Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   putin monofizitism NP? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=13617)

Patrie si Credinta 18.08.2011 16:12:11

putin monofizitism NP?
 
am si eu o intrebare.nu vreau sa gresesc,dar mi se pare mie sau cultele neo-protestante au o usoara tenta monofizita?

mihai07 18.08.2011 16:53:22

Citat:

În prealabil postat de Patrie si Credinta (Post 390977)
am si eu o intrebare.nu vreau sa gresesc,dar mi se pare mie sau cultele neo-protestante au o usoara tenta monofizita?

adventistii sigur au. de ceilalti nu stiu.

ioanna 18.08.2011 18:12:40

Adventistii de ziua a saptea cred:
Că Dumnezeu Fiul cel veșnic S-a întrupat în Isus Hristos. Prin El au fost create toate lucrurile, prin El se descoperă caracterul lui Dumnezeu, se aduce la îndeplinire mîntuirea neamului omenesc și lumea este judecată. De-a pururi Dumnezeu adevărat, El a devenit, de asemenea, om adevărat, Isus Hristos. El a fost conceput de Duhul Sfînt și născut din fecioara Maria. El a trăit și a fost ispitit ca orice ființă omenească, dar a exemplificat în viața Lui, în mod desăvîrșit, neprihănirea și iubirea lui Dumnezeu. Prin minunile Sale, El a manifestat puterea lui Dumnezeu și a fost recunoscut ca fiind Mesia, Cel Făgăduit de Dumnezeu. De bună voie, El a suferit și a murit pe cruce pentru păcatele noastre și în locul nostru, și a fost înviat din morți, S-a înălțat la cer, ca să slujească în Sanctuarul ceresc în favoarea noastră. El va veni iarăși în slavă pentru a aduce eliberarea finală poporului Său și restatornicirea tuturor lucrurilor.
sursa: http://www.adventist.ro/index/convin...ezeu-fiul.html

Penticostalii:
Noi credem într-un Dumnezeu în trei persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt (...) Domnul nostru Isus Hristos este veșnic (Evrei 13:8). Există din veșnicie (Ioan 17:5) și este Unicul Fiu născut din Tatăl, „Cel întâi născut din toată zidirea " înaintea oricărei făpturi (Coloseni 1:15-16,17; Ioan 1:2-3).El este adevăratul Mesia (Mântuitor) care a fost făgă­duit, împlinitorul Legii și al profețiilor Vechiului Testament (Luca 2:26-27).El este Fiul lui Dumnezeu (Luca 1:32) și totodată și Fiul omului (Matei 9:6; Marcu 2:28).
sursa:http://www.cultulpenticostal.ro/CPAd...20credinta.doc

Baptistii (cult P nu NP ) sunt trinitarieni, niceeni si calcedonieni, marturisesc Sfanta Treime si pe Isus ca Dumnezeu si Om.

Martorii lui Iehova: neaga dumnezeirea lui Iisus, El e o fiinta spirituala creata- arhanghelul Mihail, cea mai inalta creatie, care s-a intrupat (materializat) intr-un om perfect (Iisus), iar ulterior, dupa moarte, a redevenit o creatura spirituala. Resping Sf. Treime, Duhul e forta Lui Dumnezeu.

mihai07 18.08.2011 20:16:21

Citat:

În prealabil postat de vasinec/grasu77
Nu vorbim de conceptia AZS, ci despre conceptia biblica. Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.V-am dat pasajul din Filipeni 2:6-8. Cititi-l cu atentie.

Domnul Iisus Hristos a devenit Om, pentru a ne fi exemplu noua, oamenilor. El S-a facut asemenea noua, pentru ca si noi sa tindem sa devenim asemenea Lui. A vrut sa ne arate cum trebuie sa traiasca un om.

Scriptura ne vorbeste despre "Omul Iisus Hristos, care S-a dat pe Sine Insusi, ca pret de rascumparare pentru toti."(1 Timotei 2:5-6).

aici avem lamuriri in aceasta problema din partea unui adventist

ioanna 18.08.2011 21:08:13

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 391066)
aici avem lamuriri in aceasta problema din partea unui adventist

Va multumesc pentru explicatia postata, sincer ma surpinde. Din ce a scris domnul grasu77 reiese ca nu au Tri-Unitate, din moment ce au separat firea divina, ci Sf. Treime e o Triada, ce-i apropie de politeism, nu monoteism.

mihai07 18.08.2011 21:19:48

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391082)
Va multumesc pentru explicatia postata, sincer ma surpinde. Din ce a scris domnul grasu77 reiese ca nu au Tri-Unitate, din moment ce au separat firea divina, ci Sf. Treime e o Triada, ce-i apropie de politeism, nu monoteism.

de aici si problema lor in a admite ca Maica Domnului este Nascatoare de Dumnezeu.

ioanna 18.08.2011 21:27:09

Pai atunci nu putem spune ca-s apropiati de monofizitism, cel putin pe mine acesta conceptie ma duce cu gandul la situatia inversa, Iisus are fire doar divina, nu si umana. Pozitia lor pare mai apropiata de nestorianism: Iisus s-a nascut om, a crescut, prin faptele Sale s-a indumnezeit, desavarsit, in El existand o conlucrare deplina cu harul, servind drept exemplu celor din jur, deci a fost om desavarsit, insa nu si Dumnezeu.

mihai07 18.08.2011 21:39:19

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391089)
Pai atunci nu putem spune ca-s apropiati de monofizitism, cel putin pe mine acesta conceptie ma duce cu gandul la situatia inversa, Iisus are fire doar divina, nu si umana. Pozitia lor pare mai apropiata de nestorianism: Iisus s-a nascut om, a crescut, prin faptele Sale s-a indumnezeit, desavarsit, in El existand o conlucrare deplina cu harul, servind drept exemplu celor din jur, deci a fost om desavarsit, insa nu si Dumnezeu.

ei il recunosc pe Hristos ca Dumnezeu, dar cat a fost pe pamant, a avut doar fire umana. De cea dumnezeiasca S-a despartit in momentul Intruparii.

ioanna 18.08.2011 22:01:54

Ok, m-am lamurit, e suficient . Sfanta Treime a fost imperfecta pentru o perioada determinata de timp; un Dumnezeu lipsit de perfectiune nu mai e Dumnezeu. Cu siguranta domnul osutafaraunu ne va oferi o explicatie pentru aceasta conceptie a AZS.

valentin.viliga 18.08.2011 22:08:18

uneori din exprimarea membrilor cultelor neoprotestante s-ar cam intelege ca sunt usor nestorieni, insa la nivelul marturisirii lor de credinta Hristos este Dumnezeu si Om( cu exceptia martorilor lui iehova care tind spre arianism)

ioanna 18.08.2011 22:23:22

Aici gasim o explicatie care completeaza cele spuse de grasu77, se intelege mai bine punctul de vedere al AZS.

