Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Rugaciuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5048)
-   -   + CREZUL + (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=1200)

cristiboss56 05.01.2007 18:46:23

CRED INTRU UNUL DUMNEZEU, TATAL ATOTTIITORUL,FACATORUL CERULUI SI AL PAMINTULUI, AL TUTUROR CELOR VAZUTE SI NEVAZUTE. SI INTRU UNUL DOMN ISUS HRISTOS, FIUL LUI DUMNEZEU, UNUL NASCUT,CARE DIN TATAL S-A NASCUT,MAI INAINTE DE TOTI VECII: LUMINA DIN LUMINA, DUMNEZEU ADEVARAT DIN DUMNEZEU ADEVARAT,NASCUT NU FACUT. CARE PENTRU NOI OAMENII SI PENTRU A NOASTRA MANTUIRE, S-A POGORIT DIN CERURI SI S-A INTRUPAT DE LA DUHUL SFINT SI DIN MARIA FECIOARA SI S- A FACUT OM. SI S-A RASTIGNIT PENTRU NOI IN ZILELE LUI PONTIU PILAT SI A PATIMIT SI S-A INGROPAT. SI A INVIAT A TREIA ZI DUPA SCRIPTURI . SI S-A INALTAT LA CERURI SI SADE DE-A DREAPTA TATALUI; SI IARASI VA SA VINA CU SLAVA, SA JUDECE VIII SI MORTII,A CARUI IMPARATIE NU VA AVEA SFIRSIT. SI INTRU DUHUL SFINT,DOMNUL DE VIATA FACATORUL, CARE DIN TATAL PURCEDE,CEL CE,IMPREUNA CU TATAL SI CU FIUL,ESTE INCHINAT SI SLAVIT,CARE A GRAIT PRIN PROOROCI ; INRU UNA,SFINTA,SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA; MARTURISESC UN BOTEZ SPRE IERTAREA PACATELOR. ASTEPT INVIEREA MORTILOR. SI VIATA VEACULUI CE VA SA FIE. AMIN . + De aici incolo ar trebui sa porneasca orice discutie a noastra pe acest forum, frati crestini.

danyel 16.01.2007 22:44:00

Cerzul sau Simbolul Credintei este evident si fara discutie fundamentul crestinismului,
este daca vreti o sinteza a credintei crestine, o "formula" sau o "constitutie" a crestinului!
Dar noi, noi cei de azi, care discutam vrute si nevrute pe acest forum; mai credem azi ca: Este un singur Dumnezeu Facator a toate?
Mai credem azi in singurul Domn Iisus Hristos?
mai credem ca este Fiul lui Dumnezeu, Unul Nascut?
Mai credem ca este Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat? si Lumina din Lumina?
Mai credem ca pentru mantuirea noastra a coborat din cer si s-a jetrfit pentru noi?
Mai credem ca a inviat a treia zi din morti si s-a inaltat la cer, si va veni timpul cand are sa se intoarca sa judece vii si mortii?
credem noi ca Impartia Sa nu va avea sfarsit?( aviz celor care cred in milenism)
Credem ca Duhul Sfant este Domnul de viata datator?

Mai credem azi in singura Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica?
Mai marturisim azi un singur Botez spre iertarea pacatelor?
mai credem in invierea mortilor si mai asteptam viata viitoare ce va sa fie?
Iubiti frati, de aici trebuie sa pornim, pt ca din pacate multe articole din Crez nu mai sunt crezute in zilele noastre nici chiar de cei care se declara crestini si activeaza pe acest forum
Daca aceste lucruri nu sunt crezute; zadarnica este lupta si umblarea noastra pe aceasta lume!
Domnul sa fie laudat!!

umilinta 21.03.2007 16:34:42

Stiu ca unii dintre ucenicii lui Rafail Noica zic schimbate cuvintele:si sa ingropat-si sa inmormantat
si a inviat a treia zi dupa scripturi-si a inviat a treia zi potrivit scripturilor,intr-una sfanta
sobornica si apostolica Biserica.Eu n-am curaj.
Cand zicem "astept invierea mortilor" majoritatea mintim deoarece nu stim sa ne gandim la moarte cum
trebuie.Daca ne-am astepta moartea am astepta cu adevarat invierea mortilor.

