![]() |
Aceasta taina reprezinta [color=red]"pecetea darului Sfantului Duh!"[/color]
|
asa este,si reprezinta o confirmare.am totusi o intrebare.De ce dupa taina Preotiei, si aceasta este o taine care nu o savarseste preotul, ci el doar o administreaza?astept raspunsurile voastre.
|
Cine poate fi uns cu mir si cand ? Poate cineva explica mai detaliat ? Nu am inteles aceasta asociere si anume ungere cu mir=primirea Sfantului Duh.
|
Citat:
|
Dupa primirea lui Hristos prin Botez, Tatal ne recunoaste ca fii si trimite si peste noi Sfantul Duh, ca si peste Iisus Hristos la Botez (Matei 3:16). Peste restaurarea facuta de Botez in omul cel nou, Sfanta Taina a Mirungerii da puterea de a lupta ca sa nu mai pacatuim din nou, de a ramane impacati cu Dumnezeu si de a-L pastra in noi, de a face voia Lui, caci altminteri nu ramane cu noi. Prin Mirungere se da puterea de a intrebuinta darurile Botezului sau, altfel spus, Botezul curateste vasul, iar Mirungerea asaza in el harul (Fapte 8:16).
La Botez am reprimit chipul, iar prin Mirungere se reprimeste harul, care va face lucrator acest chip prezent in puterile sufletului, pentru a ridica chipul la asemanare, dupa porunca data de Dumneze omului la zidirea lui. Mirungerea este impartasirea Duhului Sfant, caci dupa Botez nimic nu Ii mai sta in cale, fiind inlaturate cele doua cauze care ne desparteau de Dumnezeu: firea stricata si faradelegile adaugate. Ca prin Mirungere se primeste Duhul Sfant o deovedeste faptul ca pentru unii a fost insotita de puterea facerii de minuni. Daruri tainice, precum credinta, dorul de Dumnezeu, le primesc toti, dar nu toti se straduiesc sa le faca lucratoare si comoara se risipeste. "Nu fi nepasator fata de darul care este intru tine", ii spune Sfantul Apostol Pavel ucenicului sau ( I Timotei 4:14 ). Sfantul Mir trezeste la viata puterile duhovnicesti primite la Botez. Mirungerea este Cincizecimea personala a omului. Prin ea se obtine preotia generala prin care suntem primiti sa ne aducem pe noi si natura ca jertfa lui Dumnezeu ( Sfantul Chiril al Alexandriei, Sfantul Macarie Egipteanul ), de aceea, initial, mirungerea se facea de catreepiscop prin punerea mainilor, ca la intrarea incler, obicei pastrat la catolici. Cel unit virtual cu Biserica lui Hristos prin Botez se uneste acum in mod real. Desi se cere si efortul nostru pentru materializarea darurilor de la Botez, prin Mirungere se arata ca se va face si cu ajutorul Sfantului Duh. Contrar practicii Apusene, Mirungerea a fost de la inceput unita cu Botezul, de aceea Sfantul Chiril al Ierusalimului numai dupa Mirungere il numeste pe cel botezat crestin, caci odata uns devine si el asemenea lui Hristos, de unde numele de crestin. Aceasta taina tine locul punerii mainilor de catre apostoli peste cei botezati pentru a primi Duh Sfant (Fapte 8: 15-17 ). Catolicii amana "confirmarea" pana la 14 ani, desi ii impartasesc pe copii de la 7 ani. Protestantii nu mai au deloc aceasta Sfanta Taina. "Vademecum crestin ortodox - cunostinte minim necesare in lumina invataturilor Sfintilor Parinti, Tiparita cu binecuvantarea Prea Sfintitului Parinte Galaction, Episcopul Alexandriei si Teleormanului, Editura Biserica Ortodoxa". Marturisesc de pe acum ca nu raspund provocarilor sectantilor, ale caror zile pe acest forum sunt numarate. |
phradmon nu sunt sectant dar eu nu am gasit in cuvintele mentionate de tine cuvantul MIR. Exista alt cuvant pentru mir pe care il pot cauta in biblie ? Doar cuvantul ca dau search pe biblie on-line :)
|
Scuze vroiam sa spun versete :sleep:
|
Este gresit a afirma ca prin taina botezului credinciosii se unesc numai cu Hristos, iar prin taina mirungerii numai cu Sfantul Duh. Fara Sfantul Duh nu ne putem incorpora in Hristos prin taina botezului, iar Duhul pe care il primim prin taina mirungerii este cel unit cu Hristos. Nu trebuie uitat ca in fiecare taina credinciosul moare pentru o stare veche si invie in una noua.
