![]() |
homeopatia
Deci administrarea tratamentelor homeopatice este un pacat din cate inteleg? Ce putem face in mod "concret" in conditiile in care astazi asa zisele tratamente clasice \\\", medicina alopata,nu este un panaceu, efectele ei secundare sunt bine stiute, si apoi nu trateaza decat efectele unei boli, si nu cauza lor.
Ce facem cu vaccinurile, asa zisele tratamente ale medicinei studiate in universitate, destinate sa ne otraveasca, tot asa de "bogate" si acestea in metale grele si alti aditivi chimici? Sunt intru totul de acord cu acest articol, dar recunosc in acelasi timp o totala neancredere in medicina alopata destinata sa ne tranforme in niste cobai cuminti ai intereselor diferitelor concernuri farmaceutice? Multumesc |
Ce putem face, rugaciune, rabdare si Sfantul Maslu.
|
Homeopatia este o frauda la cel mai inalt nivel. Din pacate, avem exponenti ai ei aici pe forum. Si nu e deloc noua.
|
Homeopatia, o noua inselare
Homeopatia, o practica medicala controversata Homeopatia este una dintre metodele contemporane alternative de tratament. Sunt oameni care folosesc medicamentele homeopate, fara a sti insa nici catusi de putin despre ele. Adesea, homeopatia este pusa in stransa legatura cu lumea orientala, vazuta ca izvor al practicilor medicale alternative. Homeopatia isi trage numele din alipirea a doua cuvinte grecesti: "homoios" (asemanator) si "pathos" (suferinta). Homeopatia nu constituie o specializare medicala in sine, la nici o facultate de Medicina neputandu-se studia acest domeniu. Cei care practica homeopatia, cat si legislatiile in vigoare privind Sanatatea, recunosc faptul ca homeopatia nu este recunoscuta legislativ, ca specializare universitara. Nu exista scoli homeopate organizate, nu exista date statistice, pentru a putea compara rezultatele actiunii medicamentelor homeopate. Nu exista nici o statistica care sa spuna ca, de exemplu, din o mie de bolnavi care au urmat o terapie homeopata, atatia s-au facut bine, atatia si-au imbunatatit starea, atatia au ramas in aceeasi stare si atatora li s-a inrautatit sanatatea. Nici o data statistica. Interesant este si faptul ca homeopatii spun ca "homeopatia nu lucreaza statistic". Homeopatia este cunoscuta pentru practica controversata de a oferi tratamente care nu contin efectiv nici un ingredient chimic activ. Homeopatia mizeaza pe tratarea bolilor prin stimularea capacitatii de vindecare a organismului uman, precum si prin prevenirea aparitiei afectiunilor la cei predispusi. Homeopatia are la baza un sistem propriu de raportare la om. Astfel, potrivit homeopatilor, omul are o capacitate inascuta de a se vindeca, el trebuind sa fie vazut intr-o maniera holistica, impreuna cu lumea inconjuratoare el formand un tot comun. Aceasta intelegere a omului si a lumii se incadreaza in categoria ideilor de tip new-age-ist (orientale). Hahnemann si Kent, cei doi parinti ai Homeopatiei Homeopatia isi leaga inceputurile de medicul german Friedrich Samuel Hahnemann (10 aprilie 1755 - 2 iulie 1843). Samuel s-a nascut la Meiben, in Saxonia. La numai 12 ani, el ajunge sa stapaneasca engleza, franceza, italiana, greaca si latina. Mai tarziu, el va invata si limbile vechi-orientale: araba, siriana, ebraica si caldeeana. Hahnemann va studia medicina, doi ani la Leipzig si zece luni la Viena. In anul 1777, baronul Samuel von Brukenthal ii ofera postul de bibliotecar si de medic personal. Hahnemann il urmeaza pe Brukenthal la Sibiu, unde ramane doi ani. In aceasta perioada, tanarul medic este admis in cadrul Francmasoneriei. Intrarea lui Hahnemann in "loja teutonica", inca de tanar, a influentat decisiv credintele lui filosofice si religioase. Hahnemann a fost theist, a avut stranse legaturi cu misticismul si fost un iubitor fanatic al spiritismului. El era de parare ca invatatura lui Confucius a fost superioara fata de cea a lui Iisus Hristos, pe care Il caracteriza ca "sentimentalist inflacarat". De asemenea, credea ca exista o stransa legatura intre Fiinta suprema si actiunea medicamentelor. Hahnemann va face mai multe experimente, cu diferite substante, pe oameni sanatosi. In urma acestor experimente, cei in cauza (sanatosi) au prezentat simptome asemanatoare cu simptomele prezentate de bolnavi. Producerea acestor simptome, cu ajutorul unor substante, ar stimula organismul uman al celui bolnav sa lupte cu boala. Esenta homeopatiei devine astfel "principiul similitudinii", care consta in convingerea ca totalitatea simptomelor si a semnelor de boala prezente la un pacient pot fi vindecate de o substanta capabila sa produca simptome similare unei persoane sanatoase. Hahnemann va enunta teoria despre "homeopatie" in anul 1796, urmand ca, in anul 1810, el sa editeze si o carte cuprinzatoare despre aceasta. In cartea respectiva, Hahnemann dedica multe capitole lui Anton Mesmer, vazut ca "tata al misticismului", si elogiaza teoria acestuia despre "magnetismul animal". In cartea lui, numita "Organon-ul artei de a vindeca", el spune: "Marea varietate a puterii se afla ascunsa chiar in plante, ale caror caracteristici exterioare le cunoastem de multa vreme, dar sufletele lor, caracterisicile lor interioare si orice element dumnezeiesc au ele, pe acestea toate inca nu le-am perceput." Aceasta existenta a elementului "dumnezeiesc" in plante este dezvaluita si de catre un urmas fidel al lui Hahnemann, anume de James Tyler Kent, care scrie: "Energia insasi nu este energie, ci o substanta dinamica. Exista un Dumnezeu Suprem, care este alcatuit din substanta, si este o substanta uniforma. Toate provin, curg de la El, toate de la cel superior si pana la ultimul corp material fiind legate in acest mod. Bineinteles, daca exista separare si curgere continua, de la primul, pana la ultimul, ultimele o sa inceteze sa existe." James Tyler Kent (31 martie 1849 - 6 iunie 1916), nascut intr-o familie de baptisti din New York, a fost un medic american, recunoscut ca parinte al homeopatiei moderne. Kent se va doveni a fi un fidel membru al sectei mistice conduse de Emanuel Swedenborg. In anul 1897, Kent va publica o carte cuprinzatoare, numita "Repertoriu al Medicinei Homeopate". In aceasta lucrare, el vorbeste despre calitatile homeopate ale alimentelor (aceasta carte este folosita, de homeopati, pana astazi), pornind de la urmatoarea idee: "Nu microbul este cauza unei boli; nu trebuie sa ne mai lasam condusi de aceste visuri ale medicinei alopate si ale imaginatiei, ci trebuie sa corectam elanul vital." Urmand acestei idei, homeopatia sustine si o teorie particulara asupra "infectiilor", prin care homeopatii inecarca sa explice cauza producerii tuturor bolilor. "Omul a fost creat liber, a fost creat cu posibilitatea sa gandeasca si sa faca sau binele, sau raul. Omul, gandind si dorind raul, isi pregateste corpul sa primeasca boala." (Kent) Prin aceasta teorie, homeopatii confunda raul spiritual cu cel material, lucru pe care Ortodoxia nu il face. Bolile sunt urmarea pacatului lui Adam, care a afectat intreaga fire umana, iar nu urmari neaparate ale unor rele actuale, fara de care ele (bolile) nu ar exista in trup. Multi dintre sfinti au fost bolnavi, negandind si neurmand cele rele (vezi cazul lui Iov). Marele homeopat Pierre Schimdt, la un congres international al Asociatiei Homeopatilor, sustine ca medicul homeopat, in afara de medicament, trebuie sa dea pacientului indicatii exacte "in legatura cu igiena de natura morala si sufleteasca, astfel incat sa nu se mai repete aceleasi greseli pe care le-a facul inainte, incalcand legea, in acest fel provocandu-si boala". Homeopatul William Schwartz, care se refera la un mod de actiune mai profund al homeopatiei, spune: "Homeopatia are legatura nu numai cu evolutia trupeasca a omului, ci si cu evolutia lui spirituala; medicamentul homeopat, intr-adevar, salveaza sufletele; cu acest mod de actiune, homeopatia ajuta la distrugerea raului, ajuta sa se deschida "centrele" superioare si sa curga de acolo energie cereasca si spirituala." Vitulkas este considerat parintele homeopatiei in Grecia, dar este si foarte cunoscut in cercurile mondiale homeopate. Vitulkas a fost discipol si colaborator al maestrului (guru) hindus Krisnamurti, si este firesc ca gandirea lui sa fie adapata cu conceptii orientale despre Dumnezeu, lume si om. Va urma |
Continuare:
Homeopatia, cadere din dreapta credinta Homeopatia se bazeaza pe convingerea ca exista un Dumnezeu impersonal, alcatuit dintr-o substanta accesibila noua, caci substanta Lui dumnezeiasca este aceeasi cu cea a creaturilor Sale. Spre deosebire de homeopatie, Ortodoxia propovaduieste un Dumnezeu Personal, Proniator si diferit de creaturile Sale, unirea cu acestea avand loc numai prin Fiul Sau intrupat si prin harul necreat. Homeopatia sustine ca energia lui Dumnezeu este acelasi lucru cu substanta Lui, facand astfel din El un dumnezeu impersonal, de a carui substanta omul se poate impartasi. Ortodoxia invata ca omul se poate impartasi numai de harul dumnezeiesc necreat (energiile dumnezeiesti), iar nu si de substanta Lui (fiinta dumnezeiasca). Homeopatia priveste omul si lumea holistic, toate fiind de aceeasi substanta cu Dumnezeul impersonal, din care se varsa o substanta care sustine viata. Tulburarea curgerii acestei substante dumnezeiesti provoaca boala. Kent, urmasul lui Hahnemann, spune: "Aceasta substanta este supusa schimbarilor, adica poate sa curga in ordine sau dezordine, poate sa fie bolnava sau normala." Aceasta "substanta dumnezeiasca", care exista in om si la care reactioneaza medicamentul homeopat, este ceea ce homeopatia numeste "energie vitala" a omului. Aceasta "energie vitala" a homeopatilor este identica cu energiile din credintele orientale: energia "Ki Chi" a chinezilor; energia hinduista "prana" sau "kudalini"; energia "bioplasmatica"; energia "orgoni", a lui Reih; forma energiei animale, care s-a numit "mesmerism". Unii homeopati o numesc "energie cosmica" si spun ca este aceeasi energie pe care: hindusii o numesc "prana"; Paracelsus o numeste "magnale"; Van Helmod ii spune "alcahest"; cabalistii o numesc "lumina stelelor"; alchimistii ii spun "azorth"; Fludd ii spune "spiritus"; Reihenbach o numeste "puterea fiintelor"; numita "magnetism animal", la Mesmer; "energia vazduluilui", "bioenergie" sau "substanta simpla", la Suedeborg; "energie vitala", "putere vitala" sau "corp vital", la Institutia Vitalistica; "orgoni", la Reih; "bioplasma", la cercetatorii rusi; etc. Unii homeopati privesc extazul yoghinilor ca pe un mod prin care cineva poate sa vina in contact cu aceasta "energie cosmica" si este subliniat ca astfel de situatii sunt extrem de revigorante. Invatatura despre "energia vitala" izvoraste din teoria holistica asupra lumii (monism panteistic), care inspira, pe langa homeopatie, si toate sectele religioase ale tarilor orientale, ale caror credinte sunt absolut incompatibile cu Ortodoxia. Potrivit homeopatilor, boala, inteleasa ca modificare a fluxului energetic al omului, poate fi observata si provocata de catre om insusi. La realizarea acestui lucru ajuta doi factori: autocunoasterea (tehnici rationale) si medicamentul homeopat. Potrivit unor homeopati, medicamentul homeopat este doar o alta cale de a obtine ceea ce ofera tehnicile religiilor orientale, adica autoevolutia. Homeopatia inecarca sa "elibereze" omul, tinta ei principala fiind sufletul pacientului, iar nu corpul lui. Astfel, homeopatia trateaza pornind de la suflet, catre ratiune si corp. Exista homeopati care compara modul de preluare a istoricului bolii de catre un homeopat cu un fel de spovedanie. Potrivit teoriilor homeopate, cel care da tratamentul trebuie sa inteleaga ca el reprezinta un fel de "conducta" prin care curge spre bolnav puterea vindecatoare a vietii. Medicul homeopat trebuie sa fie un intelept sintetic si instruit spiritual. Deci, cel care trateaza va trebui sa urmeze o educatie psiho-spirituala, astfel incat sa dobandeasca o cunoastere adecvata, chiar din experientele lui personale. Acest lucru cere insa, din partea celui care trateaza, trairea unor fenomene "superioare" nivelului material al lucrurilor, prin care sa poate fi capabil sa treaca la o stare "superioara" a constiintei, ca sa-l trateze pe cel bolnav (samanism). Pe scurt, putem rezuma astfel: Exista un dumnezeu impersonal, care este o putere universala (energie) care coincide cu universul (bio-energie); absolut tot ce se intampla este manifestarea acestei energii absolute; nu exista deosebire intre substanta lui Dumnezeu si cea a omului; Dumnezeu nu exista in afara omului. Cei care se ocupa cu misticismul invata ca omul, descoperindu-l pe "dumnezeu" si activand puterile care se ascund in interiorul lui, are puterea sa se vindece singur. Aceasta intelegere a omului si a lumii se incadreaza in categoria ideilor de tip new-age-ist (orientale). Medicamentul homeopat, o materie "vrajita" Potrivit homeopatilor, eficacitatea medicamentului homeopat tine de modul in care este preparat, adica de dinamismul metodei (nenumarate dizolvari si agitari ale "substantei"). Medicamentele homeopate depasesc insa chimia, implicand o