![]() |
Colegiul cardinalilor
Se pare că în luna februarie Sfântul Părinte va convoca un consistoriu în care se vor ocupa locurile rămase libere. 14 noi cardinali și un patriarh vor accede în Sfântul Colegiu, putând vota într-un eventual Conclav de alegere a unui nou papă, dacă nu au depășit vârsta limită de 80 de ani. Cine vor fi noii cardinali ? Știri neoficiale vorbesc că 7 dintre ei ocupă în prezent poziții în Curia Papală (aparatul central al Bisericii) care în mod tradițional sunt compatibile cu demnitatea de cardinal. Ceilalți ar fi "mareșali de câmp", ca să zic așa. Practica uzuală este ca lista oficială a celor care se pregătesc să primească pălăriile roșii să fie anunțată cu o lună înainte de eveniment. Așadar, cam în trei săptămâni am putea avea și o listă de nume. Indiferent care vor fi acestea, este de pe acum sigur un lucru: în urma acestui consistoriu, al patrulea al actualului pontificat, numărul cardinalilor numiți de Benedict al XVI-lea îl va excede pentru prima dată pe acela al cardinalilor numiți în timpul predecesorului său, fericitul Ioan Paul al II-lea. Iată că un pontificat pe care multă lume l-am crezut scurt are durabilitate în timp. Fie numele Domnului lăudat !
Sursa: http://chiesa.espresso.repubblica.it...o/1350118?fr=y |
Lista oficială a celor 22 de noi cardinali a fost comunicată și poate fi văzută aici:
http://www.gcatholic.com/ Atrage în mod deosebit atenția conferirea demnității de cardinal Preafericitului Lucian Mureșan, arhiepiscop major de Blaj, președinte al Sf Sinod al BRU. Așadar, întâistătătorul Bisericii Române Unite (Greco-Catolică) va fi al treilea cardinal român, după ultimii predecesori ai săi, eminențele lor Iuliu Hossu și Alexandru Todea. Mulțumim lui Dumnezeu ! |
Am fost si eu putin surprins de alegerea Preafericirii Sale Alexandru Muresan in aceasta demnitate, cand in Romania exista un mitropolit romano-catolic Inaltpreasfintitul Ioan Robu
|
Citat:
Un alt motiv avut în vedere ar mai putea fi acela că PF Lucian împlinește 80 de ani, adică vârsta retragerii și, în plus, este suferind. Pentru prefericirea sa, era ultimul tren spre Sf Colegiu. IPS Ioan va mai păstori mulți ani, cu ajutorul lui Dumnezeu. De remarcat, totuși, că PF Lucian devine printre puținii întâistătători de Biserici Răsăritene care accede la demnitatea de cardinal. Din câte știu, acum sunt trei răsăriteni în Colegiu: PF Lucian, card Liubomir Husar, care este emeritus pentru Biserica Greco-Catolică Ucraineană și cel numit acum, printre cei 22, care este capul Bisericii Siro-Malabreze, al cărui nume îmi scapă momentan. |
Cine este al treilea cardinal român, sau de la târnăcop la veșmântul roșu:
http://www.adevarul.ro/actualitate/L...623937960.html Despre primul cardinal, aici: http://www.bru.ro/cluj-gherla/lista-...iuliu-hossu/3/ și despre cel de al doilea: http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1...ina-pustiu.htm |
Investirea: http://www.tvr.ro/actualitate.php?play=120618
Astăzi, Eminența Sa Lucian, întâistătătorul Bisericii Române Unite (greco-catolice) și preșdinde al Conferinței Episcopilor Catolici din România a primit investitura în Sfântul Colegiu. În această calitate, el aparține aparatului central al Bisericii și își va îndeplini această misiune sfătuindu-l pe Papa cu privire la probleme ale Bisericilor Orientale din întreaga lume. El se va bucura, de acum, de un privilegiu unic în Biserică, numit "privilegiul cardinalilor", acela de a sluji în orice biserică catolică din lume, de orice rit, fără să trebuiască să ceară aprobarea episcopului locului. Felicitări, Eminență ! Vă doresc să onorați hainele de purpură, așa cum ați onorat misiunea preoțească de-a lungul întregii vieți ! |
Articol din Oglinda:
http://www.oglindanet.ro/index.php?o...ment&Itemid=27 |
Din acest interviu aflăm că, în anul 1955, nici propria mamă a celui ce a devenit al treilea cardinal român nu a știut de hirotonia lui secretă, deși tare ar fi vrut ca măcar unul dintre cei 12 (!!) copii ai ei să urmeze calea Bisericii. Ce timpuri !
