Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Spiritualitatea ortodoxa (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5072)
-   -   Hristos are dreptul de a judeca lumea (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=13856)

costel 21.09.2011 12:22:33

Hristos are dreptul de a judeca lumea
 
Din Scriptura aflam ca "Tatal nu judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o Fiului" (In. 5, 22).

E minunat ca Fiul est Cel ce ne va judeca. Asa nimeni dintre noi nu va putea spune ca Dumnezeu este prea dur in judecata, ca nu tine seama de firea omeneasca. Fiul a fost supus slabiciunilor omenesti, ne-a aratat ca firea omeneasca poate fi indumnezeita, deci este Cel mai indreptatit sa faca o judecata dreapta.

Mai greu stau lucrurile in celelalte religii, ca acolo Dumnezeu nu s-a intrupat.

Danut X 21.09.2011 20:23:54

Grele versete.Grele afirmatii.

Danut X 21.09.2011 20:26:30

Greu de crezut si digerat asta, cel putin pentru mine.

Theodor_de_Mopsuestia 21.09.2011 23:09:26

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402181)
Grele versete.Grele afirmatii.

De ce?! Gandeste-te ca Dumnezeu, in nemarginita Sa mila, ne-a arata Calea, Care chiar devenirea Sa ca Om Perfect si Dumnezeu Adevarat, uniti prin Intrupare intr-Unul Singur: Mantuitorul. Dumnezeu judecand umanitatea cu Chipul Lui, acoperit de/imbracat cu chipul "de rob", pentru mine asta e Minunea Minunata dincolo de orice minunare coplesitoare. E dincolo de minte, ba chiar dincolo de emotii, sentimente, sau stari. Fie doar si Taina Intruparii, si tot e ceva la care ai medita si pentru care ai da slava lui Dumnezeu toata viata ta, clipa de clipa, in suis sau in coboras, si la bine si la rau, ca Dreptul Iov.
Slava lui Dumnezeu pentru toate!

Florin-Ionut 22.09.2011 06:34:22

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 402026)
Mai greu stau lucrurile in celelalte religii, ca acolo Dumnezeu nu s-a intrupat.

În hinduism, Krișna e avatarul lui Vișnu, adică întruparea unui zeu într-un om.

Diferența fundamentală dintre creștinism și orice altă religie este de fapt învierea. Ei au morminte ocupate, pe cînd noi avem un mormînt gol și un Dumnezeu viu.

culianul 22.09.2011 08:50:57

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 402026)
Din Scriptura aflam ca "Tatal nu judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o Fiului" (In. 5, 22).

E minunat ca Fiul est Cel ce ne va judeca. Asa nimeni dintre noi nu va putea spune ca Dumnezeu este prea dur in judecata, ca nu tine seama de firea omeneasca. Fiul a fost supus slabiciunilor omenesti, ne-a aratat ca firea omeneasca poate fi indumnezeita, deci este Cel mai indreptatit sa faca o judecata dreapta.

Mai greu stau lucrurile in celelalte religii, ca acolo Dumnezeu nu s-a intrupat.

In primul rand, Fiul, Tatal si Sfantul Duh au o singura vointa. Deci sunt toti "indreptatiti" sa faca judecata.

In al doilea rand, Fiul nu a aratat ca firea omeneasca poate fi indumnezeita, ci chiar a indumnezeit firea omeneasca.

In al treilea rand, Fiul nu ne-a aratat CA ne putem indumnezei, ci ne-a aratat CUM ne putem indumnezei.

Si in ultimul rand, daca privim lucrurile asa cum le-ai privit tu, concluzia fireasca este ca Fiul este mai dur in judecata decat Tatal. Ex1: Sa nu te desfranezi (Vechiul Testament) vs Daca doar te uiti la o femeie si ai desfranat cu ea in inima ta... (Noul Testament). Ex2: Sa nu ucizi (Vechiul Testament) Daca ii spui fratelui tau nebunule... (Noul Testament)

Legat de celelalte religii, dar si de noi, practic nu Dumnezeu de judeca, ci faptele noastre ne scot sau ne baga in imparatie (la nunta au fost chemati toti, dar unii au fost nesimtiti si au fost imbracati de sapa, deci au fost dati afara)

Marius22 22.09.2011 16:56:14

Sfanta Scriptura ne spune ca omul a fost creat "dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu". Sfintii Parinti, talcuind acestea, precizeaza ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Dumnezeu-Fiul, si chemati la asemanarea cu El, Dumnezeu-Omul.

