Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Invataturi biblice si respectarea lor de catre biserica AZS (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=14258)

Lucian008 16.12.2011 14:06:35

Invataturi biblice si respectarea lor de catre biserica AZS
 
Care sunt diferentele AZS si Ortodoxie? Pe ce argumente scripturistice se bazeaza aceste diferente?

grasu77 16.12.2011 14:33:28

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415372)
Care sunt diferentele AZS si Ortodoxie? Pe ce argumente scripturistice se bazeaza aceste diferente?

Asa cum am stabilit, vom discuta despre invataturi promovate de ortodoxie, dar, pe care le respecta mai mult adventistii.

Va dau un exemplu de invatatura, din Catehismul Ortodox, pe care adventistii o respecta iar ortodocsii nu.

Iata, spre exemplu, o invatatura:

"""""""21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci.
""""""" (Vedeti aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html)

Care este o diferenta vizibila? Adventistii de ziua a saptea respecta toate Cele 10 Porunci (inclusiv porunca a 4-a, referitoare la ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, adica ziua a saptea). Ortodocsii de ce nu respecta porunca a 4-a, asa cum a scris-o Insusi Dumnezeu in piatra? Si totusi, in Catehism este propovaduita respectarea Celor 10 Porunci (nu a celor 9).

Lucian008 16.12.2011 14:55:51

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415387)
Asa cum am stabilit, vom discuta despre invataturi promovate de ortodoxie, dar, pe care le respecta mai mukt adventistii.

Va dau un exemplu de invatatura, din Catehismul Ortodox, pe care adventistii o respecta iar ortodocsii nu.

Iata, spre exemplu, o invatatura:

"""""""21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci.
""""""" (Vedeti aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html)

Care este o diferenta vizibila? Adventistii de ziua a saptea respecta toate Cele 10 Porunci (inclusiv porunca a 4-a, referitoare la ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, adica ziua a saptea). Ortodocsii de ce nu respecta porunca a 4-a, asa cum a scris-o Insusi Dumnezeu in piatra? Si totusi, in Catehism este propovaduita respectarea Celor 10 Porunci (nu a celor 9).

Ortodocsii intradevar nu tin ziua a 7, nu ca nu o respecta. Acum intrebarea e urmatoarea: Legea pentru cine s-a dat? Legea s-a dat pentru poporul ales. Adventistii nu se taie imprejur nu, cu toate ca acesta a fost semnul legamantului? Porc cred ca nu mancati, cu toate ca Fapte 10:15 Dumnezeu ii spune lui Petru ca animalele care erau sprcate au fost curatite. Dar tot Dumnezeu in Levitic 11, 2-31; Deut.. 14, 3-21 spune ca sunt animale spurcate. Dar asta s-a facut pentru ca prin Hristos s-a plinit Legea si s-a innoit toata creatia.
Asa si ortodocsii tin ziua Domnului, doar ca nu mai tin ziua a 7-a si tin ziua in care Hristos ne-a raspumparat. Sau nu este mai importanta ziua in care ne-a ridicat Hristos din moartea pacatului decat ziua pe care Dumnezeu le-a dat-o evreilor ca sa il cinsteasca si nu ca sa se odihneasca. Daca Dumnezeu ar fi ales ziua a 7-a pentru a invia accea ar fi fost ziua tinuta de ortodocsi, dar Dumnezeu a tinut sa innoiasca Legea si sa ne rascumpere in ziua in care a inceput facerea lumii. De ce nu a inviat Hristos in ziua a 7-a? El adesea vindeca in ziua a 7-a, dar nu a vrut sa ne vindece definitiv in acesta zi?

mihai07 16.12.2011 15:03:22

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415392)
Ortodocsii intradevar nu tin ziua a 7, nu ca nu o respecta. Acum intrebarea e urmatoarea: Legea pentru cine s-a dat? Legea s-a dat pentru poporul ales. Adventistii nu se taie imprejur nu, cu toate ca acesta a fost semnul legamantului? Porc cred ca nu mancati, cu toate ca Fapte 10:15 Dumnezeu ii spune lui Petru ca animalele care erau sprcate au fost curatite. Dar tot Dumnezeu in Levitic 11, 2-31; Deut.. 14, 3-21 spune ca sunt animale spurcate. Dar asta s-a facut pentru ca prin Hristos s-a plinit Legea si s-a innoit toata creatia.
Asa si ortodocsii tin ziua Domnului, doar ca nu mai tin ziua a 7-a si tin ziua in care Hristos ne-a raspumparat. Sau nu este mai importanta ziua in care ne-a ridicat Hristos din moartea pacatului decat ziua pe care Dumnezeu le-a dat-o evreilor ca sa il cinsteasca si nu ca sa se odihneasca. Daca Dumnezeu ar fi ales ziua a 7-a pentru a invia accea ar fi fost ziua tinuta de ortodocsi, dar Dumnezeu a tinut sa innoiasca Legea si sa ne rascumpere in ziua in care a inceput facerea lumii. De ce nu a inviat Hristos in ziua a 7-a? El adesea vindeca in ziua a 7-a, dar nu a vrut sa ne vindece definitiv in acesta zi?

