![]() |
Destinatia posibila a celor ce parasesc ortodoxia e iadul
Sunt 2 legi:
Legea Veche nemantuitoare, caci nu avea botezul, si Isaia, Ieremia si regele David au ajuns la iad pentru ca nu au putut fi mantuiti de Legea cea Veche, vezi Evanghelia lui Nicodim. Aceasta Lege nemantuitoare tine ca zi de sarbatoare Sambata. Legea cea Noua , crestina, mantuitoare care tine ca zi de sarbatoare Duminica. 1 Timotei 3:15 15. Ca să știi, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp și temelie a adevărului. Biserica este stalp si temelie a adevarului. De la Biserica avem si Biblia. Care Biserica? Biserica Ortodoxa stabilita de IIsus in anul 33 nu cea Protestanta stabilita de oameni dupa 1500. Atentie mare , caci departarea de la ortodoxie, la alta confesiune insemna departarea de adevar si probabil rezultatul este ajungerea in iad. De ce? Pentru ca departarea de adevar poate insemna un pacat foarte grav. Si stii ce? Pe langa renuntarea la Sfanta Impartasanie Ioan 6:53-54 pentru viata vesnica ce a fost inlocuita cu simboluri, vorbe sau nimic, Protestantismul a renuntat si la spovedire care poate sterge pacatele. Si atunci ce te faci? Ce te faci? Cum stergi pacatul parasirii ortodoxiei? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Ce replică de doi bani (vechi) și găuriți. N-a spus, doar că vezi tu, Biserica Ortodoxă e SINGURA ce n-a schimbat ceva din învățătura Domnului nostru Iisus Hristos și care nu și-a pierdut harul. |
Citat:
Citat:
Citat:
____________________________ * Nota 1: adică bravos, felicitări! * Nota 2: Această notă de subsol face trimitere către toate topicele* ce iau în discuție tocmai schimbarea învățăturii Domnului în Biserica Ortodoxă. * Nota 3: sunt prea multe pentru a le putea enumera chiar și la subsol... |
"Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc."
Implinirea Legii vechi iudaice a infaptuit-o Hristos, Dumnezeu , Cuvantul. A venit pentru noi oamenii sa implineasca, ca un boboc care se deschide si infloreste. Acest fapt este pentru oameni sansa mantuirii. A venit Hristos pe pamant, a murit pentru noi si a inviat tot pentru noi, duminica. (Ioan 20:1). Invierea si inaltarea la ceruri a lui Hristos este bucuria noastra , a tuturor crestinilor, o atat de mare bucurie pentru ca ea, invierea si inaltarea este implinirea legii celei vechi. Aceasta este implinirea iar noi oamenii intelegem aceasta si ne bucuram. Daca vrem sa respectam implinirea facuta noua de Hristos va trebui sa respectam invierea si inaltarea la ceruri a Sa. Ne bucuram in zi de duminica si respectam aceasta zi ca zalog de implinire pe care ni l-a lasat Hristos. Daca nu facem aceasta inseamna ca nu ne bucuram de inviere , ca ramanem la legea cea veche si nu vrem sa respectam implinirea pe care Hristos a facut-o pentru noi. În Noul Testament, Mântuitorul Hristos „dezlega sâmbăta” (Ioan 5:18) și se considera pe sine „Domn al sâmbetei” (Matei 12:8), făcând intenționat cele mai multe minuni în ziua sâmbetei (vezi toate cele 4 Evanghelii). Domnul Hristos insuflă o atitudine similară și celor care-l ascultau, spunându-le că „sâmbăta a fost făcută pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă” (Marcu 2:27). Toate acestea marcau sfârșitul „legii sâmbetei” și instituirea unei noi zile de odihnă pentru creștini, diferită de cea ținută de Moise, Iosua și toți evreii de până atunci. Iată ce spune Sf. Pavel în acest sens: „Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu” (Evrei 4:8-9). Oare ce înseamnă aceste cuvinte dacă nu abolirea sâmbetei și instituirea unei alte zile de odihnă, în condițiile în care multe ale prescripții ale Legii Vechi nu mai erau obligatorii pentru creștini (cf. Fapte cap. 15 ș.a.)? După Învierea Sa din morți în zi de duminică (cf. Ioan 20:1), Hristos S-a arătat în seara aceleiași zile ucenicilor Săi (cf. Ioan 20:19), când nu era Toma cu ei, apoi a doua oară exact peste o săptămână (expresia „după opt zile” are de fapt sensul „în a opta zi”, adică tot duminica), când era „și Toma împreună cu ei” (cf. Ioan 20:26). Prin aceasta Hristos nu doar că sfințește ziua duminicii, ci marchează și intervalul unei noi săptămâni (ciclu de 7 zile), așa cum era să fie ținută ea mai departe de către creștini. Din Noul Testament știm că Duhul Sfânt s-a pogorât peste Apostoli în zi de duminică (Fapte 2:1) și tot atunci s-au botezat primii creștini și s-a făcut frângerea pâinii (Fapte, cap.2). Mai târziu, în toată Biserica „frângerea pâinii” (Euharistia / Liturghia) era făcută duminica (Fapte 20:7) și tot duminica se făceau colectele pentru săraci (cf. I Corintheni 16:2), acestea fiind probabil făcute înainte sau după Liturghie, odată cu Agapele (mesele frățești ale dragostei). Tot în zi de duminică Dumnezeu i-a descoperit Evanghelistului Ioan Apocalipsa (Apoc. 1:10). Din toate aceste texte se vede clar că Hristos, ucenicii Săi și în general primii creștini și