adevarata alchimie. Potrivit homeopatiei, efectul benefic al "medicamentului" se datoreaza proprietatilor dumnezeiesti ascunse ale materiei lui, care se activeaza prin dinamism. "Facem dinamism la medicamentele noastre pentru a putea ajunge pana la substanta simpla (dumnezeiasca)", dupa cum explica James Tyler Kent. Parintele homeopatiei, Friedrich Samuel Hahnemann, spune si el acelasi lucru: "Puterea medicamentoasa nu se afla in moleculele materiale ale acestor "medicamente", care au fost dinamizate (agitate) si nici in suprafata lor fizica, ci este descoperita si eliberata din materia medicamentoasa care are cu atat mai mare actiune, cu cat mai libera si nemateriala s-a facut prin dinamism. (...) Agitarea substantei medicamentoase dezvaluie puterile ei medicamentoase din ce in ce mai mult, pana cand se spiritualizeaza materia. (...) Cu modul de preparare prin dinamimizarea substantei medicamentoase, materia se distruge complet, pana la natura ei spirituala si, de aceea, in starea ei finala, poate sa se considere ca e alcatuita intr-adevar numai din aceasta substanta spirituala." Deci, in afara de contemplarea in totalitate a cosmosului, prin elementele spiritiste, alchimice si magice, pe care le contine, homeopatia da medicamentul homeopat, care reprezinta "elementul dumnezeiesc", pentru a readuce la normal fluxul substantei dumnezeiesti a omului, iar medicul homeopat preia sarcina intermediarului care conduce omul la eliberarea din pacatul originar, precum si din raul material si spiritual. Dilutiile homeopatice nu au nici un efect direct (dincolo de "efectul placebo"), dar tratamentul homeopat poate fi periculos datorita tentatiei de a evita tratamentul medical real, mai eficace. Sunt cunoscute si unele "medicamentelor homeopate nocive" ("nosodes", niste alternative la vaccinuri), care sunt preparate din tesuturile canceroase, din lichid tuberculotic, din mercur, etc. Aceste medicamente sunt periculoase pentru sanatate si sunt contrarii moralei medicale si deontologice. Trebuie subliniat, ceea ce ne este cunoscut din Sfanta Scriptura si din Traditia Ortodoxa, ca diavolul poate sa trateze trupul omului, pentru a-i castiga sufletul. Deci, nu trebuie sa anulam complet posibilitatea "vindecarii" homeopate, mai ales cand aceasta este practicata in stransa legatura cu practici provenite din traditiile orientale. Din punct de vedere stiintific, homeopatia trebuie incadrata in capitolul despre "Alchimie". Metodele homeopate de tratament nu reprezinta decat reintoarcerea vechiului "medic-vrajitor" in societatea noastra. Parintele Paisie Aghioritul, despre Homeopatie ! "Homeopatia este incurcata. Multi s-au incurcat in aceasta poveste si au amestecat in ea multe teorii. Dupa ce vei lua o doctorie, iti vor spune aceia: "La inceput te vei simti mai rau, dar apoi iti va trece." Sa spunem ca te doare obrazul. Celalalt iti da o palma puternica si te doare mai tare, asa incat starea de mai inainte, ti se pare o gluma, si o suporti usor. Mai exista si unii care sunt bolnavi numai cu inchipuirea. Unul ca acesta merge la medic, iar acela ii spune: "Pleaca, nu ai nimic." Merge din nou si medicul iarasi ii spune: "Pleaca, nu ai nimic." Merge apoi la homeopat. Acesta stie ca nu are nimic, dar nu ii spune, ci ii da un praf, pentru a-i linisti gandul aceluia si astfel ii trece durerea. "M-am facut bine", spune acela. Aceasta este inselaciune! Apoi mai sunt si altii care, neputandu-se aranja nicaieri in alta parte, merg la homeopatie si astfel isi gasesc o ocupatie. Dar lucrul acesta este primejdios. Se incurca diferiti insi in treaba aceasta si nimeni nu poate avea incredere in ei. Apoi, resping toate celelalte tratamente. Eu as fi de acord mai degraba cu un botanist, cu un om de stiinta. Dar exista si multi escroci. Unul spune ca poate cunoaste toate bolile numai privind in ochii celui bolnav. Sunt si eu de acord ca unele boli se pot depista in felul acesta, dar cum va cunoaste acela inima privind in ochi. Altul spune ca prin ureche poate vindeca toate bolile. Baga in ea niste ace. Prostii. Acestia sunt niste escroci. Este nevoie de discernamant in toate acestea. - Adica, Parinte Paisie, sa nu facem tratamente homeopate la copil? - Nu, nu este un lucru in care sa ai incredere. Teodor Danalache |
Observ si eu din ce in ce mai multe medicamente, precum si din ce in ce mai multe farmacii.
Sa ne fereasca Domnul a ajunge dependenti de farmacii, in pofida tuturor meritelor acestora. Cred ca totul sta in discernamant, in masura dreapta a lucrurilor. Cat despre homeopatie, pana acum nu am stiut nimic detaliat. Personal, prefer remediile naturiste si medicina alopata, fata de toate terapiile ciudate aparute peste noapte. |
Homeopatia
Articolul mi s-a parut interesant insa as fi foarte interesata sa inteleg de ce totusi metodele de tratament inspirate din terapiile traditionale asiatice (bazate pe acupunctura, bioenergie, presopunctura, reflexoterapie si altele) sunt atat de eficiente (practicate corect sunt mult mai eficiente decat terapiile alopate, in primul rand prin absenta efectelor secundare). Ce este in esenta vindecarea? Toate aceste terapii, ca si cele alopate de altfel, trateaza in primul rand corpul fizic. Daca vindecarea adevarata este posibila numai in plan spiritual, cum cred si eu ca este, de ce totusi obtinem aceste rezutate in plan fizic? Putem in acest caz sa consideram rezultatele ca fiind bune cu adevarat?
|
Nu cred totusi ca homeopatia e o frauda, sau ca orice alta terapie inspirata din medicina traditionala asiatica e o frauda, intrucat obiectivul ei este identic cu cel al medicinei alopate (prin medicina alopata ma refer la sistemul medical public sau privat, bazat pe analize, administrarea de pastile etc.). Singurul lucru care difera este metoda de interventie intre cele 2 tipuri de medicina. Nici una din ele nu are legatura cu vindecarea spirituala, care ar trebui sa fie sursa reala a tuturor bolilor, atunci de ce sa o blamam pe una din ele? Ce are in plus una fata de cealalta? Teoretic ar trebui sa ne concentram pe vindecarea spirituala, urmand ca cea fizica sa fie o consecinta fireasca a acesteia. Daca insa nu o facem, tratam corpul fizic, cu ce este mai rau ca il tratam cu bioenergie, remedii homeopate sau pastile luate de la farmacie, atata timp cat oricum nu ne tratam spiritual? Daca privim asa lucrurile orice tip de tratament medical, din orice tip de medicina, este incorect. Totusi de ce da rezultate, incurajandu-ne in continuare sa vindecam doar corpul fizic si sa-l lasam bolnav pe cel spiritual?
