Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Dictionar forum (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=12095)

Melissa 02.02.2011 16:18:29

Dictionar FORUM
 
Observand pe forum multe neintelegeri in comunicare, care se produc din cauza folosirii unor termeni care au mai multe intelesuri/aspecte sau folosirii unor termeni corecti intr-un context incorect, pentru a evita haosul mental al tuturor ,consider ca acesti termeni trebuiesc explicati undeva (eu am zis sa fac un topic special pentru asta).
De aceea, ii rog pe toti cei ce doresc sa explice sau sa ceara anumite explicatii, sa o faca aici,pentru simplul motiv ca toti sa intelegem corect mesajul celuilalt si atunci cand ceva ne scapa, sa putem gasi aici( sau sa putem intreba) termenul cautat si intelesul lui corect din context.Sunt aici oameni cu bune intentii care sunt deseori "taxati", tocmai pentru ca nu sunt intelesi in exprimare.
Pentru inceput am sa va dau unul din exemplele care m-au facut sa deschid acest topic:

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 331801)
Eu cred ca trebuiesc combinate toate la un loc. Adica si iubirea, si ratiunea (cu meditatia rationala cu scopul de corectare a modului in care intelegem realitatea exterioara si cea interioara), si contemplatia (ca stare de pura observatie fara analiza rationala).

Daca ne-am concentra doar pe una din astea trei, neglijand pe celelalte, am obosi repede. Adica, de exemplu, eu nu reusesc sa fac doar meditatie rationala, sau doar contemplatie, sau doar sa ma dedic perfectionarii iubirii. Fiecare perspectiva din astea 3, fara celelalte, o vad ca limitata. Nu zic ca nu se poate ajunge doar prin una din astea 3, ci spun ca puterea este mult mai mare si ridicarea mai rapida cand sunt toate 3 la un loc, deoarece se mentine astfel un echilibru. Imi dau seama ca daca noi nu ne impingem putin de-aici, putin de colo, riscam sa stam pe loc, sa nu avansam datorita dezechilibrului creat de lipsa perfectionarii unor parti ale noastre.

Raspunsul lui MariS:
Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 331809)
Ca sa nu existe confuzie intre termenul de contemplatie in sens lumesc, cum ar fi de exemplu atunci cand privesc un peisaj si analizez detaliile observate si emotiile starnite de aceasta, in sens duhovnicesc contemplatie inseamna intoarcerea mintii catre Dumnezeu, golirea ei de sensuri si conceptii lumesti, dar si elevarea ei prin intermediul iubirii. Iubirea te duce cel mai rapid spre cel pe care il iubesti, dar nu numai atat, ea ridica intelegerea pe o noua treapta si ii confera o noua dimensiune fara de care contemplarea ramane seaca, fara miez. Si mai e ceva, Dumnezeu este Iubire, iubire la modul ONTOLOGIC, nu accidental sau functional cum e la noi, Fiinta Sa este Iubire, si atunci cine poate face legatura cel mai bine intre noi si Dumnezeu decat iubirea. Daca nu faci aceasta legatura atunci ai ratat convorbirea, ai ratat contemplarea. Iar Duhul, cel care te ajuta in contemplatie, atunci cand aceasta e insotita si de rugaciune, Duhul spun, e si el tot iubire si se leaga cel mai bine tot de iubire. Duhul Adevarului este Iubire pentru ca si Fiinta Adevarului este Iubire.
Har, smerenie si jertfa de sine.

As dori sa il rog pe Pippo sa explice si aici intelesul termenului de sfant , ce intelege el prin "sfant",pentru ca este un termen pe care il foloseste des.Apoi sa ii fie si lui explicat ce inseamna termenul "sfant" in ortodoxie.Ca sa nu mai existe confuzii.
In final, desi pare ca ar trebui sa-mi cer scuze lui Pippo ca am dat niste exemple din exprimarea lui, eu ii multumesc pentru prezenta pe forum si consider ca totul se intampla cu un scop:binele si evolutia fiecaruia dintre noi.

anna21 02.02.2011 16:23:14

Ooo, Melissa.. sunt multi termeni care trebuie explicati din perspectiva ortodoxa!
Incepand de la iubire, adevar, Dumnezeu, idol, biserica etc

calator prin ploaie 02.02.2011 16:41:26

si altii ca...respect, pretuire,toleranta, dragoste de aproapele,certitudine........

camy_d 02.02.2011 18:46:30

Vreau ca Tangun să-mi ofere multe explicații. Dar ce explicații să-mi dea, dacă a zis totul la bășcălie?

Adriana-Simona 02.02.2011 18:59:16

E o mare necesitate de a defini termenii, ar fi bun un dictionar, mai ales pentru omul modern cu cuvintele vechi bisericesti, si nu numai... unul al limbii romane in general ar fi ideal.
Din pacate pe acest forum e destul de greu de realizat, mai ales ca punctuatia si limba si-a pierdut mult din valoare.
Imi pare rau ca de multe ori incerc sa spun un lucru si fiecare intelege ce vrea, imi pare rau ca se incearca interpretarea oricarei propozitii ca ofensa, ce deseori duce la dezbateri-certuri.
Stiu ca multi sunt in situatia aceasta, dar e greu de ficare data sa scrii, si sa definesti toti termenii.

Melissa 03.02.2011 00:24:17

Smerenia
 
Am sa continui sa postez eu, pe masura ce citesc pe forum,anumiti termeni care consider ca sunt bineveniti aici, pentru a fi intelesi.