|
Eu am cumparat mir un niste tuburi mici de la o manastire - este pacat sa ma miruiesc singur o data pe zi de exemplu?
|
Citat:
|
Citat:
|
Am observat ca se vorbeste despre "miruire" si "mirungere" ca si cum ar fi acelasi lucru.
MIRUNGEREA = una din cele 7 Sf.Taine ale Bisericii Ortodoxe care consta in ungerea cu Mirul Mare ,adica Sf.Mir care se face o data pe an de intregul Sinod al Bisericii si la care se pun pt preparare 40 de mirodenii iar slujba de sfintire este o ierurgie.Acest Sf.Mir se imparte bisericilor pt ca este folosit numai dupa Taina Botezului cand se unge noul botezat,astfel dandu- i-se pecetea Sf.Duh. MIRUIREA = este ungerea cu ulei sfintit (sfintirea se face de orice preot cu rugaciunile de rigoare)a oricarei persoane care participa la o slujba ,indiferent ca este biserica de mir sau manastire...si indiferent de tipul slujbei. CONCLUZIE : Mirungerea se face cu MIR(un preparat special facut din ulei si 40 de mirodenii sfintite de intregul Sinod al Bis in frunte cu patriarhul)si se unge imediat numai un nou botezat...iar Miruirea se face cu ulei sfintit in care se adauga sau nu diverse arome (de aceea uneori miroase frumos)si se ung toti credinciosii participanti la o slujba religioasa dupa ce aceasta s-a terminat. OBS !!!! Miruirea se mai poate face si particular de fiecare credincios ,acasa folosind acest ulei sfintit cumparat sau daruit de catre un preot(calugar)...dar numai daca are o motivatie sanatoasa (dupa ce face o rugaciune,daca are o durere corporala sau simte o ispita iar femeile sa nu fie in perioada lunara...) |
Foarte buna si la obiect diferentierea facuta. Desi "mirungerea" pare acelasi lucru cu "miruirea", pot spune ca sant doua operatiuni total diferite. Cred ca este pacat sa amestecam notiunile asa doar de dragul vorbelor. Marele Mir este impartit de episcop bisericilor pentru mirungerea copiilor o data cu taina sfantului botez. Ganditi-va ca la o viata noua, trebuie si o haina noua. Miruirea se face cu ulei sfintit la sfantul maslu sau la alte slujbe.
Oare se pot amesteca iepurii cu nutriile? |
Citat:
Gandeam ca miruirea se poate face zilnic dupa ce te-ai trezit, te-ai inchinat si ai luat anafura, ori ca pleci la drum, ori ca stai acasa. Copiii nu prea au ispite si nici dureri corporale. Nu trebuie sa fie dati cu mir? De ce femeile nu au voie in acea perioada? Doamne Ajuta |
Citat:
Nu stiu daca am fost suficient de explicit in aceasta problema, dar sper ca Dumnezeu ne v-a lumina cand v-a considera necesar despre aceasta. Dragostea lui Dumnezeu Tatal cu iubirea Fiului si cu puterea de viata facatoare a Sfantului Duh sa ne lumieze pe noi pe toti. Amin. |
Asa am crezut si eu, dupa cum spui si tu "Pacatosu". Am intrebat insa mai multi preoti si pana la urma duhovnicul meu mi-a spus ca cele care tin de perioadele de "boala" ale femeii nu este ceva exterior (nu e ceva de la care te poti abtine), asa ca putem sa ne impartasim, sa stam in biserica. Cu blandete parintele mi-a explicat ca asta a fost inteleasa gresit de-a lungul timpului si a obligat femeia sa nu participe la slujbe. Mi-a dat exemplu in special pe femeia care s-a apropiat de Iisus. Ce ne-am face intr-o astfel de situatie? Nu mai mergem la slujbe, nu ne mai impartasim?