Dumnezeu Tatal a dat Judecata Fiului deoarece aceasta va consta in masura asemanarii noastre cu Hristos.

MariS_ 22.09.2011 17:13:52

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 402474)
Sfanta Scriptura ne spune ca omul a fost creat "dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu". Sfintii Parinti, talcuind acestea, precizeaza ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Dumnezeu-Fiul, si chemati la asemanarea cu El, Dumnezeu-Omul.

Dumnezeu Tatal a dat Judecata Fiului deoarece aceasta va consta in masura asemanarii noastre cu Hristos.

Dumnezeu Tatal a dat Judecata Fiului deoarece aceasta va consta in masura asemanarii noastre cu Hristos.
Frumos, scurt si concis. Noi suntem "copii" (plurarul de la copie) "facute" ale lui Hristos, cel nefacut, si in masura in care ne asemanam Originalului ne vom mantui.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 17:17:49

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 402474)
Sfanta Scriptura ne spune ca omul a fost creat "dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu". Sfintii Parinti, talcuind acestea, precizeaza ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Dumnezeu-Fiul, si chemati la asemanarea cu El, Dumnezeu-Omul.

Dumnezeu Tatal a dat Judecata Fiului deoarece aceasta va consta in masura asemanarii noastre cu Hristos.

Spui cumva ca Iisus a existat ca Dumnezeu-Om dinainte de intrupare, ba chiar dinaintea facerii primului om?Ce sfant parinte spune asta?

Danut X 22.09.2011 17:18:52

Hristos va judeca lumea ca Dumnezeu sau ca Dumnezeu-Om?Care va fi criteriul Judecatii?

Marius22 22.09.2011 17:30:24

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402482)
Spui cumva ca Iisus a existat ca Dumnezeu-Om dinainte de intrupare, ba chiar dinaintea facerii primului om?Ce sfant parinte spune asta?

Hristos nu a existat ca Dumnezeu-Om inainte de intrupare. Afirmatia de mai sus, desi poate fi inteleasa si asa cum ai precizat, reprezinta o interpretare a referatului creatiei omului data de Parinti prin prisma teologiei Intruparii.

Danut X 22.09.2011 17:31:03

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 402295)
În hinduism, Krișna e avatarul lui Vișnu, adică întruparea unui zeu într-un om.

Diferența fundamentală dintre creștinism și orice altă religie este de fapt învierea. Ei au morminte ocupate, pe cînd noi avem un mormînt gol și un Dumnezeu viu.

gresit.. existau zei care au inviat si in religiile pagane : Baal, Melqart, Adonis, Eshmun, Osiris Dumuzi.

Danut X 22.09.2011 17:33:41

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 402489)
Hristos nu a existat ca Dumnezeu-Om inainte de intrupare. Afirmatia de mai sus, desi poate fi inteleasa si asa cum ai precizat, reprezinta o interpretare a referatului creatiei omului data de Parinti prin prisma teologiei Intruparii.

atunci exprimate mai clar.

Theodor_de_Mopsuestia 22.09.2011 17:36:52

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402483)
Hristos va judeca lumea ca Dumnezeu sau ca Dumnezeu-Om?Care va fi criteriul Judecatii?

Ca Dumnezeu-Om. Biserica si Eshatonul sunt tocmai in temeiul Intruparii, si posterioare ei. Criteriul Judecatii, cat putem noi intrezari si ne-a dat Biserica, este oglindirea Domnului in fiecare din noi, altminteri spus efortul nostru de indumnezeire.

MariS_ 22.09.2011 17:37:40

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402482)
Spui cumva ca Iisus a existat ca Dumnezeu-Om dinainte de intrupare, ba chiar dinaintea facerii primului om?Ce sfant parinte spune asta?