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 331559)
A fi smerit nu inseamna sa taci, ci sa spui DOAR ceea CE trebuie, CAND trebuie, CUM trebuie, CAT trebuie si CUI trebuie. Sa le luam pe rand.
- ceea CE trebuie - trebuie sa spui ceea ce ii este de folos aproapelui. daca ceva din vorbele noastre nu-i foloseste, atunci e mai buna tacerea.
- CAND trebuie - spui ce ai de spus atunci cand stii ca esti ascultat, adica ai de partea cealalta macar o fereastra deschisa daca nu o usa. daca urechea celuilalt e inchisa n-are rost sa incepi discutia.
- CUM trebuie - intotdeauna vorba trebuie imbracata in blandete, intelepciune, iubire. patrunde mai usor la inima. inima trebuie sa fie tinta, nu ratiunea.
- CAT trebuie - aici e aici. aici majoritatea face ABUZ. fiecare are impresia ca daca ultimul cuvant e al lui atunci viziunea sau interpretarea lui (indiferent daca e personala sau copy-paste din Sfinti Parinti) ramane ca fiind cea valabila si acceptata. nimic mai fals si mai periculos decat o atare impresie. vezi pe forum replici la replici la replici la replici pana te sastisesti, pe un ton din ce in ce mai iritat, cu intepaturi la inceput mai subtile apoi tot mai tari si mai directe, o galceava in toata regula, si asta sub imboldul nobil ca aparam Ortodoxia. or, de fapt, e tocmai pe dos, nu o aparam in felul acesta. Ortodoxia se apara traind-o frumos, aplicandu-i principiile si duhul sau bland si iubitor in viata ta si nu din citate oricat de frumoase si adevarate ar fi. deci, ne putem spune punctul nostru de vedere ortodox, cu blandete, cu iubire, si daca exista replica il mai putem explica inca o data, ca poate nu s-a inteles bine din prima. dar dupa aceea e inutil a mai continua daca preopinentul continua cu propria viziune sau sa combata viziunea nostra. inseamna ca nu gasesc fereastra deschisa si atunci nu ma apuc eu sa sparg geamul preopinentului numai ca sa-i introduc cu forta dogma mea ci ii voi da a treia replica, si ULTIMA, in care ii spun ca avem viziuni diferite, eu o sa raman la a mea sau la cea ortodoxa, iar el sa faca cum crede el. si cu asta am pus punct discutiei, indiferent daca replica mea e ultima sau nu. nu voi cauta sa am eu ultimul cuvant, pentru ca nici celalalt nu va ceda si atunci galceava continua. numai daca ne place galceava si punem ca paravan apararea ortodoxiei, numai atunci exista "justificare" de replica la replica, dar atitudinea nu e deloc ortodoxa. Cuvantul spus cu blandete si cu iubire, daca nu e agasant, va lucra in timp, nu imediat, si roadele sunt cu mult mai mari decat cel spus cu ironii, cu intepaturi, cu jigniri si toate celelalte. deci, ne spunem parerea dar cu maxim trei posturi nu mai mult. un om echilibrat stie sa puna punct intr-o discutie fara rezultat, iar unul smerit nu insista inutil. nu trebuie sa suferim de boala de-a avea noi ultimul cuvant.
- CUI trebuie - aici e important sa stii daca preopinentul nu cumva doreste el sa te converteasca la viziunea lui. daca e asa atunci te chinui degeaba, pentru ca el poate fi mai ferm convins de viziunea lui decat tine. discutia e inutila cand scopul nu e cunoasterea ci racolarea. atunci, eventual iti prezinti viziunea ortodoxa si atat, eventual adaugi formula de final, ca ramai la viziunea ta si nu te intereseaza alta viziune, asta ca sa nu mai continue nici el cu incercarea de racolare.

Imi cer iertare acum la final ca fac eu pe dascalul cand am ponegrit dascaleala, deci iata ca m-am ponegrit in primul rand pe mine, dar ar fi frumos ca forumul sa fie un loc al discutiilor constructive, amiabile, de bun simt si nu unul al loviri aproapelui pe considerentul ca el crede altcumva sau in altceva. Asta il va privi pe el personal, caci fiecare suntem liberi sa alegem in ceea ce sa credem, si toti vom da socoteala daca am facut-o bine sa nu.
Har, smerenie si jertfa de sine.


Melissa 03.02.2011 00:30:53

Mantuirea
 
Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 332049)
Din catehism:

1. Care este cea dintai datorie si cea mai mare grija a credinciosului in viata ?

Cea dintai datorie si cea mai mare grija a credinciosului in viata este grija de mantuirea sufletului sau. Nimic pe lume nu e mai de pret pentru el ca mantuirea sufletului, dupa cuvantul Mantuitorului, care zice : " Ce va folosi omului de ar dobandi lumea toata si-si va pierde sufletul sau ? Sau ce va da omul, schimb pentru sufletul sau ?" (Marcu VIII, 36-37).

2. Dar ce este mantuirea ?

Mantuirea este eliberarea din robia pacatului si a mortii si dobandirea vietii de veci, in Dumnezeu. Ea ne-a fost facuta cu putinta de intruparea, jertfa si invierea Domnului nostru Iisus Hristos si ne-o insusim prin harul dumnezeiesc, cu care trebuie sa conlucram prin credinta si fapte bune. De mantuire se poate impartasi orice om, caci Dumnezeu "voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si sa vina la cunostinta adevarului" (I Tim. II, 4).

3. Unde se gaseste adevarul care duce la mantuire?

Adevarul care duce la mantuire se gaseste in Sfanta Biserica Ortodoxa, "stalpul si temelia adevarului" (I Tim. III, 15).

Multumim Anna21 :3:

dobrin7m 03.02.2011 20:00:18

Smerenia
 
Zilele acestea am citit mult despre smerenie si cum trebuie sa intelegem smerenia noi crestinii ortodocsi si mai ales cum sa o dobandim.
Iata ce am inteles eu:
in primul rand omul smerit nu stie ca e smerit sau mai bine zis nu face din aceasta o virtute. Omul smerit nu vorbeste decat daca i se cere sfatul. Altfel tace ca un umil crestin sub ochii lui Dumnezeu. Atunci cand cineva ii cere sfatul, atunci acesta ii vorbeste bland si cald, cu dragoste. Omul smerit iubeste pe toti oamenii deopotriva crestini sau necrestini si se roaga pentru toti deopotriva. Pentru fiecare are o vorba buna , la omul smerit fiecare dintre noi gaseste odihna sufletului sau. Omul smerit nu are nimic pentru el, si nu tine nimic pentru el. Tot imparte, haine, lucruri, hrana. El il are doar pe Dumnezeu in inima sa.
Asta am invatat citindu-l pe Cuviosul Paisie Aghioratul.
Citind asta am vazut , cu tristete, cat de departe suntem noi cei de aici de pe forum de asta. Si ca oricate cuvinte frumoase am lega despre smerenie noi nu avem acest dar nici pe departe. Suntem mandrii, care mai de care mai mestesugari in vorbe, mai semeti, mai...
Tot Cuviosul Paisie Aghioratul m-a invatat ca daca vrei sa fii evlavios trebuie sa cauti oamenii evlaviosi. Asadar tinand cont de sfatul iubitului Paisie Aghioratul cred ca nu am sa mai intru aici pe acest forum. Am ajuns la momentul cand simt ca nu aici invat smerenia, nici evlavia.
Dumnezeu sa va ajute pe toti ! Dumnezeu sa va ajute si pe dvs Tricesimusquintus, sa va dea Dumnezeu viata lunga sa aveti timp sa lucrati pentru mantuire
Doamne ajuta!

Melissa 04.02.2011 01:17:19

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 332554)
cred ca nu am sa mai intru aici pe acest forum. Am ajuns la momentul cand simt ca nu aici invat smerenia, nici evlavia.

Nimeni nu te impiedica aici pe forum sa fii si smerita si evlavioasa.Poti fi smerita si evlavioasa si la munte si la mare si in biserica si la piata si oriunde te aflii,inclusiv aici pe forum.Smerenia si evlavia depind DE TINE,nu de cei din jur.

Pippo_ 04.02.2011 02:10:27

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 332654)
Nimeni nu te impiedica aici pe forum sa fii si smerita si evlavioasa.Poti fi smerita si evlavioasa si la munte si la mare si in biserica si la piata si oriunde te aflii,inclusiv aici pe forum.Smerenia si evlavia depind DE TINE,nu de cei din jur.