cei de după ei țineau exclusiv ziua duminicii, și nu avem nici un text precum că aceștia ar fi ținut sâmbăta. Mai mult decât atât, Sf. Pavel le cere creștinilor să nu-i bage în seamă pe cei care-i judecă „cu privire la sâmbătă” (Col. 2:16), arătând abolirea acesteia. De multe ori „Adventiștii de ziua a șaptea” aduc textul de la Fapte – cap.13 în sprijinul ideii că apostolii ar fi ținut sâmbăta și chiar ar fi mers în fiecare sâmbătă la sinagogă pentru a-și onora obligațiile religioase iudaice. Dacă însă analizăm mai atent acel capitol precum și toate celelalte, vedem că apostolii mergeau sâmbăta la sinagogă și chiar la templu doar pentru că acolo se aduna multă lume și acesta era un bun prilej pentru propovăduirea Evangheliei și nimic mai mult (cf. Fapte 5:20-21). Deci acest argument al adventiștilor nu ține, iar altele nici nu există. În continuare, pentru a-i convinge pe adventiști că duminica n-a fost instituită de Constantin cel Mare în anul 321, ci era ținută și de creștinii din sec. I-III, voi aduce mai multe argumente istorice de până la anul 313 care vorbesc despre ținerea duminicii în această perioadă. Mă voi referi doar la scrierile autentice, lăsând la o parte pe cele apocrife! Mă voi axa pe documente oficiale necontestate de istoricii protestanți. - Pe lângă argumentele biblice deja aduse, amintesc că primele mențiuni nebiblice foarte clare despre ținerea duminicii le avem deja spre sfârșitul sec. I, în Didahia, cap. 14. Acest izvor este recunoscut ca unul din sec. I și este studiat de foarte mulți critici eterodocși din lume, recunoscându-i-se autenticitatea. - O altă mărturie despre ținerea duminicii (κυριακὴ ημέρα), spre sfârșitul sec. I – încep. sec. II, o avem de la Ignatie al Antiohiei, ucenicul lui Ioan Evanghelistul. Vezi Epistola către Magnezieni 9:1; - La începutul sec. II, Pliniu cel Tânăr scrie împăratului Traian (Epistola X:96,7) despre faptul că creștinii își făceau Liturghia solemnă în “ziua soarelui / dies solis”. Această expresie va fi împrumutată de acum înainte și de scriitorii creștini, cu explicații simbolico-teologice (așa cum vom vedea mai jos). - Următoarea mărturie clară o avem la Iustin Martirul și Filosoful (sec. II). Acesta este primul scriitor creștin, care vorbește de “dies solis” ca zi de sărbătoare a creștinilor (Apologia I către împăratul păgân Marcu Aureliu). Scriitorii creștini începând cu sec. II arată foarte clar, că “Soarele” este Hristos (cf. Maleahi 4:2). Despre această legătură “soare – Hristos, Soarele dreptății” vor scrie mai amânunțit la începutul sec. III Meliton de Sardes (Despre botez, 4) și Origen (Tâlcuiri la Levitic, 9.10). - La încep sec. II, Epistola lui Barnaba (care o vreme a fost chiar inclusă în canonul biblic – !) vorbește despre duminică care despre “ziua a opta”, făcându-se trimitere la profeția lui Iezechil (43:27). Este o mărturie foarte importantă, mai ales dacă citim textul de la Iezechil: “Iar după sfârșitul acestor zile, în ziua a opta și mai departe, preoții vor înălța, pe jertfelnic, arderile de tot ale voastre și jertfele de împăcare și Eu Mă voi milostivi spre voi”, zice Domnul Dumnezeu.” Într-un fel, Barnaba arată că de acum înainte “ziua a opta” – duminica, va fi ziua de aducere a jertfelor lui Dumnezeu. Așa cum am văzut în mărturiile de mai sus, chiar așa se întâmpla… - Pentru prima dată în istorie, despre duminică ca zi în care nu trebuie să se lucreze vorbește scriitorul creștin Tertulian (moare aprox. 230), vezi “De oratione”, 23. În general însă, scrierile creștine pun accent pe lucrarea duhovnicească în zi de duminică și mai puțin pe odihna fizică, așa cum s-a orânduit în Decalog pentru șabat. - Sinodul de la Elvira (aprox. 306 – exact în toiul celor mai mari persecuții) stabilește prin Canonul 21 să fie excomunicați cei care 3 duminici la rând lipsesc de la Liturghie. - Scrierile apocrife din primele 3 secole aduc și ele numeroase mărturii despre ținerea duminicii, dar pentru a nu-mi pune „cărbuni pe cap”, le-am lăsat la o parte. Repet încă odată, nici un izvor creștin sau păgân din primele trei secole nu amintește despre ținerea sâmbetei de către creștini. |
Multe si mari sunt nemultumirile lui Dumnezeu in ce ne priveste, dar dintre ele, cred ca mandria de a ne indaradnici si de a nu cerceta Cuvantul Adevarului acolo unde Duhul Sfant ni-l aduce prin sfintii nostri parinti, cred ca trimite sufletul in adancul iadului, fara vreo sansa de a mai putea face ceva, nici macar cei de dupa noi. Iar asta pentru ca noi, cei mandri, nu ne facem rau doar noua, ci si celor care poate inca mai au nelamuriri, iar proasta noastra invatatura ii sminteste in loc sa-i intelepteasca. Vom raspunde in fata lui Dumnezeu pentru fiecare suflet ratacit din cauza mandriei noastre de a crede ca suntem in masura sa indrumam pe cineva... Orb pe orb nu se vor putea povatui, iar finalul este oricum previzibil.
