![]() |
Sunt legile Sabatului obligatorii pentru crestini in ziua de astazi?
Pentru ca am vazut o multime de discutii pe tema aceasta (de multe ori discutii care nu au legatura cu tema aceasta dar cumva au ajuns la aceeasi tema) am pus mai jos o lista argumentata cu citate din Biblie.
Regulile care guverneaza tinerea Sabatului in Vechiul Testament sunt aspecte ceremoniale si nu morale ale legii. Prin urmare, ele nu mai sunt in vigoare, ci au trecut, impreuna cu sistemul de sacrificii, preotia levetica, si toate celelalte aspect ale legii lui Moise care au prefigurat pe Hristos. Mai jos sunt motivele pentru care se mentine aceasta pozitie: 1. In Epistola catre Coloseni 2:16-17, Pavel se refera explicit la Sabat ca fiind o umbra a lui Hristos de care nu mai suntem legati pentru ca substanta (Hristos) a venit. E destul de clar in versetele acestea ca se vorbeste despre Sabat. Fraza “vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâmbete” se refera la zilele de sarbatoare (anuale, lunare, si saptamanale) ale calendarului evreu (conform cu Cartea intaia a Cronicilor 23:31, Cartea a doua a Cronicilor 2:4; 31:3; Iezechiel 45:17; Osea 2:13). Daca Pavel se refera doar la sarbatorile speciale de odihna, de ce a mai folosit cuvantul Sabat? El a mentionat deja sarbatorile ceremoniale cand a vorbit despre sarbatorii si luni noi. 2. Sabatul a fost semnul Legamantului Mosaic pentru Israel (Iesirea 31:16-17; Iezechiel 20:12; Neemia 9:14). Din moment ce suntem sub Noul Legamant (Evrei 8), nu mai suntem obligati sa observam semnul legamantului mosaical 3. Noul Testament nu comanda niciodata crestinilor sa tina Sabatul. 4. In singura privire fugara in care se relateaza o slujba de inchinare din Noul Testament, biserica s-a intalnit in prima zi a saptamanii (Faptele Apostolilor 20:7) 5. Nicaieri in Vechiul Testament, neamurile nu sunt poruncite sa tina Sabatul si nici nu sunt osandite daca nu tin Sabatul. Destul de ciudat - daca tinerea Sabatului s-a vrut sa fie un principiu moral etern. 6. Nu gasim nici o evidenta in Biblie cum ca cineva sa fi tinut Sabatul inainte de Moise, nici nu exista nici o comanda in Biblie de a se tine Sabatul inainte de a se da Legea la Muntele Sinai. 7. Cand s-au intalnit Apostolii la Consiliul de la Ierusalim (Fapte 15) ei nu i-au obligat pe credinciosii neamurilor sa tina Sabatul. 8. Apostolul Pavel a avertizat neamurile despre multe si diferite pacate in epistolele lui, dar netinerea Sabatului nu a fost niciodata una dintre ele. 9. In Epistola catre Galateni 4:10-11, Pavel ii mustra pe Galateni pentru ca acestia au crezut ca Dumnezeu asteapta de la ei sa tina zile speciale (incluzand Sabatul) 10. In Epistola catre Romani 14:5, Pavel interzice celor ce tin Sabatul (acestia fiind fara nici un dubiu credinciosi evrei) sa osandeasca pe cei care nu il tin (credinciosii din neamuri) 11. Parintii bisericii primare de la Ignat pana la Augustin, au invatat ca Sabatul din Vechiul Testament a fost desfiintat si ca prima zi a saptamanii (Duminica) este ziua cand crestinii trebuie sa se intalneasca pentru slujba de inchinare (contrar cu ceea ce multi dintre adventistii de ziua a saptea sustin si anume ca Duminica ca si zi de inchinare nu a fost instituita pana in secolul 4) 12. Duminica nu a inlocuit sambata ca si Sabat. Mai bine zis Ziua Domnului e ziua in care credinciosii se aduna impreuna pentru a comemora invierea lui, care a fost in prima zi a saptamanii. Pentru un credincios fiecare zi este o zi de odihna a Sabatului, din moment ce am incetat din truda noastra spirituala si ne odihnim in mantuirea Domnului (Evrei 4:9-11) Asadar, in timp ce in continuare urmam acelasi model de a avea o zi a saptamanii in care oamenii Domnului se aduna pentru inchinare, nu ne referim la acea zi ca si “Sabat” |
Morroshan, nu este cazul să bateți la uși deschise. Creștinii îi aduc cult lui Dumnezeu în fiecare zi, dar în chip deosebit în sfânta zi de Duminică. Desigur, ca orice lucru revelat, și acesta poate fi sucit în comunitățile ecleziale alcătuite de oameni. Este, acest caz particular, apanajul adventiștilor, în timp ce alte comunități ecleziale răsucesc alte adevăruri.