Tocmai ai intrat intr-un dialog al surzilor. Ce faci tu acum, au mai facu si alti useri. Iti spun de pe acum ca o sa pierzi foarte mult timp fara rost.

grasu77 16.12.2011 15:22:58

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415392)
Ortodocsii intradevar nu tin ziua a 7, nu ca nu o respecta. Acum intrebarea e urmatoarea:

Intrebarea este urmatoarea (ca sa nu deviem de la subiectul topicului): de ce nu respectati ceea ce spune Catehismul Ortodox referitor la cunoasterea si pazirea Celor 10 Porunci Dumnezeiesti? Recititi ceea ce am postat din Catehism (doar un mic fragment, ca sa nu umplu pagina) si apoi comentati.


P.S. Nu incercati sa deviati discutia spre subiecte care au mai fost discutate si rasdicutate. Si vor fi discutate iarasi, dar pe alt topic. Nu despre asta am convenit ca vom "vorbi".

Lucian008 16.12.2011 15:45:02

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415398)
Intrebarea este urmatoarea (ca sa nu deviem de la subiectul topicului): de ce nu respectati ceea ce spune Catehismul Ortodox referitor la cunoasterea si pazirea Celor 10 Porunci Dumnezeiesti? Recititi ceea ce am postat din Catehism si apoi comentati.

Pentru a raspunde la intrebare e normal sa se faca anumite conexiuni. Altfel ca ca si cum am lua un verset la intamplare si a discuta care e invatatura pe care o transmite. e scoatere din context.
Nu e corect sa respecti invataturile "aproximativ", dar nici nu putem privi cu "ochelari de cal". Si ca sa dau un exemplu avand exact acelasi fond, Hristos desi a respectat legea a facut vindecari in ziua a saptea. De ce? Pentru ca evrei interpretau tendentios ce se putea face in ziua a 7-a. Decalogul este o lege umana care sa reglementeze relatia dintre om si Dumnezeu si relatiile intre oameni. Ortodoxia tine ziua Domnului, doar ca acesta dupa inviere nu mai este ziua a 7-a. In plus era tinuta ziua 1 a saptamanii ca zi a Domnului de cand s-au formulat invataturile.
In plus la o interpretare putin tendentioasa se poate stabili orice alta zi ca zi de odihna.
"Adu-ți aminte de ziua odihnei, ca s'o sfințești. Șase zile să lucrezi; în ele fă-ți toate treburile, dar ziua a șaptea este odihna Domnului, Dumnezeului tău; în ea să nu faci nici o muncă, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul ce poposește la tine, fiindcă'n șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într'însele, iar în ziua a șaptea S'a odihnit. De aceea a binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și a sfințit-o."

Spune Dumnezeu care sa fie cele 6 zile?

Lucian008 16.12.2011 15:46:39

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 415394)
Tocmai ai intrat intr-un dialog al surzilor. Ce faci tu acum, au mai facu si alti useri. Iti spun de pe acum ca o sa pierzi foarte mult timp fara rost.

Foarte posibil. Dar pot sa incerc.

osutafaraunu 16.12.2011 16:18:23

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415405)
Hristos desi a respectat legea a facut vindecari in ziua a saptea. De ce?

Pentru că Legea nu interzicea facerea de bine în ziua sabatului. De fapt asta și spune Hristos:

"Cu cât se deosebește omul de oaie! De aceea se cade a face bine sâmbăta." (Mat. 12,12 - versiunea ortodoxă)

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415405)
Decalogul este o lege umana

Cum puteți afirma așa ceva? Decalogul este singul text din Biblie care a fost nu doar inspirat de Dumnezeu, ci chiar scris de El cu propriul deget. Decalogul este prin exceneță o lege divină, de aceea se și numește Legea lui Dumnezeu.

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415405)
Ortodoxia tine ziua Domnului, doar ca acesta dupa inviere nu mai este ziua a 7-a.

Nu aveți niciun argument biblic în sprijinul acestei idei. Mai mult: aceasta chiar că este "o lege umană", singura reglementare juridică fiind decretul duminical al lui Constantin cel Mare la 321.

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415405)
Spune Dumnezeu care sa fie cele 6 zile?

Da, spune. Iar Hristos confirmă. Și atâta vreme cât mai există evrei pe planetă putem ști care este ziua a șaptea.

Profetul de carton 16.12.2011 16:20:46

A saptea zi a saptamanii este SAMBATA. Ori tinem cele 10 porunci si atunci serbam Sambata ori nu le tinem si nu serbam nimic.

grasu77 16.12.2011 16:51:02

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415405)
Pentru a raspunde la intrebare e normal sa se faca anumite conexiuni.

Cele mai bune conexiuni le-ati face daca ati cunoaste Catehismul Ortodox. Ati intrebat ceva despre valabilitatea Legii. Raspunsul il gasiti in Catehism, la capitolul "Legea Morala" (http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html).

Iata ce spune Catehismul Ortodox, referitor la valabilitatea Legii (spicuiesc):

"""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?

Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului.

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament.

Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci
.
""""""""""""""""

Acum, este limpede ca Legea Morala (Cele 10 Porunci) este "valabila pentru toate timpurile"?

Revin la o intrebare legitima: de ce nu respectati invataturile din Catehismul Ortodox, referitoare la Legea Morala (Cele 10 Porunci Dumnezeiesti)? Adventistii o fac. Este bine sau gresesc?

Lucian008 16.12.2011 17:02:40

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415423)
Pentru că Legea nu interzicea facerea de bine în ziua sabatului. De fapt asta și spune Hristos:
Cu cât se deosebește omul de oaie! De aceea se cade a face bine sâmbăta." (Mat. 12,12 - versiunea ortodoxă) .