Dragii mei useri ai acestui forum ortodox care sunteti de alta confesiune, macar din bun simt pentru calitatea de oaspeti, va rugam sa incetati sa va mai fluturati invataturile ratacite. E de-ajuns ca ne pomenim cu voi la usi incercand sa convingeti naivi carora sa le spuneti tot felul de povesti si sa ponegriti preotii si biserica ortodoxa, ca si cum in randurile voastre toate ar fi in roz. Daca ne-am pune mintea cu voi, probabil insasi credinta noastra ar fi umbrita de mandrie si alte ispite care apar in orice dispute. Legile lui Dumnezeu nu pot fi schimbate sau negociate. Ele exista, iar interpretarile noastre nu-si au rostul. Cine vrea cu adevarat sa se mantuiasca, nu cerceteaza daca Dumnezeu exista, pentru ca il simte in el. Rodul cercetarilor noastre nu are la baza altceva decat duhul care ne stapaneste. Cum pot sa spun ca-l am pe Dumnezeu in suflet, daca ignor toata invatatura sfintilor parinti, care au fost si sunt dovada vie a harului cel sfant? Cum pot sa cred ca nu sunt ratacit, daca refuz sa verific scrieri lasate de-a lungul a doua mii de ani (sau chiar mai vechi daca punem la socoteala si pe vechii prooroci dinainte de Hristos), iar daca totusi citesc, imi permit sa am rezerve si sa ma indoiesc de lucruri consfintite de mii de martori, poate multi dintre ei departe de a putea fi banuiti de afilierea la o religie anume? E foarte trist si am constatat eu insumi ca e mai usor sa stavilesti un fluviu si sa-i schimbi directia, decat sa readuci credinta adevarata in sufletul unui sectar. E atat de stapanit de mandria pe care diavolul i-a pus-o in suflet, incat el chiar crede ca face voia lui Dumnezeu, buchisind sfanta scriptura pe fata si pe dos si cautand altfel de interpretari decat cele pe care sfintii parinti ni le-au dat. Daca ar fi bunavointa, eu cred ca este deajuns sa citim viata Sf. Spiridon al Trimitundei cu toate minunile pe care le-a facut in timpul vietii (sa nu mai vorbim de cele de dupa) si-atunci vom intelege si ce inseamna credinta, smerenia, soborul preotilor, sfanta biserica, sfanta cruce si harul lui Dumnezeu care se revarsa peste oricine se smereste si se roaga ACELUI Dumnezeu, in numele Sfintei Treimi. Tot ce-i in plus, sunt vorbe si slava desarta. Nimic nu suntem noi in masura sa adaugam sau sa stergem din cele ce ni s-au lasat noua. Nu va mai certati cu noi, cei ce cunoastem mult prea putin din cat ar trebui. Nu noi constituim Cuvantul Adevarului, iar parerile noastre nu au caracter oficial. Daca vreti neaparat sa va bateti cu caramida in piept pentru credinta voastra "adevarata", faceti-o acolo unde lipseste caracterul "ortodox". Asa cred eu ca-i corect. |
Citat:
- Dar aceasta n-are legatura cu toti oamenii! - Are totusi legatura cu toti oamenii. Daca Dumnezeu a venit la firea noastra, atunci negresit a venit la toti oamenii; iar daca a venit la toti oamenii atunci a venit la fiecare. - dar cum se face ca n-au cules toti folosul venirii lui Hristos? - De aceasta nu-i de vina El, care a luat pentru toti fire omeneasca, ci cei care n-au voit. Prin Sfintele Taine ale Sfintei Euharistii El se uneste cu fiecare din credinciosi. Pe cei care i-a nascut ii hraneste cu trupul Lui, nu-i da altuia sa-i hraneasca, ca se te convingi iarasi, si prin aceasta, ca a luat trupul tau. Asadar sa nu ne trandavim de vreme ce suntem invredniciti de o atat de mare dragoste si cinste. Nu vedeti pe copii cu cata graba se indreapta spre sanul mamei lor, cu cata ravna isi infig buzele in san? Tot cu atata graba sa ne apropiem si noi de masa aceasta, de sanul potirului cel duhovnicesc. dar mai bine spus, sa sugem harul Duhului, cu mai multa ravna decat copiii de lapte." (Omilia LXXXII - Omilii la Matei - Sf. Ioan Gura de Aur) |
Citat:
Dacă doriți discutarea subiectului, o putem face pe alt topic, însă punctual, nu cu un talmeș-balmeș desfășurat de o pagină întreagă... |
Pentru mine a tine ziua de odihna o zi mai in colo sau mai in coace este acelasi lucru iar polemica si teama ca oamenii "primesc hrana" doar intro anumita zi nu si in alta imi pare o lipsa de credinta in iubirea divina .
Iadul nu este dat celor cu nazuinta ci celor inversunati in rele pacatosilor si nu celor care se straduie asa cum pot si cum ii duce capul sa faca Voia SA. Despatimirea tine si de despatimirea religioasa fiindca din cauza ei au fost posibile hule impotriva lui Iisus , a arunca cu tigai si suparare si a ameninta cu iadul nu este o cale care sa se poata numi crestina , chiar si sfinti ortodocsi au spus ca un adevarat crestin nu ameninta cu iadul pe nimeni. El este cel aflat deja in iadul lipsei de pace si armonie al patimilor si al orgoliului ca le-ar sti pe toate in conditiile in care nu stim mai nimic ce stim acum e doar o umbra a lucrurilor viitoare ceva partial -neintreg.ceva cu lipsuri multe. |
Tinerea duminicii prin adaugarea unei zile isi are si ea semnificatia ei , nu ziua in sine conteaza ci tinerea ei doar ca Dumnezeu nu le-a putut explica suficient oamenilor motivul real al tinerii ei .
