![]() |
Intrebare
Buna.Scriu aici deoarece vreau sa impartasesc cuiva ce stiu eu,si sunt uimita.Cunosc un tanar care a ales sa mearga la manastire,acum este frate de manastire,si i se permite sa iasa de la manastire ca sa mearga la facultate.De cand a venit la facultate face chefuri,bea,se imbata si se distreaza desi imbracat in Reverenda si mereu cand vine de la manastire are o gramada de bani,si el provine dintr-o familie saraca.Ma intreb cum se poate ca un om care va sluji,si care va da sfaturi celorlalti poate face asa ceva?In cine sa mai avem incredere?Eu sunt uimita de asta.Multumesc mult.
|
Citat:
[quote]Doar 11% din [studenti] sunt implicați în activități de voluntariat. 55% din ei nu și-ar dori ca vecini persoane de etnie rromă sau cu orientare sexuală alternativă. Pe o scală de la 1 (deloc important) la 10 (foarte important), scorul mediu pentru cât de important e Dumnezeu în propria viață a fost de 8,3.[quote][/i] http://tinyurl.com/659swqe La mine pe blog găsești lucruri mult mai grave comise de fețe bisericești înalte, nu chestii de-astea minore. |
Domnule Zerg cred ca va simtiti foarte singur...
N-ati mai avut cititori pe blogul dumneavoastra si v-ati mutata aici? Sau pentru ca pop-up spamul de pe blog nu a dat roade la cei care nu gandesc la fel ca dumneavostra? |
Citat:
Intrebarea ar fi care este relatia dumneavoastra cu biserica? Daca este una "caldicica" atunci nu aveti de ca sa va temeti, daca totusi sunteti o persoana care mergeti la biserica des, si aveti o viata religioasa activa atunci trecem la intrebarea 2. La ce biserica mergeti? Aveti vreo legatura cu manastirea in care este frate acea persoana? Daca nu, atunci iarasi nu aveti de ce sa va temeti, daca da, atunci anuntati conducerea manastirii cu dovezile aferente. Daca imi spuneti ca va pasa de ceilalti oameni care ar putea ajunge la el, atunci revenim la intreberea 1 cu mici modificari. Daca dumneavsotra sunteti un exemplu traitor mai bun decat acel frate treaba este rezolvata, daca nu atunci ce va imiedica sa-i luati locul aceluia si sa fiti calauza cea buna pentru oameni? Daca suntei tot domnul Zergu, atunci va spun ca nu e frumos ce faceti: tu centrezi tu dai cu capul... |
Eu am patit ceva asemanator... M-am dus la manastire cu gand sa stau pe o saptamana... Dar dupa ce am vazut ce era acolo... A treia zi am plecat...
Abia dupa aia cineva de pe forum mi-a zis sa nu ma duc la manastiri turistice ca o sa ma smintesc, shi avea mare dreptate... Manastirile turistice, mai ales de aici din basarabia... No comment... Inca am smintit si pe altii, si am facut pacate spunand ce am vazut acolo... |
Citat:
Din tot ce ați menționat un singur lucru este grav: beția, care este păcat grav. Că merge la chefuri și se distrează, nu e lucru rău: de unde imaginea asta că un creștin ar trebui să fie mereu constipat ? Biblia relatează despre cel puțin două ipostaze în care Mântuitorul a luat parte la petreceri: nunta din Cana și un ospăț cu fariseii. Așa vă închipuiți că era Domnul nostru în timpul misiunii Sale pe pământ: mereu încruntat și repede înfierător al veseliei ? Ca Domnul trebuie să fie toți cei ce își spun "creștini", și, cu precădere, monahii. Acest lucru îmi amintește de două personaje literare: călugărul Ferrapont din "Frații Karamazov" și Fratele Bibliotecar din Numele Trandafirului. |
Citat:
|
Citat:
Daca chiar ai fost serios in ceea ce ai afirmat, da-mi voie sa-ti dau un sfat: cauta-ti cat mai repede un duhovnic adevarat (poate unul ortodox :5:) ca esti pe gheata subtire! Cu dragoste de Domnul si de invatatura ortodoxa (dreapta), pr. Gheorghe. P.S. Daca-i o ironie (gluma, sa-i zicem) pe care eu n-am prins-o, iarta-ma te rog! |
Citat:
20. Atunci a început Noe să fie lucrător de pământ și a sădit vie. 21. A băut vin și, îmbătându-se, s-a dezvelit în cortul său. 22. Iar Ham, tatăl lui Canaan, a văzut goliciunea tatălui său și, ieșind afară, a spus celor doi frați ai săi. 23. Dar Sem și Iafet au luat o haină și, punând-o pe amândoi umerii lor, au intrat cu spatele înainte și au acoperit goliciunea tatălui lor; și fețele lor fiind întoarse înapoi, n-au văzut goliciunea tatălui lor. 24. Trezindu-se Noe din amețeala de vin și aflând ce i-a făcut feciorul său cel mai tânăr, 25. A zis: "Blestemat să fie Canaan! Robul robilor să fie la frații săi!" 26. Apoi a zis: "Binecuvântat să fie Domnul Dumnezeul lui Sem; iar Canaan să-i fie rob! 27. Să înmulțească Dumnezeu pe Iafet și să se sălășluiască acesta în corturile lui Sem, iar Canaan să-i fie slugă". - Geneza 9:20-27 Iar în revărsatul zorilor grăbeau îngerii pe Lot, zicând: "Scoală, ia-ți femeia și pe cele două fete ale tale, pe care le ai, și ieși, ca să nu pieri și tu pentru nedreptățile cetății!" - Geneza 19:15 30. Apoi a ieșit Lot din Țoar și sa așezat în munte, împreună cu cele două fete ale sale, căci se temea să locuiască în Țoar, și a locuit într-o peșteră, împreună cu cele două fete ale sale. 31. Atunci a zis fata cea mai mare către cea mai mică: "Tatăl nostru e bătrân și nu-i nimeni în ținutul acesta, care să intre la noi, cum e obiceiul pământului. 32. Haidem dar să îmbătăm pe tatăl nostru cu vin și să ne culcăm cu el și să ne ridicăm urmași dintr-însul!" 33. Și au îmbătat pe tatăl lor cu vin în noaptea aceea; și în noaptea aceea, intrând fata cea mai în vârstă, a dormit cu tatăl ei și acesta n-a simțit când s-a culcat și când s-a sculat ea. 34. Iar a doua zi a zis cea mai în vârstă către cea mai tânără: "Iată, eu am dormit astă-noapte cu tatăl meu; să-l îmbătăm cu vin și în noaptea aceasta și să intri și tu să dormi cu el ca să ne ridicăm urmași din tatăl nostru!" 35. Și l-au îmbătat cu vin și în noaptea aceasta și a intrat și cea mai mică și a dormit cu el; și el n-a știut când s-a culcat ea, nici când s-a sculat ea. 36. Și au rămas amândouă fetele lui Lot grele de la tatăl lor. 37. Și a născut cea mai mare un fiu, și i-a pus numele Moab, zicând: "Este din tatăl meu". Acesta e tatăl Moabiților, care sunt și astăzi. 38. Și a născut și cea mai mică un fiu și i-a pus numele Ben-Ammi, zicând: "Acesta-i fiul neamului meu". Acesta e tatăl Amoniților, care sunt și astăzi. - Geneza 19:30-36 |
pai cum ar trebui
Normal ca nu vad un bun crestin umbland baut prin cluburi dar nu cred ca putem sa fim toti calugari.Voi toti va rugati incontinu?Hai sa fim seriosi dar nu fanatici.
|
Citat:
Este usor sa observam slabiciunile si neputintele celor de langa noi. Si mai usor este sa ii judecam pe seama acestora. Dobandim insa un folos din asta? Ne zideste cu ceva? Orice sminteala este pentru noi o provocare in a da dovada de iubire de oameni. Cea mai eficienta arma impotriva smintelilor este rugaciunea. Sa ne rugam atat pentru cei care ne smintesc, cat si pentru noi, pentru a nu cadea prada smintelilor. |
O simpla opinie: Betia lui Noe si batjocorirea lui Ham
Episodul betiei lui Noe a fost amplu comentat de-a lungul timpului.Exista tendinta de a se focaliza atentia asupra caderii lui Noe in pacat dar daca cineva se uita cu atentie realizeaza ca tehnica descriptiva vizeaza o scena in perspectiva.Scenele biblice au o caracteristica extrem de cunoscuta:transmit un mesaj mult mai amplu si profund decat este el inteles la o simpla privire superficiala.Betia lui Noe este motivatia lectiei care urmeza a fi tinuta,iar scopul este mult mai profund decat o simpla cadere in pacat.Daca cineva se va uita in Proverbe(Pildele lui Solomon)20:1 va observa urmatoarea invatatura: ,,Vinul este batjocoritor, bauturile tari sunt galagioase; oricine se imbata cu ele nu este intelept".Aceea expresie ,,Vinul este batjocoritor"s-ar putea sa fie cheia mesajului biblic din acesta scena.