Sfintii Parinti spun ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ca persoana, nu ca si trup. Chipul se refera la persoana, suntem persoane asa cum si Hristos este persoana, deci nu are legatura cu intruparea sau trupul fizic.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Marius22 22.09.2011 17:38:26

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402483)
Hristos va judeca lumea ca Dumnezeu sau ca Dumnezeu-Om?Care va fi criteriul Judecatii?

Ca Dumnezeu-Om, pentru ca odata cu Intruparea Sa Hristos si-a asumat firea omeneasca pentru vesnicie. Tocmai acest lucru, il sublinia, Costel, in mesajul de la inceput, spunand ca este un lucru "minunat". Criteriile judecatii nu-I vor fi unele straine, ci vor fi unele pe care Le-a "cercat", printre noi fiind, si despre care ne-a propovaduit.

Danut X 22.09.2011 17:43:11

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 402494)
Ca Dumnezeu-Om, pentru ca odata cu Intruparea Sa Hristos si-a asumat firea omeneasca pentru vesnicie. Tocmai acest lucru, il sublinia, Costel, in mesajul de la inceput, spunand ca este un lucru "minunat". Criteriile judecatii nu-I vor fi unele straine, ci vor fi unele pe care Le-a "cercat", printre noi fiind, si despre care ne-a propovaduit.

Cum sa ne judece pe noi un om, fie el si Dumnezeu-omul?Explica-mi si mie ce inseamna Judecata si numeste criteriile ei.

Danut X 22.09.2011 17:44:38

Citat:

În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia (Post 402492)
Ca Dumnezeu-Om. Biserica si Eshatonul sunt tocmai in temeiul Intruparii, si posterioare ei. Criteriul Judecatii, cat putem noi intrezari si ne-a dat Biserica, este oglindirea Domnului in fiecare din noi, altminteri spus efortul nostru de indumnezeire.

De ce sa ne judece pe noi un om, fie el si Dumnezeu-Om?

Danut X 22.09.2011 17:47:50

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402493)
Sfintii Parinti spun ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ca persoana, nu ca si trup. Chipul se refera la persoana, suntem persoane asa cum si Hristos este persoana, deci nu are legatura cu intruparea sau trupul fizic.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Vrei sa spui ca Fiul a existat ca persoana distincta de Tatal, dinainte de Intrupare?A avut o constiinta, vointa si dorinta personala din inceput?Ca ce a existat El inainte de Intrupare, si sub ce forma?

Theodor_de_Mopsuestia 22.09.2011 17:50:36

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402497)
De ce sa ne judece pe noi un om, fie el si Dumnezeu-Om?

Pentru ca e Dumnezeu, Creatorul in primul rand, deci are tot dreptul sa isi judece faptura care este lucrul mainilor Lui, si pentru ca e Omul Perfect, al doilea Adam, in al doilea. Cumva, Dumnezeu si-a asumat trairea umanitatii, tocmai pentru ca este Bun, Milostiv si Drept. Acum, corect este ca noi sa refacem demersul divin, dar in sens invers, din perspectiva omeneasca, sa-I venim intru intampinare, indumnezeindu-ne (si pentru aceasta exista Biserica).

Danut X 22.09.2011 17:54:35

Citat:

În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia (Post 402500)
Pentru ca e Dumnezeu, Creatorul in primul rand, deci are tot dreptul sa isi judece faptura care este lucrul mainilor Lui, si pentru ca e Omul Perfect, al doilea Adam, in al doilea. Cumva, Dumnezeu si-a asumat trairea umanitatii, tocmai pentru ca este Bun, Milostiv si Drept. Acum, corect este ca noi sa refacem demersul divin, dar in sens invers, din perspectiva omeneasca, sa-I venim intru intampinare, indumnezeindu-ne (si pentru aceasta exista Biserica).

Dumnezeu da are "dreptul" sa ne judece.Adica Dumnezeu este cel care face dreptate.Aceeasi intrebare ti-o pun si tie : Care va fi criteriul judecatii?

Theodor_de_Mopsuestia 22.09.2011 18:01:57

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402502)
Dumnezeu da are "dreptul" sa ne judece.Adica Dumnezeu este cel care face dreptate.Aceeasi intrebare ti-o pun si tie : Care va fi criteriul judecatii?

