![]() |
Hai sa nu exageram, ca e doliu pentru Ortodoxie. Se intalnesc cativa slujitori ortodocsi cu persoane de o alta credinta. Nu se schimba in acest interval de timp continutul Liturghiei, ritualul in sine.... Asa ca nu e cazul sa exageram.
Nici eu nu inteleg ce rost au aceste rugaciuni, atat timp cat ele sunt fara implicare liturgica. E ca si cand cineva m-ar pofti la masa, iar eu desi acccept ma duc satul, nu mananc nimic de acolo. Mai bine nu ma mai duc. Pe de alta parte nu ar fi putut fi cu implicare liturgica de vreme ce exista mari diferente de doctrina, care nu ne dau posibilitatea sa marturisim Adevarul. Datoria noastra este sa ajutam orice om, indiferent de credinta, dar sa nu punem pe acelasi plan Ortodoxia cu alte credinte. |
Nu scârbiți credința ortodoxa
Ecumenismul e un amestec eterogen și nediferențiat între tot ceea ce pare creștin și aproape de Dumnezeu, dar e departe și nu se apropie de El, adică nu se apropie de Preasfânta Treime, doar întru creștin - ortodoxie cinstită!
Doamne Iisuse Hristoase! |
Doamne fereste sa va zdruncine cineva din credinta dumneavoastra ca aveti monopol asupra lui Isus Cristos.
|
Citat:
Putem sa-i plangem cu adevarat pe cei care vor cadea sufleteste din pricina acestei saptamani de rugaciune pentru unitatea crestina. Putem sa ne plangem si pe noi, ca neam, caci nu vom scapa de mania lui Dumnezeu. Putem sa ne plangem pacatele mai mult decat oricand, caci pentru pacatele noastre ingaduie Dumnezeu sa fim incercati din nou ca argintul. |
Citat:
De ce sa fie considerata rugaciunea o cadere, atat timp cat limitele pana la acre Biserica Orodoxa se afla in comuniune liturgica, cu eterodocsii sunt clar precizate. Mai degraba cred ca trebuie sa vedem aici punerea in practica a indemnului Sfantului Apostol Pavel, "sa ne facem tuturor toate...". Oare Sfintii Apostoli nu au propovaduit Evanghelia intre iudei si pagani? Biserica dintr-nceput nu a fost o comunitate exclusivista in sensul negativ al cuvantului, ci o realitate deschisa dialogului, nu insa pacatului si ereziei. La fel si in cazul Bisericii Ortodoxe, cred ca aceasta trebuie sa marturiseaca adevarul de credinta, indiferent de context, desigur in proprii termeni, si in propriul duh, nu in unele "de imprumut". |
Citat:
Înfricoșata vedenie a Sfântului Antonie despre eretici: catâri necuvântători în jurul Sfintei Mese Este cu adevărat înfricoșată vedenia avută de Sfântul Antonie pentru ereticii aflați în bisericile dreptslăvitoare. Această vedenie ilustrează și explică sugestiv pricinile pentru care [COLOR=#FF0000]Sfinții Părinți opresc cu canoane sobornicești intrarea ereticilor în sfințitele locuri, participarea lor la slujbe și liturghii, rugăciunea împreună și închinarea împreună cu dreptslăvitorii.[/COLOR] Ereticii, care nu primesc învățăturile Bisericii, ale Apostolilor și Sfinților, sunt înrâuriți de draci și de tatăl lor, Diavolul, spre a-și propovădui vederile rătăcite. Pentru aceasta, [COLOR=#FF0000]învățătura lor e „stearpă, neînțelegătoare și a minții celei nedrepte, precum este necuvântarea catârilor”.[/COLOR] Sfântul Antonie s’a cutremurat și s’a înspăimântat când Dumnezeu i-a îngăduit să vadă arienii în jurul Sfintei Mese ca niște catâri, lovindu-o și pângărindu-o. Atât de mare era necazul și tristețea sa, încât a început să plângă, la fel ca și mulți alți credincioși de astăzi, mâhniți și înlăcrimați la vederea ereticului papă intrând și pângărind biserica Sfântului Gheorghe din Fanar, același Sfânt pe care Vaticanul l-a abolit. Sântem siguri că dacă patriarhii, arhiepiscopii și episcopii ar citi și afla despre vedenia Sfântului Antonie – bineînțeles, ca niște dreptslăvitori care cinstesc și urmează pe mai departe viața și predania Sfinților – [COLOR=#FF0000]vor înceta primirile și vizitele reciproce, săptămânile de rugăciune împreună și trimiterea reprezentanților lor la sărbătorile anuale. Altfel, și ei se vor face părtași în înfricoșata vedenie a Sfântului Antonie.[/COLOR] Potrivit „Vieții” istorisite de Marele Athanasie, Va urma |
continuare
http://www.razbointrucuvant.ro/wp-co....thumbnail.jpgMânia lui Dumnezeu a cuprins Biserica de mulți ani. Papismul și ecumenismul biruiesc. La vremea lor, Marele Athanasie și ceilalți Sfinți Părinți au înțeles primejdia înfățișată în vedenia Marelui Antonie. [COLOR=#FF0000]Sântem acum martori ai întinării bisericilor și Sfintelor Altare cu rugăciuni în comun și liturghii laolaltă cu „neînțelegătorii” (iraționalii) eretici; asistăm la această întinare și o lăudăm, alăturându-ne noi înșine la lovirea Sfintei Sfintelor. [/COLOR] |
Nici mie nu mi se pare in regul aceasta saptamana de rugaciune, nu are esenta... este doar fast si posibila cadere in erezie...