veilur 22.03.2007 20:33:06

Citat:

În prealabil postat de umilinta
Stiu ca unii dintre ucenicii lui Rafail Noica zic schimbate cuvintele:si sa ingropat-si sa inmormantat
si a inviat a treia zi dupa scripturi-si a inviat a treia zi potrivit scripturilor,intr-una sfanta
sobornica si apostolica Biserica.Eu n-am curaj.
Cand zicem "astept invierea mortilor" majoritatea mintim deoarece nu stim sa ne gandim la moarte cum
trebuie.Daca ne-am astepta moartea am astepta cu adevarat invierea mortilor.

Sa stii ca e posibil sa fie si asa cum spui tu, la feptul ca mintim atunci cand spunem ca asteptam invierea mortilor. Imi place atitudinea luata de tine, adica ai evidentiat ce era mai important: faptul ca mintim si manifestam superficialitate fata de rugaciuni. E bine ca ai pus punctul pe "i" :)

odin 22.03.2007 21:13:46

Citat:

În prealabil postat de veilur
Citat:

În prealabil postat de umilinta
Stiu ca unii dintre ucenicii lui Rafail Noica zic schimbate cuvintele:si sa ingropat-si sa inmormantat
si a inviat a treia zi dupa scripturi-si a inviat a treia zi potrivit scripturilor,intr-una sfanta
sobornica si apostolica Biserica.Eu n-am curaj.
Cand zicem "astept invierea mortilor" majoritatea mintim deoarece nu stim sa ne gandim la moarte cum
trebuie.Daca ne-am astepta moartea am astepta cu adevarat invierea mortilor.

Sa stii ca e posibil sa fie si asa cum spui tu, la feptul ca mintim atunci cand spunem ca asteptam invierea mortilor. Imi place atitudinea luata de tine, adica ai evidentiat ce era mai important: faptul ca mintim si manifestam superficialitate fata de rugaciuni. E bine ca ai pus punctul pe "i" :)

Nu mi se pare normal sa se schimbe ceva din Crez (si asta nu fiindca niste hotarari sinodale ar fi stipulat in mod clar lucrul asta). In primul rand, Crezul NU este o rugaciune - este o marturisire de credinta. Valoarea lui consta tocmai in faptul ca reprezinta crezul Bisericii, nu a unui anume individ... fie el si ucenic al lui Noica. Biserica crede si spera in invierea mortilor si mai ales manifesta dorinta de a se uni cu Biserica triumfatoare (sau cei din rai) - de a se bucura de prezenta lui Dumnezeu, `fata catre fata`, nu prin `ghicitura`. Binenteles, ca la nivel personal nu prea ne socotim demni sau pregatiti... dar este vorba de o credinta comuna, generala a comunitatii care il rosteste - de asta Crezul se rosteste de intreaga biserica si nu doar de un om... Este o idee de unitate, de comuniune care se reflecta din aceasta - asteptarea invierii mortilor se face din prisma tuturor.. se aplica si in acest caz invatatura ca `mantuirea o dobandesti in cel de langa tine`.
Simbolul Credintei este al tuturor, al Bisericii, iar Biserica asta asteapta - invierea mortilor.
Sa nu cadem in greseala de a fi mai `catolici decat papa` - ca tot vorbeam de modificat Crezul...
Cat despre superficialitatea rugaciunii...corect, insa asta este o problema personala, nu una generala... ar trebui sa modificam si Tatal nostru, fiindca mintim cand spunem `Vie Imparatia Ta`... dar nu gresim daca il spunem asa, pt. ca in virtutea faptului ca El este Tatal NOSTRU (nu `Tatal meu`), speram ca rugaciunea aproapelui (si asta este unul dintre motivele cinstirii sfintilor) ne face demni sa cerem lucrul asta... chiar daca nu suntem personal pregatiti.

cristiboss56 12.04.2011 20:41:08

Mai actual nici ca se poate . . . !
 
Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 14370)
Cerzul sau Simbolul Credintei este evident si fara discutie fundamentul crestinismului,
este daca vreti o sinteza a credintei crestine, o "formula" sau o "constitutie" a crestinului!
Dar noi, noi cei de azi, care discutam vrute si nevrute pe acest forum; mai credem azi ca: Este un singur Dumnezeu Facator a toate?
Mai credem azi in singurul Domn Iisus Hristos?
mai credem ca este Fiul lui Dumnezeu, Unul Nascut?
Mai credem ca este Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat? si Lumina din Lumina?
Mai credem ca pentru mantuirea noastra a coborat din cer si s-a jetrfit pentru noi?
Mai credem ca a inviat a treia zi din morti si s-a inaltat la cer, si va veni timpul cand are sa se intoarca sa judece vii si mortii?
credem noi ca Impartia Sa nu va avea sfarsit?( aviz celor care cred in milenism)
Credem ca Duhul Sfant este Domnul de viata datator?

Mai credem azi in singura Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica?
Mai marturisim azi un singur Botez spre iertarea pacatelor?
mai credem in invierea mortilor si mai asteptam viata viitoare ce va sa fie?
Iubiti frati, de aici trebuie sa pornim, pt ca din pacate multe articole din Crez nu mai sunt crezute in zilele noastre nici chiar de cei care se declara crestini si activeaza pe acest forum
Daca aceste lucruri nu sunt crezute; zadarnica este lupta si umblarea noastra pe aceasta lume!
Domnul sa fie laudat!!

Cele scrise aici in urma cu niste ani , sunt mai actuale ca nici cand , aruncand o simpla privire pe la Topicul Generalitati si in general pe forum unde spiritele se incing mai tot timpul , concluzia lui Daniel sa ne fie moment de meditatie :" . . . pt ca din pacate multe articole din Crez nu mai sunt crezute zilele noastre nici chiar de cei care se declara crestini si activeaza pe acest forum . . . " Si tot concluzia lui Daniel : " Dar noi, cei de azi , care discutam vrute si nevrute pe acest forum , mai credem azi ca : . . . "

calator prin ploaie 12.04.2011 20:48:00

Ai dreptate Cristi...Sa ne ierte Dumnezeu de pacatele noastre si fie sa nu uitam CREZUL nostru crestin in EL ! Amin.

anna21 12.04.2011 20:56:14

Citat:

În prealabil postat de calator prin ploaie (Post 353961)
Ai dreptate Cristi...Sa ne ierte Dumnezeu de pacatele noastre si fie sa nu uitam CREZUL nostru crestin in EL ! Amin.

Nu este "crez in El".

Crezul = simbolul de credinta.
Nu este vorba de "crez in El" pt ca simbolul de credinta exprima mult mai mult, este esenta invataturii ortodoxe.

Nu prea cunosc oameni care sa nu conteste macar unul din punctele Crezului (partea referitoare la Biserica si botez.. este contestata de foarte multi, din pacate).

calator prin ploaie 12.04.2011 21:03:56

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 353966)
Nu este "crez in El".

Crezul = simbolul de credinta.
Nu este vorba de "crez in El" pt ca simbolul de credinta exprima mult mai mult, este esenta invataturii ortodoxe.

Nu prea cunosc oameni care sa nu conteste macar unul din punctele Crezului (partea referitoare la Biserica si botez.. este contestata de foarte multi, din pacate).

eu ma exprim in stilul meu...si n-am minimalizat nimic...ci am sintetizat...mult mai multe prin acele cuvinte...oamenii pot simti acelasi lucru dar il pot reda diferit , dar ca esenta identic fiind...

ps. mai mult decat EL chiar...nu exista....

glykys 12.04.2011 21:37:57

E Crezul in Sfanta Treime si "intr-una soborniceasca si apostoleasca Biserica".

George.m 12.04.2011 22:38:35

Simbolul de Credinta e un valoros dar oferit noua de Sfintii Parinti. Bine ar fi sa nu-l nesocotim, ci sa-l pretuim cum se cuvine.