Vorbeam despre decalog, asa cum este el formulat in vechiul testament nu despre explicatiile Mantuitorului. Dar acesta nu era un argument cu privire la faptul ca nu trebuie cinstita ziua a 7-a, ci doar argument asupara faptului ca nu trebuie ca fim "nedeschisi" la minte.

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415423)
Cum puteți afirma așa ceva? Decalogul este singul text din Biblie care a fost nu doar inspirat de Dumnezeu, ci chiar scris de El cu propriul deget. Decalogul este prin exceneță o lege divină, de aceea se și numește Legea lui Dumnezeu. .

Nu am negat asta. Doar ca Legea data de Dumnezeu era o lege omeneasca, nu era o lege mantuitoare. Tocmai din acest motiv a trebuit sa se intrupeze Dumnezeu. O lege dumnezeiasca nu are nevoie de completare. Acea lege era dupa cum am spus o lege ce reglementa anumite raporturi si relatii, precum si anumite practici. Legea absoluta si mantuitoare este cea a Lui Hristos.

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415423)
Nu aveți niciun argument biblic în sprijinul acestei idei. Mai mult: aceasta chiar că este "o lege umană", singura reglementare juridică fiind decretul duminical al lui Constantin cel Mare la 321.

Argumentul biblic este dat de faptul ca in ziua intai a saptamanii a inviat Hristos. In ziua intai s-a pogorat Duhul Sfant si s-a infiintat in chip vazut Biserica. Deci am argumente.

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415423)
Da, spune. Iar Hristos confirmă. Și atâta vreme cât mai există evrei pe planetă putem ști care este ziua a șaptea.

Dar in decalog nu se specifica ziua a saptea a saptamanii, eu asta spus. Se specifica "Șase zile să lucrezi", "dar ziua a șaptea este odihna Domnului".

Lucian008 16.12.2011 17:06:40

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415448)
Cele mai bune conexiuni le-ati face daca ati cunoaste Catehismul Ortodox. Ati intrebat ceva despre valabilitatea Legii. Raspunsul il gasiti in Catehism, la capitolul "Legea Morala" (http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html).

Iata ce spune Catehismul Ortodox, referitor la valabilitatea Legii (spicuiesc):

"""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?

Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului.

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament.

Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci
.
""""""""""""""""

Acum, este limpede ca Legea Morala (Cele 10 Porunci) este "valabila pentru toate timpurile"?

Revin la o intrebare legitima: de ce nu respectati invataturile din Catehismul Ortodox, referitoare la Legea Morala (Cele 10 Porunci Dumnezeiesti)? Adventistii o fac. Este bine sau gresesc?

Eu consider ca am raspuns la aceste intrebari. Sa raspund din nou ar presupune sa folosesc aceleasi argumente. Dar cum dvs ati intrebat ce ce nu respectam ziua a 7-a a saptamanii, conform decaloguui, imi permit si eu sa va intreb de ce nu serbati ziua in care a inviat Hristos?

Lucian008 16.12.2011 17:08:11

Citat:

În prealabil postat de Profetul de carton (Post 415426)
A saptea zi a saptamanii este SAMBATA. Ori tinem cele 10 porunci si atunci serbam Sambata ori nu le tinem si nu serbam nimic.

Repet si ptr dvs, in Sf Scriptuta nu spune nicaieri ziua a saptea a saptamanii. Sau daca aveti o alta versiune a traducerii ca rog sa postati link-ul.

grasu77 16.12.2011 18:55:01

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415457)
Repet si ptr dvs, in Sf Scriptuta nu spune nicaieri ziua a saptea a saptamanii. Sau daca aveti o alta versiune a traducerii ca rog sa postati link-ul.

Avand in vedere ca singra dvs. problema este identificarea zilei a saptea, va dau cateva link-uri cu traduceri ortodoxe ale Bibliei:

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=53&cap=16 (vedeti versetele 1 si 2);

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=28 (versetul 1)

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=20 (versetul 1)

In plus, iata cum suna porunca a 4-a intro traducere ortodoxa a Bibliei (Biblia de la Bucuresti ):

"Adu-ti aminte de ziua simbetei, sa o sfintesti pre ea. Sase zile sa lucrezi si vei face toate lucrurile tale. Iara a saptea zi, sambata Domnului Dumnezeului tau...... Pentru ca in sase zile a facut Dumnezau ceriu si pamantul si marea si toate cate sunt in eale, si odihni in ziua a saptea. Pentru aceasta blagoslovi Dumnezeu ziua a saptea si o sfinti pre dansa." (Iesirea cap. 20:8-11).

Daca nu sunt sufieciente aceste lamuriri referitoare la identificarea zilei a saptea, putem merge iarasi la Catehismul Ortodox. Dar ar fi mai simplu sa mergeti dvs. la calendarul ortodox actual, sa vedeti acolo care este ziua a saptea.

Apoi sa ramane sa va hotarati daca vreti sa cunoasteti si sa paziti Cele 10 Porunci, asa cum indeamna Catehismul Ortodox.

grasu77 16.12.2011 19:05:37

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415456)
Dar cum dvs ati intrebat ce ce nu respectam ziua a 7-a a saptamanii, conform decaloguui, imi permit si eu sa va intreb de ce nu serbati ziua in care a inviat Hristos?