Timpuri în care mamele aveau 12 copii. Timpuri în care părinții nu considerau celibatul în Cristos ca pe un eșec în viață, iar chemarea preoției era mult dorită și sperată. Timpuri în care hirotoniile, care azi sunt mari sărbători, erau făcute sub pecetea de nerupt a secretului eclezial. Timpuri în care Sf Părinte numea cardinali "în inima sa", iar ceilalți din Sf Colegiu aflau cine ocupă scaunele goale după ani de zile. Și noi, ne plângem că acuma ne este greu. Cât de greu le-a fost părinților noștri! |
Sanctitatea Sa va numi pe 24 noiembrie sase noi cardinali, spre a intregi numarul celor din Sfantul Colegiu la 120 de membri electori. Doi dintre cei sase care vor fi invesmantati, luna aceasta, in ornatele rosii apartin riturilor rasaritene. Este vorba de Patriarhul Mar Bechara Boutros al-Rai, intaistatatorul Bisericii Maronite si de IPS Arhiepiscop major Baselios Cleemis (Isaac) Thottunkal, intaistatatorul Bisericii siro-malankareze.
|
Papa Francisc a numit 17 noi cardinali pentru a reintregi Sfantul Colegiu. Atrage atentia faptul ca unul singur lucreaza in Curia Romei, americanul Kevin Farrel. Ceilalti 16 sunt episcopi in Biserici Locale. Pana acum, exista legea nescrisa ca un sfert din locuri sa fie acordate celor din "marele stat major" si trei sferturi sa fie incredintate "generalilor de camp".
Printre recentele numiri, nu gasim niciun catolic rasaritean. Pe de alta parte, pentru prima data Europa pierde majoritatea in cazul unui conclav. Cardinalii electori europeni mai reprezinta doar 45 la suta din total. Eroziunea ponderii Europei printre palariile rosii este lenta, dar tot mai evidenta. In anul 2000, cardinalii europeni inca mai reprezentau 52 la suta in cadrul Colegiului. |
Citat:
Sfantul Ioan de Kronstadt “ papa este eretic - papistasii sunt eretici - papismul e erezie” - Sfantul Nicolae Velimirovici – “Ignoranța ne va distruge” - Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska : “Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta strimba si de toate discutiile lor, caci si pamintul nostru s-a umplut de ei ! Numai cel ce traieste in Credinta Ortodoxa isi va mintui sufletul.” - Sfintul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul:” numai credinta crestinilor ortodocsi bine-credinciosi e buna si sfinta” -Sf. Ignatie Briancianinov :”Biserica Ortodoxa a recunoscut intotdeauna erezia ca un pacat de moarte, a recunoscut intotdeauna ca omul molipsit de boala groaznica a ereziei e mort sufleteste, strain de har si de mântuire, fiind în comuniune cu diavolul si cu pieirea lui. Erezia e mai degraba un pacat diavolesc decât omenesc “ CANONUL 47 al Sfinților Apostoli:„Episcopul, sau Prezviterul, …pre cel spurcat de cei necinstitori de Dumnezeu [eretici papistasi,greco-catolici,protestanti,…], de nu îl va boteza, să se caterisească; ca unul ce-și bate joc de Crucea și moartea Domnului și nu deosebește pre Ierei (preoți) de către mincinoierei. -Exista ,,Un Domn, o Credință, un botez” (Efeseni 4). Că dacă, zic ei, una este soborniceasca biserică, și unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, și al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor și al schismaticilor, și este adevărat și cel al drept slăvitoarei și al sobornicești biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviință. -Zice încă și Dumnezeiescul Hrisostom „Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Și se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci și Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic nu dă sfințenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu [al ereticilor], nu sfințește.” -.botezul latinilor este minciunonumit botez. Sfântul Marcu al Efesului zice :"nebotezați sunt Latinii, pentru că nu fac cele trei afundări și scoateri,după apostoleasca predanisire. Deci latinii, și ca niște eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârșirii, și pe lângă aceasta, au răsturnat și apostolescul botez a celor trei afundări. -pe cei ce din naștere sunt eretici venind la dreaptaslăvire nu zice a doua oara să-i botezăm, ca pe unii ce mai-nainte au fost botezați, ci să-i botezăm ca pe unii ce niciodată nu au fost botezați după dreapta slăvire.]” - Sfintul Paisie de la Neamt (+1794) “Au ereticii sunt rimlenii (romano-catolicii) cu al lor papa? Bine stiu ca vei zice ca sunt eretici. Si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevarat sunt, atunci Sfinta noastra Biserica ii afuriseste pe dinsii. Si pe care Sfinta Biserica ii afuriseste si eu, impreuna cu Biserica, fiul ei fiind, ii afurisesc.” “Iara preacuviosul asupra tuturor celor ce veneau de supt stapinirea papii, savirsea aceasta mare taina a Botezului, fara de nici o impiedicare sau indoire, ca pre o prea de nevoie la mintuirea omului” |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