Cei care nu sunt creștini au alte zile de închinare. De exemplu, mozaicii se închină sâmbetele, musulmanii vinerile. Noi ne rugăm ca toți aceștia să fie sănătoși și la cunoștința Adevărului să ajungă. |
Citat:
Citat:
Ati pus o lista cu citate scoase din context la care ati adaugat si afirmatii personale care contrazic vadit Sfanta Scriptura. Citat:
Ce fel de ceremonie ai gasit in porunca a 4-a, referitoare la sabatul zilei a saptea a saptamanii? Citeste cu atentie aceasta porunca (Iesirea 20:8-11_ Citat:
Odihna de ziua a saptea a fost instituita inca de la facerea lumii, cand nu intrase pacatul in lume si nu era nevoie de un Mantuitor. Sabatul de ziua a saptea nu are nici o treaba cu prefigurarea lui Hristos. Citat:
In versetele enuntate de dvs.(din Cronici, Ezechiel, Osea) doar se face referire la sarbatori, luna noua sau sabate. Dar, care sunt aceste sabate in care aveau loc ceremonii? Spre exemplu, in Levitic 23:32, se vorbeste despre o sarbatoare (ziua ispasirii) care este numita Sabat (desi nu era vorba de ziua a saptea a saptamanii). “””””Aceasta sã fie pentru voi o zi de Sabat, o zi de odihnã, si sã vã smeriti sufletele în ziua aceasta; din seara zilei a noua pînã în seara urmãtoare, sã prãznuiti Sabatul vostru”””””. Cat despre Coloseni 2, ar trebui sa incepeti cu vers. 14. Am incercat sa explic la ce se face referire in aceste versete, facand o paralela intre sabatul zilei a saptea si sabatele ceremoniale (2 lucruri diferite si distincte, in Sfanta Scriptura). Vedeti aici:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=160 Citat:
Recititi porunca a 4-a (Iesirea 20:8-11). Credeti ca Dumnezeu a facut cerurile, pamantul, marea si tot ce este in ele, doar pentru evrei? Faptul, ca Dumnezeu a facut unele legaminte specifice doar poporului evreu, nu trebuie sa ne produca amnezie si sa uitam sa sarbatorim memorialul creatiei impreuna cu Creatorul. Citat:
Citat:
Daca cercetai Scriptura (in loc sa arunci priviri fugare) ai fi vazut ca primii crestini se intalneau zilnic (nu doar in prima zi a saptamanii). Vezi Fapte 2:46. Citat:
Poporul lui Dumnezeu era format din toti cei care respectau legile lui Dumnezeu (inclusiv strainii). Vezi ce se spune despre pazirea sabatului de catre straini si binecuvantarea pe care le-o da Domnul pentru aceasta, in Isaia 56:6,7. Poporul evreu, ca popor ales, era dator sa duca propovaduiasca pe Dumnezeu si Legea Sa, printre neamuri si toti sa o pazeasca. Citat:
Inainte de Sinai, sabatul zilei a saptea trebuia pazit (era porunca de la Dumnezeu). Vezi Iesirea 16:28-30 (inca nu se ajunsese la Sinai). Citat:
Corect. In Fapte 15 nu le-au spus nimic nici despre minciuna, hotie, necinstirea parintilor, etc. Probabil s-a dat dezlegare la toate astea. Citat:
Vedem ca neamurile voiau (insistau) sa se adune in zi de sabat ca sa-l asculte pe Sfantul Apostol (vezi Fapte 13:42-45). De ce oare? Ca nu erau iudei, care aveau obiceiul sa se intalneasca sambata. Erau dintre neamuri, obisnuite cu alte zile (in special cu ziua intaia). Citat:
De unde ai tras concluzia din paranteza? Cine ti-a spus ca Pavel avea ceva impotriva zilei a saptea, singura zi a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu? Daca cercetezi epistola catre Galateni (ceea ce adventistii tocmai au aprofundat in trimestrul care se incheie), vei vedea ca Pavel avea probleme cu vechile obiceiuri ale galatenilor si, in mod special, cu invataturile gresite preluate de la iudei (cu tot felul de zile, ceremonialuri si taieri imprejur). Citat:
Interpretarea gresita. Nu despre ziua a saptea era vorba.Se vede din faptul ca Pavel a pazit sabatul. Si, in plus, noi nu avem voie sa judecam pe nimeni, pentru nimic. Citat:
Cand a aparut denumirea de “duminica”? Ca, in anul 321 inca nu aparuse. Tot “dies solis”(ziua soarelui) se numea. Vezi decretul lui Constantin cel Mare din 321, referitor la pazirea “venerabilei dias solis”(denumirea zilei intaia – preluata de la pagani, si ca denumire si ca sarbatoare). P.S. Ca sa nu te las in ceata, vezi ce s-a intamplat la sinodul de la Aquilea (386). Poate gasesti acolo ceva despre “duminica”. Citat:
Si, Domnul ce zice despre aceasta explicatie prin care se desfiinteaza ceea ce El a binecuvant si sfintit (ziua a saptea), inca de la facerea lumii, si a scris in piatra, ca porunca vesnica? P.S. Poate gasesti sa copiezi un alt articol (tot cu iz de studiu personal). Dar, sa fie mai bine argumentat. Macar atat respect sa aratam cand tratam problema singurei zile a saptamanii, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu (ziua a saptea). |
Citat:
|
Citat:
14. Ștergând zapisul ce era asupra noastră, care ne era potrivnic cu rânduielile lui, și l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce. In linkul in care l-ati dat sustineti ca zapisul se refera doar la regulile scrise de Moise si nu la legea scrisa in piatra de Dumnezeu. Puteti sa imi explicati in viziunea dumneavoastra cum acest zapis scris de Moise era impotriva noastra. Mergand mai departe si conectand cu versetul 13 13. Iar pe voi care erați morți, în fărădelegile și în netăierea împrejur a trupului vostru, v-a făcut vii, împreună cu Sine, iertându-ne toate greșealele; Care este conexiunea intre zapisul lui Moise si iertarea de toate gresealele? |
Dumnezeu spune sa judecam dupa fapte si deasemenea bunul simt ne spune sa judecam lucrurile dupa rezultat .