De ce sa serbam ziua in care a inviat Hristos? Cine a spus asta? Caci Cel Inviat nu a facut-o (desi a mai stat inca 40 de zile printre noi, dupa inviere). Nici Sfintii Apostoli nu au spus nimic despre o astfel de sarbatoare.

Despre insemnatatea Invierii Domnului ne vorbeste Sfantul Apostol Pavel, si pe larg si in amanunt, in 1 Corinteni 15:12-58. Si, nu pomeneste absolut nimic despre sarbatorirea zilei in care a inviat Domnul (mai ales ca inlocuitoare a singurei zile binecuvantate si sfintite de Dumnezeu - ziua a saptea).

Daca totusi vreti sa sarbatoriti Invierea Domnului, asa cum ne invata Sfintii Apostoli, nu va ramane decat sa aveti o puternica credinta in revenirea Domnul si invierea celor morti. Asa ne invata Sfantul Apostol Pavel (vedeti versetele din 1 Corinteni). Nu sa reducem insemnatatea Invierii la o sarbatorirea unei zile nascocite de oameni (nicidecum poruncita de Dumnezeu).

mihai07 16.12.2011 19:10:06

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415457)
Repet si ptr dvs, in Sf Scriptuta nu spune nicaieri ziua a saptea a saptamanii. Sau daca aveti o alta versiune a traducerii ca rog sa postati link-ul.

Lucian, intreaba-i tu,ca eu nu mai intru in polemici cu ei. Inainte de Moise , cine a mai tinut sambata?
In urma raspunsului pe care o sa ti-l dea, sa te gandesti daca mai are rost sa polemizezi cu ei sau nu.

grasu77 16.12.2011 19:17:13

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 415496)
Lucian, intreaba-i tu,ca eu nu mai intru in polemici cu ei. Inainte de Moise , cine a mai tinut sambata?

Insusi Dumnezeu. Vezi Facerea 2:1-3.

Dar, poate stii tu, Mihai, sa raspunzi care este explicatia la faptul ca, desi Catehismul Ortodox indeamna la pazirea Celor 10 Porunci (inclusiv porunca despre ziua a saptea), ortodocsii nu respecta acest indemn (il respecta, in schimb, adventistii). Trebuie sa ai o explicatie. Doar esti student la teologie ortodoxa.

mihai07 16.12.2011 19:22:42

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415499)
Insusi Dumnezeu. Vezi Facerea 2:1-3.

Dar, poate stii tu, Mihai, sa raspunzi care este explicatia la faptul ca, desi Catehismul Ortodox indeamna la pazirea Celor 10 Porunci (inclusiv porunca despre ziua a saptea), ortodocsii nu respecta acest indemn (il respecta, in schimb, adventistii). Trebuie sa ai o explicatie. Doar esti student la teologie ortodoxa.

grasule, ma refeream la oameni
p.s. unde gasesti in versetul postat de tine porunca pazirii sabatului data de Dumnezeu catre oameni?
p.s. 2 sa nu imi spui ca tu intelegi din acel verset ca Dumnezeu a tras cumva un pui de somn sa se odihneasca, sau S-a intins un pic la umbra. Am pretentii de la tine.
p.s.3 considera ca ii raspunzi lui lucian. eu stiu ce raspuns vei da. dar vroiam sa se convinga si el de inutilitatea discutiei cu adventistii.
o seara buna

Lucian008 16.12.2011 19:37:15

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415493)
Avand in vedere ca singra dvs. problema este identificarea zilei a saptea, va dau cateva link-uri cu traduceri ortodoxe ale Bibliei:

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=53&cap=16 (vedeti versetele 1 si 2);

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=28 (versetul 1)

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=20 (versetul 1)

In plus, iata cum suna porunca a 4-a intro traducere ortodoxa a Bibliei (Biblia de la Bucuresti ):

"Adu-ti aminte de ziua simbetei, sa o sfintesti pre ea. Sase zile sa lucrezi si vei face toate lucrurile tale. Iara a saptea zi, sambata Domnului Dumnezeului tau...... Pentru ca in sase zile a facut Dumnezau ceriu si pamantul si marea si toate cate sunt in eale, si odihni in ziua a saptea. Pentru aceasta blagoslovi Dumnezeu ziua a saptea si o sfinti pre dansa." (Iesirea cap. 20:8-11).

Daca nu sunt sufieciente aceste lamuriri referitoare la identificarea zilei a saptea, putem merge iarasi la Catehismul Ortodox. Dar ar fi mai simplu sa mergeti dvs. la calendarul ortodox actual, sa vedeti acolo care este ziua a saptea.

Apoi sa ramane sa va hotarati daca vreti sa cunoasteti si sa paziti Cele 10 Porunci, asa cum indeamna Catehismul Ortodox.

Cine se abate acum de la subiect? Cum analizam zilele saptamanii si care e a 7-a zi. Era vorba de faptul ca se tine ziua a 7-a a saptamanii sau nu. Traducerea corecta este ziua odihnei nu a sambetei.

Lucian008 16.12.2011 19:41:36

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415495)
De ce sa serbam ziua in care a inviat Hristos? Cine a spus asta? Caci Cel Inviat nu a facut-o (desi a mai stat inca 40 de zile printre noi, dupa inviere). Nici Sfintii Apostoli nu au spus nimic despre o astfel de sarbatoare.