Sa nu uitam ca Noe era cel care practica pentru prima data viticultura dupa cum rezulta din versetul 20 al capitolul 9 din ,,Geneza": ,,Noe a inceput sa fie lucrator de pamant si a sadit o vie.".Este o etiologie cu privire la viticultira comparabila cu cele referitoare la pastori si muzicieni din Geneza 4:20-21.Asadar ar fi o circumstanta atenuanta in favoarea sa si anume ca nu stia efectul la ceea ce urma sa sadeasca.Versetul 21 prezinta actiunea in amanunt,ca si cum naratorul ar fi dorit sa faca o schema exacta pentru cel care urma sa citeasca: ,,A baut vin, s-a imbatat si s-a dezgolit in mijlocul cortului sau.".Actiunea in trei etape,derulata parca cu incetinitorul pentru a o analiza exacta a situatiei, arata clar cauza,starea si efectul.Noe nu este crutat,actiunile sale sunt expuse public si acesta expunere publica va fi doar inceputul dramei prin care va trece.Efectul a fost dezgolirea.Dezgolirea provoaca un sentiment straniu,inclusiv de rusine,dupa cum se poate observa in Geneza 3:7-10. Ham si-a batjocorit tatal pentru ca in loc sa-l acopere discret,decent si respectuos,intelegand ca orcine poate avea un moment de cadere,a preferat sa-l batjocoreasca dezvaluind si celorlalti starea tatalui lor:,,Ham, tatal lui Canaan, a vazut goliciunea tatalui sau si a spus celor doi frati ai lui afara."(Geneza 9:22).Asa cum se arata in acel citat din Proverbe ,,Vinul este batjocoritor"iar scena cu Noe si Ham subliniaza nu numai pacatul lui Noe ci si faptul ca un pacat,fie si un singur pacat,are efecte dramatice,putand genera chiar si batjocorirea parintilor de catre copii,disparitia dragostei,a respectului.Asadar cauza(betia lui Noe) a fost intrecut de efect ca si gravitate(batjocorirea lui Ham).Lectia este sa nu cazi in pacat pentru ca efectele pot depasi orice inchipurie.Gravitatea batjocoririi lui Ham,care nu a incercat absolut deloc sa-si ajute parintele cazut ci a preferat expunerea greselii sale in mod public(oare ce fel de fiu isi tradeaza in acest mod tatal?)a intrecut cu mult eroarea lui Noe. Betia lui Noe,singulara ca si actiunea in viata sa,pare sa nu fi fost facuta cu intentie ci mai degraba din nestiinta,acest lucru fiind subliniat de versetul 24: ,,Noe s-a trezit din ameteala vinului si a aflat ce-i facuse fiul sau cel mai tanar".Sintagma ,,s-a trezit din ameteala vinului"pare a induce ideea ca Noe nu stia de acest efect inselator iar un argument in plus este ca Cel de Sus nici nu l-a pedepsit pentru acesta cadere. Pacatul produce efecte dramatice.Este bine sa-l eviti din toata puterea.Daca cumva cineva cade in pacat,constient sau nu,in nici un caz nu il batjocoresti precum Ham ci incerci sa-l ajuti cu modestie si discretie precum Sem si Iafet.Poate ca acesta scena este o lectie despre natura umana,slabiciunile ei inerente,respect,batjocorire si efectele actiunilor noastre.Batjocoirea de catre Ham a caderii in pacat a unui om,care era si tatal sau,Noe, pana atunci fara de prihana, a avut ca efect blestemul asupra copilului sau Canaan pentru ca cel care a batjocorit sa cunoasca la randul sau durerea unui tata.O lectie dura dar de multe ori constati efectele actiunilor tale mai cand ti-se intimpla chiar tie pe propria piele.Si mai ales cand ai gresit fata de parintele tau. |
Citat:
|
e drept...sunt multi preoti si calugari cazuti......deci e firesc sa intrebam "in cine sa avem incredere"...iar raspunsul cred ca il stim cu totii daca adastam un pic asupra temei....pai sa avem incredere in Hristos....si printre multe alte lucruri increderea in Hristos implica si alte doua convingeri :
1. Orice preot care a primit harul de la cei care au continuitate apostolica (=orice preot ortodox) are puterea DIRECT de la Hristos sa savarseasca Sfintele Taine, indiferent cat este el de cazut. 2. Daca suntem sinceri in credinta noastra si staruim Dumnezeu ne va scoate in cale la momentul potrivit unul din preotii imbunatatiti duhovniceste, fiindca slava lui Dumnezeu exista si dintre acestia destui. |
Rugaminte
Lamuriti-ma va rog careva care sunt manastirile turistice? Nu inteleg de ce se spune aici sa nu se mearga in manastirile turistice?!