deci unii tin duminica si altii simbata si altii vinerea , apoi sa vedem daca este vreo diferenta in rezultatul inchinarilor lor diferite , in esenta nu este mare diferenta insa trebuie avute in vedere si alte diferente atunci cind vedem vreo diferenta , Cert este ca in orice zi te-ai inchina daca o faci sincer si incredintat atunci cu siguranta ca Domnul care este parintele uibitor al tuturor este imposibil sa nu simti in interior efectele rugaciunii chair daca ele vin si peste putin timp. nu putem spune ca doar ortodoxul cind iese duminica din biserica simte o pace si o inaltare spirituala iar adventistul sau musulmanul o suparare sau enervare sau fara sa simta vreo diferenta ,si ei simt o inaltare , credeti ca rugacunea lor ramine chiar fara raspuns? Insa daca Dumnezeu ar dori ca ei sa tina in alta zi nu ar putea sa le dea mesaje si revelatii sa le spuna? Desigur ca ar putea insa nu o face din alte motive probabil mult mai importante pentru binele lor si al nostru , ceea ce nseamna ca inchinarea la ora actuala in mai multe zile diferite este dorinta si vointa de moment a lui Dumnezeu , atunci cind va dori o singura inchinare si un singur Nume o va infaptui , dealtfel Zaharia 14 despre asta ne vorbeste -in vitor va fi obligativitatea unei singure inchinari si a unui singur Nume iar popoarele care nu vor da curs chemarii vor fi pedepsite prin lipsa precipitatiilor si alte pedepse. Deocamdata aceasta obligativitate inca nu exista , este inca prea devreme , mai intii trebuie sa se deruleze si alte evenimente care sint aduse acolo in discutie si abia apoi. Insa deocamdata aceste diferente sint pentru noi o incercare iar incercarea consta in modul cum tratam aceste diferente , ca un sfint intelept sau ca un fanatic care are pretentia ca acum sa existe ordinea lucrurilor viitoare in conditiile in care ce este acum este doar umbra lucrurilor viitoare , ceva in parte deci incomplet, neintregit. |
Citat:
In conditiile in care teoloogia si omul de rind nu isi da sema de aceste diferente el trebuie s cosnteintizeze faptul ca "este un pacatos" cu toate ca identitatea lui adinca, cea reala nu are abslut nici o legatura cu pacatul fiind imaculata. insa constientizarea aceasta are rostul sa ne faca sa vedem ca nu sintem bine asa cum sintem , si sa nu ne complacem in acesta stare sa ne dam eama si sa ne dorim sa devenim mai buni sa ne descoperim adevaratul nostru potential al spiritualitatii prin slefuirea caracterului pina la desavirsire. identificarea in mod gresit cu pacatul vazindune pacatosi este impotriva noastra caci in realitate este o falsa identificare iar scaparea de pacat nu poate veni daca noi continuam sa ne identificam cu el, problema este grea caci renuntarea la identificare este grea fara un suport divin special care inca nu venise. Inainte de Iisus problema se rezolva prin Yom Kipur se trimitea o capra iar oamenii isi imaginau ca ea pleaca in pustiu cu toate pacatele lor insa problema nu era decit supeficial rezolvata . Yom Kipur tinea de Legea ceremoniala scrisa de Moise . In momentul in care primind botezul sfint si avind loc o mai adinca curatare interioara care scoate la lumina calitatuile interioare deodata sau pe parcurs simti ca nici nu mai ai inclinatii spre pacat si percepi in interior o personalitate curata care este mult mai aproape de adevarata identificare si atunci in acel moment ce rost mai are sa te intorci inapoi si sa te vezi pacatos ? caci in acea stare de curatenie este mult mai probabil ca iti doresti si mai multa curatenie aprofunarea ei pina la perfectiune fara sa mai fie nevoie sa iti doresti asta din motivul anterior. A te vedea totusi incomplet este benefic fiindca iti dorsti sa aibe loc procesul desavirsirii insa modalitatile prin care se realizeaza acest lucru snt diferite in cele doua situatii, apoi sa nu uitam ca vechii evrei nu aveu un exemplu despre cam cum ar trebui sa fie ci ei erau inca la scoala in clasele f mici in care icepusera cu inceputul , cu primele notiuni de moralitate care sint doar baza de pornire . Insa apoi odata cu venirea lui Iisus si cu aparitia proorocilor si altor sfinti exemple positive au inceput sa ne arate drumul mai departe chiar daca nu percepem decit superficial adevarata lor profunzime. caci inca si acum ceea ce este astazi este doar umbra lucrurilor viitoare este inca ceva in parte dupa cum spuneam . |
