![]() |
Ce loc ocupa Hristos in inima ta?
Doamne ajută!
Dragi frați întru Hristos, M-am gândit că ar fi deosebit de interesant și folositor duhovnicește să medităm împreună la această întrebare: cine este Iisus Hristos pentru fiecare dintre noi? Altfel spus: toți cei credincioși știm că El este Dumnezeu-Omul, a doua Persoană a Sfintei Treimi, dar întrebarea mea este cum ne raportăm la Persoana Sa? Ce loc ocupă El în viețile noastre? Credința în El este pentru noi doar o convingere intelectuală, o idee abstractă, sau o trăim ca pe o relație de comuniune cu El? În ce măsură conștientizăm faptul că El este Mântuitorul întregii lumi și, la fel de adevărat și de concret, Mântuitorul fiecăruia dintre noi și - îndrăznesc să spun - Cel mai iubit Prieten al nostru? Ne umple de bucurie ideea că El este "Calea, Adevărul și Viața"? Acceptăm adevărurile de credință despre Persoana Mântuitorului doar în mod rațional, sau ni le asumăm și afectiv? Ce putem spune despre relația noastră personală cu Cel pe Care teologul Paul Evdokimov Îl numea "Cel mai intim cunoscut"? :) Sfinții Părinți învață, în scrierile lor, faptul că cei care se străduiesc să împlinească poruncile divine se împart în trei categorii: robii (care păzesc poruncile Domnului doar din teama pierderii mântuirii), slugile (care împlinesc poruncile pentru a dobândi Împărăția cerurilor) și fiii adevărați (care-L ascultă pe Dumnezeu pentru El Însuși, din iubire necondiționată față de El, Care "Cel dintâi ne-a iubit"). În acest sens, Sfântul Ioan Gură de Aur spunea: "Nici scăparea de Iad, nici bucuria cerescului locaș, nimic nu poate întrece bucuria care le covârșește pe toate: să fim, totodată, iubitorii și iubiții lui Hristos". Oare noi Îl căutăm pe Hristos pentru El Însuși, sau pentru minunile Sale? Iubirea noastră față de El este total necondiționată? M-aș bucura să discutăm, în această rubrică, despre relația noastră cu Mântuitorul Hristos. O seară binecuvântată! Cu respect, Laura Stifter |
Hristos este Bunul Samaritean care intotdeauna ma scoate din impas si ma scapa de belele.Cel care intotdeauna imi intinde mana.
|
Citat:
Doamne ajută! |
Un text deosebit de impresionant pe această temă:
"Hristos spune: „Eu sunt părintele tău, Eu sunt fratele tău, Eu sunt mirele sufletului tău, Eu sunt scăparea ta, eu sunt hrana Ta, Eu sunt îmbrăcămintea ta, eu sunt rădăcina ta, Eu sunt sprijinul tău, Eu sunt tot ce-ți dorești tu. Când Mă ai pe Mine, nu-ți lipsește nimic. Eu sunt slujitorul tău, pentru că am venit să slujesc, nu să fiu slujit. Eu sunt prietenul tău și mădular al trupului tău și capul tău și fratele tău și sora ta și mama ta. Eu sunt toate pentru tine. Nu trebuie decât să stai lângă Mine. Pentru tine, Eu M-am făcut sărac și pribeag, pentru tine am ridicat crucea și am coborât în mormânt, am venit pe pământ pentru tine, trimis de Tatăl, iar în cer Mă rog pentru tine Părintelui Meu. Tu ești totul pentru Mine, și frate și împreună-moștenitor și prieten și mădular al Trupului Meu. Ce vrei mai mult decât atât? De ce Îl disprețuiești pe Cel care te iubește atât de mult?" (Sfântul Ioan Gură de Aur) Sursa online: www.ortodoxiatinerilor.ro Doamne ajută! |
Observ că mai există un topic asemănător pe forum, la rubrica "Generalități": http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=1306 :)
|
Tot de pe site-ul Ortodoxia Tinerilor:
" " Pe Hristos să-l privim ca pe prietenul nostru. Este prietenul nostru. O adeverește El Însuși când zice: Voi sunteți prietenii Mei...( Ioan 15,14). Ca la un prieten să ne uităm și să ne apropiem de El. Cădem? Păcătuim? Să alergăm la El cu iubire și încredere; nu cu teamă că o să ne pedepsească, ci cu îndrăzneala pe care ne-o va da simțirea de prieten. Să-I spunem: " Doamne, am făcut-o, am căzut, iartă-mă!". Dar în același timp să simțim că ne iubește, că ne primește cu gingășie, cu iubire, și ne iartă. Să nu ne despartă păcatul de Hristos. Când credem că ne iubește și Îl iubim, atunci nu ne simțim străini și despărțiți de El nici când păcătuim. Ne-am încredințat de iubirea Lui și, oricum ne-am purta, știm că ne iubește. Dacă Îl iubim cu adevărat pe Hristos, nu există teama de a pierde cinstirea pe care I-o dăm. Pe aceasta se sprijină cuvântul Apostolului Pavel: Cine ne va despărți pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul sau strâmtorarea...Căci sunt încredințat că nici moartea, nici viața...nici înălțimea, nici adâncul...nu va putea să ne despartă de iubirea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru( Rom.8,35 și 38-39). Este o legătură înaltă, unică, legătura sufletului cu Dumnezeu, pe care nu o desface nimic și nici nu o înfricoșează, nici nu o clintește nimic. Firește, Evanghelia spune în cuvinte simbolice despre cel nedrept că se va afla acolo unde este plângerea și scrâșnirea dinților , căci departe de Dumnezeu așa este. Și dintre părinții trezvitori ai Bisericii, mulți vorbesc despre frica morții și despre iad. Spun: " Să ai necontenit pomenirea morții". Aceste cuvinte, dacă le cercetăm adânc, nasc frica de iad. Omul, străduindu-se să fugă de păcat, cugetă la acestea, așa încât sufletul său să fie stăpânit de frica de moarte, de iad și de diavol. Toate au însemnătatea, timpul și locul lor. Înțelesul fricii este bun pentru primele trepte. Este bun pentru începători, pentru cei în care trăiește omul cel vechi. Începătorul, care încă nu s-a subțiat, se înfrânează de la rău prin frică. Și frica este trebuincioasă, de vreme ce suntem oameni materialnici și ticăloșiți. Dar aceasta este o altă măsură, o treaptă joasă a legăturii cu cele dumnezeiești. Mergem ca la schimb, spre a câștiga raiul sau a scăpa de iad. Asta, dacă o cercetăm bine, arată un oarecare interes personal, către un anumit avantaj. Mie nu-mi place felul acesta. Atunci când omul înaintează și intră în iubirea lui Dumnezeu, la ce-i mai trebuiește frica? Tot ceea ce face, face din iubire, iar aceasta are o valoare cu mult mai mare. A deveni cineva bun din frică de Dumnezeu și nu din iubire nu are atâta valoare. Pe măsură ce înaintăm, ne dă și Evanghelia să înțelegem că Hristos este bucuria, adevărul, că Hristos este Raiul. Precum spune Evanghelistul Ioan: În iubire nu este frică, ci iubirea desăvârșită alungă frica, pentru că frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desăvârșit în iubire( 1 Ioan 4,18). Străduindu-ne prin frică, încet-încet intrăm în iubirea lui Dumnezeu. Se duce atunci tot iadul, se duce frica, se duce moartea. Ne îngrijim numai de iubirea lui Dumnezeu. Facem totul pentru această iubire. Tot ceea ce face mirele pentru mireasă. Dacă vrem aceasta și-L urmăm, vedem că această viață cu Hristos este bucurie, fie și în mijlocul greutăților. Precum spune Apostolul Pavel: Mă bucur în pătimirile mele. Aceasta este religia noastră, acolo trebuie să ajungem. Nu sunt atât rânduielile, cât faptul de a trăi cu Hristos. Când izbândești asta, ce altceva vrei? Ai câștigat totul. Îl trăiești pe Hristos, iar Hristos trăiește înlăuntrul tău. Pe urmă toate sunt mai ușoare - ascultarea, smerenia, pacea..." Părintele PORFIRIE ( Bairaktaris) - Ne vorbește părintele Porfirie |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Adesea uit ca nimic nu sunt, nimic nu pot fara Domnul Hristos. Si ma zbat in neputinte obositoare increzandu-ma cu mandrie in puterile mele, imi fac planuri si construiesc palate de nisip.
