Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Manstirea cu copii (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=12485)

spre_rasarit 21.03.2011 00:16:13

Manastirea cu copii
 
http://www.youtube.com/watch?v=FkZwP...el_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=OJHRC...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ztq8-...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=9icGo...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=_XDBC...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=J06pl...feature=relmfu

simona 21.03.2011 00:46:21

Emotionant,ce bine ar fi sa fim cu totii un pic m-ai buni!

Yasmina 21.03.2011 06:30:37

fara sa exagerez spun ca iti vine sa plangi fara sa vrei;nu doar din tristete,ci si din bucuria de a vedea atata daruire,omenie,dragoste crestineasca dezinteresata...
Cate persoane minunate exista in lumea asta,de care noi nici nu avem cunostiinta...

cocorel 21.03.2011 08:07:29

Doamne ajuta-ne!
 
Ajuta-ne Doamne sa ii ajutam pe cei care au nevoie si sa nu trecem indiferenti mai departe!

ory 21.03.2011 08:08:11

Foarte frumos ! Dupa cum spunea si calugarul ' " s-au calugarit , dar nu s-au desprins de lume, fiindca credinta fara fapte nu este nimic ! "
Asa vad si eu conceptul de slujire Domnului, sa fii aproape de oameni, sa-i slujesti, sa-i iubesti , sa-i ingrijesti si sa le alini suferintele.
La noi , in monahism nu este permisa grija, imbratisarea si sarutul fata de copii. Mare greseala! mare amagire ! Nu fac decat sa se slujeasca pe sine si sa construiasca mult doar pentru istorie, pentru un nume...nu stiu pentru ce, dar mult se mai greseste atunci cand totul se calculeaza fara sa fie luat in consideratie omul, omul de langa noi .
Sa luam exemplul acestor oameni, abia atunci putem spune ca " facem Cuvantul Domnului ! "
Bravo lor ! Stima si consideratie pentru niste oameni care traiesc cu adevarat pentru semenii lor. Este foarte greu sa ai grija de copii, sa-i formezi si sa fii responsabil pentru toata viata lor fizica, psihica si spirituala.
Sa ia exemplu manastirile noastre " egoiste "...

AlinB 21.03.2011 21:06:14

Ory,

Probabil tot tu ai fi prima care sa tune si sa fulgere impotriva manastirilor si calugarilor daca acest caz cvasi-unicat s-ar generaliza si intr-o buna zi s-ar auzi ca intr-o astfel de manastire unii copii ar fi fost abuzati si ai cere ca manastirile sa-si vada de ale lor si sa lase copii in grija societatii.

Chiar ma mir ca nu te-ai scandalizat inca de scena in care un calugar saruta pe gura o fetita.

Nevinovat desigur, dar fetita aia o sa creasca intr-o zi maricica, si practic, nici macar nu-i este tata..nu e greu de vazut ce pot sa creada multi despre chestiile de genul asta.

In ceea ce priveste "egoismul" de a avea grija de sufletul tau asa cum doreste Dumnezeu, bine ar fi sa ai si tu "egosimul" asta la nivelul la care il are un calugar care isi vede de calugaria lui.

Yasmina 21.03.2011 21:30:08

Ceea ce iti sare in fata prima data cand urmaresti imaginile acestei manastiri cu copii,este puritatea "personalului" care este aceasi cu a copiilor,parca sunt toti frati,numai ca maicile si preotul sunt frati mai mari!
Inainte de a creea scenarii,ar trebui sa le dam premisa nevinovatiei...
Subscriu la ceea ce a comentat Ory,si anume ca ortodoxia romaneasca ar trebui sa fie mai implicata in actele caritabile ale societatii,gen orfelinate,spitale,azile,oamenii strazii...altfel ce este credinta seaca fara exemple de fapte bune??
Singurele forme de voluntariat care sunt facute de calugari in romania,sunt colectele de bani,donatiile pt constructii de noi manastiri,sau pt reparatiile celor vechi...

Nota:am observat in occident,cum copiii sunt sarutati pe buze de catre parinti,chiar daca sunt de sex diferit-adica tatal isi saruta fata pe gura,sau mama baiatul...nu este nimic erotic,este doar o atingere de sarut,dar eu pt ca am crescut in romania,nu imi pare prea firesc-chestie de traditii...
Ca fapt divers,nici un barbat de aici nu va merge la plaja cu slipuri minuscule,mulate pe posterioare cum se intampla in romania,preferand in schimb pantalonii scurti si largi,iarasi chestie de traditii...

lavinia40 22.03.2011 00:45:06

Citat:

În prealabil postat de Yasmina (Post 349388)
Ceea ce iti sare in fata prima data cand urmaresti imaginile acestei manastiri cu copii,este puritatea "personalului" care este aceasi cu a copiilor,parca sunt toti frati,numai ca maicile si preotul sunt frati mai mari!
Inainte de a creea scenarii,ar trebui sa le dam premisa nevinovatiei...
Subscriu la ceea ce a comentat Ory,si anume ca ortodoxia romaneasca ar trebui sa fie mai implicata in actele caritabile ale societatii,gen orfelinate,spitale,azile,oamenii strazii...altfel ce este credinta seaca fara exemple de fapte bune??
Singurele forme de voluntariat care sunt facute de calugari in romania,sunt colectele de bani,donatiile pt constructii de noi manastiri,sau pt reparatiile celor vechi...

Nota:am observat in occident,cum copiii sunt sarutati pe buze de catre parinti,chiar daca sunt de sex diferit-adica tatal isi saruta fata pe gura,sau mama baiatul...nu este nimic erotic,este doar o atingere de sarut,dar eu pt ca am crescut in romania,nu imi pare prea firesc-chestie de traditii...
Ca fapt divers,nici un barbat de aici nu va merge la plaja cu slipuri minuscule,mulate pe posterioare cum se intampla in romania,preferand in schimb pantalonii scurti si largi,iarasi chestie de traditii...

Pentru ca au nevoie sa supravietzuiasca!!!…Oricum, aici nici de ‘mireni’, de statulul lor ca oameni nu este preocupare….hmmm, si de Manastiri????..ca de odicei, indiferent de regimuri...la coada....sau ...nu exista....
Ca s-au imbunatatit conditziile de viata, si in manastiri?...pai s-a ‘upgradat’ si cel rau, direct proportzional cu ele....
Pacat din nou ca se arunca cu vorbe grele!Atata timp cat se mai poate savarsi Sfanta Liturghie zilnic, mai avem o sansa...de-a deveni adevaratzi crestini ortodoxi..de-a fi sustinutzi in incercarile acestei vietzi, de a nu deznadajdui...sau de-a abandona lupta buna pt noi si cei din jurul nostru..
Nu cred ca poate fi numit egoist o persoana..sau n-milioane de persoane, ce au slujit de-alungul veacurilor in manastiri...Renuntzand la o viatza personala, voie proprie(o Doamne, ce mult inseamna!), la bucuria de a avea copii....pentru a sluji unei lumi intregi(si cam nepasatoare).....nu fericirii personale!!!
Cat timp zilnic se slujeste Sfanta Liturghie...manastirile nu pot fi egoiste!!!

Yasmina 22.03.2011 08:32:29

Citat:

În prealabil postat de lavinia40 (Post 349424)
Pentru ca au nevoie sa supravietzuiasca!!!…Oricum, aici nici de ‘mireni’, de statulul lor ca oameni nu este preocupare….hmmm, si de Manastiri????..ca de odicei, indiferent de regimuri...la coada....sau ...nu exista....
Ca s-au imbunatatit conditziile de viata, si in manastiri?...pai s-a ‘upgradat’ si cel rau, direct proportzional cu ele....
Pacat din nou ca se arunca cu vorbe grele!Atata timp cat se mai poate savarsi Sfanta Liturghie zilnic, mai avem o sansa...de-a deveni adevaratzi crestini ortodoxi..de-a fi sustinutzi in incercarile acestei vietzi, de a nu deznadajdui...sau de-a abandona lupta buna pt noi si cei din jurul nostru..
Nu cred ca poate fi numit egoist o persoana..sau n-milioane de persoane, ce au slujit de-alungul veacurilor in manastiri...Renuntzand la o viatza personala, voie proprie(o Doamne, ce mult inseamna!), la bucuria de a avea copii....pentru a sluji unei lumi intregi(si cam nepasatoare).....nu fericirii personale!!!
Cat timp zilnic se slujeste Sfanta Liturghie...manastirile nu pot fi egoiste!!!

