![]() |
obiceiuri pagane la romani
Am infintat acest topic ptr a discuta o problema interesanta.
Obiceiurile pagane la români sunt tinute cu strasnicie, iar cel mai puternic argument pare a fi vechimea lor. Asadar, haideti sa vorbim despre obiceiurile pagane care din pacate sunt practicate cu bucurie de catre crestinii nostri. 1. Calusarii: acest obicei stravechi, datand din perioada precrestina este practicat in special in MUntenia si oltenia. Se practica in special in saptamana dinaintea rusaliilor, fiind socotit un joc tamaduitor. In mijlocul jocului se aduce un suferind care urmeaza a se vindeca in urma magiei care se creaza in timpul jocului. Despre vataful, conducatorul jocului se spune ca:"Acesta trebuie sa fie un barbat cu calitati si virtuti morale si de caracter deosebite, familiarizat cu toate Tainele Calusului, cunoscator al descantecelor, farmecelor si vrajilor pe care nu are voie sa le dezvaluie nimanui, decat viitorului vataf" |
2. Jocul Ursului
Despre jocul ursului, Mircea eliade spunea"Asemenea ceremonii sunt inca populare in Balcani, in Romania mai ales, in timpul celor 12 zile din Ajunul Craciunului, pana la Boboteaza. La origine, acestea erau ceremonii in legatura cu intoarcerea periodica a mortilor si comportau tot felul de masti animale – cal, capra, urs (...)" Jocul Ursului, îsi are originea dintr-o epocă în care practicile magice tineau locul religiei creștine, iar invocarea spiritelor, cum este de altfel și jocul Ursului, nu erau altceva decât practici cvasireligioase, prin care omul încerca să stăpânească natura și să invoce divinitatea. |
3. Ignatul- 20 decembrie
Din vremurile intunecate ale precrestinismului a ramas obiceiul ca la sfarsitul anului sa faci sacrificii. La noi, românii, ritualul taierii porcului are loc la 20 decembrie, de Ignat. De unde vine acest obicei ? In vechime oamenii au observat ca pana in preajma solstitiului de iarna, Soarele isi „pierde puterea”. Astfel, precrestinii sacrificau un animal, de obicei un porc, pentru a oferi sangele sau Soarelui, ca sa se intremeze. Nu este exclus ca in vremurile de demult sa fi fost sacrificati chiar oameni ; la noi exista zicala „Ignatul are randuit sa moara negresit un om de ziua sa” ceea ce ar putea fi o urma a ancestralului ritual de sacrificiu uman. Acum intrebarea fireasca: ce legatura are Sfantul Mucenic Ignatie Teoforul cu taiatul porcilor? |
E interesant topicul, sa aflam ce erau la origine. Daca mai ai si despre dragaica, sanziene, rusalii, etc. Din fericire aceste obiceiuri pagane au ramas doar cu numele, golite de continut, apropae nimeni nu mia stie ce erau in trecut, si deci nu mai au efect negativ.
|
4.Sanzaienile-Dragaica-24 iunie
Singura sarbatoare pagana pe care o regasim in calendarul crestin-ortodox este la 24 iunie – Sanzienele sau Dragaica. Unele surse spun ca numele vine de la Santa Diana zeita romana a vanatorii si padurilor; altele spun ca-si trag numele de la micile flori de camp, galben-aurii cu miros dulce, suav – sanzienele. Li se mai spune Frumoasele, Zanele, iar in sudul tarii – Dragaicele. Spre deosebire de iele, care sunt zanele rele ale padurii, Sanzienele sunt zane tinere si frumoase, blande si vesele. Se mai spune despre ele ca-i ajuta pe oameni sa se tamaduiasca, sa-si gaseasca perechea sau sa afle viitorul recoltei. Tot ele, se spune, „amutesc cucul” ; el canta prima oara de Blagovestenie, cam pe 25 martie si continua sa cante timp de 3 luni si apoi, brusc, spre sfarsitul lunii iunie, in perioada solstitiului de vara, cantecul cucului inceteaza. Cantatul cucului – se spune – dezvaluie oamenilor cat mai au de trait si, fiindca numai Dumnezeu stie cat ii e dat omului sa traiasca, ele ii iau cantul. Pe seama lor circula in popor proverbul „cine le vede nu le crede, cine le-aude nu le raspunde”. Se mai spune ca in noaptea de 23/24 iunie Sanzienele danseaza, plutesc pe Pamant si indeplinesc ritualuri benefice pentru locuitorii sai. Sanzienele sunt denumite in Dobrogea, sudul Moldovei si Muntenia – Dragaice sau Dragaica sau Sanziana, Mireasa, Imparateasa ori Regina holdelor. Ritualurile Dragaicei sunt identice cu cele ale Sanzienelor din Oltenia, Banat si Transilvania, iar cel care a descris pentru prima data acest obicei a fost Dimitrie Cantemir. mai multe detalii aici: http://www.superstitii.ro/ |