Abia apoi, cand ma opresc, istovita, vad bratele lui Hristos intinse, atunci ii aud in minte cuvintele: "Veniti la mine toti cei truditi si impovarati si Eu va voi da odihna." Asa este Domnul pentru mine: " Domnul este întărirea mea și scă*pa*rea mea și izbăvitorul meu. Dumnezeu este ajutorul meu și voi nădăjdui întru Dânsul: Apărătorul meu și puterea mântuirii mele și sprijinitorul meu." |
Pentru mine Iisus Hristos este:
Citat:
|
La modul declarativ,toti vom afirma,sau cel putin ne vom dori,sa spunem ca traim in Hristos.Din pacate vorbele nu ne vor ajuta prea mult si pe copii Sai dupa roade ii veti cunoaste.Biblia ne ofera un mijloc extrem de simplu si de eficace in a ne incerca pretentia trairii noastre.
Firea paminteasca pofteste impotriva Duhului si Duhul lupta impotriva ei.Sunt lucruri potrivnice si Biblia ne arata ca nu putem face ce dorim si ca trebuie sa decidem ce alegem.Nu exista cale de mijloc,eternul compromis.Cine ramine cu firea paminteasca este sub Lege si fiind sub blestemul Legii nu va putea mosteni Imparatia lui Dumnezeu,pentru ca doar Hristos a putut implini Legea perfect.Firea paminteasca aflata sub Lege se manifesta in urmatoarele moduri,ca si exemplu:preacurvia, curvia, necuratia, desfranarea, inchinarea la idoli, vrajitoria, vrajbile, certurile, zavistiile, maniile, neintelegerile, dezbinarile, certurile de partide, pizmele, uciderile, betiile, imbuibarile si alte lucruri asemanatoare cu acestea. Cei aflati in Hristos sunt calauziti de Duh,umbla in Duh si au roadele Duhului care sunt:dragostea, bucuria, pacea, indelunga rabdare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia, blandetea, infranarea poftelor. Aceste ultime trairi sunt manifestate de catre cei care,conform Bibliei,au auzit Cuvantul Adevarului,adica Evanghelia manturii noastre,au crezut si au fost pecetluiti cu Duhul Sfant,care le fusese fagaduit.Despre acest Duh Pavel spune ca este un Duh de de intelepciune si de descoperire, in cunoasterea Lui si ne va lumina ochii inimii ca sa pricepem care este nadejdea chemarii Lui.Acesti oameni,care au aceste roade,adevaratele fapte bune ale Credintei,sunt cei care au fost facuti mostenitori in EL,si care vor mosteni Imparatia.Ei si nu altii. Indemnul pentru copii Domnului este direct: ,,Odinioara erati intuneric; dar acum sunteti lumina in Domnul. Umblati deci ca niste copii ai luminii."(Efeseni 5:8). Acest umblat in lumina se manifesta prin cele aratate mai sus.Nu doar una dintre stari ci toate.Nu poti fi bland si curvar.Ci trebuie sa fii bland si curat.Nu poti fi rabdator si lacom.Trebuie sa fii rabdator si infranat.Asadar fiecare isi poate analiza viata,trairea si poate observa pe unde se incadreaza.In cazul in care cineva simte ca nu se incadreza atunci ar trebui,cat mai repede,sa vada ce anume il impiedica. Eu cred ca acesti oameni,care chiar sunt ai lui Hristos,ii recunosti in lumea de azi,mai ales in intunericul si mizeria ei.Sunt ca o lumina in lume si printre oameni,roadele lor sunt de netagaduit si la fel este si Credinta lor.Urmeaza apoi un lung sir al celor care cred ca sunt ai lui Hristos dar nu sunt.Sa dea Dumnezeu ca fiecare de aici sa faca parte din copii Lui. |
Citat:
"Si nu uita, mama, sa fii bun!" Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Bine ai venit pe forum !
Citat:
|
Citat:
Intrebarea era, de fapt, "ce loc ocupa Hristos in inima noastra" si nu am raspuns. Nici acum nu dau raspuns la aceasta intrebare pentru ca daca as face-o, fie as produce sminteala Raspund, insa la intrebarea "ce loc mi-as dori sa ocupe Hristos in inima mea": As vrea ca Hristos sa ocupe toata inima mea. -Adica sa-l pot iubi pe Hristos mai mult decat pe copii mei, sa am puterea de a renunta la locul de munca si la salariu pentru Hristos, sa pot renunta la toate grijile lumesti pentru Hristos. Dar nu pot nimic din toate astea. Atunci? ce loc ocupa Hristos in inima mea? |
Simt ca de multe ori Hristos nu este in inima mea. Am porniri, cuvinte, fapte care imi descopera acest lucru.
De multe ori ne tot spunem ca El este prezent in interiorul nostru, dar sunt zile cand nu privim in interiorul nostru. Sa nu credem ca Hristos este un obiect pe care il iei, il asezi unde doresti si il gasesti oricand acolo. Nu, El este persoana, cu El trebuie sa vorbim si sa ne hranim ca sa-L avem in inima. |
Doamne ajută tuturor!