Intentia mea nu a fost sa arunc cu noroi in manastiri si oamenii ei,eu vb de mai multa implicare in actele caritabile din cadrul societatii,intocmai avand incredere si bunacredinta pt interventia calugarilor acolo unde este nevoie.Care ar fi atitudinea unei calugarite intr-un orfelitat si care ar fi una a unei pedagoage acre si plictisite?Nu vb despre egoism aici,ci despre sistemul care nu le permite acestor persoane sa fie mai aproape de suferintele oamenilor...

anita 22.03.2011 12:46:51

Avem si noi manastiri care se ocupa de copii ,de ex.man.Marcus.
Cu mare greutate parintele Nil reuseste sa le asigure fetitelor hrana zilnica.
Bine ar fi cei care criticati sa trimiteti un acatist la aceasta sfanta manastire si sa ajutati in acest fel la intretinerea fetitelor.(adresa e pe internet)
Citeam mai devreme cugetarile lui Thales din Milet.Scria ca cel mai usor lucru din lume e sa dai sfaturi.Si cel mai greu sa te cunosti pe tine insuti.
Subscriu la cele spuse de Alin ,daca ne-am cunoaste cu adevarat nu am mai critica manastirile si pe cei de acolo.
Doamne ajuta!

ory 22.03.2011 17:17:17

...Si daca ati cunoaste manastirile cu adevarat nu ati critica pe cei care " le cunosc "....

Yasmina 23.03.2011 08:51:44

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 349528)
Avem si noi manastiri care se ocupa de copii ,de ex.man.Marcus.
Cu mare greutate parintele Nil reuseste sa le asigure fetitelor hrana zilnica.
Bine ar fi cei care criticati sa trimiteti un acatist la aceasta sfanta manastire si sa ajutati in acest fel la intretinerea fetitelor.(adresa e pe internet)
Citeam mai devreme cugetarile lui Thales din Milet.Scria ca cel mai usor lucru din lume e sa dai sfaturi.Si cel mai greu sa te cunosti pe tine insuti.
Subscriu la cele spuse de Alin ,daca ne-am cunoaste cu adevarat nu am mai critica manastirile si pe cei de acolo.
Doamne ajuta!

Din 7 acatiste cu donatii,trimise la 7 manastiri mari din tara- adresa luata de pe internet,6 au venit inapoi cu mesajul "adresa incorecta" asa ca m-am lamurit cu adresele de pe net!

AlinB 23.03.2011 11:33:43

Citat:

În prealabil postat de Yasmina (Post 349712)
Din 7 acatiste cu donatii,trimise la 7 manastiri mari din tara- adresa luata de pe internet,6 au venit inapoi cu mesajul "adresa incorecta" asa ca m-am lamurit cu adresele de pe net!

Cam aiurea asta cu trimisul acatistelor pe Interent.
Dar totusi, o singura manastire nu era suficienta?
Si de ce tocmai 7?

AlinB 23.03.2011 11:39:35

Citat:

În prealabil postat de Yasmina (Post 349388)
Ceea ce iti sare in fata prima data cand urmaresti imaginile acestei manastiri cu copii,este puritatea "personalului" care este aceasi cu a copiilor,parca sunt toti frati,numai ca maicile si preotul sunt frati mai mari!
Inainte de a creea scenarii,ar trebui sa le dam premisa nevinovatiei...
Subscriu la ceea ce a comentat Ory,si anume ca ortodoxia romaneasca ar trebui sa fie mai implicata in actele caritabile ale societatii,gen orfelinate,spitale,azile,oamenii strazii...altfel ce este credinta seaca fara exemple de fapte bune??
Singurele forme de voluntariat care sunt facute de calugari in romania,sunt colectele de bani,donatiile pt constructii de noi manastiri,sau pt reparatiile celor vechi...

Nota:am observat in occident,cum copiii sunt sarutati pe buze de catre parinti,chiar daca sunt de sex diferit-adica tatal isi saruta fata pe gura,sau mama baiatul...nu este nimic erotic,este doar o atingere de sarut,dar eu pt ca am crescut in romania,nu imi pare prea firesc-chestie de traditii...
Ca fapt divers,nici un barbat de aici nu va merge la plaja cu slipuri minuscule,mulate pe posterioare cum se intampla in romania,preferand in schimb pantalonii scurti si largi,iarasi chestie de traditii...

1. Nu toti ofera premiza nevinovatiei, multi cauta nod in papura, chiar si dintre "credinciosi", mai ales cand aud de calugari, calugarie, etc..

2. Pentru 1 calugar cu viata ingereasca mai sunt inca cateva sute care n-au ajuns acolo si poate chiar si vreo cativa neinspraviti care au confundant manastirea cu un soi de oportunitate, sau chiar poate fi trimisi cu un anumit scop.
E suficientul unul singur din asta sa strice imaginea celorlalti nevoitori.
Consider ca de copii ar trebui sa se ocupe exclusiv maicile si binenteles preotul de treburile care revin in sarcina lui de preot.

3. Pentru actele caritabile din societate, exista societatea.
Nu stiu de ce unii au impresia ca viata de calugar inseamna un soi de trandavie si deci ar fi bine sa inlocuiasca trandavia cu ceva acte de caritate.
Mergeti intr-o manastire si incercati o saptamana sa faceti ce fac ei si pe urma mai vorbim.

Florin-Ionut 23.03.2011 11:58:21

Din Patericul Egiptean
 
PENTRU AVVA IOAN COLOV

4 ) Zis-a iarasi, ca cel ce se satura si vorbeste cu copil, iata, a curvit in cuget cu dansul.

PENTRU AVVA MATOI

11) Intrebat-a un frate pe avva Matoi, zicand: spune-mi un cuvant. Iar el i-a zis lui: du-te,
roaga-te lui Dumnezeu ca sa-ti dea plangere in inima ta si smerenie si ia aminte totdeauna la
pacatele tale si nu judeca pe altii, ci te fa dedesubtul tuturor! Nu avea prietesug cu copil, nici
cunostinta cu femeie, nici prieten eretic si taie indrazneala de la tine si infraneaza-ti limba si
pantecele si gusta putin vin! Si de va grai cineva pentru orice fel de lucru, nu te certa cu
dansul, ci de va grai bine, zi: asa cu adevarat, iar de va grai rau, zi: tu stii cum vorbesti. Si nu
te contrazice cu dansul pentru cele ce a grait. Si aceasta este smerenia.

PENTRU AVVA PIMEN

175) Zis-a iarasi: omul care are copil impreuna locuitor si se indeamna din pricina lui la orice
fel de patimi ale omului celui vechi si iarasi il tine impreuna cu dansul, unul ca acesta este
asemenea cu omul ce are tarina care este roasa de viermi.

antoniap 23.03.2011 14:15:06

In manastirea cu copii se continua ,,prietenia cu lumea''. Acesti copii sunt cazati si hraniti la manastire, dar urmeaza cursurile unei scoli obisnuite. De acolo se intorc cu influente de tot felul cu consecinte mai mult sau mai putin fericite.

In locul maicilor postitoare si rugatoare, de exemplu, sunt preferate maicile viguroase care pot munci mult si care tind spre perfectiune oarecum in sens lumesc: curatenie ireprosabila, lux, mancare buna si aspectuoasa etc. Accentul se muta pe slujirea lumeasca. Nepazind cum se cuvine postul si rugaciunea, sa nu ne miram ca unii monahi mai cad prada patimilor!