Da, cu credinta si rugaciune nu trebuie sa lipsim din biserica nici macar atunci. Eu ma refeream insa la miruirea facuta zilnic Doamne Ajuta |
Si parintele meu mi-a spus ca barbatul nu este mai curat decit femeia ,numai datorita constructiei corpului . Ce , o femeie care nu are ciclul lunar e curata ? Ce anomalie !
Daca cineva sta mai departe in astfel de situatii este ca asa-i cere cugetul ei ,asa se simte ea mai bine .Respect ,dar nu e regula . Era vorba de mir .Ce inseamna "nu va atingeti de unsii mei si nu vicleniti impotriva profetilor mei" ? Cine sint unsii `? Cine stie ? Doamne ajuta! |
"Gandeam ca miruirea se poate face zilnic dupa ce te-ai trezit, te-ai inchinat si ai luat anafura, ori ca pleci la drum, ori ca stai acasa. Copiii nu prea au ispite si nici dureri corporale. Nu trebuie sa fie dati cu mir?
De ce femeile nu au voie in acea perioada" Asa cum am spus miruirea se poate face zilnic oricand,nu numai dimineata...mai ales copii. Femeile au aceasta restrictie dupa cuvantul vechi testamentar intarit de Maintuitorul prin venirea Sa...sa ne gandim ca in acea perioada nu e voie sa te atingi de nimic din ce-i sfintit...si asta tine de ascultarea si respectul fata de Cuvantul lui Dumnezeu asa cum inclusiv Maica Domnului ca femeie l-a avut. |
M-am adresat lui ama...ea mi-a pus aceasta intrebare si am uitat sa specific.
|
Citat:
|
Citat:
|
SA NU FACEM CONFUZIA DINTRE MIR SI SF. SI MARELE MIR. ACESTA DIN URMA SE FOLOSESTE IN CADRUL BOTEZULUI, MAI BINE SPUS DUPA BOTEZ, SI ESTE UNA DIN CELE 7 TAINE, MIRUL SIMPLU ESTE FACUT DIN ANUMITE AROME SI PLANTE SI AMESTECAT CU ULEI DE LA SF. MASLU. CU ACESTA NE PUTEM DA ORICAND, MAI ALES CAND AVEM ISPITE, INCERCARI, INAINTE DE EXAMEN ETC.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dulcineea, ceea ce faci tu acasa - si multi dintre noi - este MIRUIRE si NU MIRUNGERE. Citeste si explicatia detaliata a lui Clausemi.
|
Citat:
Dupa traditia si invatatura canonica a Bisericii Ortodoxe, fiecare episcop, cu hirotonie valida, are capacitatea harica de a sfinti Sfantul Mir pentru eparhia sa. Sfintirea Sfantului Mir de catre soborul episcopilor Bisericii autocefale nu inseamna insa retragerea dreptului pe care, in principiu, il are fiecare episcop, "fiindca in imprejurari exceptionale, afirma Prof. dr. Iorgu D. Ivan, fiecare episcop ar putea sfinti pentru nevoile propriei eparhii". Actul sfintirii Sfantului Mir de catre soborul ierarhilor nu urmareste doar crearea unui cadru festiv pentru un moment atat de important din viata unei Biserici autocefale, ci acesta constituie si "una din for*mele prin care o Biserica nationala isi afirma independenta si auto*cefalia ei. Asa se explica de ce sfintirea Sfantului Mir se savarseste astazi de intaistatatorul Bisericii autocefale inconjurat de membrii ierarhiei acelei Biserici, ca semn vadit al solidaritatii acestora cu intaistatatorul lor si al unitatii acelei Biserici nationale...". Actul sfintirii Sfantului Mir adevereste deci ca Biserica respectiva este autocefala si unitara in organizarea ei. mai multe informatii gasesti pe acest site. Dai cautare Taina Maslului |
Credeti ca sticlutele cu mir, de la Manastiri, care au ca eticheta ca find de la Ierusalim , provin chiar de acolo ? Si daca da, unde si cum se prepara acest mir.
