![]() |
Bang-bang, o membra a forumului devine catolica
Cred ca e mai bine asa, decat sa deturnam discutia despre clopot, nu? Continuarea discutiei de aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=12472&page=3
Citat:
Citat:
|
Vorbesti serios? Nu e o gluma? (eu nu am citit topicul despre clopot).
|
Citat:
|
Incep prin a spune ca nu doresc ca mesajele mele sa fie luate de rautati, interpelari; acest subiect a deschis un punct sensibil pentru mine si anume schimbarea ortodoxiei in catolicism. Si aceasta pentru ca nici acum 15 ani, cand o cunostinta a mea a devenit din ortodoxa - greco-catolica- nu am inteles de ce a facut-o. Mi s-a oferit explicatia unitatii de vederi intre parinti, care ar asigura pe viitor o crestere armonioasa a copiilor din punct de vedere spiritual. Argumentul nu m-a convins, pentru ca de atunci cunoasteam familii ...sa le zic "mixte", fara probleme de identitate religioasa ale copiilor.
O alta persoana, la care tin mult a devenit romano- catolica, impreuna cu fiul ei (mitetl pe atunci) pentru "a-i oferi alte sanse"- lumesti; se intampla ianinte de 1989. Nici asta nu am putut inteleg. Poate discutia cu alti membri ai forumului ma va ajuta sa asimilez schimbarile respective, sa le accept si sa le consider intr-adevar gesturi spirituale. Noesisaa, ma bucur si multumesc ca ai deschis acest fir! |
Citat:
Faptul că ai deschis un topic despre aceasta mie nu mi se pare un act de curaj ci mai degrabă o încercare de a testa felului cum privesc ortodoxii o astfel de hotărâre. Dacă ai fi fica mea aș fi tare mâhnită și aș încerca să te opresc. |
Citat:
|
Totusi ce te-a facut sa treci la catolicism? Asa, in linii generale si daca nu te supara intrebarea.
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Am citit acum si pe topicul cu clopotul. Totusi, nu inteleg ce te oprea sa rostesti rozariul, sau sa citesti toma d'aquino sau mai stiu eu ce chestii catolice sa faci?:) Si eu am rozarii, si eu citesc din sfintii catolici, si eu am icoane catolice...si mie imi place foarte mult Jesu dulcis memoria (si O Jesu, Nomen Dulce ... si multe, multe altele...) :)
E adevarat ca inima mea nu se odihneste in cantatele astea, parca nu mi se potrivesc, desi le percep frumusetea. Dar cand cant " Domnul a imparatit, intru podoaba S-a imbracat" simt ca inima mea e chiar acolo... Totusi, cred ca trebuie sa fie ceva mai profund decat atat care te-a convins, nu? Unele argumente rationale...? Scuze de insistenta :) |
Salutari Noesisaa,placut impresionata de bunul simt al tau de a deturna discutia aici :)
Sarmanul clopot,se pierduse in usoare polemici... |
Pentru destinderea atmosferei pe acest thread, pun si eu o intrebare:
-draga Noessisa nu cumva de la ciorba radauteana ti s-a tras, nu de alta dar vreau s-o fac si eu sambata!:-)) PS: 1-astept un raspuns sincer:-)) 2- te pup si iti doresc numai bine in tot ce faci!:53: |
Citat:
De asta a deschis Noesisaa un thread special pt cei care au nelamuriri,intrebari,curiozitati personale... |
Cu siguranta ca dorinta de a iesi in evidenta,curiozitatea,atractia spre nou,mandria si credinta nestatornica ii determina pe unii sa ia decizii pripite.Ma rog la Dumnezeu ca unora ca acestora sa le dea gandul cel bun si sa faca semne si minuni ca sa cunoasca voia Lui.