Atasamentul fata de copii chiar sincer si nevinovat abate mintea de la rugaciune, orice s-ar spune. Sfanta Dositeea a renuntat la tovarasia cu nepoata ei cand a vazut ca o impiedica la rugaciune.

Mult mai bine ar fi sa existe case de copii in apropierea manastirilor. Cu personal calificat, iar calugarii sa-i asiste religios in primul rand si sa-i ajute si material. Avem nevoie de rugatori puternici in manastiri, altminteri monahismul isi pierde menirea. Nu mi se pare normal sa se conditioneze construiea unei manastiri de o astfel de implicare in plan social.

Incotro se indreapta monahismul? Daca monahii vor dori sa le dea copiilor respectivi o educatie religioasa cu adevarat, se vor invoca, probabil, drepturile omului! Daca vor cadea cu totii in patimi, nu se va mai invoca nimic!

Copiii cresc, iar in manastire vin si maici tinere... Cum le ajutam pe maicile respective sa lupte cu patimile?

Prin urmare, ar fi bine sa lasam monahismul romanesc sa-si continue menirea, fara a se pagubi pe sine. Cu discernamant, avand grija si de sufletele celor care au parasit lumea sa devina ingeri rugatori pentru noi toti. Bine ar fi sa existe un echilibru perfect intre munca si rugaciune.

Societatea chiar nu mai poate sa-si intretina copiii? Trebuie sa-i trimita pe capul manastirilor ca sa le tulbure linistea?

"De esti mirean, indeletniceste-te cu bunatatile ce le poti face in lume; iar de esti calugar, indeletniceste-te cu lucrurile cu care se impodobesc calugarii cei buni. Dar de voiesti sa te indeletnicesti cu amandoua, vei cadea din amandoua". Sfantul Isaac Sirul (citat preluat de pe Crestinortodox.ro)

ciprian22 24.03.2011 00:12:08

Nu vreau sa deschid un topic pentru aceasta intrebare.Am fost astazi la biserica din Brosteni Ialomita la un preot recomandat de un cunoscut ca ar avea un har deosebit.Si asta a fost si impresia mea in urma spovedaniei.Voi stiti ceva?Ce parere aveti?

Yasmina 24.03.2011 00:30:02

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 349766)
Cam aiurea asta cu trimisul acatistelor pe Interent.
Dar totusi, o singura manastire nu era suficienta?
Si de ce tocmai 7?

Simpla coincidenta,nu premeditare!
Am vrut sa trimit mici donatii pt niste manastiri mari din sudul si nordul tarii,asa ca le-am trimis impreuna cu acatistele.Providenta sau nu,numai unul a ajuns cu bine...
Acum trimit la bisericile ortodoxe Romane din USA,adresele lor sunt foarte exacte

AlinB 25.03.2011 10:52:49

Daca ai bani de trimis, trimite la Valea Plopului.

La noi manastirirele mai putin cu Internetul, noi mai traditionalisti :)

Exista desigur si exceptii, din pacate mai mult tragice..

spre_rasarit 25.03.2011 11:47:56

Sa nu judecam preotii si calugarii, dar daca vedem ceva ce nu ne place sa ne rugam la Dumnezeu pentru restaurarea creatiei , mantuirea tuturor si pentru indreptare:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/30jdcpreotii.htm

Marius22 25.03.2011 12:33:49

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 349829)
Societatea chiar nu mai poate sa-si intretina copiii? Trebuie sa-i trimita pe capul manastirilor ca sa le tulbure linistea?

Si pe mine ma contrariaza oarecum cazul Manastirii Banceni si al altora cu aceeasi activitate. Este cert faptul ca monahismul ortodox este orientat exclusiv pe rugaciune, pe linistire, si mai putin pe astfel de actiuni sociale. Asta ne arata istoria monahismului rasaritean.

Pe de alta parte, inevitabil monahismul ia chipul lumii, sub anumite aspecte. Vremea parintilor pustiei a cam trecut. Acum avem manastiri cu televizor, internet, parinti care au parte de multa "iconomie" din partea staretilor. Decat un monahism "caldicel", ma gandesc ca mai de folos este, in acest caz, ca monahii sa se implice macar in activitatile sociale.

Chiar vremurile pe care le traim fac sa se contureze un nou tip al monahismului ortodox, axat pe "linistirea" si alinarea semenilor, avand ca temei insasi esenta crestinismului, slujirea concreta a aproapelui.

Ma gandesc totusi ca nu numai mirenii vor trebui sa auda la Judecata, "Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine", ci si monahii. Este o simpla parere.

Doriana 25.03.2011 12:56:16

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 349829)
In manastirea cu copii se continua ,,prietenia cu lumea''. Acesti copii sunt cazati si hraniti la manastire, dar urmeaza cursurile unei scoli obisnuite. De acolo se intorc cu influente de tot felul cu consecinte mai mult sau mai putin fericite.

Societatea chiar nu mai poate sa-si intretina copiii? Trebuie sa-i trimita pe capul manastirilor ca sa le tulbure linistea?

Se pare ca nu poate. Daca societatea romaneasca ar fi crestina, cum se lauda ca este, nu ar mai fi nevoie de orfelinate in manastiri.
Dvs faceti parte din societatea romaneasca. V-ati gandit sa deschideti o scoala crestina sau un orfelinat, ca sa nu mai cada copiii pe spatele calugarilor si sa nu mai mearga la scoli seculare? Sau ce anume va ganditi sa faceti practic?

antoniap 26.03.2011 09:34:32

Retragerea

Este o mare rusine a ne mai ingriji de oarecare lucruri ce nu ne pot fi de vreun folos in ceasul nevoii noastre, adica al mortii, dupa ce am parasit toate cele desarte pentru a urma nu unui om ci lui Dumnezeu Care ne cheama in slujba Sa. Aceasta este ceea ce a spus Domnul, a te intoarce la cele de mai inainte si a nu fi gasit potrivit pentru Imparatia cerurilor.

Sa ascultam ce a spus Domnul tanarului care a indeplinit toate poruncile: ''Un lucru-ti lipseste: vinde averile si da-le saracilor'' - si tu insuti sa te faci sarac primind milostenie.
Cei ce voim sa alergam cu sarguinta in campul vietii duhovnicesti, sa observam cu luare aminte ca toti cei ce petrec in lume, desi vii, au fost socotiti morti de catre Domnul, atunci cand a spus oarecaruia: ''Lasa mortii'' adica pe cei din lume, ''sa-si ingroape mortii lor'', adica pe cei ce au murit trupeste.

Cel ce a urat lumea, s-a izbavit de tristete iar cel ce mai pastreaza legatura cu lucrurile vazute, inca nu s-a izbavit de tristete caci cum nu se va intrista lipsit fiind de ceea ce indrageste? Peste tot insa noi avem nevoie de multa infranare de care sa ne ocupam cu intelepciune, mai mult decat de altele.

''Iesiti din mijlocul lor si va departati, iar de necuratia lumii nu va apropiati'' (Isaia 52,11) zice Domnul, caci cine dintre aceia a facut vreodata minuni? Cine a inviat morti? Cine a alungat dusmani? Nimeni. Toate acestea de care lumea nu este in stare sunt recompensele care se dau monahilor. De-ar fi putu savarsi si cei din lume lucruri asemanatoare ce nevoie ar mai fi fost de atata osteneala si de retragere in singuratate?

Cel ce s-a instrainat de lume pentru Domnul nu mai pastreaza nici o relatie cu vreun lucru sau vreo fiinta pentru a nu se arata dus in ratacire de patimi.
Fugi ca si de bici de locurile unde poti sa cazi caci dupa fructele care nu le vezi, nici nu cauti mereu sa te intinzi.

