![]() |
CRED INTRU UNUL DUMNEZEU, TATAL ATOTTIITORUL,FACATORUL CERULUI SI AL PAMINTULUI, AL TUTUROR CELOR VAZUTE SI NEVAZUTE. SI INTRU UNUL DOMN ISUS HRISTOS, FIUL LUI DUMNEZEU, UNUL NASCUT,CARE DIN TATAL S-A NASCUT,MAI INAINTE DE TOTI VECII: LUMINA DIN LUMINA, DUMNEZEU ADEVARAT DIN DUMNEZEU ADEVARAT,NASCUT NU FACUT. CARE PENTRU NOI OAMENII SI PENTRU A NOASTRA MANTUIRE, S-A POGORIT DIN CERURI SI S-A INTRUPAT DE LA DUHUL SFINT SI DIN MARIA FECIOARA SI S- A FACUT OM. SI S-A RASTIGNIT PENTRU NOI IN ZILELE LUI PONTIU PILAT SI A PATIMIT SI S-A INGROPAT. SI A INVIAT A TREIA ZI DUPA SCRIPTURI . SI S-A INALTAT LA CERURI SI SADE DE-A DREAPTA TATALUI; SI IARASI VA SA VINA CU SLAVA, SA JUDECE VIII SI MORTII,A CARUI IMPARATIE NU VA AVEA SFIRSIT. SI INTRU DUHUL SFINT,DOMNUL DE VIATA FACATORUL, CARE DIN TATAL PURCEDE,CEL CE,IMPREUNA CU TATAL SI CU FIUL,ESTE INCHINAT SI SLAVIT,CARE A GRAIT PRIN PROOROCI ; INRU UNA,SFINTA,SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA; MARTURISESC UN BOTEZ SPRE IERTAREA PACATELOR. ASTEPT INVIEREA MORTILOR. SI VIATA VEACULUI CE VA SA FIE. AMIN . + De aici incolo ar trebui sa porneasca orice discutie a noastra pe acest forum, frati crestini.
|
Cerzul sau Simbolul Credintei este evident si fara discutie fundamentul crestinismului,
este daca vreti o sinteza a credintei crestine, o "formula" sau o "constitutie" a crestinului! Dar noi, noi cei de azi, care discutam vrute si nevrute pe acest forum; mai credem azi ca: Este un singur Dumnezeu Facator a toate? Mai credem azi in singurul Domn Iisus Hristos? mai credem ca este Fiul lui Dumnezeu, Unul Nascut? Mai credem ca este Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat? si Lumina din Lumina? Mai credem ca pentru mantuirea noastra a coborat din cer si s-a jetrfit pentru noi? Mai credem ca a inviat a treia zi din morti si s-a inaltat la cer, si va veni timpul cand are sa se intoarca sa judece vii si mortii? credem noi ca Impartia Sa nu va avea sfarsit?( aviz celor care cred in milenism) Credem ca Duhul Sfant este Domnul de viata datator? Mai credem azi in singura Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? Mai marturisim azi un singur Botez spre iertarea pacatelor? mai credem in invierea mortilor si mai asteptam viata viitoare ce va sa fie? Iubiti frati, de aici trebuie sa pornim, pt ca din pacate multe articole din Crez nu mai sunt crezute in zilele noastre nici chiar de cei care se declara crestini si activeaza pe acest forum Daca aceste lucruri nu sunt crezute; zadarnica este lupta si umblarea noastra pe aceasta lume! Domnul sa fie laudat!! |
Stiu ca unii dintre ucenicii lui Rafail Noica zic schimbate cuvintele:si sa ingropat-si sa inmormantat
si a inviat a treia zi dupa scripturi-si a inviat a treia zi potrivit scripturilor,intr-una sfanta sobornica si apostolica Biserica.Eu n-am curaj. Cand zicem "astept invierea mortilor" majoritatea mintim deoarece nu stim sa ne gandim la moarte cum trebuie.Daca ne-am astepta moartea am astepta cu adevarat invierea mortilor. |
Citat:
|
Citat:
Simbolul Credintei este al tuturor, al Bisericii, iar Biserica asta asteapta - invierea mortilor. Sa nu cadem in greseala de a fi mai `catolici decat papa` - ca tot vorbeam de modificat Crezul... Cat despre superficialitatea rugaciunii...corect, insa asta este o problema personala, nu una generala... ar trebui sa modificam si Tatal nostru, fiindca mintim cand spunem `Vie Imparatia Ta`... dar nu gresim daca il spunem asa, pt. ca in virtutea faptului ca El este Tatal NOSTRU (nu `Tatal meu`), speram ca rugaciunea aproapelui (si asta este unul dintre motivele cinstirii sfintilor) ne face demni sa cerem lucrul asta... chiar daca nu suntem personal pregatiti. |
Mai actual nici ca se poate . . . !