Poate a inteles gresit o chestie importanta. A spus ca omul smerit raspunde doar cand este intrebat. Deci logic ca dupa rationamentul asta, omul smerit nu poate scrie pe un forum, deoarece pe forum trebuie sa scrii tu din propria vointa, inainte de a fi intrebat de altcineva. Deci a ajuns la concluzia ca forumul e incompatibil cu smerenia :))

Totusi nu-i de ras. Asa iau oamenii decizii pripite care le schimba aiurea viata in baza unor rationamente simpliste in loc sa mai stea pe ganduri si a doua, si a treia, si a patra si a N-a oara.

PS Considerand felul in care a descris smerenia, ca sa fii smerit conform descrierii de mai sus, trebuie sa fii deja sfant, si nu orice sfant, ci unul cu S mare.

---------------------------------------

PS2 Intr-o oarecare masura, omul are dreptate. Anturajul te trage in sus sau in jos, in functie de diferenta de nivel. Trebuie sa fii un om puternic pentru a te mentine independent de anturaj. Iar forumul asta are un nivel destul de scazut pentru cineva mai putin puternic care urmareste sfintenia, ceea ce ar putea reprezenta intr-adevar o piedica in calea elevarii. Un om mai putin puternic, pentru a se eleva, trebuie sa stea neaparat in compania unor oameni elevati. In schimb un om puternic, se eleveaza oriunde

Melissa 04.02.2011 02:55:28

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 332667)
Poate a inteles gresit o chestie importanta.

"Smerenia adevarata nu se arata,iar cea falsa se arata cu smerenie,adica omul vrea sa se stie ca e smerit!Insa in momentul in care te afirmi cu smerenia,sigur nu o ai;treci in faza mandriei.
Vorbele astea "eu sunt cel mai mare pacatos/eu sunt cel de pe urma/eu sunt ticalos,etc",nu vadesc smerenie.(...)
Mai spune cate un preot :"Va pomenim cu nevrednicie in rugaciunile noastre".Si-i raspund :"Pai de ce sa nu ma pomenesti cu vrednicie?"De ce imi da mie sugestia asta, ca ma pomeneste cu nevrednicie?Sa ma pomeneasca cum vrea si stie el, cu vrednicie sau nevrednicie,dar cel putin sa nu-mi spuna mie ca-i cu nevrednicie ,ca atunci nu mai am nici eu incredere in pomenirile lui."- Arhim.Teofil Paraian

Melissa 06.02.2011 15:09:59

Galceava de cuvinte
 
"Mult necaz s-a intamplat intre oameni de pe urma neintelegerii in cuvinte.Nu toti inteleg prin acelasi cuvant,acelasi lucru.Cat despre ganduri,neintelegerea e si mai mare.Urechea auzitorilor parca ar fi o adevarata rasucitoare a cuvintelor,iar mintea,vartelnita a ideilor.S-a intamplat ca lucruri clare ca lumina zilei sa fie intelese de oameni cu totul pe dos.Istoria ne sta marturie: Cel care a avut mai mult de suferit de pe urma oamenilor,rastalmacitorilor si suciti de minte, a fost Dumnezeu Insusi.Orice s-ar spune,El stia sa vorbeasca limpede; unii insa,destul de multi,au inteles ca le vorbeste un iesit din minte, un indracit,un hulitor de Dumnezeu.De aceea L-au si osandit la moarte."-ieromonah Arsenie Boca- "Cararea Imparatiei"

zaharia_2009 06.02.2011 17:42:43

Laudabila initiativa dar insuficienta !
 
Corecta comunicare , priceperea intocmai a mesajului celuilalt , eficienta comunicarii (adica evitarea vorbirii fara rost) ca si comuniunea in idei tine si de inca alti factori decit de cunoasterea corecta a semnificatiei termenilor bisericesti, teologici, duhovnicesti .
In primul rind limbajul folosit de uzeri este un amestec de cuvinte, de notiuni , lumesti si duhovnicesti dar prin care se incearca sa se descrie fenomene, trairi, sa se explice situatii sau notiuni de filosorie religioasa. Ori asa nu se poate comunica eficient . De exemplu , in viata , in traitea, in mistica si contemplatia duhovniceasca nu au ce cauta notiuni precum : demnitate,distinctie(om distins),elevat, politicos, elegant,personalitate(de orice fel !), psihologic, social sau sociologic, socializare, s.a.m.d, deoarece nu poti explica cu ele suficient de bine starile si fenomenele enumerate(traire, cugetare, etc) si nici indivizii care sunt legate de acestea . Daca folosim un ameste de cuvinte specifice cu cele improprii intelegem sau exprimam un coctail , sau mai potrivit ar fi sa denumim acest rezultat cu un oltenism : ,,carcalete" , adica un amestec imperfect, neinteligibil in totalitate.
Limbajul strict duhovnicesc este format din cuvinte cu sensuri bogate , diferit clar de asemanarea izbitoare cu paronimele lumesti si cu care le putem confunda lesne din nepricepere. Asa de exemplu este antiteza dintre duhovnicescul vîrtute si lumescul virtute sau binecuvîntare-binecuvintare, etc.! Ca atare, mesajul nu este inteles intotdeauna la reala lui valoare ci doar pe aproape. Adica unul vorbeste de soson iar cei cu defecte duhovnicesti inteleg ,,f. bine" de galos. Cam seamana dar nici pe departe nu este la fel !
Si atunci, daca nu folosim aceleasi instrumente (cuvinte si expresii) in conversatie ce sa ne intelegem ?
Preciza sora Melissa undeva mai sus , ca : atita timp cit limbajul , gindirea si imaginatia noastra nu este epurata de ,,sensurile si conceptiile lumesti" si comuniunea de idei este extrem de greoaie.
Este clar ca viata in duh si adevar, duhovniceasca, desi este o prezenta a lumii acesteia , ea nu face parte din ea . Nu se lasa usor descoperita, inteleasa, deprinsa , pina in clipa in care nu sti sa o pricepi, sa ,,vorbesti" cu ea .
Exemplu este similar cu lumea si viata medicala in care asemanator exista o viata si un limbaj cu toptul propriu , intraductibil pt. omul de rind .



Asadar, acest forum are multe carente iar discutiile cu adevarat folositoare sunt extrem de putine. Userii sunt cuprinsi intro gama arhi larga , de la diletanti absoluti pina la cei poleiti cu antivirtuti : smerenia mindra , nejudecatorii fratilor decit atunci cind nu mai pot rabda(la un moment dat f. multi se dau ca nu judeca pe nimeni , si vai ce masca isi zidesc astfel, dar daca ii urmaresti cu atentii se observa ca nu dureaza mult si judeca cu vehementa ,mama-mama, nu asa !), tacutii de ocazii studiate, corifeii de serviciu, prietenii ,,sinceri" de ocazie , s.a.m.d.

Dar asta este , suntem atit de indoctrinati cu ,,apucaturi" comuniste incit si la 20 de ani de la rascola ne multumim ... cu orice !

Pippo_ 06.02.2011 18:11:33

Trebuie sa precizez ca fratiorul Zaharia comite o mare greseala in ideea de a separa gandirea duhovniceasca de gandirea vietii de zi cu zi. Si asta deoarece nu intelege esenta comunicarii, lucrurile care stau la baza gandirii. Din pacate nu am timp sa detaliez, poate cu alta ocazie, deci multa silinta a intelege corect lucrurile in esenta lor si cu Dumnezeu inainte!