Bine este a-i intrista pe parinti si nu pe Domnul, caci El este Cel ce ne-a zidit si tot El ne-a mantuit; iar aceia care si-au iubit fiii, de multe ori i-au pierdut si i-au dat chinului vesnic.
Instrainat este acela care pretutindeni petrece cu mintea, ca si unul ce nu cunoaste limba printre cei de alta limba.
Sa nu-ti fie mila de lacrimile parintilor si ale prietenilor daca voiesti sa nu plangi tu insuti pururea.

Retragerea sa ne fie in regiunile cele mai lipsite de mangaiere, mai aspre si mai deprimante, altfel vom zbura din lume ducand cu noi si patimile noastre.
Nu putem naste in noi obiceiul cel bun si statornic decat prin osteneala si truda, iar cel indreptat cu multa osteneala poate sa piara intr-o clipa. ''Prieteniile rele strica obiceiurile bune.'' (I Cor. 15,33) Cel ce dupa departarea de lume mai are inca relatii cu cei din lume sau cu cei ce s-au apropiat de el, ori va cadea in cursele lor, ori isi va intina inima cugetand la cele ale lor, sau de va ramane curat, osandindu-i pe cei intinati si va intina si pe sine-si dimpreuna cu ei.

Daca te grabesti spre instrainare si spre singuratate nu cauta tovarasia si sprijinul unor suflete iubitoare de lume pentru ca furul vine pe neasteptate. De aceea multi incercand sa mantuiasca impreuna cu ei pe altii nepasatori si zabavnici si-au pierdut impreuna cu acestia focul sufletului lor, stingandu-se in timp cu totul. Daca ai primit flacara, alearga caci nu stii cand se va stinge si te va lasa in intuneric.
Mustra amanarile care adorm mereu miscarile spre cele bune.
Cel ce se instraineaza sezand intre cei de aceiasi limba ca unul de alta limba nu se socoteste pe sine vrednic sa spuna ceva altora sau sa vorbeasca cu ei. ( ''Intru cunostinta'' poate insemna si ca este constient ca trebuie sa ramana strain deci ca nu trebuie sa caute sa se inteleaga cu ceilalti.)

N-am venit, zice Domnul, sa aduc pace pe pamant si iubirea parintilor fata de fii si a fratilor fata de fratii care se hotarasc sa nu-Mi slujeasca Mie, ci lupta si sabie; adica sa despart pe iubitorii de Dumnezeu de iubitorii de lume, pe iubitorii de cele materiale, pe iubitorii de slava, de cei smeriti la cuget. Caci Domnul se bucura de imperecherea si de dezbinarea ce se naste din iubirea fata de El.

Iubirea de argint este inchinare la idoli, fiica necredintei, scuza mincinoasa pentru boli, prevestirea batranetii, frica de seceta, vestitoarea foametei. Iubitorul de argint rade de evanghelii si le nesocoteste. (Zgarcitul vede in sine numai trupul de aceea cauta sa-i lungeasca viata cat mai mult vadindu-si nebunia in aceasta pornire spre un fel de durata socotita fara de sfarsit aici pe pamant. De aceea patima zgarceniei este legata cu o mare lasitate - abdica de la orice ca sa-si prelungeasca viata trupului. Cel liber de lacomie, dimpotriva, cunoscand ca sufletul este infinit mai valoros decat trupul si ca el este nemuritor, dispune de un mare curaj. El poate renunta la toate ale lumii, pana si la trup; iubitorul de argint departandu-se de iubirea de Dumnezeu, iubeste idolii. Auzind ''vinde averile tale si le da saracilor'', rade de porunca socotind-o imposibila, la fel auzind ''nu va ingrijiti de ziua de maine'', nu crede, ci face impotriva. Pentru el, banii si bunurile materiale sunt cele mai sigure valori. El nu-L nesocoteste numai pe Dumnezeu, ci ii calca si pe semenii lui in picioare.)

Viata iubitorului de argint este ca o camera pentru morti, avandu-le pe toate, gandeste la ceea ce nu are. In general iubirea de argint intretine in viata chinul unei permanente nesigurante din lipsa credintei. Pe de o parte ea da un pret absolut vietii pamantesti, pe de alta traieste o spaima continua. In zgarcenie si lacomie sunt implicate toate patimile. Iubitorul de placeri iubeste argintii ca prin ei sa se desfateze, iubitorul de slava ca prin ei sa fie slavit, necredinciosul ca sa-si asigure confortul viitor si sa elimine greutatile batranetii, bolii si a strainatatii. El crede mai mult in bani decat in Dumnezeu, Ziditorul si Purtatorul de grija al intregii creatii pana la cele mai mici si mai neinsemnate vietati. In fond, iubitorul de argint nu cunoaste ca realitatea suprema este o Persoana care ne iubeste si are puterea sa sustina totul, ci se increde ca in realitati supreme si sigure in obiectele de consum stricacioase si lipsite de capacitatea de a darui mereu viata din iubire.

Cel ce-a biruit aceasta patima si-a taiat grijile; cel legat de ea nu se va ruga niciodata in chip curat.

Calugarul neagonisitor este stapanul lumii; el a incredintat grijile sale lui Dumnezeu si prin credinta toate i se supun lui. (El nu este stapanit de nimic, el refuza toate aratand ca este mai presus de ele. Daca ajunge sa posede ceva, da aratand ca este stapan peste orice ar putea avea; el a descoperit planul nesfarsit mai bogat in viata a persoanelor si al legaturii iubitoare dintre ele si in ultima analiza al Persoanei lui Dumnezeu, care intemeiaza existenta si viata in iubire a tuturor persoanelor.)
Sa nu ne aratam o, calugari mai necredinciosi decat pasarile, caci acestea nu se ingrijesc pentru viitor, nici nu aduna.

Nu vor lipsi valurile din mare, nici mania si intristarea din iubitorul de arginti. Cel ce dispretuieste bunurile materiale s-a izbavit de judecati si de certuri, dar iubitorul de agoniseala se lupta pentru un ac pana la moarte.
Credinta adevarata curma grijile, dar aducerea aminte de moarte pricinuieste lepadarea de trup.

Iubirea de arginti este radacina tuturor relelor caci ea pricinuieste ura, furtisaguri, pizma despartiri, dusmanii, certuri, tineri de minte a raului, nemilostivire si crime.

Precum cei ce dormiteaza sunt usor de pradat asa sunt si cei ce se indeletnicesc cu virtutea in apropiere de lume.

Inceputul linistirii sta in alungarea zgomotelor ca a unora ce tulbura adancul iar sfarsitul ei sta in a nu se teme de zgomote, ci a fi nesimtitor la acestea.
In general Parintii recomanda linistirea impreuna cu altul care pe de o parte ii usureaza trezvia, pe de alta ii da putinta cugetarii neimprastiate. Dar pentru evitarea altor pericole, ei recomanda linistirea in trei.

Linistea marii si arsita soarelui de amiaza pun la incercare rabdarea corabierului; lipsa celor de trebuinta vadeste sarguinta celui ce se linisteste. Cel dintai pluteste molesit pe ape, cel de-al doilea trandavindu-se se amesteca in multime. (Nu trebuie parasita linistea in vremea ispitelor inchipuind motive, zica-se binecuvantate ci trebuie sa sezi inauntru si sa rabzi primind cu barbatie pe toti cei ce vin asupra ta, cu deosebire pe dracul trandaviei, care fiind mai tare ca toti face sufletul cu deosebire cercat. De fugi insa de lupta sau te lasi biruit iti vei face mintea nepriceputa si lasa.)

