![]() |
moartea-fenomen sau entitate?
pe net scrie,dar contradictoriu..asa ca am incredere ca aici voi fi lamurit,ca la toate celelalte topic-uri!! :)
|
O entitate care se manifestă printr-un fenomen.
|
Pentru ortodocși, moartea este sinonimă cu învierea. Hristos a trăit pe Cruce moartea fiecăruia dintre noi, dăruindu-ne posibilitatea învierii la viața cea adevărată împreună cu Biserica și cu Dumnezeu.
Moartea este deci o trecere, adică un Paște. Este o trecere de la viața de acum la următoarea viață, ca într-un joc pe nivele. Dacă ești suficient de bun și reușești să treci de primul nivel, ajungi la nivelul doi. Dacă nu, rămîi la primul nivel în care cel rău se amestecă cu existența noastră făcîndu-ne ființarea veșnică un IAD. |
Citat:
Nu există „Cea cu coasa”, așa cum e descrisă popular. Însă spaima de moarte este insuflată de amenințarea diavolului, care vrea să ia în primire sufletele noastre atunci când viața încetează. De aceea, spaima asta nu poate fi biruită decât lipindu-ne cât mai strâns de Mântuitorul, care a biruit moartea pentru noi. |
noi am avut in ingrijire o matusa.dupa aprox 4 ani si jumatate de paralizie s-a stins biata de ea.dupa o noapte de chin pe la 5dim am pus-o in pat,am atipit si noi si dupa aprox 20 de min am auzit ca nu mai respira.murise linistita cu ochii inchisi fara alte chestii cu care ma tot speria lumea ca se intampla la moartea unui om.cum masina noastra era stricata un prieten a aparut dupa inca vreo jumatate de ora sa ne dea masina lui.in mom in care sotul meu a iesit din casa a vazut un fel de umbra foarte inalta ca intr-o haina calugareasca cu gluga din care nu se vedeau decat 2 ochi patrunzatori ca 2 flacari.iar umbra plutea.a vazut-o si prietenul.eu nu.a iesit prin poarta.s-a uitat patrunzator in ochii sotului ca si cum ar fi vrut sa-l determine sa nu se apropie de ea,dupa care si-a continuat plutirea pe strada disparand la prima intersectie.
|
Citat:
|
Daca omul se aseamana cu o lumanare atunci moartea este tot timpul cu el si il consuma pana cand flacara se stinge. Dar daca omul se preschimba in candela atunci Cineva are grija sa completeze tot timpul untdelemnul si flacara va arde vesnic.
Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
poate ca durerea te face sa vezi sau sa nu anumite lucruri.cu cateva saptamani ininte sa moara matusa a mai avut o stare:adica s-a blocat cu ochii deschisi larg si nu mai raspundea la nimic.atunci eu m-am speriat si am strigat la ea si am scuturat-o si si-a revenit.rudele spun ca am"intors-o",adica nu am lasat-o sa moara.ca ea dupa ce si-a revenit a inceput sa planga si mi-a zis 'Diana nu stii cat de rau imi pare de voi si nu pot sa mor".poate de aia eu nu am vazut nimic ca numai la ea ma uitam,nu in jurul meu.dar pot sa spun ca e o durere sfasietoare cand stai langa cineva care moare.n-ai cum s-o descrii.e o durere care nu trece niciodata.sper doar ca cei morti sa-si gaseasca linistea.asta-i tot ce mai alina suferinta celor ramasi in viata.cred ca suferinta asta e de fapt un dor imens si o parere de rau ca n-ai apucat sa le spui cat de mult ii apreciezi si iubesti.
|
PS sotul meu era febletea matusii.era de fapt nasa lui de botez si l-a iubit enorm,mai mult decat o mama si cu mult mai mult decat mama lui.
|
Desi evangheliile apocrife sunt necanonice, biserica ortodoxa le considera ca un fel de poveste, transmisa de acum 2000 de ani si pana astazi in randul credinciosilor. Biserica nu le condamna dar nici nu le recomanda ca fiind sfinte. Intru-catva ele intregesc oarecum partile lipsa din intregul tablou.