Ne invata Biserica: proportia de indumnezeire, de sfintenie, sau macar de indreptare spre sfintenie, din fiecare din noi.

Danut X 22.09.2011 18:06:28

Citat:

În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia (Post 402503)
Ne invata Biserica: proportia de indumnezeire, de sfintenie, sau macar de indreptare spre sfintenie, din fiecare din noi.

eu tot astept sa ziceti ceva, dar vad ca nu zice nici unul.in biblie scrie sa cel ce crede nu va fi judecat , dar cel ce nu crede(in Hristos) va fi judecat(osandit).unde e dreptatea in asta?ce facem cu milioanele, ba chiar miliardele de oameni buni, chiar mult mai buni decat crestinii si ortodocsii din alte religii?aici am vrut sa bat.in cazul acesta daca Hristos ne judeca, judecata e partiala(tine partea crestinilor) si deci nu e dreapta.

MariS_ 22.09.2011 18:07:19

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402499)
Vrei sa spui ca Fiul a existat ca persoana distincta de Tatal, dinainte de Intrupare?A avut o constiinta, vointa si dorinta personala din inceput?Ca ce a existat El inainte de Intrupare, si sub ce forma?

Da, Fiul exista din vesnicie ca Fiu al Tatalui, asa cum si Duhul exista tot din vesnicie, dar purces fiind de Tatal. Ca Persoane sunt distincte, Tatal, Fiul si Duhul, dar unice ca si Fiinta. O singura Fiinta in Trei Persoane, o taina de nedescris in cuvinte omenesti. Fiind o singura Fiinta e si o singura vointa. O asemanare sugestiva, dar doar pentru a face mai clara intelegerea noastra:
Dumnezeirea - MINTEA,
Tatal - VOINTA (unii pun chiar MINTEA pentru ca Tatal este cauza intregii dumnezeiri),
Fiul - LOGOSUL (ratiunea),
Duhul - INIMA (iubirea, sentimentele)
Dar din cauza perihorezei Persoanelor, adica a trairii una prin alta si intercomunicarii Persoanelor, nu se poate spune ca Fiul n-ar avea vointa sau iubire, sau ca Duhul nu are ratiune si vointa, ci, mai degraba, faptul ca in lucrarea comuna, ca asa lucreaza Sf. Treime, impreuna, nu separat, Tatal e cel ce voieste, Fiul "furnizeaza" logosul, rostul, ratiunea de-a fi a lucrului creat, iar Duhul definitiveaza cu iubire si cu sfintire acea creatie sau lucrare.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 18:11:18

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402506)
Da, Fiul exista din vesnicie ca Fiu al Tatalui, asa cum si Duhul exista tot din vesnicie, dar purces fiind de Tatal. Ca Persoane sunt distincte, Tatal, Fiul si Duhul, dar unice ca si Fiinta. O singura Fiinta in Trei Persoane, o taina de nedescris in cuvinte omenesti. Fiind o singura Fiinta e si o singura vointa. O asemanare sugestiva, dar doar pentru a face mai clara intelegerea noastra:
Dumnezeirea - MINTEA,
Tatal - VOINTA (unii pun chiar MINTEA pentru ca Tatal este cauza intregii dumnezeiri),
Fiul - LOGOSUL (ratiunea),
Duhul - INIMA (iubirea, sentimentele)
Dar din cauza perihorezei Persoanelor, adica a trairii una prin alta si intercomunicarii Persoanelor, nu se poate spune ca Fiul n-ar avea vointa sau iubire, sau ca Duhul nu are ratiune si vointa, ci, mai degraba, faptul ca in lucrarea comuna, ca asa lucreaza Sf. Treime, impreuna, nu separat, Tatal e cel ce voieste, Fiul "furnizeaza" logosul, rostul, ratiunea de-a fi a lucrului creat, iar Duhul definitiveaza cu iubire si cu sfintire acea creatie sau lucrare.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Are Fiul constiinta proprie(ca Dumnezeu), distincta de Tatal?