Citat:
|
Ai dreptate Cristi...Sa ne ierte Dumnezeu de pacatele noastre si fie sa nu uitam CREZUL nostru crestin in EL ! Amin.
|
Citat:
Crezul = simbolul de credinta. Nu este vorba de "crez in El" pt ca simbolul de credinta exprima mult mai mult, este esenta invataturii ortodoxe. Nu prea cunosc oameni care sa nu conteste macar unul din punctele Crezului (partea referitoare la Biserica si botez.. este contestata de foarte multi, din pacate). |
Citat:
ps. mai mult decat EL chiar...nu exista.... |
E Crezul in Sfanta Treime si "intr-una soborniceasca si apostoleasca Biserica".
|
Simbolul de Credinta e un valoros dar oferit noua de Sfintii Parinti. Bine ar fi sa nu-l nesocotim, ci sa-l pretuim cum se cuvine.
"Acest dumnezeiesc si cu totul sfant si peste tot desavarsit Simbol al drept-slavitoarei noastre credinte, marturisire a Sfintilor Parinti, hotarul (definitia) credintei celei adevarate, imbratisandu-l cu dragoste si primindu-l, cu sufletele, cu limba si cu buzele, marturisindu-l cu indrazneala, ca pe un sfant dar oferit noua de Dumnezeu purtatorii si de Dumnezeu slavitii si de Dumnezeu miscatii Parinti, sa-l pazim intru noi nevatamat si curat si nestricat intotdeauna" (Sfantul Simeon al Tesalonicului). |
Oriunde vei fi , calator prin ploaie , sa nu-ti uiti Crezul Ortodox
Citat:
|
Niciodata ,draga Cristi nu trebuie sa uitam acest lucru indiferent pe ce meleaguri ne aflam.Cred intr-unul Dumnezeu,Tatal Atottitorul,Facatorul cerului si al pamintului........il port in gind si in suflet peste tot unde merg.Pace si multa mila tuturor.Doamne Ajuta.
