![]() |
Preoti pentru Germania
Biserica ortodoxa romana are numai 33 de preoti in Germania. Un numar total insuficient pentru nr. declarat de credinciosi romani de 300 000. Cunosc credinciosi care trebuie sa calatoreasca cu masina pana la 300 de km pentru a intalnie un preot ortodox. Multi credinciosi se gandesc sa paraseasca Sfanta Biserica.
Un numar suficient de preoti ar fi un preot in fiecare 301 Raioane/Judete germane. In toata Germania sunt Romani, din nord in sud si de la est la west, oriunde se vorbeste romaneste. Poate un absolvent de seminar teologic(liceu) sa fie hirotonisit preot, sau numai cu Facultatea de Teologie? |
Dar nu trebuie sa mergi la o biserica romaneasca neaparat. Mai sunt cele rusesti, grecesti, sarbesti, de limba germana...
|
Citat:
|
Citat:
Am găsit aici Liturghia Darurilor mai înainte sfințite, tradusă în engleză. |
Citat:
Poate s-a referit la altceva :/ |
1. 301 sunt "Landkreis" adica un fel de judete ale noastre.
De ex. in landul Baden-Württemberg exista Landkreis (Judete) Karlsruhe, Heilbronn etc. 2. Intr-adevar sunt prea putini preoti romani in diaspora. Nici din alte tari nu stau grozav. Sunt probleme si cu bisericile (cladiri). Majoritatea comunitatilor folosesc pentru slujbe cladiri catolice sau evanghelice si trebuie sa plateasca chirii si alte taxe mari (tot le mai vin idei), pe langa intretinerea si asa scumpa. Si cum romanii nu sunt bogati... 3. Sunt si f.imprastiati in regiune oamenii si sa faci o biserica la care sa vina apoi numai 10-15 oameni iar nu merita 4. Unele biserici romanesti (inclusiv preotii) nu apartin de tara. N-am inteles inca de ce. S-au aciuit pe langa greci, rusi, etc. 5. Sa mergi la alte biserici ortodoxe - nici din alea nu prea sunt. Nici la ei nu prea vin preoti din tarile respective. Si daca la greci de ex. intelegi slujba, ca este similara cu a noastra, nu stiu daca la fel este si la rusi sau sarbi. Limba - nu e musai s-o stii, dar atunci stai numai ca spectator si te mai rogi pentru tine, in limba ta. 6. Ca paraseste lumea BOR din cauza asta? Nu stiu, nu cred, dar este posibil. Cred insa ca multi romani emigrati nici nu au fost vreodata ortodocsi, sau au renuntat din alte considerente cand au venit. Nu stiu de ce nu vin preoti romani aici. In tara sunt in surplus am inteles. De ce nu pot studia si hirotonisi aici, dintre emigranti? Nu stiu. Unii vin la burse aici, deci ceva ortodox se poate studia si in afara tarii. |
Citat:
Sophia nu numai ca sunt preoti in plus ca aceia Slava Domnului au gasit cate o parohie,dar problema este ca sunt ff multi tineri care termina teologia si nu li se ofera parohie.Sunt someri.Ori fac modulul de pedagogie ca sa predea religia,ori lucreaza part time la Mec sau la pizzerii.Daca au cunostinte mai canta pe la cate o biserica si le mai da parintele la sfarsit acolo cateva sute de mii.Daca nu sunt parohii de ce sunt atatea locuri la facultate?Mai bine locuri mai putine si competitia mai mare!!! |
Nici macar in provincie, ca sa nu zic la tara, nu sunt locuri / parohii? Ca doar si acolo sunt oameni si biserici.
