![]() |
Citat:
pe mine, catolica fiind, nu m-au convins deloc doar se afirma ceva din puncte de vedere subiective... cat despre legatura dintre ecumenism si Catolicism, acesta a fost facuta de ortodocsi: miscare ecumenica a aparut din dorinta unor prelati ortodocsi si oficili ai bisercii protestante de a se cunoaste reciproc si de a stabili un dialog crestinesc, fiecare de pe pozitiile proprii la aceste intalniri, catolicii au trimis reprezentanti, iar acum participa in mod egal, impreuna cu Bisericile ortodoxe si protestante |
Citat:
|
Citat:
aici participa si ortodocsii, pe langa catolici, luterani, calvini, anglicani, greco-catolici una dintre rugacuiuyni se face chiar la Mitropolie... |
Rugaciunea pentru unitate nu e rea. Numai ca trebuie sa fim realisti, toate aceste intalniri sunt formale, e vorba doar de diplomatie si politica. Bisericeasca sau mai putin bisericeasca.
Si apoi depinde cum vede fiecare unitatea. BRC ar dori ca ceilalti sa-l accepte pe papa drept stapan (viziune monarhica). Protestantii ar dori un fel de Parlament al diverselor confesiuni, incat fiecare sa-si pastreze propria identitate (specificitate), dar sa existe o baza minimala comuna. Ortodocsii ar dori o intoarcere la credinta Bisericii nedespartite. Ar trebui sa fim constienti ca unirea nu se poate face la masa tratativelor, negociind asupra textelor, ci in spirit. Unitatea o da Duhul Sfant. O unire vazuta, facuta in graba, nu poate fi decat daunatoare, pentru ca este o falsa unire. Sf. Pavel scrie corintenilor: "Imparatia lui Dumnezeu nu sta in cuvant, ci in putere". Daca Duhul Sfant nu este lucrator in viata noastra, degeaba ne numim crestini. Dezbinarile, schismele, inovatiile, asupririle, lepadarea adevarului si imbratisarea minciunii, mandria, slava desarta, dorinta de stapanire etc., toate acestea nu vin de la Duhul Sfant. Pana cand acestea nu vor fi parasite, cum ne putem gandi la o unire care sa fie pe placul lui Dumnezeu? O falsa unire este posibil sa se intample. Ea este dorita de anumite forte oculte, care au infiltrat si conducerile unor Biserici. Care ar putea fi rezultatul unei astfel de uniri? O religie lipsita de forta spirituala, care a pierdut contactul cu Dumnezeu. Duhul Sfant este Duhul Adevarului si nu este prezent acolo unde se traieste in minciuna. Sper ca nu am jignit pe cineva, nu asta a fost intentia mea. |
P.S. Iustinian Chira, Episcopul Maramureșului si Satmarului: "Saptamana de rugaciune este straina de spiritualitatea Bisericii Ortodoxe. Parerea mea este că Biserica noastra se roaga de fapt nu numai intr-o saptamana, nu numai în timp limitat, ci Biserica Ortodoxa se roaga pentru unitatea crestinilor la toate serviciile divine - acestea sunt cu adevărat rugaciunile randuite, ascultate de bunul Dumnezeu. Credinciosii, poporul nu cunoaste, nu stie ce-i aceea ecumenism; nu vede rezultate, nu vede o apropiere, o dragoste, nu vede ca acest ecumenism, această miscare ar fi adus vreo imbunatatire in relatiile dintre crestinii din toata lumea. Relatiile au rămas aceleasi; nu s-a făcut nici un pas, dimpotriva insa, s-a ajuns sa se cada în grave erori in cadrul Miscarii Ecumenice… Asa ca "Saptamana de rugaciune pentru unitatea crestinilor" este doar un cuvant pompos, festiv; se face o festivitate fara o finalitate. (emisiunea Universul Credinței, TvR, 2006)
|
BOR, B. Romano-Catolica ºi cea Evanghelica din Romania au lansat volumul "Martiri pentru Hristos din Romania, in perioada regimului comunist".
