![]() |
Desene animate
Ce desene animate recomandați părinților elevilor?
Mă refer la elevii din clasele mici, dar și din prima clasă de gimnaziu. Ce părere aveți despre aceste desene? http://www.desene-animate-online.net...294556c7.html# |
Citat:
Ce zici, le-ar plăcea copiilor să se uite la aceste "desene"? Ai grijă ce saituri vizitezi. |
Citat:
Din multe motive, din care as putea enumera: - intarzierea limbajului - dificultati in intelegerea ideilor complexe - dificultati in organizarea si exprimarea ideilor complexe - pasivitate (incurajeaza lenea generala) - acumularea de patternuri/idei sexiste (mai ales cand este vorba de productii disney) Aici fac o paranteza. Desi eu NU sunt o feminista, nu pot sa nu observ desconsiderarea si obiectualizarea femeii in filmele disney. (Un motiv pt care copiii mei nu mai privesc astfel de filme.) Mai multe detalii pot fi gasite in cartile lui Virgiliu Gheorghe despre influenta televizorului asupra creierului. Cartile lui sunt exceptionale si bine documentate, tot sper sa-mi fac timp sa postez citate din ele. (am postat de cateva ori pe treadul: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=2447 ) Fiecare minut pe care copilul il petrece in fata TV este un minut pierdut in dezvoltarea lui intelectuala (televizorul intarzie dezv. intelectuala). (daca cititi cartile lui Virgiliu Gheorghe o sa ajungeti sa va luptati pt fiecare clipa pe care copilul o petrece citind, jucandu-se, facand sport etc.. dar nu TV) |
Eu ma lupt de mult timp ca ai mei copii sa nu mai priveasca desene, le-am limitat mult timpul si ceea ce privesc (ca nu avem TV, ci doar CD-uri cica "educative").
Si ca gaselnita, pt parintii care nu au incotro: desene animate in alta limba. Ai mei privesc uneori desene in spaniola.. dar chiar daca inteleg cuvintele, acesta NU este un mod de invatare. Doar in mod exceptional pot spune o propozitie in spaniola din desene proaspat vizionate. Ceea ce confirma parerea specialistilor in educatie: NU poti invata privind televizorul. |
Animatie
"Animatie" vine, pentru mine, de la "anima", adica suflet - viata, miscare.
Si stau stramb si incerc sa judec drept: ce suflet au cei care, in Saptamana Patimilor, gasesc de cuviinta sa dialogheze pe tema: desene animate. Desigur, Raiul e pentru copii. Si ce vor copiii oriunde, oricind, chiar in Rai: desene animate! Nu-i asa ca m-am prins? Acum sloboziti cainii! |
Citat:
|
Citat:
Dar tocmai aici e problema: ce fel de atentie? O varinta este sa le dam atentie prin desene animate de genul celor propuse de Florin Ionut in lista lui. Toata stima pentru Florin! Il consider un om bun si un bun crestin, mie imi sunt de folos real postarile lui pe acest forum, folosesc prilejul sa imi exprim cele mai bune sentimente fata de el. DAR ACESTE DESENE SUNT LUMESTI! Frumoase, cu mesaje pozitive, de acord. Dar nu sunt in duhul Saptamanii Patimilor. Si ce putem face, in acest caz? oare chiar nu avem solutii? oare suntem condamnati la ambivalenta sau disociere? Oare Biserica nu ofera nimic pentru copii? Ii lasa oare la cheremul educatiei pre-crestine sau de-a dreptul atee? Asa s-ar putea intelege... Si totusi cred ca avem solutii. Va rog sa imi permiteti sa va ofer solutiile pe care le-am gasit eu, ca simpla varianta alternativa: 1) Exista pe piata, in librarii, povestiri foarte frumoase in carti cu excelenta realizare grafica, despre vietile sfintilor: Sfantul Ioan Botezatorul, Sfantul Mare Mucenic Gheorghe, Sfantul Dimitrie, Sfanta Parascheva. Am citit impreuna cu copiii aceste povestiri si am petrecut alese clipe de traire crestina, inclusiv satisfactii estetice datorate desenelor exceptionale si harului de povestitor al autorilor. 