Nu e nici o taina de nedescris, doar o incurcatura in terminologii proaste.

MariS_ 22.09.2011 18:28:56

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402508)
Are Fiul constiinta proprie(ca Dumnezeu), distincta de Tatal?

Nu e nici o taina de nedescris, doar o incurcatura in terminologii proaste.

Fiind Persoana, este Subiect distinct. Deci in Dumnezeire sunt trei subiecte, Tatal, Fiul si Duhul. Cand vorbim despre constiinta Ii raportam la intelegerea noastra, omeneasca. Omul are constiinta, fiecare om are asa ceva, dar constiinta este un organ specific omului, si anume organul prin care Dumnezeu, vorbeste, mustra si sfatuieste pe om. Dumnezeu nu are nevoie de un astfel de "organ". Dar, daca te-ai referit la constienta-de-sine, atunci da, fiecare Persoana are Constienta-de-Sine proprie.
Referitor la forma, ca am uitat sa raspund, nu putem spune ca Persoanele au forma, forma este un termen impropriu cand vorbim despre Dumnezeu, Cel fara de forma. Distinctia dintre persoane nu este "de esenta", de substanta, ci de subiect, adica ceva "informal".
Cat priveste terminologiile sa ne gandim cum am descrie fiinte din lumi n-spe+1 dimensionale in limbajul nostru 3+1 dimensional. Cu atat mai mult cand vorbim despre Dumnezeu.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 18:42:40

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402511)
Fiind Persoana, este Subiect distinct. Deci in Dumnezeire sunt trei subiecte, Tatal, Fiul si Duhul. Cand vorbim despre constiinta Ii raportam la intelegerea noastra, omeneasca. Omul are constiinta, fiecare om are asa ceva, dar constiinta este un organ specific omului, si anume organul prin care Dumnezeu, vorbeste, mustra si sfatuieste pe om. Dumnezeu nu are nevoie de un astfel de "organ". Dar, daca te-ai referit la constienta-de-sine, atunci da, fiecare Persoana are Constienta-de-Sine proprie.
Referitor la forma, ca am uitat sa raspund, nu putem spune ca Persoanele au forma, forma este un termen impropriu cand vorbim despre Dumnezeu, Cel fara de forma. Distinctia dintre persoane nu este "de esenta", de substanta, ci de subiect, adica ceva "informal".
Cat priveste terminologiile sa ne gandim cum am descrie fiinte din lumi n-spe+1 dimensionale in limbajul nostru 3+1 dimensional. Cu atat mai mult cand vorbim despre Dumnezeu.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Cred ca termenul de 'Persoana' ne incurca.Fiul si Duhul, impreuna cu Tatal fac parte din Unul Dumnezeu.Dumnezeu este Unul, in trei fete, o singura constiinta de Sine, o singura vointa, un singur Corp.'Fiul' este Cuvantul si Duhul, Duhul.Daca vorbesti de trei persoane cu constiinta de sine o dai in Tri-teism.

MariS_ 22.09.2011 19:00:36

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402513)
Cred ca termenul de 'Persoana' ne incurca.Fiul si Duhul, impreuna cu Tatal fac parte din Unul Dumnezeu.Dumnezeu este Unul, in trei fete, o singura constiinta de Sine, o singura vointa, un singur Corp.'Fiul' este Cuvantul si Duhul, Duhul.Daca vorbesti de trei persoane cu constiinta de sine o dai in Tri-teism.

Nu, nu se da in tri-teism pentru ca ar trebui sa existe trei vointe distincte. Ca subiecte, Persoanele trebuie sa aibe constiinta-de-sine, ele nu pot fi inconstiente. Daca n-ar avea constenta-de-sine ar fi inconstiente si atunci n-ar fi subiecte, n-ar putea fi nici persoane. Dar, avand in vedere ca esenta este unica, fiinta este unica, vointa este tot unica, lucrarea este tot unica, rezulta ca nu avem tri-teism. Nu poti spune nici, nici. Nu poti spune monoteism, ca sunt trei Persoane, nu poti spune nici tri-teism, ca e o singura fiinta, vointa si lucrare. Adica, e o mare TAINA.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 19:04:43