"Putem zice că multe informații conținute în apocrife sunt acceptate de Sfânta Tradiție, atunci când este vorba de relatări necuprinse în Evanghelii. Dar, în contextul în care sunt prezentate chiar și aceste informații corecte, amestecându-se cu eroarea, devin păgubitoare pentru cititorul neavizat." Monah Savatie Bastovoi Asadar apocrifele pot fi citite daca avem siguranta ca nu ne insusim elementele eretice si ca ne folosim doar pentru intregirea tabloului cum am mai spus. Iata in textul apocrif Viata lui Iosif Tamplarul ce scrie, ca fiind rostite de insusi Iisus Hristos la capitolul despre moartea lui Iosif: "1. M-am uitat și am văzut moartea venind spre casa noastră. În urma ei erau amenti și diavolul însoțit de o mulțime uriașă de „ciocli” îmbrăcați în foc și vomitând fum amestecat cu sulf. 2. Tatăl meu își ridică ochii și dădu peste chipurile acelea care îl priveau cu mânie și ură. Căci așa se uită ei la toate sufletele ce ies din trup, dar mai ales la cele păcătoase. 3. Văzând că moartea se află în fruntea lor, ochii bunului bătrân se umplură de lacrimi.4. În clipa aceea tatăl meu Iosif își dădu sufletul cu un suspin adânc. Iar sufletul său căuta un loc unde să se-ascundă și să scape. 5. Eu, auzindu-l pe tatăl meu suspinând din pricina acelor dihănii necunoscute, m-am ridicat iute și am strigat către diavol și către cei din jurul lui. 6. Și îndată ei o luară la fugă rușinați și buimăciți. 7. Nimeni din cei de față, nici chiar Maria, Maica Mea, n-a simțit oastea aceea înspăimântătoare care vânează sufletele oamenilor. 8. Când moartea și-a dat seama că alungasem din preajma ei toate puterile iadului, astfel încât nu-i mai putea face nimic lui Iosif, s-a umplut de frică. 9. Iar eu m-am ridicat și am rostit o rugăciune către Tatăl meu, Dumnezeul preamilostiv. Vreau sa repet ca pentru mine sfanta este Sfanta Scriptura asa cum este ea tiparita de biserica ortodoxa dar multe fenomene luate separat, ca moartea de pilda poate fi inteleasa si prin prisma apocrifelor. Moartea nu este diavolul. Pentru ca prin moarte toti trecem la o alta viata in lumea de dincolo. Moartea va veni pentru toti, pacatosi sau mai putin pacatosi. Ea este cea care face sa se desparta sufletul de trup. In traditia populara moartea intodeauna a fost zugravita ca entitate si nu numai ca fenomen. Si aproape intotdeauna traditia a avut si un sambure de adevar de la care a pornit . Nu dati cu pietre pentru am citat din apocrife. |
Citat:
A fost candva o vreme cand ca si tine nu credeam defel in ele. Si la fel ca tine am spus: daca existi duhule, sau spirite sau ce oi fi sa te vad, daca exista lumea de dincolo, trebuie sa fie si trecerea spre acea lume, sa vad. Am staruit in cererea mea pana intr-o zi cand am vazut. Te rog nu te juca cu focul. Te va prinde nepregatit (a) si va fi vai si vai. Parintele meu mi-a spus: sa nu mai ceri niciodata asa ceva. sa nu te joci cu asa ceva. Dar stiu asta eu acum destul de bine. Eu iti spun asa: nu cere sa vezi ca nu sti daca esti pregatita sa scapi cu bine din asa ceva. Dar daca crezi ca asta e singura sansa sa capeti credinta atunci iti spun cere, dar pregateste-te cu toate armele crestinesti: cruce, numele lui Iisus Hristos si Sfanta Scriptura. |
Posibil, dar chiar si asa de unde poti fi sigur ca ce ai vazut a fost autentic? cum poti fi sigur ca nu era rezultatul unei emotii puternice? si pur si simplu ai vrut sa vezi atat de mult incat creierul tau a interpretat ca este un duh/spirit...