Deși divinitatea Sa avea capacitatea naturală a omniprezenței, Isus Hristos cel întrupat a renunțat în mod voluntar la aceasta. El a ales să fie omniprezent prin lucrarea Duhului Sfînt.
http://www.adventist.ro/index/convin...ezeu-fiul.html

Mihai36 18.08.2011 22:29:32

Poate ar trebui definit ce anume inseamna fire umana. Si in ce masura ea se manifesta in cazul unui sfint arhant.
Personal consider ca Iisus fiind Dumnezeu se putea intrupa simultan si in 100 de Iisusi insa acele intrupari sa nu stirbeasca cu nimic manifestarea Sa divina care exista neintrerupt si in afara acestor trupuri numite si "Sluga a lui Dumnezeu."
Este adevarat ca traiul in trup omenesc presupune anumite limitari insa totodata dintr-un anumit punct de vedere ar putea fia semuit cu un rol pe care trebuie sa il joci asa cum un bogat se poate imbraca in haine se sarac si sa se prefaca a fi sarac.
Desigur ca daca ar fi vrut sa para unora un simplu om sau chiar un sarlatan nici asta nu este imposibil. In sensul ca isi poate ascunde indentitatea divina fata de anumite persoane nepregatite pt o viata spirituala care sa se incadreze in anumiti parametri . Pentru Dumnezeu nimic nu este imposibil.

Referitor la ce a spus Ioanna nu sint sigur ca adventistii il vad pe Dumnezeu intr-un mod politeist, din cite stiu ei vad trinitatea la fel ca majoritatea crestinilor , nici macar hindusii nu vad asa din moment ce toate aspectele divine formeaza un Dumnezeu Unic. In rest referitor la Fecioara adventistii nu considera ca are un statut mai special fata de alti sfinti doar pentru ca a fost mama paminteasca a lui Iisus. Iar la sfinti ei nu se roaga pentru mijlocire, se roaga doar la Iisus si la Dumnezeu.
Dumnezeu nu este om ca sa incapa in intregime intr-un trup omenesc asa incit sa inceteze a fi omniprezent , omniprezenta nu are nici o legatura cu trupul pamintesc findca Dumnezeu nu este om, este mult mai mult de atit. Daca Dumnezeu Unic pentru care nimic nu este imposibil si-ar crea o intrupare paminteasca ar inceta oare sa fie omniprezent?

ioanna 18.08.2011 22:57:12

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 391107)
Referitor la ce a spus Ioanna nu sint sigur ca adventistii il vad pe Dumnezeu intr-un mod politeist, din cite stiu ei vad trinitatea la fel ca majoritatea crestinilor

Pai tocmai asta era nedumerirea, caci ei spun ca Dumnezeu-Fiu, ca persoana treimica, a renuntat la firea sa divina cand s-a intrupat ca om. Din moment ce a renuntat la firea sa divina, inseamna ca treimea divina si-a alterat esenta. Pentru mine in forma asta e politeism, 3 “persoane” independente, in cazul monoteismului nu poti rupe plenitudinea divina. Eventual daca ar spune ca Dumnezeu-Tata atemporal, aspatial, s-a gandit pe Sine (Dumnezeu-Fiu) coborat la planul spatial si temporal.ca om, parca e mai logic :) insa si in acest caz, omul Iisus ar fi trebui sa ramana unit ipostatic cu Dumnezeu-Fiu, chiar daca pentru o perioada Hristos a fost separat de firea divina, doar asa unitatea divina nu e rupta.

osutafaraunu 19.08.2011 16:43:34

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391100)
Cu siguranta domnul osutafaraunu ne va oferi o explicatie pentru aceasta conceptie a AZS.

Nu am ce să explic... majoritatea ideilor emise de dvs. n-au nicio legătură cu concepția AZȘ. Citesc doar concepția ortodocșilor despre concepția AZȘ. Până să dau lămuriri, dezmințiri și alte alea, consultați vă rog site-ul oficial al AZȘ. E mai corect așa. Dacă aveți nelămuriri ulterioare vă stau la dispoziție în măsura în care pot și eu...

ioanna 19.08.2011 16:49:25

Din moment ce am postat link-ul, inseamna ca am si citit cele scrise acolo, tocmai de aceea am avut nelamuriri. Cum priviti Sf. Treime in perioada in care Hristos a fost intrupat? mai reprezinta aceasta perfectiunea daca o persoana (ipostas) si-a alterat esenta, renuntand la firea dumnezeiasca? partea asta n-am inteles-o :) banuiesc ca exista o explicatie logica, care mie imi scapa.

osutafaraunu 19.08.2011 17:23:53

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391377)
Din moment ce am postat link-ul, inseamna ca am si citit cele scrise acolo, tocmai de aceea am avut nelamuriri. Cum priviti Sf. Treime in perioada in care Hristos a fost intrupat? mai reprezinta aceasta perfectiunea daca o persoana (ipostas) si-a alterat esenta, renuntand la firea dumnezeiasca? partea asta n-am inteles-o :) banuiesc ca exista o explicatie logica, care mie imi scapa.

Nu știu de unde ați dedus chipurile "nestorianismul" ori "monofizismul" adventiștilor. Nu era suficient de clară formularea de pe siteul oficial al Bisericii AZȘ? Probabil confundați procesul kenozei (în care cred și adventiștii) cu o anume "renunțare definitivă a firii dumnezeiești". Hristos, pe perioada locuirii printre oameni, S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască devenind om. Filipeni 2,6-8. Nu mă întrebați cum a fost posibil și nu-mi cereți să vă explic, căci mă depășește. Nu pot da mai multe amănunte decât îmi furnizează Cuvântul lui Dumnezeu. Aceasta este o taină, cu adevărat o Taină - așa cum o numește Biblia. Suspect cum tocmai aceasta nu se regăsește printre cele 7 Taine ale Bisericii Ortodoxe - Biserică ce pune atâta preț pe Tainele lui Dumnezeu. Probabil de aici și această apetență pentru despicarea firului în 4 pe subiect.

ioanna 19.08.2011 17:43:53

Conform invataturii ortodoxe in IIsus firea dumnezeiasca si fire lumeasca nu sunt separate, ci unite intr-un mod neimpartit si neamestecat (perihoreza), Iisus fiind om desavarsit si Dumnezeu desavarsit. Ma interesa natura lui Iisus in perioada intruparii, in conceptia AZS mai are doua firi divino-umana, in aceeasi Persoana sau are doar fire umana? comparatia cu nestorianismul s-a facut pornind de la firea umana a lui Iisus. Are doua firi insa nu s-a folosit de puterile firii divine?

osutafaraunu 19.08.2011 17:50:25

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391403)
Conform invataturii ortodoxe in IIsus firea dumnezeiasca si fire lumeasca nu sunt separate, ci unite intr-un mod neimpartit si neamestecat (perihoreza), Iisus fiind om desavarsit si Dumnezeu desavarsit. Ma interesa natura lui Iisus in perioada intruparii, in conceptia AZS mai e divino-umana sau are doar fire umana? comparatia cu nestorianismul s-a facut pornind de la firea umana a lui Iisus.