|
Sincer, n-as vrea sa-mi afisez viata pe un forum public. :)
Dar da, sigur ca au fost si lucruri mai rationale. Am intors imaculata conceptie pe toate fetele, am citit tot felul de opinii, si am ramas la concluzia ca fie ingerul a mintit sau Sf. Luca a gresit cand a spus/scris " Bucura-te Marie cea plina de har, Domnul este cu tine!" , fie dogma imaculatei conceptii este adevarata. Fiindca nu pot sa inteleg cum anume cineva poate sa fie si plina de har si cu pacatul originar pe suflet...Sigur, o problema este ca cel putin o parte din teologia ortodoxa, in special cea occidentala si din ultimii 50 de ani pare sa nu mai creada in pacatul proto-parintilor care nu poate sa lase un om sa fie in deplinatatea harului lui Dumnezeu. Dar daca nu ar fi asa, de ce s-ar grabi oamenii, de sute si sute de ani, sa-si boteze copii inca de foarte mici...toata lumea stie: ca sa i se ierte pacatul originar (si ca sa devina membru al Bisericii, copil adoptat al lui Dumnezeu, dar lumea stie de pacatul originar care nu te lasa sa intri in rai daca mori, chiar daca ai doar 2 zile de viata). Pai daca nu poti sa intri in rao datorita pacatului original....cum anume ar fi putut sa fie Sf. Fecioara "plina de har?" Ergo.......Aceasta este doar un rezumat, foarte pe scurt, al rationamentului si cercetarii mele. Ah, inca ceva, imnografia ortodoxa o numeste pe Maica Domnului "noua Eva." Eva nu a fost creata de Dumnezeu cu pacatul originar, a fost creata curata, imaculata, neprihanita. Vechi Eve, chiar foarte pioase si foarte apropiate de Dumnezeu mai existasera in Vechiul Testament.. Inca nu am gasit o explicatie coerenta din partea ortodoxa care sa explice schimbarea numelui din Simon in Petru. Toti ceilalti carora li s-a schimbat numele, de Dumnezeu Insusi, la fel cum a fost si in cazul Sf. Petru, adica Avraam, Sara, Saul a devenit Paul/Pavel...toti au capatat la schimbarea numelui o misiune foarte speciala, si unica, de la Dumnezeu direct, si in stricta legatura cu Biserica Lui. Avraam si Sara au devenit parintii multora, neamului din care s-a nascut dupa trup Hristos Insusi, Pavel a devenit apostolul neamurilor, dar Petru? Daca Sf. Petru era ca si ceilalti apostoli, poate doar o leaca mai batran, deci cu o leaca mai multa autoritate, si de fapt piatra de care vorbeste Mantuitorul este credinta lui, si nu el insusi, atunci Domnul Iisus a facut un gest inutil? De ce sa ii mai schimbe numele daca nu avea de gand decat sa ii dea un fel de autoritate onorifica, care s-a si pierdut o data cu moartea lui Petru? Si daca intr-adevar Petru este piatra pe care Hristos a zidit Biserica Sa, si daca Petru a fost si este pastorul mielusielor Lui....adica a primit intr-adevar o misiune demna de a i se fi schimbat numele de catre Dumnezeu Insusi...? La fel, imnografia ortodoxa il numeste pe Petru "verhovnicul apostolilor." Cuvantul verhovnic inseamna "intai-statator"...Daca papa este episcopul Romei (cei care spun ca episcopul Romei nu este urmasul lui Petru sunt doar protestantii), si daca episcopul Romei este urmasul lui Petru.... Am obosit ca sa mai scriu si despre purgatoriu...sau despre altele... BTW -- nu doresc contra-argumente la ce am scris mai sus. Le stiu, le-am citit, nu am fost convinsa. De asemenea, nu am deschis acest fir ca sa cer, intr-un fel sau altul, ca cineva sa ma convinga sa nu fac pasul pe care il voi face in curand. |
Citat:
@Melissa: 1. Ciorba radauteana a placut grozav prietenilor mei, buni tineri catolici de altfel, ascultatori de Magisteriu si iubitori de Misa Tridentina. Nu stiu daca ti-am raspuns intrebarii. :) 2. Multumesc :) |
o ultima opinie pe tema asta
Citat:
Btw, neinspirat titlul ales, asta cu "bing-bang-ul". Ca si decizia pe care o ilustreaza, de altfel. Iar daca vrei sa fii fair play pana la capat ar trebui sa te muti, cu arme si bagaje, pe un forum catolic. |
Citat:
Spune-ne te rog, sincer care au fost motivele care te-au determinat sa faci aceasta trecere la Biserica Romano-Catolica? Mai exact ce ti-a lipsit in cadrul Bisericii Ortodoxe? Cum a reusit Biserica Romano-Catolica sa implineasca aceste lipsuri. Ce cosideri ca ar trebuie sa faca Biserica Ortodoxa in prezent pentru a raspunde mai bine nevoilor crediciosilor si oamenilor in general? (Daca este posibil te rog sa ne spui si varsta ta). Consider ca raspunsul tau sincer ne este de mare folos noua ortodocsilor crestini, Bisericii Ortodoxe, ca sa rezolvam problemele grave (in cazul in care ele exista) care pe tine te-au determinat sa pleci... pentru a oferi membrilor Bisericii tot ceea ce ei au nevoie atat din puct de vedere duhovniceste cat si trupeste. De asemenea este posibil ca situatii subiective sa te fi determinat sa iei aceasta decizie, si in acest caz nu putem vorbi de lipsuri mari ale Bisericii Ortodoxe. Personal sunt dezamagit de faptul ca Biserica Ortodoxa nu face catehizare corespunzatoare pe categorii de varsta, nu are programe, proiecte pentru credinciosi corepsunzatoare. Trinitas este un exemplu elocvent. Nu exista emisiuni pentru copii, tineri, adulti, vartstinici. Fiecare varsta are problemele ei, intrebarile ei, dorintele ei, asteptarile ei de la Biserica Ortodoxa. Din acest punct de vedere Biserica Romano-Catolica precum si multe culte neoprotestante stau mult mai bine... iar rezultatele se vad. Noi ortodocsii crestini nu trebuie sa stam cu mainile in san fratilor si sa asteptam sa faca Hristos totul pentru noi... noi trebuie sa conlucram activ cu Hristos in Sfanta Sa Biserica Ortodoxa. Cum raspundem noi indemnului Domnului "ceilati vazand purtarea vostra fara prihana si ei sa creada si sa aduca slava lui Dumnezeu"? Propovaduirea Evangheliei nu este doar "meseria" preotilor, este datoria fiecarui crestin ortodoxa dupa masura harului daruit lui De Hristos. Hristos trebuie sa se vada in activitatea noastra fie ca suntem preoti, ingineri, profesori, doctori, soferi, vanzatori etc. Doamne ajuat. Har si pace. |
Eugen, lipsurile de domeniu organizatoric dintr-o Biserică nu pot fi un motiv suficient ca cineva să își schimbe Biserica. Așa cum, oricâte lipsuri ar avea mama noastră, nu e motiv să nu o mai considerăm mama noastră. Dar dacă, într-o zi, descoperim că de fapt nu este mama noastră ? Că tanti care ani de zile ne-a spus că e mama noastră s-a certat mai demult cu adevărata mamă a noastră ? Că ne-a vorbit-o mereu de rău, că ne-a spus tot timpul că ea, mama noastră adevărată ar fi plecat de acasă ? Atunci, chiar și dacă mama-de-împrumut ar fi strălucitoare și ar organiza în mod perfect școlarizarea noastră, noi am vrea să o cunoaștem pe mama noastră adevărată, să o îmbrățișăm, să trăim mereu lângă ea, să facem ceea ce ea ne învață să facem.
Dacă vorbiți de cateheză, sunt absolut de acord că ar trebui să se facă mai multă. Aici, BRC stă mai bine și fiindcă lucrează cu preoți necăsătoriți, dedicați numai Bisericii și misiunii lor, care pot fi mutați repede dintr-o dieceză în alta, dintr-o parohie într-o misiune străină, dacă e nevoie. Desigur, și BOR are destui preoți necăsătoriți, numai că îi trimite la mănăstiri mai mult decât să-i trimită la parohii. Instinctiv, oamenii sesizează deosebirea și merg după ei, la mănăstiri, ca să-i spovedească și să le ceară sfat. Dar cateheză parohială, ieromonahii nu pot face, din poziția lor. |
Citat:
Am sa incerc cu ajutorul Domnului Hristos Iisus sa expun succint de ce ortodoxia considera gresita invatatura imaculatei conceptii si cea a asumtiei pe care le are Biserica Romano-catolica. Fac acest lucru nu pentru a te influenta pe tine in mod direct ci de dragul Adevarului, pentru slava lui Iisus Hristos si a Sfintei Sale Biserici Ortodoxe. Problema este destul de veche si se refera la natura umana. Intrebare de unde se porneste este urmatoarea: "Murim pentru ca pacatuim sau pacatuim pentru ca murim"? Biserica Romano-Catolica spune ca: "Murim pentru ca pacatuim", astfel pacatul lui Adam nu a alterat fiinta umana, intrucat nemurirea pe care a pierdut-o Adam (si prin el intreaga fie umana) nu era o