|
Pomul dupa roade se cunoaste
Omul se poate imbolnavi cu sufletul, cu mintea, cu trupul, afectarea facandu-sela un nivel sau la mai multe nivele. Unii vor spune, si nu gresesc pentru unele situatii, ca intai se imbolnaveste sufletul si apoi trupul. Sa zicem ca un om sta in curent si frig si se imbolnaveste. Nu s-a imbracat destul de gros si a racit FIZIC (sau ENERGETIC). Pentru asta exista doctorii naturale sau chimice si se vindeca. Sufletul nu era "atins", dar el s-a vindecat fizic. Practica dovedeste ca multi oameni se vindeca de boli fizice sa zicem nu grave, simplu, fara spovedanie si impartasanie. Altii si daca se spovedesc si se impartasesc des nu se vindeca. Cred cu tarie ca acest proces al vindecarii este o taina personala, unde omul trebuie sa intervina activ pentru vindecarea sa. Ca o facem cu tablete sau cu ceaiuri sau cu homeopatie nu conteaza, important e sa te vindeci folosind acel tratament adecvat si nepericulos, fara efecte secundare. Daca problemele de sanatate treneaza e clar ca ele au intrat mai adanc in fiinta noastra, deci trebuie luat sufletul la "raport", deoarece a permis instalarea bolii. Daca totusi sufletul e curat, s-ar putea ca boala sa fie o "cruce" spre mantuirea acelei persoane sau a alteia prin ea, dar indiferent de boala cred ca in general bolile cronice se pot ameliora. Am vazut cazuri destule de bolnavi cronici care au murit practic de batranete, nu din cauza acelei boli. Daca homeopatia poate ajuta, nu vad de ce sa fie condamnata! Este o lucrare a celui rau?! Atunci de ce nu condamnam iradierea in cancer, care stim cat de invaziva este pentru organism si ce rezultate slabe are?
Doamne-ajuta! |
Toate aceste terapii, ca si cele alopate de altfel, trateaza in primul rand corpul fizic.
oare? oare? |
Toate medicamentele naturale au in ele nu doar componenta materiala , ci si energetica si informationala. S-a constatat ca daca pui 2 plante una intr-o camera si alta intr-o camera vecina si pui SENZORI pe plante, daca incerci sa tai sau chiar tai o frunza de la o planta, "sora" din camera vecina reactioneaza energic, simtind evenimentul dureros. Plantele au sentimente, asa ca nu e de mirare ca cele cu efecte terapeutice actioneaza si asupra sentimentelor noastre. Exemplu: teiul calmeaza, sunatoarea combate depresia, s.a.
|
Și domnul întunericului poate ușor oferi bogății materiale, chiar și anumite vindecări, nu cere decât să accepți și să îi slujești lui.
|
Citat:
|
Plantele, bune doar pentru mancat...
A ghicit gîndul omului
În 1966, Cleve Backster, cel mai apreciat specialist american în detectarea minciunilor, a conectat unul dintre electrozii poligrafului său la una dintre frunzele unei plante tropicale. Backster era curios să vadă dacă, turnînd apă la rădăcină, planta va reacționa în vreun fel. Pe bandă, acul poligrafului a lăsat urme care indicau o reacție similară cu aceea a unei ființe umane supuse unui stimul emoțional scurt. Uluit, Backster a înțeles din oscilațiile specifice ale aparatului, că plantei i-a plăcut apa. Și-a continuat experimentele. Gîndindu-se ce să mai încerce, Backster și-a închipuit că arde o frunză. Penița a început să deseneze o curbă energică, prelungită în sus. Planta îi ghicise gîndurile și s-a speriat. Mai tîrziu, Backster s-a prefăcut că vrea să aprindă chibritul. Reacția a fost nulă. Planta părea că poate face diferența între intențiile reale și cele simulate. Și plantele leșină Cercetătorul a crezut că e ceva în neregulă cu poligraful, așa că și-a echipat laboratorul cu aparatură performantă. A supus la teste asemănătoare peste 25 de specii de plante și fructe printre care salata verde, ceapa, portocalele și bananele. Acestea reacționau nu numai la amenințările venite din partea cercetătorilor, ci și în fața unor pericole potențiale, ca de exemplu apariția bruscă a unui cîine în încăpere. „Plantele văd poate mult mai bine fără ochi decît văd oamenii cu ochii“, a conchis el. El a mai observat că atunci cînd o plantă e amenințată cu distrugerea și simte acest pericol sau iminența unei agresiuni exterioare, se apără „leșinînd“, ca o ființă omenească. Backster a conectat un filodendron la galvanometrul T și a încercat să ghicească care e anul nașterii unui prieten. A început să rostească pe rînd niște ani. Planta a determinat abaterea acului atunci cînd anul a fost ghicit, semn că a identificat reacția emoțională a omului la rostirea adevărului. Cei mai buni detectivi Încercînd să vadă dacă plantele sînt înzestrate cu memorie, Backster a pus la punct un scenariu în urma căruia trebuia demascat un răufăcător. A așezat două plante în aceeași cameră. Șase polițiști legați la ochi au tras cîte un bilețel dintr-o pălărie. Pe unul din ele scria că polițistul trebuia să distrugă una dintre plante. Agentul trebuia să comită fapta în cel mai mare secret: singurul martor al crimei trebuia să rămînă cea de-a doua plantă. Planta-martor n-a avut nicio reacție la poligraf la trecerea celor cinci nevinovați prin dreptul ei, dar acul a oscilat nebunește la apropierea făptașului. Cînd o tînără a fost găsită asasinată într-o fabrică din New Jersey, Backster a fost însărcinat de poliție să investigheze principalii suspecți cu ajutorul detectorului de minciuni. Backster s-a gîndit să conecteze la poligraf fiecare dintre cele două plante ornamentale care se aflau în biroul unde fusese descoperit cadavrul. Toți suspecții au trecut prin încăpere. Plantele n-au reacționat deloc. Ulterior, s-a găsit ucigașul. Nu era dintre muncitorii uzinei. Dragoste la distanță Între o plantă și stăpînul ei pare a se stabili o relație afectivă. Folosind cronometre perfect sincronizate, cercetătorul a constatat că plantele lui continuau să reacționeze la gîndurile care-i treceau prin minte în timp ce se afla în altă încăpere, pe culoar sau chiar pe stradă, la o depărtare considerabilă. Plantele lui au reacționat pozitiv în clipa cînd el s-a hotărît să se întoarcă acasă la New York, de la 20 de kilometri depărtare. O altă plantă a reacționat emoționată în clipa cînd, la o comunicare științifică, a fost proiectată asistenței o fotografie a ei. Backster a izolat o planta într-o cutie de plumb. Efectele asupra poligrafului au fost aceleași. Poligraful reacționa și cînd stăpînul se tăia la deget. Plantele