Simturile omului pot fi pacalite cu asa usurinta incat ai sa ramai surprins....vezi prestidigitatia. |
Simțurile ca simțurile, dar dacă există și înregistrări video?
|
Da cand te uiti la un magician la tv nu vezi aprox. acelasi lucru?
Cu inregistrarile video sau poze e o problema, ele pot fi falsificate, pot fi erori pe pelicula si in cazul in care nu este nici una de mai sus iarasi nu inseamna ca sunt duhuri, pot fi fenomene naturale rare si neexplicate inca.....sunt multe posibilitati, de ce trebuie mereu sa credem ca-s duhuri? |
Ok, ai dreptate.
|
Citat:
Pot sa iti spun ca ceea ce mi s-a intamplat nu a fost rezultatul unei emotii puternice cum zici. Sa iti spun si de ce. Pentru ca a survenit in clipa in care nu ma gandeam la acest aspect ba mai mult dormeam profund si m-a trezit din somn. Deci daca dormeam, nu aveam cum sa am vreo emotie puternica. M-a trezit din somn trantitul usii de la apartamentul meu. Primul gand a fost: cum a intrat sotul meu in casa daca usa mea e incuiata? Imi asteptam sotul sa vina de la schimbul doi care nu avea chei si adormisem intre timp. Si mi-am zis, poate am lasat-o totusi deschisa incredintata fiind ca e sotul meu. deci fara urma de emotie sau frica crezand ca e sotul meu. Deci nici urma de emotii ca urmare a dorintei sa vad atunci ceva. A fost pe neasteptate si pe negandite. Gestul cu trantitul usii a fost intentionat ca sa ma trezeasca. Ce a urmat nu povestesc acum dar iti spun cu siguranta ca exista diavol, ca ia chipuri umane si ca pune stapanire pe simturi, dar pe ganduri niciodata. Si iti pot spune ca in clipa in care am inceput sa spun Tatal nostru, ca atat stiam pe atunci, desi mi-a fost foarte greu, aproape supranatural sa pot sa spun cuvantul Tatal, dupa 3 incercari grele, Ta...., Ta....., Tatal a treia oara am putut sa turui Tatal nostru si sa pot sa ma misc si sa dispara din fata mea. |
Citat:
Dar moartea în sine nu are ființă. Încă de la început în Biblie spune că Dumnezeu nu a creat moartea. Și apoi, Sfinții Părinți când vorbesc despre tot ce a creat Dumnezeu, la cele nevăzute e vorba doar de cetele îngerilor și de îngerii căzuți. Moartea nu apare nicăieri. Ea e doar un fenomen. |
nu ai de unde sa stii ca nu exista un inger al mortii.lumea nevazuta este o lume pe care in mod normal nu ne este permis sa o percepem cu simturile trupesti,dar daca de Sus se considera necesar a ne demonstra ca exista,sa ne fereasca Sfantul.nici sotul meu nu credea ca exista ceva ce Dumnezeu a creat cu care sa nu se poata "lupta" ca sa zic asa.dupa acea noapte... nu mai e la fel de increzator.spune ca a simtit ca e o forta dincolo de puterile lui.prietenul refuza sa vorbeasca despre ce a vazut si nici n-a mai calcat pe la noi pana ce am facut festanie.eu nu cred ca era un duh rau,ca daca era ne-ar fi facut rau.numai Dumnezeu stie ce a fost ca numai El ne poate feri de rele.
|
O fi.