La el au lucrat specialisti de la cele trei Bisrerici. Episcopul Vicar Patriarhal Ciprian Campineanul a spus ca lucrarea are caracter ecumenic si se constituie într-un "pionierat în domeniul ecumenic". Ce ziceti de asta? |
BOR, B. Romano-Catolica ºi cea Evanghelica din Romania au lansat volumul "Martiri pentru Hristos din Romania, in perioada regimului comunist".
La el au lucrat specialisti de la cele trei Bisrerici. Episcopul Vicar Patriarhal Ciprian Campineanul a spus ca lucrarea are caracter ecumenic si se constituie într-un "pionierat în domeniul ecumenic". Ce ziceti de asta? Martir nu e oricine sufera sau moare pentru conceptiile lui legate de crestinism ci doar cei care au credinta dreapta si sufera pentru ea. Astfel, neoprotestantii si greco-catolicii + romano-catolicii care au suferit din ambitie si mândrie pe timpul comunsimului nu sunt martiri ci simpli rataciti. Neoprotestantii, suferind de închipuire de sine, nu urmareau ascultarea de Dumnezeu asa cum au facut adevaratii mucenici, care nu se aruncau la marturisire când aveau ei chef ci când aveau vestire de la Dumnezeu. Iar greco-catolicii nu au suferit pentru altceva decât pentru îndaratnicia lor de a fi adepti ai ereziei papiste si vrajmasi ai Bisericii lui Hristos. Romano-catolicii, ca unii care s-au separat de Biserica, nu sunt martiri atunci când sufera pentru credinta lor fiindca ei slujesc propriilor himere si ambitii. În acelasi mod, neoprotestantii misionari din zilele noastre care sufera prin tari pagâne nu sunt martiri sau activistii altor religii. noi ortodocsi ar trebui sa pornim o ortodoxiada. nimeni nu este mai bun; mai inteligent mai adevarat decat noi Nu poti fi ortodox daca esti ateu. |
Citat:
Daca "sefii" BOR au decis asta, cine esti tu sa te pui contra Bisericii si pe ce te bazezi cand argumentezi ca aia au murit din mandrie? Oamnii aia ai murit pentru credinta, pentru ca il marturiseau pe Hristos. Nu au murit pentru diferentele doctrinare dintre confesiuni. Toti, inclusiv ortodocsii, au murit pentru credinta. Nu se pune problema de credinta. |
Citat:
Daca "sefii" BOR au decis asta, cine esti tu sa te pui contra Bisericii si pe ce te bazezi cand argumentezi ca aia au murit din mandrie? Oamnii aia ai murit pentru credinta, pentru ca il marturiseau pe Hristos. Nu au murit pentru diferentele doctrinare dintre confesiuni. Toti, inclusiv ortodocsii, au murit pentru credinta. Nu se pune problema de credinta. |
Citat:
|
Ortodoxia este calea smereniei.
A spune ca toate caile sunt bune nu este insa un semn de smerenie, ci lipsa de cunoastere duhovniceasca. Daca tu nu te simti bine in ortodoxie, nu te tine nimeni legat. Nu te mira insa daca noi ne impotrivim atunci cand unii ca tine cer o relativizare a ortodoxiei. Amalgamarea credintelor si relativizarea lor este opera diavolului. Cum poate iesi din mai multe credinte diferite ceva adevarat? |
Daca "sefii" BOR au decis asta, cine esti tu sa te pui contra Bisericii si pe ce te bazezi cand argumentezi ca aia au murit din mandrie?
