![]() |
Revenirea DOMNULUI si INVIEREA - adevarata noastra nadejde
Toata Scriptura (inclusiv Vechiul Testament) si Crezul vorbesc despre INVIERE. Cum ne manifestam credinta in revenirea Domnului si invierea mortilor?
|
Citat:
1. Asteptand pregatiti. "Voi, fiți gata" ne indemna si Mantuitorul. Credinciosul trebuie sa traiasca in fiecare zi asteptand venirea Domnului. Vorbele lui, faptele lui, gandurile lui, purtarea sfântă și evlavioasă arata ca el isi asteapta Mirele ceresc. Daca din nebagare de seama pacatuieste, va alerga repede la Dumnezeu si se va marturisi Lui. Dar dorintele crestinului vor fi mereu indreptate spre a placea Domnului si a implini Cuvantul Sau. Venirea Domnului il va gasi pe adevaratul crestin asteptand pregatit. 2. Grabind venirea Domnului. Dintr-un punct de vedere crestinul poate grabi venirea Domnului. Cum? Atunci cand ni se vorbeste despre venirea Domnului sunt aratate multe semne prevestitoare: cutremure, razboaie, smintiri, racirea dragostei multora, profeti si hristosi mincinosi, persecutii pana la martiraj, si altele inca. Dar Domnul ne da un indiciu: sfârșitul tot nu va fi atunci Matei 24:6 Apoi da un semn si spune despre el: Cand se va implini acest semn, atunci va fi sfarsitul. Semnul este: Evanghelia va fi vestita in toata lumea spre marturie tuturor neamurilor. Matei 24:14. De aceea slujirea misionara este de importanta cruciala. Domnul Isus va veni doar atunci cand Biserica Sa isi va implini mandatul de a duce Evanghelia tuturor neamurilor. Adica tuturor grupurilor etnice de pe pamant. Noi putem grabi venirea Mirelui nostru mergand in misiune la triburile neevanghelizate si ducandu-le Evanghelia. Credinta in revenirea Domnului se manifesta prin asteptarea si grabirea venirii Lui. |
partea cu asteptarea am inteles-o dar de ce trebuie sa si grabim lucrurile? care e partea cu graba?:106:
|
Citat:
Dar, credinta in INVIEREA care va fi la revenirea Domnului, cum ne-o exprimam sau manifestam? Mai credem cu adevarat in INVIERE? |
Citat:
Acum, omeneste vorbind, dumneata nu ai vrea sa grabesti (daca ai putea) schimbarea acestei lumi plina de ticalosie si suferinta cu una mult mai buna? |
Ne-o manifestam prin smerenie, blandete si bunatate catre frati si slavind Sfant Numele Domnului in tot veacul.
Credem dar nu intotdeauna, tinem mintea-n iad si nu deznadajduim. |
Citat:
Dar este si un argument mai personal: mi-e dor sa vina Domnul, sa-L vedem, sa fim cu El pentru o vesnicie. Imi doresc ca El sa vina cat mai curand. (Doamne iarta-ma ca nu-i chiar asa, dar Tu stii ca asa as dori sa fie!) Și Duhul și mireasa zic: Vino. Și cel ce aude să zică: Vino. Amin! Vino, Doamne Iisuse! e penultimul verset al Bibliei si rugaciunea tuturor sfintilor. Mie mi se pare corect sa ne dorim sa grabim venirea Domnului. O mireasa care nu si-ar dori ca mirele ei sa vina mai degraba, mie imi trezeste mirarea. Sa zica de exemplu: " - Ce atata graba, ce are daca vine mirele meu peste vreo cinci ani?" Cam asta era ideea cu "grabitul". Nu am scris cu judecata. Scriu cum mi se pare corect sa fie. Eu de multe ori ma trezesc ca nu il astept cu dor pe Mirele meu dar imi doresc sa fiu tot mai mult in aceasta stare de asteptare plina de dor. |
Citat:
Dar, sa ne referim exact la INVIEREA mortilor fagaduita de Domnul Iisus La revenirea Sa. Dvs. credeti (aveti nadejdea) in invierea celor dragi care au murit? |
Citat:
|
Citat:
Cred ca neintelegerea mea vine din faptul ca impartim idei diferite asupra credintei. Personal imi este frica de venirea Sa pt ca nu sunt pregatita pt judecata...si pt o judecata civila trebuie sa fii pregatit cu atat mai mult cand v-a fi judecata finala. |
Citat:
Nici eu nu sunt pregatit pentru judecata. Nu cred ca exista vreun om care ar putea fi pregatit daca n-ar fi mila si harul si indurarea lui Dumnezeu. Cred ca tot ceea ce pot face este sa ma incred in Harul Domnului si sa imi dau toate silintele sa implinesc poruncile lui. Fac aceasta cu bucurie si cu nadejde. Apreciez grija dumneavoastra si chiar "frica". Aceasta ne poate fi o buna motivatie in a nu-L intrista. |
Citat:
Prezenta Lui este si astazi simtita in biserica. A promis ca va fi cu noi in toate zilele pana la sfarsitul veacului. Ne impartasim cu El la Cina Domnului. Dar cand va veni si il vom vedea va fi diferit. Asa cred. Dupa cum spunea poetul: Aș privi din zori în zori toate văile cu flori. Aș privi și-aș strânge-n piept tot ce-i tainic și-nțelept... Tot noianul zorilor, tot focul bujorilor, tot suspinul crinilor din umbra grădinilor, tot seninul zărilor, tot argintul mărilor, toată slava stelelor ce dă farmec nopților! Și când vine-o iarnă grea, troienind cărarea mea, lângă Domnul am și-atunci tot ce-i mai frumos în lunci... Dar când Domnul va veni și în ochi mă va privi, nu voi mai vedea atunci nici cărări, nici văi, nici lunci... Nici noianul zorilor, nici focul bujorilor, nici suspinul crinilor din umbra grădinilor, nici seninul zărilor, nici argintul mărilor și nici stelele de sus. Numai fața lui Isus! Costache Ioanid Fiindca sunteti in sabat iti dau si melodia: http://www.youtube.com/watch?v=LdAZ1HvycB0 . |
Citat:
Si Sfantul Apostol Pavel credea ca Domnul este cu noi tot timpul. Totusi, atunci cand descrie revenirea Domnului si INVIerea mortilor, sfantul Apostol spune :"si atunci vom fi totdeuna cu Domnul" (1 Tesaloniceni 4:17). De asemenea Domnul Iisus le spune ucenicilor: "Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine pentru ca acolo unde sunt Eu sa fiti si voi" (Ioan 14:3). Dvs. mai cunoasteti o alta varianta de a fi in prezenta (fizica) a Domnului, in afara de revenirea Sa si INVIEREA celor morti in credinta? |
Citat:
Azi m-ai prins intr-o pasa buna, poate altadata...:4: Hai ca iti mai dau un cantec. Despre pace de aceasta data. Asculta-l, e cu adevarat genial: Lasand ratiunea sa ne fiarba, am uitat ce-nseamna poezia... http://www.trilulilu.ro/simonapeter/ed580497a69227 |
"25. Adevărat, adevărat zic vouă, că vine ceasul și acum este, când morții vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu și cei ce vor auzi vor învia. "
De ce zice Dumnezeu Iisus Hristos ca momentul acela e acum? Poate e mai potrivit sa fiu interesat de invierea mea sufleteasca,din pacatele care in care petrec,din moartea sufleteasca in care ma aflu,decat sa astept acea inviere a trupurilor,care poate sa fie foarte bine si peste un milion de ani. |
Citat:
Asa cum m-am asteptat, chiar si umilul penticostal s-a aprins cand este vorba despre revenirea Mantuitorului si INVIERE. Este o reactie tipica a crestinilor, la fagaduintele Mantuitorului. Am observat-o la foarte multe persoane (unele de un calm si o delicatete exemplara, pana la punerea in discutie a ceea ce a promis Domnul Iisus). P.S. Totusi, puteti sa-mi raspundeti la intrebare? Mai aveti vre-o alta nadejde sa fiti in prezenta Domnului, in afara de revenirea Sa si INVIEREA mortilor? Da sau nu? Ce este asa de greu? Citat:
|
Probabil ca intrebarea s-a referit si cum vedem noi Venirea si invierea.