Melissa 06.02.2011 18:15:05

Citat:

În prealabil postat de zaharia_2009 (Post 334003)
Corecta comunicare , priceperea intocmai a mesajului celuilalt , eficienta comunicarii (adica evitarea vorbirii fara rost) ca si comuniunea in idei tine si de inca alti factori decit de cunoasterea corecta a semnificatiei termenilor bisericesti, teologici, duhovnicesti .
In primul rind limbajul folosit de uzeri este un amestec de cuvinte, de notiuni , lumesti si duhovnicesti dar prin care se incearca sa se descrie fenomene, trairi, sa se explice situatii sau notiuni de filosorie religioasa. Ori asa nu se poate comunica eficient . De exemplu , in viata , in traitea, in mistica si contemplatia duhovniceasca nu au ce cauta notiuni precum : demnitate,distinctie(om distins),elevat, politicos, elegant,personalitate(de orice fel !), psihologic, social sau sociologic, socializare, s.a.m.d, deoarece nu poti explica cu ele suficient de bine starile si fenomenele enumerate(traire, cugetare, etc) si nici indivizii care sunt legate de acestea . Daca folosim un ameste de cuvinte specifice cu cele improprii intelegem sau exprimam un coctail , sau mai potrivit ar fi sa denumim acest rezultat cu un oltenism : ,,carcalete" , adica un amestec imperfect, neinteligibil in totalitate.
Limbajul strict duhovnicesc este format din cuvinte cu sensuri bogate , diferit clar de asemanarea izbitoare cu paronimele lumesti si cu care le putem confunda lesne din nepricepere. Asa de exemplu este antiteza dintre duhovnicescul vîrtute si lumescul virtute sau binecuvîntare-binecuvintare, etc.! Ca atare, mesajul nu este inteles intotdeauna la reala lui valoare ci doar pe aproape. Adica unul vorbeste de soson iar cei cu defecte duhovnicesti inteleg ,,f. bine" de galos. Cam seamana dar nici pe departe nu este la fel !
Si atunci, daca nu folosim aceleasi instrumente (cuvinte si expresii) in conversatie ce sa ne intelegem ?
Preciza sora Melissa undeva mai sus , ca : atita timp cit limbajul , gindirea si imaginatia noastra nu este epurata de ,,sensurile si conceptiile lumesti" si comuniunea de idei este extrem de greoaie.
Este clar ca viata in duh si adevar, duhovniceasca, desi este o prezenta a lumii acesteia , ea nu face parte din ea . Nu se lasa usor descoperita, inteleasa, deprinsa , pina in clipa in care nu sti sa o pricepi, sa ,,vorbesti" cu ea .
Exemplu este similar cu lumea si viata medicala in care asemanator exista o viata si un limbaj cu toptul propriu , intraductibil pt. omul de rind .



Asadar, acest forum are multe carente iar discutiile cu adevarat folositoare sunt extrem de putine. Userii sunt cuprinsi intro gama arhi larga , de la diletanti absoluti pina la cei poleiti cu antivirtuti : smerenia mindra , nejudecatorii fratilor decit atunci cind nu mai pot rabda(la un moment dat f. multi se dau ca nu judeca pe nimeni , si vai ce masca isi zidesc astfel, dar daca ii urmaresti cu atentii se observa ca nu dureaza mult si judeca cu vehementa ,mama-mama, nu asa !), tacutii de ocazii studiate, corifeii de serviciu, prietenii ,,sinceri" de ocazie , s.a.m.d.

Dar asta este , suntem atit de indoctrinati cu ,,apucaturi" comuniste incit si la 20 de ani de la rascola ne multumim ... cu orice !

Ma bucur sa mai vad pe cineva preocupat de aceasta problema .E adevarat ca limbajul duhovnicesc e diferit de cel uzual, dar trebuie sa avem in vedere ca exista si oameni care straini fiind de un limbaj duhovnicesc, vor sa transmita un mesaj bun,plin de iubire si de invataturi si o fac in felul lor.
Nu stiu care ar fi solutia sa scapam aici pe forum de acest "carcalete" cum il numiti.Eu am luat initiativa, dar asa cum spuneti,nu e suficienta.Trebuie ca toti sa colaboreze, sa avem un vocabular cat de cat comun.Sau asa cum am mai spus, sa se explice anumite notiuni folosite,pentru a fi interpretate corect de catre ceilalti,pentru ca fiecare dintre noi sa percepem corect mesajul transmis de cineva.
Dar din pacate si ca sa sesizezi care sunt acei termeni care trebuiesc explicati, ai nevoie de ceva mai mult decat bunavointa...:4:
Dumneavoastra, vedeti vreo solutie la acest neajuns?

Pippo_ 06.02.2011 18:23:07

De ce crede fratiorul Zaharia ca Biserica este ridiculizata si lipsita de valoare stiintifica? Tocmai din acest motiv, pt ca nu se exprima pe intelesul lumii, in termeni lumesti, si nu adopta metode stiintifice pentru desteptarea omului de rand. Dar ma intreb, cum ar putea biserica sa destepte oamenii de rand, cand foarte multi dintre servitorii Bisericii nu inteleg mare lucru despre lume si Dumnezeu? Gasesc mai multi oameni mai avansati pe calea lui Dumnezeu printre atei decat printre religiosi. De asta am si spus ca nu m-as mira ca "cei din urma sa fie cei dintai"...

Pippo_ 06.02.2011 18:45:53

Biserica si Stiinta Moderna sunt doi extremisti. Iar Adevarul este undeva la mijloc.

Melissa 06.02.2011 18:52:57

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334035)
Biserica si Stiinta Moderna sunt doi extremisti. Iar Adevarul este undeva la mijloc.

Deoarece vorbesti de Adevar si nu de adevar, te rog sa il definesti.
Deci ce intelegi prin Adevar?

Pippo_ 06.02.2011 19:06:39

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334038)
Deoarece vorbesti de Adevar si nu de adevar, te rog sa il definesti.
Deci ce intelegi prin Adevar?

Hristos. Adevarul Biblic. Biserica este doar o institutie servitoare (sau cel putin asa ar trebui sa fie...)

Dar Biserca nu reflecta destul de exact Adevarul Biblic, ci reflecta o Extrema. Iar Stiinta Moderna reflecta o alta Extrema. Dar Hristos este la mijloc, intre Biserica si Stiinta Moderna.

Pippo_ 06.02.2011 19:24:13

In randul religiosilor intalnesti in majoritate extremisti inchistati ai CREDINTEI, iar in randul oamenilor de stiinta intalnesti destui extremisti inchistati ai NECREDINTEI. Adica unii CRED ca orbetii, iar altii NU CRED tot ca orbetii. Intre cele doua EXTREME, este doar o diferenta de alegere, dar tot a unei CREDINTE OARBE.

Dar Hristos este Adevarul si NU CREDINTA OARBA.