|
Taina Sfântului Mir este lucrarea sfântă instituită de Iisus Hristos, prin care, ungându-se cu mir sfințit membrele celui botezat și rostindu-se cuvintele rânduite: «Pecetea darului Sfântului Duh, Amin», se împărtășește primitorului harul perfecționării vieții duhovnicești începute prin Botez. Această Sfântă Taină a «peceții Duhului Sfânt», sau «ungerea cu Sfântul Mir», se administrează îndată după Sfântul Botez, de către episcop, preot sau diacon, noului botezat. Această «ungere» cu untdelemn sfințit a noului botezat a fost profețită prin Iacov, patriarhul. Pe când acesta dormea cu capul pe o piatră, noaptea i s-a arătat Dumnezeu în vis deasupra unei scări ce ajungea până la cer, pe care se suiau și se pogorau îngerii lui Dumnezeu. Și deșteptându-se Iacov din somn, a zis: Cât de înfricoșat este locul acesta! Aici este casa lui Dumnezeu, aici este poarta cerurilor! ...și a luat piatra pe care o pusese căpătâi și a pus-o stâlp de aducere aminte și a turnat untdelemn pe vârful ei (Fac. 28, 11–18). Ungerea pietrei cu untdelemn închipuie ungerea creștinului cu untdelemn sfințit sub pecetea Sfântului Duh, căci zice Sfânta Scriptură: Și voi (creștinii) ca niște pietre vii sunteți zidiți ca să fiți casă duhovnicească (I Petru 2, 5; Evrei 3, 6). «Pietre vii» sunt numiți creștinii, și ungerea pietrei cu untdelemn, de către Iacov, a însemnat ungerea pietrelor celor vii (a creștinilor), prin Duhul Sfânt, cu untdelemn sfințit. În Legea Veche a lui Moise, numai pe împărați aveau poruncă preoții cei mari – arhiereii – să-i ungă cu untdelemn sfințit (I Regi 10, 1; 16, 1–13), iar aceasta era o profeție despre ungerea creștinilor cu untdelemn sfințit. În Legea Darului, a Noului Testament, această Sfântă Taină a Mirului, a «ungerii», era administrată numai de către apostoli, prin punerea mâinilor , și numai celor ce primiseră botezul creștin. Aceasta o adeverește Sfânta Scriptură când zice: Iar apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru și pe Ioan, care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duh Sfânt, căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus. Atunci își puneau mâinile peste ei și luau Duh Sfânt (Fapte 8, 14–19). Din acest text se vede că este vorba de împărtășirea Duhului Sfânt celor ce primiseră botezul și că această împărtășire o făceau numai apostolii, prin punerea mâinilor (vezi și Fapte 19, 1–6). Și marele Apostol Pavel adeverește că această Sfântă Taină se dădea și pe atunci, îndată după botez, când zice: Nu întristați pe Duhul cel Sfânt al lui Dumnezeu, întru Care ați fost pecetluiți în ziua răscumpărării (Ef. 4, 30); «ziua răscumpărării» nu este ziua învierii Domnului, cum s-ar crede, în care s-a adus răscumpărarea obiectivă a lumii, ci ziua în care au fost ei răscumpărați subiectiv, primind Botezul creștin. Deci «pecetluirea» cu Sfântul Duh s-a făcut deodată cu Botezul. Iată, dar, de ce se dă această mirungere sau «pecetea Duhului Sfânt», după botez: – întâi, pentru că așa s-a moștenit de la Sfinții Apostoli, prin Tradiție; – al doilea, pentru că așa ne arată și Sfânta Evanghelie când zice: Întru care voi (creștinii), auzind cuvântul adevărului, Evanghelia mântuirii voastre, crezând în El (Iisus), ați fost pecetluiți cu Sfântul Duh al făgăduinței, Care este arvuna moștenirii noastre, spre răscumpărarea celor dobândiți de El și spre lauda slavei Sale (Ef. 1, 13–14). Vedeți dar că întâi se arată credința în Evanghelie și în Iisus Hristos și apoi se pune pecetea Duhului Sfânt. Sectarul: Sfânta Scriptură nu pomenește nimic despre o taină a Mirului împărtășită prin