M-au impresionat în mod deosebit toate mesajele... Se observă, din ceea ce ați scris, că toți Îl iubiți pe Domnul nostru Iisus Hristos și vă străduiți să-I dedicați întreaga viață, potrivit îndemnului biblic: "dă-Mi Mie, fiule, inima ta". Cred că la întrebarea Psalmistului "ce voi răsplăti Domnului pentru toate câte mi-a dat mie?", Biserica ne oferă următorul răspuns: "Pe noi înșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm". :) Așa să ne ajute Dumnezeu! |
Mulțumesc.
[quote=cristiboss56;372591]Ma bucura mult aparitia ta pe acest forum , chiar era nevoie de tine aici , de un aer proaspat , dupa atatea si atate dispute fara rost , dupa atatea si atatea " lectii de iubire si iertare " ! Te rog sa-ti aduci colegii , prietenii tai aici , caci suntem in mare criza pe aici ! Ce-ti pot rasunde ? Iti dau un link al unui thread deschis de mine , ca sa intelegi mai bine relatia mea cu Hristos , si mai adaug pe langa link-ul ce va urma , multe suspine , regrete si chiar lacrimi pentru neputinta si neghiobia mea in relatia cu El . . . . . . :http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12258[/quote
Mulțumesc mult pentru cuvintele frumoase pe care mi le-ați adresat! :) Este foarte interesant topicul pe care mi l-ați indicat și, într-adevăr, din poeziile și rugăciunile pe care le-ați postat acolo, se simte dragostea dvs. sinceră și profundă față de Mântuitorul nostru Hristos. Mă bucur din tot sufletul că prezența mea pe forum vă poate ajuta cu ceva... Toți avem nevoie de sprijin în viața duhovnicească, în relația cu Dumnezeu. Creștinismul este "religia iubirii" și mântuirea se dobândește în comuniune. Cred cu tărie că voia lui Dumnezeu este aceea ca noi, cei care ne străduim să-I rămânem credincioși, să comunicăm, să ne povățuim unii pe alții în acest pelerinaj al existenței pământești. Dacă avem datoria de a ne ajuta unii pe alții în rezolvarea problemelor din lumea aceasta, cu mult mai mult vom împlini voia lui Dumnezeu rămânând uniți în viața duhovnicească, socotind credința în Domnul Hristos drept cel mai puternic liant între noi, în pofida diferențelor - în aparență invincibile - ce pot provoca anumite neînțelegeri chiar și între cei credincioși. Nu știu exact ce dispute ați avut pe forum, dar observ că toți cei care au participat la discuția de la acest topic au postat mesaje frumoase, spre slava lui Dumnezeu și toți, în diverse moduri (fiecare în stilul său) au exprimat același adevăr: faptul că Hristos este Totul pentru noi. Din aceste mesaje se poate observa faptul că, în ciuda diferențelor dintre noi, în privința aspectelor esențiale ale vieții ne asemănăm surprinzător de mult în gândire. Dacă avem aceleași convingeri, dacă pe toți ne caracterizează dorința profundă de a păstra în inimi adevărata credință, dăruită nouă de Dumnezeu, ce ne-ar putea îndepărta unii de alții? [SIZE=3] [/SIZE] O zi binecuvântată! Hristos în mijlocul nostru! Cu respect, Laura Stifter |
Bună întrebare
În inima mea, dacă ar sălășlui Hristos, nu aș fi așa preaplin din mine însumi!
|
"Dacă mi-ar demonstra cineva că Hristos Se află în afara adevărului și ar fi real, că adevărul se află în afara lui Hristos, aș prefera să rămân cu Hristos, decât cu adevărul." (F. M. Dostoievski)
|
Citat:
|
[quote=laurastifter;372854]
Citat:
|
[quote=cristiboss56;372860]
Citat:
Doamne ajută! Dumnezeu să fie cu dumneavoastră! Laura Stifter |
@Laura si Guru.inc
Citat:
@Laura si Guru.inc Draga Laura, din postarile tale pe care le-am citit pana acum emana frumusete launtrica, entuziasm, credinta si o tinerete joviala ca un izvor de apa saltatoare. Cum zicea si Cristi, esti o prezenta „fresh”. Iti doresc sa te tina mult entuziasmul pe aici! Imi dai voie sa zic ceva legat de celebrul citat al lui Dostoievski, preluat cu entuziasm de multi credinciosi? L-am vazut pus la semnatura unor useri de aici de pe forum, e lansat cu drag in discutii si vad ca aici are rezonante personale si pt Guru.inc. Am mai scris despre asta pe un topic special cu citate din Dostoievski, initiat de Colaps - http://www.crestinortodox.ro/forum/s...534#post286534 si o sa reiau si aici ideea. Fraza asta a lui Dostoievski - „De mi s-ar dovedi în modul cel mai indubitabil, pe patul de moarte fiind, că nu Hristos este adevărul, că adevărul e altul - dacă demonstrația ar fi incantabilă și covârșitoare - n-aș sta nicio clipă la îndoială: aș alege să rămân cu Hristos, nu cu adevărul” s-ar parea ca e reversul unui alt dicton celebru: ''Amicus Plato, sed magis amica veritas'', „mi-e prieten Platon, dar mai prieten mi-e adevarul”. Zicea si userul Colaps atunci ca aceste cuvinte ar trebui sa ne fie un model de credinta in Hristos. Eu una, as zice, din contra. Poate o sa te scandalizeze si n-o sa-ti vina sa crezi, dar fraza asta e o capcana. Desi pare o sfidare impotriva hiper-pseudo-corectitudinii reci, desi pare o provocare dispretuitoare la adresa unei lumi false, iluzorii, in favoarea lui Hristos, fraza e totusi o capcana prin aceea ca fascineaza si atrage tocmai printr-o ambiguitate ce lasa loc de interpretari cu final catastrofal. Dupa cat de des e vehiculata fraza asta, se pare ca multi retin aceste cuvinte, de care sunt atrasi ca de un magnet, dar nu toti isi mai amintesc in ce context le-a spus Dostoievski. Cuvintele astea le-a spus marele autor ortodox , insa prin gura personajului Stavroghin din romanul Demonii. Daca decupam citatul din context si nu stim cine e Stavroghin, suntem tentati sa-l luam