|
Citat:
|
Am impresia ca acest tip de rugaciune e o dovada fatarniciei. Iar rugaciunea curata e lipsita de ipocrizie.
|
Citat:
|
Daca s-ar dori, s-ar putea realiza un lucru placut lui Dumnezeu, pentru slava lui Dumnezeu, nu pentru slava omului. Pentru mantuirea aproapelui, nu pentru avantaje personale si de grup.
Din pacate, se observa din ce in ce mai bine ca lucrurile nu merg intr-o directie placuta lui Dumnezu. A ne folosi de numele lui Dumnezeu pentru a urmari interese personale si de grup mi se pare o fapta pasibila de pedeapsa divina. Iar ecumenismul, asta face: se foloseste de numele lui Dumnezeu pentru a ne duce incet si sigur in alta directie... Adica s-a suit scroafa-n copac si de-acolo face pac! Si au de suferit crestinii adevarati. Cine vorbeste despre iubire si dragoste intru Hristos nu-i prigoneste pe Ierarhii si pe preotii evlaviosi, ci vine la picioarele lor. Cine vorbeste de iubire si dragoste intru Hristos uraste pacatul, nu-l promoveaza. Cine vorbeste de dragoste intru Hristos doreste mantuirea aproapelui, intru slava lui Dumnezeu, nu manipularea lui in scopuri potrivnice voii lui Dumnezeu. Faptele vorbesc. |
[COLOR=#800000]“Când credința dreptslăvitoare este în primejdie, întâietate duhovnicească are apărarea ei, lupta, susținerea tuturor celor ce se războiesc, dorința de a vărsa sângele și chiar de-a muri pentru ea; toate celelalte îndatoriri duhovnicești trec pe planul al doilea. Toți cei ce fac sau sfătuiesc altcumva caută să-și îndreptățească lașitatea și lipsa de voință, făcându-se dascăli și învățători ai nelucrării și fățărniciei“.[/COLOR] |
Sunt de parere ca nu este nevoie de o asemenea saptamana.
Vorbesc insa ca nestiutor, nestiind foarte bine ce inseamna aceasta "rugaciune comuna". Dupa mine, ceea ce este "comun" trebuie sa fie si "la fel". Cum poate exista "comuniune" acolo unde difera atat de mult lucrurile. Daca vor dialog si analiza este foarte bine, sa se dialogheze si sa se analizeze. Daca vor impreuna lucrare impotriva saraciei, a bolilor si a caderilor sociale... poate si asta e bine. Dar cand se ajunge la cult si slujire... din nestiinta, din teama sau din credinta... prefer sa nu fie vorba de "comuniune". Pentru a vorbi de "comun" in slujire, este nevoie de a se ajunge mai intai la "comun" in credinta. De asemenea, nu stiu daca este indicat sa dam cu pietre, sa judecam sau sa denigram conducerea Bisericii. Ei stiu ce fac si vor da seama de lucrurile lor, fie ele bune sau rele. Noi sa adancim cunoasterea dogmelor si a dreptei credinte (lectura), a nevointelor duhovnicesti (post, rugaciune). |
Daca un semen al nostru e bolnav:
- mergem si-l ajutam intru slava lui Dumnezeu? - stam indiferenti? - mergem si-l ajutam, dar ii cerem in schimb ceva? - profitam de situatia creata pentru a-l jefui? Iata ca in aceasta saptamana insasi Ortodoxia trece prin mari incercari. Ce se va intampla cu ea oare? Cum ne vom raporta la aceste schimbari? Noua tema a saptamanii ecumeniste de rugaciune (18 – 25 ianuarie): Impartasire, frangerea painii si rugaciunea |
Mesaj al Sf. Marcu Evghenicul catre participantii la saptamana ecumenista de rugaciune: Sunteti ca niste „fetite”, gata sa va inchinati papei!