|
Duminica Sfinților Părinți de la Sinodul I Ecumenic
Trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant si Acesti trei Una sunt! (I Ioan 5, 7)
https://lh6.googleusercontent.com/-x...niceea-325.jpg Maine ,in Duminica a 7-a dupa Sfintele Pasti, Biserica Ortodoxa praznuieste primul Sinod Ecumenic al lumii crestine, care a avut loc in anul 325 in orasul Niceea, pentru a condamna erezia, adica invatarea gresita, eretica a lui Arie. Sinodul s-a organizat de Sfantul Imparat Constantin cel Mare cu mama sa Elena, la cererea Sfintilor Parinti de atunci, fiind primul imparat crestin din lume (306-337). https://lh6.googleusercontent.com/-3...938_crezul.jpg |
Citat:
Dacă în Dumnezeu n-ar fi și relația eternă dintre Tatăl și Fiul, n-ar exista o bază pentru aducerea la existență a unor făpturi conștiente, chemate și ele la starea fericită fără sfârșit a relației frățești cu Fiul, mai bine zis la hrănirea lor din relația eternă și prin fire a Fiului cu Tatăl. Și nu poate fi un destin mai înalt pentru umanitate ca acesta. Numai pentru că este un Tată, Care are din veci un Fiu, a creat Dumnezeu și o categorie de făpturi căreia să-i arate o iubire asemenea celei dintre El și Fiul Său și pe care Tatăl și Fiul Său să o ajute să se înalțe la iubirea față de Tatăl, asemenea Fiului, și la iubirea frățească față de Fiul, ca și la iubirea frățească între ele. De aceea Fiul a avut o lucrare mai apropiată în crearea lumii și a oamenilor din ea, dar și când aceștia s-au depărtat de această calitate a lor. În cazul al doilea li S-a făcut om, model și putere în iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă. Nu poate fi o existență supremă și fără de început ca model și țintă mai înaltă pentru oameni ca un astfel de Dumnezeu. Părinții Bisericii spun că, dacă n-ar fi un Fiu al lui Dumnezeu deoființă cu Tatăl, Tatăl n-ar fi binevoit să creeze pe oameni ca pe niște fii asemănători Fiului Unul-Născut pe care să-i iubească și care să-L iubească, și, nefiind acest Fiu, n-ar fi fost cineva care, din iubire față de Tatăl, să voiască să se creeze și alți fii care să iubească pe Tatăl asemenea Lui. Dumnezeu ar fi rămas, în mod fatal, ca un lipsit de atotputernicie; separat de oameni ar fi și El supus, asemenea unei esențe, unor legi de care nu poate scăpa. Fără un Dumnezeu Tată și Fiu (și Duh Sfânt), n-ar exista decât viziunea panteistă a unei esențe din care evoluează toate, în cadrul legilor ei oarbe, de nedepășit. De aceea, și când oamenii au refuzat să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor, tot Fiului I-a încredințat Tatăl misiunea să Se facă om și să arate oamenilor modelul omului cu adevărat iubitor de Dumnezeu și să le dea puterea spre aceasta. Dar cum a fost posibil ca oamenii să nu răspundă iubirii lui Dumnezeu și să nu se iubească nici între ei, iar prin aceasta să ajungă supuși morții, câtă vreme modelul lor, Fiul Unul-Născut al lui Dumnezeu, a rămas în iubirea desăvârșită față de Tatăl? Faptul acesta dureros din istoria omenirii se explică prin aceea că oamenii n-au putut fi aduși la existență ca subiecte ale firii dumnezeiești infinite, ci ale unei firi mărginite. Ei au mai primit și corpuri, pentru a trebui să se ajute și pentru a se ajuta și unii pe alții și pentru a se sfinți de Dumnezeu și corpurile lor și universul îndeobște. Pe lângă aceasta au mai fost creați și ca făpturi libere. Fiul Unul-Născut, având și El în Sine toată infinitatea ființei Tatălui, putea să îi ajute la ridicarea lor din nou spre asemănarea cu Dumnezeu. La aceasta contribuia și faptul că Fiul a avut față de Tatăl iubirea prin fire; și a avut-o din eternitate, odată cu existența Lui. Oamenilor li se cerea și voința lor, ca să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă. Și aveau în această voință și tendința de a spori în conținutul vieții lor, dată fiind mărginirea lor. Dar prin aceasta omul a putut fi și ușor amăgit să cugete că