mine.. Cu speranta asta am intrat.. Am intrat sa caut indrumare.. Pot sa zic ca nu prea am gasit ce am vrut..

camy_d 15.01.2011 12:28:29

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Părinții răsăriteni au folosit atât pentru cunoașterea tainelor dumnezeiești, cât și pentru discursul despre Dumnezeu, un termen comun: teologia. Prin aceasta se arată legătura strânsă și de nedespărțit dintre cele două.

Cunoașterea tainelor divine este primită de către cei ce s-au curățit de pornirile pătimașe și, în mod normal, ea trebuie să premeargă vorbirii despre Dumnezeu.

Sfantul Simeon Noul Teolog arata intr-unul din Imnele sale cum ar trebui sa fie starea celor ce teologhisesc: Dacă n-ai cunoscut că ochiul gândului tău s-a deschis și a văzut lumină, dacă n-ai simțit dulceața dumnezeiască, dacă n-ai fost luminat de Duhul Cel dumnezeisc,
dacă n-ai plâns cu lacrimi fără să fi simțit durere, dacă n-ai văzut mintea ta spălată, dacă n-ai cunoscut inima ta curățită și luminând cu răsfrângeri strălucitoare și n-ai găsit pe Hristos înăuntrul tău împotriva oricărei nădejdi
și n-ai fost lovit de uimire văzând frumusețea dumnezeiască și n-ai uitat firea omenească văzându-te pe tine însuți schimbat întreg, cum oare nu tremuri să vorbești despre Dumnezeu?

Spune! Cum cutezi, fiind întreg trup și nefăcându-te duh ca Pavel, să filosofezi sau să grăiești despre Duhul, tu care auzi că El nu locuiește în unii ca aceștia pentru că sunt trupuri?

Celui plin de patimi, ce incearca să vorbeasca despre adevărurile ce sunt „văzute“ prin contemplație numai de către cei sfinți, Cuviosul Simeon ii da urmatorul sfat: „… lasă-L pe Dumnezeu acum, ca nu cumva toată făptura să tremure și să cadă, să strivească trupul tău gros și să zdrobească sufletul tău trupesc și să ardă în foc mintea ta care pășește-n gol spre nimic folositor”

Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

Deci cum îmi dau seama dacă pot vb. despre Dumnezeu?

George.m 15.01.2011 21:24:49

Prin generarea acestui topic am vrut doar sa-mi exprim punctul de vedere privitor la vorbirea despre Dumnezeu. Fiecare e liber sa creada ceea ce doreste. Daca avem viziuni diferite, nu inseamna ca trebuie sa ni le exprimam intr-un mod nepoliticos.

Am vrut sa punctez legatura stransa dintre vorbirea despre Dumnezeu si spiritualitate, sau viata in Hristos. Cel mai bine e sa vorbim despre Dumnezeu din propria noastra experienta, asa cum faceau sfintii parinti, ferindu-ne de speculatii.

Celor ce se lupta cu patimile mai folositoare decat vorbirea de Dumneze le este pocainta, rugaciunea fierbinte. Ioan Scararul recomanda celor ce se pocaiesc sa nu vorbeasca despre dogme, sa nu citeasca teologie, pentru ca nu le e folositor, alunga pocainta.

Referitor la acest subiect, spunea Parintele Savatie Bastovoi intr-un interviu ca Teologia este ultima treaptă a drumului spre desăvârșire. Vine după despătimire, după smerenie și chiar după dragoste, este culmea de sus. Uitați-vă și-n Scara lui Ioan! Din această stare au vorbit Părinții și au făcut dogmele.

Noi citim ceva despre smerenie și ni se încurcă mintea. Noi, dacă citim la Pocăință și la Lepădarea de lume, vedem că n-am făcut încă nimic. Noi acum suntem puturoși și cu totul împătimiți.
Pocăință nu avem, smerenie nu avem, cu dragostea nici nu înțelegem despre ce-i vorba, în schimb la teologie ne învârtim prin Treime, Biserică și ni se pare că toate le știm. Ne rătăcim!

Ne osândim, pentru că vorbim lucruri care nu sunt plăcute lui Dumnezeu. Lui Dumnezeu nu-i place să ne suim mai sus decât suntem. Eu cred că dracii au făcut școlile de teologie: "Hai și-om grăi despre Dumnezeu!"