2) Sunt tot in librarii carti cu jocuri si exercitii, foarte amuzante prin detalii grafice si nu numai, care "prind" la copii, cu tematica crestina. Chiar si un copil care nu are parinti crestini se poate bucura de parcurgerea acestor carti, fapt verificat de mine cu unii dintre prietenii copiilor mei. 3) Exista casete si cd-uri, in librarii si pe net (asta nu am cautat, inca, dar am aflat ca exista), cu muzica si alte forme artistice foarte potrivite pentru prescolarii si scolarii din familiile crestine. Personal nu am nimic impotriva desenelor animate (ma refer la lista frumoaselor povesti pe care le-a amintit Florin-Ionut) dar simt ca e cuvenit ca noi parintii crestini sa facem un efort de a integra pe copiii nostri in atmosfera Sfintelor Sarbatori. Acest lucru e cu adevarat posibil. Dumnezeu sa ne binecuvinteze! P.S. Va cer iertare, tuturor, pentru tonul iritat in care m-am exprimat in prima mea postare. Anxietatea mi-a jucat feste. Iertare, tuturor, va cer, pentru slabiciunea mea! |
Citat:
Desenele animate sînt o formă a artei cinematografice. Ca în orice domeniu, există desene animate de calitate și desene proaste - care sînt și cele mai multe din păcate. Ideea este să le selectăm pe cele care merită atenția și, din cînd în cînd să le facem copiilor cadou o oră jumate de bucurie. Să nu mă înțelegeți greșit: eu acasă nu mai am Cartoon Network pe televizor sau Jetix sau alte canale care au luat-o razna complet și irevocabil. Efectiv, nu mai am ce să văd pe cablu la capitolul ăsta. La fel spune și soția, la fel ca și dumneavoastră: copiii au mai multă nevoie de lectură. Trebuie să fie învățați să citească de mici carțile specifice copilăriei, pentru că este un lucru necesar pentru dezvoltarea lor intelectuală și educativă. Printre acestea e clar că a fi bine să citească și cărți creștine, cum ar fi Biblia pentru copii cu istorioarele importante repovestite și alte cărți asemenea. Numai că, dacă părinții nu au mai citit o carte de cînd erau în școală, atunci cine mai poate avea asemenea dorințe și pretenții de la odraslele proprii? Trebuie să fie integrați de mici în atmosfera Bisericii, cu Taina Spovedaniei și a Împărtășaniei. Mă uit la mine în parohie, la fiecare Liturghie părinții merg cu copiii la demisolul bisericii unde așteaptă momentul întîlnirii cu Hristos. E plin de copii acolo, o gălăgie constantă, de nedescris! Nu demult au fost instalate două televizoare mari unde se vede transmisă slujba în direct de la etajul unde stau cuminți cei mari. Dar de fapt acolo se vede mai bine Raiul, la nivelul lor, unde e hărmălaia de pe lume... :) Doamne ajută și ne învață să fim echilibrați și cumpătați! Și dă-ne să înțelegem că postul duhovnicesc nu se termină la Paști, ci la capătul vieții cînd va fi Trecerea (Paștele) spre viața de veci. |
Desenele animate "Cartea cartilor" mi-au placut foarte tare. Se mai gasesc pe you tube.
|
Citat:
Ati observat probabil moda Esca, Andreea Esca, faimoasa prezentatoare a stirilor de la PRO TV. Vorbirea cat mai rapida, corect ca dictie, dar infernal ca debit si ritm. E promovata si prinde peste tot in mediile TV. Ea nici macar nu stie ca e piesa intr-un scenariu de manipulare in masa. Altii sunt in spatele ei, cei care scriu ceea ce ea trebuie sa turuie. Si ea turuie. De-asta e bine copiii sa nu renunte la placerea cititului pentru ca aici tu iti impui ritmul de citire si filtrul tau poate functiona corect. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
Desigur, sunt multe de spus. Si sunt si mai multe de facut. Si ma bucur ca, acolo unde a ingaduit Domnul sa ma aflu, pot sa schimb si eu, macar cat o picatura intr-un ocean, "balanta", in defavoarea televizorului si a calculatorului... Doamne, ajuta! |
?