Citat:
Citat:
Putem continua paralela inceputa: 4. zapisul (cartea) cu legile era scris de Moise - Legile care contineau si porunca a 4-a erau scrise de insusi Dumnezeu; 5. zapisul era pus langa chivot - Legile scrise in piatra (inclusiv porunca despre ziua a saptea) au fost puse in chivot; 6. zapisul scris de Moise era folosit ca martor impotriva noastra (continea blesteme si pedepse - fiind un fel de cod penal) - porunca scrisa in piatra (porunca pentru ziua a saptea), de insusi Dumnezeu, nu pedepsea (era precum Constitutia), nu era impotriva noastra ci era pentru noi ("sabatul este pentru om"); Citat:
"Si oricine crede, este iertat prin El de toate lucrurile de care n-ati putut fi iertati prin Legea lui Moise." Zapisul cu pedepsele si blestemele a fost "pironit pe Cruce", odata cu Hristos. Mantuitorul ne-a adus iertarea, dar nu a sters poruncile scrise in piatra de insusi Dumnezeu. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
14. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege, 15. Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără, Aici se vorbeste despre legea scrisa de Moise sau de cele 10 porunci scrise de Dumnezeu in piatra? |
Citat:
Cat despre lege si judecata: intr-un fel va fi judecat cel care cunoaste porunca despre singura zi binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si altfel va fi judecat cel care nu a stiut (nu, cel care nu a vrut sa stie). Respingerea unei porunci a lui Dumnezeu arata ca nu ai adevarata motivatie pentru a pazi porunca: adica, dragoste de Dumnezeu. "Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui."(1 Ioan 3:5). Dimpotriva, arata atitudinea de impotrivitor. Si, asta judeca Dumnezeu: atitudinea inimii. Cand este vorba de legea dupa care vom fi judecati (cei care avem o lege) includem aici, in mod special, Cele 10 Porunci Dumnezeiesti (pe care le cunoastem foarte bine) si alte legi date de Dumnezeu spre binele nostru (cum ar fi, spre exemplu, legile sanatatii). Nu se includ legile ceremoniale, care prefigurau pe Mantuitorul si lucrarea Sa. |
Citat:
Care lege este scrisa in inima paganilor: cele 10 porunci, legea scrisa de Moise sau amandoua? |
Citat:
Mai tarziu, paganul acesta descopera Scriptura (pe care o ignorase ani de-a randul). Afla multe si le pune in practica, dupa cum a inteles el, in sinceritatea lui. Acum afla ca betia este un pacat. Consecinta: nu a mai pus picatura de alcool in gura, de cca 6 ani. Afla ca Dumnezeu a binecuvantat si sfintit ziua a saptea si a poruncito ca zi de odihna inchinata Domnului. Consecinta: dupa ce pune in balanta toate argumnetele referitoare la adevarata zi de odihna inchinata Domnului (cercetand, cu deamanuntul argumentele pazitorilor zilei intaia), ajunge la concluzia sincera ca ziua a saptea este cea pe care vrea Dumnezeu sa o pazim, si face acest lucru. Paganul acela este adventistul de astazi. Adica eu. Credeti ca Dumnezeu face vreo diferenta intre omul de atunci (care facea ce stia ca este bine) si omul de acum (care, la fel, face ce stie ca este bine)? Eu cred ca daca m-ar fi prins judecata atunci, as fi avut aceeasi soarta ca acum. Din intrebarea dvs. inteleg ca aveti tendinta sa reduceti legea lui Dumnezeu la ceea ce poate exista in inima unui pagan sincer. Credeti ca este suficient, in cazul dvs., sa faceti ceea ce ar face un pagan nestiutor? Ar intrista pe Dumnezeu o astfel de comparatie. El vrea sa crestem continuu in cunostinta si credinta, si sa facem din toata inima, din dragoste, voia Lui. |
