![]() |
Banii si Biserica
Hristos a inviat !
Inteleg si stiu nevoile unei Biserici.Biserica se intretine in mare parte din banii credinciosilor ... Dar de aici si pana la a cere suma de x lei pentru x zile sau de x lei pentru botez, spovedanie, etc este o diferenta mare ... Nu sunt si nu voi fi deacord cu aceste taxe pe care unele parohii le aplica si nu se fac exceptii...Oare un batran cu o pensie infima poate da 10 lei pentru un acatist de 2 3 zile? As dori sa stiu si parerile voastre referitoare la acest aspect... |
Citat:
Sunt de părere că acele sume stabilite de consiliile parohiale ar trebui să fie doar recomandate, nu obligatorii. |
Citat:
Oare de ce lumea se transfera la alte religii ? Oare de ce majoritatea crestinilor (practicanti + nepracticanti) resping preotii pentru ca ii fura pe fata? Eu sunt neutru inteleg nevolile bisericii tot ce nu inteleg este de ce se trage atat de mult de bani ... |
S-a mai discutat problema de zeci de ori pe acest forum.
Eu insami stiu sigur ca am scris luna aceasta pe un topic asemanator. Vrei sa iti recomand o biserica din multele din Bucuresti in care nu iti cere nimeni nici o taxa si nu iti zice nimeni nimic daca nu ai nici macar un banut de pus in pomelnic? La altii e mult mai rau, e un procent anume din toate veniturile. Lipsa de credinta e de vina in cele mai multe cazuri. |
Nu multumesc stiu multe Biserici care nu cer dar stiu foate multe care cer ! si nu e vorba de mine, pnetru Dumnezeu fac si dau orice este vorba in general si nu e vorba de pomelnic e vorba de nunti, de o banala molifta etc
|
Citat:
Citat:
|
E si aici am vrut sa ajung ... Majoritatea crestinilor ori sunt invatati gresit de batrani ori nu inteleg esenta si de aici porneste acest scandal al banilor in Biserica...S-a ajuns sa vi la biserica pentru a cere "deochi", "descantece", etc..Va spun din propria experienta...
|
Citat:
|
Citat:
ca sa nu spunem esential etica. Cu Duhul Lui Dumnezeu nu se face negot, fie ca esti ortodox, catolic, protestant, budist, sectant, musulman..... Fiecare va da socoteala pentru fiecare miscare a inimii sale. Matei 10 - 8 "IN DAR ATI PRIMIT, IN DAR SA DATI" fie ca esti preot, mirean sau calugar. Omul poate darui din prea plinul inimii sale, nu din cauza taxelor facute de oameni pentru oameni, nu din pareri si rationamente, nu din frica, nu din mandrie, nu de rusine..... |
Citat:
|
Daca preotul ar avea mai multa dragoste, nu ar cere sume fixe pentru pomelnice.
Daca cei ce dau pomelnice ar avea mai multa dragoste, ar da cat pot si s'ar multumi cu cat vrea parintele sa ii pomeneasca. Sa nu ne miram de atitudinea gresita a unora fata de bani, daca pe noi ne'a pazit Domnul de acest duh viclean. Sa cautam un parinte care ne pomeneste foarte mult, pentru nimic sau pentru foarte putin. |
Eu consider ca legile economice trebuie sa functioneze si in Biserica. Ca simplu credincios caut un preot care sa imi satisfaca nevoile. Preotul trebuie sa stie sa satisfaca nevoile credinciosilor. Atunci credinciosii il cauta pe preot iar acesta are credinciosi. Dar astfel incepe lupta intre preoti care i-a furat credinciosii cui. Eu de exemplu nu-l plac pe preotul in al carui sector locuiesc. Nici biserica de care apartin nu-mi place. Niciodata nu am apelat la acea biserica sau la preotul de care apartin care cere si onorariu fix. Cand am chemat preotul cu care ma inteleg sa-mi sfinteasca casa si pe care l-am platit mai bine decat imi cerea preotul de care apartin, cineva l-a informat si acesta a facut reclamatie la episcopie. Cand am aflat am intervenit ca sa nu pateasca ceva parintele meu si am asistat la niste porcarii de nu are rost sa le descriu. Pe parintele meu l-au facut de doua parale. Totul s-a terminat in coada de peste-daca vreau sa mai chem pe parintele meu sa anunt pe preotul de care apartin.