Despre insemnatatea Invierii Domnului ne vorbeste Sfantul Apostol Pavel, si pe larg si in amanunt, in 1 Corinteni 15:12-58. Si, nu pomeneste absolut nimic despre sarbatorirea zilei in care a inviat Domnul (mai ales ca inlocuitoare a singurei zile binecuvantate si sfintite de Dumnezeu - ziua a saptea).

Daca totusi vreti sa sarbatoriti Invierea Domnului, asa cum ne invata Sfintii Apostoli, nu va ramane decat sa aveti o puternica credinta in revenirea Domnul si invierea celor morti. Asa ne invata Sfantul Apostol Pavel (vedeti versetele din 1 Corinteni). Nu sa reducem insemnatatea Invierii la o sarbatorirea unei zile nascocite de oameni (nicidecum poruncita de Dumnezeu).

Se spune cumva in Sf Scriptura ca a tinut Mantuitorul ziua 7-a dupa inviere. Acesta nu este un argument, dar folosesc exact acelasi instrument ca si dvs. BO cinsteste ziua Domnului, sau ziua de odihna a Domnului, conform decalogului, doar ca acesta din dragoste pentru cel ce ne-a mantuit se serbeaza in ziua in acre El a inviat.

grasu77 16.12.2011 19:48:27

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415502)
Cine se abate acum de la subiect?

Eu nu.


Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415502)
Cum analizam zilele saptamanii si care e a 7-a zi.

Este o intrebare? Vedeti link-urile cu traducerile ortodoxe. Vedeti calendarul ortodox. Vedeti Catehismul ortodox (va recomand capitolul "Despre sarbatori" - unde se spune clar care este ziua intaia - apoi faceti un calcul simplu ca sa vedeti care este ziua a saptea).

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415502)
Era vorba de faptul ca se tine ziua a 7-a a saptamanii sau nu.

Si, la ce concluzie ati ajuns? Se tine?


Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415502)
Traducerea corecta este ziua odihnei nu a sambetei.

Sa inteleg ca nu sunteti de acord cu traducerea ortodoxa a Bibliei (Biblia de la Bucuresti sau Biblia Cantacuzino)? Aceasta traducere, la Iesirea 20:8-11, spun exact asa cum am redat eu (intro postare anterioara). Verificati.

P.S. Pentru un dialog eficient, incercati sa fiti limpede in idei si exprimari. Nu prea am inteles mare lucru din ultima dvs. postare.

grasu77 16.12.2011 19:56:56

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 415500)
p.s.3 considera ca ii raspunzi lui lucian. eu stiu ce raspuns vei da. dar vroiam sa se convinga si el de inutilitatea discutiei cu adventistii.
o seara buna

Tu nu poti dialoga cu mine? Tu nu poti sa raspunzi la intrebarea pe care ti-am puso, pe subiect? Lucian, din cate se vede, nu cunoaste Catehismul Ortodox. Tu, ca student la teologie, ar trebui sa-l cunosti si sa poti raspunde clar.

Asadar, cum explici faptul ca ortodocsii nu respecta unele invataturi din Catehismul Ortodox? Si, sa ramanem la exemplul in discutie (pazirea celor 10 porunci). Astept un raspuns de la tine (daca sunt demn de asa ceva sau daca te poti cobora pentru a-mi raspunde).

P.S. Apoi trecem la alte invataturi biblice ortodoxe, nerespectate de ortodocsi dar respectate de adventisti.

mihai07 16.12.2011 19:58:51

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415505)
Tu nu poti dialoga cu mine? Tu nu poti sa raspunzi la intrebarea pe care ti-am puso, pe subiect? Lucian, din cate se vede, nu cunoaste Catehismul Ortodox. Tu, ca student la teologie, ar trebui sa-l cunosti si sa poti raspunde clar.

Asadar, cum explici faptul ca ortodocsii nu respecta unele invataturi din Catehismul Ortodox? Si, sa ramanem la exemplul in discutie (pazirea celor 10 porunci). Astept un raspuns de la tine (daca sunt demn de asa ceva sau daca te poti cobora pentru a-mi raspunde).

P.S. Apoi trecem la alte invataturi biblice ortodoxe nerespectate de ortodocsi, dar respectate de adventisti.

Cu tine nu. E inutil.

grasu77 16.12.2011 20:04:43

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 415506)
Cu tine nu. E inutil.

De ce sa fie inutil? Subiectul acesta nu l-am mai discutat. In plus, nu stii ce efect poate avea discutia noastra asupra celor care ne urmaresc. Poti sa dai niste explicatii pentru ei (nu pentru mine - pentru ca, sa admitem ca ar fi inutil).

Asa ca, fii bun si explica-ne cum este cu Catehismul Ortodox si practica ortodoxa, in ceea ce priveste Poruncile lui Dumnezeu.

Lucian008 16.12.2011 20:19:59

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415504)
Eu nu.




Este o intrebare? Vedeti link-urile cu traducerile ortodoxe. Vedeti calendarul ortodox. Vedeti Catehismul ortodox (va recomand capitolul "Despre sarbatori" - unde se spune clar care este ziua intaia - apoi faceti un calcul simplu ca sa vedeti care este ziua a saptea).



Si, la ce concluzie ati ajuns? Se tine?




Sa inteleg ca nu sunteti de acord cu traducerea ortodoxa a Bibliei (Biblia de la Bucuresti sau Biblia Cantacuzino)? Aceasta traducere, la Iesirea 20:8-11, spun exact asa cum am redat eu (intro postare anterioara). Verificati.