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402516)
Nu, nu se da in tri-teism pentru ca ar trebui sa existe trei vointe distincte. Ca subiecte, Persoanele trebuie sa aibe constiinta-de-sine, ele nu pot fi inconstiente. Daca n-ar avea constenta-de-sine ar fi inconstiente si atunci n-ar fi subiecte, n-ar putea fi nici persoane. Dar, avand in vedere ca esenta este unica, fiinta este unica, vointa este tot unica, lucrarea este tot unica, rezulta ca nu avem tri-teism. Nu poti spune nici, nici. Nu poti spune monoteism, ca sunt trei Persoane, nu poti spune nici tri-teism, ca e o singura fiinta, vointa si lucrare. Adica, e o mare TAINA.
Har, smerenie si jertfa de sine.

De ce sa fie trei Persoane?Nu pot fi subiecte din Dumnezeu : Principiu , Logos si Spirit?De ce sa fie Trei Persoane si nu trei parti a Unei singure persoane?

MariS_ 22.09.2011 19:12:14

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402517)
De ce sa fie trei Persoane?Nu pot fi subiecte din Dumnezeu : Principiu , Logos si Spirit?

Da, poti sa le percepi si asa, insa termenul de Persoana te apropie mai mult, e mai cald, mai "uman", ca sa zic asa. Gandeste-te ca ar trebui sa iti spui "acum ma rog la Principiu: Marele si Dreptule Principiu, fie-ti mila de mine, neprincipialul!" sau altceva de genul: "Logosule, AtotLogic, ajuta un biet nerational si ilogic".
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 19:14:53

@MariS

Am scris mai sus.In Scriptura se spune ca criteriul Judecatii va fi credinta in Hristos : 'Cine crede nu va fi judecat, cine nu crede va fi judecat'.In cazul acesta judecata e partiala.Ce parere ai de lucrul acesta?Eu asta nu pot sa diger.Vreau sa cred ca e mai mult de deslusit.Si iarasi daca judecata va fi facuta de un om, chiar Dumnezeu-Om automat va fi partiala.Eu cred ca numai Dumnezeu ne poate judecata.Nu vad cum si de ce ne-ar judeca Iisus ca Dumnezeu-Om.Care este sensul si rostul unei asemenea judecati?

Danut X 22.09.2011 19:17:17

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402519)
Da, poti sa le percepi si asa, insa termenul de Persoana te apropie mai mult, e mai cald, mai "uman", ca sa zic asa. Gandeste-te ca ar trebui sa iti spui "acum ma rog la Principiu: Marele si Dreptule Principiu, fie-ti mila de mine, neprincipialul!" sau altceva de genul: "Logosule, AtotLogic, ajuta un biet nerational si ilogic".
Har, smerenie si jertfa de sine.

Mintea, constiinta mea si sufletul meu fac parte din mine dar eu sunt o singura persoana, nu impartit in trei persoane.Fa-te mai clar cu persoanele.Sunt 3 corpuri distincte cu constiinta de sine?Daca da arata-mi ce sfant parinte spune asta.

MariS_ 22.09.2011 19:30:24

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402520)
@MariS

Am scris mai sus.In Scriptura se spune ca criteriul Judecatii va fi credinta in Hristos : 'Cine crede nu va fi judecat, cine nu crede va fi judecat'.In cazul acesta judecata e partiala.Ce parere ai de lucrul acesta?Eu asta nu pot sa diger.Vreau sa cred ca e mai mult de deslusit.Si iarasi daca judecata va fi facuta de un om, chiar Dumnezeu-Om automat va fi partiala.Eu cred ca numai Dumnezeu ne poate judecata.Nu vad cum si de ce ne-ar judeca Iisus ca Dumnezeu-Om.Care este sensul si rostul unei asemenea judecati?