Întruparea este cheia întregii Biblii. Dacă această doctrină este negată, respinsă, totul devine confuz și contradictoriu. Dacă este admisă, recunoscută ca atare, totul devine clar, luminos, plin de armonie și putere. Domnul Hristos este atât Dumnezeu, cât și om, în două naturi distincte și totuși o singură și veșnică Persoană… Dumnezeu manifestat în trup este doctrina distinctă a religiei Sfintelor Scripturi fără de care ea, religia, ar fi asemenea unui cadavru rece, lipsit de viață. Noi ca adventiști, împărtășim aceeași credință cu dumneavoastră, nu e nevoie să găsim un alt punct de dicordie...

mihai07 19.08.2011 17:55:19

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 391405)
Întruparea este cheia întregii Biblii. Dacă această doctrină este negată, respinsă, totul devine confuz și contradictoriu. Dacă este admisă, recunoscută ca atare, totul devine clar, luminos, plin de armonie și putere. Domnul Hristos este atât Dumnezeu, cât și om, în două naturi distincte și totuși o singură și veșnică Persoană… Dumnezeu manifestat în trup este doctrina distinctă a religiei Sfintelor Scripturi fără de care ea, religia, ar fi asemenea unui cadavru rece, lipsit de viață. Noi ca adventiști, împărtășim aceeași credință cu dumneavoastră, nu e nevoie să găsim un alt punct de dicordie...

sa intelegem trice , ca si voi marturisiti ca in Hristos, dupa intrupare, sunt doua firi: una umana si una divina.
sa il lamuresti si pe grasu77 in aceasta privinta, caci el marturiseste altceva.

ioanna 19.08.2011 17:57:12

@osutafaraunu
In fine, nu mai insist, daca d-voastra spuneti ca impartasiti aceesi credinta cu noi, asa sa fie, insa din ce am citit pe site-ul respectiv si au scris si frati de-ai d-voastra se intelegea altceva si nu doar eu am inteles asta :) doar nu va imaginati ca am mai fi facut comparatii cu monofizitismul sau nestorianismul , in incercarea de a intelege punctul dmv. de vedere, daca am fi stiut ca impartasiti aceeasi credinta cu noi.

osutafaraunu 19.08.2011 18:04:08

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 391406)
sa intelegem trice , ca si voi marturisiti ca in Hristos, dupa intrupare, sunt doua firi: una umana si una divina.
sa il lamuresti si pe grasu77 in aceasta privinta, caci el marturiseste altceva.

Cred că mai degrabă l-ați înțeles greșit. Dar poate vă va lămuri el mai bine ce a vrut să zică.

mihai07 19.08.2011 18:10:58

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 391410)
Cred că mai degrabă l-ați înțeles greșit. Dar poate vă va lămuri el mai bine ce a vrut să zică.

despre postarea asta vorbeam
Citat:

În prealabil postat de grasu77
Nu vorbim de conceptia AZS, ci despre conceptia biblica. Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.V-am dat pasajul din Filipeni 2:6-8. Cititi-l cu atentie.

Domnul Iisus Hristos a devenit Om, pentru a ne fi exemplu noua, oamenilor. El S-a facut asemenea noua, pentru ca si noi sa tindem sa devenim asemenea Lui. A vrut sa ne arate cum trebuie sa traiasca un om.

Scriptura ne vorbeste despre "Omul Iisus Hristos, care S-a dat pe Sine Insusi, ca pret de rascumparare pentru toti."(1 Timotei 2:5-6).

nu lasa loc de interpretari

osutafaraunu 19.08.2011 18:27:53

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 391412)
despre postarea asta vorbeam

nu lasa loc de interpretari

Nu știu, o să vă răspundă el ce a vrut să exprime. Eu deocamdată mă opresc aici căci am găsit o deosebire atât de mare între versiunile Scripturii (la Filipeni 2,6), încât m-a pus în încurcătură. Și cred că pe dumneavoastră v-ar pune mai în încurcătură, căci versiunea ortodoxă e destul de contradictorie. Sau poate nu înțeleg eu bine ce înseamnă "știrbire". Oricum... nu mai am timp să mă ocup de problemă. S-ar putea ca aici să se găsească cheia...
Un week-end plăcut!

ioanna 19.08.2011 18:30:53

Sa inteleg ca d-voastra nu puteti sa explicati doctrina AZS? Are sau nu Hristos doua firi dupa intrupare? Asta am intrebat: da sau nu? Daca raspunsul e "da", avem aceeasi conceptie, daca raspunsul e "nu" inseamna ca priviti pe Hristos intrupat in mod diferit de conceptia ortodoxa/catolica/protestanta. Inteleg ca e o intrebare incomoda :) Am divagat atat pe tema asta pentru ca s-a inteles ca raspunsul e "nu", fapt dedus si din doctrina fundamentala postata pe acel site (era o explicatie ambigua, lasa loc interpretarilor). Un weekend placut si pentru dmv.!

osutafaraunu 19.08.2011 18:52:41

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391415)
Sa inteleg ca d-voastra nu puteti sa explicati doctrina AZS? Are sau nu Hristos doua firi dupa intrupare? Asta am intrebat: da sau nu? Daca raspunsul e "da", avem aceeasi conceptie, daca raspunsul e "nu" inseamna ca priviti pe Hristos intrupat in mod diferit de conceptia ortodoxa/catolica/protestanta. Inteleg ca e o intrebare incomoda. Un weekend placut si pentru dmv.!

Spuneți că nu mai insistați... și totuși insistați... nu înțeleg de ce e atât de important pentru dumneavoastră. Sau poate înțeleg...

În mod distinct, așa cum Scriptura prezintă pe Domnul Hristos, ca având o natură divină și o natură umană, fiecare dintre acestea nealterată în esența ei și nedezbrăcată de atributele și puterea ei morală, cu o egală distincție ele reprezintă pe Domnul Hristos ca o personalitate unică, nedivizată, în care aceste două naturi sunt în mod vital și inseparabil unite, astfel încât El în mod natural nu este și Dumnezeu și om, ci este Dumnezeu-Om.

