![]() |
Avortul in BC
E adevărat că Biserica Romano-Catolică acceptă avortul?
|
Avortul inseamna excomunicare automata.
De unde scoateti enormitatile acestea ? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
E adevarat? |
Eu sunt romano-catolic, deci nu pot sa dau un raspuns 100% sigur in ceea ce priveste biserica greco-catolica; totusi, nu prea cred sa fie adevarat; cu certitudine, nu este cazul la romano-catolici.
Va dati seama ca sarmanii episcopi n-ar mai iesi din confesional ? :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Răspunsul mai pe lung: ca regulă generală, în Biserica Catolică (de orice rit), penitentul se poate împărtăși după ce s-a spovedit, fără să trebuiască să își facă mai întâi canonul. Excepțiile, adică oprirea de la împărtășanie după ce penitentul s-a spovedit, apar atunci când preotul nu poate da absolvirea, deoarece ceea ce a auzit este o faptă care duce la excomunicare automată. (Excomunicare chiar asta înseamnă, că nu mai poți primi Sf Comuniune). Unele din aceste fapte mai grave se numesc "materie rezervată", adică trebuie să primească dezlegare numai de la arhiereu, iar cele mai grave fapte sunt "materie rezervată Scaunului Apostolic", când singurul care poate dezlega este Papa sau cei pe care el i-a numit cu această misiune. Desfrânarea nu face parte din nici una dintre acestea. Preotul confesor are capabilitatea de a da absolvirea. |
Citat:
Si imi pare rau ca am parut rautacioasa.Nu asta imi era intentia. |
Citat:
Inseamna ca am fost prost informata. |
Revin cu un raspuns documentat la intrebarea initiala.
Din codul canonic al Bisericii Catolice: Can. 1398 – Cine procură avort, urmat de efect, cade în excomunicare latae sententiae. "latae sententiae" - prin efectul legii, fara judecata, automat. |
Citat:
Aceasta masura mi se pare drastica. Inseamna ca ii scoatem pe toti (atat mama, cat si tata) pentru abatere in afara Bisericii. Atunci ce se intampla? Nu au drept la cainta? Daca se duce si se spovedeste la preot si isi marturiseste pacatul, se mai pot lua astfel de masuri? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Pai in loc sa fie apropiat omul de biserica, aici are loc o indepartare. Ce rost mai are excomunicarea daca e urmata de o anulare a ei? Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci intoarcerea la credinta. |
Citat:
Citat:
Dacă mama dv vede că nu o mai scoate la cap în nici un fel cu dv și alunecați tot mai mult, până la punctul de a face fapte deosebit de grave care vor duce la moartea dv, atunci este de așteptat să vă dea afară din casă și să vă spună să nu vă mai întoarceți până ce nu vă veți căi. |
Citat:
In perioada "tratamentului" acea persoana, deja cu credinta in declin, poate ajunge sa se refugieze in locuri in care ea crede ca este inteleasa si asa nu se mai intoarce in sanul Bisericii. Cand dojenesti pe cineva pentru pacat, aceata dojana trebuie sa fie constructiva, nu facuta cu parul. |
Citat:
|
Citat:
Asta ar trebui sa ridice o intrebare in randul celor care fac excomunicari, mai ales ca merg pe ideea ca Biserica nu vrea sa scape de enoriasii pacatosi, ci sa-i intoarca la credinta. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Indiferent de motivul unui avort, pacatul este acelasi. Exista o astfel de ierarhizare: Pacate impotriva Duhului Sfant, pacate strigatoare la cer, pacate impotriva celor 10 porunci, cele 7 pacate de moarte. Daca vrei ti le detaliez. |
Și în Biserica Catolică este la fel. Există două ierarhizări, la fel cu dreptul penal:
O primă ierarhizare care face distincția între păcate veniale și păcate mortale. Tot în cadrul acestei prime ierarhizări întâlnim o sumă de păcate care sunt considerate atât de grave, încât presupun excomunicarea. O a doua ierarhizare, sau mai bine zis individualizare, o face preotul cu ocazia spovedaniei. Pentru același păcat, să zicem omor, un penitent va primi un canon, și altul alt canon. Chiar în cazul excomunicării, reparația pe care trebuie să o facă penitentul în urma procesului de absolvire și canonul pe care îl va primi după spovadă vor diferi de la persoană la persoană. |
Citat:
Așa cum în topicul vecin am ajuns la concluzia că, de fapt, și ortodocșii cred în purgatoriu, numai că nu folosesc acest termen, în topicul acesta aflăm că și ortodocșii sunt excomunicați în urma avortului, numai că folosesc termenul de "oprire de la împărtășanie". Mereu am susținut că, dacă nu ar persista un duh al zaverei și schismei, mulți ortodocși ar ajunge la concluzia că foarte puțin le lipsește ca să aibă aceeași credință pe care o are Papa și episcopii în comuniune cu el. |
Citat:
Dvs ati ajuns la asa o concluzie, asa ca nu generalizati. Abia in acel topic am cerut niste lamuriri, dar cum se intampla de obicei nu am primit raspunsuri, doar eschivari. Oprirea de la impartasanie nu este echivalenta cu excomunicarea. Din cauza gravitatii pacatelor nu este cineva demn de sangele si trupul Domnului, asta depinde de judecata preotului, dar nu este inlaturat din sanul Bisericii. Vedeti ceea ce cautati, nu ceea ce este! Acest duh despre care vorbiti, in BC a aparut. Ea a deviat de la drum. |
Citat:
|
Citat:
|
Abordam sensuri diferite:
excomunicare = excludere temporară sau definitivă dintr-o comunitate religioasă creștină, pentru abateri de la canoane sau dogme. Oricum am ajuns la concluzia ca a ma contrazice cu dumneavoastra e ca si cum m-as izbi singura si voit, in continuu, cu capul de perete. Dvs. indiferent de mijloace utilizate vreti sa cadeti in picioare. Dar asta va priveste... |
Citat:
Și oprirea de la Împărtășanie e doar oprire de la Împărtășanie, e temporară și nu e și oprire de la celelalte Taine. Dacă voiai să arăți că și ortodocșii folosesc excomunicarea, măcar găseai altceva mai bun, cum ar fi anatemizarea :21: |
Citat:
Nu glumesc, am inteles ca 'urmele pacatului' sunt sterse in Purgatoriu, iar la ortodocsi ele se sterg prin penitenta vazuta ca un tratament dupa operatie. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Cand in realitate oprirea de la impartasanie si excomunicarea ar trebui sa fie acelasi lucru. Esti parte din Biserica daca te si impartasesti in acea Biserica. Daca nu te impartasesti, atunci nu esti parte. Concluzia logica este, bineinteles ca marea majoritate a romanilor sunt in general excomunicati, in afara de, pentru cei mai ravnitori, doua-trei-patru ori pe an cand sunt in deplina comuniune cu Biserica. |
Citat:
-prin îndeplinirea canonului primit la spovadă -prin primirea cu iubire filială a unor suferințe pe care ni le trimite Dumnezeu, ca urmare a acestor păcate -prin indulgențe -în Purgatoriu, dacă niciuna dintre primele trei, care se fac în timpul vieții, nu a fost îndeplinită. |
Citat:
Exista duhovnici care incurajeaza spovedania deasa, fara impartasanie, asta inseamna ca promoveaza excomunicarea? Aceasta taina are un rol vital. O impartasanie nepotrivita este SPRE OSANDA. Daca nu a fost cineva impartasit pe motiv ca nu este impacat cu toata lumea inainte de spovedanie inseamna ca este excomunicat? Vorbiti din povesti. |
Ca să clarificăm: În BC, excomunicarea înseamnă oprirea de la participarea la orice formă de viață a Bisericii - cel excomunicat nu poate fi spovedit, nu poate participa la Liturghie, dacă moare în stare de excomunicare nu i se va face slujba de înmormântare etc.
|
Citat:
Sigur, impartasania in nevrednicie este osanda, asa ne spune Sf. Pavel. Ceea ce nu inseamna ca trebuie sa stai cu nevrednicia pe suflet pana la postul urmator cand postesti trei zile, te spovedesti 1 minut si apoi vii duminica cu 10 minute inainte de Sf. Impartasanie ca sa te impartasesti, cum multi romani fac, si ai impresia ca in general esti in comuniune deplina Biserica lui Hristos. Esti, pana la urmatorul pacat grav, cand nu mai esti, fiindca un pacat grav te face nevrednic sa te impartasesti. |
Întrebare: ortodocșii care sunt opriți de la Sf Împărtășanie se pot căsători ?
Dacă da, înseamnă că oprirea de la Sf Împărtășanie este același lucru cu excomunicarea. Dacă nu, înseamnă că sunt două lucruri fără legătură. |
Citat:
Draga doamna, da nu vorbesc de ce fac unii, sa fie sanatosi, fiecare cu capul lui. Nu intelegeti in intregime ce reprezinta aceasta taina. Daca mergem pe firul acesta, majoritatea covarsitoare nu este demna sa se impartaseasca, are loc o transformare in trupul si sangele Domnului. Si nu cred ca sunteti in masura sa masurati dreptatea cu care unii preoti decid sau nu sa opreasca de la impartasanie. Dar, de fapt, ce intelegeti dvs prin "pacate grave"? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:33:27. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.