Deci eu sustin ca preotul care isi face treaba sa fie platit corespunzator iar acesta sa inteleaga cand sunt bani si cand nu sunt. |
Citat:
|
Citat:
Oricum e mai lejer decat in parohiile catolice de aici. Daca vrei sa iti botezi copilul, nu mergi din biserica in biserica sa vezi unde e corul mai frumos, sau curtea bisericii pentru poze, ci trebuie sa il botezi in parohia in perimetrul careia locuiesti. La fel cu nuntile si inmormantarile. Daca vrei sa fii botezat/inmormantat la alta biserica decat cea la care esti arondat dupa teritoriu, atunci trebuie sa devii membru platitor al celeilalte parohii. Altfel nu. Am impresia ca la nunti poti sa inchiriezi o alta biserica si sa aduci preotul care iti place, dar platesti mai mult. |
Citat:
|
Citat:
Noesisiaa, eu m-am referit la cazul concret al unei ierurgii. Să presupunem că acasă la mine vine un preot în vizită. Nu e preotul meu paroh, e alt preot. Iar eu am cumpărat o icoană și îl rog să mi-o sfințească. Vreți să spuneți că îmi va opune un "nu pot să o sfințesc, fiindcă nu sunt preotul dv paroh" ? Casă ori icoană, e același lucru și se folosește același Molitvelnic. Cât despre botez, nu au trecut nici doi ani de când am mers la botezul ultimului meu copil. Nu a fost nicio problemă să îl botez nu numai în altă parohie decât a mea, ci și în alt rit. Desigur, rămâne înregistrat la acea parohie, în Matricola Botezaților de acolo. Și la ortodocșii din București, e același lucru. Nici nu-mi amintesc de vreun caz în care botezul ori nunta să se fi făcut la parohia de cartier. DE OBICEI se face la altă parohie. Deci, cele relatate de Liviu nu țin de "unde-i lege nu-i tocmeală", ci de cine știe ce intrigi popești de pe plan local. Că asemenea lege, nu am văzut. |
Citat:
Probabil ca regula este facuta ca nu doar preotii mai populari din oras sa ia caimacul sfintirilor de casa, maslurilor acasa sau botezuri acasa. Si apoi parohia ar trebui sa fie ca o familie, preotul paroh ca si tata al acelei familii... Vorbesc eu, care aici nu am fost niciodata la biserica la care ar trebui sa fiu arondata dupa teritoriu. Nici nu stiu exact unde e, dar stiu ca-s un pic cam eretici or se indreapta spre erezie, dupa website. In cazul asta cred ca am dreptul sa fiu parte dintr-o parohie in care stiu ca sunt hranita spiritual asa cum trebuie. |
Citat:
Cat despre canoanele date de episcopi privind savarsirea diverselor ierurgi sau a sfintelor taine in afara parohiei sunt de parere ca este cel mai bun lucru savarsit de ei in ultimii 2-3 ani...De ce?Eu consider ca asa "pilele" sau preiteniile vor fi din ce in ce mai nesemnificative si fiecare preot poate beneficia de putinul din parohia sa. |
Citat:
Cât privește bunăstarea materială a lor, care trebuie să fie o consecință a vredniciei, în vremurile mai vechi așa era. Părintele Galeriu a fost întrebat cum a supraviețuit - el și familia - în anii de după război, cu foametea și apoi cu arestarea Părintelui. A răspuns că dacă ești vrednic oamenii te țin în palmă; își rup ei de la gură ca să dea preotului. Cred că așa ar fi trebuit să rămână lucrurile, cum erau odată. Cine are mult să dea mai mult, cine are puțin să dea mai puțin; și după inima fiecăruia. De fapt, aici e problema: dacă preotul nu reușește să ajungă la inima omului, acesta nu va da din ale sale Bisericii sau va da numai forțat. Iar „obiectul de lucru” al preotului tocmai acesta este: inima credinciosului. |
Nu poti sa alegi tu de ce biserica sa apartii? Sczue, nu prea stiu cum stau treburile. Credeam ca tu alegi biserica. Din cate am inteles de la ai mei, daca nu iti platesti taxele de ex. nu te ingroapa pana nu dai inapoi tot. Macar sper ca daca tot iau niste bani, sa ii ajute pe cei care cer ajutorul bisericii.