Noi acestea să le păzim: cum să scăpăm de gânduri, cum să ne rugăm, cum să avem smerenie... și atunci Dumnezeu ne va învăța teologie.

andreicozia 15.01.2011 23:22:54

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 323713)
Deci cum îmi dau seama dacă pot vb. despre Dumnezeu?

Daca nu apare nici o mina din neant care sa-ti faca cu degetul ca ai gresit si sa-ti traga una peste ceafa, cred ca este ok!:)

calator prin ploaie 15.01.2011 23:38:32

cred ca...
 
Dumnezeu cred eu , ne vorbeste invatandu-ne mereu, doar ca noi ades nu-l auzim sau rastalmacim ceea ce ne transmite...Nu este ceas din zi , in care EL sa nu ne raspunda...

ioan_strainul 16.01.2011 13:45:34

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Părinții răsăriteni au folosit atât pentru cunoașterea tainelor dumnezeiești, cât și pentru discursul despre Dumnezeu, un termen comun: teologia. Prin aceasta se arată legătura strânsă și de nedespărțit dintre cele două.

Cunoașterea tainelor divine este primită de către cei ce s-au curățit de pornirile pătimașe și, în mod normal, ea trebuie să premeargă vorbirii despre Dumnezeu.

Sfantul Simeon Noul Teolog arata intr-unul din Imnele sale cum ar trebui sa fie starea celor ce teologhisesc: Dacă n-ai cunoscut că ochiul gândului tău s-a deschis și a văzut lumină, dacă n-ai simțit dulceața dumnezeiască, dacă n-ai fost luminat de Duhul Cel dumnezeisc,
dacă n-ai plâns cu lacrimi fără să fi simțit durere, dacă n-ai văzut mintea ta spălată, dacă n-ai cunoscut inima ta curățită și luminând cu răsfrângeri strălucitoare și n-ai găsit pe Hristos înăuntrul tău împotriva oricărei nădejdi
și n-ai fost lovit de uimire văzând frumusețea dumnezeiască și n-ai uitat firea omenească văzându-te pe tine însuți schimbat întreg, cum oare nu tremuri să vorbești despre Dumnezeu?

Spune! Cum cutezi, fiind întreg trup și nefăcându-te duh ca Pavel, să filosofezi sau să grăiești despre Duhul, tu care auzi că El nu locuiește în unii ca aceștia pentru că sunt trupuri?

Celui plin de patimi, ce incearca să vorbeasca despre adevărurile ce sunt „văzute“ prin contemplație numai de către cei sfinți, Cuviosul Simeon ii da urmatorul sfat: „… lasă-L pe Dumnezeu acum, ca nu cumva toată făptura să tremure și să cadă, să strivească trupul tău gros și să zdrobească sufletul tău trupesc și să ardă în foc mintea ta care pășește-n gol spre nimic folositor”

Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

+++ +++ +++ +++
Iubitul meu frate, oare crezi fratia ta ca daca DUMNEZEU nar vrea sa Il slavim si laudam pentru Dragostea Lui catre noi nu near face Muti sau nu near trimite smne care sa ne opreasca , Eu sarmanul si mult pacatosul cred cu tarie ca atIt de mult a iubit si iubeste DUMNEZEU omul ,si lumea creatia mIinilor Lui In cIt a dat ca dovada pe Unicul Sau Fiu sa fie rastignit pentru noi, si pacatele noastre ,pentru ca noi prin moartea lui pe cruce sa fim partasi ai veti celei vesnice, Ori daca Dumnezeu ar fi asa de Dur cu noi atunci nici un om de pe fata pamintului fie el si Partiarh su or care fata Bisericeasca sau Papa nu ar avea dreptu sa deschida gura lui despre DUMNEZEU.
Oare nu a Vorbit Dumnezeu Vrajitorului sau proorocului Balam prin Dobitocul lui avertizIndul sa nu blesteme pe poporul cel ales a lui DUMNEZEU.
Sau daca nu ar fi strigat purunci evreilor la intrarea in IERUSALIM MIntuitorului, nu spune biblia ca petrele ar fi strigat ca el Il cunosteau, Atunci cu cIt suntem noi mai datori si mai Indreptatiti sa Slavim si sa Laudam pe DUMNEZEU care nea creat dupa CHIPUL SI asemanarea LUI .
Eu nu voi Inceta al Lauda si Slavi pe el In or ce Timp si In or ce loc pentru ca numai Lui ise cuvine cinstea si Slava In veci de veci amin amin amin