erau sensibile la moartea celulelor. Ba chiar și la moartea bacteriilor din țeava chiuvetei atunci cînd cercetătorul a turnat dezinfectant. Rumoare în lumea științei După doi ani și jumătate, Backster a început experimente mai complicate. A conectat trei plante la trei galvanometre, în trei camere diferite, iar în altă încăpere, a opărit un crevete. Toate cele trei plante au reacționat în același moment și cu maximă violență la moartea crevetelui. Această experiență și rezultatele au fost consemnate în 1968 în articolul „Dovezi ale unei reacții primare la vegetale“, din The International Journal of Parapsychology. Acel număr a fost solicitat în tiraj suplimentar. S-a stîrnit o adevărată nebunie în presă și lumea științifică. Uluitoarele dezvăluiri ale lui Backster au suscitat un asemenea interes încît în întreaga lume secretarele și menajerele au început să discute tot felul de intimități cu plantele lor. Descoperirea lui Backster a determinat folosirea plantelor în diagnosticarea medicală, investigația criminalistică sau în domeniul spionajului. Cu subvențiile care au început să curgă din toate părțile, Backster și-a procurat echipamentele cele mai scumpe. Detectoarele infidelității După Backster, mai mulți fizicieni, biologi din întreaga lume au început să facă experimente pe plante înregistrîndu-le reacțiile la acțiunea diferiților stimuli. Pierre Paul Sauvin, un specialist în electronică din West Petterson, a reușit să schimbe sensul de deplasare al unui trenuleț în funcție de gîndurile și de emoțiile pe care le transmitea conectat la o plantă. A repetat experiența în fața publicului de la Madison din New Jersey. A mai reușit să aprindă lumina folosind reacțiile plantelor conectate la un comutator. A studiat și reacțiile la plăcere ale plantelor. A plecat departe cu o iubită, iar plantele au reacționat la plăcerea lui, declanșînd comutatorul. Putea să devină bogat vînzîndu-și invenția soțiilor geloase. Dar descoperirea lui n-a avut succes fiindcă nimeni n-a vrut să investească într-un aparat de depistat infidelitățile. Sauvin a mai reușit să facă să decoleze un avion miniatural și să deschidă ușa garajului cu ajutorului gîndului transmis plantelor. Armata americană s-a arătat în sfîrșit interesată, dar rezultatele au rămas secrete. Vocea cactusului Doctorul Ken Hashimoto, colaborator al poliției japoneze în detectarea minciunilor, auzind de experiențele lui Backster a încercat să dea unui cactus o voce cu ajutorul unui echipament electronic conceput de el. Vocea plantei semăna cu bîzîitul ascuțit al cablurilor de înaltă tensiune. Soții Hashimoto au reușit să învețe planta să numere și să socotească cu numere pînă la 20. Lucrarea sa „Introducere în percepția extrasenzorială“ a fost solicitată în 60 de tiraje, iar „Misterele lumii quadridimensionale“, în 80. Chimistul Marcel Vogel din Los Gatos, angajat la firma IBM pe la mijlocul anilor ’50, a rupt două frunze și în fiecare zi s-a gîndit la ele. La una, sugerîndu-i că e încă în viață, la cealaltă, ca la una moartă. După o săptămînă, prima părea abia smulsă de tulpină, cealaltă era uscată. Era convins că e vorba de transfer de „energie psihică“ și că intenționalitatea creează un cîmp energetic. Gelozie vegetală În primăvara lui 1971, Vogel a început o nouă serie de experiențe. Cerînd unui prieten să transmită niște gînduri unui filodendron, reacția plantei s-a stins repede. Prietenul a dezvăluit că s-a gîndit că filodendronul lui de acasă e mult mai frumos. Vogel a conchis că plantele au amor propriu. Ele manifestă aversiune sau simpatie profundă și față de anumiți oameni. Eileen-Elixir Caddy a dezvoltat o grădină, transformînd-o într-un adevărat Eden, deși solul era arid. A fost bănuit că uriașele lui legume sînt obținute cu îngrășăminte. Profesorul Lindsay R. Robb, expert în probleme de agricultură al Organizației Națiunilor Unite, n-a putut da o explicație și totul a fost considerat un mister. În realitate, stăpînul obținuse rezultatele doar vorbind frumos cu plantele. Pare incredibil, dar aceasta este realitatea: plantele sînt niște ființe vii, cu personalitate proprie. Cleve Backster, cel de la care a pornit totul, este în prezent președintele Fundației de cercetări Backster. Într-un interviu realizat în 2003, el afirma: „În fiecare celulă se găsește un fel de conștiință ancestrală. Cîmpul energetic posedă o natură universală, căci îl au toate ființele vii“. Și plantele rusești comunică Sovieticii au experimentat și ei capacitatea plantelor de a comunica. În anul 1972, la Institutul de Medicină Clinică și Experimentală din Novosibirsk, cercetătorii Kaznacheev, Surin și Mihailova au înregistrat o conversație între două culturi de celule identice, dar izolate total printr-un perete de cuarț. Infestarea uneia dintre culturi cu un virus distrugător a fost însoțită de apariția unei afecțiuni similare la lotul martor. S-a presupus că transmiterea informației între cele două culturi s-a realizat pe lungimea de undă a radiației ultraviolete, transmisie permisă de cuarț, dar blocată în cazul folosirii sticlei obișnuite. Celulele nu erau integrate într-un organism și, în consecință, nu existau legături nervoase între ele, care să le permită captarea și decodificarea informației. În ciuda acestui fapt, comunicarea s-a produs. |
Confirmări românești
Se pare că printre cele mai răsunătoare rezultate în domeniu sînt cele obținute de români. Biologul Marioara Godeanu (foto dreapta) a demonstrat că plantele vorbesc între ele, au sentimente și trăiri afective, asemenea oamenilor. În 1975, a observat cu surprindere că plantele-martor, care se aflau la o oarecare distanță de cele supuse experimentului, mureau în număr mai mare decît cele care erau otrăvite efectiv cu substanțe toxice. Planta-martor, cea care asista la execuția suratei ei, primea un semnal de la condamnata la moarte și suferea la fel de mult ca și ea. Concluzia cercetătoarei a fost: „plantele comunică între ele printr-un sistem energo-informațional, adică își transmit una alteia informațiile prin emisie și captare de energie“. Dovezi filmate Experimentele cercetătoarei au continuat. A înregistrat pe computer reacția copacilor atunci cînd în pădure a intrat un tăietor de lemne. „Strigătele pădurii se văd pe