Nu te teme de zgomotele care te tulbura caci plansul nu stie de frica nici nu se sperie.
Nu astepta vizite nici nu te pregati pentru ele caci starea de liniste este simpla si libera de orice alegere.''


sophia 26.03.2011 11:51:55

1. AlinB sau cine intreba mai sus - alta este problema cred.
Nu e vorba sa-si faca manastirile pagina de internet. Daca ar face-o altcineva pentru ele, ar fi totusi bine, ca sa mai vada lumea si sa inteleaga unele lucruri, sa cunoasca si aceasta parte a credintei. Cand ma uit la discutiile de aici si la intrebarile fara raspuns, asupra monahismului si manastirii, chiar cred ca este necesar.
Este vorba insa mai ales de a gasi pe internet adresele manastirilor. Asta nu trebuie s-o faca ele, ci crestin priceputi in ale internetului (ca de ex. adminul nostru).
In felul asta se pot gasi informatii utile despre manastiri, biserici, pentru cei care le cauta. Unii vor sa mearga acolo, altii sa trimita donatii, acatiste, etc.
Altii vor sa cumpere lucruri care se fac numai acolo: vesminte preotesti, icoane, carti etc.

Eu de exemplu ma intreb de unde se pot cumpara anumite icoane si chiar vesminte pentru copiii care ajuta preotul, sau macar asa material ca sa le coasa parintii.
Unde pot afla aceste informatii?

2. Eu gandesc la fel ca Marius aici si am mai spus-o (si am scris-o in semnatura). Credinta nu inseamna numai retragere in rugaciune si izolare, ci si iubire de aproape. Exact asa cum citeaza Marius, Iisus indeamna oamenii sa se ajute si sa se iubeasca.
Si se stie f.bine cum faceau sfintii.
Ei nu stateau in manastire, sau ascunsi, ci umblau prin lume si propovaduiau, ajutau oamenii concret.

@Antoniap si altii - in vietile sfintilor, indiferent in care carte, scrie cum faceau ei. Si asa s-a raspandit credinta in Iisus. N-a stat inchis in manastire.
De fapt erau monahi in felul de a fi, dar nu stateau in manastire.
Am inteles ca monahismul a aparut mult mai tarziu. Cine si de ce l-a inventat, nu stiu.

Manastirile au rol social de multa vreme. Pe vremuri chiar asa faceau toate din cate stiu eu.
Existau scoli pe langa manastiri, unde ajutau si maici (de calugari n-am auzit), bolnite.

Nu vad nimic rau in activitatea sociala a manastirilor. In felul asta nici nu mai sunt asa supusi tentatiei si pacatului, fiind ocupati si trupeste.

Singurul care ma ingrijoreaza este ce se inatmpla totusi cu acesti copii. Mi-e teama ca nu sunt formati pentru lumea de afara, poate chiar convinsi spre manastire, ca nu duc o viata corespunzatoare varstei lor (vesela, cu joaca, sport, cultura). Nu stiu cum este acolo.
Manastirea nu este totusi un loc pentru copii. Ah, un camin pe langa manastire, este altceva. Unde sa aibe jucarii, curte, sala de sport, sa mearga in oras la un teatru, la un concert, etc.

Si la fel ca si in cazul de la Valea Plopului ma intreb de ce nu sunt dati in adoptie. Cum sunt educati, cum sunt formati pentru viata si ce se intampla cu ei dupa ce ajung la majorat? Unde se duc?

Si de unde/cum sunt finantate manastirile pentru activitati sociale?

spre_rasarit 26.03.2011 13:14:38

Sa dea Dumnezeu bine acestor copii..
Viata copiilor in manastire este viata langa scara, poarta raiului. O sa stie sa se fereasca de rau.
Sunt invatati sa munceasca, sa iubeasca binele.
In Rusia la un moment dat au fost doua idei. Unul al manastirilor care se uitau la a avea averi pentru ingrijirea saracilor si alte manastiri care doreau singuratatea si viata de pustie pentru inaintarea in rugaciune. Ambele au fost validate, sefii acestor curente au fost declarati Sfinti.

Cine e mai mare, cel ce ara secera si da saracilor sau cel ce se roaga lui Dumnezeu sa dea saracilor si Dumnezeu ajuta? Amandoi sunt mari. Nu e cazul nostru sa judecam. Parintele Paisie un mare rugator se ruga pentru orfani vaduve, binele obsstesc si multe altele si asa fac si alti multi calugari.

Cand societatea e bine, societatea se poate ocupa de orfanii, necajitii ei.

Sa ne rugam la Dumnezeu ca manastirile sa faca voia lui Dumnezeu si sa ne ferim a judeca.

glykys 26.03.2011 20:51:03

Citat:

În prealabil postat de spre_rasarit (Post 350443)

Sa ne rugam la Dumnezeu ca manastirile sa faca voia lui Dumnezeu si sa ne ferim a judeca.

Asta e problema, calugarii fac ascultare de superior, nu fac nimic de capul lor. Unii avand grija de copii orfani, altii facand slujbe, iar altii ducandu-se cu vacile. Nu e nici unul mai prejos decat celalalt, pentru ca toti fac acelasi lucru: ascultare.

AlinB 27.03.2011 00:03:58

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 350267)
Si pe mine ma contrariaza oarecum cazul Manastirii Banceni si al altora cu aceeasi activitate. Este cert faptul ca monahismul ortodox este orientat exclusiv pe rugaciune, pe linistire, si mai putin pe astfel de actiuni sociale. Asta ne arata istoria monahismului rasaritean.

Pe de alta parte, inevitabil monahismul ia chipul lumii, sub anumite aspecte. Vremea parintilor pustiei a cam trecut. Acum avem manastiri cu televizor, internet, parinti care au parte de multa "iconomie" din partea staretilor. Decat un monahism "caldicel", ma gandesc ca mai de folos este, in acest caz, ca monahii sa se implice macar in activitatile sociale.

Chiar vremurile pe care le traim fac sa se contureze un nou tip al monahismului ortodox, axat pe "linistirea" si alinarea semenilor, avand ca temei insasi esenta crestinismului, slujirea concreta a aproapelui.

Ma gandesc totusi ca nu numai mirenii vor trebui sa auda la Judecata, "Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine", ci si monahii. Este o simpla parere.



In primul rand, asa cum s-a spus deja, monahismul este bazat pe ascultare.

Nici un monah nu poate face ceva de capul lui pentru ca asa simte, sa adune copii de pe strazi sau mai stiu eu ce fel de acte caritabile.
Daca ar fi simtit nevoia sa duca o astfel de viata, putea f. bine sa ramana in lume sa-si faca o familie si sa infieze copii abandonati.

Daca unele manastiri au aprobare pentru acte de caritate de acest gen, lucrurile astea se fac cu binecuvantare sau sunt cerute de catre Episcop.

In al doilea rand, si poate cel mai important, este un alt aspect.

Pentru ca multi nu traiesc de fapt crestinismul ci doar urmeaza un ritual, nu pot intelege nici monahismul.

O manastire este daca vreti un fel de spital, scopul este acela de a aduna oameni care sunt bolnavi spiritual si a face din ei, in timp si pe cat si acolo unde este posibil, doctori pentru alte suflete.

Aceasta este o munca uriasa, pe care cei care traiesc crestinismul doar superficial si nu ca pe o lupta crancena cu pacatul, nu o vad si probabil nu o inteleg nici daca li se vorbeste despre ea.
Aceasta munca este colosala si pur si simplu nu mai lasa loc, pentru altceva exterior.

Mai ales ca traiul in manastire nu este cum isi inchipuie unii, motaiala in biserica si masa de trei ori pe zi. De multe ori implica f. multa munca fizica, slujirea altor frati cu probleme, pelerinilor, studiu, etc.

Locurile unde se desfasoarea totusi acte de caritate de care s-a vorbit, in cadrul Bisericii nu sunt (si nu e normal sa fie) manastiri propriuzise ci centre separate eventual deservite intr-o anumita masura de calugari/calugarite cu o calificare (nu ma refer neaparat la cea formala) adecvata.

Asa ceva nu este la indemna oricui, nici mirean, nici calugar.

AlinB 27.03.2011 00:21:20

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 350431)
1. AlinB sau cine intreba mai sus - alta este problema cred.
Nu e vorba sa-si faca manastirile pagina de internet. Daca ar face-o altcineva pentru ele, ar fi totusi bine, ca sa mai vada lumea si sa inteleaga unele lucruri, sa cunoasca si aceasta parte a credintei. Cand ma uit la discutiile de aici si la intrebarile fara raspuns, asupra monahismului si manastirii, chiar cred ca este necesar.