Pentru ca exista mai multe interpretari si posibilitati de interpertare. Crestinatatea ortodoxa cel putin dupa cum spune dogma nu vede venirea lui Iisus ca fiind similara cu venirea anterioara. Adica acum venirea este vazuta doar ca fiind o lucrare ce tine de Judecata fara sa fie implicata si o venire omeneasca. Iar despre invierea mortilor nu cunosc exact viziunea ortodoxa -oricum trebuie avuta in vedere si invierea "catre Judecata" si cele doua transe de invieri descrise in Apocalipsa. Alte interpretari includ si o aparitie fizica insa cumva care va veni din cer in timp ce noi astia mai rasariti vom fi inaltati in intimpinarea Lui "pe norii cerului, prin vazduh" (rapirea) -cu Venire fizica care nu ar atinge pamintul. -in general aceste interpretari vad invirea ca fiind o inviere direct in Imparatia lui Dumnezeu insotita de o binecuvintare prin care esti facut desavirsit arhant dotat cu toate darurile si harismele necesare. "Orice ochi il va vedea"- este interpretat ca fiind vorba despre ochii celor merituosi iar alte interpretari ca find vb despre orice om. Alte interpretari cuprind o venire trupeasca dar nu inainte de a se implini toate semnele prevestitoare venirii intre care si semnul pe cer dar si intunecarea Soarelui si a Lunii facuta rosie care va avea loc la urgia celor 3 zile de intuneric. Deocamdata un semn important prezent este venirea Iisus-ilor mincinosi. Oricum va fi o venire de asa natura incit mozaicii ramasi in viata -acel mic grup "viermisor"- sa capete credinta in El. Si nu numai - si Egiptenii si Asirienii. Fiindca aceste trei tari conform unui verset din VT se vor imfrati prin lucrarea lui Dumnezeu. Isaia 19 17. Atunci pământul lui Iuda va fi pentru Egipt înfricoșare mare; ori de câte ori i se va aminti numele; Egiptul va tremura, din pricina hotărârii luate împotriva lui de Domnul Savaot. 18. În vremea aceea, vor fi numai cinci cetăți în pământul Egiptului care vor grăi limba Canaanului și vor jura în numele Domnului Savaot; una se va numi "Cetatea Soarelui". 19. În ziua aceea, va fi un jertfelnic în mijlocul pământului Egiptului și un stâlp de pomenire la hotarul lui, pentru Domnul. 20. Acesta va fi un semn și o mărturie pentru Domnul Savaot în pământul Egiptului. Când vor striga către Domnul în strâmtorările lor, atunci El le va trimite un mântuitor și un răzbunător oare-i va mântui. 21. Domnul se va face știut în Egipt și Egiptenii vor cunoaște pe Domnul în ziua aceea. Și vor aduce arderi de tot și prinoase și vor face făgăduințe Domnului și le vor împlini. 22. Și Domnul va bate Egiptul, îl va lovi și apoi îl va vindeca. Și ei se vor întoarce la Domnul și El se va îndupleca și îi va tămădui. 23. În vremea aceea, va fi un drum din Egipt în Asiria și Asiria va merge în Egipt și Egiptul în Asiria și Egiptenii și Asirienii vor sluji pe Domnul. 24. În ziua aceea, Israel va fi al treilea în legământul cu Egiptul și cu Asiria, ca o binecuvântare în mijlocul pământului, 25. Binecuvântare a Domnului Savaot, Care zice: "Binecuvântat să fie poporul Meu, Egiptul și Asiria, lucrul mâinilor Mele și Israel, moștenirea Mea!" Infratirea lumii arabe cu cea mozaica in conditiile in care ei sa si creada deplin in Iisus presupune convertirea lor. |
Citat:
|
Citat:
El este cu noi azi in chip spiritual. Vom fi cu El si-l vom vedea in fata la revenirea Lui. Si gata. Cand sa-L vad, in sanul lui Avraam? Dar nu m-am aprins, unde ai vazut ca am luat foc? Dimpotriva, sufletul îmi este liniștit și potolit ca un copil înțărcat care stă lângă mama sa. Citat:
E dedicat doar tie...:) Citat:
Mai toate discutiile pe teme sensibile nu doar ca pot deveni cearta dar au si degenerat deja in certuri violente pe multe topice. Si eu am contribuit uneori, Domnul sa ma ierte. |
Citat:
Sfantul Apostol Pavel ne face o descriere limpede a acestui eveniment asteptat de credinciosi (inca de pe vremea Sfintilor Apostoli): "Fratilor, despre cei ce au adormit, nu voim sa fiti în nestiinta, ca sa nu va intristati, ca ceilalti, care nu au nadejde, Pentru ca de credem ca Iisus a murit si a înviat, tot asa (credem) ca Dumnezeu, pe cei adormiti întru Iisus, îi va aduce împreunã cu El. Caci aceasta va spunem, dupa cuvantul Domnului, ca noi cei vii, care vom fi ramas pana la venirea Domnului, nu vom lua inainte celor adormiti, Pentru ca Insusi Domnul, ..., Se va pogorî din cer, si cei morti întru Hristos vor învia intai, Dupã aceea, noi cei vii, care vom fi ramas, vom fi rapiti, impreuna cu ei, in nori, ca sa intampinãm pe Domnul in vazduh, si asa pururea vom fi cu Domnul. De aceea, mangaiati-va unii pe altii cu aceste cuvinte."(1 Tesaloniceni 4:13-18) Totul este foarte limpede. Iar nadejdea noastra este revenirea Mantuitorului, INVIEREA celor morti in credinta si partasia vesnica cu Domnul. Mai exista alta nadejde? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Zi și tu, ne-ar fi stat bine sa ne duelam doi neoprotestanți pe un forum ortodox? Nu-i de ajuns ca ați intrat în polemica cu fratele Scott? Ce e forumul asta? Loc sa se certe frații intre ei? Se poate??? :30: Luati exemplu de la catolici! |
Citat:
Citat:
Acum, asa ca intre frati (mai grasi sau mai slabi) despre INVIERE ce crezi? Este singura nadejde a celor morti in credinta sau mai este si alta nadejde? |
Citat:
Oare chiar așa să fie? |
Citat:
|
Citat:
Ca sa revenim la subiect, nu ar strica sa-ti spui parerea despre INVIERE. Crezi in INVIERE la revenirea Domnului Iisus? Sau, ce crezi despre INVIERE si revenirea Mantuitorului? |
Citat:
|
Citat:
Dar slavă Domnului, El vrea să ne schimbe mentalitatea. Are un program special pentru asta: metanoia. |
Citat:
|
Citat:
|
Deci Iisus spune ca inca din acea vreme mortii deja invie.
Pavel si nu numai au crezut ca Iisus si probabil si ziua de apoi (Judecata) vor veni in acele vremuri. Nu stim daca ceilalti care au plecat peste mari si tari au crezut la fel. Insa cu siguranta Pavel s-a inselat -adica sa recunoastem ca dealtfel si el insusi ca noi cunoaterm doar "in parte" adica incomplet. Mai cu seama ca Pavel nu facuse parte dintre cei 12. Daca mortii deja inviau si pe atunci inseamna ca este vorba despre o inviere asemnatoare celei catre Judecata adica sa ai parte de incercari si lectii de invatat. Caci in definitiv aici pe pamint in trup omenensc se obtine desavirsirea deplina si nu dupa moarte. Iar daca pentru asta este nevoie de inca o inviere ..so be it. Apoi mai sint doua cauze pentru care e posibil ca ei sa fi crezut asa: -Iisus le-a spus ca intre ei este "cineva care chiar de ar veni Judecata nu va gusta din moarte" -lucru care probabil a fost interpretat in sensul ca Judecata va veni cit de curind si nu ca acela este desavirsit deplin incit nu mai are nevoie sa treaca prin casa mortilor (ca sa aibe de unde invia trupeste pe pamint) ci merge direct intre rindurile ingerilor.. -Apoi Isus le-a spus ca nu va trece generatia (neamul, era, semintia, leatul) pina cind El se va intoarce. Cuvintul folosit are mai multe intelesuri. Faptul ca Pavel dovedeste ca nu a inteles exact denota lipsa darului cunoasterii iar asta trebuie sa ne faca sa fim atenti in legatura cu canonizarea oricarei scrisori ca fiind revelata si nu doar inspirata. De aceea Pavel trebuie interpretat in lumina cuvintelor si revelatiilor divine si nu invers. La fel de bine e posibil sa se fi inselat cu privire si la alte specte de interpretare. De ce spun asta? Fiindca nu imi suna bine intrutotul ultima lui propozitie avind in vedere si alte elemente incluisiv profetiile din VT. Citeva versete din VT contin un mesaj catre Irsael si i se promite de catre Dumnezeu ca Domnul lui Israel (Iisus) va sta jos