![]() |
intrebare. Caut raspuns
Ma iertati ca pun aceasta intrebare la care ati putea spune ca din nou este un subiect de barfa, dar am nevoie de un raspuns. De ce calugarii vorbesc de rau de maici si de ce maicile vorbesc de rau de calugari? Adica daca vei merge la o manastire de monahi iti va spune cine stie ce de manastirea din apropiere sau din indepartare, care este de maici, cine stie ce, si viceversa. Va multumesc si ma iertati.
|
Eu nu am auzit așa ceva. De ce nu-i întrebi pe ei sau ele? Crezi că e vreun monah sau vreo monahie printre noi?
Sau mai bine, după părerea mea spusă clar cu o doză de mândrie, de ce nu alungi gândul ăsta, căci eu cred că nu-ți e de vreun folos duhovnicesc. |
Credeti ca daca i-as intreba mi-ar raspunde. Si da mi-ar putea fi de un folos asta in cazul in care as urma aceasta cale si atunci bineinteles ca ar trebui sa aleg o manastire si m-ar face sa inteleg totusi de ce exista aceasta problema. Adica totusi daca esti calugar nu trebuie sa urasti femeia dar nici daca esti maica sa urasti barbatul.
|
Citat:
Laicii sunt copleșiți de idealizarea monahismului dar monahii sunt mai realiști....știți voi.... diferența dintre turist și rezident. |
Eu niciodata nu am auzit asa ceva. De unde le scoateti? :22:
|
Mai merg la o manastire de maici si imi spun despre calugari tot felul de lucruri, iar cand am stat de vorba cu un calugar dar cu un rang mai mare mi-a zis despre maici. Ambii vorbind in general nu despre o manastire anume. As prefera sa le pastrez anonimatul.
|
Citat:
|
Citat:
Cum te-ar ajuta mai bine in viata? Poate face acest raspuns o diferenta neta in existenta ta? Daca da ,cum??? |
Citat:
La cealalta extrema, din punctul meu de vedere, cred ca pot sa spun ca se afla Manastirea Sihastria. Indiferent de perioada in care mergeam, acolo am cunoscut monahi a caror har dadea pe-afara, fie ca vorbim de cei care-ti primeau pomelnicile, fie de cei de la bucatarie, brutarie, etc... Pentru ei eram exact ceea ce sunt: un strain si un pacatos. Dar m-au tratat ca pe un frate fata de care pareau sa aiba foarte multa intelegere si bunatate. Intotdeauna vizita acolo mi-a facut mult bine, chiar daca poate nici nu realizam asta in primele zile. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Cred ca ai intalnit cateva cazuri izolate, se mai intampla, din duh de mandrie, vorba aia fac concurs care sunt mai buni, care atrag mai multi fani. Poate ai auzit parerea personala a 2-3 insi prinsi de acest duh, nu cred sa fie o stare generala. Caci repet, eu pe unde am umblat i-am auzit vorbindu-se numai de bine, |
Citat:
|
:-) Ce nedumeriri ...
Pai unii calugarii nu inteleg de ce monahiile nu sunt toate sfinte devreme ce nu au de aspirat la demnitati bisericesti sau invatatoresti iar unele monahii nu inteleg de ce calugarii nu sunt toti sfinti devreme ce au de povatuit poporul binecredincios. Evident, Dumnezeu, saracul de El, va judeca pe toate. Fiecare vom da socoteala fratilor, nu va bateti capul, toti suntem cu ciorchini de pacate ca un cancer pe suflet. Sa ne fereasca Dumnezeu de bataia Lui, vorba psalmistului "nu cu mania Ta sa ma mustri pe mine, nici cu iutimea Ta sa ma certi".
Sa fiti sanatosi ! La multi ani ! |
Citat:
În ceea ce privește războiul sexelor, e suficient să aruncați o privire pe topicurile chiar ale acestui forum ! Sau în opinia generală ! Cum, nu știați că toți bărbații sunt niște porci, iar femeile niște curve ? |
Citat:
|
Citat:
(Ma iertati! aprecierile nu-mi apartin, citez si eu ce zice lumea) |
Gândurile omului arată starea lui duhovnicească - Parintele Paisie Aghioritul
- Părinte, cum se face că doi oameni văd în mod diferit același lucru?