|
Citat:
|
Citat:
Inainte erau mai multe care tineau de alte episcopii, dar din pacate nationalismul care domneste ca este tot si in BOR a tinut sa le adune prin metode nedemne de Bisreica pe toate sub episcopul roman, creind numeroase conflicte greu de sters. 5 Si la sarbi si la rusi si la arabi etc e aceeasi slujba, doar ca in alte limbi (slavona, araba, georgiana etc). Exista si parohii in germana dar nu destule. De ce nu vin destui preoti romani din Romania? Pentru ca nu sunt platiti, majoritatea, de Bisreica Romana. Trebuie sa aiba si alta meserie ca sa poata trai. Si oricum nu e usoara viata in strainatate penru un preot. Idealul ar fi cum spunea cineva mai sus sa se gaseasca tineri nascuti in Germania care sa studieze teologia si sa devina preoti. Asa ar cunoaste mai bine si conditiile si societatea in care o sa slujeasca. |
Citat:
|
Citat:
Daca te duci la Sfanta Liturghie tinuta intr-o limba pe care nu o stapanesti, nu ai sentimentul de apartenenta la comunitatea religioasa respectiva, nu intelegi nimic din predica de la final (care este extrem de importanta), nu sesizezi nuantele de nici un fel, ci bifezi inca o duminica in care ai asistat la o slujba. |
Citat:
De altfel nu ai fi foarte diferita de majoritatea credinciosilor din acele biserici, ca nici ei nu inteleg mare lucru din slujba (care se face intr-o limba prea veche pt ei). Nu exista solutii ideale, dar poti lua o carte si incetul cu incetul ajungi sa recunosti unde te aflii. Idealul tot limba locala ar fi.. Asa ar intelege toata lumea. |
Citat:
Apoi a participa la Sf Liturghie nu inseamna doar sa canti sau sa dai raspunsuirle, ci exista si un fel de participare interioara, prin rugaciune, prin atentie, prin gestica. Important nu este sentimentul de apartenenta la comunitatea religioasa respectiva, ci sentimentul de comuniune cu Dumnezeu. Predica nu este nici pe departe cel mai important moment al Liturghiei. Si din nou, daca predica este in limba locala, ai sa incerci sa inveti limba, si pana atunci spui o rugaciune ca sa te ajute Dumnezeu si pe tine ca sa inveti limba si sa o intelegi mai bine data viitoare, cum fac si eu de altfel. :D Citesti fragmentul din Sf. Evanghelie si din epistola de cu seara, acasa, in limba ta, ca sa stii macar ce se citeste. Cand eram in SUA mergeam la o biserica romaneasca. Niciodata nu aveam nici un vizitator ne-roman (in afara de cei casatoriti cu romani, cateodata), si cred ca un motiv era ca slujba si predica erau in totalitate in romaneste. Nici romanii din oras nu se prea inghesuiau sa vina, in special cei mai tineri. Pe de o parte, daca esti tanar si ai plecat din Romania, nu ai plecat fiindca vroiai atat de mult sa faci parte dintr-o comunitate romaneasca, pe de alta parte sentimentul era ca biserica este un fel de club social, un mediu pentru oameni de a se intalni si a vorbi romaneste desore una si alta....dar tinerii in general au grupul lor de prieteni, nu au nevoie sa se intalneasca duminica la biserica...Si asa ca, multi, daca veneau, veneau cand si cand, din cand in cand, incepea slujba cu 5 oameni si se termina cu 20-30. Eu cred ca pentru sanatatea unei parohii elementul local este foarte important, la fel ca si noii convertiti, la fel ca si tinerii, in special intr-o tara in afara unei tari in care toata lumea e ortodoxa. |
Noesisaa, eu iti inteleg argumentatia insa vreau sa fac niste precizari.
Comuniunea cu Dumnezeu e cea mai importanta, fireste. Insa si comuniunea cu cei de-un neam / credinta este vitala. Nu te poti ruga in comun la nesfarsit alaturi de niste necunoscuti, de niste straini. Rugaciunea uneste, ajung sa se lege prietenii intre cei care o practica iar asta nu poate sa fie decat un lucru bun. Pe aceasta cale simti aproapele.. aproape iar nu ca pe un individ distant, intangibil. La biserica unde merg eu exista asemenea oameni, care se straduiesc sa nu se apropie in nici un fel de ceilalti, vin la biserica, se roaga, participa la Sf. Liturghie si dusi sunt. Eu ii numesc ursuzi. In ceea ce priveste limba in care se tine slujba, fireste ca este un avantaj atunci cand aceasta limba este chiar cea a tarii "adoptive". Banuiesc ca toti imigrantii ajung sa vobeasca la un moment dat limba tarii in care locuiesc. Insa ce te faci atunci cand in acea tara nu sunt biserici ortodoxe "locale" ci doar rusesti, grecesti, samd? Olanda reprezinta un bun exemplu in acest sens. Ce folos ca vorbesc / inteleg olandeza, cand putinele locuri unde se savarseste Sf. Liturghie in aceasta limba sunt la (multe) zeci / sute de km de mine? Slujba in limba engleza ar fi o solutie f. buna pentru toti (rusi, bulgari, sarbi, greci, romani, etc), insa dupa stiinta mea, acest lucru nu se practica aici. Am asistat la asemenea slujbe in Singapore si sunt foarte usor de inteles / urmarit. Importanta predicii este f. mare in opinia mea. In cadrul acesteia primesti invatatura direct din gura preotului. Daca nu intelegi mesajul Liturghiei din ziua respectiva, momentul predicii devine unul crucial. |
Anna21 spunea candva ca exista parohii romanesti in Olanda... Trebuie doar gasite. S-a mai discutat acest lucru pe alt topic.
