![]() |
Ortodoxia si incinerarea
As avea nevoie de informatii (am fost intrebata aici) legate de pozitia ortodoxiei fata de incinerare.
Eu stiu ca nu este acceptata incinerarea(nu se face nici slujba cu preot), dar nu stiu amanunte si explicatii. Stie cineva pe undeva astfel de informatii? |
In principiu un crestin n-ar trebui sa opteze pentru incinarere, in functie de situatie (poate fi una de necesitate) cred ca se poate, s-a mai discutat asta pe aici.
|
Citat:
|
|
Imi amintesc ca Ilarion Ciobanu, cunoscutul actor, a cerut sa fie incinerat dupa moarte. Si asa s-a si intamplat. Nu stiu daca a avut parte de slujba ortodoxa.
|
Incinerare sau ingropare este acelasi lucru.
De regula incinerarea apartine saracilor si celor care nu vor sa faca jocul smecherilor detinatori de cimitire si a amicilor lor care isi bat joc de oameni prin preturile pe care le vehiculeaza. Nu se vor mai umple de carne si tendoane ciolanele noastre NICIODATA. Astea sunt aberatii! Evolutia sufletului este altceva... alta discutie |
Citat:
Eu cand iau in mana un bulgare de pamant nu simt chiar exact acelasi lucru ca atunci cand am dat din greseala cu aceeasi mana prin flacara de la aragaz. Citat:
|
Citat:
|
[quote=AdrianAamz;349647]Interesant...
Eu cand iau in mana un bulgare de pamant nu simt chiar exact acelasi lucru ca atunci cand am dat din greseala cu aceeasi mana prin flacara de la aragaz. BULGARE DE PAMINT, FLACARA DE LA ARAGAZ???... NU INTELEG CE COMPARI AICI, GHINDE CU CASTANE?! POATE VREI SA SPUI, BULGARE DE PAMINT CU BULGARE DE CENUSA...TE AJUT EU ... FII SIGUR CA NU-I NICI O DIFERENTA Deci crestinismul este o aberatie, deoarece crede in invierea trupurilor _ adica refacerea lor din materia neinsufletita.[/QUOTE INVIEREA TRUPURILOR DIN MATERIA NEINSUFLETITA ESTE O ABERATIE - NU CRESTINISMUL - PROBLEMA TA ESTE CA GENERALIZEZI PENTRU CA ASA TI S-A ORDONAT INVIEREA TRUPURILOR SE VA FACE PRIN TRUPURI DE LUMINA NU DE TARINA DE LA BELU SAU CIOROGIRLA PE CARE O FRECI TU INTRE DEGETE (LITERELE DE TIPAR SUNT PENTRU DIFERENTIERE, NU TIP!:)) |
La descriere ai pus un "O" in plus... cel dintre E si O
|
Citat:
"Trupul sa se intoarca in pamantul din care s-a luat, iar sufletul la Dumnezeu care l-a dat". |
Citat:
Am mai spus pe alt topic cu aceiasi tema, ca am(avut) un unchi care a fost incinerat si urna cu cenusa,asezata intr-un mormant( deci in groapa,in pamant).Si slujba de inmormantare a fost cu preot ortodox.Deci tot in pamant s-a intors. |
Si daca o persoana este moarta, e chiar indiferent ce se intampla cu trupul ei ?
|
Citat:
Puternic este Dumnezeu să-l învie și să-l înduhovnicească în ziua Învierii. Nu uitați că mulți oameni au fost mâncați de peștii mării, de animalele sălbatice, au căzut în magma vulcanilor, au murit în incendii, nemairămânând nimic din oasele lor. Și eu aș opta pentru varianta incinerării. |
Citat:
"Sau nu stiti ca trupurile voastre sunt temple ale Duhului Sfant care este in voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si ca voi nu sunteti ai vostri?" Stiu ca aici apostolul Pavel se referea la desfranare, de ce acestea nu se pot aplica si in cazul incinerarii? Trupul este templu al Duhului Sfant numai cat suntem in viata? Sau cum sa inteleg ca trupurile unor sfinti fac minuni si dupa moarte, acolo nu este tot opera Duhului Sfant? |
Citat:
Da, în cazul Sfinților Dumnezeu lucrează minuni prin intermediul moaștelor, însă aici nu văd cum am putea vorbi despre prezența Lui ca Persoană în acele moaște binecuvîntate. Prezența Sa presupune un dialog cu persoana care Îi răspunde, presupune o Cină, o comunicare, o comuniune. Daca sufletul este absent din trup și se află in Rai, atunci Dumnezeu este cu el acolo, continuînd comuniunea care a început pe pămînt în timpul vieții Sfîntului respectiv. Eu așa înțeleg. Rămîne să primesc de la voi citate ale Sfinților Părinți care să îmi demonstreze eventual contrariul. |
Citat:
|
Ca sa nu o mai lungim inutil, stie cineva vreun canon ortodox care s-ar aplica in cazul celor care opteaza pentru incinerare?