Melissa 06.02.2011 20:05:00

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334065)
In randul religiosilor intalnesti in majoritate extremisti inchistati ai CREDINTEI, iar in randul oamenilor de stiinta intalnesti destui extremisti inchistati ai NECREDINTEI. Adica unii CRED ca orbetii, iar altii NU CRED tot ca orbetii. Intre cele doua EXTREME, este doar o diferenta de alegere, dar tot a unei CREDINTE OARBE.

Dar Hristos este Adevarul si NU CREDINTA OARBA.

Dar asta nu inseamna ca Adevarul (Iisus Hristos) se afla intre cele doua extreme.Deci NU putem afirma ca " Hristos este la mijloc, intre Biserica si Stiinta Moderna."(cum ai spus tu), pentru ca NU este corect.
Vrei tu sa spui ceva, dar nu spui bine.

Iti fac un rezumat din Arsenie Boca ("Cararea Imparatiei" ), sigur iti explica mai bine deact mine:

Toate disciplinele de stiinta la un loc, nu pot sa dovedeasca ,nici ca exista Dumnezeu,nici ca nu exista.Insa toate aceste discipline ale stiintei SUNT FOLOSITOARE daca isi cunosc MARGINILE/LIMITELE si cand nu pasesc intr-o alta zona a existentei unde nu au competenta si nici mijloace de cercetare.
In stiinta
e omul de stiinta care cerceteaza necunoscutul prin diverse metode stiintifice.
In credinta/religie,este sfantul
care ARE mijloace de aflare a adevarului.In cunostinta lui, nu are teorii/teoreme/aparate, ci este ANGAJATA VIATA LUI.Sfantul nu cerceteaza.Viata lui curata, e mijlocul de cunoastere a unei realitati pe care omul de stiinta n-o poate prinde niciodata.
Stiinta nu angajeaza viata, de aceea nici nu o poate pricepe si nici nu o poate crea.

Sfintenia insa tocmai viata o angajeaza.Iar sfantul desavarsit,care si-a angajat viata si a aratat ca o poate si crea, inviind morti si facand ochi unde nu erau, e SINGUR IISUS!
CREDINTA ARE REVELATIA CU CARE OMUL CREDINTEI NU SE TOCMESTE.
Dumnezeu ne insoteste mereu si, pe masura ce-L cunoastem, viata noastra biologica si psihologica se strabate tot mai tare de adevar si de lumina cunostintei.Asta e ceea ce poseda credinciosul printr-o cale mult prescurtata, cunostinta pe care omul de stiinta n-o poate prinde prin stiinta, ci numai daca si-a impins stiinta pana la toate marginile si i-a recunoscut neputinta.


Cu ocazia asta ti s-a explicat si notiunea de SFANT in religie.

zaharia_2009 06.02.2011 20:09:10

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334025)
De ce crede fratiorul Zaharia ca Biserica este ridiculizata si lipsita de valoare stiintifica? Tocmai din acest motiv, pt ca nu se exprima pe intelesul lumii, in termeni lumesti, si nu adopta metode stiintifice pentru desteptarea omului de rand. Dar ma intreb, cum ar putea biserica sa destepte oamenii de rand, cand foarte multi dintre servitorii Bisericii nu inteleg mare lucru despre lume si Dumnezeu? Gasesc mai multi oameni mai avansati pe calea lui Dumnezeu printre atei decat printre religiosi. De asta am si spus ca nu m-as mira ca "cei din urma sa fie cei dintai"...

1. Prietene, te autodefinesti bine, dupa parerea mea, cum ca : esti cu capul in nori. Am sesizat si eu asta ! Dar nu este nimic, nu te necaji dintr-atita , multi, prea multi traiesc astfel si o duc ...bine !

2. Parintele Paisie aghioritul spune la un moment dat ca in timpurile din urma calugarii , de exemplu, aveau mai putina carte si mai multa traire, cunoastere de D.zeu , iar lipsa de stiinta nu ii afecta ci oarecum paradoxal ii favoriza. Nu are nici o legatura a fi ,,om de rind" si a cunoaste sau nu profund ortodoxia . Hristos insusi ne spune : ,,fericiti cei saraci cu duhul" . Si inca , Iuda iscarioteanul era singurul apostol cu carte. L-a ce i-a folosit ? Pt mintuire nu este obligatorie sa ai cunostinta de stiinta ! Nu este rau daca o ai , dar nu este obligatoriu !
Mult ingimfata stiinta este ceva iar credinta dreapta in D.zeu este cu totul si cu totul altceva !


Sau poate nu am inteles eu bine ce promovezi dumneata frate ?

Pippo_ 06.02.2011 21:34:27

Citat:

În prealabil postat de zaharia_2009 (Post 334104)
1. Prietene, te autodefinesti bine, dupa parerea mea, cum ca : esti cu capul in nori. Am sesizat si eu asta ! Dar nu este nimic, nu te necaji dintr-atita , multi, prea multi traiesc astfel si o duc ...bine !

2. Parintele Paisie aghioritul spune la un moment dat ca in timpurile din urma calugarii , de exemplu, aveau mai putina carte si mai multa traire, cunoastere de D.zeu , iar lipsa de stiinta nu ii afecta ci oarecum paradoxal ii favoriza. Nu are nici o legatura a fi ,,om de rind" si a cunoaste sau nu profund ortodoxia . Hristos insusi ne spune : ,,fericiti cei saraci cu duhul" . Si inca , Iuda iscarioteanul era singurul apostol cu carte. L-a ce i-a folosit ? Pt mintuire nu este obligatorie sa ai cunostinta de stiinta ! Nu este rau daca o ai , dar nu este obligatoriu !
Mult ingimfata stiinta este ceva iar credinta dreapta in D.zeu este cu totul si cu totul altceva !


Sau poate nu am inteles eu bine ce promovezi dumneata frate ?

Ai o viziune deformata asupra realitatii si asupra interpretarii ideilor. Cand inteleptii se refera la "mai putina stiinta", ei nu preaslavesc prostia, ci incurajeaza reducerea bagajului de cunostinte in favoarea gandirii si simtirii simple si directe. In doua cuvinte "complexitate in simplitate", care este dealtfel si o inteleapta invatatura parca chinezeasca daca nu ma insel. Oricum eu am experimentat-o efectiv pe mine insumi si am inteles exact de ce si cum functioneaza si care sunt avantajele. In schimb tu confunzi STIINTA cu CULTURA (sau BAGAJUL DE CUNOSTINTE). Deci este foarte bine sa reducem BAGAJUL DE CUNOSTINTE, in schimb este foarte rau sa reducem STIINTA (gandirea si intelegerea rationala). Datorita acestei confuzii barbare Biserica trimite pe cai gresite milioane de credinciosi care saracii nu-si dezvolta gandirea datorita erorii grosolane de interpretare a sfaturilor inteleptilor, pe care o face Biserica. Astfel, Biserica sadeste dobitoci, iar Stiinta Moderna sadeste orbi.