-pai pidalionul are legatura cu sfintii si traditia,este scris de un sfant si sunt prezentate dogmele si canoanele hotarate de sfinti la sinoade ecumenice,deci clar ca trebuie sa tinem cont si de pidalion -Tradiția sfântă este "învățătura dată de apostoli primilor episcopi, iar aceștia celor de după ei până astăzi, prezentă în definițiile sinoadelor ecumenice, în scrierile Sfinților Părinți și în cărțile de slujbă ale Bisericii" -"Prin Corabia aceasta [pidalionul] se închipuiește Soborniceasca Biserică a Lui Hristos, a cărei temelie este Credința cea Ortodoxă în Sfânta Treime. Iar scândurile și grinzile sunt dogmele Credinței și tradițiile. Catargul este Crucea. Vântrelele, nădejdea și dragostea. Cârmuitorul, Domnul nostru Iisus Hristos. Prorari și marinari, Apostolii, și Diadohii Apostolilor, și toți Clericii. Gramaticii și notarii, învățătorii cei după vremi. Călătorii, toți Ortodocșii Creștini. Marea, este viața aceasta. Suflarea cea lină și zefirul, sunt suflările și harurile Sfântului Duh. Vânturile, ispitele cele împotriva ei. Iar cârma ei, prin care se îndreptează către limanul Ceresc, este cartea aceasta a Sfintelor Canoane." Pidalionul sau Cârma Bisericii este o carte publicată la anul 1800 în limba greacă de ieromonahul Agapie și sfântul Nicodim Aghioritul, și care cuprinde canoanele Sfinților Apostoli, ale Sinoadelor Bisericii și ale Sfinților Părinți și dascăli ai Ortodoxiei Pentru cei care sunt în demnitatea preoțească, ținerea poruncilor canonice este mărturia unei bune rânduieli și a oricărei unimi duhovnicești. De aceea noi primim cu toată inima dumnezeieștile canoane și întărim în întregime și fără vreo schimbare conținutul lor, așa cum a fost învățat de alăutele sfinte ale Duhului, întru toți slăviții Apostoli, de cele șapte sfinte Soboare A-toată-lumea și de Sinoadele locale întrunite pentru a proclama astfel de porunci, și de Sfinții noștri Părinți – căci toți, până la unul, luminați de Duhul Sfânt, au statornicit ceea ce este spre folosul și mântuirea sufletelor noastre. Pidalionul readuce prospețimea și veșnica-folosință a Canoanelor apostolice la urechile celor îndoielnici în dreapta credință, îndemnându-i deopotrivă pe mireni, călugări, teologi, preoți și episcopi: „Dacă le veți păstra întru totul, veți fi mântuiți și veți avea pace; dar dacă nu le veți asculta, veți fi pedepsiți și veți avea o luptă continuă, unii contra altora, primindu-vă astfel plata cuvenită pentru neascultarea voastră.” (Epilogul canoanelor apostolice). „Cei ce pun întru defăimare pe sfințitele și dumnezeieștile canoane ale sfințiților părinților, care și pe sfânta biserică o trec cu vederea, anatema fie. Fiindcă sfinții noștri părinți creștineasca viețuirea împodobesc, și către dumnezeiasca evlavie o povățuiesc.” -voi papistasii v-ati rupt de Biserica,nu aveti taine,nu sunteti botezati,sunteti anatema |
Colegule, noi am mai avut în trecut unele dispute (nu știu cât de folositoare, însă mie mi-au dat de lucru, m-au făcut să reflectez ceva mai serios la chestiunile astea) pe tema dogmelor și a canoanelor.
Îmi amintesc că îți repetam: dogmele sunt vii, canoanele sunt fapte de viață încifrate în slove etc. Toate ale Bisericii s-au fixat în scris și în ritual tocmai pentru că au fost validate de viața concretă a credincioșilor. Ceva care s-a dovedit folositor pentru pocăință și, implicit, pentru mântuire și devenire întru Hristos - orice ar fi fost acesta nu s-a pierdut, ci s-a transmis mai departe urmașilor. Dogmele sunt expresia cea mai înaltă a sfintei viețuiri. Ca urmare, dacă vorbim de dogme și canoane, să nu ne închinăm la ele (cum bine cred că zice Mihnea) ci la viața sfântă a celor care au dat mărturie prin ele. Și astfel, cuplîndu-ne noi la viața de dincolo de slove (iar nu rămânînd la litera moartă, la semn și la logica ei formală), ne îmbunătățim propria viață și lăudăm pe Dumnezeu. Dacă vedem sfințenie în canoane, asta cred că e mai întâi pentru că sfântă a fost viața celor care le-au fixat în scris. Dacă vedem sfințenie în dogme, asta e pentru că viața sfântă a dus la formularea dogmelor. Nimic din ale Bisericii nu a fost fixat dacă, mai întâi, nu a fost trăit și dovedit ca lucrare a Domnului în oameni. S-a spus "anatema" nu prin raportare la textele respective, ci datorită respingerii de către unii a vieții care se fixase, cumva, în slovele acelor texte... Deci, de voim să reaprindem duhul vieții care luminează dogmele și canoanele, cred că mai întâi trebuie să fim străvăzători prin acele texte, ajutîndu-ne de lumina propriei noastre vieți îmbunătățite ca să întrezărim măcar un crâmpei din viețile sfinților acelora, autori... |
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:18:24. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.