Ce spui tu nu se poate face stand bine mersi la sute de km de o manstire si rasfoindu-i pagina de prezentare pe Internet.

Citat:

In felul asta se pot gasi informatii utile despre manastiri, biserici, pentru cei care le cauta. Unii vor sa mearga acolo,
Pentru cei care vor sa intre efectiv in contact cu o manastire, cred ca cel mai bun ghid in acesta directie este o dorinta arzatoare si ajutorul lui Dumnezeu, nu clicii cu mouse -ul.

De o manastire anume poti auzi ceva veridic de la cineva care a fost acolo, nu de pe google.

Citat:

altii sa trimita donatii, acatiste, etc.
La fel ca mai sus.

Citat:

Altii vor sa cumpere lucruri care se fac numai acolo: vesminte preotesti, icoane, carti etc.
De obicei astea se comercializeaza in regim cu circuit inchis si cererea depaseste oferta, daca cineva e destul de fudul sa vrea ceva anume dintr-un loc anume, e bine sa faca nitel efort.

Citat:

Eu de exemplu ma intreb de unde se pot cumpara anumite icoane si chiar vesminte pentru copiii care ajuta preotul, sau macar asa material ca sa le coasa parintii.
Unde pot afla aceste informatii?
Sunt orase in care sunt magazine cu articole bisericesti. Pana nu de mult aici era si in Mall unul.
Daca nu, intrebi la cel mai apropiat contact cu lumea ortodoxa, acolo unde esti.
Banuiesc ca in unele parti din Occident asta e ceva mai dificil.


Citat:

2. Eu gandesc la fel ca Marius aici si am mai spus-o (si am scris-o in semnatura). Credinta nu inseamna numai retragere in rugaciune si izolare, ci si iubire de aproape. Exact asa cum citeaza Marius, Iisus indeamna oamenii sa se ajute si sa se iubeasca.
Si se stie f.bine cum faceau sfintii.
Ei nu stateau in manastire, sau ascunsi
, ci umblau prin lume si propovaduiau, ajutau oamenii concret.
Cat traieste omul invata.
Afla ca au fost si sfinti din astia.
Poate in postul asta auzi si tu de Sf. Maria Egipteanca, si e doar un singur exemplu din multe altele care iti infirma teoria.

Citat:

Am inteles ca monahismul a aparut mult mai tarziu. Cine si de ce l-a inventat, nu stiu.
Nu stii, sau nu vrei sa stii? Ca informatia este, chiar si pe Internet.
Te-ai obosit sa cauti?

Pai la ce ne mai trebuie pagina de prezentare pe Internet pentru manastiri cand nici crestinismul nostru nu-l cunoastem (desi este pe Internet) in schimb ne dam mari cunoscatori..

Citat:

Nu vad nimic rau in activitatea sociala a manastirilor. In felul asta nici nu mai sunt asa supusi tentatiei si pacatului, fiind ocupati si trupeste.
Da, pai stiti, manastirile, locurile alea unde calugarii si maicutele merg la masa de trei ori pe zi, la biserica de 3 ori, in rest taie frunza la caini si de asta ii cuprind si ispitele, nu ca pe noi astia sfintiti prin munca..

Apropo, mai citeste si tu prin Pateric, si poate afli de ce pe capul unui calugar stau cate o legiunie de diavoli cu incercaris si ispite si cate un oras intreg (poate si ala in care stai si tu) este doar un singur drac si ala dormind mai toata ziua.
Si ai sa intelegi ca nu mai ai motive nici de fudulie, nici de blamat inutil pe altii pentru lucruri care nu le cunosti.

Citat:

Singurul care ma ingrijoreaza este ce se inatmpla totusi cu acesti copii. Mi-e teama ca nu sunt formati pentru lumea de afara, poate chiar convinsi spre manastire, ca nu duc o viata corespunzatoare varstei lor (vesela, cu joaca, sport, cultura).
...educatie sexuala..

Citat:

Nu stiu cum este acolo.[/b]
Manastirea nu este totusi un loc pentru copii. Ah, un camin pe langa manastire, este altceva. Unde sa aibe jucarii, curte, sala de sport, sa mearga in oras la un teatru, la un concert, etc.
...la o discoteca..de ce nu?

Citat:

Si la fel ca si in cazul de la Valea Plopului ma intreb de ce nu sunt dati in adoptie.
Ti s-a mai raspuns deja de cateva ori dar binenteles te prefaci ca nu vezi, pentru ca ai deja fixurile tale.

Citat:

Cum sunt educati, cum sunt formati pentru viata si ce se intampla cu ei dupa ce ajung la majorat? Unde se duc?
La fel ca mai sunt, banuiesc ca sunt intrebari retorice pentru ca realitatea nu prea te intereseaza, ai deja pregatite raspunsurile tale.

Citat:

Si de unde/cum sunt finantate manastirile pentru activitati sociale?
Pai cum de unde..trebuie sa fie un secret murdar pe undeva, nu?
Ca si viata de manastire, plina de ispite venite din lene si lipsa de ocupatie.

arwein 27.03.2011 12:41:13

Sophia, trezeste-te!
 
Orfelinatele "laice" nu sunt locurile cele mai bune pentru a creste un copil, de aici si ideea ca ingrijirea in sistem maternal e net superioara (de fapt asa si este); iar din punct de vedere al grijilor despre cum vor fi copii acestia mai tarziu...nu stim cum vor fi, nu vor merge la facultati particulare, nu vor avea masini la 18 ani si nu vor merge la Mall, dar vor avea o viata adevarata, in care vor sti ceea ce este o comunitate suportiva, care sunt valorile reale si vor avea posibilitatea sa se dezvolte cinstit. Categoric nu vor beneficia de situatia materiala a unui copil dintr-o familie instarita. Tu stii ce se intampla cu copii din orfelinate la 18 ani? Ce ajung ei? Stii ca foarte multi nu ajung in orfelinate sub forma de bebelusi mici si dragalasi, ci copii mai mari, care au vazut si trait orori, care apoi imprastie orori in jur si pentru altii. Ceea ce se intampla la manastire e incomparabil mai bine decat orice crestere "adecvata la viata actuala".

sophia 27.03.2011 17:02:30

@AlinB - daca tu atata reusesti sa intelegi dintr-un mesaj, este pacatul tau, nu al meu.
Suntem in Postul Pastelui si tu dai cu bata in oameni. Nici macar virtual nu se face asa ceva. Si te mai numesti crestin si ortodox.
Daca tu ai alta parere asupra temei in speta, spune-o si gata. Dar nu te lua de persoana altuia fiindca scriu ce gandesc ei.
Pe scurt la ceea ce ai spus tu:
1. Stiu cum este in manastiri si de aceea am spus ca nu e bine sa fie tinuti copiii acolo. Eventual, asa cum spui sa fie un centru pe langa manastire unde sa fie si laici.

2. Maria Egipteanca n-a stat in manastire, ci in pustiu. Poate gresesc, dar asa stiu. Ah, ca s-au facut mai tarziu sfinti dintre monahi. Este alta treaba.
Eu vorbeam de cei de acum 2000 ani, Sf. Apostoli, Sf. Evanghelisti etc..Si chiar am citit despre acestia.

3. Spuneam sa fie adresele manastirilor si bisericilor undeva. Ce este rau in asta? Sa stie omul unde sa se duca.

Si bine ca mi-ai spus ca manastirile vand vesmintele si icoanele in circuit inchis. Macar nu mai cautam.
Si nu stiu in ce orase (din tara) ai vazut tu magazine cu obiecte (vesminte mai ales) ortodoxe. Alea care sunt, sunt catolice.
Si nu, in vest nu se gaseste asa ceva. Cate un parinte cu relatii mai obtine unul din tara.