de bun ca doar l-a zis Dostoievski, fara sa ne mai uitam la semnificatia de dedesubt. Pt. cei care stiu cine e Stavroghin, faptul ca el l-ar alege pe Hristos si nu adevarul, e una din dilemele care-i bantuie mintea si pe care nici Dostoievski n-a dezlegat-o in roman. Stavroghin e un personaj teribil de contestat. E de notorietate publica faptul ca e un ateu fara remuscari. Si totusi ar prefera sa ramana cu Hristos. Cum spuneam , eu n-as sfatui pe nimeni sa se ghideze dupa aceste cuvinte si sa se ia dupa mintea imbibata de contradictii a paradoxalilor lui Dostoievski. Ideile lor sunt seducatoare iar daca nu le gandesti pana la capat, risti sa-ti virusezi mintea cu subtilitati care odata acceptate nu fac decat sa-ti paraziteze ''sistemul de operare''. Ce propune Stavroghin aici e o idee hazardata si absurda, as zice chiar antihristica. De ce? Pt. ca in subtilitati perfide sta viclesugul sarpelui expert in a jongla cu adevaruri injectate cu otrava. La o analiza mai de adancime, a-L prefera pe Hristos in locul Adevarului, nu e deloc o virtute. Ba din contra. Asa apar si asa se mentin sectele. Daca te uiti bine, ideea are doua puncte coincidente, sinonime dar despartite brutal, obligate sa fie incompatibile: Hristos si Adevarul "Daca s-ar demonstra ca Hristos nu e Adevarul, as ramane cu Hristos, nu cu Adevarul". Ipoteza de la care pleaca Stavroghin e falsa din start si nu poate duce decat la un cortegiu de falsuri. Demonul necredintei ce-l bantuie, insinueaza perfid prin gura lui Stavroghin o ruptura care in realitate nu exista, o incompatibilitate fortata, obligatorie. Un Hristos in care n-ar fi Adevarul si care n-ar fi Adevarul, acela va inceta sa mai fie Hristos-Fiul lui Dumnezeu. Ar fi un lowercase hristos. Sunt destui hristosi mincinosi in lume. Demonul din mintea lui Stavroghin propune unul in plus. Sa fie identic cu Hristos dar neadevarat. Pt. un credincios e inadmisibila existenta unui Dumnezeu al neadevarului. Prin insasi dumnezeirea Lui, Hristos nu poate sa nu fie in Adevar. E ca si cum ar zice cineva: ‘’daca s-ar demonstra ca lumina poate fi separata de soare, as prefera soarele’’. Si inca printr-o operatie matematica! E o imposibilitate ontologica si logica sa separi disjunct soarele de lumina si Adevarul de Hristos. A accepta un Hristos al neadevarului e echivalent cu a accepta erezia de bunavoie si nesilit de nimeni. Stavroghin e un personaj coplesit pana in maduva oaselor de negatii. In mintea lui de nihilist, Hristos si Adevarul nu se intalnesc niciodata, tocmai pt. ca necredinta ii largeste ruptura, scindarea launtrica intre minte si inima. Pt. el, Hristos e un personaj acceptat cu inima dar respins de ratiune, un personaj demn de iubit si luat ca exemplu de vietuire dar imposibil de crezut rational ca e Dumnezeu Atotputernic. Prin urmare, Hristosul cu care ar ramane Stavroghin e si el un hristos scindat, incomplet, un fals, un Mesia iluzoriu de tip Fata Morgana, o iluzie perceptibila in stari alterate de constiinta. Iar constiinta lui Stavroghin e intr-adevar alterata de prezenta duhurilor intunericului care i s-au strecurat treptat in suflet prin fisura creata de necredinta. Stavroghin pare intr-adevar, prin aceste cuvinte, un nobil fidel care a ramas credincios suveranului sau detronat. Tocmai pe capcana asta mizeaza demonul care i-a insuflat ideile. Se poate sa fie vorba de acel mecanism psihologic, prin care in general, omul empatizeaza cu victima, cu suveranul detronat. In mintea scindata a lui Stavroghin, Hristos e doar omul-victima de pe Cruce cu care empatizeaza, nu si omul-Dumnezeu, Cel ce a despecetluit din interior mormantul. De aceea, pt. mine, fraza lui Stavroghin e inacceptabila ca marturisire de credinta. Hristos nu are cum sa fie scindat de Adevar iar ideea unui Hristos in afara Adevarului ar fi o farsa sinistra. scuze daca postarea e prea lunga Hristos Domnul sa ne lumineze pe toti! |
...''nu voi m-ati ales pe Mine,ci Eu v-am ales pe voi...''
*lacas*
Lumina sufletului meu din cer la inima' rasbate, cand capul aplecat desparte credinta vie-n Dumnezeu, de partea lumii desfatate. Si-n abisul ce ma' strabate credinta-i lacrima' aparte, prin glasul ei aduc 'n fapte iubirea si credinta-n Dumnezeu, lumina sufletului meu. Mi-i zid ghenunchii 'ntre moarte si adevarul Tau Hristoase cand inima-i lacas de astre, si-n ruga catre Bunul Dumnezeu fii Tu...lumina sufletului meu. ...asa ma' vad eu in lumina Domnului Nostru Iisus Hristos. ...'' odata' o fata' cu mare evlavie la Maica Domnului si cu frica' de Dumnezeu, se ruga la icoana Maicii Domnului...<Preacurata' arata'te a-mi fi Mama'..si auzi o voce care-i spuse...''arata'te a-mi fi fiica' > '' Draga noastra' sora' Laura,daca'-mi permiti sa'-ti spun asa, si eu ma' bucur de ce ai "deschis " prin cuvintele tale,Binecuvantate de Dumnezeu.Multe voci se aud a spune..DA,DA...dar putini sunt cei alesi,multi doresc sau cred ca' sunt exact asa cum vrea Hristos sa' fie,dar se-nseala' in "caii'' lor...''oare cei care au chemarea Muntelui,nu trebuie ca sa'-l si urce !!?'' Doamne ajuta', si sa' mai auzim de tine in Domnul... |
Citat:
Domnul sa te binecuvinteze.Amin. |
Titlul acestui topic ar trebui sa fie intrebarea noastra zilnica. Cu Hristos nu trebuie sa te unesti din cand in cand, ci zilnic.
|
..voi zice Domnului,sprijinitorul meu si scaparea mea esti..
Citat:
|
Mulțumesc pentru răspuns
Citat:
Dumnezeu să fie cu tine! Hristos în mijlocul nostru! |
Pentru delia31
Doamne ajută!