George.m 17.01.2011 00:40:37

Citat:

În prealabil postat de ioan_strainul (Post 324161)
Eu nu voi Inceta al Lauda si Slavi pe el In or ce Timp si In or ce loc pentru ca numai Lui ise cuvine cinstea si Slava In veci de veci amin amin amin

Sigur, trebuie sa-i dam slava Domnului si sa-I multumim pentru toate. Eu spuneam ca nu-i folositoare speculatia privitoare la Dumnezeu.

iustin10 17.01.2011 01:23:39

Ca intotdeauna Hristos e solutia : Nu vorbiti despre Dumnezeu caci e prea inalt,si cerurile sunt locuinta lui iar pamantul asternutul picioarelor Lui,iar ingerii insusi se sfiesc sa se uite la asa mare lumina
Dar vorbiti despre Hristos,ca e om,ce a trait printre noi,si poarta in El chipul lui Dumnezeu.Vorbiti despre dragostea despre aproapele,despre indurarea raului,despre smerenie,despre jertfa .Despre acestea putem vorbi si practica oricand,chiar am fost rugati sa o facem.Nu exista restrictii la a iubi oamenii care sunt chipul lui Hristos,care e chipul lui Dumnezeu

andreicozia 17.01.2011 03:29:10

Citat:

În prealabil postat de ioan_strainul (Post 324161)
+++ +++ +++ +++
Oare nu a Vorbit Dumnezeu Vrajitorului sau proorocului Balam prin Dobitocul lui avertizIndul sa nu blesteme pe poporul cel ales a lui DUMNEZEU.
Sau daca nu ar fi strigat purunci evreilor la intrarea in IERUSALIM MIntuitorului, nu spune biblia ca petrele ar fi strigat ca el Il cunosteau,

OARE cum de istoricii care erau acolo pe aproape nu au auzit si vazut aceasta minune si doar in Biblie a fost consemnata acest miracol?

Istoricii romani, greci si mai ales evrei consemnau si de cite ori se ducea imparatul la baia comunala si nu au consemnat ceva de marime universala, asemenea lucruri iesite din comun?
BOLOVANI CARE STRIGAU in gura mare!..de asa ceva s-ar fi auzit pina-n India!

Miha-anca 17.01.2011 14:20:30

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 324458)
OARE cum de istoricii care erau acolo pe aproape nu au auzit si vazut aceasta minune si doar in Biblie a fost consemnata acest miracol?

Ma gandesc ca poate aveau si ei probleme de auz si de vaz... ca altfel nu se explica.

ioan_strainul 17.01.2011 23:34:22

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 324433)
Sigur, trebuie sa-i dam slava Domnului si sa-I multumim pentru toate. Eu spuneam ca nu-i folositoare speculatia privitoare la Dumnezeu.

Intelept ai spus Insa nu toti se bucura de aceasta intelepciune uni nici nu stiu ce este aceasta.

Harul Lui Dumnezeu sa te Intelepteasca amin amin amin

piedonee 18.01.2011 14:31:22

Citat:

În prealabil postat de George.m (Post 323621)
Părinții răsăriteni au folosit atât pentru cunoașterea tainelor dumnezeiești, cât și pentru discursul despre Dumnezeu, un termen comun: teologia. Prin aceasta se arată legătura strânsă și de nedespărțit dintre cele două.

Cunoașterea tainelor divine este primită de către cei ce s-au curățit de pornirile pătimașe și, în mod normal, ea trebuie să premeargă vorbirii despre Dumnezeu.

Sfantul Simeon Noul Teolog arata intr-unul din Imnele sale cum ar trebui sa fie starea celor ce teologhisesc: Dacă n-ai cunoscut că ochiul gândului tău s-a deschis și a văzut lumină, dacă n-ai simțit dulceața dumnezeiască, dacă n-ai fost luminat de Duhul Cel dumnezeisc,
dacă n-ai plâns cu lacrimi fără să fi simțit durere, dacă n-ai văzut mintea ta spălată, dacă n-ai cunoscut inima ta curățită și luminând cu răsfrângeri strălucitoare și n-ai găsit pe Hristos înăuntrul tău împotriva oricărei nădejdi
și n-ai fost lovit de uimire văzând frumusețea dumnezeiască și n-ai uitat firea omenească văzându-te pe tine însuți schimbat întreg, cum oare nu tremuri să vorbești despre Dumnezeu?

