![]() |
Voia lui Dumnezeu
Mereu vad pe forum si aud in viata reala despre voia lui Dumnezeu, despre predestinare, despre faptul ca noi avem deja soarta hotarata de Dumnezeu..... eu nu sunt in totalitate de acord cu acest lucru..... As vrea sa vad ce parere au ceilalti useri despre acest lucru... Daca acest lucru este adevarat total, atunci Dumnezeu ne-a facut degeaba cu libera vointa, daca el ne hotaraste soarta de la nastere..... Daca noi ne dorim mult un lucru si alta e voia lui Dumnezeu, atunci pentru ce mai e necesara rugaciunea??? de ce trebuie sa ne mai rugam pentru unele dorinte daca Dumnezeu deja stie ce avem nevoie???? Doamne ajuta!!!
|
Ai dreptate prin ceea ce spui,fiecare are vointa sa libera,fara sa fie nimic hotarat de Dumnezeu. El doar mai intervine din cand in cand,mai influenteaza atunci cand crede de cuviinta. Insa drumul spre iad sau Rai noi il alegem!
|
Citat:
|
Acel "faca-se voia Ta" are un cu totul alt inteles,alta interpretare. Nu se refera ca nu trebuie sa ne rugam,sa facem nimic,ca oricum nu e cum vrem noi. Repet,Dumnezeu poate sa influenteze anumite lucruri in vietile noastre,putem primi o boala pt. ca am pacatuit etc. insa toate astea au un scop,si NU trebuie sa ne pierdem speranta si/sau sa incetam rugaciunea! Spunem "faca-se voia Ta" in sensul de a nu carti impotriva lui Dumnezeu,a nu-L acuza,constientizand totodata ca daca El se afla in spatele unui necaz sau unei boli,cu siguranta stie mai bine decat noi de ce a ingaduit toate acestea (vezi si cazul dreptului Iov).
Doamne-ajuta! |
Rugaciunea e necesara pentru luminarea mintii, pentru a obtine binecuvantarea lui Dumnezeu in ceea ce vrem sa ne implineasca. Dumnezeu respecta libertatea vointei. Rugaciunea nu e zadarnica, ca o implineste sau nu o implineste cand vrem noi, ea nu va ramane fara raspuns.
|
(..)voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină. 1Timotei 2:4
|
Citat:
Potrivit unei vechi hotărâri a Bisericii (rog: nu mă puneți să caut), cine susține că Dumnezeu predestinează în rău, adică cine spune că ar putea predestina pe unii spre damnare, susține un punct de vedere heterodox și este supus anatemei. Cine spune, însă, că Dumnezeu predestinează pe unii spre bine, nu afirmă nimic heterodox, ci este o părere teologică permisă, problema având legătură cu o celebră controversă din istoria Bisericii privind modul de acțiune, irezistibil sau nu, al Spiritului Sfânt. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Daca Domnul ingaduie boala, tu trebuie sa te rogi. De ce? In primul rand, ca mult mai usor suporta boala un om care are nadejde in Domnul. In al doilea rand ptr ca tocmai acolo, in boala omul se intalneste cu Domnul. din pacate, nu toti bolnavii se mantuiesc. Si asta ptr ca multi isi duc boala cartind, manindu-l pe Dumnezeu. Daca esti nefericit in viata de familie, se datoreaza de cele mai multe alegerii personale. Din ce mediu iti alegi sotul/sotia? In urma caror criterii? Frecventeaza acela Biserica? Se spovedeste, impartaseste? Iubeste rugaciunea? Dar noi nu ne mai alegem sotii asa: impulsul de moment, atractia fizica sau starea materiala par singurele criterii in alegerea sotului. Si atunci, e de vina Dumnezeu ptr nefericirea noastra? Elevul daca nu invata, e de vina Dumnezeu ca el ramane corigent? Si lista poate contina...... Citat:
La insistentele omului, Domnul isi modifica planul si ii da omlui ceea ce cere. Doar ca o dorinta aparent inocenta poate avea multiple cunostine negative pe termen lung. Spre ex, iti place un anumit baiat/ fata, ti se pare perfect si ti-l doresti ca sot. Il rogi insistent pe Domnul sa va uneasca. Si iata ca lucrul se implineste. Dar dupa casatorie apar certurile, nemultumirile, divortul. Noi nu stim ce sa cerem. De aceea cel mai bine sa e cerem sa se faca voia lui Dumnezeu. Alteori, dintr-o dragoste prea mare, Domnul nu ne indeplineste rugamintea (stiind cata durere ne va aduce pe termen lung aceasta implinire a voii noastre). Citat:
personal cred, ca daca ne-am ruga doar ptr cele necesare spre mantuire:curatirea sufletului de pacate, inmultirea dragostei fata de Domnul si fata de semeni, mantuirea noastra si a celor de langa noi,Domnul s-ar ingriji de cele necesare trupului, . Iar daca atunci cand am ajunge la o rascruce i-am cere Domnului ajutorul sa alegem drumu cel bun, Domnul Ca un Atot milostiv ni l-ar arata. Rugaciunea e ca dialogul intre soti: daca acesta nu exista, casnicia se destrama(si atatea casnicii se destrama in ziua de azi). rugaciunea se imparte in trei cate categorii: 1. de slava 2. de multumire 3. de cerere Or noi, de cele mai multe ori ne rugam doar cu de-a treia rugaciune. Daca am incepe intai sa-l laudam pe Domnul, apoi sa-i Multumim ptr toate cate ne da In inima noastra s-ar instala bucuria si pacea. Si daca le implinim pe acestea doua, cu siguranta Domnul se va ingriji de nevoile noastre. Asadar, dragilor sa nu intrerupem dialogul nostru minunat cu Domnul, ca atunci cand rugaciunea va inceta, va inceta si dialogul cu Dumnezeu si inima noastra va incepe sa inghete pic cu pic! caci fara Soarele Hristos ne transformam cu totii in sloi de gheata! |
Citat:
|
Cristi exact aceeasi dilema o am si eu :(. Si eu m-am rugat mult in ultima perioada pentru ceva care nu depinde de mine. Eu din pacate am ajuns la capatul luptei, ca o lupta a fost toata aceasta perioada. Eu mai am si o alta "problema"; cine sau ce ma mai poate convinge sa ma mai rog in continuare ? Cred ca doar Domnul cu un necaz si mai mare :( si ma gandesc din ce in ce mai mult ca asa o sa mi se intample....greu tare.
|
Citat:
|
Citat:
|
In Evanghelia dupa Ioan se spune asa: ,,Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică."(Ioan 3:16).Teoretic,conform celor scrise aici,orice om,fara nici o diferenta,daca crede in Hristos va avea viata vesnica.O posibilitate,prin fortele tale, generala nu?
Cu toate acestea Hristos spune:,,Nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu-l va trage Tatăl, Care M-a trimis, și Eu îl voi învia în ziua de apoi."(Ioan 6:44).Aici situatia se schimba,nu se spune nimic de o actiune umana,de o cooperare,ci de conditia divina a chemarii,singulara in actiunea ei.Nu te chema,nu vii.Este foarte simplu.O chemare particulara nu? Cum impacati acest ,,oricine" cu ,,nimeni"? Cum interpretati termenul ,,a trage"? |
Nu "oricine" se mantuieste daca crede. Pentru ca si diavolul crede,se cutremura,stie Scriptura pe derost... Dar cu ce folos?
|
Citat:
|
In Ioan 6:45 spune si vor fi toti invatati de Dumnezeu, oricine a auzit si a invatat de la Tatal la Mine vine si apoi spune ca pe Tatal nimeni nu l-a vazut... Asta inseamna sa iti pastrezi constiinta intacta, sa fi etic si moral.. Cel ce l-a auzit pe Tatal, l-a auzit si pe Fiul, care e Cuvantul Tatalui, si cel ce a auzit e cel ce si-a pastrat constiinta curata.. Cel ce asculta de constiinta sa si nu calca impotriva ei... Cel ce asculta de constiinta este cel ce invata de la Dumnezeu... Omul etic si moral este cel ce vine la Hristos... Acesta care vede si aude.. Cel care nu isi inchide ochii ca sa nu vada si nu isi astupa urechile ca sa nu auda... ORICINE vede pe Fiul si crede in El are viata vesnica(Ioan 6:40)... Oricine vede si traieste conform moralitatii si eticii , vede si crede... a crede inseamna a fi; a vedea, a crede si a fi sunt sinonime si sunt legate una de cealalta.. A fi tras de Tatal arata destinatia la care nimeni nu poate ajunge fara Dumnezeu, adica, nimeni nu poate sa-si rascumpere singur sufletul si sa mearga in cer.. Dumnezeu este cel care trage sufletul dupa moarte in Cer si il duce in prezenta Sa(la Hristos).. Dumnezeu este cel care invie... Omul singur nu poate sa faca lucrurile astea decat prin voia lui Dumnezeu..