Dragă soră întru Hristos, În primul rând, îți mulțumesc mult pentru mesaj. :) Ți-am mai scris un răspuns lung și... nu știu de ce, observ că nu s-a afișat. :) De aceea, încerc să reiau, pe scurt, ceea ce ți-am scris în primul mesaj. Sincer, nu știam în ce context a fost rostită fraza lui Dostoievski și nici nu mă gândisem să o supun unei analize literare și filosofice profunde, așa cum ai reușit tu... Eu am aflat-o dintr-un manual de religie, atunci când eram în clasa a XI-a și, ulterior, am găsit-o în scrierile părintelui Nicolae Steinhardt care, cu siguranță, a preluat-o și a înțeles-o tot în sensul unei mărturisiri de credință și încredere necondiționată în Domnul Iisus Hristos - "Calea, Adevărul și Viața" (Ioan14, 6). Neștiind contextul în care personajul dostoievskian a rostit aceste cuvinte, le interpretam astfel: Domnul nostru Iisus Hristos este, cu certitudine, Adevărul absolut (cf. Ioan 14, 6) și, chiar dacă, în aparență, acest Adevăr personal nu ar mai putea fi mărturisit și propovăduit prin argumente raționale, El ar trebui primit prin credință necondiționată. Cu alte cuvinte, chiar dacă "înțelepciunea acestui veac" - pe care "Apostolul neamurilor" o socotește a fi "nebunie înaintea lui Dumnezeu" (I Corinteni 1) - ar oferi suficiente argumente prin care adevărul revelat ar putea fi combătut, datoria noastră ar fi aceea de a-I rămâne fideli Celui Care, depășind capacitatea de înțelegere a rațiunii noastre, rămâne veșnic viu și adevărat. Este, așa cum scriai în comentariul tău, o imposibilitate ontologică și logică a susține că soarele este separat de lumină. Adevărat! Cu toate acestea, dacă noi, asemănându-ne personajelor lui Platon din "Mitul peșterii", am fi constrânși să trăim într-un loc în care am avea drept unică sursă de lumină flacăra palidă a unei lumânări, rațiunea noastră limitată și însetată de perfecțiune în același timp ar fi ispitită să creadă că soarele nici nu există... sau nu-și revarsă lumina pe pământ. În acest caz, pentru a nu ne îndepărta de adevăr, ar trebui să credem, contrar concluziilor dobândite prin simțuri și prin cugetare, faptul că existența luminii solare este o realitate, chiar dacă nouă ne este imposibil să o percepem. Atunci, am putea spune: chiar dacă pentru mine soarele nu există și nu are nicio legătură cu lumina (pentru că ideea de lumină o asociez cu unica realitate accesibilă simțurilor mele - flacăra lumânării), totuși trebuie să accept, să-mi însușesc printr-o credință suprarațională adevărul că soarele este sursa luminii de pe pământ. În sensul acesta interpretam și citatul lui Dostoievski pe care-l comentăm și gândeam, cu bucurie, că niciun obstacol - în aparență invincibil - născocit de rațiunea omenească nu va putea zdruncina credința noastră, a celor cărora prin har ni s-a dăruit capacitatea de a deține certitudinea faptului că Hristos este Însuși Adevărul. :) Cred că tot astfel a fost înțeles citatul și de către autorul "Jurnalului fericirii" care, în eseul "Crez ortodox" din colecția de predici "Dăruind vei dobândi", îl reformula așa: "...măcar de-ar fi adevărul altceva decât Hristos, eu tot voi rămâne, orice s-ar întâmpla, cu Hristos". Dostoievski este un scriitor creștin care încearcă să-L mărturisească pe Hristos chiar și prin replicile și faptele personajelor negative din scrierile sale... fapt ce mă conduce la ideea că, punându-l pe Stavroghin să rostească această replică celebră, autorul vrea să transmită mesajul că în inima oricărei ființe umane - chiar și-n sufletul celui mai vehement ateu - există setea de credință, dorul după Dumnezeu, nevoia de a I se închina lui Hristos. Poate că tocmai de aceea Stavroghin, copleșit de povara incertitudinii, a exclamat, într-o sforțare disperată de a-și învinge deznădejdea, că și dacă gândurile de necredință ce-i bântuiau sufletul ar fi reale, el va rămâne tot cu Hristos, Cel după Care tânjește întreaga sa ființă. Cu toate acestea, sunt de acord cu tine, de vreme ce ai citit romanul "Demonii" și poți înțelege în context mult mai bine decât mine profilul și replica personajului ateu. Îți mulțumesc mult pentru lămuriri. Dumnezeu să fie cu tine! Și să ne ajute Dumnezeu pe toți să păstrăm în inimi bucuria certitudinii că Domnul și Mântuitorul nostru Hristos este Adevărul! Laura Stifter |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ne răspunde chiar Domnul Iisus: "Precum M-a iubit pe Mine Tatăl, așa v-am iubit și Eu pe voi. Rămâneți întru iubirea Mea." (Ioan14, 9); "Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca viața sa să și-o pună pentru prietenii săi. Voi sunteți prietenii Mei, dacă faceți ceea ce vă poruncesc. De acum nu vă mai numesc slugi, că sluga nu știe ce face stăpânul său, ci v-am numit pe voi prieteni, pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu vi le-am făcut cunoscute."; "Că și Fiul Omului a venit nu ca să I se slujească, ci ca El să slujească și să-Și dea viața răscumpărare pentru mulți." :) Iată ce loc ocupăm noi în inima Domnului nostru Iisus Hristos. Iubirea lui Hristos "cea mai presus de cunoștință" față de noi este infinită... mai puternică decât moartea și decât întunericul cel veșnic al Iadului, de vreme ce Mântuitorul, întrupându-Se pentru mântuirea noastră, a devenit Om asemenea nouă, S-a sacrificat pentru noi și a coborât în Iad pentru a elibera sufletele noastre de robia păcatului și a pierderii comuniunii cu Dumnezeu. Slavă lui Hristos, Dumnezeul nostru, pentru dragostea Sa față de noi, pentru binefacerile pe care cu nemărginită iubire le-a revărsat asupra noastră! |
Ce loc ocupăm în inima Mântuitorului?
Ioan 15, 9-17:9.Precum M-a iubit pe Mine Tatăl, așa v-am iubit și Eu pe voi; rămâneți întru iubirea Mea. 10.Dacă păziți poruncile Mele, veți rămâne întru iubirea Mea după cum și Eu am păzit poruncile Tatălui Meu și rămân întru iubirea Lui. 11.Acestea vi le-am spus, ca bucuria Mea să fie în voi și ca bucuria voastră să fie deplină. 12.Aceasta este porunca Mea: să vă iubiți unul pe altul, precum v-am iubit Eu. 13.Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l pună pentru prietenii săi. 14.Voi sunteți prietenii Mei, dacă faceți ceea ce vă poruncesc. 15.De acum nu vă mai zic slugi, că sluga nu știe ce face stăpânul său, ci v-am numit pe voi prieteni, pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu vi le-am făcut cunoscute. 16.Nu voi M-ați ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi și v-am rânduit să mergeți și roadă să aduceți, și roada voastră să rămână, ca Tatăl să vă dea orice-I veți cere în numele Meu. 17.Aceasta vă poruncesc: să vă iubiți unul pe altul.