- Toți ochii văd la fel de curat? Pentru ca cineva să vadă curat trebuie să aibă ochii sufletului său foarte sănătoși, căci numai atunci are curăția lăuntrică. - Părinte, de ce uneori aceeași împrejurare unul o consideră binecuvântare iar altul nenorocire? - Fiecare o explică potrivit cu gândul său. Orice lucru îl poți vedea fie din latura lui bună, fie din latura lui cea rea. Am auzit următoarea întâmplare: la o mănăstire care se afla lângă un sat aveau rânduială să facă vecernia și utrenia la miezul nopții. La slujbe mergeau și mireni, pentru că mănăstirea era înconjurată de case care cu timpul se zidiseră acolo. Odată un frate începător și-a uitat chilia sa deschisă și a intrat în ea o femeie. Când a aflat l-a apucat mâhnirea și s-a tulburat. O, s-a spurcat chilia! Infricoșător lucru, s-a pierdut lumea! Ia spirt și stropește pe podea, apoi îi dă foc, ca s-o dezinfecteze! Puțin de n-a ars mănăstirea. Și-a ars dușumeaua chiliei, însă gândul nu și l-a ars. Pe acela trebuia să-l ardă, pentru că răul se afla în el. Dacă și-ar fi pus gândul cel bun în minte, spunându-și că femeia a intrat în chilia lui din evlavie, ca să se folosească, ca să primească har și să se nevoiască și ea acasă, s-ar fi schimbat duhovnicește și ar fi slăvit pe Dumnezeu. Din calitatea gândurilor unui om se vede starea lui duhovnicească. Oamenii judecă lucrurile potrivit cu conținutul pe care îl au înlăuntrul lor. Dacă nu au conținut duhovnicesc, trag concluzii greșite și-l nedreptățesc pe aproapele lor. De pildă, dacă unul care face milostenii noaptea ca să nu fie văzut de oameni va vedea pe cineva seara târziu pe drum, niciodată nu-și va pune gând rău în minte. Insă de l-ar vedea pe acela unul ce umblă nopțile spre a păcătui, va spune: “Ce monstru, cine știe pe unde umblă noaptea“, pentru că el însuși are astfel de experiențe. Sau dacă se aude noaptea de la etajul de sus duc-duc, unul care are gânduri bune va spune: “Face metanii“, în timp ce unul care nu are gânduri bune va spune: “Joacă toată noaptea“. Dacă se aude vreo melodie, unul va spune: “Ce psalmodii frumoase“, în timp ce celălalt va spune: “Ce cântece mai sunt și acestea?“. Vă aduceți aminte cum s-au comportat față de Hristos cei doi tâlhari care au fost răstigniți împreună cu El? Amândoi ÎI vedeau pe Hristos sus pe Cruce, vedeau cum se cutremură pământul, etc. Dar ce fel de gând și-a pus în minte unul și ce fel celălalt! Unul, cel de-a stânga, hulea și zicea: „Dacă Tu ești Hristos, mântuiește-Te pe Tine Insuți și pe noi”. Iar celălalt, cel de-a dreapta, spunea: “Noi după dreptate primim cele cuvenite după faptele noastre; Acesta insă n-a făcut nici un rău”. Unul s-a mântuit, celălalt s-a osândit. |
Una dintre armele diavolului este tocmai subminarea armoniei omului cu Dumnezeu,armonie pe care nu o putem realiza decit prin detasare de lumesc,(manastirea este un astfel de loc),si aceasta se face prin intoxicare spirituala, se lanseaza ideea: ai auzit ce face cutare...de multe ori acuzele sunt gratuite, dar prind, fiindca omul crede ce aude, nu verifica daca acestea au s-au nu temei logic, ajungind sa credem un neadevar. Or fi si nenitelegeri in monahism, pt ca si ei sunt oameni,dar nu putem generaliza lucrul acesta
|
Citat:
Ei vor aplauda desigur biografia subțire Care s-o-ncerca s-arate că n-ai fost vrun lucru mare, C-ai fost om cum sunt și dânșii... Măgulit e fiecare Că n-ai fost mai mult ca dânsul. Și prostatecele nări Și le umflă orișicine în savante adunări Când de tine se vorbește. S-a-nțeles de mai nainte C-o ironică grimasă să te laude-n cuvinte. Astfel încăput pe mâna a oricărui, te va drege, Rele-or zice că sunt toate câte nu vor înțelege... Dar afară de acestea, vor căta vieții tale Să-i găsească pete multe, răutăți și mici scandale - Astea toate te apropie de dânșii... Nu lumina Ce în lume-ai revărsat-o, ci păcatele și vina, Oboseala, slăbiciunea, toate relele ce sunt Într-un mod fatal legate de o mână de pământ; Toate micile mizerii unui suflet chinuit Mult mai mult îi vor atrage decât tot ce ai gândit. Eminescu. |
Citat:
|
Citat:
legat de bogdanN si de altii asemeni ,sunt atatea postari frumoase si pline de esenta si daca ar fi luate in seama cat de bine am intelege pe cei din jurul nostru . |
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:31:33. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.