Dar iata cum Parintele Cleopa se exprima ca unei entitati spunand: ``daca am fi avut pe moarte inaintea ochilor`` sau ``el intreaba pe moarte, ce zici sa fac lucrul acesta? la care moartea raspunde : nu sa nu faci ca eu vin indata dupa pacat si te duc in Gheena``. Deci intrebam moartea, vine moartea, ne duce moartea ne asteapta moartea. ``si de aceea, vai de acela care uita de moarte, ca acela moare cu trupul la vremea lui, dar cu sufletul moare cand face pacatul. Daca am fi avut totdeauna pe moarte inaintea ochilor, n-am face pacatul nu numai cu lucrul, nici cu cuvantul, nici cu gandul. Pentru ca Dumnezeu judeca pacatul si cu gandul ca pacat desavarsit. Ce spune dumnezeiescul parinte Efrem Sirul ? "Nu mai aruncati in negrija, fratii mei, pentru pacatele cu gandul, ca ar fi usoare. Daca pacatele cu gandul ar fi usoare, nu socotea Insusi Hristos, Intelepciunea lui Dumnezeu, preacurvie intru pofta de muiere si ucidere intru ura de frate. Numai ai cugetat cu patima la muiere si te-ai facut preacurvar! Numai ai cugetat cu ura asupra fratelui tau, si-l urasti, esti ucigas! " Ai auzit ?! Preacurvie din gandire, precurvie din a gandi, din a ura pe fratele, ucidere. Vezi ? Iar moartea nici aici nu te lasa. Moartea te opreste nu numai sa nu te iei la pacatul cu lucrul, nici la acel cu gandul. Pentru ca Dumnezeu osandeste gadurile ca pe fapte in Legea Darului. El n-a venit sa strice Legea, si sa o desavarseasca. In Legea Veche era "sa nu furi", iar in Legea Darului, nici sa nu poftesti lucrul altuia. Deci, te opreste nici sa nu gandesti cu patima asupra lucrului altuia. Fratii mei, fericit, de trei ori fericit, este omul acela care si-a luat semen pe moarte, si totdeauna cand il lupta lenevia sa nu faca canonul, sa nu-si faca canonul dat de duhovnic, cand il lupta dracul sa nu pazeasca posturile sa dezlege la mancare de orisicand nu trebuie, sau cand il lupta dracul sa fure, sau sa adune avere, sau sa razbune pe altul, sau sa curveasca, sau sa fure, sau sa injure, sau sa se imbete, sau sa fumeze, el intreaba pe moarte: "Ce zici moarte: sa fac lucrul acesta ?". Si moartea ii spune: "Nu, nu fa! Ca plata pacatului este moartea. Si eu vin indata dupa pacat, si te iau si te duc in Gheena." Si iata cum moartea de care noi ne temem, ea ne este cel mai mare prieten si cel mai mare sfetnic in viata, spre viata vesnica. Nu, filosofia noastra a crestinilor nu este sa fugim de moarte! Dar ce ? Sa ne pregatim de moarte. Sa o asteptam sa vie la noi. Si cum ? Sa ne marturisim curat pacatele, sa ne facem canonul, sa ne impacam cu toti, sa incetam de la pacate, sa facem fapte bune. Si atunci asteptam moartea ca pe o mare parada, ca pe o mare sarbatoare. Auzi ce spune Sfantul Efrem: "barbatul mustrat de stiinta sa pentru pacat, foarte se teme de moarte. Iar omul drept asteapta moartea ca pe o mare sarbatoare: sa vie sa trecem din moarte la viata, ca viata de acum este moartea sufletului, pentru cei ce se lovesc de dansul." Vezi moartea, nu ne temem, vai de mine, mor! Ne temem ? Sa nu ne temem de ea. Sa ne temem de pacat, ca pacatul ne duce la moarte, ca plata pacatului este moarte. Si adevarata moartea a sufletului este pacatul. Si acestea am zis pe scurt despre moarte, dar sa vorbim ceva si despre judecata de apoi in aceasta predica .`` Parintele Cleopa |
Moartea, cel mai mare prieten si cel mai mare sfetnic in viata. Un fenomen? si atat?