Citat:
|
Citat:
În schimb, nu văd cum un păgân din jungla amazoniană ar putea avea în subconștient o lege ceremonială iudaică de acum 3.500 de ani... |
Citat:
|
heh,bine ca e o discutie in mare parte protestanta.macar nu se mai spammeaza partea cu catehismul si se poate zice ca se discuta scripturistic fara a se poate acuza de Sf.Traditie.just my two cents,nu ma bagati in seama
|
Citat:
|
Citat:
Am raspuns cat de simplu am putut, printr-un exemplu concret. Inteleg cam ce ati fi vrut dvs., dar nu am cum sa dau un raspuns exact, standard. Nu exista asa ceva. Citat:
|
Citat:
Romani cap 3: 9 *Dar ce? Avem noi vreo precădere? Nicidecum. Căci am învinuit mai înainte și pe iudei, și pe elini, că toți sunt sub păcat,* 10 *După cum este scris: "Nu este drept nici unul;* Cum poate judeca Dumnezeu pe cei care nu au legea? Romani 2 ne spune 14 *Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege,* 15 *Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără,* Ca sa nu mai lungim vorba, cand spune aici fapta legii scrisa in inimile lor (v15) include cele 10 porunci sau nu? |
Citat:
am vrut sa zic si cei ce sunt sub lege si cei ce nu sunt :)) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
V-am dat exemplul concret a unui pagan si ce avea inscris in inima lui. Nu stiu ce nu este clar. |
Citat:
13. Iar pe voi care erați morți, în fărădelegile și în netăierea împrejur a trupului vostru, v-a făcut vii, împreună cu Sine, iertându-ne toate greșealele; 14. Ștergând zapisul ce era asupra noastră, care ne era potrivnic cu rânduielile lui, și l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce. Cum se stie Colose a fost o provincie in Turcia moderna care era in mare parte alcatuita din neamuri dar si o mare comunitate de evrei. Acelasi mix de populatie se afla si in biserica din Colose. Acuma in versetul 13 vorbeste in prima parte doar neamurilor (voi erati morti....)dupa care, incepand in ultima parte a versetului se adreseaza la toata lumea (evreu si neamuri) (iertandu-ne toate gresealele). A zice ca "stergand zapisul ce era asupra noastra" se refera la legea scrisa de Moise este ca si cum ai spune ca legea scrisa de Moise era asupra neamurilor. |
Citat:
Când Pavel scria în epistola sa despre χειρόγραφον, cu siguranță atât iudeo-creștinii cât și creștinii proveniți dintre neamuri știau la ce se referă. |
Luca 23:56 s-au întors și au pregătit miresme și miruri. Apoi, în ziua Sabatului, s-au odihnit, după Lege.
ce rezulta de aici? ca Domnul murise iar femeile care venisera cu Isus din Galileea au tinut Sabatul. Deci ce concluzie tragem? ca niciodata in timpul vietii Lui, Domnul nu a invatat ca Sabatul a trecut sau ca a fost schimbat cu Duminica, pentru ca daca ar fi invatat asa, acele femei nu s-ar mai fi odihnit in Sabat. |
Citat:
|
Citat:
|
Fapte21:17 Când am ajuns la Ierusalim, frații ne-au primit cu bucurie.
18 A doua zi, Pavel a mers cu noi la Iacov, și toți prezbiterii s-au adunat acolo. 19 După ce le-a dat ziua bună, le-a istorisit cu de-amănuntul ce făcuse Dumnezeu în mijlocul Neamurilor prin slujba lui. 20 Când l-au auzit, au proslăvit pe Dumnezeu. Apoi i-au zis: „Vezi, frate, câte mii de iudei au crezut, și toți sunt plini de râvnă pentru Lege. 21 Dar ei au auzit despre tine că înveți pe toți iudeii care trăiesc printre Neamuri să se lepede de Moise, că le zici să nu-și taie copiii împrejur și să nu trăiască potrivit cu obiceiurile. deci iudeii au crezut in Domnul si tineau Legea celor 10 porunci, dupa cum ne spune insusi apostolul Iacov, impreuna cu presbiterii. Insa Pavel explica neamurilor ca partea ceremoniala nu mai era actuala, aceea cu taierea imprejur sau alte obiceiuri vechi. Daca primii crestini tineau cele 10 porunci, ele sunt actuale si astazi. Iar porunca a 4-a vorbeste despre Sambata. E foarte limpede. |