trebuie să lupte pentru subiectul propriu, ca să-și sporească viața sa, și prin aceasta să se intereseze mai puțin de Dumnezeu și de ceilalți, sau chiar să lupte cu ei, care se interesau și ei să-și atragă, din universul material și din așezarea altora, sporirea lor. Astfel, ei n-au mai dat preț iubirii față de Dumnezeu și de semeni și n-au mai folosit nici rațiunea pentru a se convinge că numai în colaborare întreolaltă, deci prin iubire și prin credința în Dumnezeu, Care, ca Făcător al tuturor, le cere această unitate prin iubirea între ei, pot spori. Au schimbat această rațiune conformă firii lor comune și Rațiunii lui Dumnezeu, sau Cuvântului și Fiului Lui, în socotințe individualiste, sau egoiste, producând prin ele o luptă în firea lor repetată în fiecare. Sfântul Maxim Mărturisitorul a dezvoltat pe larg această idee în „Epistola către Ioan Cubicularul. Despre iubire“. El a descris cum persoanele umane, în loc să înainteze spre iubire între ele, ca o înaintare a unuia în altul și în considerarea de către unul a celuilalt ca o sine proprie, după asemănarea Sfintei Treimi, au ales să se urască și să sporească lupta între ele, susținând în cadrul firii celei una, repetată în ele, putința de a se sfâșia. Căci persoanele umane nu pot învinge amăgirea căutării infinității în sinea proprie, fără credință în Dumnezeu și alipirea la El, Singurul de la Care le poate veni puterea unirii între ei și cu El prin iubire. Numai unindu-ne prin iubire cu Dumnezeu, ne vine de la El puterea normală a unității firii umane. Și numai în unitatea în firea purtată de persoane diferite, care le vine din iubirea întreolaltă și în unirea cu Dumnezeu, stă normalitatea ei. |
Doamne ajuta!
Circula zilele trecute pe FB o "cugetare" cum ca (nu ar fi bine ) sa spui Tatal nostru, daca nu te consideri un adevarat fiu; sa nu spui "faca-se voia Ta" daca nu esti dispus sa o accepti, sa nu spui "precum si noi iertam.." daca nu suntem dispusi sa o facem, "si ne izbaveste de cel viclean" daca avem de gand sa facem rele, etc.. Pana la urma cineva a contestat-o, zicand nu trebuie ingradit nimanui dreptul la rugaciune, chiar daca nu e tocmai cu sufletul curat... Acum vin si eu cu o dilema : se spune ca pentru a fii un crestin adevarat, ortodox sau catolic, una din conditiile de baza este sa stii Crezul, si nu numai sa-l stii, dar sa-l si crezi, absolut fiecare fraza care se spune in aceasta marturisire de credinta. (Tb sa recunoastem ca sunt multi semeni ai nostri care cred in Dumnezeu, dar nu chiar toate "detaliile": ca s-a coborat din ceruri, ca s-a intrupat, ca a inviat si s-a suit la ceruri, ori pana la urma tocmai astea sunt elementele definitorii ale crestinismului, restul elementelor le intalnim in majoritatea religiilor, existenta unui Dumnezeu - creator, a unui Duh sfant "care a grait prin prooroci" si in unele religii chiar unele "intrupari " ("avatara") ale diverselor zeitati).Deci , intrebarea mea e: ce ar trebui sa faca, ce atitudine sa adopte cei care nu cred in totalitate,ci doa fragmente din marturisirea de credinta? sa stea departe de biserica? Sa nu indrazneasa sa mai ceara ajutorul atunci cand au necazuri? Sau va veni si pentru ei o vreme de rascruce in care vor zice precum acel personaj din Sf Evanghelie "cred, Doamne, ajuta necredintei mele"? |
Cred că trebuie întâi de toate să fie sinceri cu ei înșiși, dar și cu ceilalți. De fapt, întâi de toate cu Dumnezeu. Să nu spună Crezul formal. Să mărturisească ceea ce pot mărturisi, iar pentru ce nu pot, să spună, cum ai zis: „Cred, Doamne, ajută necredinței mele!”
Dar să îndrăznească la mila Domnului, pentru că El este bun și cu drepții, și cu nedrepții, cu credincioșii și cu necredincioșii. Și să nu stea departe de Biserică. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Doamne ajută! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:37:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.