insusire fireasca a speciei umane. Astfel, daca teoretic ar fi vre o persoana care sa nu pacatuiasca aceasta nu trebuie sa moara. Maica Domnului, fiind patrusa de Duhul Sfant nu a pacatuit ci intru tote a facut voia lui Dumnezeu si din acest motiv, conform invataturii Bisericii Romano-Catolice ea nu trebuia sa moara, motiv pentru care a fost luata de vie la cer de catre Hristos Iisus si sta de-a drapta tronului lui Hristos. Retinem ca Biserica Romano-Catolica nu are sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului! Biserica Ortodoxa marturiseste ca: "Pacatuim pentru ca murim" caci "boldul mortii este pacatul" I Corinteni 15,56. Pacatul lui Adam a alterat fiinta umana (specia umana), caci nemurirea era o insusire fireasca a lui omului. Din acest motiv toti oamenii care se nasc sunt muritori. Doar Iisus Hristos reface fiinta umana, o mantuieste, o desavarseste, o indumenezeieste... ii reda nemurirea si o ajuta sa se opuna pacatului (aducator de moarte). Astfel, Maica Domnulu se naste cu firea muritoare a lui Adam si chiar daca nu a savarsit pacat caci a fost patrunsa de Duhul Sfant ea tot trebuia sa moara (adoarma) si sa fie inviata de Hristos Iisus singurul Mantuitor. Sarbatoarea Adormirii Maicii Domunlui din Ortodoxia crestina spune clar acest lucru ca Hristos ii da viata Maicii Sale al carui fiu si Dumnezeu este si Maica Domului este vie in vecii vecilor si pururea sta de-a dreapta tronului slavei lui Hristos mijlocind pentru noi oamenii. Si Sfantul Moise a fost inviat de Dumnezeu asemenea Maicii Domnului si pe Muntele Tabor s-a aratat in trup vorbind cu Domnul (In cartea lui Iuda se istoriseste cum Arhangleului Mihail s-a luptat cu satana pentru trupul Sfantului Moise). Maica Domnului mijloceste pentru mantuirea noastra insa ea nu poate vindeca de moarte firea umana. Hristos Iisus spune clar: "Eu sunt usa. Numai prin Mine se poate ajunge la Tatal Meu", adica numai prin invierea intru EL. Daca Maica Domnului ar fi luata de vie in cer pe alta cale decat invierea intru Hristos, asa cum sustine Biserica Romano-catolica prin "asumptie" se nesocotesc aceste cuvinte ale Domnului. Sfantul Ilie si Sfantul Enoh chiar daca au fost luati de vii la cer ei vor veni inainte de a doua venire a Domnului si vor propovadui Evanghelia dar vor fi ucisi, insa si ei vor invia intru Hristos. Hristos Iisus a luat din Maica Domnului firea cea cazuta a lui Adam, firea aceea muritoare, robita de moarte... careia i-a redat nemurirea, pe care a desavarsit-o si pe care a indumnezeit-o. Hristos Iisus este singurul om fara de pacat! Chiar Domnul o spune "care dintre voi ma vadeste de pacat"! Citat:
In Faptele Apostolilor cap 15, se vede clar cum la Sfantul Sinod de la Ierusalim deciziile Bisericii au fost luate de comun acord intre Sfintii Aposltoli si preoti. Sinodul a fost prezidat (condus) nu de Sfantul Petru ci de Sfantul Iacov (fratele Domnului). Daca toti ar fi trebuit sa asculte de Sfantul Petru atunci s-ar fi vazut aceasta la acest prim Sfant Sinod al Bisericii. Biserica Ortodoxa umreaza intru totul modelul Sfintilor Apostoli, deciziile dogmatice se iau numai in Sfinte Sinoade unde Duhul Sfant este invocat pentru marturisirea Adevarului! Hristos a spus "Tu este Petru si pe aceasta piatra voi intemeia Biserica MEA" nu a TA. Si de fapt piatra se refera nu la persoana Sfantului Petru ci la marturiea lui de credinta "Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu cel viu". Astfel Hristos spune de fapt: "Pe acesta marturire de credinta descoperita nu de om ci de Dumnezeu imi voi intemeia Biserica MEA, si orice va face aceasta marturie de credinta si se va Boteza va fi membru al Bisericii MELE". Sfantul Pentru este cinstit corespunzator in Sfanta Biserica Ortodoxa, alaturi de ceilati Sfinti Apostoli. Sa nu uitam de cearta din Corint in care unii ziceau: "Eu sunt al lui Pavel, eu sunt al lui Apollo, eu sunt al lui Petru, eu sunt al lui Hristos"... iar Sfantul Pavel ii mustra aprig pe acestia sa nu faca separatisme intre ei caci toti Apostolii sunt egali si slujesc lui Hristos caci "oare s-a impartiti Hristos? S-au s-a rastignit Pavel pentru voi?" Asadar sa luam aminte! Doamne ajuta. Har si pace. |