Din cate am citit eu si invatat pe la scoala, statul a cam luat toata averea bisericii, care inainte se intretinea singura, a inceput cu Cuza Voda si pana in prezent. Asa ca intr-un fel e de inteles de ce cer bani, dar nu enormal sa ii ia asa cu japca. Asta inseamna ca anumiti preoti vad biserica ca pe o sursa de venit, nici de cum ca o inclinatie si dragoste. O fac pentru bani cu alte cuvinte. Se stie ca deja a inceput sa intre cel rau si in sanul bisericii. Daca sunteti curiosi si aveti timp: Parintele Calciu Dumitreasa: Cuza Voda vs Biserica Ortodoxa Romana = Antihrtist vs Biserica http://www.youtube.com/watch?v=alt7Pv2Il0U http://foaienationala.ro/al-cuza-patriarhia-bor-2.html Crucea ,Steaua lui David si Semiluna in Biserica Orthodoxa Romana: Antihristul este pe pamant! Preotul paroh al bisericii Sf. Ilie din cartierul bucureștean Titan, Ilie Costescu și-a smintit enoriașii printr-o inițiativă dubioasă, care, din păcate, a fost validată de însuși PF Patriarh Daniel. http://www.youtube.com/watch?v=cNYV87-kbak cred ca a-ti vazut asta la stiri deja. Pey daca se fac asmenea chestii in biserica in prezent, de ce sa ne mai miram de aceste taxe? Scuze daca am plictisit pe careva. |
Citat:
ni și cabinete medicale care să se întrețină din donații. În realitate, nu vedem așa ceva, probabil că toate aceste așezăminte ar închide foarte repede dacă s-ar baza pe donații. |
Poate ar fi o solutie sa se poata directiona 2% din valoarea impozitului catre Biserica pe langa optiunea existenta de a se directiona catre o organizatie neguvernamentala.In acest fel fiecare ar putea contribui cu ceva.
|
Citat:
|
Citat:
Aveti aici un articol despre finantarea Bisericii in alte state |
Discutam si cu colegii mei la serviciu despre acest subiect si am remarcat o parere interesanta! Preotul trebuie sa isi exprime clar tarifele-cat trebuie pentru Biserica, cat ii trebuie lui deoarece ne lipseste nivelul de civilizatie pentru a aprecia de buna voie nevoile acestora(biserica+preot). Daca se lasa la ,,cat vrea omul" atunci ,,omul" va vrea cat mai putin! Povestea o colega ca a fost martora la un botez unde respectivii au decorat Biserica, cristelnita numai flori naturale, la poarta limuzine, alai numeros, unul si unul imbracati de la case de moda celebre, formatie si tot tacamul. La final cei trei preoti au primit fiecare 50 lei si atat. Cand a incercat parohul sa le explice ca e ridicol, ca nu au platit taxa etc. nasul le-a zis sa ia banii aruncati in cristelnita. Si dusi au fost...!