Pippo_ 06.02.2011 21:43:11

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334101)
Dar asta nu inseamna ca Adevarul (Iisus Hristos) se afla intre cele doua extreme.Deci NU putem afirma ca " Hristos este la mijloc, intre Biserica si Stiinta Moderna."(cum ai spus tu), pentru ca NU este corect.
Vrei tu sa spui ceva, dar nu spui bine.

Iti fac un rezumat din Arsenie Boca ("Cararea Imparatiei" ), sigur iti explica mai bine deact mine:

Toate disciplinele de stiinta la un loc, nu pot sa dovedeasca ,nici ca exista Dumnezeu,nici ca nu exista.Insa toate aceste discipline ale stiintei SUNT FOLOSITOARE daca isi cunosc MARGINILE/LIMITELE si cand nu pasesc intr-o alta zona a existentei unde nu au competenta si nici mijloace de cercetare.
In stiinta
e omul de stiinta care cerceteaza necunoscutul prin diverse metode stiintifice.
In credinta/religie,este sfantul
care ARE mijloace de aflare a adevarului.In cunostinta lui, nu are teorii/teoreme/aparate, ci este ANGAJATA VIATA LUI.Sfantul nu cerceteaza.Viata lui curata, e mijlocul de cunoastere a unei realitati pe care omul de stiinta n-o poate prinde niciodata.
Stiinta nu angajeaza viata, de aceea nici nu o poate pricepe si nici nu o poate crea.

Sfintenia insa tocmai viata o angajeaza.Iar sfantul desavarsit,care si-a angajat viata si a aratat ca o poate si crea, inviind morti si facand ochi unde nu erau, e SINGUR IISUS!
CREDINTA ARE REVELATIA CU CARE OMUL CREDINTEI NU SE TOCMESTE.
Dumnezeu ne insoteste mereu si, pe masura ce-L cunoastem, viata noastra biologica si psihologica se strabate tot mai tare de adevar si de lumina cunostintei.Asta e ceea ce poseda credinciosul printr-o cale mult prescurtata, cunostinta pe care omul de stiinta n-o poate prinde prin stiinta, ci numai daca si-a impins stiinta pana la toate marginile si i-a recunoscut neputinta.


Cu ocazia asta ti s-a explicat si notiunea de SFANT in religie.

Domnisoara "Stie Tot" :) , inteleg perfect la ce se refera Arsenie Boca in citatul sus mentionat. Din pacate nu intelegi ansamblul, altfel ar fi fost evident pentru tine ca lucrurile la care s-a referit batranul, nu au nici o legatura cu afirmatia pe care am facut-o, si care se refera la conflictul dintre DOGMA BISERICEASCA si DOGMA STIINTIFICA MODERNA, lucruri care nu au nici o legatura cu VIATA DE SFANT, ci cu orbirea maselor de oameni si trimiterea lor pe cai gresite.

Pippo_ 06.02.2011 21:48:27

PS Nu te incapatana acum pe moment, ca lucrurile astea nu le poti intelege in doi timpi si trei miscari, fara a studia alte perspective. E foarte usor sa faci confuzie cand pui in balanta lucruri al caror sens corect nu il intelegi.

Melissa 06.02.2011 21:53:19

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334162)
Domnisoara "Stie Tot" :) , inteleg perfect la ce se refera Arsenie Boca in citatul sus mentionat. Din pacate nu intelegi ansamblul, altfel ar fi fost evident pentru tine ca lucrurile la care s-a referit batranul, nu au nici o legatura cu afirmatia pe care am facut-o, si care se refera la conflictul dintre DOGMA BISERICEASCA si DOGMA STIINTIFICA MODERNA, lucruri care nu au nici o legatura cu VIATA DE SFANT, ci cu orbirea maselor de oameni si trimiterea lor pe cai gresite.

Ori esti superficial in seara asta, ori ti-a intrat penajul in ochi.
Mesajul era ca HRISTOS(ADEVARUL) NU SE AFLA INTRE BISERICA SI STIINTA, UNDEVA LA MIJLOC, CUM AI SPUS TU!Iar faptul ca ti s-a explicat si ce este un sfant, era un bonus!
PS- deci ai inteles perfect ,dar NU CE SPUNEA Arsenie Boca aici.Poate ai inteles perfect ca sunt domnisoara "Stie tot":-))

Pippo_ 06.02.2011 22:00:16

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334172)
Ori esti superficial in seara asta, ori ti-a intrat penajul in ochi.
Mesajul era ca HRISTOS(ADEVARUL) NU SE AFLA INTRE BISERICA SI STIINTA, UNDEVA LA MIJLOC, CUM AI SPUS TU!Iar faptul ca ti s-a explicat si ce este un sfant, era un bonus!

Mai fato, accepta ca nu intelegi si STAI PE GANDURI, GANDESTE MUUUUUULT inainte sa vorbesti si n-o mai face pe desteapta, ca nu-ti iese mai mult decat o atitudine mahalagista. Taci din gura si gandeste. APOI vorbeste.

PS Asta daca vrei sa iasa ceva din tine. Altfel, viata lunga si sanatoasa printre orbeti!

Melissa 06.02.2011 22:05:18

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334176)
Mai fato, accepta ca nu intelegi si STAI PE GANDURI, GANDESTE MUUUUUULT inainte sa vorbesti si n-o mai face pe desteapta, ca nu-ti iese mai mult decat o atitudine mahalagista. Taci din gura si gandeste. APOI vorbeste.

PS Asta daca vrei sa iasa ceva din tine. Altfel, viata lunga si sanatoasa printre orbeti!

Reciteste postarile mele si apoi ale tale.Cine are o atitudine de mahala? Eu sau tu?Ti-am mai spus ca nu-mi plac oamenii care incep sa jigneasca cand nu au argumente.Tu esti unul din ei.Trebuia sa argumentezi,nu sa ma jignesti.
Ori ai senzatia ca TU esti cel care detine adevarul si noi toti orbecaim?

PS-vezi ca am deschis un topic despre frustrari.Fugi si descarca-te acolo,ca aici e DICTIONR FORUM!:3:

bob2909 06.02.2011 22:09:38

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334038)
Deoarece vorbesti de Adevar si nu de adevar, te rog sa il definesti.
Deci ce intelegi prin Adevar?

