![]() |
Hristos are dreptul de a judeca lumea
Din Scriptura aflam ca "Tatal nu judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o Fiului" (In. 5, 22).
E minunat ca Fiul est Cel ce ne va judeca. Asa nimeni dintre noi nu va putea spune ca Dumnezeu este prea dur in judecata, ca nu tine seama de firea omeneasca. Fiul a fost supus slabiciunilor omenesti, ne-a aratat ca firea omeneasca poate fi indumnezeita, deci este Cel mai indreptatit sa faca o judecata dreapta. Mai greu stau lucrurile in celelalte religii, ca acolo Dumnezeu nu s-a intrupat. |
Grele versete.Grele afirmatii.
|
Greu de crezut si digerat asta, cel putin pentru mine.
|
Citat:
Slava lui Dumnezeu pentru toate! |
Citat:
Diferența fundamentală dintre creștinism și orice altă religie este de fapt învierea. Ei au morminte ocupate, pe cînd noi avem un mormînt gol și un Dumnezeu viu. |
Citat:
In al doilea rand, Fiul nu a aratat ca firea omeneasca poate fi indumnezeita, ci chiar a indumnezeit firea omeneasca. In al treilea rand, Fiul nu ne-a aratat CA ne putem indumnezei, ci ne-a aratat CUM ne putem indumnezei. Si in ultimul rand, daca privim lucrurile asa cum le-ai privit tu, concluzia fireasca este ca Fiul este mai dur in judecata decat Tatal. Ex1: Sa nu te desfranezi (Vechiul Testament) vs Daca doar te uiti la o femeie si ai desfranat cu ea in inima ta... (Noul Testament). Ex2: Sa nu ucizi (Vechiul Testament) Daca ii spui fratelui tau nebunule... (Noul Testament) Legat de celelalte religii, dar si de noi, practic nu Dumnezeu de judeca, ci faptele noastre ne scot sau ne baga in imparatie (la nunta au fost chemati toti, dar unii au fost nesimtiti si au fost imbracati de sapa, deci au fost dati afara) |
Sfanta Scriptura ne spune ca omul a fost creat "dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu". Sfintii Parinti, talcuind acestea, precizeaza ca omul a fost creat dupa Chipul lui Hristos, Dumnezeu-Fiul, si chemati la asemanarea cu El, Dumnezeu-Omul.
Dumnezeu Tatal a dat Judecata Fiului deoarece aceasta va consta in masura asemanarii noastre cu Hristos. |
Citat:
Frumos, scurt si concis. Noi suntem "copii" (plurarul de la copie) "facute" ale lui Hristos, cel nefacut, si in masura in care ne asemanam Originalului ne vom mantui. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Hristos va judeca lumea ca Dumnezeu sau ca Dumnezeu-Om?Care va fi criteriul Judecatii?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dumnezeirea - MINTEA, Tatal - VOINTA (unii pun chiar MINTEA pentru ca Tatal este cauza intregii dumnezeiri), Fiul - LOGOSUL (ratiunea), Duhul - INIMA (iubirea, sentimentele) Dar din cauza perihorezei Persoanelor, adica a trairii una prin alta si intercomunicarii Persoanelor, nu se poate spune ca Fiul n-ar avea vointa sau iubire, sau ca Duhul nu are ratiune si vointa, ci, mai degraba, faptul ca in lucrarea comuna, ca asa lucreaza Sf. Treime, impreuna, nu separat, Tatal e cel ce voieste, Fiul "furnizeaza" logosul, rostul, ratiunea de-a fi a lucrului creat, iar Duhul definitiveaza cu iubire si cu sfintire acea creatie sau lucrare. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
Nu e nici o taina de nedescris, doar o incurcatura in terminologii proaste. |
Citat:
Referitor la forma, ca am uitat sa raspund, nu putem spune ca Persoanele au forma, forma este un termen impropriu cand vorbim despre Dumnezeu, Cel fara de forma. Distinctia dintre persoane nu este "de esenta", de substanta, ci de subiect, adica ceva "informal". Cat priveste terminologiile sa ne gandim cum am descrie fiinte din lumi n-spe+1 dimensionale in limbajul nostru 3+1 dimensional. Cu atat mai mult cand vorbim despre Dumnezeu. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine. |
@MariS
Am scris mai sus.In Scriptura se spune ca criteriul Judecatii va fi credinta in Hristos : 'Cine crede nu va fi judecat, cine nu crede va fi judecat'.In cazul acesta judecata e partiala.Ce parere ai de lucrul acesta?Eu asta nu pot sa diger.Vreau sa cred ca e mai mult de deslusit.Si iarasi daca judecata va fi facuta de un om, chiar Dumnezeu-Om automat va fi partiala.Eu cred ca numai Dumnezeu ne poate judecata.Nu vad cum si de ce ne-ar judeca Iisus ca Dumnezeu-Om.Care este sensul si rostul unei asemenea judecati? |
Citat:
|
Citat:
Sensul Judecatii este de a face separarea intre cei ce vor sa urmeze Domnului, sa se jertfeasca pe ei pentru semenii lor, asa cum S-a jertfit Hristos pentru toata omenirea si intre ceilalti, care vor sa urmeze egoismului din ei si sa faca doar voia lor. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
p.s din moment ce Judecata de Apoi va fi precedata de a doua venire a Lui Hristos, pentru restabilirea regatului Lui Dumnezeu pe pamant, a credintei, reinnoirea umanitatii cand va fi "un cer nou si un pamant nou", inseamna ca Dumnezeu te va judeca din postura de Dumnezeu intrupat (Dumnezeu-Fiu) |
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Nu uitati de Hristos , Judecatorul lumii. Spuneti despre aceasta.
|
Citat:
|
Citat:
Raspunsul nu e foarte dificil, stim ca Dumnezeu este Iubire. Or, iubirea nu se poate manifesta de unul singur, ca face buba si da in iubire de sine, aia, la randul ei, face alta buba si da in mandrie, si aia da in orgoliu si ala in trufie si tot asa. Stii ce a patit Lucifer cand a decis ca a iubit destul pe altii si ca e vremea sa se iubeasca si pe el, a facut buba la cap si buuuuuuuuuuuuuf in fundul .... iadului. Iubirea are nevoie de persoane, de comunicare, de sentimente, de relatii, de alteritate. Sigur, se putea spune ca prin creatie s-ar fi rezolvat treaba, dar creatia vine in timp, or Dumnezeu sta de veghe din vecie si atunci cum sa stai singur cuc. Deci, din iubire si din generozitate, din jertfa de sine. Jertfa de sine este Viata intra-Treimica, caci Persoanele impart absolut totul intre ele si, mai mult decat atat, traiasc unele pentru altele si unele in altele si unele prin altele. Asta e iubirea jertfelnica si la asta suntem chemati si noi. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Sfantul Maxim Marturisitorul „Tatal e Mintea cea necunoscuta. Fiul este chip al Tatalui, iar Duhul este viata Tatalui sau iubirea Lui.” Fiecarui ipostas treimic ii sunt interioare celelalte doua.
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 22:13:22. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.