Încă o dată spun: nu mă întrebați cum e posibil așa ceva! Biblia spune că e o taină... deci nu pot face speculații pe această temă. Dacă vă răspund monofazic prin "da", sunt sigur că nu vă va satisface, dimpotrivă vă va deschide apetitul pentru o nouă controversă...

ioanna 19.08.2011 18:56:09

bun,in sfarsit ati explicat.
Citat:

nu înțeleg de ce e atât de important pentru dumneavoastră.
Am vrut doar sa inteleg, atata tot, nu v-am acuzat de nimic, asta e specialitatea dmv :) ( cel putin pe topicul- Despre viclenia sectanilor ne-ati demonstrat asta)

osutafaraunu 19.08.2011 19:06:13

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391407)
au scris si frati de-ai d-voastra se intelegea altceva si nu doar eu am inteles asta :)

E vorba doar de un frate de-al meu care s-a exprimat în modul acela (nici măcar nu cunosc contextul)... dar din ce citesc acolo nu pot trage concluzia cî e vorba despre nestorianism ori monofizism. Cu care oricum nu suntem de acord (noi adventiștii). Înainte de editare îmi spuneți să nu mai zic că "împărtășim aceeași credință". Mă refeream strict la această problemă a naturii lui Hristos. Acum chiar că am plecat.... întârzii la Biserică... O seară plăcuta!

osutafaraunu 20.08.2011 06:06:49

Revin asupra problematicii din Filipeni 2,6. După ce am consultat mai multe versiuni românești (vreo 6 la număr), nelămurirea mea persistă; poate mă ajutați să se risipească. Cred că versetul e important în elucidarea topicului.
Înainte de a-l trece la subiectul "Diferențe între versiunile Scripturii" v-aș ruga să mă lămuriți ce a vrut să spună Bartolomeu Anania prin acel verb "a știrbi"

"Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o știrbire a fi El întocmai cu Dumnezeu," (Fil. 5,6 versiunea sinodală)

În ce fel putea fi știrbită Dumnezeirea prin gândul lui Hristos de a fi egal cu Dumnezeu [Tatăl]? Căci așa se înțelege în context versetul. Ori înțeleg eu greșit această exprimare greoaie, ori traducătorul ortodox folosește verbul cu alt sens decât cel din dicționarul limbii române

"A ȘTIRB//Í ~ésc 1. intranz. (despre persoane) A-și pierde unul sau mai mulți dinți; a deveni știrb. 2. tranz. 1) A face să se știrbească. 2) (onoarea, reputația, drepturile etc.) A diminua, aducând prejudicii." (DEX)

Dar vă rog, explicați-mi ce a vrut să spună Bartolomeu Anania, nu apostolul Pavel (asta am înțeles-o din celelalte versiuni). Mulțumesc.

ioanna 20.08.2011 08:49:28

ȘTIRBÍRE s. 1. ciobire 2. tocire.
"n-a socotit o stirbire"= n-a considerat o ciobire a Lui Dumnezeu, faptul ca Acesta s-a intrupat, prin El, deci nu S-a vazut ca o stirbitura(ciobitura) a Lui Dumnezeu, El fiind insusi Dumnezeu.
Citat:

În ce fel putea fi știrbită Dumnezeirea
vedeti inceputul versetului, "care (adica Iisus) Dumnezeu fiind in chip", deci intruparea nu stirbeste Dumnezeirea.

Eu asa inteleg vorbele Apostolului Pavel, din Sf. Scriptura, nu si-au schimbat sensul, Bartolomeu Anania nu putea spune altceva decat Apostolul. Ii las si pe altii sa se pronunte.

Citat:

ori traducătorul ortodox folosește verbul cu alt sens decât cel din dicționarul limbii române
este exact sensul din dictionarul de sinonime al limbii romane :)

osutafaraunu 20.08.2011 09:18:25

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391514)
vedeti inceputul versetului, "care (adica Iisus) Dumnezeu fiind in chip", deci intruparea nu stirbeste Dumnezeirea.

Bun, lucrul acesta l-am înțeles din context (chiar și din contextul versiunii ortodoxe). Întrebarea mea punctuală era (și o repet subliniat):

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 391505)
În ce fel putea fi știrbită Dumnezeirea prin gândul lui Hristos de a fi egal cu Dumnezeu [Tatăl]?


ioanna 20.08.2011 09:26:37

A spus "n-a socotit", de ce nu vedeti NEGATIA? Apostolul Pavel a explicat oamenilor ceea ce Iisus a gandit ( ce n-a considerat El). Versetul e foarte clar, dpmd vedere.

osutafaraunu 20.08.2011 09:38:43

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 391525)
A spus "n-a socotit", de ce nu vedeti NEGATIA? Apostolul Pavel a explicat oamenilor ceea ce Iisus a gandit ( ce n-a considerat El). Versetul e foarte clar, dpmd vedere.

Tocmai că o văd. De aceea e puțin contradictorie fraza. N-a socotit o știrbire a Dumnezeirii faptul că Se considera egal cu Dumnezeu [Tatăl], dar logic vorbind ar fi putut fi aceasta o știrbire din partea unei Persoane a Dumnezeirii? Logic (din punct de vedere omenesc) ar fi fost, să fie știrbită Dumnezeirea prin Întruparea (coborârea la rang de om) Lui; dar versetul în variantă ortodoxă nu despre Întrupare vorbește - în ciuda faptului că contextul despre asta spune.

grasu77 21.08.2011 20:52:00

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 391406)
sa intelegem trice , ca si voi marturisiti ca in Hristos, dupa intrupare, sunt doua firi: una umana si una divina.
sa il lamuresti si pe grasu77 in aceasta privinta, caci el marturiseste altceva.

Mihai, cred ca m-ai inteles gresit. Nu am marturisit deloc altceva. Eu doar am punctat cele scrise in Filipeni 2:6-8, referitor la dezbracarea Domnului Iisus Hristos de chipul ("morphe" - in originalul grecesc) dumnezeiesc. Citeste cu atentie acele versete (in mai multe versiuni) si vei ajunge la aceeasi marturisire ca a mea.

Totodata, pot rosti aceleasi cuvinte, la adresa Domnului Iisus Hristos, ca cele ale apostolului Toma: "Domnul meu si Dumnezeul meu" (Ioan 20:28).

Sa nu-mi ceri mai multe explicatii ca nu-ti pot da. Nu pot explica taina evlaviei.

