![]() |
ruprea tainei casatoriei
Buna,
Sunt elev in clasa a 9a si astazi la ora de romana am avut o discutie contradictorie cu profesoara mea de profil despre ruperea tainei casatoriei care consta in faptul ca: cu ceva timp in urma(daca nu ma insel in Duminica cu Evanghelia despre Nunta din Cana Galeleii) preotul de la mine de la Biserica a zis ca singura "modalitate" de rupere a casatoriei este nefidelitatea. Am citit si pe site si pe alte siteuri si am primit referiri la pasaje din Biblie referitoare la pedepse dar nu e ceea ce cautam. Dupa mintea mea daca se rupe casatoria cred ca asta presupune, pe langa canoanele foarte drastice cum ar fi neimpartasirea timp de 15 ani, refacerea tainei casatoriei sau daca nu in intregime macar o slujba prin care sa se uneasca din nou cele doua persoane intr-un singur trup. Va rog sa ma lamuriti si in cazul in care citati din vreun Sfant Parinte sau Biblie sa imi spuneti de unde, va rog. Multumesc mult |
Citat:
Scripturistic singurul motiv pentru divort este adulterul, acest lucru este amintit chiar de catre Mantuitorul Iisus Hristos in predica de pe munte-Ev. Matei cap. 5. Biserica Orotdoxa Rusa din ratiuni practice recunoaste mai multe motive care sunt acceptate si de catre celelalte Biserici ortodoxe surori. |
Citat:
:6: |
Si totusi daca aceasta "rupere" a casatoriei nu ar avea loc, ar fi foarte bine. Iertarea sotului infidel si asumarea crucii, nu Il va lasa indifirent pe Dumnezeu care va veni grabnic in sprijinul familiei.
|
Citat:
Înțelegerea catolică asupra a ceea ce spune Domnul nostru referitor la cazul de desfrâu e următoarea: căsătoria este indisolubilă. Ceea ce este, uneori, legitim să se facă în caz de desfrâu este separarea, adică refuzul coabitării, ceea ce e altceva decât ruperea căsătoriei. Așadar, nu divorțul în sine este interzis, dacă e înțeles ca ruperea coabitării și nu ca ruperea căsătoriei, ci "recăsătoria" este interzisă și, dacă ar fi făcută, e invalidă (adică nu are loc înaintea lui Dumnezeu) în caz că celălalt soț trăiește. Spuneam că desfrâul (preacurvia) poate reprezenta un motiv valabil de separare a celor doi soți uniți prin căsătorie din motive psihologice. Mai exact, soțul înșelat poate dezvolta o reacție de respingere independentă de voința lui. |
Si totusi cum interpretati pasajele din NT in care se spune ca desfranarea este motiv valid de despartire?
Interpretati "despartirea" doar ca distanta fizica cand totusi e vorba in contextul respectiv de despartire ca si rupere a uniunii? |
Citat:
2. Conform NT, cel/cea care se casatoreste cu o persoana care este parasita din acest motiv (a fost infidela), pacatuieste. Teoretic acea persoana nu se poate recasatori cu binecuvantarea Bisericii. Cel care n-a gresit dintre cei doi, se poate recasatori dar nu cu slujba cununiei ci doar un fel de binecuvantare. 3. Pasajele o sa le gasiti daca cititi din NT macar cele 4 Evanghelii si nu numai. |
Citat:
O clarificare asupra acestei chestiuni aici: http://www.profamilia.ro/apologetica.asp?biblia=22 |
Este prea tarziu pentru o aprofundare si un reply detaliat dar stiam link -ul de pe site -ul respectiv, sunt putin dezamagit deoarece ma asteptam la o argumentatie ceva mai de calitate decat o interpretare zic eu, evident deformata a acelor pasaje din Scriptura.
Si inca o intrebare, daca Biserica i-a interzis, prin cateristire, sa mai slujeasca, si el ignora aceasta interdictie slujind in continuare, Tainele savarsite dupa caterisire sunt valide dpdv haric sau nu? Daca nu, sub ce forma ar mai fi preotia sa inca valida? |
Tainele săvârșite de un preot caterisit sunt valide. Așa cum și Tainele săvârșite de un preot ortodox sunt valide.