Doamne Iisuse iarta-ma pe mine, pacatoasa. Doamne, Iisuse Hristoase iarta-i pe toti cei care in aceasta saptamana se abat de la credinta adevarata. Lumineaza-le mintea tuturor ortodocsilor ca mai intai sa asculte de Tine, Imparatul nostru ceresc, si sa faca voia Ta. Preasfanta Maica si Fecioara Maria, mantuieste poporul tau Ortodox de erezii cum stii si cum poti. Sfinte Ierahii de Sfinti Ingeri, ocrotiti-ne de toata rautatea celui viclean care cauta sa-i sminteasca si pe cei alesi. Tuturor Sfintilor care ati luptat pentru apararea credinta dreptmaritoare, rugati-va ca si alti marturisitori sa va urmeze exemplul. Sfinte Marcu Evghenicul, ocroteste Sfanta Ortodoxie, prin rugaciunile tale. Ajuta-i pe ierarhii nostri sa marturiseasca Ortodoxia asemea tie. Roaga-te lui Dumnezeu sa-i izbaveasca pe ei de toate patimile pierzatoare de suflet care-i impiedica sa marturiseasca sfanta noastra credinta stramoseasca. Amin. |
Cei ce spuneți că Biserica Ortodoxă permite împreună rugăciunea cu ereticii, puneți-vă lacăt la gură căci smintiți lumea.
În ultima instanță, Sfintele Canoane dețin tot adevărul: Canonul 10 Apostolic - Dacă cineva s-ar ruga, chiar și în casă, împreună cu cel afurisit (scos din comuniune) acela să se afurisească Canonul 45 Apostolic - Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva cu ereticii ( să săvârșească cele sfinte) să se caterisească. Canonul 46 Apostolic - Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtășire are Hristos cu Veliar ? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul ? Canonul 64 Apostolic - Dacă vreun cleric sau laic ar intra în sinagogă (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, să se și caterisească și să se afurisească. Canonul 6 Laodiceea - Nu este îngăduit ereticilor să intre în casa lui Dumnezeu dacă stăruie în eres. Canonul 33 Laodiceea - Nu se cuvine a ne ruga împreună cu ereticii sau cu schismaticii. Luați aminte !! |
Citat:
Serios, si Sfintul Apostol Pavel de ce o facea, si nu s-a caterisit si nici nu s-a afurisit? El in calatoriile sale tragea mereu la sinagogi si se ruga cu ei, discuta si petrecea cu ei. Oare l-ar fi acceptat evreii in sinul lor daca nu se si ruga cu ei? ...intradevar sa luam aminte |
Citat:
|
Citat:
|
|
se pare ca sunt si aici ortodocsi care se contrazic feroce pe marginea unui subiect care, foarte usor , poate starni neliniste prin lipsa de informatii ce privesc subiectul.
se prea poate ca ceea ce v-a infierbantat pe unii si contrariat pe ceilalti iar pe altii i-a nedumerit sa nu fie decat incercarea (nereusita) de a intui finalul (fatidic sa nu) catre care se indreapta aceasta initiativa. oare nu este mai bine sa ne vedem de ale noastre, cel putin deocamdata, atata timp cat nu se intrevede momentul inevitabil de a fi decisi cui apartinem (ca si cum prin ghicit sa fim ai lui Hristos?). Totusi cu teama pomenind numele Sau aici. nu mai bine am afla mai multe informatii despre aceste intalniri decat sa ne bazam pe supozitii, sau sa ne lansam in "care-pe-care va afurisi" ? |
Oare de ce toate aceste afirmatii ale majoritatii ortodocșilor despre ecumenism imi amintesc de Caragiale și Românii verzi ?
http://ro.wikisource.org/wiki/Români....C3.AEn_genere |
Ora este GMT +3. Ora este acum 09:44:20. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.