|
Tot despre dragostea divină
Romani 8, 28-39:
28.Și știm că Dumnezeu toate le lucrează spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, al celor care sunt chemați după voia Lui; 29.Căci pe cei pe care i-a cunoscut mai înainte, mai înainte i-a și hotărât să fie asemenea chipului Fiului Său, ca El să fie întâi născut între mulți frați. 30.Iar pe care i-a hotărât mai înainte, pe aceștia i-a și chemat; și pe care i-a chemat, pe aceștia i-a și îndreptat; iar pe care i-a îndreptat, pe aceștia i-a și mărit. 31.Ce vom zice deci la acestea? Dacă Dumnezeu e pentru noi, cine este împotriva noastră? 32.El, Care pe Însuși Fiul Său nu L-a cruțat, ci L-a dat morții, pentru noi toți, cum nu ne va da, oare, toate împreună cu El? 33.Cine va ridica pâră împotriva aleșilor lui Dumnezeu? Dumnezeu este Cel ce îndreptează; 34.Cine este Cel ce osândește? Hristos, Cel ce a murit, și mai ales Cel ce a înviat, Care și este de-a dreapta lui Dumnezeu, Care mijlocește pentru noi! 35.Cine ne va despărți pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul, sau strâmtorarea, sau prigoana, sau foametea, sau lipsa de îmbrăcăminte, sau primejdia, sau sabia? 36.Precum este scris: "Pentru Tine suntem omorâți toată ziua, socotiți am fost ca niște oi de junghiere". 37.Dar în toate acestea suntem mai mult decât biruitori, prin Acela Care ne-a iubit. 38.Căci sunt încredințat că nici moartea, nici viața, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, 39.Nici înălțimea, nici adâncul și nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru. Doamne ajută! |
Propovaduirea Crucii de catre Apostolul Pavel
Am citit recent cateva materiale,plus cateva ganduri personale pe acesta tema, in legatura stransa cu tema topicului.Voi parafraza asa ca cine doreste ii dau si sursele.As dori ca acesta postare a mea sa fie pentru un suflet mare,de aici de pe forum,care eu cred ca traieste in dragostea Lui si care pe mine m-a ajutat mult,fara sa ii cer asta si fara sa ceara ceva in schimb.Ii multumesc din suflet.
Pavel nu a rostit niciodata o prelegere.El a predicat.Toata cultura vasta a acestui om al lui Dumnezeu,intreaga lui cunostiinta adanca,toate au fost abandonate pentru o singura cauza,un singur lucru despre cu care sa stea in fata oricui: ,,In ce ma priveste, departe de mine gandul sa ma laud cu altceva decat cu crucea Domnului nostru Isus Hristos, prin care lumea este rastignita fata de mine, si eu fata de lume!"(Galateni 6:14). Mereu a predicat despre asta,nu a dorit niciodata sa isi duca auditoriul spre culmile cunoasterii intelectuale ci spre mantuire.Si insista cu acest lucru,pe care l-a pus mereu in centrul invataturii sale apostolice fara putiinta de tagada: ,,Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva decat pe Isus Hristos, si pe El rastignit"(I Corinteni 2:2).Propovaduirea Crucii de catre Apostolul Pavel.Motivatia apostolului a fost clara:cei care ascultau trebuiau sa inteleaga ca acesta propovaduire a Crucii se facea intr-un scop precis: ,,Cine seamana in firea lui pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea; dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul viata vesnica"(Galateni 6:8). Un comentator spunea ca in momentele cand multimea urla,solicitand ca Hristos sa fie rastignit, motivatia acestei uri inexplicabile era cea descrisa in Luca 19:10 ,,Pentru ca Fiul omului a venit sa caute si sa mantuiasca ce era pierdut.".Suna inexplicabil,nu-i asa?Sa-l urasti pe cel venit sa te salveze.Insa acesta este nebunia Crucii propovaduita de Pavel.Paradoxul este ca acel scop al Mantuitorului era cea mai mare jignire pentru omul firesc,pacatos si orb.Nimeni nu vrea sa accepte ca este pierdut,mandria sarpelui curge inca fierbinte prin noi.Si nu pierduti oricum ci pierduti in asa mod incat sa aiba nevoie de a fi salvati.Prezenta Fiului lui Dumnezeu in acesta lume a fost o condamnare a noastra,a fiecaruia.Daca nu ar fi existat pacat nici EL nu ar fi trebuit sa vina.Dar,cum spune Pavel,nu este nimeni fara de pacat si EL trebuia sa vina si tocmai prezenta Lui demonstreaza si dragostea Celui de Sus dar si condamnarea in care ne gaseam. Cand Hristos era rastignit Pavel nu era converit.Hristos insa il iubise si pe el,ca si pe noi,din vesnicie.Nu a asteptat ca Pavel sa se converteasca,s-a dus pe Cruce stiind ca unul precum Pavel va fi mai intai un prigonitor.Dar l-a iubit si pe el si s-a dus,nu si-a conditionat sacrificiul.L-a facut inainte sa-i cerem noi asta sau macar sa realizam ca este un miracol neinchipuit,cum spunea un poet ,,Nemuritorul moare".Asta s-a intimplat,acesta nebunie la adresa ratiunii.Efectul acestor aspecte,a lui Hristos rastignit,il explica Pavel grandios,cutremurator: ,,Dar acum s-a aratat o neprihanire pe care o da Dumnezeu, fara lege - despre ea marturisesc Legea si Prorocii - si anume, neprihanirea data de Dumnezeu, care vine prin credinta in Isus Hristos, pentru toti si peste toti cei ce cred in El. Nu este nicio deosebire. Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu. Si sunt socotiti neprihaniti, fara plata, prin harul Sau, prin rascumpararea care este in Hristos Isus."(Romani 3:21-23). Ce crestin,cand citeste aceste lucruri,ce om,nu isi ridica capul din disperare privind la Cel de pe Cruce?Cineva,in trecut spunea ,,Incredibila dragoste.Cum este posibil ca Tu,Dumnezeu meu,sa mori pentru mine?".Noi nu facem coroane din spini,dar sa le mai si purtam.Consideram ca notiunea de coroana este incompatibila cu spinul.Dar nu este, in acesta propovaduire a Crucii de catre Pavel. Pe Cruce vezi pe cineva care nu a pacatuit niciodata,care a ascultat fara a gresi de Tatal ceresc,care nu a facut nici un rau,care este neprihanit si curat.Fara de pacat.Singurul neprihanit absolut care este pedepsit.Acest om preacurat moare pentru ticalosi si pierduti.EL,care din vesnicie a privit la fata Tatalui,Fiul din eternitate,care aici,printre noi,l-a ascultat purtand pacatele noastre,EL care s-a rugat si a suferit,care a salvat,este pe cruce.Acolo l-a dus drumul Sau si desi stia asta a mers pana la capat. Acest Fiu al Slavei moare precum un om,singur,in durere,in timp ce altii ii strigau: "Pe altii i-a mantuit, iar pe Sine nu Se poate mantui!"