-No zaietz , no pagadi !!!
|
Citat:
|
Citat:
(L-a convins si pe sotul meu ca televizorul are efect imediat asupra intelectului copilului.) Dar ce efecte negative asupra dezvoltarii copilului are limitarea privitului la tv? |
Citat:
Dar extremismele, în educația copiilor, nu duc la absolut nimic bun. Cât despre micul dumneavoastră experiment... Rezultatele bineînțeles că au fost negative. Exercițiile de matematică, precum și orice altă activitate care solicită intelectul copilului, nu poate fi făcută așa, când ai chef. În primul rând, există anumite momente ale zilei care sunt indicate pentru astfel de activități, întrucât intelectul copilului e la capacități maxime. În al doilea rând, trebuie să se facă o tranziție de la activitățile de relaxare la cele de învățare. Există mulți factori perturbatori. De exemplu, copilul e entuziasmat de acele câteva minuțele pe care le petrece privind desenele preferate. Când timpul "a expirat", resimte o ușoară dezamăgire și nu se va simți atras de nimic altceva, o perioadă (relativ scurtă de timp, dar asta depinde de fiecare copil). Nu se va putea concentra la exerciții și le va face într-o doară, ca să fie făcute. |
Citat:
Matematica face zilnic 1-2 ore, deci este foarte usor sa ne dam seama daca are performante proaste sau nu. Ca poate fi marginalizat.. da, se poate intampla. Dar dezvoltare socio-emotionala este si ceea ce se intampla in familie, cand copilul face teme cu mami sau cu tati. Sau a doua zi la scoala, cand observa ca efortul lui da roade. Timpul din fata TV este un timp mort. (Asta imi aminteste ca pe la 14 ani parintii mi-au interzis sa mai pierd timpul in fata blocului cu alti tineri de varsta mea. Ce tragedie mi s-a parut. Ce abuz nemaintalnit! Dar dupa vreo luna-doua, cand deja imi gasisem alte activitati interesante care sa-mi umple timpul, imi amintesc ca eu nu mai vroiam sa-mi intalnesc prietenele. Discutiile mi se pareau anoste, glumele imi pareau stupide.. Si copilul meu poate ca va suferi un pic ca nu stie cine-i lady gaga (ca asta asculta prietenii lui), ca nu a vazut transformers sau harry potter.. Dar acestea sunt detalii. Un pic de frustrare nu strica, iar apoi cand va decide pt el, va observa ca totusi nu a pierdut nimic. Nici macar prietenii.) |
Citat:
Educația socio-emoțională se referă, printre altele, la integrarea corectă a copilului în societate. Adică adaptarea și mularea pe cerințele grupului din care face parte (în acest caz, mă refer mai ales la colegii săi de clasă) și prin prisma căruia copilul se identifică. Dacă vreți, priviți televizorul ca pe un "rău necesar". Iar eu, când vorbeam de tv, nu mă refeream la jocuri video. Nu am mare experiență eu, dar nu cred să existe vreunul educațional. Mă refer la acele programe tv sau softuri educaționale pt pc care chiar completează educația pe care copilul dvs o primește în școală. Pentru că există 3 tipuri de educație: cea formală (de la școală), cea non-formală (biblioteci) și cea informală (grupul de prieteni, mediu familial, mass-media). Pentru o dezvoltare globală a copilului, trebuie să avem în vedere toate aceste trei tipuri de educație, precum și domeniile de dezvoltare a copilului (cinci la număr, din care face parte și domeniul socio-emoțional). Puteți să îl îndrumați spre aceste softuri și programe educaționale, iar apoi să-l încurajați să le prezinte și prietenilor săi aceste noi "jocuri" (e foarte indicat ca el să le vadă ca pe niște jocuri). Puteți chiar și dumneavoastră să le prezentați mămicilor (dacă le cunoașteți și aveți o relație apropiată cu ele, așa cum ar trebui să aveți cu mamele prietenilor copilului dvs). Astfel, copilul dumneavoastră va învăța într-un mod plăcut și se va simți integrat și acceptat în grupul prin care se identifică. Toată lumea are de câștigat. |
Exista softuri educationale. Chiar multe si destul de bune cam pt orice domeniu (eu am gasit matematica, fizica, spelling, geografie, biologie etc...)