Si am ascultat destule comentarii de genul ,,ca ce trebuie sa le dam preotilor ca-i umplem de bani"! Nici sume astronomice ca la Sfantu Spiridon in Bucuresti nici bataie de joc! Daca faci un parastas trebuie sa plece toata lumea multumita! mancarea sa fie pe placul invitatilor, hainele sa fie de calitate sa poata fi purtate de cei care le primesc, preotul sa plece si el multumit, biserica sa-si primeasca partea ei! Asta ca sa-i impaci pe toti! Nu poti servi la masa caviar si whisky si-i dai preotului 20 lei! |
Citat:
in parohiile mari vb si de cateva sute de milioane de lei vechi. E drept ca nu suficient cat sa poata supravietui o biserica, cu toate cheltuielile care apar. |
Citat:
|
Citat:
Consiliile parohiale sunt cele care stabilesc banii ce trebuie dați pentru diferite slujbe. E adevărat că trebuie să știe tot omul cât se cuvine să dea. Însă nu trebuie să fie obligatoriu. Pentru că unii nu pot da. Am auzit de persoane care evită să se ducă la Liturghie pentru că trebuie să plătească și nu au bani (mă refer la oameni care chiar nu au). |
Citat:
|
la o nunta,un botez mai inteleg ca se pun tarife deoarece acolo oricum se si aduna un dar si altfel stau lucrurile.dar la o inmormantare ,cand omul nu mai stie de durere,oboseala si o gramada de alte cheltuieli nu neaparat legate de pomana(cu care oricum eu una nu sunt de acord) ori alte fandoseli care se fac de ochii lumii nu pt sufletul mortului ci legate de sicriu,mormant-necesare ca doar nu poti lasa mortul pe masa,sa mai ceara si Biserica bani mi se pare toatal lipsit de etica. ca omul trebuie ingropat si o rugacine trebuie spusa.veti vedea ca pe masura ce se va adanci criza o sa ne mai trezim si cu morti ingropati te miri pe unde si fara slujbe.ca oamenii sunt saraci cate unii de vai si amar.cine moare scapa,cine ramane..vai de viata lui.
|
Citat:
Asta este ca lumea plateste niste servicii: botezuri, nunti, inmormantari. Iar aceste servicii sunt prestate de preoti care apartin Bisericii. Trebuie sa distingi rolul social al Bisericii (in cadrul societatii) de rolul pastoral, misionar etc. |
Fereasca Sfantul sa ajungem vremea in care o sa se inchida bisericile pentru ca nu vor avea cu ce sa plateasca factura la lumina, apa sau gunoi! In loc sa ii multumim lui Dumnezeu ca avem atatea biserici in jur si ca ne mai tine pe acest pamant...
Faceti un scurt calcul al cheltuielilor pentru o nunta (rochie de mireasa, costum de ginere, flori, masa, lautari etc etc) si vedeti care e procentul care se duce in Casa Domnului. |
Voi va referiti prea mult la nunti si botezuri dar in realitate preotul traieste din cultul mortilor mai ales la tara!
|
Citat:
|
uitati poate ca unii oameni nu primesc ajutor pt inmormantare.si pana la urma preotul nu cheltuie nimic ca spune o rugaciune la capataiul mortului.nu spun ca sunt niste sume exagerate ci doar ca in fata durerii nu cred ca este omeneste indiferent ca suntem crestini ori nu sa taxam chiar asa orice vorba, orice lucru.pt simplul fapt ca unora dintre noi Dumnezeu ne-a dat un loc de munca si un trai mai bun nu trebuie sa consideram ca tuturor celorlalti aflati sub nivelul nostru de existenta asa le trebuie ca nu muncesc.nu stim niciodata ce ne aduce ceasul si oricand putem primi o palma de la viata ori de la Dumnezeu.multumim Celui de Sus ca inca exista PREOTI,adevarati preoti care nu masoara totul in bani.putini,dar vai si amar cand nu vor mai fi nici acestia.
|
de ce sa se inchida bisericile pt factura neplatita la apa,lumina,gunoi?de cand avem nevoie de canalizare si apa in biserica?sau am uitat oare pt ce sunt bisericile?gunoiul nu-l putem pune intr-o pungulita sa-l aruncam la cosul de acasa ori la cel de pe strada?