"Acest dumnezeiesc si cu totul sfant si peste tot desavarsit Simbol al drept-slavitoarei noastre credinte, marturisire a Sfintilor Parinti, hotarul (definitia) credintei celei adevarate, imbratisandu-l cu dragoste si primindu-l, cu sufletele, cu limba si cu buzele, marturisindu-l cu indrazneala, ca pe un sfant dar oferit noua de Dumnezeu purtatorii si de Dumnezeu slavitii si de Dumnezeu miscatii Parinti, sa-l pazim intru noi nevatamat si curat si nestricat intotdeauna" (Sfantul Simeon al Tesalonicului).

cristiboss56 14.04.2011 21:44:19

Oriunde vei fi , calator prin ploaie , sa nu-ti uiti Crezul Ortodox
 
Citat:

În prealabil postat de calator prin ploaie (Post 353961)
Ai dreptate Cristi...Sa ne ierte Dumnezeu de pacatele noastre si fie sa nu uitam CREZUL nostru

Si sa-i ierte Dumnezeu pe toti cei care ne urasc si ne clevetesc pe nedrept , si sa nu uitam Crezul nostru Ortodox , care este inima credintei noastre si care ne aduna pe credinciosi , pe cei care avem aceasi credinta ! " Biserica este adunarea oamenuilor in iubirea Preasfintei Treimi pe baza Crezului Ortodox "

solentina 15.04.2011 00:17:50

Niciodata ,draga Cristi nu trebuie sa uitam acest lucru indiferent pe ce meleaguri ne aflam.Cred intr-unul Dumnezeu,Tatal Atottitorul,Facatorul cerului si al pamintului........il port in gind si in suflet peste tot unde merg.Pace si multa mila tuturor.Doamne Ajuta.

cristiboss56 15.06.2013 22:34:25

Duminica Sfinților Părinți de la Sinodul I Ecumenic
 
Trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant si Acesti trei Una sunt! (I Ioan 5, 7)

https://lh6.googleusercontent.com/-x...niceea-325.jpg


Maine ,in Duminica a 7-a dupa Sfintele Pasti, Biserica Ortodoxa praznuieste primul Sinod Ecumenic al lumii crestine, care a avut loc in anul 325 in orasul Niceea, pentru a condamna erezia, adica invatarea gresita, eretica a lui Arie. Sinodul s-a organizat de Sfantul Imparat Constantin cel Mare cu mama sa Elena, la cererea Sfintilor Parinti de atunci, fiind primul imparat crestin din lume (306-337).

https://lh6.googleusercontent.com/-3...938_crezul.jpg

cristiboss56 15.06.2013 22:52:41

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 353978)
E Crezul in Sfanta Treime .

Cateva cuvinte de folos ale Parintelui Staniloae :

Dacă în Dumnezeu n-ar fi și relația eternă dintre Tatăl și Fiul, n-ar exista o bază pentru aducerea la existență a unor făpturi conștiente, chemate și ele la starea fericită fără sfârșit a relației frățești cu Fiul, mai bine zis la hrănirea lor din relația eternă și prin fire a Fiului cu Tatăl. Și nu poate fi un destin mai înalt pentru umanitate ca acesta.

Numai pentru că este un Tată, Care are din veci un Fiu, a creat Dumnezeu și o categorie de făpturi căreia să-i arate o iubire asemenea celei dintre El și Fiul Său și pe care Tatăl și Fiul Său să o ajute să se înalțe la iubirea față de Tatăl, asemenea Fiului, și la iubirea frățească față de Fiul, ca și la iubirea frățească între ele.

De aceea Fiul a avut o lucrare mai apropiată în crearea lumii și a oamenilor din ea, dar și când aceștia s-au depărtat de această calitate a lor. În cazul al doilea li S-a făcut om, model și putere în iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă.

Nu poate fi o existență supremă și fără de început ca model și țintă mai înaltă pentru oameni ca un astfel de Dumnezeu.