asezat si ii va binecuvinta, ii va albi si ii va lamuri iar apoi ei vor imparati peste toate neamurile. Pai albirea si lamurirea nu este desavisrirea deplina -"cel pacatos se va umple de vistute, cel incet la minte se va intelepti iar cei sfinti se vor sfinti si mai mult prin faptele lor." Nu scrie nicaieri ca vom fi facuti automat in citeva clipe direct desavirsiti iar asta inseamna ca imparatia sfintilor va avea loc pe pamint asa cum se arata si in Daniel si in Isaia referitor la "sfintii lui Dumnezeu" asemuiti cu un copil nascut de o femeie depre care nimeni nu a stiut ca este insarcinata. Iar vesnicia imparatiei alaturi de Hristos se obtine pe parcursul miilor de ani , vesnicie obtinuta prin desavirsirea deplina obtinuta treptat. In legatura cu grabirea venirii -Iisus le-a spus ca celor care implinesc legea si poruncile El le-a promis ca va veni si i se va arata. Asta inseamna ca unii dintre paminteni prin sfintenia lor merita sa il vada pe Iisus mai dinainte (aceasta fiind venirea ca steaua diminetii pe care putini treji o afla) iar apoi venirea negrabita va urma sa fie vazuta de orice ochi (find acum venirea ca o trimbita) vestita si auzita de toata lumea. Dealtfel si in Apocalipsa scrie despre prima (transa de) inviere cu ocazia evenimentelor Judecatii 6. Fericit și sfânt este cel ce are parte de învierea cea dintâi. Peste aceștia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoți ai lui Dumnezeu și ai lui Hristos și vor împărăți cu El mii de ani. -Fiind preoti implicit ei se afla pe pamint ca si imparatia impreuna cu El pe timpul acestor mii de ani. -Nu au parte de a doua moarte fiindca sint sau vor fi botezati. -Fericiti si sfinti pentru ca vor fi albiti si lamuriti si apoi sfintiti din ce in ce. Acestia -cei mai ales dintre ei-vor pastori neamurile cu toiag de fier si "nimeni nu va fi invatator altuia caci fiecare va sti si va cunoaste." (aparenta contradictie preoti ai lui Dumnezeu dar de la care nimeni nu va invata lucru posibil insa in conditiile in care cunoaterea spirituala este atit de bine structurata , detaliata si predata incit fiecare va putea sa isi fie siesi preot dar si celorlalti in egala masura. Adultii asadar fara exceptie vor fi teologii copiilor lor. Deci in concluize avem 4 aspecte referitoare la inviere: -Invierea care avea deja loc inca de pe vremea lui Iisus. -suprapunerea peste aceasta inviere a Invierii catre judecata -acum in veacul Judecatii (adica acum in timpurile razboaielor mondiale si ale Iisusilor mincinosi)-motiv pentru care populatia pamintului a crescut atit de mult. -Prima inviere de care vor avea parte doar cei mai rasariti si care vor tot invia apoi pe timpul milor de ani pina cind vor atinge desavirsirea necesara. -A doua inviere a celor de categorie medie "cei nedesavirsiti care mor in Domnul" care vor veni apoi abia peste miile de ani ca sa mosteneasca si ei pamintul, calauzirea si binecuvintarile de la cei dinaintea lor.. |
Citat:
Dar, noi vorbim despre INVIEREA pentru viata vesnica, pe care ne-o va da Domnul, la revenirea Sa. Citat:
Este adevarat ca Sfantul Apostol recunoaste ca "acum cunosc in parte"(1 Corinteni cap. 13). Dar, el a spus doar ceea ce a cunoscut. Citat:
Citat:
- prima INVIERE, a celor credinciosi, pentru a mosteni viata vesnica, impreuna cu Domnul; - a doua inviere, a celor necredinciosi, inviati pentru judecata si pedeapsa (nimicirea pentru totdeauna - fara posibilitatea invierii). De unde le-ati scos pe astea cu "invierea celor mai rasariti" si "invierea celor din categoria medie"? |
Citat:
|
Ce comic mi se pare:5:...sunteti 3-4 oameni care discutati pe un forum ortodox...si nici unul dintre d-voastra nu e ortodox:71:
|
Citat:
|
:105: :53:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:13:25. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.