![]() |
Buna ziua tuturor! Imi puteti explica, va rog, semnificatia celor 40 de zile dintre momentul nasterii si cel al Botezului? Multumesc si Doamne-ajuta!
|
in vechile molitfelnicuri scrie ca pruncul trebuie botezat la maxim 40 de zile, nu neaparat la 40 de zile, dar nici dupa daca se poate.
acum se obisnuieste sa se faca la 40 de zile pt ca si mama sa poata participa la increstinarea copilului ei, dat fiind faptul ca vreme de cateva saptamani, maxim 6, aceasta are sangerarile normale dupa nastere. si tocmai de aceea se face la 6 saptamani, cand aceste sangerari nu mai exista si mama poate intra in biserica in urma unei molifte. se doreste ca botezul copilului sa se produca mai repede deoarece abia atunci copilul primeste de la Dumnezeu inger pazitor, in urma unei rugaciuni rostite de catre preot. |
La 40 de zile dupa nastere se face randuiala ptr imbisericirea pruncului botezat si ptr curatirea lehuzei , dupa datina mostenita tot din Legea Veche ( Lev. 12, 1-8 ) , pe care a pazit-o si Maica Domnului , aducand pe dumnezeiescul sau Prunc la templu , unde a fost intampinat si tiut in brate de Sf . Simeon . ( Luca 2 , 22 s-u. )
Pruncul e adus de maica sa sau de nas inainte usilor bisericesti, unde preotul citeste moliftele de curatire , rugandu-se intai ptr. mama , ca Dumnezeu sa o curateasca de intinaciunea lehuzei si sa o invredniceasca a intra din nou in sfantul locas si a se impartasi cu Sfintele Taine ; se roaga apoi ptr prunc , ptr ca Dumnezeu sa il creasca , sa-l binecuvinteze si sa-l sfinteasca , invrednicindu-l , la vremea cuvenita , de luminarea botezului. Urmeaza apoi imbisericirea pruncului , adica introducerea lui in biserica : preotul ia in brate pe prunc , inchipuind pe dreptul Simeon , care a purtat in bratele sale pe Pruncul Iisus si face semnul crucii cu el intai in fata usilor bisericii , si , in cele din urma , in fata usilor imparatesti , zicand de fiecare data : " Se imbisericeste robul ( roaba ) lui Dumnezeu ( numele ) in numele Tatalui ..." ( daca pruncul e baiat preotul il duce si in altar , ocolind cu el Sfanta Masa ). Apoi il pune jos , in fata usilor imparatesti , in semn ca e inchinat Domnului , de unde il ridica nasul sau mama . Partea de la urma a randuielii din a patruzecea zi , adica imbisericirea pruncului , preotii o fac de obicei indata dupa slujba botezului. ( Credinta Ortodoxa , Editura Trinitas , Iasi ) Mai este o molifta care se face in a 8-a zi dupa nasterea pruncului , cand preotul vine acasa si ii pune nume copilului. despre aceasta molifta nu prea se stie , dar daca veti intreba preotul veti vedea ca va spune ca este adevarat . Doamne ajuta ! |
Nu cred ca este o simpla coincidenta faptul ca in secolele III-IV, Postul Mare avea durata de 40 de zile, iar randuiala bisericeasca ce ni s-a pastrat privitoare la Botez, prevede ca pruncul sa fie botezat dupa 40 de zile.
Aceasta randuiala ar putea avea legatura, cu faptul ca in vechime pe intreaga durata a Postului Mare (in cele 40 de zile), catehumenii (candidatii la botez), aveau parte o pregatire cu totul speciala (li se oficicia exorcisme, invatau Crezul, li se talcuiau Scripturile etc.), in vederea primirii Botezului, in noptea Sfintelor Pasti. |
eu sambata asta imi botez baiatul. va avea aproximativ 20 de zile, deoarece e nascut pe 14 aprilie. deci nu are 40 de zile. nu mai intereseaza ca nu ma lasa pe mine sa intru in Biserica, bineinteles ca as vrea sa particip, dar consider ca e mai important botezul baiatului, Ioan Cristian, decat participarea mea. stiu ca cu cat este botezat mai devreme cu atat este mai bine.
|
Să fie o legătură cu cei 40 de ani în deșert, până la intrarea în Țara Făgăduită ? Zic și eu, acuma nu trageți în pianist !
|
Citat:
1. Si Sfantul Ile a postit 40 de zile (nu a manacat nimic 40 de zile). 2. Si Sfantul Moise a postit 40 de zile (nu a mancat nimic) inainte sa primeasca legea pe muntele Sinai. Postul inseamna curatie si apropiere de Dumnezeu in Duh si in Adevar, caci "Duh este Dumnezeu"! |
Citat:
Felicitări ! Mulți Ani în Cristos micuțului catehumen ! |
Citat:
Am citit multe interpretari date celor 40 de zile. In limba romana, veti gasi multe lucruri interesante in cartea "Portile cerului" (vol. 1), de pr. Constantin Necula |
Citat:
|
Citat:
|
Problema nr. 1 a Botezului nu este ingerasul pazitor, ci insusi Hristos:
"Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat". Acesta este Botezul: imbracarea in Hristos, nu doar la nivel declarativ, ci concret, printr-o Sfanta Taina. Poate ca unii preoti au pus in fatza problema ingerului pazitor bazandu-se pe faptul ca (DIN PACATE) multi dintre cei care vin cu copilul la Botez nu prea stiu cine este Hristos si de ce este El atat de important. Si decat sa stea si sa le explice chestiuni teologice, e mai simplu sa faca referinta la lucruri mai cunoscute, precum ingerul pazitor, ca sa poata misca ceva in constiinta crestina a oamenilor. |
Hristos a Inviat!