|
Citat:
Exista una, din cate stiu, Carolina stie mai bine. Citat:
Parerea mea: daca primesc Sf. Impartasanie, atunci pot sa traiesc si fara predica. Intreaga slujba este o predica, pana la urma. Nu am fost niciodata acolo, dar imi place cum am auzit ca face una dintre bisericile ortodoxe din Amsterdam: o duminica in Slavona, una in olandeza, urmatoarea parte in slavona, parte in olandeza si tot asa. |
Predica este rubrică opțională.
|
Citat:
Alta parohie nu mai e, puteti sa ma credeti pe cuvant. |
Citat:
In Romania nu sta nimeni la o cafea dupa slujba pentru ca nu e dornic sa vorbeasca romaneste, pentru ca are familia / rudele / prietenii aproape si nu le duce dorul, cu alte cuvinte - nu simte nevoia de socializare cu cei de-acelasi neam. Fireste, aceste nevoi sunt experimentate in mod diferit de catre romanii emigrati. |
http://www.biserica.nl/index.html
sunt doua... Citat:
|
Da, dar daca te uiti, una nu e functionala.
|
Citat:
|
Citat:
|
Mi s-a întâmplat că, la Apostol, nu am reușit să înțeleg nici măcar un cuvânt din ceea ce se citea. Nu căutasem dinainte paragraful din Biblie, iar citețul nu avea microfon și citea destul de încet.
La început am fost indignată; îl judecam în sinea mea. Dar simțind că îmi pierd pacea sufletească, am început să mă întorc cu gândul chiar la Sfinții Apostoli, spunându-le câteva cuvinte simple, cum ar fi "Sfinților Apostoli, milostivi fiți nouă tuturor", sau "ajutați-ne, luminați mintea și sufletele noastre". Altă dată însă, am citit de acasă fragmentul rânduit pentru ziua respectivă. Deși nici atunci nu am auzit aproape nimic (mai ales că citea cu spatele spre noi), dar mi-au fost deajuns două cuvinte, ca să pot înțelege. Am fost chiar bucuroasă că puteam urmări sensul textului. Dacă nu cunoaștem limba, momentele importante ale Sfintei Liturghii cred că le putem identifica, atât prin cântarea sfecifică lor, dar și urmărind ceremonialul religios tradițional. De exemplu, la citirea Evangheliei, preotul citește în fața Altarului, la Ieșirea cu Cinstitele Daruri, iese din Altar cu Potirul ridicat în mână, apoi rostește rugăciuni în fața credincioșilor. |
Citat:
|
Pagina de internet a Mitropoliei Romane die Germania Freiburg, Patriarhia de Constantinopol:
http://www.ortodoxia.de/ |
Mitropolia de Nurnberg
După instalarea sa la 5 iunie 1994 ca Mitropolit al Mitropoliei Ortodoxe Române pentru Germania și Europa Centrală, în prezenta reprezentanților autorităților de stat și bisericești din Germania, Î.P.S. Serafim își începe activitatea în foarte modeste condiții materiale. Pe lângă ajutorul primit din partea parohiilor, activitatea Î.P.S. Sale este susținută de Biserica Romano-Catolică, care-i oferă în cadrul Institutului pentru Bisericile Orientale din Regensburg câteva camere, iar Biserica Evanghelică a oferit, în câteva rânduri, subvenții pentru dotarea biroului și pentru deplasările pastorale ale Î.P.S. Sale. În scurta sa activitate, Î.P.S. Mitropolit Serafim a organizat Adunarea eparhială, a făcut vizite canonice în parohii, a sfințit preoți, a participat la întruniri ecumenice în cadrul cărora a conferențiat pe teme legate de spiritualitatea ortodoxă. În cei 9 ani de activitate, Î.P.S. Mitropolit Serafim a organizat Adunarea eparhială, a făcut vizite canonice în parohii, a sfințit preoți, a participat la întruniri ecumenice în cadrul cărora a conferențiat pe teme legate de spiritualitatea ortodoxă. În acest timp s-au organizat în Germania 25 parohii noi (Aschafenburg, Augsburg, Essen, Gummersbach, Ingolstadt, Karlsruhe, Mannheim, Offenburg, Stuttgart, Tübingen, Ulm, Würzburg...) la care se adaugă parohia din Düsseldorf, cea mai veche din Germania, precum și cele de la Graz (Austria) și Luxemburg. În prezent, Mitropolia are 44 de parohii deservite de 37 de preoți.