Acesta e un subiect foarte inalt si deobicei placut fariseilor si carturarilor. Ei stiu totul despre Judecata. Aici sunt prost, prost, prost. Stiu doar ca Fiul va face Judecata, dar nu asa cum ne inchipuim noi. Ea va fi demna de un Dumnezeu Iubitor, Multmilostiv, Atotstiutor si Drept. Mai mult nu stiu.
Sensul Judecatii este de a face separarea intre cei ce vor sa urmeze Domnului, sa se jertfeasca pe ei pentru semenii lor, asa cum S-a jertfit Hristos pentru toata omenirea si intre ceilalti, care vor sa urmeze egoismului din ei si sa faca doar voia lor.
Har, smerenie si jertfa de sine.

ioanna 22.09.2011 19:35:13

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402517)
De ce sa fie trei Persoane?Nu pot fi subiecte din Dumnezeu : Principiu , Logos si Spirit?De ce sa fie Trei Persoane si nu trei parti a Unei singure persoane?

Nu sunt trei parti ale unui intreg, ci una singura, ce ni se dezvaluie in trei ipostasuri(persoane).Trinitatea reprezinta modelul communicational divin. Dumnezeu se cunoaste pe Sine si ca cel ce gandeste (Tatal) si ca cel gandit ( Fiul), doar are constiinta de Sine, din moment ce e o entitate perfecta. Gandindu-se pe Sine se reduplica ipostatic, insa nu se dubleaza ca fiinta, este Unul si Acelasi. Duhul Sfant reprezinta purcederea de la cel ce gandeste spre cel gandit. Nu poti spune ca Fiul este o parte din Tatal, ca e gresit. Trinitatea nu e 1/3+1/3+1/3= 1, mai degraba 1x1x1.

p.s din moment ce Judecata de Apoi va fi precedata de a doua venire a Lui Hristos, pentru restabilirea regatului Lui Dumnezeu pe pamant, a credintei, reinnoirea umanitatii cand va fi "un cer nou si un pamant nou", inseamna ca Dumnezeu te va judeca din postura de Dumnezeu intrupat (Dumnezeu-Fiu)

MariS_ 22.09.2011 19:44:51

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402521)
Mintea, constiinta mea si sufletul meu fac parte din mine dar eu sunt o singura persoana, nu impartit in trei persoane.Fa-te mai clar cu persoanele.Sunt 3 corpuri distincte cu constiinta de sine?Daca da arata-mi ce sfant parinte spune asta.

La Dumnezeu ca si la om e o singura fiinta. Diferenta este ca la om e o singura persoana, iar la Dumnezeu sunt trei Persoane. Esenta dumnezeiasca suporta mai multe persoane in aceeasi Fiinta. Esenta omeneasca nu suporta asa ceva. Asta ne spune ca dumnezeirea este preponderent personala, nu substantiala, esentiala. Faptura, in schimb, este mai mult substantiala sau corporala. Atentie, chiar si ingerii au "substanta" lor, desi incorporala, e totusi o esenta, nu sunt subiecte pure. Esenta noastra nu se poate compara, nu sufera asemanare cu esenta dumnezeirii. Sunt total altceva, de necomparat. Toti Sfintii Parinti spun asta, dar daca doresti citatul, aici stau rau, eu niciodata nu mi-am facut notite, ceea ce spun, spun din ce a ramas in mine, nu am carnetel cu adnotari, desi nu neg ca mi-ar fi prins bine sa am.
Har, smerenie si jertfa de sine.

Danut X 22.09.2011 19:57:06

Citat:

În prealabil postat de MariS_ (Post 402527)
La Dumnezeu ca si la om e o singura fiinta. Diferenta este ca la om e o singura persoana, iar la Dumnezeu sunt trei Persoane. Esenta dumnezeiasca suporta mai multe persoane in aceeasi Fiinta. Esenta omeneasca nu suporta asa ceva. Asta ne spune ca dumnezeirea este preponderent personala, nu substantiala, esentiala. Faptura, in schimb, este mai mult substantiala sau corporala. Atentie, chiar si ingerii au "substanta" lor, desi incorporala, e totusi o esenta, nu sunt subiecte pure. Esenta noastra nu se poate compara, nu sufera asemanare cu esenta dumnezeirii. Sunt total altceva, de necomparat. Toti Sfintii Parinti spun asta, dar daca doresti citatul, aici stau rau, eu niciodata nu mi-am facut notite, ceea ce spun, spun din ce a ramas in mine, nu am carnetel cu adnotari, desi nu neg ca mi-ar fi prins bine sa am.
Har, smerenie si jertfa de sine.