La baza existentei este o existanta care nu are cauza. Adica trebuie sa fi fost ceva din vesnicie. Nu a putut fi candva nimic. A fost ceva care din vesnicie, iar acest ceva care nu are cauza trebuie sa aiba perfectiune, trebuie sa aiba in El totul. Acesta este Dumnezeu. Si o existenta perfecta, care nu e minora din care sa nu poata iesii nimic, trebuie sa aiba in primul rand constiinta, si mai trebuie sa aiba si iubire. Deci un Dumnezeu etern din veci , care este izvorul existentei, care este baza existentei, care nu a primit existenta de la altcineva, trebuie sa fie nu o singura persoana, ci sa fie o persoana care iubeste alta persoana. Si care este iubirea mai curata dintre o persoana si o persoana, decat aceea dintre un Tata si un Fiu. Exista un Tata si un Fiu, un Tata care iubeste cum nu iubeste nici un tata pamantesc si un Fiu care raspunde la iubirea Tatalui cum nu raspunde nici un fiu pamantesc. Si mai este Cineva, un al treilea care bucura pe Tatal si pe Fiul prin comuniunea desavarsita a iubirii adica Duhul Sfant. Unde Tatal spune “vezi ce frumos este Fiul Meu” catre Duhul iar Duhul ii raspunde “asa este”. Si cand Fiul zice catre Duhul “vezi ce bun e Tatal Meu” … “ADEVARAT” …ii raspunde Duhul. Deci iubierea adevarata este in trei, nu este in doi, doi deja se limiteaza,trebuie sa fie si al treilea ca sa nu fie o margine, iar la noi oamenii sunt multi “al treilea” pentru ca suntem marginiti, dar la Dumnezeu nu poate fi decat unul al treilea, si de aceea Duhul este cel care se bucura alaturi de Tatal si de Fiul in iubirea Lor infinita. Duhul este proiectat de Tatal asupra Fiului si lumineaza pe Fiul si Il face mai luminos pe Tatal pentru Fiul, Fiul raspunzand Tatalui tot prin Duhul Sfant. Astfel Comuniunea dintre Tatal si Fiul se face prin unul Duhul Sfant.

Toti trei in unul si unul in toti. Adica in Tatal este si Duhul si Fiul, in Fiul este si Tatal si Duhul iar in Duhul Tatal si Fiul. Si toti trei UNA IN FIINTA!!!

Astfel Tatal L-a relativizat pe Fiul Sau (aratand si mai clar dragostea absoluta) facand din nimic oameni dupa chipul Fiului ca sa poata sa ii iubeasca si pe ei asemanator cum iubeste pe Fiul sau unul nascut, desi omul este creat nu nascut aratand si puterea creatoare a Lui Dumnezeu din nimic. Iar omul liber fiind cade din iubirea Tatalui datorita neascultarii si al nesupunerii, si astfel Tatal Il face pe Fiul Sau OM si vine ca OM intre oameni si se face frate cu ei si ii iubeste atat de mult ca merge pana la moarte ca sa inviinga moartea pe care si-au atras-o oamenii despartindu-se de Dumnezeu.

ACESTA ESTE ADEVARUL!!!

Iar ca sa incadrezi acest Adevar intr-o dogma este imposibil. De ce spun asta, pentru ca Dumnezeu este infinit, niciodata nu poti sa termini vorbind de Dumnezeu. Si este infinit numai daca ramai in Sfanta Treime si in iubirea Sfintei Treimi, altfel daca il confuzi cu lumea nu mai este infinit pentru ca lumea este marginita. Pe Dumnezeu nu putem sa Il definim ratiunal , El este mai presus de ingustarile rationale, si citind din Maxim Marturisitorul – Ambigua, spune Maxim la un moment dat ca noi putem sa mergem cu cuvantul explicativ pana la un anumit loc, de acolo nu mai putem inainta, si doar traind pe Dumnezeu ca MARE MISTER, si astfel intrand in mistica, cuvintele noastre nu mai au putinta de exprimare. Si datorita acestui lucru eu spun ca Biserica a facut o mare gresala incercand sa Il introduca intr-o dogma pe Dumnezeul cel necreat si infinit. Este ca si cum noi creatia incercam sa il definim si explica pe creatorul nostru, iar acest lucru din punct de vedere rational este imposibil…

zaharia_2009 06.02.2011 22:15:02

Citat:

În prealabil postat de Pippo_ (Post 334157)
Ai o viziune deformata asupra realitatii si asupra interpretarii ideilor. Cand inteleptii se refera la "mai putina stiinta", ei nu preaslavesc prostia, ci incurajeaza reducerea bagajului de cunostinte in favoarea gandirii si simtirii simple si directe. In doua cuvinte "complexitate in simplitate", care este dealtfel si o inteleapta invatatura parca chinezeasca daca nu ma insel. Oricum eu am experimentat-o efectiv pe mine insumi si am inteles exact de ce si cum functioneaza si care sunt avantajele. In schimb tu confunzi STIINTA cu CULTURA (sau BAGAJUL DE CUNOSTINTE). Deci este foarte bine sa reducem BAGAJUL DE CUNOSTINTE, in schimb este foarte rau sa reducem STIINTA (gandirea si intelegerea rationala). Datorita acestei confuzii barbare Biserica trimite pe cai gresite milioane de credinciosi care saracii nu-si dezvolta gandirea datorita erorii grosolane de interpretare a sfaturilor inteleptilor, pe care o face Biserica. Astfel, Biserica sadeste dobitoci, iar Stiinta Moderna sadeste orbi.

De/istinsule Pippo, am inteles ce hram porti ! Nu-mi ramine decit sa-ti urez sa fi sanatos si la stinta si cultura gross.

Pippo_ 06.02.2011 22:19:18

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334180)
Reciteste postarile mele si apoi ale tale.Cine are o atitudine de mahala? Eu sau tu?Ti-am mai spus ca nu-mi plac oamenii care incep sa jigneasca cand nu au argumente.Tu esti unul din ei.Trebuia sa argumentezi,nu sa ma jignesti.
Ori ai senzatia ca TU esti cel care detine adevarul si noi toti orbecaim?

PS-vezi ca am deschis un topic despre frustrari.Fugi si descarca-te acolo,ca aici e DICTIONR FORUM!:3:

Asta-s argumente pe care le aduci tu? Crezi ca ne jucam de-a "e alba", "ba nu, e neagra"? Crezi ca daca-mi trantesti in fatza un text pe care nici macar nu il intelegi, asta este argument? Asta e maimutzareala ce faci tu. Argumenteaza in cuvintele tale, DAR NUMAI DUPA CE AI STAT PE GANDURI FOOOOARTE MULT IN PREALABIL. Deoarece tu nici macar nu faci distinctie intre notiuni. Pentru tine Biserica e totuna cu Biblia, iar STIINTA e totuna cu STIINTA MODERNA. Practic e ca si cum ai confunda oul de lemn cu oul de gaina. Deci nu-mi servi oua de lemn din ignoranta. GANDESTE si ANALIZEAZA, FA DISTINCTIE INTRE LUCRURI. STUDIAZA DETALIILE.

Pippo_ 06.02.2011 22:28:14

Citat:

În prealabil postat de zaharia_2009 (Post 334187)
De/istinsule Pippo, am inteles ce hram porti ! Nu-mi ramine decit sa-ti urez sa fi sanatos si la stinta si cultura gross.

Ai inteles cu aceeasi precizie cu care intelegi si vorbele sfintilor. Adica complet pe langa.

Pippo_ 06.02.2011 22:48:35

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334180)
Reciteste postarile mele si apoi ale tale.Cine are o atitudine de mahala? Eu sau tu?