(Matei 27:42).In timp ce EL murea pentru noi,in timp ce pacatele noastre il strapungeau,ei spuneau ca nu se poate mantui pe sine.Ce nebunie a Crucii.EL tocmai pentru ei murea si ei credeau ca nu se poate salva pe EL. Dar nu pe EL doare sa se salveze ci pe noi.Cel ce putea vindeca boala si invia mortii nu s-a coborat de pe Cruce.Cel care era viata murea.Prin sangele Lui am fost curatiti.Si aici Pavel se ridica in fata noastra,precum intr-un areopag etern si spune clar,plin de adevarata bucurie crestina,de speranta noastra,acele cuvinte pe care zi de zi ar trebui sa le citim si sa ne bucuram,indiferent ce ni-se intimpla: ,,Dar Dumnezeu Isi arata dragostea fata de noi prin faptul ca, pe cand eram noi inca pacatosi, Hristos a murit pentru noi. Deci cu atat mai mult acum, cand suntem socotiti neprihaniti, prin sangele Lui, vom fi mantuiti prin El de mania lui Dumnezeu. Caci, daca atunci cand eram vrajmasi, am fost impacati cu Dumnezeu, prin moartea Fiului Sau, cu mult mai mult acum, cand suntem impacati cu El, vom fi mantuiti prin viata Lui. Si nu numai atat, dar ne si bucuram in Dumnezeu, prin Domnul nostru Isus Hristos, prin care am capatat impacarea." (Epistola catre Romani 5:8-11). Apostolul Pavel a fost invinuit tocmai de acesta propovaduire,a nebunie Crucii.Unii o considerau o nebunie,altii un prilej de poticnire dar,dupa cum spune Apostolul ,,Caci intrucat lumea, cu intelepciunea ei, n-a cunoscut pe Dumnezeu in intelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a gasit cu cale sa mantuiasca pe credinciosi prin nebunia propovaduirii crucii".Motivatia lui Pavel a fost simpla,din momentul in care a crezut.A inteles ca marea dragostea este sa renunti la tine pentru EL.Sa-l lasi pe EL sa traiasca in tine.Exemplul si invatatura lui Pavel transmisa catre noi. Mantuitorul a spus: "Daca voieste cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea si sa Ma urmeze.". Apostolul Pavel a raspuns: ,,Am fost rastignit impreuna cu Hristos, si traiesc… dar nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine. Si viata, pe care o traiesc acum in trup, o traiesc in credinta in Fiul lui Dumnezeu care m-a iubit si S-a dat pe Sine insusi pentru mine". |
Citat:
Dumnezeu să fie cu tine! Cu respect, Laura Stifter |
Scotland The Brave, este ATAT de adevarata postarea ta! Atat de adevarata! Nu pot sa-ti spun decat ca iti multumesc ca ai oferit aceste cuvinte tuturor, postand.
Cand Culianul vorbea despre smerenie, imi venea sa-i scriu ca smerenia e cu mult mai mult de atat, e atunci cand te dai tu la o parte si il lasi pe Dumnezeu in locul tau. Dar nu stiam sa exprim in cuvinte, atat de bine, asa cum ai exprimat tu: Citat:
--------- La fel, cand Florin dadea exemplul celor scrise de Sfintii Parinti despre iad, ma gandeam cu uimire, oare de ce nu ne dam noi seama ca iubind pacatul, cumva traim starea de iad, traim in iad, inca de pe acum, din timpul vietii din aceasta lume si ca numai Hristos, dragostea Lui Hristos (in masura in care o dorim si acceptam, o primim, nu alegem noi sa ne departam de ea prin pacat/iubirea pacatului), ne poate ridica din aceasta stare si sa traim in dragostea Lui, tot inca din aceasta viata. Dar iarasi ai spus-o mai bine decat as fi putut-o exprima eu: Citat:
Spune-mi te rog de unde ai gasit ceea ce ai scris (care sint sursele despre care vorbesti)? Of, pe noi cei pacatosi, numai mila Lui Dumnezeu ne mai scapa. Sa i-o cerem, sa i-o cersim, rugandu-ne. |
Despre iubirea lui Hristos și nerecunoștința noastră
Dragi frați creștini,
Am bucuria să public aici un text minunat al Sfântului Ioan Gură de Aur, care... nu mai are nevoie de niciun comentariu din partea mea. :) Să dea Domnul să vă fie de folos și să vă întărească în dragostea față de Mântuitorul nostru! Textul este un fragment din Omilia V a Sf. Ioan Gură d e Aur la Epistola către Romani a Sf. Ap. Pavel, iar online poate fi găsit pe site-ul www.ioanguradeaur.ro " Dacă am iubi pe Hristos, precum ar trebui să-L iubim, am ști că este mai rău decât gheena de a supăra pe Cel iubit, și fiindcă nu-L iubim, de aceea nici nu știm mărimea pedepsei. Aceasta este cauza pentru care eu plâng și jelesc, căci [COLOR=#0000ff]ce nu a făcut Dumnezeu ca să fie iubit de noi?[/COLOR] Ce mijloc n-a întrebuințat? Ce n-a trecut cu vederea? L-am batjocorit fără ca El să ne nedreptățească cu ceva, ci din contră, bine facându-ne și încărcându-ne cu mii de bunătăți; am fugit de El, îndemnându-ne și ispitindu-ne în toate părțile, și nici așa încă nu ne-a pedepsit, ci [COLOR=#0000ff]a alergat însuși El, și ne-a prins fugind, dar noi ne-am smucit din brațele Sale și am trecut în acelea ale diavolului;[/COLOR] și nici așa El nu S-a depărtat cu totul de noi, ci a trimis ca să ne roage mulțime de prooroci, de îngeri și de patriarhi, dar noi nu numai că nu am primit solia, dar am și batjocorit pe trimiși. http://www.razbointrucuvant.ro/wp-co...d_shepherd.jpgDar El nici pentru aceasta nu ne-a urât, ci ca pe niște iubiți disprețuitori, pe toți ne-a ocolit, stând de vorbă cu Ieremia și Miheia, în cer și pe pământ, nu ca să ne aducă vreo supărare, ci pentru ca să arate motivul celor făcute de El, și [COLOR=#000000]împreună cu proorocii [/COLOR][COLOR=#ff0000]chiar El să Se apropie de cei ce-L disprețuiau, gata de a le da lor răspuns, și cerând de a sta pe-ndelete de vorbă cu toți și cu fiecare în parte, ca să poată atrage la El, prin vorbă, chiar și pe cei surzi.[/COLOR] „Poporul Meu! Ce ți-am făcut și cu ce te-am împovărat? Răspunde-Mi!” (Miheia 6, 3) – și după toate acestea, vai nouă, am ucis pe prooroci, i-am bătut cu pietre și am făcut alte și alte nenumărate rele! Dar ce face El și după toate acestea? N-a mai trimis nici prooroci, nici îngeri, nici patriarhi, ci ni L-a trimis pe Însuși Fiul Său! Venind Fiul Său, a fost și El omorât; dar nici așa nu I s-a stins dragostea de noi, ci încă mai mult I s-a aprins, căci stăruie necontenit a-i chema pe toți la El, și se roagă, și face totul, chiar și după uciderea Fiului Său, numai ca să-i apropie de El. Pavel strigă, zicând: „În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. [COLOR=#ff0000]Vă rugăm, în numele lui Iisus Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!”