P.S. Ioana a postat un link despre doctrina AZS referitoare la Dumnezeu Fiul. Citeste-l. Vei gasi acolo ce cred adventistii despre natura Domnului Iisus Hristos.

Savonarola 22.08.2011 10:13:09

În prealabil postat de vasinec/grasu77

Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.

În prealabil postat de osutafaraunu

Hristos, pe perioada locuirii printre oameni, S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască devenind om. Nu mă întrebați cum a fost posibil și nu-mi cereți să vă explic, căci mă depășește. Nu pot da mai multe amănunte decât îmi furnizează Cuvântul lui Dumnezeu.



Iată ce gândesc avenții. Tipic sectar. Fiecare cu părerea lui proprie și personală, bazată pe Biblie. Nu ar fi deloc surprinzător ca mâine să auzim de două secte adventiste, una a lui vasinec, cealaltă a lui tricesimus, amândouă bazate pe Biblie și singurele care aduc mântuirea.


Este explicabilă deci credința advențului vasinec că Hristos a fost mort în timpul morții, undeva inconștient, mort sau pur și simplu inexistent, de vreme ce Hristos S-ar fi dezbrăcat singur de firea Sa dumnezeiască. Unde poate fi auzită o erezie și o aberație mai mare decât aceasta ca Însuși Fiul lui Dumnezeu, ca ipostas dumnezeiesc, să Iși lepede firea dumnezeiască ?? Așa ceva este imposibil, persoana și firea Fiului lui Dumnezeu neputând fi separate. Dar nu surprinde. Este vorba doar despre un advenț. Nu mai punem la socoteală faptul că ceea ce a spus sectarul advenț vasinec nu apare niciunde în Sfânta Scriptură. Deci încă o adăugire la Sfânta Scriptură (Dumnezeu să-l ierte pe sectar).



Celălalt advenț, sau sectar advenț, emite din nou o credință care nu apare în Biblie. Părerea lui, cum că Fiul lui Dumnezeu „S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască”, pe lângă faptul că este eretică, este și o adăugire (iată din nou, practicată de sectarii advenți, Dumnezeu să îi ierte pentru adăugirile pe care le fac Bibliei și prin care modifică textul și credința) care nu apare în Biblie. Iar că afirmația este absolut eretică se dovedește prin tot ceea ce Hristos a făcut și prin ceea ce Și-a manifestat puterea dumnezeiască, dumnezeirea Lui naturală.


Minunile dumnezeiești pe care le-a săvârșit sunt numai un exemplu. Poate vreun advenț să spună aberația că Hristos nu Și-a manifestat dumnezeirea când a săvârșit atâta minuni dumnezeiești ? Evident că poate, pentru că e advenț și e sectar și adaugă la scripturi. Învierea lui Hristos este un alt exemplu care dovedește dumnezeirea lui Hristos.


„Iisus le-a răspuns și le-a zis: „Dărâmați templul acesta și'n trei zile îl voi ridica“.

Și au zis Iudeii: „În patruzeci și șase de ani s'a zidit templul acesta! Și tu îl vei ridica în trei zile?...“.

Dar El le vorbea de templul trupului Său.

Deci, când a înviat din morți, ucenicii Săi și-au adus aminte că El zisese aceasta și au crezut Scripturii și cuvântului pe care-l spusese Iisus.” (Ioan 2, 19-22)


Ce rezultă din acestea ? Că Hristos dacă era inconștient în moarte și dacă nu era Dumnezeu după fire cu putere dumnezeiască (și nu lipsit de puterile dumneziești) nu putea cu nici un chip să învieze trupul Său. Cum mint advenții și falsifica Scripturile acești neo-farisei.


Altă dovadă: puterea mântuitoare a lui Hristos. Putere mântuitoare are numai Dumnezeu. Hristos a avut și are putere mântuitoare. Deci Fiul nu S-a privat cu nici un chip de puterea Lui mântuitoare care decurge din firea și persoana Lui dumnezeiască. Deci advențul minte iară și falsifică și adaugă la scriptură. Dumnezeu să-l ierte pe sectar.


Altă dovadă: manifestarea slavei necreate, care este proprie Dumnezeirii, de pe muntele Tabor (Luca 9, 32).

delia31 22.08.2011 11:55:48

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 391505)
Revin asupra problematicii din Filipeni 2,6. După ce am consultat mai multe versiuni românești (vreo 6 la număr), nelămurirea mea persistă; poate mă ajutați să se risipească. Cred că versetul e important în elucidarea topicului.
Înainte de a-l trece la subiectul "Diferențe între versiunile Scripturii" v-aș ruga să mă lămuriți ce a vrut să spună Bartolomeu Anania prin acel verb "a știrbi"
"Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o știrbire a fi El întocmai cu Dumnezeu," (Fil. 5,6 versiunea sinodală)

În ce fel putea fi știrbită Dumnezeirea prin gândul lui Hristos de a fi egal cu Dumnezeu [Tatăl]? Căci așa se înțelege în context versetul. Ori înțeleg eu greșit această exprimare greoaie, ori traducătorul ortodox folosește verbul cu alt sens decât cel din dicționarul limbii române

"A ȘTIRB//Í ~ésc 1. intranz. (despre persoane) A-și pierde unul sau mai mulți dinți; a deveni știrb. 2. tranz. 1) A face să se știrbească. 2) (onoarea, reputația, drepturile etc.) A diminua, aducând prejudicii." (DEX)

Dar vă rog, explicați-mi ce a vrut să spună Bartolomeu Anania, nu apostolul Pavel (asta am înțeles-o din celelalte versiuni). Mulțumesc.



Tricesimus, in caz ca nu mi-ai dat ignore si totusi mai citesti enervantele si incomodele mele postari, iti vand un pont. Nu de alta da’ sa nu te faci de rusine cand vei mai semnaliza incongruente ortodoxe pe topicul cu „Diferente intre versiunile Scripturii”.
Daca tot te-ai facut judecator si critic al versiunilor ortodoxe, ar fi macar de asteptat sa nu confunzi versiunile intre ele si sa stii macar ce critici. Ca la capitolul hermeneutica, no comment.

Vezi ca de la traducerea versiunii sinodale (in care apare termenul ”stirbire” la Filipeni 2, 6) Bartolomeu Anania a cam lipsit. Din binecuvantate pricini, s-ar zice. Pur si simplu nu apucase inca sa se nasca in 1914, cand membrii Sf. Sinod au lucrat la ea. In versiunea anania, nici macar nu apare termenul „stirbire”. Daca te-ai fi obosit s-o consulti inainte de a fi atat de nedumerit ce-o fi insemnand acest termen inexistent, ti-ar fi sarit in ochi.