Motivul nu este ca Dumnezeu s-ar fi odihnit in o zi El care este neobosit si lipsit de orice inadvertenta .Ci noi avem nevoie de odihna dupa 6 zile de munca -este un anumit bioritm care daca nu este respectat poate conduce la alte boli si apoi renuntarea la grijile lumesti ajuta la focalizarea pe cele sprituale cu mintea mai limpede profiindu-se de aceasta zi de necesara odihna fizica pentru o cit mai buna spiritualizare . Apoi a mai avut si un motiv secundar si anume adunarea cu o zi mai tirziu a ferit intilnirea in piete sau pe ulite a maselor de oameni (unii mozaici farisei si altii crestini progoniti) care se aflueau catre locurile de adunare . Daca se tine simbata nu este nici o problema , IN VT referiotor la judecata evreilor cu ocazia chemarii hoardelor lui Gig si din toate tarile din Jur si cu ocazia urgiei justitiare Dumnezeu nu face nimic referire cu invinuire la faptul ca sint vinovatri ca nu au tinut odihna in alta zi si nici despre faptul ca nu au crezit in Trimisul Odrasla ci pentru alte pacate pe care le enumera , intre care si renuntarea cu totul la credinta precum si in cazul ierarhilor la prefacatoria cu mimarea unei crednte autentice . |
Citat:
Citat:
Citat:
17. Iar păcătosului i-a zis Dumnezeu: "Pentru ce tu istorisești dreptățile Mele și iei legământul Meu în gura ta? 18. Tu ai urât învățătura și ai lepădat cuvintele Mele înapoia ta. 19. De vedeai furul, alergai cu el și cu cel desfrânat partea ta puneai. 20. Gura ta a înmulțit răutate și limba ta a împletit vicleșug. 21. Șezând împotriva fratelui tău cleveteai și împotriva fiului maicii tale ai pus sminteală. 22. Acestea ai făcut și am tăcut, ai cugetat fărădelegea, că voi fi asemenea ție; mustra-te-voi și voi pune înaintea fetei tale păcatele tale. 23. Înțelegeți dar acestea cei ce uitați pe Dumnezeu, ca nu cumva să vă răpească și să nu fie cel ce izbăvește. 24. Jertfa de laudă Mă va slăvi și acolo este calea în care voi arăta lui mântuirea Mea". (Ps. 49) Vorbeste despre sfintii ortodocsi in masura in care accepti invataturile lor. Altfel nu le faci nici o cinste pomenindu-i. |
Citat:
Așa, pentru că ești căldicel – nici fierbinte, nici rece –, am să te vărs din gura Mea." Apocalipsa 3:15-16 Deci faptul ca stai in "banca ta" si prea bine nu faci, dar " nu esti inversunat in rau" nu te prea ajuta. Nu exista crestin si mantuire la frecventa redusa. |
Citat:
Fie ca Duhul Sfant sa ne ajute in nevointa si sa facem totul sub calauzirea Lui ca sa nu cumva sa facem dupa cum ne duce capul. ca noi suntem slabi si neputinciosi fara simtirea Duhului Sfant si ajutorul lui Dumnezeu. Numai atunci cand simtim Duhul Sfant vom intelege ca de fapt suntem nimic, su nu stim nimic decat prin El si de la El. Ca ce folos daca un orb spune altui orb ca e orb si sa il urmeze pe el, uitand ca e orb? sau un schiop spune altui schiop ca e schiop si sa il urmeze pe el, uitand ca e schiop ? Fie ca Duhul Sfant sa ne invete ce este despatimirea, adevarata curatire sufleteasca, sa ne invete adevarata traire crestina. ca sa putem vorbi din traire si nu din carti. |
Bine ar fi sa fim atat de vrednici incat sa gustam in fiecare zi din trupul si sangele Domnului. Asa sa ne ajute Dumnezeu.
|
Citat:
|
Citat:
Noi putem avea siguranta in Dumnezeu si ne putem pune toata increderea in Cuvantul Sau. Prin credinta, - stim ca Isus Hristos a murit pentru păcatele noastre după Scripturi. 1 Cor.15:3 . |
Citat:
|
Corecturile corecturilor
Citat:
Tot as fi crezut mai mult Scripturile. |
Evadarea din iad:
http://www.scribd.com/doc/16409335/Evadarea-Din-Iad Despre parasirea ortodoxiei si intoarcerea la ea. O femeie nu si-a botezat copiii ca sa le deschida calea spre rai Marcu 16:16 ci trecand la penticostali i-a binecuvantat si cand a plecat la ortodoxie i-a aparut dracul si i-a zis eu ti i-am binecuvantat pe copii. Citat:
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Sau aici in intelegerea mea se zice nu botez nu rai: 3. Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu. 4. Iar Nicodim a zis către El: Cum poate omul să se nască, fiind bătrân? Oare, poate să intre a doua oară în pântecele mamei sale și să se nască? 5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Vedeti voi cum prin greselile protestantismului, ingerul cazut primeste putere sa darame o parte din copii celor ce au trecut la gresala protestanta, si anume cei ce mor de tineri si care daca nu au fost botezati ca nu sunt lasati de unele secte sa fie botezati de parinti, nu pot ajunge la rai . Apoi mai sunt prinsi in capcana cei ce trec de la ortodoxie la gresala protestanta ca le-a luat spovedirea si apoi ii lasa sa nu mai bea si sa nu mai fumeze ca pacatul trecerii si departarii de Dumnezeu poate fi suficient sa-i surpe. II surpa iata si pe cei batrani si pe cei tineri, trecerea la Protestantism si cand auzi ca familii intregi au trecut la gresala, s-au departat de stalpul si temelia adevarului, te apuca groaza ca probabil au parasit drumul raiului. Cu familia, nu singuri. Pana la urma judecata ii apartine lui Dumnezeu iar botezul poate sa fie facut de Iisus si dupa moarte deci sa ne rugam sa ramanem in credinta dreapta si sa ajungem cat mai multi in rai. |
Citat:
Daca veti reusi sa o cititi veti vedea ca ea marturiseste ca tot dracul care i-a zis ca el i-a binecuvantat copiii, i-a zis si sa vina in Biserica Ortodoxa. Tu o crezi? |
Cu toate calculele logice care sa minniie orgoliile despre adevarurile depoine care nu sint decit o umbra tot nimic nu stim.