4. Daca acei copii nu sunt retinuti in manastire si facuti monahi, atunci au nevoie si de educatie lumeasca (nu numai religioasa, de manastire), inclusiv, daca tot ai spus-o, de cea sexuala. Mai ales fetele trebuie sa stie ce le asteapta in casatorie si facerea de prunci.

5. AlinB si arwein - tocmai ca sunt f. treaza si stiu ce se intampla cu acei copii la 18 ani. Ajung pe strada. Vezi baiatul poet din gara Sinaia si altul care scria ai ci pe forum necajit, mai acum cateva luni.
De aceea spun mereu ca acesti copii au nevoie de familii, sa fie infiati.
Nici caminele si nici manastirile nu ii pot tine dupa 18 ani.
Si de la manastire ajung tot in strada, daca nu se calugaresc.
Sunt milioane de oameni care nu pot avea copii si isi doresc. Daca spuneti ca nu este crestin sa mearga la medic pentru copil, macar sa poata infia.

AlinB 29.03.2011 12:32:25

Sohpia,

Foarte pe scurt, daca esti in post, ar trebui sa te abtii de la afirmatii calomnioase la adresa calugarilor, altfel sa nu crezi ca din cauza postului nu poti fi criticata.

Care sunt acele afirmatii, am subliniat mai sus si n-am sa reiau.
Dar daca insisti..

Parerile tale despre cum ar trebui sa fie orfeliniatele aflate in grija manastirilor nu cred ca au vreo importanta, eu cred ca cei de acolo stiu mult mai bine decat tine ce e bine pentru acei copii.

Ce se intampla cu ei cand devin majori, iarasi n-ai de unde sa stii dar vad ca iti place la culme sa-ti dai cu parerea, oricat de nefast ti-ar fi lucrul asta.

In ceea ce priveste adoptia ti s-a mai spus ca este o chestiune de legislatie si avem mari probleme cu legislatia in acest sens, dar preferi sa fii oarba si surda si sa construiesti artificial capete de acuzare ba impotriva manastirilor care se ocupa de acesti copii, ba impotriva par. Tanase, etc.

Nu stiu si nu cred ca cineva a spus ca nu poti merge la medic daca ai probleme de fertilitate, crestinii sunt impotriva fertilizarii in vitro, ceea ce este cu totul altceva.

Harta manastiri (nu ca te-ar interesa pe tine personal):
http://www.crestinortodox.ro/harta/
http://e-mistic.org/html/mm.html

Magazine cu obiecte bisericesti si orase unde sunt deschise (in Romania) gasesti gramada daca ai curiozitatea sa folosesti google (binenteles ca n-ai, doar vroiai sa-ti dai cu parerea).

In Occident este mai problematic, dar nu imposibil daca chiar te intereseaza ceva anume (binenteles ca nu, doar vroiai sa arati ca nu stii despre ce vorbesti).

sophia 29.03.2011 23:53:20

N-am facut nici o afirmatie calomnioasa la adresa calugarilor.
Nici nu m-am legat de calugari in vreun fel.
Singurul lucru pe care l-am spus si il sustin in continuare este ca este bine ca monahii sa se implice social, dar sa fie un camin pe langa manastire si nu sa stea copiii direct in manastire.
Am dreptul sa-mi spun o parere pe forum, la o tema de discutie, sau nu?
Imi interzici tu?
Eu tie nu-ti interzic.
Si nu acuz pe nimeni. Stiu ca legislatia este asa cum este si impotriva ei ar trebui sa militati si nu impotriva mea, sau a altor oameni nevinovati.

Copiii au nevoie de familii iubitoare si nu de orfelinate, indiferent unde ar fi ele si sub ce forma.

Sunt milioane de oameni care pot sa ofere astfel de familii, caldura, ingrijire, educatie. De ce sa nu ii ia ei?

Si as vrea sa te hotarasti totusi si sa ne spui aici ce avem voie sa facem noi, cei fara copii?
In vitro nu, adoptie nu, ca e mai bine sa stea copii adunati in camine.
De fapt ce vrei de la noi? Ca pentru tine nimic nu este crestin, orice am vrea sa facem.
Vad ca esti cu orice pret impotriva noastra. De ce?
Ar trebui sa te reclam la admin pentru modul in care scrii si lovesti in oameni.
Dar nu o fac. Ai sa simti si tu o data poate anumite lucruri si ai sa intelegi.

In rest am sa caut ce am nevoie, fara ajutorul tau. Daca poti sa afirmi asa ceva despre manastiri, ca lucreaza numai in circuit inchis, le calomniezi tu.

anna21 30.03.2011 00:55:16

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 350431)


Nu vad nimic rau in activitatea sociala a manastirilor. In felul asta nici nu mai sunt asa supusi tentatiei si pacatului, fiind ocupati si trupeste.

Singurul care ma ingrijoreaza este ce se inatmpla totusi cu acesti copii. Mi-e teama ca nu sunt formati pentru lumea de afara, poate chiar convinsi spre manastire, ca nu duc o viata corespunzatoare varstei lor (vesela, cu joaca, sport, cultura). Nu stiu cum este acolo.
Manastirea nu este totusi un loc pentru copii. Ah, un camin pe langa manastire, este altceva. Unde sa aibe jucarii, curte, sala de sport, sa mearga in oras la un teatru, la un concert, etc.

Si la fel ca si in cazul de la Valea Plopului ma intreb de ce nu sunt dati in adoptie. Cum sunt educati, cum sunt formati pentru viata si ce se intampla cu ei dupa ce ajung la majorat? Unde se duc?

Si de unde/cum sunt finantate manastirile pentru activitati sociale?

Priveste scenele din prima postare si atunci vei afla "cum este acolo". .. Daca esti "ingrijorata".

Dar ca idee generala: avem in viata un singur scop - mantuirea.
Nu traim nici pt distractii, nici pt sport, teatru, concerte si ce mai enumeri acolo.. Daca un copil ajunge credincios si increzator ca Dumnezeu il tine in viata, ii poarta de grija si ii numara pasii (caci asa este), atunci a invatat esentialul.
Restul sunt detalii fara importanta din perspectiva eternitatii.

coralina 30.03.2011 14:43:03

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 351117)
....
Dar ca idee generala: avem in viata un singur scop - mantuirea.
Nu traim nici pt distractii, nici pt sport, teatru, concerte si ce mai enumeri acolo.. Daca un copil ajunge credincios si increzator ca Dumnezeu il tine in viata, ii poarta de grija si ii numara pasii (caci asa este), atunci a invatat esentialul.
Restul sunt detalii fara importanta din perspectiva eternitatii.

Pana la eternitate trebuie sa traim viata de acum; cu bune, cu rele, imbracati, hraniti, cu servicii de pe urma carora sa ne permitem hainele si mancarea, etc. Inteleg ca unii dintre noi chiar nu au grija zilei de maine, ci numai pe cea a eternitatii dar le-as sugera sa-si imagineze cum ar fi sa nu aiba nici unul din soti de munca si sa mai aiba si 2-3 copii de crescut.
Atunci cand 29 de copii din clasa merg la spectacol la Teatrul de papusi (extrem de periculos si de pierzator de suflete!!), va rog sa ii tineti fiului / fiicei discursul cu ne-esentialitatea actului de cultura in educatia unui copil. Sunt convinsa ca va intelege.