Eu nu m-am pus contra, doar am alta opinie. Ascultarea în Biserica Nu se face fara discernamânt. Pe ce ma bazez când am afirmat ca aceia au patimit (mai rar murit) din mândrie? Am explicat: nu era facut din ascultare (protestantii nici nu au conceptul de ascultare), nu au privit si varianta de a proceda altfel. Oamnii aia ai murit pentru credinta, pentru ca il marturiseau pe Hristos. Nu au murit pentru diferentele doctrinare dintre confesiuni. Toti, inclusiv ortodocsii, au murit pentru credinta. Nu se pune problema de credinta. Daca nu e din ascultare, nu e mucenicie ci pacat. De exemplu, daca unui individ îngâmfat îi vine chef sa devina martir, se duce într-o tara araba si incita musulmanii si este omorât, acela nu e martir ci ratacit. |
Citat:
Criteriile ortodoxe - acceptate si de ceilalti nau fost: 1. moartea violenta 2. persecutorul era pornit impotriva credintei crestine (nu a persoanei) 3. cel care a murit era constiebt de faptul ca a murit pentru credinta. Nu nteleg unde intervine "ascultarea" de care spui in conceptul de "martir". In locica ta - de ce protestantii ar fi murit din mandrie, iar ortodocsii nu? Ideea e ca toti au murit pentru credinta crestina, indiferent de confesiune. Insisti pe "ascultare"...fata de cine? Bisericile traversau momente critice, oamenii astia s-au opus regimului si au murit pentru asta. Daca un ierarh si chiar PF Teoctist au acceptat asta, tu de ce te opui. cred ca de fapt nu faci "ascultare"... Iar chestia cu islamul nu are legatura cu ceea ce am prezentat eu... |
:)Totusi, am o intrebare, pruncii ucisi de Irod de ce sunt considerati martiri?
|
Eu cred ca ei sunt cei mai martiri dintre martiri, deoarece mititeii de ei erau chiar fara nici o vina cind au fost ucisi in procesul de cautare a lui Iisus pruncul.
|
Stiu, bineinteles ca sunt de acord. Dar nu implinesc criteriul 3:)
|
De unde stii TU ca nu indeplinesc criteriul #3?
|
Pai presupun ca nu erau constienti ca mor pt Hristos din moment ce erau prunci...dar cine stie, no, daca tu crezi ca erau, poate...
|
Annamaria,
Daca crezi ca Bunul Dumnezeu poate face ORICE, poate invia pe oameni din morti, din atomii risipiti in pamint care se vor aduna si reforma corpul omenesc,si altele, cred ca nu este mare lucru sa-i faca pe prunci constienti de rolul lor in povestea Mintuitorului. |
ok, numai Dumnezeu stie
|
PROCLAMATIA OFICIALA
a monahilor ortodocsi romani, http://www.mirem.8k.com catre binecredinciosul popor ortodox roman, Sfintului Sinod si intregii Biserici Ortodoxe de pretutindeni Ai nostri Arhipastori si preaiubiti frati intru Hristos, Semnatarii, parinti ai manastirilor din Romania, stareti, ieromonahi, monahi si monahii, ridica glas de chemare la unitate si marturisire catre toata suflarea ce-si marturiseste ortodox crezul si vietuirea. Cu totii mostenim rinduiala - incredintati fiind de Sfintii Parinti - ca orice hotarire in Biserica Ortodoxa sa se faca canonic, unanim si conform predaniei patristice. Noi monahii, ca unii ce intreit ne-am fagaduit lui Dumnezeu si ni s-a incredintat Adevarul ortodox spre marturisire, nu putem incalca si nici trece peste ceea ce Proorocii au profetit, Sfintii Apostoli au propovaduit si De-Dumnezeu-Purtatorii Parinti au hotarnicit la cele Sapte Soboare Ecumenice si Locale. Astfel, Canonul 15 intocmit la al Noualea Sinod (I-II) din Constantinopol de la anul 861, spune despre cei ce propovaduiesc public eresul sau il invata in Biserici, sa fie indepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarima unitatea Bisericii. In acest fel toti