Citat:
Nu stiu cat stiai tu, cel putin pe forum am vazut ca foarte putine si stiai doar invataturile catolice. Pana acum nu prea am cunoscut pe un ortodox care sa devina catolci si sa stie prea multe despre ortodoxie inainte. In schimb stiu multi catolici care aveau cunostinte despre catolicism si au devenit ortodocei (inclusiv preoti, calugari). Pe forumul catolic era cineva care avea multe cunostine si trecuse la ortodoxie, avand convingerea ca ortodoxia este singura religie. Uite un alt exemplu cunoscut dat si aici: Mons. Ghica (Vladimir). Desi mama sa era ortodoxa convinsa (interesant, o chema Alexandrina Moret de Blaremberg) la patru ani e trimis in Franta unde va fi ingrijit de o familie protestanta care ii va da si educatia religioasa. Dupa o scurta perioada in Romania se duce la Roma unde va urma Facultatea de filozofie-teologie a dominicanilor. Aici se hotaraste sa devina catolic, iar mama sa va ramane neimpacata toata viata http://ro.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ghica Nu inteleg de ce a fost o surpriza, nu stia mai nimic despre ortodoxie, a avut de fapt de ales intre protestantism (educatia primita in copilarie) si catolicism, normal ca l-a ales pe cel mai bun dintre cele doua. |
Citat:
|
Citat:
Este "noua Eva" pentru ca prin Fecioara a renascut neamul omenesc, in timp ce prin Eva a cazut, toti pierzand mantuirea. De fapt nu din analizarea logica a credintei se produce o lepadare de ortodoxie. Vedem cum sfintii martiri preferau mai bine sa moara decat sa aduca tamaie zeilor. Sfintii spun ca erezia si schisma sunt lucrari ale vrajmasului, care vrea sa duca la indepartare de adevar si de mantuire. Ce este de fapt erezia? Sa luam un exemplu, in Sfanta Scriptura Mantuitorul spune ca Duhul de la Tatal purcede. Tot adevarul crestin este revelat, revelat de Duhul Sfant. Spunand altceva decat ne-a spus Mantuitorul sau Duhul Sfant (in cazul de fata ca nu e asa, ca Duhul purcede si de la Fiul) inseamna sa spui un neadevar, contrazicand pe Duhul Sfant. Adica erezia e un pacat impotriva Duhului Sfant, care nu se iarta desi orice pacat se iarta in rest. Se spune ca fiecare viciu sau pacat e determinat de un inger cazut. Ajungand cineva sa se roage impreuna cu eterodocsii incepe sa fie influentat de acel spirit de ceea ce a cauzat erezia, schisma, si ceea ce o mentine. De aceea un canon este sa nu se roage crestinii cu ereticii, un canon valabil in BO. Asadar ajungand cineva cu o credinta nu foarte puternica (pentru ca unui sfant probabil nu ar avea ce sa i se intample) sa fie influentat de un spirit strain, acel cineva incepe sa vada doar ce vrea acel spirit. Acum nu mai tine de logica, chiar daca adevarul ar fi evident si l-ar intelege si un copil de gradinita, acel om chiar si inteligent vede ceea ce doreste sa vada, de fapt ce ii insufla spiritul ca ar fi bine. Mult mai folositoare sunt participarea la slujbe de dezlegare, cel ptin in tara se fac in fiecare saptamana la toate bisericile (ca si maslul). |
Citat:
Noi avem in crestinism o credinta revelata, deci invatatura ne-a fost data, nu o putem cunoaste doar din nastere. De aceea ne-a si fost revelata, pentru ca omul nu mai putea cunoaste adevarul, din cauzaq indepartarii de Dumnezeu datorita pacatelor sale sau ale stramosilor. |
Citat:
Modelul Sfantului Ioan Damaschin este elocvent in acest sens. Citat:
Tatal nostru este Hristos Iisus si mama noastra este Maica Domului. Parintii trupesti trebuiesc respectati conform legii. Nasii de Botez sunt parinti duhovnicesti intru Hristos. Nu stiti proverbul "nu este mama si tata cine te face ci cine te creste, cine are grija de viata ta". Exista cazuri cand parintii sunt necredinciosi, sau atei, sau unii traiesc in pacate grele... iar copiii lor nu vor sa fie partasi acesto fapte si aleg sa traiasca in Biserica lui Hristos, alaturi de fratii si surorile intru Hristos. In aceste cazuri ei isi cinstesc parintii dar nu vor sa traiasca cu ei (vezi Iezechiel cap 18). Exista cazuri in care parintii isi indeamna/invata copii sa faca fapte rele... dar copiii vor sa traiasca intru Hristos, unii chiar aleg carea monahismului. In concluzie: Trebuie sa iubim pe Hristos mai mult decat pe parintii nostri biologici si sa ascultam de Hristos in primul rand si apoi de parintii nostri biologici (iar daca parintii nostri biologici ne indeamna sa nu ascutam de Hristos, de Sfanta Lui Biserica Ortodoxa atunci noi pe Hritos trebuie sa il alegem si sa il urmam caci "cine iubeste pa tatal sau sau pe mama sa mai mult decat pe Mine nu este vrednic de mine"). Va rog sa nu ma intelegeti gresit. Nu am nimic cu crediciosii romano-catolici. Chiar am cunoscut oamnei, preoti, calugari si calugarite si crediciosi romano-catolici de mare valoare in viata carora (in faptele lor) se vedea prezenta lui Hristos, credinta lor in Hristos Domnul Dumnezeu nostru si fratele nostru. Insa nu pot fi de acord (mai ales din puct de vedere dogmatic) cu unele invataturi ale Bisericii Romano-Catolice cum ar fi: Filioque, imaculata conceptie, asumptia, primatul papal. Apreciez faptul ca Biserica Romano-catolica marturieste Sfintele Taine, natura duala a omului (trup si suflet nemuritor), are cultul sfintilor si al ingerilor. Doamne ajuta. Har si pace. Dacă vorbiți de cateheză, sunt absolut de acord că ar trebui să se facă mai multă. Aici, BRC stă mai bine și fiindcă lucrează cu preoți necăsătoriți, dedicați numai Bisericii și misiunii lor, care pot fi mutați repede dintr-o dieceză în alta, dintr-o parohie într-o misiune străină, dacă e nevoie. Desigur, și BOR are destui preoți necăsătoriți, numai că îi trimite la mănăstiri mai mult decât să-i trimită la parohii. Instinctiv, oamenii sesizează deosebirea și merg după ei, la mănăstiri, ca să-i spovedească și să le ceară sfat. Dar cateheză parohială, ieromonahii nu pot face, din poziția lor.[/quote] |
Citat:
Eva (cea veche) s-a lasat amagita de diavol si nu a ascultat de Dumnezeu si de Adam. Eva cea noua, Maica Domnului a facut intru totul voia lui Dumnezeu, cautand exclusiv slava lui Hristos. Maica Domnului a ascultat atat de Dumnezeu cat si de logonucul ei dreptul Iosif. Maica Domnului este mama duhovniceasca a Bisericii caci Hristos pe cruce a incrdintat-o Sfintei Sale Biserici spunand: "femeie iata fiul tau, iar Sfantului Apostol Ioan spunand: iata mama ta". Adica prin aceste cuvinte Domnul ii cere Maicii Domnului ca asa cum a avut grija de EL si l-a crescut si ingrijit cu toata dragostea, asa sa faca de acum inainte si cu toti oamenii din Sfanta Sa Biserica. Si intr-adevar aceasta face Maica Domnului are jrija de noi cu puterea lui Hristos, spre slava lui Hristos, spre mantuirea noastra. Prin cuvintele adersate Sfantului Apostol Ioan, Hristos insusi cere fiecarui om din Sfanta Sa Biserica sa o cinsteasca pe Maica Domnului precum isi cinsteste parintii (conform poruncii a 5-a). Nu va ganditi ca Maica Domnului are nevoie de cinstira noatra... caci pe ea o mareste si o cinsteste insusi Dumnezeu. Spune clar Sfanta Scriptura ca marirea si slava Maicii Domnului o face Dumnezeu si nu omul: "Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul si toate cele dinalutrul meu numele cel Sfant al LUI, ca mi-a facut mie marie CEL PUTERNIC si DOMNUL ESTE numele Lui" Luca cap1. Noi avem nevoie de mama noastra, de Maica Domnului. Asadar sa luam aminte. Har si pace. Doamne ajuta. |
Din ciclul"my dear diary"
Citat:
Am facut cunoscute acele date doar ca un schimb la intrebarea"ce credeti despre rudele mele se vor mantui...??", care intrebare a ramas in aer,caci nimeni nu mi-a raspuns,ci doar a citit si a luat aminte ca rudele mele nu sunt ortodoxe! Chiar am fost suparata ca nimeni nu a gasit de cuviinta sa-mi raspunda...poate ca ar fi trebuit sa deschid un topic...eeeeiiiii, nu lasa caci si asa se raspunde numai in 2 peri pe forumul asta!!!! Nu toata lumea are un duhovnic ca voi,pe speed dial...eu am nevoie de cateva luni sa ajung la o biserica ortodoxa,si atunci timpul nu-mi permite sa pun intrebari pt cunostiinta mea generala ci numai din cele privitoare la problemele stringente! De altfel nu-mi pierd vremea aiurea pe un forum ortodox ca sa fiu catalogata de useri drept ortodoxa,mai putin ortodoxa,mai ciudata,"cu unele conceptii diferite" s.a.m.d. Care sunt acele conceptii diferite?Se pot discuta? |
Citat:
Cine a avut ocazia sa citeasca cu ocazia unor discutii similare despre opiniile Noessiei stie f. bine ca n-a fost niciodata ceea ce s-ar putea numi "ortodoxa convinsa" mai degraba "filocatolica convinsa". :)) |
Citat:
Nu trebuie sa asteptam de la Biserica Ortodoxa totul, adica sa faca si ceea ce putem noi insine sa facem si chiar suntem datori sa facem. A fi ortodox crestin, a trai intru Hristos, nu inseamna numai privilegii ci si indatoriri. Nu trebuie sa fim asemenea omului care zice: Doamne ara-mi Tu, seamana-mi TU pamantul, da ploaie la buna vreme, da soare bun, culege-mi tu roadele si bineinteles punemi-le frumos in hambare... ah si sa nu uit, te rog sa imi framati si sa imi coci TU si painea, eventual poti sa imi dai paine direct din cer (mana) caci stiu ca TU pe toate le poti ca doar esti atotputernic. Nu zic Doamne ca sunt puturos, ca "ingrop talantul"... ca sunt lenes, cum sa zic asa ceva. In loc sa zicem Doamne Iisue Hristoase fara de tine nu putem face nimic. Ajuta-ma te rog sa imi fac datoria mea, sa conlucrez cu tine in toata lucrarea mea pe care sunt dator sa o fac. Te rog Doamne sa ma ajuti sa ar pamantul, sa il seman, sa culeg roadele, sa le pun in hambare, sa imi framant si sa imi coc painea in fiecare zi si din ea sa ajut si pe cei saraci intru slava Ta Doamne. Iar in ceea ce depinde numai de Tine Dumezeule, si nu de mine, Te rog Doamne ca TU sa dai ploaie la buna vreme, lumina soarelui sa nu fie insuficienta si nici prea arzatoare. Nu trebuie sa ne intrebam: "Ce pote face Biserica Ortdoxa pentru noi" ci trebuie sa ne intrebam "Ce putem face noi pentru Biserica Ortodoxa". Stie Hristos ce trebuie sa faca pentru Sfanta Sa Biserica Ortodoxa si pentru fiecare dintre noi. Nu trebuie sa Ii spunem noi cum, ce si cand. Evanghelizarea si catehizare nu este numai "meseria" si "datoria" preotilor sau a teologilor ortodocsi ci fiecare credicios ortodox este dator sa marturiseasca pe Hristos in viata lui, in activitatea lui. Vai de noi crestinii ortodocsi daca in viata noastra, in faptele noastre, nu se vede prezenta lui Hristos. Vai vai vai de noi daca ne numim ortodocsi crestini dar traim in pacate caci "Din pricina voastra numele lui Dumnezeu este hulit intre neamuri" Romani cap 2. Comunismul a fost cumplit pentru toata ortodoxia crestina, din toate punctele de vedere. Mai ales in fosta URSS urmarile sunt tragice. Doamne ajuta. Har si pace. |
Citat:
:) Mai sunt si alti catolici fosti ortodocsi pe forum. De ce m-as mutea eu? Un lucru am uitat sa mentionez. NU locuiesc in Romania. Unde locuiesc eu NU poate fi vorba de biserica ortodoxa sau duhovnic ortodox. Unii vor spune: aha! Citat:
In fine NU vreau sa intru in discutii de genul asta. S-au purtat si raspurtat pe forum de n- ori. Nu am nici timp, nici dorinta sa intru in detalii. Nu, nu am "parasit" Biserica Ortodoxa fiindca imi lipsea ceva, ci fiindca am gasit mai mult in alta parte. Nu imi consum timpul si mintea gandindu-ma la cat de inadecvata BO este. Nu este! Ceea ce ma intereseaza acum este: cum il pot sluji pe Domnul mai bine, dat fiind circumstantele. Cum pot eu, prin viata pe care o duc, sa fiu exemplu de ucenic al lui Hristos? Cum pot eu sa fiu o mai buna fiica a Bisericii? Am trecut demult de faza argumentelor in contradictoriu. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Acum remarc cat de inspirat a fost titlul topicului "O membra a forumului devine catolica", deci in nici un caz nu era vorba de "O membera a Bisericii Ortodoxe".