Dar validitatea nu trebuie confundată cu legitimitatea. Ceea ce un preot caterisit are pe Sf Disc și în Sf Potir este Trupul și Sângele lui Isus. Dar cel care se împărtășește cu ele, bineștiind acest lucru și nefiind in articulo mortis nu se împărtășește spre mântuire, ci spre osândă. Valabil, cu atât mai mult, petru preotul respectiv, care nu a înțeles valoarea de ultim medicament a sancțiunii ecleziale care i-a cerut să nu mai slujească. |
Citat:
Deci iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al adulterului, Hristos a permis divorțul ("cartea de despărțire") și implicit și recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de Însuși Hristos, cel care divorțează de soția lui (și probabil că și reciproca este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu soția) nu comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte era unit în căsătorie. Și având dreptul să se despartă și să fie neunit are în mod implicit și dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai este unit cu femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos specifică clar acest lucru. Cu alte cuvinte, acolo unde Hristos Iisus Însuși a spus clar că poate exista divorțul, pentru motivul preacurviei, și că deci căsătoria (fie ea și religioasă) poate fi desfăcută, căci bărbatul îi poate da "cartea de despărțire" sau de divorț femeii respective, fără a săvârși adulter, adică fără a fi în păcat de moarte (spre deosebire de adulterină, care este în păcat de moarte) vine Biserica Romano-Catolică și spune că de fapt lucrurile nu ar sta așa, și că ceea ce spune papa și papismul este deasupra a ceea ce a spus Hristos Însuși. De ce? Pentru că BRC pretinde că este indisolubilă căsătoria, că nu se poate desface (nici măcar când are loc un adulter) deși Hristos Iisus Însuși a spus foarte clar că există o cauză pentru care o căsătorie poate fi desfăcută, adică în cazul unei preacurvii sau adulter. Cu alte cuvinte căsătoria nu este chiar așa de indisolubilă precum pretinde biserica romano-catolică, și asta pe temeiul cuvintelor lui Iisus Hristos. În cazul în care căsătoria a fost desfăcută în mod justificat cel care a dat "cartea de despărțire" pe motive temeinice nu este vinovat de adulter, și nu este deci în stare de păcat de moarte; mai mult el este dezlegat de unirea anterioară și nu mai este "un singur trup" cu fosta soție, nefiind vinovat de despărțirea a ceea ce "Dumnezeu a unit". Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Adica adulterul este un motiv justificat de despartire, doar pentru cei de sub Legea "veche", nu insa si pentru un crestin: 14. Fiindca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa se sfinteste prin barbatul credincios. Fiindca altfel copiii vostri ar fi necurati; dar acum ei sunt sfinti. (1CO 7:14) Crestinul este dator sa ierte. De aceea i s-a dat sa suporte adulterul(este incercat) fiindca inainte i s-a dat si puterea de a ierta; daca nu iarta inseamna ca nu e suficient de credincios si nu poate trece peste sine, nu se poate "rastigni" pe crucea pe care i-a spus Iisus s-o ia daca Il urmeaza pe El, adica daca este botezat in numele Lui, daca se numeste pe sine crestin. 24. Atunci Iisus le-a zis ucenicilor Sai: "Daca vrea cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea si sa-Mi urmeze Mie. (MT 16:24) |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Mat 5: 2. Eu însă vă spun vouă: Că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, o face să săvârșească adulter, și cine va lua pe cea lăsată săvârșește adulter. deci pricina de desfranare, este motiv de divort. |
Citat:
Nu pricina de desfranare e motiv de divort, ci pricina de desfranare e justificare pentru a nu o face pe cea lasata sa comita adulter; ca sa intelegi mai usor inverseaza putin propozitiile subordonate din verset, care ar suna cam asa: Oricine va lasa pe femeia sa o face sa savarseasca adulter cu exceptia cazului ca el o lasa datorita desfranarii lui, caz in care ea nu va mai fi vinovata de adulter; tot adulter va face si cel ce va lua pe una lasata. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:22:31. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.