5. Rusaliile-ce sunt rusaliile?
Pogorarii Sfantului Duh ii corespunde o straveche sarbatoare, Rusaliile. In traditia romaneasca rusaliile sunt fiinte rele ; de ziua lor nu este bine sa te scalzi, caci esti in pericol de inec. Pentru a se feri de ele, oamenii poarta frunze de pelin. Tot atunci, se joaca un dans ritual de origine straveche si neclara, cu functie magica, despre care superstitia spune ca poate vindeca. Este vorba despre Calusari. Superstitia ca ei pot vindeca, era in stransa legatura cu stravechiul cult solstitial al soarelui, astrului zilei cerandu-i-se ajutorul pentru vindecare si roade bogate. Calusarii danseaza in cerc, in hora, intruchipand mersul Soarelui pe cer, avand in maini toiege care, la inceput simbolizau razele solare, iar mai apoi, fiind calarite de dansatori, infatiseaza caii astrului zilelor. De origine latina, dansatorii se numeau „collisali”, de unde si numele de „calusari”, iar conducatorul lor se numea „vates”, de aici provenind cuvantul romanesc „vataf”. Acum se impletesc de catre tinerele fete coronite din flori si spice, pe care le duc la biserica sa fie sfintite. In aceasta zi nu se lucreaza fiind primejdios din cauza osandei grele pe care ti-o poti atrage. Tot acum se face sfintirea hotarelor si aghezmuirea holdelor. |
Citat:
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=0dEZ4...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=1lcCIyUV3VE http://www.youtube.com/watch?v=D2_NpHUiIdc http://www.youtube.com/watch?v=-tbCFPz719s |
Iar de acum au inceput si primele generatiile care sarbatoresc Halloweenul prin gradinitele din Romania,costumati in draci,cadavre,vrajitoare si alte personaje negative.
|
Citat:
Pomul de Craciun este si el un obicei pagan, prin care se impodobea cu jertfe un pom, apoi ii era dat foc, ca sa alunge spiritele rele. La fel si data Craciunului, 24 decembrie, este luata tot de la pagani. |
Citat:
Am mai scris despre el pe forum, nu mai am chef sa repet. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mielul nu este un simbol pentru sacrificiul lui Iisus? Sacrificarea puritatii, din moment ce mielul este inocent, alb, etc. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar macar il mancam, nu-l lasam acolo :D |
Citat:
Cu atat mai bine cu cat este de la ferma,de la tara. |
Citat:
Mielul lui Dumnezeu se jertfește la Liturghie, pe altarele bisericilor, iar noi Îl mâncăm când ne împărtășim. Ce rost mai poate avea sacrificarea mieilor de Paște? Este doar un obicei, fără semnificație creștină. |
HALLOWEEN- O SĂRBĂTOARE PĂGÂNĂ DE INIȚIERE A COPIILOR ÎN PRACTICI OCULTE: http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...pagana-de.html
" Oare vom începe să sărbătorim și Halloween-ul cu aceeași inconștiență cu care am sărbătorit – și încă o facem – ziua de 1 mai, declarată și impusă de ideologia comunistă ca zi internațională a muncitorilor? Deși îmbrăcată cu haina ideologiei comuniste, 1 mai muncitoresc are în chip simbolic aceeași origine. Pentru că dacă Halloween-ul nu reprezintă altceva decât o sărbătoare păgână care urmărește în principal coruperea copiilor noștri și inițierea în misterele vrăjitoriei, Ziua Internațională a Muncii era – și oare câți știu aceasta? – o prelungire a Nopții Valpurgiei (noaptea de 30 aprilie spre 1 mai), marele sabat demonic anual în care participanții, păgâni de odinioară, intrau în comuniune cu dracii. Care alta putea fi sărbătoarea comunismului antihristic decât celebrarea biruinței diavolului? Diferența dintre cele două sărbători sau regimuri este aceea că 1 mai s-a impus cu amenințarea, cu teroarea și cu arma, iar Halloween se impune astăzi ca mijloc de divertisment. Una definește strategiile polițienești ale dictaturii, iar cealaltă mijloacele de corupere ale statului magic. Amândouă însă îl celebrează și îl ridică în slăvi pe stăpânitorul lumii acesteia, la care se închină ideologiile atee ale modernității. " |
cristi, daca e sa corelam zile pe care le sarbatorim noi cu altele din ce stiu eu ce practici si timpuri, putem foarte bine sa ajungem la concluzia ca tot ce sarbatorim se refera si la practici pagane si chiar oculte.