Citat:
Dumnezeu s-a odihnit de toate lucrurile Sale in ziua a saptea pe care a sfintit-o si a binecuvantat-o (Facerea 2, 2:3) Este extrem de lipede textul, nu este nominalizata o zi anume, dintr-un calendar anume, ci a 7-a zi te odihnesti, dupa ce 6 zile ai muncit. @joydivision: de ce scoti de la “naftalina” subiectele vechi?:) S-a discutat despre Ziua Domnului in zeci de topice, da-i un search si le gasesti. Ai acolo si pozitia domnilor adventisti de ziua a 7-a. Citat:
|
Romani 14:5
Unul socotește o zi mai presus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredințat în mintea lui. indiferent de ceea ce afirmam sau incercam sa dovedim ramane totusi cuvantul sfant care da libertatea fiecaruia personal sa creada o zi mai deosebita decat alta,asta arata ca orice zi ai tine, asta nu-i o davada neaparat de credinciosie ci doar o incredintare a mintii noastre.domnul sa ne ajute sa intelegem biblia si inca un cuvant care arata cu tarie ca noul testament adica cuvintele Domnului Isus au autoritate fata de cuvantul legii din vechiul testament,asta in cazul in care nu coincid ev.IOAN vers 17 căci Legea a fost dată prin Moise, dar harul și adevărul au venit prin Isus Hristos. adevarul si harul sunt noua lege Reply With Quote |
Citat:
Un alt aspect pe care-l scăpați din vedere: "Ele s-au întors și au pregătit miresme și uleiuri aromate. Apoi, în ziua de Sabat, s-au odihnit, potrivit poruncii." (Luca 23,56 - versiunea N.T.R.) În originalul grecesc: κατά τήν έντολήν = conform Poruncii. Deci, conform Poruncii, nu conform "legii vechi". Sugestiv faptul că o spune singurul evanghelist ne-evreu. El nu respecta "legea veche", dar respecta Porunca Sabatului. |
Stia sigur?
Vrei sa spui ca era un profesor de teologie sau cum? Si lui Petru i-a trebuit ceva timp sa se prinda ce si cum cu Legea Veche, ai impresia ca trebuia sa fie la lucru un fel de telepatie prin care toti sa priceapa instant ce si cum legat de toate aspectele teologiei crestine? Doar neoprotestantii au impresia ca frunzarind Biblia eventual sub indrumarea unui pastor care le spune ce si cum sa inteleaga, devin toti experti in ale Scripturii, fiinte luminate automat si implacabil de Duhul Sfant. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Porunca a 4a din cele 10 tine de partea ceremoniala, asa cum si in partea ceremoniala a Legii sunt porunci morale. |
Citat:
Sabatul ca porunca ceremoniala n-a fost data nici tinuta inainte de iesirea din Egipt. Daca nu s-ar fi ridicat pseudo-profeta adventista Ellen White sa zica altceva decat zice Scriptura, nici un adventist de buna credinta n-ar fi putut afirma contrariul - sabatul a fost dat evreilor si doar dupa iesirea din Egipt. Dar cum pentru voi Scriptura este doar paravan pentru invataturi straine, e si normal sa vedeti din ceea ce e scris in Scriptura lucruri straine de Scriptura. Si mai aveti tupeul sa spuneti "Scriptura zice".. As zice ca asta se cheama nici mai mult nici mai putin decat siluirea Scripturii. |
Citat:
Și cum de nu înțelegeți că nicio altă zi din istorie nu poate avea o semnificație mai mare decât Ziua Învierii (Ziua cea Una)? Cum ar putea creștinii să n-o sărbătorească pe aceasta ca început al fiecărei săptămâni? P.S. Întrebările sunt retorice, știu că aveți răspunsurile gata pregătite. |
Fapte, cap. 3 - se întâmplă în zi de Sabat; Petru și Ioan urcă la Templu și îl vindecă pe olog, sunt arestați și închiși;
Fapte, cap. 4 - a doua zi (Duminică) sunt duși în fața Sinedriului, acuzați, avertizați și trimiși acasă; se întorc la ai lor, și împreună cu ceilalți apostoli, se roagă, locul se cutremură iar ei se umplu de Duh Sfânt. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 09:56:58. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.