credem ca stim dar cei care stiu cu adevarat sint proorocii si traitorii intro adinca sfintenie . de aceea se spune ca cine crede ca stie nu a cunoscut cum trebuie fratilor , cind vom cunoste cu ochii nostrii Imparatia si o vom trai in viata noatra in mod deplin abia atunci vom cunoaste cu adevarat. |
Citat:
Eu nu zic sa raspundem corect la 26 din 26, dar macar sa dispunem de acelasi "Cod rutier"... |
Citat:
|
Citat:
Care este destinatia dvs? |
Citat:
Si ca sa intelegem dimensiunea mantuitilor Sf Ioan Gura de Aur spune ca unul dintr-o mie de preoti se vor mantui. Sa ne mai intrebam cati mireni? |
Eu sint din Constanta si de-a lungul vietii pina acum la aproaape 40 de ani am avut tangenta cu multa lume de diferite nationalitati , religii si denominatiuni , ceea ce pot sa confrm din experienta mae de viata este ca Dumnezeu pogoara binecuvintari in orice religie morala chiar si necredinciosilor insa referitor la situatia denominatiunilor crestine chiar daca exista aceste binecuvintari , lucrari de inreptare insa li se da pe masura puterii lor de a purta ,
Desigur ca ne-am dori ca sefii lor sa isi dea seama ca in istoria crestinatatii de pina la formarea ramurilor lor nu a fost doar negura si fum asa cum a fost pe vremea despartirii lor de incruntata si rigida biserica catolica ca pe alte meleaguri au crescut sfinti si s-au primit revelatii in ciuda faptului ca mai mult ca sigur ca nici dogma ortodoxa oficiala nu se ridica mai sus de limita de a purta a norodului crestin si ca marile si mai grelele adevaruri vor fi revelate individual pe masura ce fiecare este sfintit si vasul sau inaltat. Cu toate astea exista un anume complex sa i zicem in fata ortodoxiei cel putin la o parte dintre credinciosi si lideri -complex mai ascuns in adincul constiintei si negat sau mai la suprafata insa acest lucru este benefic as zice chiar de preefrat, fiindca si ei se intreaba oare cum credem noi este bine intrutotul? si resimt o anume lipsa un anume gol, lucru care ii face sa caute -chiar daca nu in toate directiile posibile -insa se roaga lui Dumnezeu si asta este ceea ce trebuie sa faca mai intii dar si in propria constiinta , si studiu . Deci nu este o plafonare bazata pe autolauda si automultumire asa cum este in mare parte la religiile oficiale atotcunoscatoare . Noi am avea tendinta sa credem ca ei snt iremediabul pierduti insa unii chiar au nevoie sa se afle acolo din punct de vedere al necesitatilor si lectiilor in reptul carora se afla in parcursul vietii . In final trebuie sa recunoastem ca rugaciunea lor sincera nu ramine fara raspuns mai devreme sau mai tirziu ,atunci cind va fi momentul li se vor deschide noi oportunitati si se vor face pasi inainte .Insa in directia pe care o vrea Dumnezeu si nu cum am vrea noi. Insa deocamdata Dumnezeu ii ajuta asa cum stie El, cum i-a ajutat si pe sfintii din vechime care nu aveau atita arsenal de taine la indemina si nici atita teologie. Cuvintul lui Iisus referitor la respingerea apostolilor judecat intelepteste ne dam sema ca respingerea este posibila doar in cazul unei rele vointe religioase a lipsei sinceritatii lucru care te indeparteaza de Dumnezeu insa in cazul de fata nu este vb de asa ceva . Probabil ca Dumnezeu din anumite motive de El stiute azi nu considera apostolii actiali egali cu cei din vechime din diferite motive , fie din lipsa darului profetic fie din unele lipsuri dogmatice, cauze pot fi multe -fie ca sa fim pusi astfel ca incercare sa ne vedem reactiile pasionale si sa ne indreptam. Insa va spun ca ei nu pot fi convertiti atit de usior fara lucrarea lui Dumnezeu mai cu seama ca in viata lor spirituala au primit unele ceritudiri religioase la fel ca si noi ceillati care ne inlantuie si ne impiedica catre o eventuala convertire chiar si daca ar veni Dumnezeu in persoana noi tot am avea tendinta sa nu credem , Cum sa fie Dumnezeu in afara religiei noastre ? Nu are voie. Sa fie anatema ! IIsus spunea ca ii arunca doar pe cei caldicei si ii pastreaza pe cei reci si pe cei calzi , Reci insemna disciplinati si rigurosi , iar calzi inseamana plini de iubire si devotiune, generozitate si spirit de sacrifuciu . Mintuirea despre care vorbea Sf Ioan Gura de Aur se refera strict la cei care vor atinge desavirsirea deplina, arhantii . restul celor salvati de iad vom participa la viata de pe pamint mostenid pamintul , binecuvintarile si calauzurea in conditiile in care toti ne vom converti ca o singura religie asa incit "va fi un singur Domn si un singur Nume": In conditiile in care popoarele care nu se vor sui sa se inchine Imparatului , Domnului nu vor mai primi de la Dumnezeu ploaie , etc (Zaharia 14) deci va fi obligatorie o singura inchinare pentru tot pamintul in fata aceluiasi Imparat ceresc care vine cu toti sfintii Sai. In aceste conditii avind in fata nu doar posibilitatea ci siguranta unei inchinari unice in care vom fi cu totii atunci oare ce rost au supararile ca acum nu sintem inca stringindu-ne degeaba de git unii pe altii ca apoi sa ne ceren scuze ci intelept este sa ne purtam ca si cum am fi ajuns deja acolo preintimpinind si pregatind armosfera frateasca de atunci . |