|
Pestisorule,cand Pavel s-a intors la Dumnezeu era etic si moral? L-a atras in timpul vietii sau dupa moarte?
|
e sinergie... Dumnezeu + om ... oricine vede... cel ce aude ceea ce Dumnezeu "ii invata" pe toti... nu literalmente si nu in chip vazut cum ne vedem noi invatatorii lumesti... ci prin constiinta...
|
Citat:
|
Citat:
Ce l-a trezit pe el la viata spre diferenta de restul?Efortul lui?Sinergia?Nu.Exista ceva,mare cat o mantuire,cuvantul ,,dar".Pavel explica:,,Dar Dumnezeu..".EL i-a chemat,pe cei ca el,morti in pacate.De ce> ,,care este bogat in indurare, pentru dragostea cea mare cu care ne-a iubit".Da asta nu este tot,sa vezi conditia lor ,,eram morti in greselile noastre"si uite ce a facut>,,ne-a adus la viata impreuna cu Hristos" Un mort nu se ridica singur,daca nu il chema cineva,de ce credeti ca a spus Hristos ca nimeni nu poate veni?Pai cum sa vii daca esti mort in pacate?Iar in legatura cu sinergia,idee generoasa,dar in stadiul de resuscitare divina.... ,,Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni.".Darul acesta nu vine niciodata de la un mort.Niciodata.Singur,de capul lui,fara sa-l cheme EL,nimeni nu vine.Cooperarea este,daca vrei,ulterioara,nu in acest stadiu.Daca este un om aici,care nu se considera mort in pacate,il felicit.Este mai bun decat era Apostolul Pavel.PS:Legea condamna,nu salveaza :) PS2: problema cu cei 10 baieti din camera este ca sunt toti morti.Ar putea ei sa iasa,daca ii readuce cineva la el,la viata,daca ii cheama.Atunci vor iesi ei,sau unii,facandu-si partea lor de treaba.Daca nu,ramin cu posibilitatea si meritele proprii :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Domnul nu a ales o anumite categorie care sa se mantuiasca. asadar oricine are acces direct la mantuire. Deci o prima concluzie, toti oamenii au sanse egale de a acceda la mantuire. Acum intervine harul, acea energie divina necreata care reprezinta mijlocul prin care oamenii pot acceda la mantuire. Conclucrarea cu harul divin reprezinta acea atragere. prin analogie, e ca intr-o relatie:degeaba ma place X pe mine, daca pe mine nu ma atrage. nu raspund sentimentelor lui. Aici se face alegerea.Oamenii aleg daca sunt atrasi sau nu de Harul lui Dumnezeu. Lucrurile se simplifica.Nimeni din cei creati nu pot sa acceada la mantuire daca nu raspund atractiei harului. Cred ca si aci analogia e simpla. Eu ma pot casatori cu oricine(daca acesta imi impartaseste dragostea si atractia e reciproca= harul, credinta si faptele bune-- degeaba doar Dumnezeu ne iubeste si ne vrea si noi nu-i raspundem sentimentelor) dar in acelasi timp nu ma pot casatori cu nimeni daca acesta nu ma atrage si nu am sentimente reciproce fata de el. Lucrurile imi par simple, nu stiu daca am reusit sa le expun intr-un mod explicit. |
Dumnezeu este suveran ... El este cel care alege..
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Pestisorul:constiinta da.In ce grad,asta este de discutat.Dar capabilitate?Ma refer la diferenta dintre potential si reusita efectiva.Daca toti au potential cum spuneti,de ce nu reusesc toti?Liber arbitru si atat?Pe ce baza actioneza liberul arbitru?