Spune! Cum cutezi, fiind întreg trup și nefăcându-te duh ca Pavel, să filosofezi sau să grăiești despre Duhul, tu care auzi că El nu locuiește în unii ca aceștia pentru că sunt trupuri?

Celui plin de patimi, ce incearca să vorbeasca despre adevărurile ce sunt „văzute“ prin contemplație numai de către cei sfinți, Cuviosul Simeon ii da urmatorul sfat: „… lasă-L pe Dumnezeu acum, ca nu cumva toată făptura să tremure și să cadă, să strivească trupul tău gros și să zdrobească sufletul tău trupesc și să ardă în foc mintea ta care pășește-n gol spre nimic folositor”

Deci nu oricine poate vorbi despre Dumnezeu, ci doar cel care-L cunoaste cu adevarat. Atunci discursul sau va atinge inimile oamenilor, pentru ca nu-i rupt de spiritualitate, de viata Duhului.

e bun ca mai vorbim de Dumnezeu,dar Dumnezeu e in fiecare dintre noi si se simte doar cand iubim pe tot omul din toata inima.incercati sa iubiti oamnenii apropiatii intai defectele lor si apoi calitatile lor si atunci veti vedea cat de mult de iubeste pe noi Dumnezeu......Fiind facu-ti din iubire doar prin iubire IL descoperim pe Dumnezeu........daca incercam sa lasam egoismul la o parte,ne punem sufletul pentru aproapele nostru si incercam sa i ridicam pe cei mai slabi ca noi,sa ii intelegem fara ai judeca faptele lor,ci ai ridica si a invataca Dumnezeu avenit sa aduca lumina celor din intuneric pt ca lumina nu are nevoie de lumina.....eu asa cred ca doar iubind,implicit suferind de pe urmele nedreptati altora vom cunoaste pe Dumnezeu.....EL oricum exista in fiecare dintre noi....EL acoborat ca omul sase indumnezeasca si sa l cunoasca pe cel de langa el,sa fiim mai buni...

ioan_strainul 18.01.2011 21:17:46

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 324458)
OARE cum de istoricii care erau acolo pe aproape nu au auzit si vazut aceasta minune si doar in Biblie a fost consemnata acest miracol?

Istoricii romani, greci si mai ales evrei consemnau si de cite ori se ducea imparatul la baia comunala si nu au consemnat ceva de marime universala, asemenea lucruri iesite din comun?
BOLOVANI CARE STRIGAU in gura mare!..de asa ceva s-ar fi auzit pina-n India!

Andrei eu nu team jignit si nici nu am a ma prinde cu tine mai departe cum fac alti Insa dute de cauta In Biblie la cartea ( NUMERII cap: 22 IncepInd cu versetul 22 si Incontinuare pIna la sfIrsitul capitolului si de ai buna vointa si dragoste frateasca Intru Hristos Domnul Nostru spunemi ce ai gasit si Inteles.

George.m 22.01.2011 00:04:57

Citat:

În prealabil postat de piedonee (Post 325028)
e bun ca mai vorbim de Dumnezeu,dar Dumnezeu e in fiecare dintre noi si se simte doar cand iubim pe tot omul din toata inima.incercati sa iubiti oamnenii apropiatii intai defectele lor si apoi calitatile lor si atunci veti vedea cat de mult de iubeste pe noi Dumnezeu......Fiind facu-ti din iubire doar prin iubire IL descoperim pe Dumnezeu........daca incercam sa lasam egoismul la o parte,ne punem sufletul pentru aproapele nostru si incercam sa i ridicam pe cei mai slabi ca noi,sa ii intelegem fara ai judeca faptele lor,ci ai ridica si a invataca Dumnezeu avenit sa aduca lumina celor din intuneric pt ca lumina nu are nevoie de lumina.....eu asa cred ca doar iubind,implicit suferind de pe urmele nedreptati altora vom cunoaste pe Dumnezeu.....EL oricum exista in fiecare dintre noi....EL acoborat ca omul sase indumnezeasca si sa l cunoasca pe cel de langa el,sa fiim mai buni...

Frumos spus. Cu un singur lucru nu sunt de acord: cu iubirea defectelor oamenilor. Nu cred ca Dumnezeu ne cere sa iubim pacatele semenilor, slabiciunile lor, rautatile pe care le fac, ci pe ei. Trebuie sa iubim pacatosul, dar sa-i uram pacatul. Din nefericire, avem tendinta sa uram si pacatosul, nu numai pacatul lui.