|
Cred că trebuie să fim încrezători în Dumnezeu și să nu devenim fiecare un Ham, adică să nu devenim tributari unui fel de a fi atât de aproape nouă. Ce este mai ușor decât să scoți în evidență lipsurile celuilalt și mai ales, căderea sa? E mai ușor să te vezi pe tine drept și "atoate..." decât pe celălalt.
E într-adevăr măreț să taci, să fii discret, cu păcatele altora și mai ales, să ai capacitatea să-ți "spargi zi de zi capul" cu alte tale. Să ne ajute Dumnezeu să ne vedem goliciunea proprie și să ne-o acoperim! |
Citat:
In plus, nu intram in imparatie observand caderile celor din jurul nostru, ci greselile proprii. Sa ne uimeasca pacatele noastre, nu ale altora. Oare degeaba s-a spus ca cel ce-si vede propriile pacate e mai mare decat cel ce vede ingeri? |
Imi amintesc de două întâmplări în care m-am deschis păcatului și am făcut mult rău lui Cristos și celor de El aleși și chemați.
În primul caz, eram chiar la micuța mea parohie greco-catolică. Sf Liturghie se terminase de vreun sfert de oră, dar fiind frumos afară am mai vorbit una, alta cu niște vârstnici din parohie, mereu dispuși să ne spună din amintirile lor, care încep invariabil cu "no, la noi, în Ardeal,...". Același lucru făcea și preotul paroh, vorbind în alt grup și salutându-și enoriașii la ieșirea din biserică. La un moment dat s-a apropiat de mine și m-a îmbrățișat părintește. Dar, Dumnezeule ! Duhnea a vin ! Exact cum ai intra într-o cramă, așa îi mirosea reverenda ! Am fost foarte revoltat, cum e posibil să slujești duhnind a vin ? Mi-am mai exprimat revolta și altora din parohie, adăugând păcatul bârfei la acela al judecății temerare. În altă duminică, pe la Proscomidie, am avut prilejul să vorbesc cu părintele de-aproape. Nu mirosea de loc. Dar, după slujbă, ce să vezi ? Mirosea din nou ! Atunci mi-am dat seama cât de mult greșisem. Uitasem că, în ritualul răsăritean, preotul trebuie să consume rezerva euharistică. Am judecat drept bețiv un om care nu își făcuse altceva decât datoria de preot ! În al doilea caz, eram în curtea unei biserici de rit apusean. Chiar mă întrebam cine a îndrăznit să vină cu Volkswagen Polo nou-nouț și să-l parcheze în mijlocul curții bisericii. Și cum stăteam eu așa, gândindu-mă la câți nesimțiți mai sunt pe lume, îl văd pe relativ tânărul preot paroh de acolo cum iese din refectoriu jovial, descuie portiera, pornește motorul și pleacă îmbrăcat în reverendă. Aha ! Adică popii ăștia au bani să-și ia mașini de 16 000 de euro ? De unde, din salariul lor amărât de zece milioane ? Precis și-a băgat mâna în banii de simbrie ! Gata, ăstuia îi fac hârtie la episcop, nu se poate așa ceva. Pornit pe fapte de pâră, ca să am ce să scriu în hârtia aia, mă duc la o măicuță care se ocupa de grădinița parohiei și o întreb cam de cât timp are sfinția sa așa mașină. "A, păi să fie de vreo trei luni. Au adus-o niște italieni și au donat-o parohiei, ca să ajungă părintele la oameni mai repede. Nu ați văzut ? L-a sunat un bătrân să vină chiar când era la masă și s-a dus. Nici desertul nu l-a mâncat !" Aceste două întâmplări m-au făcut să privesc cu mult mai multă circumspecție "viața ușoară și bănoasă" pe care o au preoții. Nu vreau să mai greșesc a treia oară față de Domnul, cel puțin nu în același fel. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:01:05. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.