Mai bine am incerca sa sarbatorim Craciunul si Pastele pentru ceea ce trebuie; nici macar acese doua sarbatori nu se mai sarbatoresc cum trebuie; s-a inventat mos craciun si iepurasul de pasti, care devin de multe ori ma importante pentru oameni decat nasterea si invierea Mantuitorului. Iar legat de Halloween, copiii sunt fericiti ca se pot costuma si ca primesc dulciuri. Cati copii credeti ca fac ritualuri satanice si mai stiu eu ce? La noi halloweenul se sarbatoreste in scoli si in cluburi. Si in cliburi, mergi sa te distrezi, chiar daca costumat, nu sa invoci ce stiu eu ce demoni. Sarbatori panae sunt, s vor mai fi, fie ca le importam, fie ca, in timp se vor mai inventa/redescoperi. Cred caimportant ar fi sa ne stim sarbtorile crestine si sa le tinem cum se cuvine, iar restul, sa fie doar pentru distractie/motiv de zi libera - 1mai- etc. Ah, si sa ne cunosem sarbatorile nationale si sa le sarbatorim cm se cuvine si pe acelea. edit: mie imi place Halloweenul din simplul motiv ca imi pot expune talentul la desen pe fata/machiaz pentru o zi, fara sa arat ca o ciudata :)) plus preilej de intalnire cu prietenii |
Citat:
-cand sarbatorim nasterea Domnului,sau a Maicii Domnului traim litughia, ne rugam,simtim harul sarbatorii,eu un duh crestin,pe cand "sarbatorile" acestea pagane au un duh necrestin,deci diferenta e foarte mare -Mai bine imi iau copilul de mana si merg cu el la slujba de sambata mortilor dupa care mergem impreuna la cimitir cu lumanari , flori si tamaie pentru " a sarbatorii " crestineste si impreuna cu mortii nostrii ! Ce halloween ?!?! -eu recomand aceste articole,mai sunt si altele... Halloween, o sarbatoare satanica: http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...-satanica.html -HALLOWEEN- O SĂRBĂTOARE PĂGÂNĂ DE INIȚIERE A COPIILOR ÎN PRACTICI OCULTE: http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...pagana-de.html -"Halloween-ul este noaptea în care aparent totul este îngăduit: invocarea morților și a duhurilor rele, vrăjitoria, necromanția, divinația vechea și mai noua practică a prezicerii viitorului plecând de la anumite semne , magia, sacrificiul ritualic și multe alte practici, denumite într-un cuvânt păgâne, pe care creștinii nu și-au îngăduit să le imite nici măcar în joacă, fiind extrem de conștienți de simbolismul lor â în fond, de potențialul demonic al acestora â, practici de invocare în diferite âlocuriâ și prilejuriâ a unor prezențe demonice și de intrare în comuniune cu ele." "Halloween-ul are așadar la bază practici oculte prin care se încerca intrarea în comuniune cu sufletele morților și cu demonii, în urma unui ritual în care erau sacrificați oameni în cinstea zeului morții. Și, în ciuda unei aparențe de farsă, joacă și distracție cu care se îmbracă Halloween-ul în modernitate, există mărturii care atestă faptul că practica sacrificiului uman este încă folosită în vremurile noastre, chiar dacă bine ascunsă de indiscrețiile publicității. Chiar și aparent inocentul joc de-a ne dați ori nu ne dați, atât de familiar în cultura americană, în care copii întreabă gazda âFarsă sau dulciuri?, își are originea în ritualul celților care credeau că sufletele morților astfel eliberate de Samhain sufereau de o mare foame și umblau cerșind pe la casele lor. Iar gazdele care ar fi refuzat să potolească foamea celor ce-i imitau pe morți cerșind mâncare ar fi trezit furia zeului morții, care i-ar fi supus unor farse sau blesteme. În acest fel, părinții, dar mai ales copiii zilelor noastre sunt angrenați într-un scenariu simbolic tulburător, întrucât în credința celților cei ce se costumau deveneau slujitori ai zeului morții, așa încât o insultă adusă lor reprezenta o insultă adusă