monitor“, mărturisește ea. Marioara Godeanu a făcut două filme, „Dincolo de tăcerea plantelor“ (1981) și „Sensibilitatea plantelor“ (1982). Televiziunea Română le-a vîndut în 15 țări, dar în România au fost difuzate trunchiat, la Teleenciclopedia. Lumea a crezut că sînt documentare americane. În realitate, excepționalele experimente erau românești și au primit o grămadă de premii internaționale. Unele mai sînt atribuite și azi, deși cercetările s-au desfășurat acum 25 de ani. În timpul filmărilor, plantele au reacționat oripilate în prezența unui operator care consuma alcool. Cercetări interzise Unul dintre cei mai buni electroniști români a realizat un aparat de transformare a semnalelor din domeniul ultra-acustic în domeniul obișnuit de frecvență. Apoi, s-a introdus metoda grafică de înregistrare pe potențiometre și cea de captare în infraroșu. „O modificare energetică tradusă acustic arăta cum plantele țipă, plîng, cîntă, se bucură“, susține cercetătoarea. Ea a mai observat că putea prinde posturi de radio și emisiuni TV în timpul experimentelor cu plante. „Atunci ne-am amintit ceea ce ne povesteau bunicii noștri: că în timpul războiului, țăranii ascultau radioul cu galene, lipind firele de un cartof care e un organism viu“. Cercetările n-au putut fi continuate, conducerea vechiului regim nu a aprobat exprimente în domenii pe care le interzisese și care puteau fi folosite împotriva conducătorilor. O teorie controversată Cu toate rezultatele notabile, teoriile cum că plantele emit informație sînt privite cu rezerve nu numai pentru nota lor de senzațional, ci și pentru motivul că în lumea vegetală nu s-a putut descrie încă o structură nervoasă - singura considerată de știință ca aptă să prelucreze informația. Dar adevărul constatat empiric rămîne incontestabil: un pom, o plantă sau o floare față de care, în afară de hrana ce i-o dăm, manifestăm și tandrețe, are o dezvoltare mult mai prosperă decît dacă avem o atitudine indiferentă sau chiar ostilă. Plantele ne „vorbesc“, chiar dacă nu o fac prin grai articulat. Și plantele au amor propriu • Există plante care nu se înghit unele pe altele, nu acceptă să stea în aceeași vază sau care se luptă să arate mai arătoase decît celelalte. Iată cele mai cunoscute „antipatii“ și atracții între plante: narcisele și liliacul nu suportă lalele, trandafirii nu se înțeleg cu garoafele, în schimb acceptă pătrunjelul, ceapa și usturoiul. Lîngă lăcrămioare nu rezistă niciun fel de flori, vița-de-vie respinge varza, dar îngăduie prezența macului. Măslinul nu suportă stejarul, mesteacănul și pinul sînt bucuroși să-și țină companie unul altuia, sub fagul roșu nu crește nimic, nucul și stejarul nu se pot suferi, ridichea cu hreanul se înțeleg de minune. Din punct de vedere chimic, aceste fenomene se bazează pe eliminarea și asimilarea unor substanțe. Cititori în viitor • Plantele din experimentele lui Backster s-au dovedit sensibile la evenimente ce erau pe cale să se întîmple. În timpul filmărilor, plantele Măriucăi Godeanu i-au avertizat pe oameni că va exploda un reflector, dar nimeni n-a știut să interpreteze semnalul la timp. Oamenii simpli au aflat însă de mult de puterea de anticipare a plantelor. În India crește o specie numită Arbrus precatorius, care e atît de sensibilă la influențele electrice și magnetice încît e consultată de indigeni de secole pentru previziunile meteorologice. Botaniștii de la Kew Gardens din Londra, primii care au cercetat acest aspect, au descoperit că Arbrus precatorius poate fi folosit cu succes la previziuni corecte în privința cicloanelor, a uraganelor, tornadelor, cutremurelor de pămînt și a erupțiilor vulcanice. Aparatul sincerității • Galvanometrul este o componentă a poligrafului (detectorul de minciuni) care, atunci cînd apar imagini sau emoții în starea unui om, face să oscileze un ac sau o peniță pe un tambur care se învîrte încet. Acest aparat a fost inventat la sfîrșitul secolului XVIII de un iezuit din Viena, părintele Maximilian Hell, astrolog oficial la curtea împărătesei Maria-Theresa, dar mai tîrziu paternitatea sa a fost atribuită fizicianului Luigi Galvani. Astăzi, galvanometrul este folosit conectat la un circuit electric ce poartă numele de Puntea lui Wheatstone, în onoarea fizicianului englez care a inventat telegrafia fără fir, sir Charles Wheatstone. Plante melomane • Plantele sînt foarte sensibile la muzică. În Canada, pe marginea lanurilor de grîu, au fost montate difuzoare din care răsună muzică pentru cereale. S-a dovedit că grînele apreciază în mod deosebit muzica clasică, crescînd mai repede și mai sănătoase și făcînd mai multe semințe. Muzica modernă are efecte opuse. La cîntecul Mariei Tănase, „Cine iubește și lasă“, plantele Marioarei Godeanu au reacționat cu o sensibilitate acută, simțind emoția transmisă de cîntăreață. Doamne-ajuta! |
Am incercat si eu si rezultatul a fost 0.
|
O fii si aia o STIINTA pe care nu toata lumea o cunoaste...dar nu inseamna ca nu exista.
|
1 atașament(e)
Citat:
|
Asa e, nu tot ce zboara se mananca, DAR am mai spus, pomul dupa roade se vede (bune sau rele). Cred ca asta e cea mai buna metoda de a a da o parere despre homeopatie, tratamentele cu plante sau cu laser terapie sau mai stiu eu ce tratamente. Cu maxima atentie si reflexie la CU CE SE FACE, daca se face cu duh bun sau, precum bine a spus si Carmen FUNERIU, nu cumva sa fie cu duhul intunericului. Imi povestea acu vreo...15 ani un tanar care practica tratamentele cu bioenergie, ca, odata, a venit cineva sa fie tratat. Si bioterapeutul, care avea niscaiva daruri, a "vazut" ca bolnava mergea la vrajitoare, lasa o suma de bani ANUAL, timp in care ii mergea bine. Cand se apropia "sorocul" de a plati, iar ii mergea rau si dadea iar bani ca sa-i fie iar bine. Mi-a luat ceva timp sa inteleg toata situatia, dar bioterapeutul mi-a descris intamplarile prin care el insusi a scapat de "urmarirea" celui rau, prin post, rugaciune si spovedanie si impartasanie ZILNICA, pana a trecut cu bine de cel rau. Pe deasupra a primit si ceva daruri, spre folosul celor in nevoi.
Doamne-ajuta! |
Homeopatie sau alopatie? - interviu cu medicul Pavel Chirila
http://www.sfintiiarhangheli.ro/mult...-pavel-chirila |
Văd că domnu' "doctor" inca nu s-a ițit în discuția asta.