ungere cu mir. Ea pomenește, cel mult, despre punerea mâinilor, dar ortodocșii nu au nimic din «punerea mâinilor», în această așa-zisă Taină. Ea este o inovație care nu poate fi socotită nici ca provenind de la Hristos, nici ca fiind o Taină Sfântă. Preotul: Nu este nici o inovație, deoarece lucrarea de transmitere a Sfântului Duh în om prin această Taină se numește în Sfânta Scriptură «ungere» (II Cor. 1, 21–22; I Ioan 2, 20–27). În aceste locuri, deși se vorbește în special despre întărirea lăuntrică prin Duhul Sfânt, totuși cuvântul «ungere» presupune și ungere externă, prin care se împărtășește harul. Că punerea mâinilor peste cei botezați și ungerea cu Mir este una și aceeași Taină, se adeverește prin aceea că Sfinții Părinți și scriitorii bisericești din vechime arată, ca temeiuri scripturistice ale Tainei Mirului, locurile din Faptele Apostolilor care vorbesc de punerea mâinilor. Prin urmare, atât punerea mâinilor, cât și ungerea cu mir, sunt apostolice. Apostolii au săvârșit aceasta sub ambele forme, mai ales atunci când, răspândindu-se creștinismul, ei n-au mai putut merge personal la toate comunitățile și au administrat această Taină prin ungerea cu Sfântul Mir. În nici un caz nu se poate presupune că practicarea ungerii cu Sfântul Mir s-ar fi introdus într-un timp postapostolic, deoarece Biserica n-a introdus și n-a permis nici o schimbare în cele orânduite de apostoli. Și chiar dacă s-ar fi încercat vreo schimbare, s-ar fi născut opoziții despre care ar fi cu neputință să n-avem vreo mărturie, dacă ele ar fi existat . Esențialul în această Taină este revărsarea Sfântului Duh, ungerea, în acest caz, reprezentând ceva secundar și fiind identică sau sinonimă cu «punerea mâinilor». «Ungerea» și «punerea mâinilor» sunt cuvinte reprezentând două acțiuni care în cazul de față sunt deosebite numai ca formă, dar în fond sunt identice, având același efect. Sectarul: Dacă prin Taina Mirului se împărtășește Sfântul Duh și dacă ea se aplică numai celor botezați, în ce măsură mai este ea necesară, de vreme ce cei botezați au primit la Sfântul Botez pe Sfântul Duh? În acest sens ne lămuresc cuvintele Scripturii: Ce este născut din Duh, duh este (Ioan 3,6) Despre cei botezați zice și Sfântul Apostol Pavel, că sunt sfinți: ...v-ați spălat, v-ați sfințit, v-ați îndreptat întru numele Domnului Iisus Hristos și întru Duhul Dumnezeului nostru (I Cor. 6, 11). Deci nu mai este nevoie de o altă Taină prin care să se împărtășească Duhul Sfânt, mai ales imediat după Botez. Preotul: Foarte mă mir de viclenia voastră, a sectarilor, cum știți a întoarce lucrurile pe dos, numai ca să vă susțineți rătăcirea voastră. Când am vorbit despre Sfântul Botez, dumneata ai zis că Botezul nu este o Taină, ci un simbol; este o lucrare simbolică, care închipuiește curățirea de păcate, iar acum îmi înșiri citate din Sfânta Scriptură, prin care te silești să-mi arăți că Botezul are caracter de „Taină” și că prin el se dă Darul Duhului Sfânt spre curățirea păcatelor și spre sfințire. Și nu sunt acestea neadevărate, dar de mirare este cum știți voi a suci tâlcuirea înțelesurilor Sfintei Scripturi după placul vostru, numai ca să vă susțineți rătăcirea voastră împotriva adevărului. La cele ce ai obiectat acum, că Botezul este o Taină prin care se primește Duhul Sfânt și că nu mai este nevoie de o altă Taină – mai ales imediat după Botez – prin care să se împărtășească Duhul Sfânt, trebuie să știi că, într-adevăr, Botezul și Mirungerea sunt două Taine ale Bisericii lui Hristos deosebite una de alta, dar și darurile Sfântului Duh sunt deosebite