devenim strajuitorii adevarului in Biserica si purtatori de grija ai Sfintei Traditii calauzitoare catre mintuire. Raminem inmarmuriti privind la hotaririle ce reprezentantii Bisericii Ortodoxe le iau privind viata Bisericii ce o pastoresc. Am tot nadajduit ca toate aceste neimpliniri se vor opri, dar ne-am inselat. Am inceput sa credem ca de la inaltimile la care sunt, nu se mai vede calea de intoarcere, ca deja este prea tirziu. Asadar, actele si declaratiile prelatilor Bisericii Ortodoxe referitor la celelalte culte, ne-au pricinuit o adinca mihnire si ne supun la o grea incercare duhovniceasca, pentru ca sunt lucruri nemaiauzite si total contrare credintei Sfintilor Parinti. Din aceasta pricina, atitudinea noastra fata de noile erezii si schisme trebuie sa se faca auzita de catre toata suflarea ce-si lucreaza in chip ortodox mintuirea. Asadar, intemeiati fiind pe cuvintele Sfintilor Parinti, declaram ferm si categoric: * Nu este posibila unirea cu catolicii atita timp cit acestia nu renunta la toate ereziile lor (Filioque, infailibilitate, primat papal, harul creat, purgatoriul, imaculata conceptiune, slujirea cu azima, botezul prin stropire sau turnare, s.a.), la neo-rinduielile scolastice si nu primesc botezul ortodox prin afundare. Nu putem uita istoria inca singerinda a uniatiei catolice din Ardeal si nu putem fi ignoranti la planul demonic de in-globalizare a Ortodoxiei de Marele Apus. Planul masonic in cauza consta in a pecetlui unirea religioasa fara a se tine cont de divergente, printr-o recunoastere reciproca a tainelor si a mostenirii apostolice, fiecare recunoscind pe ceilalti drept Biserica, apoi realizarea unirii neortodoxe (intercomuniune), la inceput limitata, apoi largita. Dupa care va ramine sa fie pusa problema diferentelor dogmatice, considerate depasite si dezbinatoare. Pentru aceasta ne ridicam impotriva oricaror rugaciuni in comun cu catolicii si protestantii, mai ales asupra unitatii si reconcilierii ecumeniste ce defaimeaza Sfintele Taine. Toti cuviosii si marturisitorii Parinti de dupa Schisma din 1054 au luptat impotriva eresurilor latinesti, dogmelor mincinoase, expansiunii politice, si s-au sfintit, impotrivindu-se pina la singe. Cuvintele lor au pina azi puterea si lucrarea Duhului Sfint si ne indreptatesc a crede ca: Exista doar o singura Biserica a lui Hristos, cea Ortodoxa, apostoleasca si soborniceasca, nu mai multe," (Sf. Fotie), iar pe papa Sfinta Biserica il afuriseste si eu, impreuna cu Biserica, fiul ei fiind, il afurisesc." (Sf. Paisie de la Neamt) * Raminerea Bisericii Ortodoxe Romane in Consiliul Ecumenic al Bisericilor este un act de apostazie, de tradare a adevaratei credinte, prin acceptarea hotaririlor ce contrazic fatis dogmele Ortodoxiei si canoanele Sinoadelor Ecumenice. Neamul ortodox este radacina, trunchiul, frunza si rodul Bisericii al carei cap e Iisus Hristos Dumnezeu-Omul. Nu putem negocia democratic" dogmele Bisericii si nu putem sta pe picior de egalitate cu catolicii, protestantii, evreii, budistii sau musulmanii, atit timp cit doar in potirele noastre se intrupeaza Adevaratul Hristos Cel nascut din Preasfinta Fecioara Maria. Noi ortodocsii nu avem nimic de adaugat sau de scos din crez sau slujbe, iar Sfintul Marcu al Efesului pecetluieste cele de mai sus spunind ca: In materie de credinta nu exista concesie iar chestiunile credintei nu ingaduie iconomia." * Demascarea politicii globaliste de integrare religioasa in UE ca fiind demonica si fundamentata pe principii anticreºtine, luarea de masuri impotriva