|
Citat:
Cel putin nu prin homeopatia care o practica/recomanda. Homeopatia nu este decat o metoda de a face bani pentru cei care nu pot face altfel un ban cinstit. Mita este chiar undeva deasupra - ca si moralitate, fiind de fapt un castig cinstit, pentru un serviciu real (chiar daca nemeritat). |
Cine este dispus spre lectura ii recomand :
Youtube--> Homeopatia sau Alopatia Prof. Dr. Pavel Chirila . Bine ar fi sa urmariti cit mai mult din reportaj, sau macar primele 19 minute. Pt. cei de orientare opusa le recomand lucrarea "Pr. Damaschin Grigoriou - Sfinta Minastire Grigoriou , Sf. Munte Athos : HOMEOPATIA ESTE CONTRARA CREDINTEI ORTODOXE " Dar daca exista amatori care sa citeasca si una si si pe cealalta , urmariti-le , puneti-le cap la cap si ... vedeti ce iese ! |
Si postarea asta - un material mai nou, dar foarte bine sistematizat se pare:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=986 Mai exact acest material: https://sites.google.com/site/oiftim...attredirects=2 |
Citat:
Ascultat tot interviul cu Dr.Pavel Chirila, cel pe care l-am pus si eu mai jos, si am citit si ce ati spus dvs. (de aici: http://tineretulortodox.md/wp-conten...ntemporane.pdf) Legat de punerea cap la cap, poate ma ajutati putin, caci la mine iese putina confuzie. Dr.Pavel Chirila a spus ca homeopatia poate fi practicata si de un ateu, si de un catolic, neavand fond religios. Tot dansul spune ca homeopatia nu a fost descoperita de Hahnemann, ci a fost folosita si de Hipocrate, ca este o practica europeana, neintalnita in China si alte tari. Hahnemann a readus-o in discutie si ca se confunda terapia cu persoana. Sustine ca homeopatia poate vindeca anumtie boli, dar si alopatia poate vindeca, depinde de caz. In acea carte, parintii sau cine a scris brosura, spun ca este practica 100% orientala, care tine de misticism, Hahnemann fiind numit alchimist. Si se dau cateva cazuri si exemple de medici care foloseau conceptii pagane impreuna cu tratamentul homeopat si peroane care au apelat la acest tratament si s-au ars, mai devreme sau mai tarziu. Fitoterapia este de preferat, plus medicina clasica. Tot acolo scrie ca tratamentele alternative sunt cautate din cauza medicilor alopati care nu isi fac treaba cum trebuie. Intrebare. Poate fi o parte a homeopatiei care sa nu fie legata de misticism? Adica, dilutia in sine sa fie de ajuns? Din cate am inteles sunt cateva substante ptr care s-au testari stiintifice si au ajuns la concluzia ca, in forma diluata, substanta aceea vindeca. (cum ar fi aspirina) Dar daca are baza stiintifica, intra deja in medicina stiinfica, nu mai este in cea empirica. E adevarat ca multi homeopati cam promoveaza spiritualitatea orientala. Insa, daca un om cinstit, ortodox, doreste sa practice homeopatia, bazandu-se doar pe dilutie si tratament, fara sa introduca descantece, poate face aceasta? Nu ma feresc sa spun nu imediat pana nu inteleg concret, dintr-un singur motiv: au mai fost oameni care au facut un tratament pe baza de plante(fitoterapie) sau cercetand si proband stiintific, si au fost facut cu ou si cu otet in presa, au fost dusi la tribunal, Big Pharma a fost si ea implicata, si uite asa . |
Citat:
|
IOAN VLADUCA-Conferinta-Reiki,ENERGII,homeopatie,paranormal,budhism,zen,yo ga
https://www.youtube.com/watch?v=pRO2rf2iqrM (este si un monah invitat care vb., i-am uitat numele) In aceasta conferinta se pomeneste de acele sticlute cu picaturi care au nume de Arhanghel si vorbesc si de balnurile alea. Despre homeopatie se mentioneaza ceva, dar putin. E mai mult despre sincretism. |
Citat:
Nu stiu care e legatura lui cu autorii, poate chiar e unul din ei dar cu un pseudonim. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citeste postarea de pe link -ul de mai sus. Citat:
Inca o data, nu confunda lucrurile - in homeopatie nu exista practic "substanta activa" ci se vorbeste de niste proprietati care nu gresim numindu-le "magice", pentru ca nu au la baza nici teorie nici practica care sa corespunda rigorii stintifice sau chiar logice - daca e sa aprofundam lucrurile. Citat:
Poate sa o practice, dar trebuie sa fie ignorant (adica sa nu inteleaga ce si cum e de fapt) sau sa-si faca pacate constient fiind ca inseala oamenii. Nu inseamna ca daca ii inseli din postura de ignorant, tu insuti fiind inselat, nu ai pacat. Citat:
|
Citat:
Citeste cu atentie sa intelegi mai multe despre ceea ce este homeopatia de fapt. Mai sunt si aspecte care nu sunt tratate, dar ar fi f. relevante. Nu sunt de acord cu multe lucruri a celor de la "apologeticum" si nici cu tot ce spune Ioan Vladuca (de fapt, cu multe) dar in acest caz cred au luat atitudinea corecta. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Avand mereu in vedere de unde vin cuvintele, suntem siguri ca nu vom rataci. Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Cred ca ai dreptate cand spui ca incruc homeopatia cu fitoterapia. :21: Credeam ca doar unii medici amesteca descantecele cu compozitia tratamentului, asa cum sunt cei care amesteca fitoterapia cu ortodoxia si cu practicile pagane. Intelesesem ca tratamentul in sine e ok si altii mai aduga descantece si asa. Cand defapt cred ca este invers. Spiritualitatea e la baza, tratamentul in sine este doar praf in ochi. Similar cu sticlutele alea care spun ca iei 3 picaturi de 5 ori pe zi timp de nu stiu cate zile si apelezi sursa de lumina si nu stiu ce patesti. Am citit putin din cartea Oanei Iftime, am sarit direct la capitolul homeopatie si ortodoxie si nu zice de bine nici dansa. Chiar il critica pe dr.Pavel Chirila. No, asta este. Citat:
Citat:
|
Citat:
Poate sa fie pe fond religios. Acupunctura a avut la baza credinta ca intra duhuri necurate in partea afectata si deaia doare. Yoga se prezinta ca gimnastica si tratament si are parte spirituala clara. Te poate duce in eroare homeopatia, caci nu prea s-au facut studii, sa se stie exact ce si cum. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
La homeopatie e bai ca se contrazic unii pe altii. De cine sa asculti, pe cine sa crezi, care e sincer,care ba. Cred ca am sa intreb tot duhovnicii sa ma lamuresc concret. :)) Caci dumneata spui asa, AlinB spune asa. Si e destul de dezorientant, mai ales cand incerci sa intelegi sincer cum sta treaba. |
Citat:
Despre ce simpozioane e vorba? Citat:
Citat:
Nu mai stiu ce anume mi-a declansat curiozitatea de a studia mai indeaproape problema, oricum ce am aflat pe urma batea orice imaginatie. Citat:
Insa n-ar strica sa-i puna cineva in vedere problema asta. Citat:
Nu este nici o revelatie divina, ci un experiment haios si total lipsit de rigoare stiintifica, avand deci zero relevanta practica. Nu mai vorbim de principiul de baza care iarasi e absurd si anti-stiintific (nu ne-stiintific, chiar anti). A crede in povestea homeopata inseamna practic a ignora manuale intregi de biologie, microbiologie, anatomie, fiziologie, etc. practic cauza bolilo si a te rezuma la un tratament exclusiv pe baze simptomatice. De asta nu inteleg de ce oameni cu facultate de medicina se pretind si doctori homeopati. Nu vad alta explicatie decat banul sau o dramatica stare de inselare. Daca ai sa cauti doi homeopati si ai sa-i intrebi ce tratament trebuie folosit pentru cutare simptome (atentie, simptome, nu boala - ei nu inteleg conceptul de boala asa cum e inteles in medicina moderna) exista sanse maxime sa nu primesti acelasi raspuns si binenteles acelasi tratament. De ce? Pentru ca aceleasi simptome pot fi comune unui mare nr. de boli si pot fi provocate de diverse substante care la randul lor ar fi "tratamentul", dupa conceptia homeopatica "similia similibus curentur") De aceea "doctorii" homeopati vorbesc de gasirea tratamentului ideal care de fapt e o incercare a diverselor combinatii de substante cu nume sofisticate, dar aceeasi apa/zahar, pana cand pacientul ori se vindeca prin mecanismul placebo, de la sine (natura urmeaza un curs pozitiv) sau tratamente alopate paralele, ori se satura de aruncat banii pe geam si cauta un doctor adevarat. |
Citat:
Sper ca am reusit sa explic cat de cat. Citat:
[/quote] Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
L-ati facut si homeopat acum. Citat:
Citat:
Tot ce a facut a fost sa foloseasca mercurul in "dilutii homeopatice", cel mai probabil cu si mai putin efect. Citat:
Asa procedati si cu tratarea pacientilor? Nu pot sa spun decat...tipic homeopatic. Citat:
|
Citat:
Din cateva cuvinte si expresii de pe site -ul respectiv e clar ca despre asta e vorba. Despre ce conferinte e vorba? Cumva "Saptamana Arhanghelilor"? Daca da, sunt organizate de MISA lui Bivolaru. Citat:
Pe foarte scurt: demonizarea ecografiilor si a vaccinarii. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
-imi pare bine ca este ortodoxa si impotriva ecumenismului |
dau cateva citate din cartea oana-iftime-alexandru-iftime-homeopatia-o-abordare-stiintifica-si-spirituala.