Citat:
9. Că de vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul și vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morți, te vei mântui. 10. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturisește spre mântuire. 11. Căci zice Scriptura: "Tot cel ce crede în El nu se va rușina". 12. Căci nu este deosebire între iudeu și elin, pentru că Același este Domnul tuturor, Care îmbogățește pe toți cei ce-L cheamă pe El. 13. Căci: "Oricine va chema numele Domnului se va mântui". Dupa cum se vede nu zice Că de vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul și vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morți si (ai dreapta credinta, esti doar in biserica ortodoxa, esti doar in biserica catolica, esti doar protestant, ai destule fapte, etc) atunci te vei mantui. Adevarul este simplu, diavolul intotdeauna incearca sa il complice. |
Citat:
Cand vei ajunge la destinatia buna sa te gandesti si la ratacitorul de mine. Un An Nou cu binecuvantari! Har, smerenie si jertfa de sine. |
Un An Nou cu binecuvantari si tie prieten bun si ,,batrin"drag mie.Multumiri pentru toate sfaturile tale bune date de-a lungul timpului. Acestea iti incalzesc inima,nu simti fiori de gheata,morti si uscati.Fie ca Tatal nostru Ceresc sa te rasplateasca pe masura la ceea ce dai altora din preaplinul inimii tale.Spre destinatia aceea vom merge cumva amandoi prietene,si daca Cel de Sus vrea vom spune si noi ca suntem ,,straini si calatori pe pamant" dorind ,,o patrie mai buna, adica o patrie cereasca".
Dumnezeu cu tine acum si mereu batrine MariS. |
Citat:
1. Daca eu cred ca Hristos e Dumnezeu Cel inviat si scriu cateva mesaje prin autobuz cu markerul si mai tip in gura mare pe strada asta, am rezolvat-o cu mantuirea? De asta nu e bine ca fiecare sa interpreteze Sf Scriptura dupa capul lui. De asta BO este adevarata Biserica a Lui Hristos. 2. Daca mantuirea e la toti, de ce nu treceti la ortodoxism? 3. Daca Hristos spune ca pacatul impotiva Duhului Sfant nu se iarta, iar hula este pacat impotiva Duhului Sfant, iar invataturile de credinta gresite sunt hula cam cum se mantuiesc cei care au invatatura gresita? Simplu: nu se mantuiesc. Deci o singura Biserica poate avea invatatura corecta. Acum pot sa incep iar insiruirea pentru care BO este acesta dar cand cineva nu vrea sa accepte adevarul, a spus-o si Mantuitorul, chiar de ar invia cineva din morti tot nu ar crede. |
..
Citat:
|
Citat:
Citat:
Biserica lui Hristos e un organism nu o organizatie. Din pacate foarte multi au impresia ca mantuirea are legatura cu organizatia de care apartin. Citat:
Epistola a doua către Timotei a Sfântului Apostol Pavel 16. Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate, 17. Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun. Cat despre hula impotriva Duhulu Sfant nici nu stiu daca mai are sens sa discutam. E inutil sa incercam sa demonstram ca cineva care in viata lui domneste Isus si nu el insusi ar putea sa huleasca impotriva Duhului Sfant. |
Citat:
Inainte de a parasi ortodoxismul cat stiati din invatatura pe care o marturiseste acesta (comparativ cu cut stiti despre invataturile actualei confesiuni de exemplu)? Cat de des mergeati la Biserica? Si de ce va intrab asta? Pentru ca din cate persoane care s-au convertit de la ortodoxism ori au facut-o din diverse interese (sunt sigur ca nu din cauza asta ati facut-o dvs), fie nu stiau mai nimic despre Biserica din care faceau parte si cineva care stia cum "sa puna problema" ii putea convinge foarte usor? Pentru cei din a doua categorie, cum pot acestia sa spuna ca nu se regaseau si nu isi gaseau linistea in BO cand ei nu au caut-o acolo? Citat:
Sa presupunem ca Fecioara Maria e Nascatoare de Dumnezeu. Cum majoritatea protestantilor si neoprotestantilor sustin ca nu e, cum vor putea acestia sa se mantuiasca au hulit impotiva Maicii Sale si automat impotiva Duhului Sfant pentru ca nu au recunoscut invatatura corecta? Invatand altceva decat ceea ce au invatat Hristos si Apostolii nu este hula? Fara sa fie citat din Sf Scriptura, inteleptiunea omului este tot din asemanarea cu Dumnezeu: "Drumul spre Iad este pavat cu bune intentii". |
Citat:
Vedeti dumneavoastra oamenii incearca sa reduca nasterea din nou la o activitate religioasa, la un botez sau la mai cine stie ce. Stiu care e doctrina ortodoxa si stiu ca multi o sa ma critice zicand ca atac doctrina dar nu asta mi-e intentia deloc. Pentru mine asta a fost nasterea din nou. Momentul in care tot ce am invatat pana atunci a trebuit sa sterg cu buretele. Si sa incep din nou de la zero o viata bazata pe Isus si nu pe mine. Si toate acestea au fost prin Harul Lui si nu prin efortul meu - a lui sa ii fie slava in vecii vecilor. Si de aceea il marturisesc pe Hristos. Nu trebuie sa strig in gura mare in statii de autobuz dar nici nu pot sa tac pentru ca El mi-a schimbat viata. O fac din dragoste pentru El si atat. Ca un copil care este mandru de cine este tatal lui. Citat:
22. Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? 23. Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea. Vedeti dumneavoastra aici sunt oameni care nu numai ca au spus doamne doamne dar au avut o adevarata activitate religioasa. Ceea ce am facut eu in ortodoxie a fost fix zero. Adica aici sunt oameni care au scos draci din oameni, oameni care au facut minuni, si au proorocit si toate astea in numele Lui. Adica activitate religioasa serioasa nu cateva rugaciuni si posturi. Si reprezita zero pentru Domnul Isus. Ba chiar o numeste faradelege. Nu pot decat sa ma uit inapoi la viata mea si sa trag o singura concluzie - oamenii acestia sunt oameni care nu sunt nascuti din nou. Oameni care tot ceea ce fac nu fac din dragoste pentru Domnul Isus. Oameni care Isus nu este Domn in viata lor. Citat:
Ca si o concluzie, nu am parasit ortodoxia ca sa ma mut intr-o alta religie organizata. Pentru ca stiu ca nici o religie organizata nu poate sa imi dea ceea ce imi da Isus - iertare, sansa la o noua viata, posibilitatea sa il chem pe Dumnezeu tata si sansa sa fiu fiul lui. Si asta pentru tot ce a facut El la cruce si pentru dragostea lui nu din cauza ca eu sunt bun sau ca fac parte din religia corecta sau adevarata sau ca am nu stiu cata activitate religioasa. |
Citat:
Pot sa va spun insa ca daca credeti ca ati facut fapte bune, si ati fost model poe vremea cand ati fost ortodox doar cu gandul ca asa va mantuiti ati gresit foarte mult si nu ati stiut care este cu adevarat credinta ortodoxa. Pentru ca nu asta este credinta ortodoxa. Nu facem fapte bune sa ne mantuim ci facem fapte bune sa ne vindecam de pacat. daca sunteti mandru nu veti reusi sa scapati de mandrie decat facand faptele smereniei. daca sunteti egoist nu veti reusi sa scapati de egoism decat facand faptele milosteniei si iubirii de semeni. Scopul ortodoxului nu este mantuirea ci este sfintenia ce o primesti prin Duh Sfant. Si aceasta nu o primesti decat prin despatimire, prin curatire de pacate. Ati inteles total gresit credinta si ati aplicat-o la fel de gresit. de aceea ati ajuns intr-un impas insa neavand langa dvs un om cu adevarat intelept ati fost prada usoara ratacitilor. Ma iertati inca odata dar va asigur ca faptele cele bune trebuiesc facute spre curatare iar la final spre prisosinta. trebuie sa ajungem la masura in care facem fapte bune din firea noastra fara nici un gand decat de a face bine pentru ca asa suntem noi, buni si atat nu pentru ca stim ca asa ne mantuim. Va trebui sa facem fapte bune ca sa ne curatam pana la masura in care vom da cu bucurie si pace si vom zice Slava Tie Doamne ca mi-ai dat cele ce am ca sa pot sa dau si eu fara nici un gand de a primi ceva in schimb. Cu Dumnezeu nu facem targuri. Scopul ortodoxului nu este mantuirea ci sfintirea, am mai spus-o iar ca sa ne sfintim trebuie sa ne curatam. Ne sfintim prin Duhul Sfant , iar Hristos intra in inima doar daca este curatita altfel te cerceteaza si pleaca. Va zice " iata sunt la usa si bat." insa inauntru ce domneste? Singurul mijloc de a ne sfinti este a dobandi Duhul Sfant si aceasta se face prin curatire de pacate. Singurul mijloc de a ne curati de pacate este prin lumina faptelor bune si prin credinta. Nu e de ajuns credinta fara fapte dupa cum nu e de ajuns faptele fara credinta. Degeaba fac fapte, cum ati facut dvs, daca credinta era inteleasa gresit, dupa cum degeaba am credinta daca nu fac deloc fapte. Pot sa cred ca a fost Iisus pe pamant, pot sa cred ca s-a rastignit dar daca nu am scapat de egoism si de mandrie nu fac nimic, pentru ca in mine, in inima mea troneaza egoismul si mandria si rautatea care nu imi vor asigura un loc in Rai. Calea care ne ofera sfintirea , au incercat-o sfintii nostri, sunt exeprienta lor pe care ne-auporedat-o noua. Nimeni mai bine ca ei nu stiu cum este sa te lupti cu diavolul mandriei sau al maniei sau al egoismului, si nimeni mai bine ca ei nu au reusit sa ii invinga. Aceasta cale a ortodoxiei este cea care le imbina pe toate. Asa cum spunea Sf. Teofan Zavoratul, toti isi spun ca au biserici, insa unele au doar capul si le lipsesc picioarele sau mainile, altele au mainele si le lipsesc capul insa biserica ortodoxa din acest punct de vedere este intreaga cu cap , maini si picioare. Pe toate scrie biserica dar sunt ele toate cu adevarat biserici? Bisericii ortodoxe nu ii lipseste nimic ca sa dobandim Duhul Sfant insa noi trebuie sa fim intelepti si sa stim cum sa pasim pe aceasta cale. iar daca nu stim atunci sa coboram mandria si cu capul plecat sa mergem la un parinte induhovnicit sa ne invete. Daca faceati asta astazi erati alt om care ar fi inteles cu adevarat ca faptele bune nu se fac pentru mantuire ci pentru curatire. Ma iertati inca odata ca va zic toate astea si nu va necajiti pe mine. Dumnezeu sa va dea minte luminata ! |