cred ca incepem sa uitam care este rostul Bisericii. |
Citat:
Sa nu uitam totusi ca Biserica e Casa Domnului, nu e o cocioaba. Edit - candva, la biserica mea de cartier s-a facut o colecta, pentru a se cumpara potir si lingurita din argint. S-au strans vreo cateva zeci de milioane vechi, cu chiu, cu vai. Cateva babe au inceput sa cracneasca: "ia uite, domnule, cu banii astia cate lucruri puteau sa cumpere pentru saraci!" Morala? O gasiti in pilda femeii care a uns capul Mantuitorului cu mir de mult pret, in timp ce Iuda spunea ca mai bine il vindeau si il dadeau saracilor. |
stati linistita ca in cazul cimitirelor se plateste taxa pt mormant.noi suntem persoane al caror sir de cavouri se situeaza pe terenul cumparat proprietate privata de la persoana care are gradina langa cimitir si pt asta nu cracnim ca tb sa platim taxa de mormant.desi gunoiul ni-l ridicam singuri ca nu catatidcseste nimeni sa ridice gunoiul aruncat pe aleile din fata mormintelor,pe care apropo tot noi ni le ingrijim, ca de ... sunt ale noastre nu ale cimitirului.a cimitirului e numai taxa.haideti doamna sa fim seriosi ,ca nu costa apa aia si luminile alea zeci de milioane pe luna.ca asa ne-a venit sa ne falim si sa punem proiectoare pe langa biserici ca asa e in occident si alte asemenea chestii.si oricum si astea sunt platite din contributia pe care o platesc enoriasii anual.platim contributii,platim taxa de mormant,platim taxe si pt servicii.platim sa traim ,platim cand murim,platesc si cei care raman dupa noi tot pt noi ca suntem deja morti.parca am fi pe un forum de contabilitate discutand despre ceea ce platim catre stat.daca si ca sa ne rugam tb sa platim de ce ne mai numim crestini.Dumnezeu a muncit sa le faca pe toate si nu ne cere nimic.da' asa suntem noi oamenii,obisnuiti sa cerem taxe unii altora pe ceva ce noi nici nu stim cum sa folosim.
|
Citat:
Prin faptul ca BOR este finantata de Stat, acest principiu esential a fost eliminat. Avem biserici peste biserici, care acum trebuie sa se finanteze cumva, asa ca multe dintre ele trebuie sa se lupte pentru enoriasi (vezi cazul de mai sus, cu cearta intre preoti), iar odata ce enoriasii exista, sa ia pielea de pe ei prin diverse taxe. Cred ca daca am avea un sistem de finantare a Bisericii privat, in care fiecare enorias plateste o anumita taxa la biserica de care apartine, si Statul nu ar mai sustine financiar Biserica, enoriasii ar avea doar de castigat. Bineinteles, nu se va intampla, pentru ca BOR e intr-o situatie de vis acum: pe baza celor 89% din populatie care se declara ortodocsi, ia bani de la Stat fara nici o problema, iar pe de cealalta parte, mai cotizeaza si enoriasii la fiecare biserica la care au treaba. Mai mult decat atat, daca legea s-ar modifica in asa fel incat doar cei care se considera ortodocsi practicanti ar cotiza la BOR, nu numai ca BOR ar primi si bani mai putini, dar ar deveni si evident ca procentul de 89% nu e real. Eu cred ca tot sistemul asta are un fundament de nisip, si nu va mai dura mult. |
Eu cred ca trebuie sa privim cu delicatete problema. Milostenia este o fapta buna. Nu trebuie sa ne grabim sa aruncam cu pietre in biserica la modul general pentru ca, iata, exista niste taxe. Eu cred ca prin acest soi de carteala noi judecam sluga altuia, ceea ce nu mi se pare corect. Problema aceasta necesita nuantare si chiar individualizare a situatiilor. In plus, ar fi bine ca fiecare confesiune sa se refere numai la situatia din biserica sa. Preotia de mir nu e pustnicie.
Vrem preoti mai altruisti? In ce scop? Ca sa mai economisim noi mai mult, sa mai petrecem o seara la cafenea, sa mai cumparam un pachet de tigari, sa mai mergem la un film? Preotul n-are decat sa moara de foame, ca de-aia s-a facut preot: sa ne asculte toate pasurile zi si noapte, sa se roage pentru noi gratuit si sa vina si acasa sa ne sfinteasca locuinta tot gratuit. Iar noi sa-l privim eventual cu dispret... Nu sunt de acord cu bani dati pentru spovedanie, caci asta ne-ar crea impresia ca am fost iertati pentru ca am dat bani, prin urmare nu mai avem nevoie de pocainta. Ducem mai bine la Sfanta Liturghie, nu la Spovedanie, daca vrem, ulei, vin, tamaie, iar preotul le administreaza cum considera. Dar nu e bine sa fim atat de impietriti, incat sa plangem pentru un leu dat la biserica. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:53:19. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.