Părinții Bisericii spun că, dacă n-ar fi un Fiu al lui Dumnezeu deoființă cu Tatăl, Tatăl n-ar fi binevoit să creeze pe oameni ca pe niște fii asemănători Fiului Unul-Născut pe care să-i iubească și care să-L iubească, și, nefiind acest Fiu, n-ar fi fost cineva care, din iubire față de Tatăl, să voiască să se creeze și alți fii care să iubească pe Tatăl asemenea Lui. Dumnezeu ar fi rămas, în mod fatal, ca un lipsit de atotputernicie; separat de oameni ar fi și El supus, asemenea unei esențe, unor legi de care nu poate scăpa. Fără un Dumnezeu Tată și Fiu (și Duh Sfânt), n-ar exista decât viziunea panteistă a unei esențe din care evoluează toate, în cadrul legilor ei oarbe, de nedepășit.

De aceea, și când oamenii au refuzat să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor, tot Fiului I-a încredințat Tatăl misiunea să Se facă om și să arate oamenilor modelul omului cu adevărat iubitor de Dumnezeu și să le dea puterea spre aceasta.

Dar cum a fost posibil ca oamenii să nu răspundă iubirii lui Dumnezeu și să nu se iubească nici între ei, iar prin aceasta să ajungă supuși morții, câtă vreme modelul lor, Fiul Unul-Născut al lui Dumnezeu, a rămas în iubirea desăvârșită față de Tatăl?

Faptul acesta dureros din istoria omenirii se explică prin aceea că oamenii n-au putut fi aduși la existență ca subiecte ale firii dumnezeiești infinite, ci ale unei firi mărginite. Ei au mai primit și corpuri, pentru a trebui să se ajute și pentru a se ajuta și unii pe alții și pentru a se sfinți de Dumnezeu și corpurile lor și universul îndeobște. Pe lângă aceasta au mai fost creați și ca făpturi libere. Fiul Unul-Născut, având și El în Sine toată infinitatea ființei Tatălui, putea să îi ajute la ridicarea lor din nou spre asemănarea cu Dumnezeu. La aceasta contribuia și faptul că Fiul a avut față de Tatăl iubirea prin fire; și a avut-o din eternitate, odată cu existența Lui.

Oamenilor li se cerea și voința lor, ca să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă. Și aveau în această voință și tendința de a spori în conținutul vieții lor, dată fiind mărginirea lor. Dar prin aceasta omul a putut fi și ușor amăgit să cugete că trebuie să lupte pentru subiectul propriu, ca să-și sporească viața sa, și prin aceasta să se intereseze mai puțin de Dumnezeu și de ceilalți, sau chiar să lupte cu ei, care se interesau și ei să-și atragă, din universul material și din așezarea altora, sporirea lor.

Astfel, ei n-au mai dat preț iubirii față de Dumnezeu și de semeni și n-au mai folosit nici rațiunea pentru a se convinge că numai în colaborare întreolaltă, deci prin iubire și prin credința în Dumnezeu, Care, ca Făcător al tuturor, le cere această unitate prin iubirea între ei, pot spori. Au schimbat această rațiune conformă firii lor comune și Rațiunii lui Dumnezeu, sau Cuvântului și Fiului Lui, în socotințe individualiste, sau egoiste, producând prin ele o luptă în firea lor repetată în fiecare.

Sfântul Maxim Mărturisitorul a dezvoltat pe larg această idee în „Epistola către Ioan Cubicularul. Despre iubire“. El a descris cum persoanele umane, în loc să înainteze spre iubire între ele, ca o înaintare a unuia în altul și în considerarea de către unul a celuilalt ca o sine proprie, după asemănarea Sfintei Treimi, au ales să se urască și să sporească lupta între ele, susținând în cadrul firii celei una, repetată în ele, putința de a se sfâșia. Căci persoanele umane nu pot învinge amăgirea căutării infinității în sinea proprie, fără credință în Dumnezeu și alipirea la El, Singurul de la Care le poate veni puterea unirii între ei și cu El prin iubire. Numai unindu-ne prin iubire cu Dumnezeu, ne vine de la El puterea normală a unității firii umane. Și numai în unitatea în firea purtată de persoane diferite, care le vine din iubirea întreolaltă și în unirea cu Dumnezeu, stă normalitatea ei.