Rasuflu usurat. :) |
Citat:
Domnul nostru Isus Cristos sa ne dea tuturor harul sa devenim adevarati ucenici ai Lui. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Intelegem ca trecerea ta de la ortodoxia crestina la romano-catolicism este determinata de cauze subiective si nu de motive obiective dogmatice. In aceasta situatie eu unul "rasuflu usurat" :) Citat:
Dogmatica nu trebuie privita cu superfcialitate. Trebuiesc evitate formalismele. Nu poti spune ca romao-catolicii "nu sunt buni" pentru ca Scriu Iisus cu un singur "i"(Isus) si ca scriu Hristos cu C (Cristos). Din nefericire am intalnit si atfel de cazuri triste... Dar nici nu poate cineva spune ca dogma romano-catolica este buna si compatibila cu cea ortodoxa atata timp cat teologia romano-catolica sustine: filioque, primatul papal, imaculata conceptie, asumptia... Doamne ajuta. |
Citat:
Doresc insa sa completez ca trebuie ca in toate deciziile noastre sa cerem ajutorul lui Iisus Hristos Domnul Dumnezeul nostru si fatele nostru, sa ne ajute sa luam deciziile bune intru Duhul sau cel Sfant care din Tatal purcede. Duhul Sfant Dumnezeu este garantul Adevarului si doar intru EL putem vedea binele si raul si putem alege binele, ocolind raul. Domane ajuta. |
Noesisaa, nu cred ca ai facut bine ca ai deschis acest topic. Sunt lucruri care nu se spun in public si pe care daca le traiesti cum se cuvine, vor fi descoperite celor ce au ochi sa vada.
Acum ce doresti? Sa ne dam cu parerea despre fapta ta? Pai eu atunci cand ma indragostesc nu mai cer parerile altora. Iubesc. Trambitarea imi da senzatia de falsitate, poate si din cauza faptului ca tot ce se trambiteaza astazi are in spate minciuna. Nu vreau sa te supar cu acest mesaj, dar eu nu pot parasi Ortodoxia. E ca si cum mi-as parasi parintii si de maine as vedea in alte persoane parintii mei. Sa te ajute Dumnezeu sa implinesti cuvintele Sale si sa te bucuri de fericirea vesnica. |
Citat:
Iata cum talcuieste el, in omilia 88 la Evanghelia dupa Ioan, capitolul 21 al acestei Evanghelii: "Intre apostoli, Petru era cel mai mare si cel mai insemnat, el era limba si capul colegiului apostolic, al cetei apostolilor; pentru aceasta l-a vazut Pavel mai intai pe el. In acelasi timp, Iisus Hristos, voia sa-l intareasca pe Petru, si sa-i arate ca pata lepadarii lui era deja stearsa: pentru aceasta ii incredinteaza lui grija conducerii fratilor sai..." Din aceeasi omilie: "Daca zice cineva: pentru ce dar sfantul Iacob a fost ridicat in scaunul din Ierusalim ? Eu voi raspunde ca daca n-a fost ridicat Petru pe acest scaun, aceasta a facut-o Iisus Hristos ca sa-l statorniceasca sa fie invatatorul lumii intregi" Si iarasi: "Caci chiar Petru nu indraznea atunci sa-L intrebe, si care-i facea semn altuia ca sa intrebe pentru el, care primeste atunci conducerea fratilor sai, si care nu numai nu-si incredinteaza interesele sale altuia, ci care chiar il intreaba pe Stapanul sau pentru altul." (aici se refera la episodul de la Cina cea de Taina, cand Petru face altuia semn sa intrebe, prin contrast cu episodul comentat) Si iarasi: "Cum Domnul i-a prezis lucruri mari lui Petru, cum i-a incredintat lui conducerea intregii lumi, i-a prezis lui martiriul pe care trebuia sa-l sufere, i-a dat lui mai mari dovezi de iubire decat celorlalti ucenici ai sai..." Pentru cine doreste, textul se afla aici: http://www.scribd.com/doc/3266893/sf...lia-de-la-ioan la pagina 496. Sa luam aminte ! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 15:43:49. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.