Citat:
Mie mi se pare ca ceea ce ati facut dumneavoastra e un caz tipic de inselare. Diavolul, suparat fiind ca l-ati deranjat atita fiind un bun crestin orodox, a actionat pe calea obisnuita: v-a transmis ca tot ceea ce faceti e inutil. Acum, nu numai ca nu mai faceti toate aceste jertfe, insa si spuneti ca e corect cum procedati doar "pentru ca va simtiti ca un copil mindru de cine e Tatal lui". Cum bine ati remarcat, noi pacatosii trebuia sa fim pe cruce. Si multi dintre noi incercam sa ne tinem de aceasta cruce, fiecare cum putem: unul tine post, altul merge pe jos in loc sa ia taxiul, altul bea apa in loc de suc. Sint lucruri marunte, dar ele formeaza micile jertfe pe care i le putem oferi zilnic Domnului nostru. Daca tot meditati la jertfa Domnului nostru amintiti-va ca El a cazut de 3 ori, tocmai ca sa ne arate ca nu trebuie sa abandonam lupta. Pe de alta parte, toata viata Lui a fost saracie, umilinta, jertfa. Dumneavoastra credeti ca v-ati nascut din nou numai pentru ca va simtiti bine? Cititi scrisorile sfintului Pavel care s-a nascut din nou intr-un mod stiut de toata lumea. Cit de bine s-a simit el in viata lui paminteasca, cind spunea ca pentru el moartea e un cistig? Referitor la ceea ce ati gindit atunci cind erati un bun crestin, ca Domnul ar fi bucuros sa va aiba in Rai. Cititi invataturile sfintilor si veti vedea ca si ei s-au luptat cu genul acesta de ginduri pina sa ajunga la adevarata smerenie. Si ei s-au luptat cu imboldul renuntarii, si lor le-a trecut prin cap ca stradania lor e fara sens, si lor li s-a parut la un moment dat ca sint desavirsiti; unii din ei chiar au fost ispitit sa se sinucida. Dar asta e lupta noastra cu cel rau. Imi pare rau pentru dumneavoastra ca ati renuntat la aceasta lupta. |
Citat:
Bine bine ve-ti spune insa din scriptura nu reiese de nicaieri ca Duhul Sfint va veni vreodata pe pamint , intradevar nu reiese in mod evident si nici nu trebuie caci altfel cum sa mai fim pusi la incercare Sa nu uitam ca promisiunea Duhului Sfint si cele 3 sau mai multe misiuni din promisiunea lui Iisus din Ioan se pot referi si la o intrupare divina nu doar la deschiderea harului , inchiderea lui si deschiderea lui pt vecie in vremea Judecatii. La urma urmei in ce fel nu putea sa vina Duhul Sfint atita vreme cit IIsus mai era inca in viata printre ucenici? -putea sa vina in orice forma oricare ar fi ea insa inca nu era vremea pentru calauzirea in tot adevarul tocmai pentru ca -si Iisus a spus-o "voi nu puteti purta" . Apoi mai sint doua specte -o intrebare despre versetul Zah 1 15 Dar este puternică mânia Mea împotriva neamurilor trufașe! Căci Eu Mă întărâtasem doar puțin, dar ele s-au înverșunat în rele". -cum oare se intarita Dumnezeu astfel incit in zilele noastre sa aibe ca raspuns din partea celor criticati invazia Ierusalimului veniti din toate tarile din jur si chiar o impotrivire a tuturor semintiilor lumii induse in eroare de acelasi Dumnezeu cu buna stiinta? ca sa intelegeti mai bine efectele fulminante si contextul planetar va rog citi Ezechiel 38 de la 16 pina jos. apoi la fel de posibil este ca venirea lui Dumnezeu impreuna cu toti sfintii sai din Zaharia 14 -in context vedem bine nu este unul trecut ci unul viitor -sa fie cu adevarat intro forma intrupata si neasteptata , incredibila atit in ceea ce ce priveste posibilitatea cit si incredibila ca aparenta fizica si asta in mod intentionat ca sa fim pusi la incercare in privinta credintei. alt indiciu este in legatura cu intrecerea dintre Dumnezeu si falsii profeti pe care ii intreaba De unde vine el" iar ei dovedint prin nestiinta ca nu au daruri de cunostere arata ca nu sint decit falsi profeti insa relevant pentru faptul ca acest eveniment nu se afla acum 2000 de ani este intrebarea lor catre El "Unde este Domnul dreptatii?" stiind ca Domnul dreptatii nu poate face referire decit la Iisus venit a dioua oara si caruia Dumnezeu abia acum ii da sa faca dreptate prin Judecata . Bine bine vom spune dar una este "Domnul Dumnezeul nostru" si alta este Duhul Sfint ... insa sa luam in considerare posibilitatea ca -la fel de bine poate fi Dumnezeu Unic Cel vechi de zile insa sa se prezinte mai intii ca find doar Duhul Sfint cel promis, apoi scriptura nu ne vb nicaieri despre vre-un Duh Sfint fals ci doar despre Iisusi mincinosi in schimb istoria cestinismului ne ofera un indiciu si anume lucrarea arhiereului Nicodim din secolul 3 care la porunca lui Dumnezeu s-a prefacut cu buna stiinta ca este Duhul Sfint in fata unei gloate de creduli iar raspunsul sau in fata celor care i-au pus anatema a fost ca lucrarea lui nu este pentru cei de atunci ci pentru cei din vremea sfirsitului. Cumva bate saua sa priceapa inteleptul. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
pai ce facem? luam de bune apocrifele, sau nu? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 00:34:30. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.