A te duce la o "distractie" nu inseamna ca-ti traiesti viata pentru respectiva distractie. A practica un sport nu inseamna ca-ti dedici intreaga existenta acelui sport. A te duce la teatru o data pe an nu inseamna ca-ti faci idol din aceasta arta, samd.
Constat ca ortodoxia ajunge din urma islamul in ceea ce priveste distrugerea culturii si a artelor. Din fericire insa, la ortodocsi inca mai sunt oameni cu capul pe umeri care sa inteleaga ca vizionarea unei piese de teatru nu e incompatibila cu mantuirea. Sper ca numarul acestor persoane sa creasca iar extremistii sa ramana intr-o periferica si aculturala minoritate.

anna21 30.03.2011 15:18:34

Citat:

În prealabil postat de coralina (Post 351232)
Pana la eternitate trebuie sa traim viata de acum; cu bune, cu rele, imbracati, hraniti, cu servicii de pe urma carora sa ne permitem hainele si mancarea, etc. Inteleg ca unii dintre noi chiar nu au grija zilei de maine, ci numai pe cea a eternitatii dar le-as sugera sa-si imagineze cum ar fi sa nu aiba nici unul din soti de munca si sa mai aiba si 2-3 copii de crescut.
Atunci cand 29 de copii din clasa merg la spectacol la Teatrul de papusi (extrem de periculos si de pierzator de suflete!!), va rog sa ii tineti fiului / fiicei discursul cu ne-esentialitatea actului de cultura in educatia unui copil. Sunt convinsa ca va intelege.

A te duce la o "distractie" nu inseamna ca-ti traiesti viata pentru respectiva distractie. A practica un sport nu inseamna ca-ti dedici intreaga existenta acelui sport. A te duce la teatru o data pe an nu inseamna ca-ti faci idol din aceasta arta, samd.
Constat ca ortodoxia ajunge din urma islamul in ceea ce priveste distrugerea culturii si a artelor. Din fericire insa, la ortodocsi inca mai sunt oameni cu capul pe umeri care sa inteleaga ca vizionarea unei piese de teatru nu e incompatibila cu mantuirea. Sper ca numarul acestor persoane sa creasca iar extremistii sa ramana intr-o periferica si aculturala minoritate.

1. Chiar ii tin copilulului discursul despre ne-esentialitatea actului de cultura. Des. Si ii spun f clar ca daca traieste departe de Dumnezeu, traieste degeaba, pierde chiar scopul existentei sale.

2. Din pura curiozitatea (off topic, scuze), poti numi o piesa de teatru pe care ai vazut-o in ultima vreme si consideri ca te-a imbogatit sufleteste?

3. Tot off topic.. zilele trecute la minus 1 grad era pe jos un sarac (aparent dormea) si cand cautam bani in geanta a inceput sa zica razand "Dumnezeu estre bun, Dumnezeu este atat de bun!". Cunosc multi oameni indestulati, dar rar am auzit unul dintre acestia sa fie recunoscatori lui Dumnezeu. Dar saracul flamand de pe strada ii canta lauda. Este si aceasta o lectie.

coralina 30.03.2011 19:19:17

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 351237)
1. Chiar ii tin copilulului discursul despre ne-esentialitatea actului de cultura. Des. Si ii spun f clar ca daca traieste departe de Dumnezeu, traieste degeaba, pierde chiar scopul existentei sale.

2. Din pura curiozitatea (off topic, scuze), poti numi o piesa de teatru pe care ai vazut-o in ultima vreme si consideri ca te-a imbogatit sufleteste?

3. Tot off topic.. zilele trecute la minus 1 grad era pe jos un sarac (aparent dormea) si cand cautam bani in geanta a inceput sa zica razand "Dumnezeu estre bun, Dumnezeu este atat de bun!". Cunosc multi oameni indestulati, dar rar am auzit unul dintre acestia sa fie recunoscatori lui Dumnezeu. Dar saracul flamand de pe strada ii canta lauda. Este si aceasta o lectie.

1. Tu chiar n-ai vazut in viata ta un tablou pictat cu atata maiestrie incat sa-ti fie limpede ca inaintea ochilor ai expresia talentului daruit de Dumnezeu unui om? Sau o piesa muzicala ale carei armonii sa miste chiar si pietrele din loc?
Eu nu pot pricepe cum ar fi viata daca am "rade" tot ceea ce nu are legatura in mod direct cu mantuirea. Omul ar vietui trupeste linear, fara bucle existentiale, si-ar intretine functiile corpului si-apoi ar muri. Nu te-ai intrebat niciodata de ce totusi Dumnezeu a pus in noi cu mult mai mult decat intr-un (de exemplu) cal, sa ne nastem, sa tragem la o caruta si apoi sa murim?

2. Ultima piesa de teatru (re)ascultata (teatru radiofonic) a fost "Steaua fara nume" de Mihail Sebastian. Ultimul film vazut care m-a impresionat a fost "Sonny Boy", o poveste foarte frumoasa despre dragoste, modestie, tenacitate, putere de sacrificiu. In aceeasi masura m-am bucurat ascultand o compilatie de muzica braziliana. Pe mine ma imbogatesc sufleteste toate aceste lucruri.

3. Am colegi protestanti (eretici asadar!) care spun o rugaciune inainte de a se apuca de mancat in cantina. Si multumesc Domnului, ei indestulati fiind de felul lor (casa, masa, serviciu, copii sanatosi etc.) Peste tot regasim oameni in comuniune cu Dumnezeu.

cristiboss56 30.03.2011 19:30:42

Citat:

În prealabil postat de coralina (Post 351271)

3. Am colegi protestanti (eretici asadar!) care spun o rugaciune inainte de a se apuca de mancat in cantina. Si multumesc Domnului, ei indestulati fiind de felul lor (casa, masa, serviciu, copii sanatosi etc.) Peste tot regasim oameni in comuniune cu Dumnezeu.

Reluam problema de aseara ? Spui : eretici ! Dar spui : in comuniune cu Dumnezeu ! Sunt doua afirmatii care se bat cap in cap , si nu oricum , ci, , rau de tot ! Cine este in comuniune cu Dumnezeu, nu are cum sa fie eretic ! Iertare , si un post binecuvantat !+

anna21 30.03.2011 20:14:27

Citat:

În prealabil postat de coralina (Post 351271)

3. Am colegi protestanti (eretici asadar!) care spun o rugaciune inainte de a se apuca de mancat in cantina. Si multumesc Domnului, ei indestulati fiind de felul lor (casa, masa, serviciu, copii sanatosi etc.) Peste tot regasim oameni in comuniune cu Dumnezeu.

Nu m-am facut inteleasa.
Pe mine m-a impresionat acel cersetor pt ca nu avea nimic si spunea ca Dumnezeu este bun. (Si era si un frig cumplit, iar el dormea pe jos.) Pe mine m-a pus pe ganduri..

De-aia nici nu ma prea pasioneaza filmele. Cred ca viata bate filmul.


In ce priveste arta, eu cred ca arta isi indeplineste menirea doar daca reuseste sa ridice mintea omului de la existenta concreta catre Dumnezeu.
Am avut si eu o perioada cu multi ani in urma cand vroiam sa ma "culturalizez" si nu citeam decat romane premiate, carti de istoria artei, istoria religiilor bla, bla... Ocazie cu care am aflat ca asa cum nu inveti despre Dumnezeu in "istoria religiilor", nu inveti nici ce este frumosul din istoria artei.. Dar nu stiu daca ma fac inteleasa.

coralina 30.03.2011 20:24:05

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 351272)
Reluam problema de aseara ? Spui : eretici ! Dar spui : in comuniune cu Dumnezeu ! Sunt doua afirmatii care se bat cap in cap , si nu oricum , ci, , rau de tot ! Cine este in comuniune cu Dumnezeu, nu are cum sa fie eretic ! Iertare , si un post binecuvantat !+

Ai dreptate Cristi, ar fi trebuit sa pun cuvantul "eretici" intre ghilimele.
Eu cred ca exista comuniune cu Dumnezeu si in afara ortodoxiei.

coralina 30.03.2011 20:26:21

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 351290)
Nu m-am facut inteleasa.
Pe mine m-a impresionat acel cersetor pt ca nu avea nimic si spunea ca Dumnezeu este bun. (Si era si un frig cumplit, iar el dormea pe jos.) Pe mine m-a pus pe ganduri..

Spuneai ca stii multi indestulati care nu dau slava lui Dumnezeu, eu ti-am dat un exemplu de oameni care au de toate dar nu uita de Dumnezeu.


Ora este GMT +3. Ora este acum 00:55:21.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.