Marius22 28.01.2011 14:46:01

"Teologia Ortodoxa" nu este sinonima cu "gandirea crestina rasariteana". Pentru multi cercetatori Ortodoxia este redusa la un sistem particular de gandire. Ea este infinit mai mult decat atat, dupa cum a te intalni cu o persoana este infinit mai mult decat doar a vorbi despre ea fara a o cunoaste, sau a te gandi la ea fara sa o fi intalnit vreodata.

Nu imi pot inchipui sa studiez Ortodoxia prin prisma istoriei religiilor sau a fenomenologiei religiei. De fapt, Ortodoxia nu se studiaza, ci se traieste. Fundamentele teologiei ortodoxe autentice sunt trairea si marturisirea.

costel 28.01.2011 16:26:19

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 329237)
Nu imi pot inchipui sa studiez Ortodoxia prin prisma istoriei religiilor sau a fenomenologiei religiei. De fapt, Ortodoxia nu se studiaza, ci se traieste. Fundamentele teologiei ortodoxe autentice sunt trairea si marturisirea.

Cand vezi ca avem Liturghii fara impartasirea credinciosilor, ceea ce ne mai ramane este sa spunem ca Ortodoxia pentru acestia se studiaza, nu se traieste. Toti cei care nu se impartasesc in cadrul Liturghiei sunt mincinosi atunci cand marturisesc: "am vazut Lumina cea adevarata".

Nu poti vedea aceasta Lumina decat impartasindu-te de ea. Cred ca asta a dorit sa ne spuna si George.m

FiulRisipitor 28.01.2011 16:39:45

Impartasesc intru totul ideea lui George.m despre "teologisire", dar nu cred ca ceea ce se intampla pe forum este "teologie". Vorbire despre Dumnezeu da, dar teologie nu. Si nu vorbim ca sa spunem cum este sau cum nu este Dumnezeu, ci spunem cum credem noi ca ar fi, ca sa auzim pareri diferite si sa ne conturam mai bine ideile, sa ne rasara in minte si alte intrebari, si adaugand la asta mila lui Dumnezeu, speram ca ni se va descoperi si noua.

costel 28.01.2011 16:52:44

Citat:

În prealabil postat de FiulRisipitor (Post 329275)
Si nu vorbim ca sa spunem cum este sau cum nu este Dumnezeu, ci spunem cum credem noi ca ar fi, ca sa auzim pareri diferite si sa ne conturam mai bine ideile, sa ne rasara in minte si alte intrebari, si adaugand la asta mila lui Dumnezeu, speram ca ni se va descoperi si noua.

Cei ce Il traiesc pe Dumnezeu asa cum il vesteste Biserica, nu-si mai dau cu parerea despre Dumnezeu. Il descopera altora pe Cel din Biserica, nu pe cel din mintea lor. Pentru Dumnezeu nu esti placut daca ai acumulta un numar insemnat de idei desore El, ci daca te-ai impartasit cu El.

FiulRisipitor 28.01.2011 16:58:14

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 329284)
Cei ce Il traiesc pe Dumnezeu asa cum il vesteste Biserica, nu-si mai dau cu parerea despre Dumnezeu. Il descopera altora pe Cel din Biserica, nu pe cel din mintea lor. Pentru Dumnezeu nu esti placut daca ai acumulta un numar insemnat de idei desore El, ci daca te-ai impartasit cu El.

Adevarat! Dar eu nu am trait si nu am cunoscut intotdeauna ce vesteste biserica si imi parea greu sa ma impartasesc cu ceva ce nu cunosc.

EDIT: Cred si ca "Tăcerea e de aur, vorbirea despre Dumnezeu e de argint..." - nu mai stiu cine a spus asta...

costel 28.01.2011 17:31:08

Citat:

În prealabil postat de FiulRisipitor (Post 329289)
Adevarat! Dar eu nu am trait si nu am cunoscut intotdeauna ce vesteste biserica si imi parea greu sa ma impartasesc cu ceva ce nu cunosc.

EDIT: Cred si ca "Tăcerea e de aur, vorbirea despre Dumnezeu e de argint..." - nu mai stiu cine a spus asta...