fallen 21.07.2013 14:33:53

Doamne ajuta!
Circula zilele trecute pe FB o "cugetare" cum ca (nu ar fi bine ) sa spui Tatal nostru, daca nu te consideri un adevarat fiu; sa nu spui "faca-se voia Ta" daca nu esti dispus sa o accepti, sa nu spui "precum si noi iertam.." daca nu suntem dispusi sa o facem, "si ne izbaveste de cel viclean" daca avem de gand sa facem rele, etc.. Pana la urma cineva a contestat-o, zicand nu trebuie ingradit nimanui dreptul la rugaciune, chiar daca nu e tocmai cu sufletul curat...
Acum vin si eu cu o dilema : se spune ca pentru a fii un crestin adevarat, ortodox sau catolic, una din conditiile de baza este sa stii Crezul, si nu numai sa-l stii, dar sa-l si crezi, absolut fiecare fraza care se spune in aceasta marturisire de credinta. (Tb sa recunoastem ca sunt multi semeni ai nostri care cred in Dumnezeu, dar nu chiar toate "detaliile": ca s-a coborat din ceruri, ca s-a intrupat, ca a inviat si s-a suit la ceruri, ori pana la urma tocmai astea sunt elementele definitorii ale crestinismului, restul elementelor le intalnim in majoritatea religiilor, existenta unui Dumnezeu - creator, a unui Duh sfant "care a grait prin prooroci" si in unele religii chiar unele "intrupari " ("avatara") ale diverselor zeitati).Deci , intrebarea mea e: ce ar trebui sa faca, ce atitudine sa adopte cei care nu cred in totalitate,ci doa fragmente din marturisirea de credinta? sa stea departe de biserica? Sa nu indrazneasa sa mai ceara ajutorul atunci cand au necazuri? Sau va veni si pentru ei o vreme de rascruce in care vor zice precum acel personaj din Sf Evanghelie "cred, Doamne, ajuta necredintei mele"?

N.Priceputu 21.07.2013 16:12:42

Cred că trebuie întâi de toate să fie sinceri cu ei înșiși, dar și cu ceilalți. De fapt, întâi de toate cu Dumnezeu. Să nu spună Crezul formal. Să mărturisească ceea ce pot mărturisi, iar pentru ce nu pot, să spună, cum ai zis: „Cred, Doamne, ajută necredinței mele!”
Dar să îndrăznească la mila Domnului, pentru că El este bun și cu drepții, și cu nedrepții, cu credincioșii și cu necredincioșii.
Și să nu stea departe de Biserică.

Lucian008 21.07.2013 16:46:26

Citat:

În prealabil postat de fallen (Post 527213)
Doamne ajuta!
Circula zilele trecute pe FB o "cugetare" cum ca (nu ar fi bine ) sa spui Tatal nostru, daca nu te consideri un adevarat fiu; sa nu spui "faca-se voia Ta" daca nu esti dispus sa o accepti, sa nu spui "precum si noi iertam.." daca nu suntem dispusi sa o facem, "si ne izbaveste de cel viclean" daca avem de gand sa facem rele, etc.. Pana la urma cineva a contestat-o, zicand nu trebuie ingradit nimanui dreptul la rugaciune, chiar daca nu e tocmai cu sufletul curat...

Problema este pusa gresit. Problema nu trebuie pusa in sensul de: ce sa faca cineva care nu aplica in viata sa cuvintele rugaciunii? Altfel zis sa repetam formal, fara a trai cuvintele rugaciunii. Da, exista o treapta in a te ruga, prima, ce presupune doar rostirea cuvintelor. Dar daca aceasta este o treapta de inceput, o treapta spre rugaciunea desavarsita, rostirea cuvintelor rugaciunii fara sa le crezi nu este o treapta a rugaciunii, nu este rugaciune. Cel mult poate fi superstitie, ideea de tonomat, ca la nevoie ma ajuta Dumnezeu (in cele materiale, pentru ca o astfel de "traire" a "rugaciunii" exclude din start ca scop al vietii dobandirea mantuirii).