[/COLOR] (II Corinteni 5, 6), dar nimic din acestea nu ne-au împăcat. Lucru minunat că nici așa nu ne-a părăsit, ci stăruie mereu amenințându-ne chiar cu gheena, dar și fagăduindu-ne împărăția cerurilor, ca măcar cu acest mod să poată atrage la El, și noi încă suntem nepăsători. [COLOR=#ff0000]Dar ce poate fi mai rău decât această sălbăticie? Dacă ar face un om ceea ce face Dumnezeu, oare nu am fi devenit demult robii lui? Și pe Dumnezeu, Care face așa, Îl disprețuim?![/COLOR][COLOR=#ff0000][/COLOR][COLOR=#ff0000]O, ce trândăvie! O, ce nerecunoștință! Noi care veșnic trăim în viclenii și păcate, chiar de am face vreodată un bine cât de mic, apoi ca și slugile cele nerecunoscătoare examinăm cu cea mai mare atenție, și cernem fapta săvârșită ca să vedem dacă are vreo plată. [/COLOR]Și cu toate acestea plata este mare, dacă nu o săvârșești cu speranța de plată, ci ca o slugă ce nu caută recunoștință. Noi trebuie să facem totul pentru Hristos, nu pentru plată, ci pentru El, căci de aceea ne-a amenințat cu gheena, de aceea ne-a și făgăduit împărăția cerurilor, ca El să fie iubit de către noi. De aceea, iubiților, [COLOR=#0000ff]să-L iubim după cum se cuvine a-L iubi[/COLOR][COLOR=#0000ff],[/COLOR] căci [COLOR=#ff0000]aceasta este plata cea mare, aceasta este împărăția și plăcerea, aceasta mulțumirea, slava și cinstea, aceasta lumina, aceasta fericirea cea mare,[/COLOR] pe care cuvântul nu o poate exprima, pe care mintea nu o poate pricepe îndeajuns. Nu știu cum am ajuns să vă țin acest discurs vrând să-i conving pe oamenii care nu disprețuiesc nici puterea nici renumele de a nu prețui, din dragoste pentru Hristos, împărăția pământească. Este adevărat că au existat bărbați generoși și mari care au ajuns și la această măsură a dragostei. Ascultă pe Petru cum se înflăcărase de dragostea Lui, și cum Îl punea mai presus de suflet, de viață, și mai presus de orice, iar când s-a Lepădat de El nu se jelea atât de pedeapsă, pe cât că s-a lepădat de Cel iubit, ceea ce era pentru el mai amar ca orice pedeapsă. Și toate acestea le arăta mai înainte de venirea Sfântului Duh, și necontenit îi sta în cale și îi zicea: „Unde Te duci?” (Ioan 13, 36); și iarăși: „Doamne, la cine ne vom duce?”(Ioan 6, 68), sau: „Doamne, cu Tine sunt gata să merg și în temniță, și la moarte” (Luca 22, 33). Astfel, [COLOR=#ff0000]pentru ei Hristos era totul,[/COLOR] [COLOR=#ff0000]și înaintea iubitului lor nu ar fi preferat ei nici cerul, nici împărăția cerurilor[/COLOR]. Zic ei [COLOR=#ff0000]„Tu îmi ești îndeajuns în locul tuturor acelora”[/COLOR]. Și de ce te minunezi că Petru astfel se găsea față de Hristos? Ascultă și pe profetul care spune: „Că pe cine am eu în cer afară de Tine? Și afară de Tine, ce am dorit pe pământ?” (Psalmii 72, 24), adică „nu doresc nimic din cele de sus, nici din cele de jos, decât numai pe Tine”. http://www.razbointrucuvant.ro/wp-co.../Golgothas.jpgAceasta este dragostea cea adevărată, aceasta iubire înflăcărată se numește. [COLOR=#ff0000]Dacă noi am iubi în acest mod, apoi nu numai cele prezente, dar chiar și cele viitoare nu le vom băga de seamă față de această dragoste, și dezmierdându-ne cu ea, vom scoate de aici împărăția cerurilor. Și cum va fi aceasta[/COLOR]? Să ne gândim mai întâi de câte ori Îl batjocorim chiar după miile de bunătăți, și cum El încă ne mângâie, de câte ori fugim de El, și totuși nu ne trece cu vederea, ci ne apucă și ne atrage la El. Dacă toate acestea le gândim, vom putea desigur să aprindem în noi acea poftă și acea dragoste către El. Dacă un om de rând ar iubi astfel pe împărat, oare acesta nu s-ar îmblânzi și umili de măreția dragostei? Eu cred că da, și încă foarte mult. Cân[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]http://www.razbointrucuvant.ro/wp-co...s-Mirele-1.jpg[/COLOR][/COLOR]d însă aici se petrece din contră, căci frumusețea, slava și bogăția celui iubit es[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][/COLOR][/COLOR]te nemăsurată și neștiută, iar din partea noastră îi dăm numai dispreț, cum nu vom fi vredn[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][/COLOR][/COLOR]ici de cea mai grea pedeapsă, de vreme ce fiind atât de înjositori și netrebnici, și totuși iubiți de marele și minunatul Mântuitor, noi disprețuim iubirea Lui? El nu are nevoie de dragostea noastră, și totuși nici așa nu încetează de a ne iubi; în schimb [COLOR=#ff0000]noi avem mare nevoie de dragostea Lui,[/COLOR] dar cu toate astea preferăm banii, prietenia oamenilor, liniștea trupească, slava și stăpânirea[COLOR=#ff0000],[/COLOR] [COLOR=#ff0000]în locul Lui, care nimic n-a preferat în locul nostru.[/COLOR] Un singur Fiu a avut, pe Unul-Născ[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][/COLOR][/COLOR]ut al Său, și nici pe Acesta nu L-a cruțat pentru noi, iar noi multe preferăm înaintea Lui. Apoi nu pe drept cuvânt ne amenință cu gheena și cu osânda, chiar de ar fi aceasta de două, de trei sau de o mie de ori mai mare decât este? [COLOR=#ff0000]Ce am putea sp[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]une, când noi preferăm poruncile lui Satana înaintea poruncilor lui Hristos, înaintea legilor Lui, și ne batem joc de mântuirea noastră, căci preferăm lucrurile cele rele înaintea Celui ce a pătimit toate pentru noi? [COLOR=#ff0000]De ce iertare sunt oare vrednice toate acestea? De nici una. [/COLOR][/COLOR] [COLOR=#ff0000]Deci să ne oprim de a ne mai arunca singuri în prăpastie; să ne trezim și, gândindu-ne la toate acestea, să-I înălțăm slavă Lui prin fapte, căci nu-i de ajuns numai prin vorbe,[/COLOR] ca astfel să ne bucurăm și noi de slava și puterea Lui, căreia fie cu toții a ne învrednici, prin harul și iubirea de oameni a Domnului nostru Iisus Hristos, prin Care și cu Care se cuvine slavă Tatălui și Sfântului Duh, în vecii vecilor. Amin." Pace și bucurie tuturor! Cu respect, A voastră soră întru Hristos, Laura Stifter |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:34:14. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.