Daca suntem pusi sa vorbim de ceva pe care noi nu l-am trait sau auzit in Biserica, e bine sa tacem. Dar daca l-am trait sau cel putin l-am auzit, e bine sa vorbim. Si in cazul din urma, vorbirea devine de aur.

georgeval 28.01.2011 18:03:03

Exista in Pateric un indem al unui Sfant Parinte: "Daca taci pentru Hristos, bine faci, daca vorbesti pentru Hristos bine faci".

Marius22 01.02.2011 10:03:13

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 323625)
Pai am intrat pe acest forum cu totii, sa vorbim de Dumnezeu!!..cand vorbim de Biserica,vorbim despre El, cand vorbim de Biblie, vorbim despre El, cand vorbim despre cele sfinte, vorbim despre El, chiar cand vorbim despre lucruri lumesti,vorbim tot despre El,pentru ca el ne-a creat pe toti...

Sfintii Parinti si oamenii cu adevarat duhovnicesti atunci cand vorbesc despre Dumnezeu, cand dau marturie despre cunoasterea Sa, dau deopotriva dovada atat de multa "indrazneala" (justificata de faptul ca sunt ca niste "prieteni" au Sai), cat si de multa smerenie. Noi putem vorbi cu usurinta despre Dumnezeu pentru slava desarta lipsindu-ne smerenia marturisirii. Putem spune ca dam dovada de "indrazneala", dar nu precum cea a parintilor, ci una rea in esenta.

In schimb, se cere de la noi, crestinii - dupa cum ne indeamna Sfantul Apostol Pavel -"sa vorbim intre noi cu psalmi, cu cantari de lauda si cu cantari duhovnicesti, si cantam si aducem din toata inima lauda Domnului."

Interventiile noastre pe acest Forum mi-ar placea, pe cat posibil, nu numai sa urmeze acestui indemn, ci sa-l si plineasca.

KANDIA 01.02.2011 12:57:08

insista
 
Toti am intrat aici cautand...pe Domnul.Unii au ajuns mai departe cu aceasta cautare,altii sunt abia la inceput.Printre cei mai invatati sunt si cei care reusesc sa transmita cu blandete si fara mandrie din invataturile pe care le-au aflat fara sa jigneasca nestiinta celorlalti.Ei sunt adevaratii crestini ortodocsi si doar pe acestia trebuie sa-i iei in seama.Pentru ca inainte de toate,sa nu uitam: Dumnezeu este iubire.

Vedeți cum scrie Sfântul Apostol Pavel:

“Și încă mai înaltă cale vă arăt vouă. De-aș vorbi în limbi omenești și limbi îngerești, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. De-aș avea credință ca să mut și munții, de-aș ști toate tainele lui Dumnezeu, iar dragoste nu am, nimica nu sunt”.“De-aș împărți toate avuțiile mele și de-aș da trupul meu să-l ardă, iară dragoste nu am, nici un folos nu-mi este”.

calator prin ploaie 02.02.2011 11:18:50

Citat:

În prealabil postat de KANDIA (Post 331307)
Toti am intrat aici cautand...pe Domnul.Unii au ajuns mai departe cu aceasta cautare,altii sunt abia la inceput.Printre cei mai invatati sunt si cei care reusesc sa transmita cu blandete si fara mandrie din invataturile pe care le-au aflat fara sa jigneasca nestiinta celorlalti.Ei sunt adevaratii crestini ortodocsi si doar pe acestia trebuie sa-i iei in seama.Pentru ca inainte de toate,sa nu uitam: Dumnezeu este iubire.

Vedeți cum scrie Sfântul Apostol Pavel:

“Și încă mai înaltă cale vă arăt vouă. De-aș vorbi în limbi omenești și limbi îngerești, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. De-aș avea credință ca să mut și munții, de-aș ști toate tainele lui Dumnezeu, iar dragoste nu am, nimica nu sunt”.“De-aș împărți toate avuțiile mele și de-aș da trupul meu să-l ardă, iară dragoste nu am, nici un folos nu-mi este”.

KANDIA....ca de obicei imi mergi la suflet !

KANDIA 02.02.2011 13:01:53

Calatorule
 
Ma rog mereu Domnului sa nu ma lase si sa fie cu mine.Daca am facut sau am zis vreodata ceva bun,El a facut si m-a ajutat sa-mi inving pornirile cele rele.Lui sa-I multumim si sa-L rugam sa fie cu noi toti...Doamne-ajuta-ne!


Ora este GMT +3. Ora este acum 06:50:39.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.