Citat:

În prealabil postat de fallen (Post 527213)
Acum vin si eu cu o dilema : se spune ca pentru a fii un crestin adevarat, ortodox sau catolic, una din conditiile de baza este sa stii Crezul, si nu numai sa-l stii, dar sa-l si crezi, absolut fiecare fraza care se spune in aceasta marturisire de credinta. (Tb sa recunoastem ca sunt multi semeni ai nostri care cred in Dumnezeu, dar nu chiar toate "detaliile": ca s-a coborat din ceruri, ca s-a intrupat, ca a inviat si s-a suit la ceruri, ori pana la urma tocmai astea sunt elementele definitorii ale crestinismului, restul elementelor le intalnim in majoritatea religiilor, existenta unui Dumnezeu - creator, a unui Duh sfant "care a grait prin prooroci" si in unele religii chiar unele "intrupari " ("avatara") ale diverselor zeitati).Deci , intrebarea mea e: ce ar trebui sa faca, ce atitudine sa adopte cei care nu cred in totalitate,ci doa fragmente din marturisirea de credinta? sa stea departe de biserica? Sa nu indrazneasa sa mai ceara ajutorul atunci cand au necazuri? Sau va veni si pentru ei o vreme de rascruce in care vor zice precum acel personaj din Sf Evanghelie "cred, Doamne, ajuta necredintei mele"?

Cel care nu crede in totalitate in invataturile Bisericii, altfel spus, crede in invataturi straine Bisericii, invataturi de credinta gresite, erezii, nu poate fi membru al Bisericii lui Hristos. Ne ascundem in asa zisa societate contemporana toleranta si astfel "adaptam" invataturile Bisericii la cele ale societatii. Canoanele Bisericii spun clar ca cel care nu marturiseste credinta crestina trebuie exclus din Biserica si nu poate fi in comuniune cu Hristos. Hristos Insusi a zis ca cine nu este cu El este impotriva Lui.

cezar_ioan 21.07.2013 17:11:53

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 522828)
Cateva cuvinte de folos ale Parintelui Staniloae :

Dacă în Dumnezeu n-ar fi și relația eternă dintre Tatăl și Fiul, n-ar exista o bază pentru aducerea la existență a unor făpturi conștiente, chemate și ele la starea fericită fără sfârșit a relației frățești cu Fiul, mai bine zis la hrănirea lor din relația eternă și prin fire a Fiului cu Tatăl. Și nu poate fi un destin mai înalt pentru umanitate ca acesta.

Numai pentru că este un Tată, Care are din veci un Fiu, a creat Dumnezeu și o categorie de făpturi căreia să-i arate o iubire asemenea celei dintre El și Fiul Său și pe care Tatăl și Fiul Său să o ajute să se înalțe la iubirea față de Tatăl, asemenea Fiului, și la iubirea frățească față de Fiul, ca și la iubirea frățească între ele.

De aceea Fiul a avut o lucrare mai apropiată în crearea lumii și a oamenilor din ea, dar și când aceștia s-au depărtat de această calitate a lor. În cazul al doilea li S-a făcut om, model și putere în iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă.

Nu poate fi o existență supremă și fără de început ca model și țintă mai înaltă pentru oameni ca un astfel de Dumnezeu.

Părinții Bisericii spun că, dacă n-ar fi un Fiu al lui Dumnezeu deoființă cu Tatăl, Tatăl n-ar fi binevoit să creeze pe oameni ca pe niște fii asemănători Fiului Unul-Născut pe care să-i iubească și care să-L iubească, și, nefiind acest Fiu, n-ar fi fost cineva care, din iubire față de Tatăl, să voiască să se creeze și alți fii care să iubească pe Tatăl asemenea Lui. Dumnezeu ar fi rămas, în mod fatal, ca un lipsit de atotputernicie; separat de oameni ar fi și El supus, asemenea unei esențe, unor legi de care nu poate scăpa. Fără un Dumnezeu Tată și Fiu (și Duh Sfânt), n-ar exista decât viziunea panteistă a unei esențe din care evoluează toate, în cadrul legilor ei oarbe, de nedepășit.