Imi pare bine ca pe <a href="http://ortodoxliber.wordpress.com/2011/02/19/proclamatia-monahilor-ortodocsi-romani-catre-binecredinciosul-popor-ortodox-roman-sfantului-sinod-si-intregii-biserici-ortodoxe-de-pretutindeni/">Crestinortodox.ro</a> sunt asemenea dezbateri despre lipsa preotilor din diaspora. Sper ca numarul acestora sa revina intr-o zi la normal. Doamne ajuta. |
Nu este suficienta existenta parohiilor numai in orasele mari. Oamenii chiar daca sunt credinciosi nu vin la biserica la distante de 100 km, poate nici de la distante de 30 km. Nu toti au masini. De asemenea sunt numerosi ortodocsi romani in nordul tarii. De aceea cred ca numarul de preoti este total insuficient.
|
Manastirile ortodoxe din Germania
Klöster der Russichen Orthodoxen Kirche (MP) (Manastirile Bisericii ortodoxe Ruse)
Kloster des hl. Georg des Siegeszeichenträgers, Götschendorf Klöster der Russichen Orthodoxen Kirche im Ausland (ROKA) ( Manastirile Bisericii ortodoxe Ruse in strainatate) Russisches orthodoxes Kloster des hl. Hiob von Pocaev, München. Russische orthodoxe Skite der hl. Elisabeth, Buchendorf. Klöster der Serbischen Orthodoxen Kirche ( Manastirile Bisericii ortodoxe Sarbe) Serbisches orthodoxes Kloster der Allheiligen Gottesgebärerin, Himmelsthür (Hildesheim). Serbische orthodoxe Skite des hl. Spyridon, Geilnau. Serbische orthodoxe Skite, Unterufhausen. Klöster der Rumänischen Orthodoxen Kirche (Manastirile Bisericii ortodoxe Romane) Rumänisches orthodoxes Kloster des hl. Martyrers Brâncoveanu, Nürnberg. Klöster der Bulgarischen Orthodoxen Kirche (Manastirile Bisericii ortodoxe Bulgare) Manastirea ortodoxa din Buchhagen. |
Citat:
Asta n-ai mai tradus și nici eu nu înțeleg ce înseamnă, cu toate că știu un pic de germană. |
Citat:
|
Un film interesant despre lumina sfanta tradus in mai multe limbi. Daca puteti trimiteti la preteni pentru a fi cunoscuta si aceasta minune. Este singura minune care apare in fiecare an si este documentata de 1200 de ani.
Poate cunoasterea acestei minuni ne poate aduce mai multa considerare sau acceptare. Nu cred ca toti cei ce nu cred in aceasta minune, dupa ce vor vedea filmul vor crede, dar poate se va diminua spaima pentru o religie aproape necunoscuta. http://vimeo.com/10565538 |
|
Citat:
Britanicii i-au prins cu mita-n sac insa au renuntat sa se bage in polemici pe ideea ca... "cu fanaticii nu te pui tatica"! ! ! |
Citat:
Oare de ce Dumnezeu este asa de sfios, incit Patriarhul trebuie sa se piteasca ca un fur, pustan, intr-o camaruta departe de ochii lumii pentru a "primi lumina" ..chiar si curcile rid, doar fanaticii si habotnicii hipnotizati de voi mai cred. ASTA NU ESTE CRESTINISM ci iluzionizm si prefacatorie...semne clare ale antihristului si a epocii lui de circoteca! Inca un sfat parinte: Un adevarat preot nu se lasa dus de PAPUSARI! |
Sfântul Apostol Pavel :
Citat:
|
Citat:
Acesta minune este documentata de 1200 de ani, si nu a putut fi infirmata ne nici o putere necredincioasa pana acum. Sigur sub teroarea armelor poate unii preoti au marturisit lucruri care sa le salveze viata. Oare noi nu am face la fel? |
Oare nu ar trebui sa ne bucuram de fiecare an, dat de bunul Dumnezeu in viata noastra. An in care a venit lumina sfanta pentru noi. Nu ar trebui sa muncim cu sarg pentru a fi vrednici de aceasta minune. Oare nu poate acesta lumina sa ne vindece ranile acumulate in ultimul an, si sa ne dea putere pentru un nou an?
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:23:36. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.