P.S. Pentru un dialog eficient, incercati sa fiti limpede in idei si exprimari. Nu prea am inteles mare lucru din ultima dvs. postare.

1. Cunosc Catehismul Ortodox. Si chiar daca nu l-as cunoaste, acum discutam despre un aspect care este deja expus. Nu ar fi fost o problema daca in prealabil nu l-as fi cunoscut.

2. Dupa cum dvs ati spus, este vorba despre o traducere. O traducere nu va exprima NICIoDATA in totalitate toate aspectele ce reies din opera originala. Nici macar traducerea Sfintei Scripturi. Traducerea mai corecta este "Adu-ți aminte de ziua odihnei" si nu "ziua sambetei".

Imi cer scuze pentru exprimarea gresita de mai devreme, dar nu e problema, reformulez : Va abateti de la subiect. Acesta nu era daca sambata este a 7-a zi a saptamanii. Nu am sustinut niciodata asa ceva. Era vorba de faptul ca se tine ziua a 7-a a saptamanii sau nu. Si repet: nu BO nu tine ziua a 7-a, ci respecta decalogul tinand ziua Domnului, care dupa inviere este prima zi a saptamanii. Traducerea corecta este ziua odihnei nu a sambetei.

osutafaraunu 17.12.2011 01:43:44

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415454)
Nu am negat asta. Doar ca Legea data de Dumnezeu era o lege omeneasca, nu era o lege mantuitoare.

Nu prea înțeleg de unde ați dedus antinomia aceasta "Legea lui Dumnezeu era o lege omenească"? Legea lui Dumnezeu era (și este în continuare) o lege divină, nu omenească! Că nu era mântuitoare, asta e altă discuție și vă dau dreptate dintru început. Nici nu mai e nevoie să discutăm.

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415454)
Tocmai din acest motiv a trebuit sa se intrupeze Dumnezeu. O lege dumnezeiasca nu are nevoie de completare. Acea lege era dupa cum am spus o lege ce reglementa anumite raporturi si relatii, precum si anumite practici. Legea absoluta si mantuitoare este cea a Lui Hristos.

Iarăși folosiți tehnica antitezei, ca și cum Dumnezeu Tatăl și Dumnezeu Fiul ar fi adversari, în contradicție, Unul dând legi incomplete și nedesăvârșite, iar Altul "completându-le" și corectându-le. Urâtă imagine!
Un singur text (ele sunt mai multe) demontează această urâtă imagine:

"Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc." (Mat. 5,17)


Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415454)
Argumentul biblic este dat de faptul ca in ziua intai a saptamanii a inviat Hristos. In ziua intai s-a pogorat Duhul Sfant si s-a infiintat in chip vazut Biserica. Deci am argumente.

Fiind vorba de legi (porunci) și nu de schimbarea tricourilor, "argumentele" acestea ar trebui să fie însoțite de cel puțin două dovezi scripturistice:
1. că Decalogul ar fi fost abrogat
2. că ar fi fost dată o nouă poruncă cu privire la ziua de odihnă.

Deși juridic ar fi nevoie de ambele, nici măcar una din ele nu există în NT.
Deci: nu aveți argumente.

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415454)
Dar in decalog nu se specifica ziua a saptea a saptamanii, eu asta spus. Se specifica "Șase zile să lucrezi", "dar ziua a șaptea este odihna Domnului".

În realitate, în Decalog chiar se specifică:

"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea. Șase zile lucrează și fă toate lucrurile tale. Iar ziua a șaptea este sâmbăta Domnului Dumnezeului tău..." (Ieșirea 20,8-10- versiunea ortodoxă sinodală 1914)

stefan florin 17.12.2011 02:27:51

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415423)
Pentru că Legea nu interzicea facerea de bine în ziua sabatului. De fapt asta și spune Hristos:

"Cu cât se deosebește omul de oaie! De aceea se cade a face bine sâmbăta." (Mat. 12,12 - versiunea ortodoxă)

Cum puteți afirma așa ceva? Decalogul este singul text din Biblie care a fost nu doar inspirat de Dumnezeu, ci chiar scris de El cu propriul deget. Decalogul este prin exceneță o lege divină, de aceea se și numește Legea lui Dumnezeu.

Nu aveți niciun argument biblic în sprijinul acestei idei. Mai mult: aceasta chiar că este "o lege umană", singura reglementare juridică fiind decretul duminical al lui Constantin cel Mare la 321.

Da, spune. Iar Hristos confirmă. Și atâta vreme cât mai există evrei pe planetă putem ști care este ziua a șaptea.

Doar decalogul a fost scris cu degetul lui Dumnezeu? Parca se numeau tablele legii (legamantului in versiunea Cornilescu) si nu tablele decalogului. Cum poti tu sa zici ca pe table erau scrise doar cele 10 porunci? Doamne ajuta!

stefan florin 17.12.2011 02:36:09

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 415647)
Nu prea înțeleg de unde ați dedus antinomia aceasta "Legea lui Dumnezeu era o lege omenească"? Legea lui Dumnezeu era (și este în continuare) o lege divină, nu omenească! Că nu era mântuitoare, asta e altă discuție și vă dau dreptate dintru început. Nici nu mai e nevoie să discutăm.