De ce sa fie Trei Persoane?Ce sens are ca Dumnezeu sa mai faca in Dumnezeu(chiar daca zici ca nu-i asa) si inca unul?Ca daca sunt persoane : O Persoana o naste inca doua Persoane.Chiar daca sunt Dumnezeu toate trei, tot Persoane sunt.Trei Dumnezei de aceasi fiinta.Care e sensul triplarii lui Dumnezeu?

Danut X 22.09.2011 20:00:31

Nu uitati de Hristos , Judecatorul lumii. Spuneti despre aceasta.

ioanna 22.09.2011 20:03:47

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402530)
De ce sa fie Trei Persoane?Ce sens are ca Dumnezeu sa mai faca in Dumnezeu(chiar daca zici ca nu-i asa) si inca unul?Ca daca sunt persoane : O Persoana o naste inca doua Persoane.Chiar daca sunt Dumnezeu toate trei, tot Persoane sunt.Trei Dumnezei de aceasi fiinta.Care e sensul triplarii lui Dumnezeu?

E un proces de reflectie cognitiv, de cunoastere personala, de aici cele 3 ipostasuri personale sau 3 persoane, cum le spun unii. Nu se tripleaza ca Fiinta, nu sunt 3 constiinte diferite care gandesc separat, e Unul si Acelasi. Ti-am raspuns in mesajul anterior: Dumnezeu, gandindu-se pe Sine se reduplica ipostatic si se cunoaste pe Sine si ca cel ce gandeste (Tatal) si ca cel gandit (Fiul).

MariS_ 22.09.2011 20:08:47

Citat:

În prealabil postat de Danut X (Post 402530)
De ce sa fie Trei Persoane?Ce sens are ca Dumnezeu sa mai faca in Dumnezeu(chiar daca zici ca nu-i asa) si inca unul?Ca daca sunt persoane : O Persoana o naste inca doua Persoane.Chiar daca sunt Dumnezeu toate trei, tot Persoane sunt.Trei Dumnezei de aceasi fiinta.Care e sensul triplarii lui Dumnezeu?

Foarte buna intrebarea!!!
Raspunsul nu e foarte dificil, stim ca Dumnezeu este Iubire. Or, iubirea nu se poate manifesta de unul singur, ca face buba si da in iubire de sine, aia, la randul ei, face alta buba si da in mandrie, si aia da in orgoliu si ala in trufie si tot asa. Stii ce a patit Lucifer cand a decis ca a iubit destul pe altii si ca e vremea sa se iubeasca si pe el, a facut buba la cap si buuuuuuuuuuuuuf in fundul .... iadului.
Iubirea are nevoie de persoane, de comunicare, de sentimente, de relatii, de alteritate. Sigur, se putea spune ca prin creatie s-ar fi rezolvat treaba, dar creatia vine in timp, or Dumnezeu sta de veghe din vecie si atunci cum sa stai singur cuc. Deci, din iubire si din generozitate, din jertfa de sine. Jertfa de sine este Viata intra-Treimica, caci Persoanele impart absolut totul intre ele si, mai mult decat atat, traiasc unele pentru altele si unele in altele si unele prin altele. Asta e iubirea jertfelnica si la asta suntem chemati si noi.
Har, smerenie si jertfa de sine.

ioanna 22.09.2011 20:13:36

Sfantul Maxim Marturisitorul „Tatal e Mintea cea necunoscuta. Fiul este chip al Tatalui, iar Duhul este viata Tatalui sau iubirea Lui.” Fiecarui ipostas treimic ii sunt interioare celelalte doua.
Citat:

De ce sa fie Trei Persoane
Pentru ca Dumnezeu exista, deci daca exista are si un mod de a exista. Sf. Treime reprezinta modelul comunicational divin, modul de existenta a Lui Dumnezeu. Dumnezeu are existenta in Sine, in care El se manifesta, comunica si se da pe Sine.


Ora este GMT +3. Ora este acum 22:13:22.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.