zeului. Oare cum ar putea un creștin conștient de credința lui și, deci, de ceea ce se întâmplă în lume, să rămână indiferent față de o sărbătoare precum Halloween-ul, care nu numai că-i învață pe copii că vrăjitoria, magia și alte practici oculte sunt cel puțin neutre, sugerându-se astfel că practicarea lor ar fi lipsită de consecințe, dar, mai mult decât atât, îi integrează într-un scenariu simbolic în care cei mici devin slujitori ai diavolului? Oare nu tocmai în momentul în care astfel de lucruri ne sunt prezentate de o întreagă industrie mass-media â care în ultimele zeci de ani a împânzit imaginarul oamenilor cu simboluri oculte și macabre îmbrăcate în haina divertismentului â ar trebui să ne sporim atenția, întrebându-ne dacă nu cumva tocmai acest spirit de glumă reprezintă o farsă sub a cărei mască se ascund lucruri foarte serioase?" -"Dostoievski spunea că frumusețea va salva lumea. Dar mai întâi e necesar ca lumea să salveze frumusețea, să nu o distrugă" Părintele Ioan Buga http://s28.postimg.org/gmj8gdcvx/copil_haloween.jpg |
Citat:
Halloweenul asa cum este configurat el la origini este nici mai mult,nici mai putin decat o sarbatoare macabra, a monstrilor si a fiintelor ciudate,care sperie,baga frica in oase. Posibil ca in America sa fie preluata de la mexicani,din asa numita Dia de los Muertos -insa pana si la mexicani idea este mult mai draguta:ei sarbatoresc un fel de pomana a mortilor.Se costumeaza ,aduc tone de mancare si bautura ,impreuna cu muzica si surse de lumina si pun mesele in cimitire alaturi de mortii lor si ii pomenesc in felul acesta,facand o petrecere chiar la mormantul lor.Nu este nevoie sa mai spun ca stau acolo toata noaptea adica pana la rasaritul soarelui. La randul meu,consider ca nu am nevoie de o zi calendaristica sau de o norma prevazuta de societate prin care sa-mi intalnesc prietenii.Orice ora libera,poate fi o ocazie de a socializa cu un om. De ce sa ne mintim acum ca Halloween este o noua ocazie de a ne intalni prietenii? Si asa vineri ca si vineri seara nu este o ocazie compatibila de a iesi la carciuma,fiind zi de post! Adica te machiezi ca o ciudata in ziua de Halloween,fara a parea ciudata...hmmmm,nu sunt convinsa ca am inteles cum vine asta... P.S.= sunt la limita tolerantei azi cand FB mi s-a umplut de statusuri de la romani cu Happy Halloween!Daca tot importam sarbatori in spiritul asta comercial de ce nu importa si strainii sarbatori romanesti ?sa-i aud si eu pe americani o data in viata spunand cu accent neaos romanesc "buna dimineata de Mos Ajun!"sau orice altceva in romaneste! |
Vă rugăm, nu ne mai deghizați în demoni!: http://www.doxologia.ro/puncte-de-ve...ghizati-demoni
"În preajma acestei zile, vă văd pe voi, cei mari, comportându-vă ciudat, de parcă n-ați mai fi voi înșivă. Cheltuiți bani pentru a pregăti hainele de gală ale morții, iar pe noi, cei mici, ne invitați să luăm parte, alături de voi, la acest carnaval terifiant. Pe rând, noi devenim: draci, vampiri, monștri, vârcolaci și vrăjitoare, întrecându-ne în sadism, răutate, cruzime și cinism. Cum de nu înțelegeți, dragi educatori și părinți, că noi ne îmbrăcăm aidoma și sufletele? Colegii noștri de clasa a IV-a din SUA au mărturisit, după o petrecere de Halloween, că simt nevoia acută să ucidă pe cineva. De fiecare dată, după Halloween, se înmulțesc crimele și violurile, crește consumul de droguri și alcool, se petrec accidente grave. Ce vreți să faceți voi din noi? De ce nu serbăm viața, iubirea și frumusețea? De ce avem nevoie de surogate, când Dragobetele, o sărbătoare a iubirii populare de pe meleaguri autohtone, îmbină atât de frumos tradițiile și cultura poporului român? Nimeni nu ne poate impune ce să iubim și ce