Mersi anticipat ca n-o sa incepi sa cauti justificari penibile. Scuzele de rigoare sunt suficiente. Thanks!

delia31 22.08.2011 12:02:05

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 391505)
Revin asupra problematicii din Filipeni 2,6. După ce am consultat mai multe versiuni românești (vreo 6 la număr), nelămurirea mea persistă; poate mă ajutați să se risipească. Cred că versetul e important în elucidarea topicului.
Înainte de a-l trece la subiectul "Diferențe între versiunile Scripturii" v-aș ruga să mă lămuriți ce a vrut să spună Bartolomeu Anania prin acel verb "a știrbi"

"Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o știrbire a fi El întocmai cu Dumnezeu," (Fil. 5,6 versiunea sinodală)

În ce fel putea fi știrbită Dumnezeirea prin gândul lui Hristos de a fi egal cu Dumnezeu [Tatăl]? Căci așa se înțelege în context versetul. Ori înțeleg eu greșit această exprimare greoaie, ori traducătorul ortodox folosește verbul cu alt sens decât cel din dicționarul limbii române

"A ȘTIRB//Í ~ésc 1. intranz. (despre persoane) A-și pierde unul sau mai mulți dinți; a deveni știrb. 2. tranz. 1) A face să se știrbească. 2) (onoarea, reputația, drepturile etc.) A diminua, aducând prejudicii." (DEX)

Dar vă rog, explicați-mi ce a vrut să spună Bartolomeu Anania, nu apostolul Pavel (asta am înțeles-o din celelalte versiuni). Mulțumesc.




1. Termenul „stirbire” apare in versiunea sinodala din 1914 (la care Bartolomeu Anania n-a avut nimic de spus).
„Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o știrbire a fi El întocmai cu Dumnezeu, Ci S-a deșertat pe Sine, chip de rob luând, făcându-Se asemenea oamenilor, și la înfățișare aflându-Se ca un om.”

Termenul „stirbire” e optiunea sinodalilor din 1914 pt. grecescul ἁρπαγμὸν arpagmon care inseamna prada, captura, rapire, trofeu.
Deriva de la verbul harpazó- a captura ceva cu forta, a rapi, a lua cu forta
(in treacat, fie spus, pe filiera asta, avem si in romana termenul harpon si harpagon).


Motivatia traducatorilor versiunii sinodale pt. termenul „stirbire” pare foarte indreptatita daca dam la o parte sensul primar stomatologic si nu cautam neaparat noduri in papura.

Dupa cum in romana, avem expresia „a stirbi reputatia/onoarea cuiva”, cu sensul de a afecta imaginea cuiva, sensul ideii din Filipeni e: Hristos, care El Insusi este una din cele trei persoane ale Sf. Treimi, adica are chip, esenta dumnezeiasca, totusi nu a considerat ca „stirbeste reputatia” Tatalui cu care e de o fiinta, daca isi va da jos vesmantul de lumina si se va imbraca in zdrentele conditiei umane cazute.


Dumnezeu, smerenia absoluta fiind, nu se va rusina daca isi va lua infatisarea jalnica a robilor aflati in inchisoarea pacatului. Doar Unul din ipostasurile Fiintei dumenzeiesti, s-a golit, s-a desertat de slava dumnezeirii (!!! Atentie!!! Nu de natura dumnezeiasca s-a golit, ci doar de stralucirea acestei naturi !!!)

Mai stii povestea lui Mark Twain, Print si cersetor, cand printul face schimb de vesminte cu cersetorul, pt. a umbla incognito prin lume, fara ca lumea sa stie ca e print?
Ideea e ca Una din Cele Trei Persoane ale Sf. Treimi, a coborat in mocirla lumii acesteia, cum altfel decat ca un Print incognito, smerit si imbracat in zdrente fara ca prin asta, sa fie cumva afectata/ stirbita/ rapita/pradata onoarea si reputatia Tatalui si a Sf. Duh. Si fara ca prin asta, Printul Universului sa nu mai fie Print in esenta Lui. Doar la infatisare, S-a aratat ca un om.



2. In ce priveste, versiunea anania, daca ai fi consultat-o, ai fi sesizat si notele de subsol. „Cel ce dintru'nceput fiind în chipul lui Dumnezeu, a socotit că a fi El întocmai cu Dumnezeu nu e o prădare, dar S'a golit pe Sine luând chip de rob, devenind asemenea oamenilor și la înfățișare aflându-Se ca un om”.


Mitropolitul Bartolomeu traduce grecescul "arpagmon" cu termenul „pradare” in loc de „stirbire”, cum apare in versiunea sinodala.
Iar la nota de subsol zice: Faptul că Dumnezeu-Fiul este și Se consideră pe Sine egal și consubstanțial cu Tatăl nu înseamnă câtuși de puțin că Tatăl a fost deposedat de propria Sa dumnezeire.

Gandeste-te eventual la urmatoarea comparatie (desi e imposibil de capturat lingvistic inefabilul tainei).
Asa cum flacara unei lumanari e identica cu alta flacara care se aprinde din ea, si nu pierde absolut nimic din esenta ei, din desavarsirea ei, tot asa, Tatal nu a pierdut nimic, nu fost deposedat absolut deloc cand Fiul a „ascuns” lumina flacarii Sale sub infatisarea de rob.

A ascuns, nu a stins flacara de tot. Daca ar fi stins-o, ar fi insemnat ca a fost o vreme cand din Sf . Treime a lipsit una din Persoane. Or, nimeni, normal la cap, nu ar sustine dogma Sf. Doimi. (Kirie Eleison).

delia31 22.08.2011 12:09:08

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 392008)
Mihai, cred ca m-ai inteles gresit. Nu am marturisit deloc altceva. Eu doar am punctat cele scrise in Filipeni 2:6-8, referitor la dezbracarea Domnului Iisus Hristos de chipul ("morphe" - in originalul grecesc) dumnezeiesc. Citeste cu atentie acele versete (in mai multe versiuni) si vei ajunge la aceeasi marturisire ca a mea.

Totodata, pot rosti aceleasi cuvinte, la adresa Domnului Iisus Hristos, ca cele ale apostolului Toma: "Domnul meu si Dumnezeul meu" (Ioan 20:28).

Sa nu-mi ceri mai multe explicatii ca nu-ti pot da. Nu pot explica taina evlaviei.

P.S. Ioana a postat un link despre doctrina AZS referitoare la Dumnezeu Fiul. Citeste-l. Vei gasi acolo ce cred adventistii despre natura Domnului Iisus Hristos.