Iarăși folosiți tehnica antitezei, ca și cum Dumnezeu Tatăl și Dumnezeu Fiul ar fi adversari, în contradicție, Unul dând legi incomplete și nedesăvârșite, iar Altul "completându-le" și corectându-le. Urâtă imagine!
Un singur text (ele sunt mai multe) demontează această urâtă imagine:

"Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc." (Mat. 5,17)


Fiind vorba de legi (porunci) și nu de schimbarea tricourilor, "argumentele" acestea ar trebui să fie însoțite de cel puțin două dovezi scripturistice:
1. că Decalogul ar fi fost abrogat
2. că ar fi fost dată o nouă poruncă cu privire la ziua de odihnă.

Deși juridic ar fi nevoie de ambele, nici măcar una din ele nu există în NT.
Deci: nu aveți argumente.

În realitate, în Decalog chiar se specifică:

"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea. Șase zile lucrează și fă toate lucrurile tale. Iar ziua a șaptea este sâmbăta Domnului Dumnezeului tău..." (Ieșirea 20,8-10- versiunea ortodoxă sinodală 1914)

prietene , mai este astazi valabila legea Talionului: dinte pt dinte si ochi pt ochi? Tu zici ca Tatal nu intra in contradictie cu Fiul, unul da legi incomplete si altul le desfiinteaza. In principiu ai dreptate. Dar ochi pt ochi nu intra in contradictie cu ce a zis Hristos:
"Ați auzit că s-a zis: "Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte".
Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviți celui rău; iar cui te lovește peste obrazul drept, întoarce-i și pe celălalt.
Celui ce voiește să se judece cu tine și să-ți ia haina, lasă-i și cămașa.
Iar de te va sili cineva să mergi o milă, mergi cu el două.
Celui care cere de la tine, dă-i; și de la cel ce voiește să se împrumute de la tine, nu întoarce fața ta" (Matei 5: 38-42)
Dupa cum vezi unele legi NU mai sunt valabile in crestinism. Au fost desavarsite de Hristos.
Doamne ajuta!

grasu77 17.12.2011 08:45:58

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415510)
Si repet: nu BO nu tine ziua a 7-a, ci respecta decalogul tinand ziua Domnului, care dupa inviere este prima zi a saptamanii. Traducerea corecta este ziua odihnei nu a sambetei.

Traducerea corecta face referire clara la ziua a saptea, singura zi a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu.

Ceea ce declarati dvs. este un lucru grav. Sa modifici o Porunca Dumnezeiasca este o mare incumetare si este condamnata. "se va incumeta sa schimbe legile si vremea" (Daniel 7:25)

Daca Dumnezeu a scris "ziua a saptea" cum ne permitem sa hotaram noi "ziua intaia"?

grasu77 17.12.2011 08:53:36

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 415652)
prietene , mai este astazi valabila legea Talionului: dinte pt dinte si ochi pt ochi?



Problema valabilitatii legilor (ca sunt de mai multe tipuri) din Vechiul Testament, este foarte clar si corect explicata in Catehismul Ortodox. Vezi aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...8&postcount=10

Incearca sa faci distinctie intre diferite legi (specifice porului evreu, pentru o anumita vreme) si Legea Morala (Cele 10 Porunci), "valabila pentru toate timpurile" (asa cum spune Catehismul Ortodox).

Poate ne lamuriti dvs. cum este cu contradictia intre ceea ce invata Catehismul Ortodox, referitor la respectarea Celor 10 Porunci, si practica ortodocsilor (care incalca vadit Porunca a 4-a). Ca fim mai pe subiect, va reamintesc faptul ca adventistii respecta ceea ce spune Catehismul Ortodox referitor la respectarea Celor 10 Porunci.

Profetul de carton 17.12.2011 09:15:27

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415457)
Repet si ptr dvs, in Sf Scriptuta nu spune nicaieri ziua a saptea a saptamanii. Sau daca aveti o alta versiune a traducerii ca rog sa postati link-ul.

Puteti intreba orice evreu mozaic si va va raspunde ca a saptea zi a saptamanii este Sambata.

stefan florin 17.12.2011 09:29:25

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415656)
Problema valabilitatii legilor (ca sunt de mai multe tipuri) din Vechiul Testament, este foarte clar si corect explicata in Catehismul Ortodox. Vezi aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...8&postcount=10

Incearca sa faci distinctie intre diferite legi (specifice porului evreu, pentru o anumita vreme) si Legea Morala (Cele 10 Porunci), "valabila pentru toate timpurile" (asa cum spune Catehismul Ortodox).

Poate ne lamuriti dvs. cum este cu contradictia intre ceea ce invata Catehismul Ortodox, referitor la respectarea Celor 10 Porunci, si practica ortodocsilor (care incalca vadit Porunca a 4-a). Ca fim fim mai pe subiect, va reamintesc faptul ca adventistii respecta ceea ce spune Catehismul Ortodox referitor la respectarea Celor 10 Porunci.

cum adica ortodocsii incalca porumca a 4-a? Te referi cumva la nertespectarea sambetei? Doamne ajuta!

Lucian008 17.12.2011 11:53:23

Citat:

În prealabil postat de Profetul de carton (Post 415658)
Puteti intreba orice evreu mozaic si va va raspunde ca a saptea zi a saptamanii este Sambata.