noilor buletine cu cip si a card-urilor ce inainte-merg pecetluirii apocaliptice. Vadirea manifestarilor new-agiste ce indracesc pe tineri, rescrierea adevaratei istorii bisericesti-nationale si revigorarea valorilor traditionale. Nu avem pricina de a supune Biserica presiunilor politice si de a da Cezarului mai mult decit i se cuvine. Imparatia noastra e in ceruri, dar trebuie sa o dobindim inca din viata, fara a ne vinde ortodoxia si romanismul. Facem un ultim apel catre Sfintul Sinod, pentru numele lui Dumnezeu opriti-va cit nu e prea tirziu! Hotariti iesirea Bisericii Ortodoxe Romane din Consiliul Ecumenic, nu mai pingariti altarele cu rugaciuni impreuna cu ereticii, nu mai primiti pe cei nebotezati ca fii ai Bisericii, nu va plecati compromisurilor politice si nu ne siluiti libertatea si constiinta cu legitimatii comuniste. Nu mai putem rabda privind noile rinduieli ce desconsidera Sfintele Canoane, cenzureaza Sfintii Parinti, ignora dogmele si hotaririle Sfintelor Soboare si rastalmacesc Sfintele Scripturi. Nu introduceti schisme si dezbinari in Biserica, nu incercati sa uniti ce e despartit, caci singurul lucru care-l veti reusi e sa distrugeti unitatea Ortodoxiei, sa fisurati adinc temelia Bisericii si sa ridicati cea de-a doua Mare Schisma. In acest ecumenism bolnav, B.O.R. acþioneaza individual, fara incredintarea celorlalte biserici ortodoxe surori, fara a fi imputernicita printr-o hotarire a vreunui sinod inter-ortodox, putind fi declarata oricind ca fiind schismatica ºi eretica de catre celelalte Patriarhii ortodoxe. Veniti-va in fire si treziti-va! Atit timp cit veti ramine cu Hristos, va vom urma, iar de va veti pune interesele personale mai presus de cele ale Bisericii, va vom socoti apostati. Lepadati toate aceste inselari, pentru ca nu cumva poporul urmindu-va, sa se lepede de Biserica lui Hristos. Toate aceste lacrimi de singe voim a le sterge de pe chipul Bisericii, alminteri vom trece peste ascultarea de pacat si vom inainta proteste oficiale, vom iesi in strada si vom alcatui sinod de rezistenta. Nimanui, nicaieri si niciodata nu i se va ingadui a sacrifica pentru binele sau, cea mai mica particica din Credinta Ortodoxa. Cu noi este Dumnezeu si pentru Hristos voim a merge pina la capat, chiar sa ne varsam singele daca situatia o cere, pentru ca nici o litera din sfintele cuvinte sa nu sufere vreo vatamare, pentru ca toti cu urechi de auzit sa priceapa si cu ochii ce vad sa-nteleaga. Iertare tuturor pentru toate si primiti rugamu-va acestea ca o cununa, ca o sulita, ori ca o Cruce. Semneaza, Tot Soborul de monahi si monahii, inca vii, ai Romaniei Ortodoxe |
Doamne Ajuta, cu totul de acord Traditie, sa stam ca stramosii nostrii cu curaj si sa nu ne clintim din loc!
|
Citat:
|
:)
|
Citat:
Doamne, multa neliniste in sufletele noastre....cata nevoie de pace am avea... |
Intotdeauna mi-am pus intrebarea despre cum se impaca BOR cu problema martirilor greco catolici. Acum am aflat raspunsul. Nu sunt martiri, ci doar niste rataciti.
Ce daca au murit in inchisori pentru credinta in Biserica si in Mantuitor. In fond, e vina lor, daca n-ar fi fost rataciti, nu-i bagau comunistii la stuf. |
Citat:
Cel putin asta este convingerea mea, si va fi pana la moarte... |
"Timpul este copt pentru o întâlnire între papa și patrarhul BORu", "în principiu nu văd nici un obstacol ca această întâlnire să aibă loc în 2011" a declarat mitropolitul ortodox Filaret al Bielorusiei, în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu cardinalul primat al Ungariei.