Daca nu te superi, te-as ruga sa mai punctezi o data direct din originalul grecesc ce zice in Filipeni, de unde sa se vada exact formularea pe care o sustii tu? Ar trebui sa fie cam asa: alla morphe ekenōsen. In ce versiune greceasca apare asa ceva? Un link, please!

In toate versiunile grecesti pe care le am la dispozitie (numai vreo 11 la numar), eu vad altceva decat ce zici tu.

Verbul kenóo - a se goli, a se deserta se refera la pronumele reflexiv „ἑαυτὸν eauton”- care inseamna „pe sine insusi”, nicidecum nu se refera la termenul morphe- chip, natura, fire.

In greaca e asa: alla eauton ekenōsen, morphēn doulou labōn
Adica: „dar S-a golit pe Sine, chip de rob luand” nicidecum „s-a golit de chip, de esenta, de natura Lui dumnezeiasca”, asa cum vrei tu sa sugerezi.

Unde:
Alla-dar, insa, ci
Eauton- pe sine insusi
Ekenosen- s-a golit, s-a desertat
Morphēn- chip, esenta
Doulou- (de) sluga, rob
Labon- luand

Hristos Domnul sa ne lumineze pe toti iar noi sa ne lasam goliti de toate eresurile prin care-L hulim!
Doamne ajuta!

delia31 22.08.2011 12:31:40

Citat:

În prealabil postat de Savonarola (Post 392176)
În prealabil postat de vasinec/grasu77

Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.

În prealabil postat de osutafaraunu

Hristos, pe perioada locuirii printre oameni, S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască devenind om. Nu mă întrebați cum a fost posibil și nu-mi cereți să vă explic, căci mă depășește. Nu pot da mai multe amănunte decât îmi furnizează Cuvântul lui Dumnezeu.



Iată ce gândesc avenții. Tipic sectar. Fiecare cu părerea lui proprie și personală, bazată pe Biblie. Nu ar fi deloc surprinzător ca mâine să auzim de două secte adventiste, una a lui vasinec, cealaltă a lui tricesimus, amândouă bazate pe Biblie și singurele care aduc mântuirea.


Este explicabilă deci credința advențului vasinec că Hristos a fost mort în timpul morții, undeva inconștient, mort sau pur și simplu inexistent, de vreme ce Hristos S-ar fi dezbrăcat singur de firea Sa dumnezeiască. Unde poate fi auzită o erezie și o aberație mai mare decât aceasta ca Însuși Fiul lui Dumnezeu, ca ipostas dumnezeiesc, să Iși lepede firea dumnezeiască ?? Așa ceva este imposibil, persoana și firea Fiului lui Dumnezeu neputând fi separate. Dar nu surprinde. Este vorba doar despre un advenț. Nu mai punem la socoteală faptul că ceea ce a spus sectarul advenț vasinec nu apare niciunde în Sfânta Scriptură. Deci încă o adăugire la Sfânta Scriptură (Dumnezeu să-l ierte pe sectar).



Celălalt advenț, sau sectar advenț, emite din nou o credință care nu apare în Biblie. Părerea lui, cum că Fiul lui Dumnezeu „S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască”, pe lângă faptul că este eretică, este și o adăugire (iată din nou, practicată de sectarii advenți, Dumnezeu să îi ierte pentru adăugirile pe care le fac Bibliei și prin care modifică textul și credința) care nu apare în Biblie. Iar că afirmația este absolut eretică se dovedește prin tot ceea ce Hristos a făcut și prin ceea ce Și-a manifestat puterea dumnezeiască, dumnezeirea Lui naturală.


Minunile dumnezeiești pe care le-a săvârșit sunt numai un exemplu. Poate vreun advenț să spună aberația că Hristos nu Și-a manifestat dumnezeirea când a săvârșit atâta minuni dumnezeiești ? Evident că poate, pentru că e advenț și e sectar și adaugă la scripturi. Învierea lui Hristos este un alt exemplu care dovedește dumnezeirea lui Hristos.


„Iisus le-a răspuns și le-a zis: „Dărâmați templul acesta și'n trei zile îl voi ridica“.

Și au zis Iudeii: „În patruzeci și șase de ani s'a zidit templul acesta! Și tu îl vei ridica în trei zile?...“.

Dar El le vorbea de templul trupului Său.

Deci, când a înviat din morți, ucenicii Săi și-au adus aminte că El zisese aceasta și au crezut Scripturii și cuvântului pe care-l spusese Iisus.” (Ioan 2, 19-22)


Ce rezultă din acestea ? Că Hristos dacă era inconștient în moarte și dacă nu era Dumnezeu după fire cu putere dumnezeiască (și nu lipsit de puterile dumneziești) nu putea cu nici un chip să învieze trupul Său. Cum mint advenții și falsifica Scripturile acești neo-farisei.


Altă dovadă: puterea mântuitoare a lui Hristos. Putere mântuitoare are numai Dumnezeu. Hristos a avut și are putere mântuitoare. Deci Fiul nu S-a privat cu nici un chip de puterea Lui mântuitoare care decurge din firea și persoana Lui dumnezeiască. Deci advențul minte iară și falsifică și adaugă la scriptură. Dumnezeu să-l ierte pe sectar.


Altă dovadă: manifestarea slavei necreate, care este proprie Dumnezeirii, de pe muntele Tabor (Luca 9, 32).



exceptional!


In zadar i-am tot intrebat si eu si altii pe adventisti pe alte topicri, cum se poate ca in Hristos cele doua firi sa nu fie unite, cum se poate ca atunci cand i-a murit doar firea umana, El sa fi ajuns in stare de inconstienta, ca si cum in El n-ar fi si firea divina vesnic vie, in conditiile in care diavolii sunt tot timpul constienti?
Cum se poate ca Hristos-Dumnezeu sa fie imobil sufleteste, inconstient si sa nu se poata manifesta, in timp ce diavolii pot bine-mersi sa se manifeste cum au chef?
Cum se poate ca Insasi Viata sa fie moarta si inactiva, in timp ce diavolii sunt activi?

Adventistii confunda firea dumnezeiasca cu slava dumnezeiasca. Hristos nu
S-a golit de firea, natura, esenta Lui divina ci doar de stralucirea si slava acestei firi.


As vrea si eu sa stiu ce inteleg adventistii prin episodul schimbarii la Fata.
In conceptia ortodoxa, noi afirmam ca Fiul a renuntat pe perioada vietuirii printre noi, la a-si arata si manifesta in afara stralucirea a ceea ce e in esenta, in natura Lui, cu exceptia momentului de la Schimbarea la Fata, cand „s-a re-umplut pe Sine” pt. o zi de aceasta stralucire la care renuntase.

valentin.viliga 22.08.2011 12:46:59

Citat:

În prealabil postat de Savonarola (Post 392176)
În prealabil postat de vasinec/grasu77

Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.