Adica care i-ar interzice preotului sa faca slujba de inmormantare? Ca de la asta a pornit topicul. |
Citat:
|
despre incinerare
"In ceea ce priveste vreo oranduire expresa din partea Sfintilor Apostoli, nu avem nici un document scris. Stim insa ca foarte de timpuriu Biserica a primit in sanul ei un mare numar de neofiti din lumea greco-romana, care erau obisnuiti cu crematiunea. Cu toate acestea, nici arheologia crestina si nici istoria nu ne arata vreun caz de incinerare in comunitatile apostolice si stravechi crestine. Aceasta se poate explica prin faptul ca trebuie sa fi existat o lege formala sau anumite dispozitii care prevedeau inhumarea mortilor crestini si nu arderea lor"
http://www.crestinortodox.ro/diverse...oxa-69379.html |
Citat:
2. Înainte de oficierea slujbei de prohodire a unui mort, preotul respectiv să aibă grijă să se informeze pe lângă familia mortului, la care cimitir se va înmormânta cel decedat; 3. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera să fi se refuze orice serviciu religios, atât la moarte, cât și după moarte. Problema incinerării a fost reluată și în ședința Sfântului Sinod din 22 februarie 1933, în care s-a hotărât ca instrucțiunile formulate în ședința din 15 iunie 1928, cu privire la incinerare, să se comunice tuturor chiriarhilor spre a le pune în vedere preoților, în scopul aplicării lor. De asemenea, a hotărât ca chestiunea incinerării să se trimită la sediul Comisiei pentru doctrină și viață religioasă spre a preciza dacă în cazurile de incinerare forțată și fără voia sa a vreunui credincios, i s-ar putea da asistența bisericească. Hotărârea Sf. Sinod a fost aplicată trimițându-se tuturor eparhiilor hotărârea din 15 iunie 1928 pentru a fi comunicată preoților, cu ordinul de a lua cunoștință și a se conforma. Hotărârea a fost adusă la cunoștința preoților și pe alte căi, iar în ordinul din 18 septembrie 1933, dat în urma unui caz de abatere de la hotărâre, s-a făcut precizarea că "pentru orice abatere de la hotărârea luată de Sfântul Sinod, în respectul doctrinei și practicii Sfintei noastre Biserici Creștine Ortodoxe, preoții vor fi opriți de la toată lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului Spiritual Eparhial, spre aspră sancționare". Așadar, Biserica Ortodoxă Română are o atitudine clar exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera. Din 1928 și 1933, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nu a revenit asupra acestei hotărâri, așa, încât ea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre. |
da da stiu
Citat:
|
Marius,
Sper să nu greșesc răspunzîndu-ți așa: Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Daca s-ar fi practicat de la inceput incinerarea, nu am mai fi avut sfinte moaste. La cat de putine cimitire sunt, nu ar fi exclus ca intr-un timp foarte scurt sa se dea o lege si in acest sens. Iar daca s-ar adopta, ar trebui sa modificam si textele de la inmormantare, de ex. nu ar mai avea sens cuvintele "veniti sa dati mortului sarutarea cea mai de pe urma". |
Citat:
Sunt atatea victime,care ard de vii in incendii,de nu le mai ramane nici macar cenusa s-o bage familia in pamant! |
Citat:
Cazurile in care nu se mai gaseste nici macar un os sunt foarte rare. Raspuns concret nu am dar ma gandesc ca si pentru acestia se face totusi slujba. |
Citat:
|
Citat:
|
De parcă mult ar conta înaintea Lui Dumnezeu slujba de înmormîntare... Nu spun ca nu contează deloc, însă nu cred că influențează cu mult decizia finală de la Judecata particulară. Viața, credința și faptele omului - astea contează cu adevărat!
|
Citat:
|
Citat:
Imi aduc aminte ca murise tatal unui coleg de munca. Un om cam legat de bautura, dar in ultimii ani ai vietii cand a aflat ca are cancer a inceput sa mearga la biserica si sa se indrepte. Pe vremea respectiva eu nu eram foarte atras de biserica, dar cum majoritatea colegilor de munca au mers, am mers si eu. Singura rugaciune pe care am putut s-o spun a fost: "Domane nu stiu viata omului acestuia si cum l-a gasit moartea, dar macar pentru simplu fapt ca din cauza lui am mai ajuns si eu la biserica fa-i viata de dincolo cat de usoara poti". |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pentru mironosițe tradiția era importantă, de aceea o respectau. Nu? |
Citat:
Sau tu crezi ca parintele tau s-ar putea scula din mormint, sau s-ar putea sa nu mai fie acolo, ci auto-degropat si plecat pe aleea cimitirului? Oi fi vazut prea multe filme?,...stau si ma intreb |
Andrei, am dorit sa-i spun lui Florin ca este foarte important sa-i facem celui decedat, indiferent de modul in care s-a intamplat acest lucru, slujba inmormantarii. Am dat ca exemplu actul mironositelor, pentru a arata ca toate trebuie implinite, chiar daca noi le consideram lipsite de importanta.
Cat despre faptul ca si noi trebuie sa mergem si la mormantul celui decedat, nu e o invitatie din filme, ci din viata Ortodoxiei. Oare monahii unei manastiri care aprind mereu lumanari la mormantul celui decedat sunt niste incuiati la minte? |
Dezlegarea din cadrul slujbei de inmormantare este deosebit de importanta pentru sufletul crestinului adormit. Citeam undeva si ca preotii care oficiaza slujba trebuie sa fie foarte atenti, sa nu scurteze nimic, pentru ca fiecare cuvant al rugaciunilor e ca un strop de apa pentru omul insetat. http://www.parohiagirona.com/2011/02...etat%E2%80%9D/
|
Citat:
Nu scrie insa nicaieri explicatia. De ce s-a luat aceasta decizie, de ce nu este acceptata incinerarea? Exact de asta am nevoie. Asa in mare stiu cate ceva, dar cum argumenteaza biserica ortodoxa am fost intrebata. |
Citat:
|
M-am uitat si pe link-ul tau, Glykys. Nu este ceea ce caut.
Cred ca nu scrie nicaieri. Nu cred ca este ceva scris, sau vreun canon. Este vorba doar de traditii. Nu cred ca este interzis de biserica, ci nu este obisnuit, nu este in traditie. Exista doar explicatia cu "ne intoarcem in pamantul din care am venit" si cu invierea mortilor la revenirea lui Iisus. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 15:46:42. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.