Sursa: http://www.zenit.org/article-30144?l=english |
Pai bai intunecatilor. NU mai vorbiti prostii despre adevarata biserica ORTODOXA a Domnului Iisus Hristos ca va mananca iadu. In ziua de rugaciune normal ca se roaga si pentru voi SECTANTII, sa va lumineze Domnul Dumnezeu sa va intoarceti la dreapta credinta nu sa va osandeasca NU ca sa vina sectanti ca voi sa se roage cu noi. Oare voi crestini ortodocsi ati vazut ce canoane se dau pentru cei care se roaga cu sectantii ? Treziti-va domne la realitate si nu va lasati inselati de toti dracii. CE-i ala ECUMENISM ? Se stie clar ca atunci cand s-a infiintat biserica catolica a fost pentru domniarea si manipularea lumii, nu e nici un secret, chiar ei au declarat. Si "Capul" bisericii Ortodoxe de care vorbiti voi, care accepta asemenea erezii se stie ca e deja VANDUT, au spus-o multi parinti ai zilelor noastre. Pestele de la cap se impute. Ati vazut ce s-a intamplat cu Patriarhul Teoctist? Cum a zis ca relatiile intre cele doua biserici se vor rupe, ce-a patit? deodata a murit.... uau.... nuuuu, nici gand ca a fost otravit, doar a murit asa deodata... Aveti oameni buni grija de sufletele voastre si cereti sfatul duhovnicului in orice , nu mai stati pe forumuri daca nu sunteti intariti in credinta, nu ca eu as fi, sunt doar un pacalici, dar e pacat ca sunt multe suflete care vor sa se intareasca in credinta si apare cate un sectant dinasta si il baga in ceata nu stie ce sa mai creada si cine stie in ce religie ajunge sau ce prostii il invata. Iertati-ma dar nu se poate tolera NESIMTIREA sectantilor astia la adresa Bisericii noastre. Doamne Ajuta.
|
Citat:
Domnule, din semnatura dumneavoastra vad ca puneti mare pret pe indrumarea duhovniceasca. Spuneti-ne va rog, duhovnicul dumneavoastra ce a avut de zis cand a auzit ca Vaticanul l-a otravit pe Patriarhul Teoctist ? Nu v-a indemnat la un doctor ? |
Sub masca ecumenismului ofera burse numeroase tinerilor ortodocsi si tot felul de ajutoare sau alte avantaje unor fruntasi ortodocsi, mai ales din unele Biserici mai stramtorate financiar, deprinzandu-i, in schimb cu un vocabular ecumenist relativist, pentru a-i dezarma in fata fortelor de intercomuniune, in fata teoriei ca, cu toate diferentele existente, cele doua Biserici au devenit, de la ridicarea anatemelor, una, dar una sub primatul papei, la care conducerea Bisericii Catolice nu renunta cu nici un pret.