și felurite (Rom. 12, 6; I Cor. 12, 4–6). Așa încât, în Taina Sfântului Botez se dă darul Sfântului Duh spre iertarea păcatului strămoșesc și a celorlalte păcate, pe când în Taina Sfântului Mir se dă darul Sfântului Duh de a stărui în curăția primită la Botez. Încă prin aceasta Sfântă Taină se dă și darul cunoștinței, care este unul din cele șapte daruri ale Sfântului Duh (Isaia 11,2) . Iar Sfânta Scriptură, arătând acest adevăr, zice: Dar voi ați primit ungerea din partea Celui Sfânt și știți toate (I Ioan 2, 20), și iarăși: Cât despre voi, ungerea pe care ați primit-o de la El rămâne întru voi și nu aveți trebuință ca să vă învețe cineva, ci precum ungerea Lui vă învață despre toate, și adevărat este și nu este minciună, rămâneți întru El, așa cum v-a învățat (I Ioan 2, 27). Din aceste cuvinte dumnezeiești de mai sus putem destul de clar a înțelege că ungerea cu Sfântul Mir are o mare importanță pentru mântuirea noastră. Mai întâi de toate, prin pecetluire ni se dă Duhul Sfânt, Care ne fusese făgăduit și Care este arvuna moștenirii noastre, spre răscumpărarea celor dobândiți de El și spre lauda slavei Sale (Ef. 1, 14; 4, 30). În al doilea rând, ni se dă darul cunoștinței prin care știm toate lucrurile (I Ioan 2, 20, 27). Deci «ungerea» ne învață toate lucrurile ce trebuie a fi cunoscute pentru a ne putea mântui, adică: 1. să credem statornic în Iisus Hristos; 2. să credem în cuvintele Evangheliei Lui; 3. să fim ascultători față de apostolii Lui (Evrei 13, 17; Luca 10, 16; Ioan 13, 20; 20, 19–21); 4. să răbdăm până la moarte, când vom fi prigoniți pentru adevărul lui Hristos și pentru Evanghelia Lui; 5. să dăm dovadă de aceste virtuți creștinești, pentru ca să rămână cu noi «ungerea», «pecetea Duhului Sfânt», arvuna luată pentru ziua răscumpărării, căci altfel ni se va lua «arvuna» înapoi și nu mai avem răscumpărare. Eu vin curând! Ține ce ai, ca nimeni să nu-ți ia cununa (Apoc. 3, 11). Prin urmare, iată pe scurt în ce constă puterea Tainei Sfântului Mir. Formula prin care se împărtășește Taina Sfântului Mir este: Pecetea darului Sfântului Duh . Această formulă este alcătuită pe baza textelor biblice, care sunt în legătură cu Sfânta Taină a Mirului, ținându-se seama de fondul și de esența sa, de partea internă a acestei Sfinte Taine. În Sfânta Scriptură sunt texte în care Taina aceasta este numită «pecetluire» (II Cor. 1, 21–22; Ef. 4, 30) și în care se spune că prin ea se împărtășește darul Sfântului Duh, după cum este scris: Petru le-a răspuns: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt (Fapte 2, 38). |
Citat:
Dupa cum am mai scris, nu stiu mai nimic despre ritualuri si nici nu explica nimeni nimic, cel putin in biserica, motiv pentru care nu-mi place sa particip. Cand am participat eu la liturghii, la Manastirea Radu Voda, se terminau cu o invalmaseala in fata, si am impresia ca lumea statea la coada sa se impartaseasca, mai ales parintii cu copii mici. Nefiind spovedit, m-am retras in acest moment. Nu am vazut pe nimeni dand pe nimeni cu ulei sfintit. Doar la o biserica de cartier la care am fost din intamplare mi s-a intamplat sa ma unga cu ulei sfintit preotul, la sfarsit, pe frunte. Ar trebui sa se ma dea cu ulei sfintit dupa liturghia duminicala? Dupa liturghie se impartaseste lumea? M-am contrazis cu sotia mea, care sustinea ca de fapt se distribuia anafura. Dar totusi foloseau lingurita, asa incat cred ca era vorba totusi de impartasanie. Daca se trece la impartasanie, avand in vedere ca e foarta multe lume, cand se mai ajunge si la ungerea cu ulei sfintit? |
Citat:
Succes!:) * Miruirea nu este trecuta in carticica, insa ai sa o descoperi in fata "inghesuielii din fata altarului", miruire savirsita de preot in ideea de a mirosi a Rai cind pleci acasa;) |
Citat:
Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur am citit-o și nu m-a lamurit. In primul rand, slujba nu se desfasoara exact acolo. De exemplu, la Radu-Voda nu se citesc pomelnice in timpul liturghiei, cel putin nu duminica. Doar la una dintre liturghii au spus o fomula generala de genul "toti cei pomeniti ...". La restul la care am fost n-am auzit nici macar asta, dar poate mi-a scapat. Ieri am fost la liturghie la o bisericuta de cartier si din nou nu seamana cu Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur. De exemplu, textul din evanghelie doar l-a recitat, nu l-a și explicat, cum a facut la Radu-Voda. La sfarsit, au trecut la colinde de Craciun am tot asteptat sa se termine si sa vad daca se mai intampla ceva, dar pana la urma m-am lasat pagubas si am plecat. Nu stiu daca o fi mai avut loc vreo miruire. Cert este ca preotul a umblat la un moment dat in timpul slujbei cu un pocal si i-a atins pe toti credinciosii cu el pe frunte, ceea ce nu am mai vazut pana acum la liturghii. |
Dupa predica se impartasesc cei care s-au spovedit in acea saptamina iar dupa sf.Impartasanie are loc sfintirea bucatelor care se afla puse pe o masa in stanga bisericii.
Apoi dupa terminarea slujbei se miruiesc cei care au participat la Liturghie si doresc aceasta. |
impărtasirea are loc după chinonic si participa doar cei care s-au spovedit si copiii apoi se mai citesc cateva rugaciuni si se face otpustul,se da binecuvantarea si se incheie slujba.dupa slujba se poate tine predica daca nu a fost tinuta dupa citirea Sf.Evanghelii, se imparte anafura si se miruieste. nu mai stiu unde am citit dar stiu ca scria ceva de genul: daca ai participat la sf liturghie, in momentul binecuvantarii cand preotul spune ,,Binecuvantarea Domnului peste voi toti, cu al Sau har si cu a Sa mantuire..." crestinul primeste in mod tainic si nevazut o cunună.am scris acest lucru ptr ca sunt unii crestini care pleaca dupa rug. Tatal Nostru crezand ca se termina slujba si nu siu ca mai sunt doar cateva minute pana se termina cu adevarat ptr a putea pleca acasa avand binecuvantarea lui Dumnezeu.
iertati daca am scris ceva nelalocul lui.... |
aaa si am uitat sa mai scriu ceva:Liturghia este aceeasi peste tot! iar faptul ca se pomenesc cu glas tare in unele locuri nu inseamna ca este si obligatoriu peste tot.cum ar fi sa se pomeneasca toate pomelnicele cu glas tare la o catedrala mitropolitana?cat ar dura slujba?acesta este un obicei.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
sunt minciuni acelea care le-au zis acei preoti care nu isi cunosc lungul nasului ... femeia nu are voi sa se atinga de cele sfinte 7 zile dupa ciclu , asa scrie la sf parinti si asa trebuie sa ramana ... barbatul dupa ce are ispita o zi nu se poate atinge de cele sfinte ... de ce aceasta diferenta ? eu nu as zice ca pentru motivul ca barbatul ar fi mai curat decat femeia , ci mai ales deoarece femeia are ciclu odata la 40 de zile iar barbatul are ispita la tinerete si in fiecare saptamana ... deci daca 40 de zile inseamna 7 saptamani inseamna ca femeia nu trebuie sa se apropie de cele sfinte 7 zile , precum si barbatul , care avand in fiecare saptamana ispita si neputand sa se apropie de cele sfinte o zi , in 40 de zile se fac tot 7 zile ... deci nu este nici o superioritate intre barbat si femeie , amandoi fiind opriti 7 zile din 40 sa se apropie de cele sfinte ...