În concepția lui Hahnemann, preparatele homeopate (numite remedii) nu acționează în mod fizic, material, asupra corpului, ci, printr-o acțiune nematerială, spirit-like, influențează forța vitală, contrând lucrarea agenților perturbatori ai acesteia: “Substanțele naturale care au fost descoperite ca fiind medicinale sunt astfel numai datorită puterii lor (specifice fiecăreia dintre ele) de a acționa asupra organismului uman printr-un efect dinamic, spirit-like (transmis prin intermediul țesuturilor vii sensibile) asupra principiului vital care guvernează viața.” [Hahnemann] Principiul similitudinii Perspectiva homeopată este una holistă, de vindecare a persoanei ca întreg material și spiritual, vindecarea presupunând înlăturarea simptomelor odată cu înlăturarea modificărilor „forței vitale”. Vindecarea s-ar realiza pe baza principiului similitudinii, conform căruia remediile induc, la nivelul forței vitale, o „perturbare dinamică” similară celei induse de „agenții malefici” care au provocat dezechilibrarea ei (boala), astfel încât forța vitală, astfel „indusă în eroare” nu mai „simte” dezechilibrul cu pricina: “Dacă principiul vital este forțat să nu mai perceapă acțiunea acestui agent ostil care se străduiește să producă și să întrețină tulburarea, adică dacă medicul acționează asupra pacientului cu un agent morbid artificial (medicament homeopatic) care poate să inducă o stare patologică de dizarmonie asupra forței vitale în modul cel mai similar posibil și care, chiar într-o doză foarte mică, este întotdeauna mai puternic decât boala naturală similară, atunci, în timpul acțiunii acestei boli artificiale similare mai puternice, forța vitală nu mai percepe acea tulburare produsă de agentul morbid inițial; începând din acel moment, problema practic nu mai există pentru ea, fiind anihilată.” [Hahnemann] Sucusionarea (dinamizarea, potențarea) Pentru a dobândi capacitatea, de natură spirituală, de interacțiune cu forța vitală, substanțele folosite de către homeopat, numite generic materia medica, trebuie diluate și „dinamizate”, rezultând remediile homeopate. “Pentru obiectivul ei specific și prin metoda particulară de lucru, niciodată încercată înaintea mea, homeopatia dezvoltă puterile medicinale interne, spirit-like, ale substanțelor brute până la un grad până acum nebănuit și le face extrem de penetrante, active și eficiente, aproape de nemăsurat, chiar și pe acelea care în stare naturală nu au nici cel mai mic efect medicinal asupra organismului uman. Această transformare remarcabilă a proprietăților corpurilor naturale prin acțiunea mecanică a triturării și sucusionării asupra particulelor cele mai fine (în timp ce aceste particule sunt amestecate într-o substanță inertă solidă sau lichidă) dezvoltă puterile latente dinamice, imperceptibile înainte, prezente, dar nemanifestate. Aceste puteri afectează electiv principiul vital al vieții animale. Acest proces este numit dinamizare sau potențare (dezvoltarea puterii medicinale) și creează ceea ce numim dinamizări sau potențe de diferite grade.” [Hahnemann] În cursul preparării remediului, substanța din care se prepară acesta se diluează și dinamizează în mod repetat. Diluțiile se repetă în asemenea grad încât, de la un punct încolo, remediul nu mai conține nici măcar o moleculă din substanța supusă proceselor de diluare și dinamizare, ci numai lichidul în care s-au efectuat diluțiile (respectiv, apă sau alcool). Scara la care se fac diluțiile este, de regulă, decimală (1:10, adică se adaugă o parte din ceea ce trebuie diluat la nouă părți de lichid diluant, se notează cu „D” sau cu „X”) sau centesimală (hahnemanniană, 1:100, se adaugă o parte din ceea ce trebuie diluat la 99 de părți de lichid diluant, notată cu „C”). Treptele de diluție (numărul de repetări succesive ale procesului de diluare, se notează cu cifre arabe - de ex. 12C, 60X, D8 etc.) pot fi atât de numeroase, încât substanța de la care s-a pornit în prepararea remediului să nu mai fie reprezentată deloc în acesta. Diluția D6, spre exemplu (echivalentă cu 3C) este de 1:1.000.000, corespunde unei părți de substanță la un milion de părți de amestec. Un remediu notat cu „30C” a fost obținut în urma efectuării a treizeci de diluții hahnemanniene - adică substanța inițială a fost diluată de câte o sută de ori la fiecare din cele treizeci de trepte (operațiuni) de diluție parcurse. La această diluție, nu doar că nu mai există nicio moleculă de materia medica în remediu, dar acesta este cel mai probabil că nu mai conține nici măcar molecule de apă care să fi venit în contact cu materia medica. Prin diluare și dinamizare, materia utilizată (numită materia medica) „se spiritualizează”, devenind remediu: “Dacă acest proces mecanic se realizează corect în concordanță cu aceste instrucțiuni, substanța medicinală care în stare brută pare să fie doar materie, uneori chiar materie nemedicinală, este în final transformată complet și rafinată prin aceste dinamizări progresive, devenind o forță medicinală spirit-like. Această forță spirit-like nu mai este perceptibilă simțurilor prin ea însăși, dar globulele impregnate acționează ca un transportor al ei și își demonstrează puterea curativă în organismul bolnav chiar folosite în stare uscată, însă mult mai mult când sunt dizolvate în apă.”[ Hahnemann] Hahnemann explică proprietățile curative ale remediilor pe baza presupusei spiritualizări a materiei diluate și sucusionate, care devine astfel, capabilă să interacționeze cu forța vitală, similară ca natură cu forța dobândită de către remediu: “ Această afirmație conform căreia materia devine „forță spirit-like” nu va apărea de necrezut dacă se ia în considerare faptul că în această metodă de dinamizare (ale cărei produse le-am găsit după multe experimente amănunțite și contraexperimente a fi cele mai puternice și în același timp cele mai blânde, adică cele mai bune) cantitatea materială a medicamentului este redusă de 50.000 de ori cu fiecare grad de dinamizare și totuși puterea sa crește incredibil. Dacă multiplicăm folosind numărul de bază 50.000 cu fiecare dinamizare progresivă, substanța materială este deja redusă de 125 x 1018 ori la potența a treia (triturația a treia centesimală inițială este de 1:1.000.000 multiplicată cu 50.0003). Rezultă de aici că al treizecilea grad de dinamizare reprezintă o fracțiune care cu greu mai poate fi scrisă. Este foarte probabil ca în timpul unei astfel de dinamizări (dezvoltarea adevăratei sale naturi medicinale interioare) substanța materială eventual se dizolvă complet în esența ei individuală spirit-like și că starea sa brută poate fi înțeleasă ca reprezentând doar această esență spirit-like încă nedezvoltată.” [ Hahnemann] |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:41:54. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.