Bursele in scolile de teologie catolica se ofereau si odinioara cu efecte pagubitoare, pe care le cunoastem, pentru Ortodoxie, dar argumentul ca diferentele dintre ortodocsi si catolici sunt fara insemnatate era folosit de propaganda catolica ca mijloc de adormire a constiintelor ortodoxe si in epoca de creare a uniatismului. In privinta aceasta, catolicismul nu a schimbat in esenta nimic, dar nici in folosirea acestor metode ca momeli pentru acceptarea primatului papal de catre ortodocsi. Ceea ce e mai nou e numai metoda de a camufla mai abil aceste metode sub masca generoasa si nobila a ecumenismului. Vaticanul, continuand insa sa urmareasca acelasi scop, ramamne in continuare adeptul aceleiasi tendinte de extindere a unei dominatii in spirit lumesc asupra tuturor crestinilor. |
Citat:
Si eu stiu un caz (a primit o bursa de studii apoi a trecut la catolici). (plus cunostinte care desi ortodocsi, mergeau de sarbatori la Roma.. excursii sponsorizate de biserica catolica). |
Citat:
In loc sa multumiti cu plecaciuni pina la pamint ca acesti tineri devin MAI CIVILIZATI si mai cunoscatori ai obirsiilor crestinismului vazut direct la SURSA , adica la Roma, stati cu sacii in caruta bine-merci in Occident(prin tari nordice) si va vaitati. Unde este recunostinta-gratitudinea fata de prietenii catolici care rup de la gura tineretului LOR si ofera unui tineret strain burse de calatorii pentru luminarea mintii? Ce invata copiii vostri din felul vostru de a gindi? Este rusinos pentru un matur(mame) sa ginditi asa! |
Deci unde se dau bursele astea numeroase tinerilor ne-catolici, poate capat si eu una? Vorbiti de parca nu au catolicii alta treaba....
Logic vorbind, cat ii ajuta pe catolici care au cam un miliard de credinciosi, trecerea la catolicism a unui sau a doi sau chiar a trei-patru tineri ortodocsi? |
Citat:
aceste burse sunt utile pentru teologii ortodocsi ca sa inteleaga mai bine doctrina romano-catolica si sa aiba o perspectiva obiectiva mai buna asupra realitatii. ortodoxia se marturiseste intai prin traire si mai apoi in cuvinte. In vest la (unele) universitati romano-catolice dar si protestante se invata si doctrina ortodoxa a Sfintilor Parinti, care este prezentata obiectiv. |
Citat:
|
Citat:
Reactiile starnite de acest citat arata cat de actuale sunt cele afirmate de Pr. Staniloae. Ca si anna21, cunosc si eu un caz; student la teleogie care a primit bursa catolica si acum e extrem de incantat de progresele facute de catolici in cercetarile lor in decursul timpului. Nu mai intru in amanunte... care mai de care mai dureroase. Ce interes ar avea catolicii, dand aceste burse? Sa influenteze prin oameni de influenta. |
Citat:
eu am dorit sa subliniez ca sa preda doctrina ortodoxa nu doar a parintilor greci dinainte de marea schisma din 1054 ci si dupa, invatatura ortodoxa fiind evidentiata obiectiv. nu intram in amanunte prvind uniatia... care a fost o gresala enorma. ortodocsii deveniti ulterior greco-catolicii au fost fortati sa aceepte punctele florentine. |
Citat:
Cu atât mai puțin pot face obiectul acestei specialități teologii considerați sfinți în Bisericile aflate în schismă față de Biserica Catolică. Prin urmare, operele lor nu ar fi normal să fie studiate la patristică, ci, eventual, în cadrul altor specialități. Citat:
|
Citat:
evident ca patristica se refera la sfintii parinti care toti sunt in prmul mileniu. spre exemplu sunt preoti catolici care isi dau chiar doctorate in teologia (pur ortodoxa a) parintelui Dumitru Staniloae. Citat:
Ortodocsii au fost ingenunchiati prin uniatie... au fost fortati sa accepte punctele florentine. Noi crestinii ortodocsi nu putem fi de acord cu asa ceva. Implicatiile teolgice sunt profunde (mai ales in cazul lui filioque dar nici primatul papal si purgatoriul nu trebuiesc scapate din vedere). Uniatia este o greseala enorma din puctul de vederea al increderii si al relatiilor reciproce pe pozitii de egalitate intre Biserica Romano-Catolica si cea Ortodoxa. Uniatia a provocat mai mult rau decat bine, mai multa dezordine si vrajba decat ordine si iubire frateasca. Uniatia i-a dezbinat si invrajbit pe romanii ortodocsi. http://ro.wikipedia.org/wiki/Greco-catolicism |
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:41:27. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.