Tu nici macar nu realizezi atitudinea pe care o ai. De cele mai multe ori esti intr-o ureche, complet pe langa. Si asta DATORITA FAPTULUI CA NU GANDESTI SUFICIENT INAINTE SA VORBESTI. Ti-am mai spus asta o data. Si nu incerci sa te corijezi. Sa nu crezi ca vorbaria lalaita fara prea multa judecata te aduce prea repede si prea departe. Eu recunosc ca sunt poate prea direct cateodata. Dar eu nu sunt Andrei Cozia sa ma invart cu tine in jurul cozii. In discutiile cu mine, ori ne dam silinta sa intelegem corect, ori cale buna si batuta fiecare in treaba lui. Eu am drumul meu de urmat, pe care incerc sa-l urmez cu sfintenie, si nu ma pot lasa purtat pe aratura intr-o inutila pierdere de timp datorita faptului ca Melissa refuza sa gandesca inainte sa vorbeasca si sa-si dea singura silinta sa despice firul in 4 inainte de a deschide gura.

Pippo_ 06.02.2011 22:59:07

Melissa, sa stii ca regret foarte mult daca cuvintele mele te-au facut sa suferi. Dar nu vad alta cale pentru tine de a iesi din blocajul in care te afli daca nu te scuturi putin de ceea ce crezi ca esti si nu incepi sa devii tu insati.

NU MAI CREDE DESPRE TINE CA ESTI INTR-UN FEL SAU ALTFEL, CI FI ASA CUM TREBUIE SA FII, MODELEAZA-TE - atata tot iti (ne) cere si Biblia dealtfel. De cate ori ne credem pe noi ca fiind intr-un fel sau altul, ne gasim pe aratura. A fi intr-un fel sau altul inseamna a te manifesta ca atare, si nu a crede ca esti.

Melissa 07.02.2011 01:32:46

Woooowww ce m-ai mai smerit iarasi!:21:
Din toata cascada de complimente si dragalasenii pe care mi le-ai spus , nu inteleg de ce te-ai luat de Andrei Cozia.Ca m-ai porcait pe mine e una ,dar de ce l-ai stropit si pe el cu noroi, nu inteleg.Asta iti denota un caracter urat.Indiferent daca o persoana in viziunea noastra e buna sau rea, nu e firesc sa o comentam cu terti.E o regula elementara de bun simt.
Ti-am mai spus si eu frumos, ca TU NU folosesti termeni corecti si doar pentru faptul ca am deschis acest thread pornind de la niste termeni folositi aiurea de tine,(ceea ce denota ca imi pasa de aproapele meu si am vrut sa fac un bine),ar fi trebuit sa ai un strop de respect si sa fi civilizat,nu doar cu mine ci si cu Zaharia si cu Andrei.
Dar e valabil aici se pare,asa cum se spune,ca nici o fapta buna, nu ramane nepedepsita!
Si ca sa inchei ,am o rugaminte la tine: nu imi mai raspunde la acest mesaj,ca oricum n-am sa-ti mai dau replay si e neplacut sa vorbesti singur.M-am lamurit ca vorbim limbi total diferite,suntem pe directii diferite chiar si pe sensuri diferite.Dar asta nu-mi permite nici sa te jignesc ,nici sa iti aplic corectii cum ai facut tu.Imi permite doar un singur lucru : sa te las acolo unde esti, ca mai ai lectii de incasat si asimilat,ca bine cu fortza,nu pot face! Remember ?:3:

Pippo_ 07.02.2011 02:08:29

Citat:

În prealabil postat de Melissa (Post 334256)
nu inteleg de ce te-ai luat de Andrei Cozia.Ca m-ai porcait pe mine e una ,dar de ce l-ai stropit si pe el cu noroi, nu inteleg.

Tu chiar nu esti capabila sa intelegi corect cel mai elementar lucru fara sa-l deformezi, fara sa-l strambi in cel mai subiectiv si hidos mod posibil?

Am spus simplu ca nu sunt Andrei Cozia sa ma invart cu tine in jurul cozii. Ce poate intelege un om intreg la minte din afirmatia asta? Ca l-am porcait pe Andrei?! Doamne fereste-ma pe viitor de asemenea zapaceala mentala (ca sa nu spun prostie) din partea interlocutorilor mei. Te crezi desteapta. Unde e desteptaciunea aia care nu poate intelege corect o simpla afirmatie facuta in cei mai comuni termeni?

Observ ca n-ai de gand sa inveti nimic din viata asta. Vrei sa inveti ceva din viata asta? Porneste de la a intelege corect sensul afirmatiei de mai sus care este la mintea cocosului, si prin urmare n-ar trebui sa fie o problema pentru tine in cazul in care chiar esti desteapta si nu doar te crezi astfel.

Melissa 08.02.2011 14:55:30

Haiduci vs eroi crestini
 
Citat:

În prealabil postat de zaharia_2009 (Post 334776)
Patriotul insemneaza ceva iar eroul crestin cu totul si cu totul altceva . Daca patriotul este aparatorul de tara (crestin sau musulman sau protestant sau etc, dar aparator de tara) atunci eroul crestin este cu totul altceva . Eroul bisericii crestine se cheama ,,sfint" si este aparatorul exclusiv al bisericii. Si unul si si altul apara cite ceva , dar diferite esential. De la sfint la patriot este o distanta atit de mare , nesperat de mare, incit noi sa-i putem contopi in constructii sinonime . Deci, cum pot fi tradusi, explicati, sinonimizati haiducii cu sfintii ? patriotii de orice credinta ar fi cu eroii crestini de orice natie. Patriotii sunt circumscrisi in explicarea lor la o tara pe cita vreme sfintii/eroii crestini sunt circumscrisi la o religie care cuprinde mai multe tari. Revenind, cum pot fi incurcati si facute sinonime aceste 2 prototipuri ? Decit pe hirtie, deoarece hirtia suporta orice vrem noi sa scriem , numai lama nu o suporta , precum spunea o zicere veche din popor.
In rest notiunile sunt cert diferite, total diferite ! Sa nu le incurcam !

Multumim Zaharia pentru explicatie.Imi pare importanta diferentierea si intelegerea corecta a acestor doua notiuni, de aceea am postat aici mesajul tau,pentru folosul tuturor.
Doamne ajuta!

Melissa 09.02.2011 22:12:58

ispita/pacat/patima
 
Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 335407)
"ispita = provocarea de a face raul"
"pacat = a face acel raul cu care ai fost ispitit"
"patima = obisnuinta in raul cu care ai fost ispitit"

betia, drogul, curvia, lacomia si altele nu sunt ispitiri, ci patimi. Raul odata acceptat si perpetuat, adica obisnuinta in rau nu mai e ispitire, ci patima. Ispita e doar inceputul unui pacat, daca e acceptata de noi, sau a unei patimi daca se face in mod repetat. Ea e doar provocarea de inceput si daca nu se accepta se pierde, iar daca se accepta atunci devine pacat ori patima, ultima numai daca se intra cu acel rau in obisnuinta. Patima se instaleaza in suflet ca o a doua natura si de aceea e foarte greu de lepadat.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Spre folosul si acelora care nu au citit topicul din care am extras postarea ta.Multumim MariS.

calator prin ploaie 10.02.2011 10:26:18

off topic hamletian, cu sinceritate
 
Cu sinceritate ma tot intreb : to be or not to be ..Sa lasam dragii mei patima ispitei pacatului...Sa fim buni , blanzi si iubitori !


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:28:02.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.