Citat:
Ma bucur din suflet ca ai nascut cu bine si ca ai scapat de toate temerile prenatale! Cum sunteti acum? Tu cum te simti? Cum a fost nasterea? Feciorul tau e bine? Dar senioara, il accepta? Te imbratisez cu drag si SA-TI TRAIASCA COPILASII!:11: |
Citat:
Ca israelitii pribegesc in pustie 40 de ani, vreme in care tot neamul rau se sfarsise (generatia Exodului a fost inlocuita cu cea hranita cu mana in pustie). putem spune ca imbisericirea de la 40 de zile arata ca omul cel vechi a fost omorat prin botez, ca a luat fiinta o faptura noua in Hristos. |
Citat:
Citat:
Confrom credintei iudaice, pruncii iudei aveau un inger pazitor de la Dumnezeu. "Vedeți să nu disprețuiți pe vreunul din aceștia mici, că zic vouă: Că îngerii lor, în ceruri, pururea văd fața Tatălui Meu, Care este în ceruri. " Matei 18,10. |
Imi cer iertare daca am fost prea dur, dar din pacate exista si crestini necatehizati, tot asa cum exista si preoti comozi, uneori chiar plictisiti... :(
|
Problemă
Se dă cazul, de-acum devenit clasic, al botezului unui prunc al cărui naș este NEcredincios (adică este ortodox numai cu numele: nu merge la Biserică, nu se roagă, nu crede). Ce spuneți, NEcredința nașului va afecta credința copilului cînd acesta va crește?
Mulțumesc. |
Citat:
|
Citat:
Desigur ca daca nasul de botez nu traieste corepsunzator intru Hristos, educatia religioasa necorespunzatoare pe care o da nasul celui botezat, ulterioara Sfantului Botez, afecteaza in mod direct credinta in formare a celui botezat... dupa cum spune si costel, mai ales prin neparticiparea la Sfintele Taine cand dobandim Duhul Sfant. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fara Hristos nu putem face nimic. La Dumnezeu toate sunt cu putinta. In orice situatie sa cerem ajutorul LUI si stie EL cum sa ne ajute :) |
Citat:
trimit msj privat. |
Eu nu înțeleg de ce mama nu are voie să intre în biserică 40 de zile după ce naște, eu n-aș putea lipsi o duminică.
|
Citat:
|
Citat:
Insa, parintii sunt cam intr'un duh, nu privind numai aspectul fizic, ci si pe acela sufletesc. Este nevoie de o buna intelegere (har, luminare), mai inainte de a judeca lucrurile. Mintea trebuie curatita, apoi intrebata. Periodic, femeii i se aduce aminte (prin cele ale trupului) ca nu asta este randuiala dorita de Dumnezeu. Nu asa trebuiau sa fie randuite lucrurile, insa omul, prin neascultare, a introdus in trup neoranduiala. Periodic, femeii i se aduce aminte caderea in pacat. Alaturi de ea, barbatul trebuie sa inteleaga si el la fel acest aspect trupesc. |
Citat:
|
Citat:
In acea perioada a lunii insa, femeile nu au voie sa atinga obiecte sfinte. Pot intra in Biserica pentru rugaciune, pot participa la Sfanta Liturghie. |
Pana la urma e chiar vorba de vreo semnificatie aparte, sau pur si simplu cele 40 de zile se refera la lauzie, aceeasi perioada de care vorbesc si doctorii practic?
|
Eu am gasit o alta interpretare. In vechime, cele 40 de zile randuite dupa nastere aveau rol de protectie a femeii pentru a fi lasata in pace de barbat sau de stapan in cazul in care era sclava, sa nu fie scoasa la munca si sa poata avea grija de copil. La fel si cu perioada lunara. Ori in societatea antica cel mai bine in cazul acesta era sa considere femeia ,,necurata" si astfel era lasata in pace. Ori in zilele noastre nu cred ca se mai pune problema. Exista molitfe, exista mijloace de igiena. Eu vad preoti care nu mai fac caz de lucrurile astea si sunt de acord cu ei.
|
Citat:
Calugarii trebuie sa aiba nasi numai dintre calugari, iar mirenii numai dintre mireni. " Nu se cuvine, nici este lucru cinstit, nici primit ca un calugar sau o calugarita sa primeasca copii dupa Sfantul Botez ( adica, sa fie nasi la botez ) , sau sa tina cununii la nunta. Iar de va indrazni sa faca acest lucru fara de cale, de rusine si faradelege, sa se canoniseasca cum va parea arhiereului. Iar de va face aceasta a doua oara, sa se izgoneasca din Biserica lui Hristos, ca un calcator al dumnezeiestilor pravile ( Pravila lui Matei Basarab, cap. 135 ) . http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm Edit - on topic, daca nu putem respecta lucrurile mici, cum vrem sa le respectam pe cele mari?! Eu stiam de la bunica de acea interdictie lunara, dar ma gandeam si eu ca o fi vreo traditie babeasca, dar parintele meu, om scolit in strainatate, deci nu un ignorant, mi-a spus si el sa nu intru in biserica in acea perioada. Asa ca asta e, avem destule prilejuri sa intram in biserica, iar pentru "acea perioada" avem carti de rugaciuni care se spun cand nu putem participa fizic la slujba, avem Trinitas ... facem si noi o jertfa. Dar fiecare sa isi asculte parintele! |
Dar e adevarat ca in cele 40 de zile dupa nastere nu e bine nici sa iesi din casa cu copilul, sa zicem la magazin sau la plimbare? Nici fara copil,doar mama? Ca am tot auzit ca asa e obiceiul dar nu cunosc pe nimeni care sa il fii tinut si nu stiu daca are vreo legatura cu biserica sau cu superstitiile
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 22:38:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.