Daca dvs nu vreti sa intelegeti si sustineti in continuare, desi e evident ceea ce am spus eu, ca spun altceva, e inutil. Eu nu am spus ca ziua a 7-a a saptamanii nu ar fi sambata. Doar ca in decalog nu se precizeaza ziua a 7-a a saptamanii. Se specifica "6 zile sa lucrati" nu si care sa fie ele si "a 7-a" zi, dar iar se mentioneaza care zi a saptamanii sa va odihniti.

Profetul de carton 17.12.2011 11:55:06

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415691)
Daca dvs nu vreti sa intelegeti si sustineti in continuare, desi e evident ceea ce am spus eu, ca spun altceva, e inutil. Eu nu am spus ca ziua a 7-a a saptamanii nu ar fi sambata. Doar ca in decalog nu se precizeaza ziua a 7-a a saptamanii. Se specifica "6 zile sa lucrati" nu si care sa fie ele si "a 7-a" zi, dar iar se mentioneaza care zi a saptamanii sa va odihniti.


Este adevarat ca nu se precizeaza in Decalog, insa asa s-a inteles de catre toti evreii Vechiului testament, ca a saptea zi e Sabatul (si apare in tot VT necesitatea tinerii Sabatului). Deci cine tine Decalogul, sa faca bine sa tina Sabatul, nu alta zi.

Lucian008 17.12.2011 11:57:51

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 415654)
Traducerea corecta face referire clara la ziua a saptea, singura zi a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu.

Ceea ce declarati dvs. este un lucru grav. Sa modifici o Porunca Dumnezeiasca este o mare incumetare si este condamnata. "se va incumeta sa schimbe legile si vremea" (Daniel 7:25)

Daca Dumnezeu a scris "ziua a saptea" cum ne permitem sa hotaram noi "ziua intaia"?

"Ne permitem" din dragoste pentru Dumnezeu. Legea aceea a fost data pentru poporul evreu nu pentru toata omenirea. Cum crestinii nu se taie imprejur cred ca e de inteles ca vor fi si alte aspecte care nu se vor regasi in "Legea iubirii a Lui Hristos".

Lucian008 17.12.2011 12:05:08

Citat:

În prealabil postat de Profetul de carton (Post 415692)
Este adevarat ca nu se precizeaza in Decalog, insa asa s-a inteles de catre toti evreii Vechiului testament, ca a saptea zi e Sabatul (si apare in tot VT necesitatea tinerii Sabatului). Deci cine tine Decalogul, sa faca bine sa tina Sabatul, nu alta zi.

Da si evrei au interpretat corect. Si da, cine are ca lege Legea VT va tine ziua sabatului, dar noi care am primit Legea desavarsita prin Hristos tine ziua in care ne-am mantuit. Si nu ptr ca asa vrem noi si ptr ca suntem mai presus de Dumnezeu, ci din dragoste s multumire fata de Dumnezeu. Ziua s-a facut pentru om si nu omul ptr zi. Sau credeti ca Dumnezeu la judecata l-ar "nimici" pe om cum spuneti dvs ptr ca a serbat ca zi a Lui Dumnezeu ziua 1 a saptamanii fata de ziua a 7-a?

Profetul de carton 17.12.2011 13:05:36

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415695)
Sau credeti ca Dumnezeu la judecata l-ar "nimici" pe om cum spuneti dvs ptr ca a serbat ca zi a Lui Dumnezeu ziua 1 a saptamanii fata de ziua a 7-a?


Nu stiu ce va face Dumnezeu, eu atata stiu, ca a saptea zi conform Bibliei este sambata iar duminica este prima zi. Si daca vreau sa tin Decalogul, tin a saptea zi, adica Sambata.
Ca a trecut Duminica pe post de a 7-a zi, asta eu nu am gasit in Scripturi.

Lucian008 17.12.2011 13:16:07

Citat:

În prealabil postat de Profetul de carton (Post 415710)
Nu stiu ce va face Dumnezeu, eu atata stiu, ca a saptea zi conform Bibliei este sambata iar duminica este prima zi. Si daca vreau sa tin Decalogul, tin a saptea zi, adica Sambata.
Ca a trecut Duminica pe post de a 7-a zi, asta eu nu am gasit in Scripturi.

Nu a trecut duminica pe post de ziua a 7-a. Duminica a trecut pe post de ziua Domnului. Si acest lucru se regaseste in Sf Traditie si nu in Sf Scriptura. Dar dvs si confesiunea dvs nu ar avea cum sa stie asta ptr ca a aparut la mult peste 1000 de ani de cand se intamplau aceste lucruri.

grasu77 17.12.2011 13:20:10

Citat:

În prealabil postat de Lucian008 (Post 415693)
"Ne permitem" din dragoste pentru Dumnezeu.

"Cãci dragostea de Dumnezeu stã în pãzirea poruncilor Lui."(1 Ioan 5:3).

Dar, diavolul a pervertit aceasta invatatura, spunand unora ca "dragostea de Dumnezeu sta in modificarea poruncilor Lui".

grasu77 17.12.2011 13:23:11

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 415661)
cum adica ortodocsii incalca porumca a 4-a? Te referi cumva la nertespectarea sambetei? Doamne ajuta!

Sigur ca o incalca, cu buna stiinta (mai ales acum cand stiu foarte bine care este ziua a saptea). In plus, este ceva de neinteles faptul ca, in Catehismul Ortodox este propovaduita cunoasterea si pazirea celor 10 Porunci Dumnezeiesti, iar acest indemn biblic este incalcat, de catre ortodocsi.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:44:54.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.