De aceea, și când oamenii au refuzat să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor, tot Fiului I-a încredințat Tatăl misiunea să Se facă om și să arate oamenilor modelul omului cu adevărat iubitor de Dumnezeu și să le dea puterea spre aceasta.

Dar cum a fost posibil ca oamenii să nu răspundă iubirii lui Dumnezeu și să nu se iubească nici între ei, iar prin aceasta să ajungă supuși morții, câtă vreme modelul lor, Fiul Unul-Născut al lui Dumnezeu, a rămas în iubirea desăvârșită față de Tatăl?

Faptul acesta dureros din istoria omenirii se explică prin aceea că oamenii n-au putut fi aduși la existență ca subiecte ale firii dumnezeiești infinite, ci ale unei firi mărginite. Ei au mai primit și corpuri, pentru a trebui să se ajute și pentru a se ajuta și unii pe alții și pentru a se sfinți de Dumnezeu și corpurile lor și universul îndeobște. Pe lângă aceasta au mai fost creați și ca făpturi libere. Fiul Unul-Născut, având și El în Sine toată infinitatea ființei Tatălui, putea să îi ajute la ridicarea lor din nou spre asemănarea cu Dumnezeu. La aceasta contribuia și faptul că Fiul a avut față de Tatăl iubirea prin fire; și a avut-o din eternitate, odată cu existența Lui.

Oamenilor li se cerea și voința lor, ca să răspundă iubirii lui Dumnezeu cu iubirea lor față de Dumnezeu și întreolaltă. Și aveau în această voință și tendința de a spori în conținutul vieții lor, dată fiind mărginirea lor. Dar prin aceasta omul a putut fi și ușor amăgit să cugete că trebuie să lupte pentru subiectul propriu, ca să-și sporească viața sa, și prin aceasta să se intereseze mai puțin de Dumnezeu și de ceilalți, sau chiar să lupte cu ei, care se interesau și ei să-și atragă, din universul material și din așezarea altora, sporirea lor.

Astfel, ei n-au mai dat preț iubirii față de Dumnezeu și de semeni și n-au mai folosit nici rațiunea pentru a se convinge că numai în colaborare întreolaltă, deci prin iubire și prin credința în Dumnezeu, Care, ca Făcător al tuturor, le cere această unitate prin iubirea între ei, pot spori. Au schimbat această rațiune conformă firii lor comune și Rațiunii lui Dumnezeu, sau Cuvântului și Fiului Lui, în socotințe individualiste, sau egoiste, producând prin ele o luptă în firea lor repetată în fiecare.

Sfântul Maxim Mărturisitorul a dezvoltat pe larg această idee în „Epistola către Ioan Cubicularul. Despre iubire“. El a descris cum persoanele umane, în loc să înainteze spre iubire între ele, ca o înaintare a unuia în altul și în considerarea de către unul a celuilalt ca o sine proprie, după asemănarea Sfintei Treimi, au ales să se urască și să sporească lupta între ele, susținând în cadrul firii celei una, repetată în ele, putința de a se sfâșia. Căci persoanele umane nu pot învinge amăgirea căutării infinității în sinea proprie, fără credință în Dumnezeu și alipirea la El, Singurul de la Care le poate veni puterea unirii între ei și cu El prin iubire. Numai unindu-ne prin iubire cu Dumnezeu, ne vine de la El puterea normală a unității firii umane. Și numai în unitatea în firea purtată de persoane diferite, care le vine din iubirea întreolaltă și în unirea cu Dumnezeu, stă normalitatea ei.

Foarte frumoasă postare, mulțumesc Cristiane!
Doamne ajută!


Ora este GMT +3. Ora este acum 17:37:46.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.