În prealabil postat de osutafaraunu

Hristos, pe perioada locuirii printre oameni, S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască devenind om. Nu mă întrebați cum a fost posibil și nu-mi cereți să vă explic, căci mă depășește. Nu pot da mai multe amănunte decât îmi furnizează Cuvântul lui Dumnezeu.



Iată ce gândesc avenții. Tipic sectar. Fiecare cu părerea lui proprie și personală, bazată pe Biblie. Nu ar fi deloc surprinzător ca mâine să auzim de două secte adventiste, una a lui vasinec, cealaltă a lui tricesimus, amândouă bazate pe Biblie și singurele care aduc mântuirea.


Este explicabilă deci credința advențului vasinec că Hristos a fost mort în timpul morții, undeva inconștient, mort sau pur și simplu inexistent, de vreme ce Hristos S-ar fi dezbrăcat singur de firea Sa dumnezeiască. Unde poate fi auzită o erezie și o aberație mai mare decât aceasta ca Însuși Fiul lui Dumnezeu, ca ipostas dumnezeiesc, să Iși lepede firea dumnezeiască ?? Așa ceva este imposibil, persoana și firea Fiului lui Dumnezeu neputând fi separate. Dar nu surprinde. Este vorba doar despre un advenț. Nu mai punem la socoteală faptul că ceea ce a spus sectarul advenț vasinec nu apare niciunde în Sfânta Scriptură. Deci încă o adăugire la Sfânta Scriptură (Dumnezeu să-l ierte pe sectar).



Celălalt advenț, sau sectar advenț, emite din nou o credință care nu apare în Biblie. Părerea lui, cum că Fiul lui Dumnezeu „S-a privat pe Sine de puterile și drepturile ce decurg din firea dumnezeiască”, pe lângă faptul că este eretică, este și o adăugire (iată din nou, practicată de sectarii advenți, Dumnezeu să îi ierte pentru adăugirile pe care le fac Bibliei și prin care modifică textul și credința) care nu apare în Biblie. Iar că afirmația este absolut eretică se dovedește prin tot ceea ce Hristos a făcut și prin ceea ce Și-a manifestat puterea dumnezeiască, dumnezeirea Lui naturală.


Minunile dumnezeiești pe care le-a săvârșit sunt numai un exemplu. Poate vreun advenț să spună aberația că Hristos nu Și-a manifestat dumnezeirea când a săvârșit atâta minuni dumnezeiești ? Evident că poate, pentru că e advenț și e sectar și adaugă la scripturi. Învierea lui Hristos este un alt exemplu care dovedește dumnezeirea lui Hristos.


„Iisus le-a răspuns și le-a zis: „Dărâmați templul acesta și'n trei zile îl voi ridica“.

Și au zis Iudeii: „În patruzeci și șase de ani s'a zidit templul acesta! Și tu îl vei ridica în trei zile?...“.

Dar El le vorbea de templul trupului Său.

Deci, când a înviat din morți, ucenicii Săi și-au adus aminte că El zisese aceasta și au crezut Scripturii și cuvântului pe care-l spusese Iisus.” (Ioan 2, 19-22)


Ce rezultă din acestea ? Că Hristos dacă era inconștient în moarte și dacă nu era Dumnezeu după fire cu putere dumnezeiască (și nu lipsit de puterile dumneziești) nu putea cu nici un chip să învieze trupul Său. Cum mint advenții și falsifica Scripturile acești neo-farisei.


Altă dovadă: puterea mântuitoare a lui Hristos. Putere mântuitoare are numai Dumnezeu. Hristos a avut și are putere mântuitoare. Deci Fiul nu S-a privat cu nici un chip de puterea Lui mântuitoare care decurge din firea și persoana Lui dumnezeiască. Deci advențul minte iară și falsifică și adaugă la scriptură. Dumnezeu să-l ierte pe sectar.


Altă dovadă: manifestarea slavei necreate, care este proprie Dumnezeirii, de pe muntele Tabor (Luca 9, 32).

ca fratii nostri acestia mai mici osutafaraunu si vasinec a fost si nestorie care a fost combatut la sinodul 3 ecumenic, asa ca nimic nou sub soare, macar fratii acestia ai nostri is gasesc stramosii in istorie, doar ca niste stramosi eretici

mihai07 22.08.2011 12:56:15

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 392008)
Mihai, cred ca m-ai inteles gresit. Nu am marturisit deloc altceva. Eu doar am punctat cele scrise in Filipeni 2:6-8, referitor la dezbracarea Domnului Iisus Hristos de chipul ("morphe" - in originalul grecesc) dumnezeiesc. Citeste cu atentie acele versete (in mai multe versiuni) si vei ajunge la aceeasi marturisire ca a mea.

Totodata, pot rosti aceleasi cuvinte, la adresa Domnului Iisus Hristos, ca cele ale apostolului Toma: "Domnul meu si Dumnezeul meu" (Ioan 20:28).

Sa nu-mi ceri mai multe explicatii ca nu-ti pot da. Nu pot explica taina evlaviei.

P.S. Ioana a postat un link despre doctrina AZS referitoare la Dumnezeu Fiul. Citeste-l. Vei gasi acolo ce cred adventistii despre natura Domnului Iisus Hristos.

la intrebarea
Citat:

În prealabil postat de delia31
Nu m-am lamurit in privinta conceptiei AZ7 despre Hristos. Are El si fire divina sau doar fire umana? Este El o persoana divino-umana pe toata perioada Intruparii?

tu raspunzi
Citat:

În prealabil postat de vasinec
Nu vorbim de conceptia AZS, ci despre conceptia biblica. Iar Biblia ne vorbeste despre marea taina a umilintei: o persoana a Dumnezeirii S-a coborat din slava cereasca, S-a dezbracat de natura dumnezeiasca, S-a intrupat si S-a facut om (rob) si a murit de moarte de cruce.V-am dat pasajul din Filipeni 2:6-8. Cititi-l cu atentie.

Domnul Iisus Hristos a devenit Om, pentru a ne fi exemplu noua, oamenilor. El S-a facut asemenea noua, pentru ca si noi sa tindem sa devenim asemenea Lui. A vrut sa ne arate cum trebuie sa traiasca un om.

Scriptura ne vorbeste despre "Omul Iisus Hristos, care S-a dat pe Sine Insusi, ca pret de rascumparare pentru toti."(1 Timotei 2:5-6).

si imi spui mie ca am inteles gresit.
probabil ti-ai schimbat pozitia intre timp


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:30:07.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.