|
Citat:
Sunt lucruri neplacute, angoase, pe care omul le ascunde adanc in subconstient prin simplu fapt ca nu vrea sa mai aiba de-a face cu ele si le ingroapa acolo dar pot fi readuse la suprafata foarte usor printr-un miros, printr-un zgomot, culoare etc. Asa vad eu lucrurile, am avut la randu-mi experiente ciudate dar intotdeauna la o cercetare mai atenta s-au dovedit a fi lucruri banale in circumstante ciudate. Nu zic ca este imposibil sa existe asa ceva dar in lipsa dovezilor concrete probabilitatea este sub 1%, din punctul meu de vedere, desigur. |
Citat:
|
Citat:
Personificarea morții este, într-adevăr, întâlnită nu numai la Părintele Cleopa, ci chiar și la Sf. Pavel: „Unde îți este, moarte, boldul?”. Însă, repet, nicăieri în scrierile Sfinților Părinți nu apare Moartea ca persoană. Părintele Cleopa vorbea mult despre vămile văzduhului, despre cele 40 de zile pe care sufletul le parcurge după ce moare. Este vorba acolo de vreo ființă numită Moarte? Este vorba doar de diavoli, care vor să ia în primire și să chinuiască sau să nimicească de ar putea sufletul nostru, și mai este vorba de îngeri... și de Dreptul Judecător. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Datorita "credintei" de genul asta s-au intamplat multe lucruri rele, imi aduc aminte despre o stire citita mai demult, cum o femeie "credincioasa" si foarte respectata in orasul ei, si facand numai lucruri bune si-a omorat copiii pentru ca i-a vazut ca au chip de diavol. Sfatul meu este sa ne ferim cat putem de aceasta credinta oarba pe care o descrii tu. |
Citat:
La lucrurile descoperite prin credință se meditează. Numai în felul ăsta pot fi înțelese. Și atunci vine o lumină a înțelegerii peste toate. Cazul pe care îl menționezi nu are de-a face cu credința. Acolo e probabil vorba de schizofrenie. E păcat să arunci cu noroi în felul ăsta în credință. Credința nu înseamnă ignoranță, ci deschidere către mister. |
Citat:
|
Citat:
Cazul pe care l-am mentionat are de-a face cu credinta inteleasa prost, este clar ca femeia suferea de o boala psihica intrebarea este ce a declasat-o? Eu nu arunc cu noroi in nimic, doar am mentionat un caz despre care am citit(si nu este singurul motivat de aceiasi credinta inteleasa prost), femeia era un crestin model(asa spuneau toti cei care o cunosteau), se pare ca cei care arunca cu noroi in propria credinta sunt chiar credinciosii prin actiunile lor(nu neaparat crime). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Daca m-am trezit brusc nu puteam continua sa visez. ca nu visezi treaz cu ochii dechisi. ce a urmat a durat. |
Citat:
Sunt in Biblie cel putin doua pasaje care ne lasa sa credem ca Moartea ar fi un personaj. In opinia mea textele sunt greu de inteles si nu se poate trage o invatatura sigura. Unul este in Apocalipsa 6:8 unde ni se spune ca unul din cei patru cai avea drept calaret un personaj numit Moartea. Si ceilalti trei calareti par a fi persoane. Apocalipsa insa abunda de simboluri si in multe locuri nu poate fi interpretata literal. Al doilea pasaj se gaseste in 1 Corinteni 15:25,26. Apostolul Pavel vorbind despre vremurile sfarsitului afirma ca toti vrașmașii Domnului vor fi „pusi sub picioarele Lui”. Ultimul dintre acesti vrașmasi care vor fi nimiciti va fi Moartea. Totusi Biblia ne precizeaza ca moartea este un vrasmas, nu un prieten. . |
Citat:
Poate femeia era într-adevăr un model. De aceea am zis că e probabil schizofrenie, pentru că schizofrenicii au personalitate dublă. Iar cazurile în care cineva vede diavoli în alte persoane și aud voci care le spun să-i omoare sunt tipice de schizofrenie. Din punctul de vedere al credinței s-ar putea bănui că o astfel de persoană e ea însăși posedată de diavol. Însă nu pot să o spun eu, pentru că nici nu cunosc efectiv persoana și nici pricepere duhovnicească nu am. Pe de altă parte, am întâlnit și eu în biserici multe persoane cu probleme psihice. Dar ar fi o greșeală să credem că Biserica le provoacă. Ei vin acolo pentru că simt mângâiere. Acolo se mai liniștesc cât de cât. |
Citat:
Nu este vorba ca ai continuat sa visezi, pur si simplu creierul tau era vulnerabil la anumite situatii si puteau parea reale(nu stiu cum sa spun altfel ca exista posibilitatea s-o interpretezi ca pe o jignire, si nu asta este intentia mea). Dca vrei poti sa cauti informatii pe net despre acest extraordinar organ numit creier(este incredibil de cate este capabil). |
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:53:01. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.