iar minciuna pe care v-au spus-o preotii cum ca ciclul este numai o simpla boala si nu este pacat , si de aceea va puteti apropia de cele sfinte , sa nu o credeti , caci daca va impartasiti in cele 7 zile de dupa ciclu ( sau in ziua in care ati avut ispita la barbati ) spre osanda va impartasiti ... deci sa va duceti la respectivul preot si sa ii dati cu cartea sfintei spovedanii in cap ( metaforic vorbind ) spunandu-i ca acolo scrie negru pe alb ca ciclul si ispita la barbati SUNT PACATE , si ca cine se impartaseste sau se atinge de ceva sfant ( mir , icoane ) in zilele oprite spre osanda face aceasta ca sa isi inmulteasca pacatele ... este adevarat ca femeia cu scurgere de sange de nu stiu cati ani s-a apropiat de Mantuitorul , dar asta sa stiti : ca scurgerea de sange de nu stiu cati ani este boala , pe cand ciclul si ispita sunt pacate ... nu este tot una ... de aceea femeia respectiva s-a putut apropia , dar noi nu putem , fiindu-ne interzis de sf parinti si scriind asta si in indreptarul de spovedanie ... minciuna este si asta : ca adica nu se poate sa ne abtinem de la ispita sau de la ciclu ... MINCIUNA ... tare ma supar cand vad asemenea hule ... ca noi nu ne putem abtine de la acestea , asta este adevarat , dar daca nu te poti abtine atunci frate si sora nu te supara , ci fa-ti canonul care ti se cuvine ... caci asta sa stiti : TOTI sfinti au reusit sa se abtine de la aceste pacate , femeile sfinte de la ciclu , iar barbatii sfinti de la ispite ... da , este posibil , chiar daca noua ni se pare imposibil din punct de vedere stiintific ... frate daca din cauza stiintei nu poti accepta minunea , atunci ce mai cauti la biserica , ce mai vrei atunci cand te impartasesti sau cand te inchini la icoane ... ce mai doresti de la biserica , caci nici impartasania nu este stiintifica , ea este o minune , asa cum sunt si icoanele si tot ce este sfant in biserica ... toate acestea sunt minuni si nu sunt deloc stiintifice ... deci daca tu respingi minunea curatiei sau neprihanirii ( caci asa se cheama virtutea aceasta de a te abtine de la ciclu sau ispita ) din cauza stiintei atunci ce mai cauti la biserica sa te impartasesti , caci spre osanda te impartasesti ... sa credem ceea ce au zis sfintii , caci ei TOTI au devenit curati si neprihaniti , caci sfintenie fara neprihanire nici nu exista , este un non-sens ... deci atata timp cat noi nu suntem in stare sa facem aceasta minune a curatiei in trupurile noastre sa fim macar smeriti si sa ne facem canonul de cuviinta , si sa nu ne apropiem de cele sfinte in zilele oprite ca spre osanda facem aceasta ... sa ne minunam de marea MILA a lui Dumnezeu , Care sfant fiind , si nesuferind el mirosul urat si spurcat al necuratiei noastre , totusi nu ne respinge definitiv , ci ne opreste numai pe cateva zile de la cele sfinte , dupa care apoi iar ne primeste , ca pe niste fii risipitori ce suntem ... deci femeia in cele 7 zile , iar barbatul in acea zi sa nu se impartaseasca , nici sa sarute icoanele , nici de mir sau de anafora sau de aghiasma sa nu se atinga ... " pomeneste-ma Doamne cand vei veni in imparatia Ta " |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 15:37:36. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.