Dar din experienta mea cu copilul, observ ca totusi retine mai mult din lectura decat dintr-un program educational. Nu inteleg inca de ce. Probabil ca daca are ca suport doar cuvantul, el va face un efort suplimentar sa inteleaga.. pe cand un soft educational care-i modeleaza imaginea unui vulcan sa zicem, sau a miscarii placilor tectonice etc.. ii da totul "mura-n gura" si copilul meu gandeste mai putin (chiar daca i se pare f interesant). Cand o sa gasesc o sa postez ceva despre impactul programelor tv educative in sua.. acum nu-mi amintesc unde am citit.. :) |
Citat:
Sigur că da, totul depinde de personalitatea copilului. Și mai ales de vârstă. Eu vorbesc din experiența pe care o am, ca și mamă a doi copii preșcolari și ca educatoare. Înțeleg că micuțul tău e undeva între ciclul primar și gimnazial? Clasele III- VI? Nu pot să mă pronunț, nu am studiile și experiența necesară. |
Citat:
Dar facem tot felul de lectii deoarece adevarata provocare este sa-i organizezi timpul, nu sa-l tii departe de tv. Foarte greu sa-i ocupi o ora in mod eficient.. Daca iei un manual de matematica, sa spunem, iar timpul alocat de altii pt tv (1-2 ore zilnic) il folosesti pt matematica.. pai ai terminat manualul intr-o luna! Cu matematica am ajuns la clasa a treia (dar inmultiri face din gradinita ca aici sistemul de invatamant este diferit si copii sunt stimulati sa faca mai mult daca vor). Si asa am ajuns sa facem geografie, istorie (desi nu e prea pasionat de istorie), un pic de astronomie (ii place f mult), spelling... Nu am reusit cu fizica (cred ca este prea mic), nici cu chimia (desi ii place sa faca experimente, nu intelege nimic). Si un succes total este implicarea copiilor in gatit! La orice varsta le place! Cunosc alti parinti care procedeaza la fel.. de ex. prietenul lui care are 6 ani l-a depasit la matematica (face si el intensiv), am prieteni ai caror copii de aceeasi varsta invata japoneza sau chineza.. Se pot face multe, important este sa-ti aloci timp si energie pt copil. .. dar nu tv. (TV-ul este un fel de pacaleala sa aiba parintele timp mai mult. Parerea mea.) |
Citat:
Este incredibil ca ei si-au dat seama ca problema este grava, doar cand s-au dus la logoped. Acesta le-a spus clar, ca totul se trage de la desenele animate privite fara masura . Acum mama disperata fiind, si-a dat demisia, sa se ocupe de fetita..Dar tot ce este posibil, sa fie prea tarziu.. |
Citat:
|
Prin desene am invatat limba engleza. Ma uitam foarte mult cand eram mic si nu intelegeam ce spun asa ca am invatat limba in care vorbeau, engleza. Dar ce e prea mult strica si sincer va spun ca as fi preferat sa ies afara decat sa ma uit la desene.
Hristos a inviat! |
Eu am invatat engleza urmarind desene animate si filme la televozor ...am reusit sa conversez in engleza si asa am invatat din ce in ce mai bine,dar bazele, sincer le-am luat de la televizor
|
Citat:
|
Dan
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:53:57. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.