Mihai:daca este asa,cum am intrebat eu si cum ai spus tu, inseamna ca si cei care nu sunt crestini tot de EL sunt invatati.Cum se poate asta?(Romani 10:13-15). |
Citat:
Zic asta deoarece glasul lui Dumnezeu se aude diferit in locul diferite. 1. Prin Prooroci: Ev 1,1: După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri și în multe chipuri, a vorbit părinților noștri prin prooroci, -in vt 2. Prin apostoli- in nt. 3.prin constiinta- care reprezinta glasul lui Dumnezeu inlauntru omului. In vartutea acestui avantaj, omul are posibilitatea alegerii binelui, denumita asa zisa legea morala.(in vartutea acestei legi vor fi judecati paganii, care nu au acces la crestinism). Asadar, Dumnezeu vorbeste oamenilor atat in VT cat si in NT, dar si in mod direct in sufletul omului, prin constiinta. |
Citat:
|
Citat:
Or prestiinta si predestinarea sunt lucruri diferite. o mica explicatie despre diferenta intre prestiinta si predestinare: Vom oferi in continuare un exemplu pentru a explica acest lucru si pentru a sublinia diferenta dintre prestiinta si predestinare. Sa ne imaginam o suprafata plana, spre exemplu o masa fara nimic pe ea si o furnica miscandu-se pe suprafata ei. Sa presupunem ca furnica este bidimensionala si putem face acest lucru intrucat ea se poate deplasa doar in spatiul bidimensional determinat de suprafata mesei (adica doar pe lungimea si latimea mesei, nu si in inaltime). Noi, privind din a treia dimensiune (din inaltime) putem vedea toate posibilitatile de miscare ale furnicutei pe suprafata bidimensionala a mesei, precum si viitorul potrivit directiei curente de deplasare, insa nu o determinam noi sa mearga pe acea directie, deci prestim toate posibilitatile ei de miscare precum si unde va ajunge deplasandu-se pe directia curenta, insa nu o predestinam sa mearga pe o directie anume. Intocmai si Dumnezeu prestie tot ce se intampla in Univers, deoarece Universul (si implicit toate dimensiunile) este in Dumnezeu, insa nu predestineaza fiintele rationale, deci libere. Astfel, asa cum noua ni se pare firesc sa privim o cladire inalta de la parter la ultimul etaj si de la ultimul etaj la parter, asa si Dumnezeu „vede” timpul (fiecaruia, caci nu exista un timp absolut) de la inceput la sfarsit si de la sfarsit la inceput. Mai multe detalii aici http://www.crestinortodox.ro/dogmati...re-120297.html |
Citat:
Acestea sunt actiuni in toata regula.Folosesc versiunea ortodoxa.A hotari,a chema,a indrepta,a mari>sunt actiuni ce transforma, implicare directa,singulara.Depasesc cu mult prestiinta.Sa va intreb ceva:va considerati mantuita? |
Citat:
Harul e doar una din conditiile mantuirii subiective: daca nu i se alatura si credinta si faptele bune, scad semnificativ sansele de mantuire. Nu harul e ineficient, ci ineficienta e conlucrarea noastra cu el. |
Citat:
|
Citat:
E mersul firesc a lucrurilor. El nu intervine ptr a schimba directia omului, ci intervine ptr a ajuta omului sa mearga pe directia pe care si-a ales-o. Eu, ca parinte, stiu ca daca copilul meu iubeste medicina si invata mult are sanse sa devina medic. Si e firesc sa il sustin pe drumul lui.Eu, ca om limitat, pot presupune urmarea fireasca a lucrurilor. Domnul, ca un Atotputernic vede toate actiunile noastre viitoare ca un film. Citat:
Dar nadajduiesc in marea mila a Stapanului, ca imi va da timp de pocainta, si sansa de a urca urcusul spre Inviere. |
Citat:
conlucrarea eficienta cu harul presupune si credinta si fapte bune. |
Daca este cum spuneti atunci inseamna ca Dumnezeu i-a cunoscut si a decis in baza faptelor pe care acestia urmau sa le faca ei,meritul lor,de a raspunde chemarii,de a crede.Dar uitati-va ce spune Pavel in Efeseni 2:9-10.Faptele nu sunt rodul omului ci tot Dumnezeu le-a pregatit dinainte sa umble-n ele,pe baza decizie Lui,nu se spune nicaieri ca toti vor umbla ci anumiti oameni vor umbla.Iar Pavel spune ca omul aici nu are nici un merit si ca este prin har,adica prin dar.Mai uitati-va si in Romani 3:10-12,pentru cauze.
Ce anume face diferenta intre cei ce pot si cei ce nu pot?Capacitatea lor(in cazul acesta cine le-a dat-o diferita de altii?)sau decizia lui Dumnezeu?Stiti ce spune Pavel,ca sa lamureasca dilema cu privire la el?,,Dar când a binevoit Dumnezeu Care m-a ales din pântecele mamei mele și m-a chemat prin harul Său" (Galateni 1:15) Alegerea din pantece ce este?:) |
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:38:13. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.