să urâm! Dacă am ajuns să iubim întunericul și moartea atât de mult, încât să le celebrăm cu fast în școli și grădinițe, înseamnă că suntem un popor mort. Aidoma sărbătorii de Halloween, care nu reprezintă decât o invocare a forțelor răului și a întunericului. An de an, suntem instruiți, încă de la grădiniță, cum să ne confecționăm garderoba de Halloween, alcătuită din pelerine, coarne de draci, coifuri de vrăjitoare, măști grotești, costume cu capete de fiare, mumii, schelete. Educatoarele ne învață să ne pictăm fețele cât mai odios, mulți dintre noi purtând pe frunte cruci răsturnate. Ni se spune că totul este o glumă, dar să fie oare așa?! Cu sufletele noastre nu-i de glumit, dragi părinți! Opriți acest joc periculos de-a moartea, stimați educatori! Vă rugăm, nu ne mai deghizați în demoni! Domnilor inspectori școlari, domnilor profesori! Nu transformați școala în platou de filmare pentru producții horror! Sunteți creștini, urmași ai unor oameni care s-au jertfit pentru țară! Nu le întinați memoria, nu pătați obrazul țării, implicând cele mai curate și mai nevinovate ființe în manifestări care nu au nimic de-a face cu tradițiile și credința neamului nostru și nici cu procesul instructiv-educativ. Menirea dumneavoastră este aceea de a forma caractere, nu de a le deforma, schilodind sufletele copiilor după măsura unui pat al lui Procust, impus de puteri străine. Căci pentru fiecare suflet distrus în acest fel, veți avea cu toții de dat un răspuns." |
Citat:
Asadar, peste Ziua Tuturor Sfintilor, cineva, "un strain" a semanat, noaptea, Halloween-ul, spre dezorientare si corupere. Curios, ambele sarbatori, cea catolica si cea pagana, au de a face cu mortii. Dar, cata deosebire! In timp ce noi ne rugam pentru viata vesnica a mortilor, ei, paganii zilelor noastre, fac apologia mortii, mortilor si spiritelor rele. In timp ce noi ne rugam celor mai buni dintre cei care au murit, sfintilor, mai ales (astazi) celor ale caror nume nu le cunoastem si ii invocam spre a ne ajuta si pe noi sa traim, ei invoca pe cei mai rai dintre morti, pe care-i inchipuie ca schelete, momai, etc si cer sa vina, cu moartea lor, in lumea viilor. Este deosebirea dintre cultura crestina, cultura a vietii si ceea ce numea Sf Ioan Paul al II-lea "cultura mortii". Avem in Evanghelie astfel de intalniri, intre doua alaiuri. Unul este Alaiul Vietii, condus de Isus. Celalalt este Alaiul Mortii, care mergea in urma unui tanar mort. provenite din doua puncte diferite, ele merg in directie contrara: unul merge de la moarte la viata, celalalt de la viata la moarte. Doi oameni, doi barbati cam de aceeasi varsta, Isus si tanarul care murise, conduc fiecare cate un alai. Unul e alaiul bucuriei, celalalt e jelanie. Mai departe scrie-n Carte. Isus il invie pe tanarul celalalt. Aceasta intamplare are un mesaj pe doua niveluri: victoria vietii in sufletele noastre, fiindca cel care a spus "Eu sunt Viata" ne reda viata pierduta de fiecare dintre noi in chiar momentul conceptiei. Dar mai inseamna si victoria sociala a Vietii, adica o lume (un alai) care se lasa condusa de Isus prevaleaza asupra unei lumi conduse de moarte. Intelegem din Biblie ca cele doua alaiuri s-au contopit, in urma miracolului cei din Alaiul Mortii adera la Alaiul Vietii. Ei bine, avem aici, in zilele nostre, cu Halloween-ul, un fenomen invers. Avem o impunere a Alaiului Mortii, care acopera cu mortii lui, cu scheletele lui, cu monstrii lui, cu bostanii lui hazi, Alaiul Vietii. Pana la punctul in care nu mai stim astazi, de Ziua Celor Din Alaiul Vietii, pe cine sarbatorim. Nici nu mai stim ca trebuie sa fim la biserica, ci credem ca trebuie sa fim la club. Nici nu mai stim de ce s-a dat liber azi, ca sa socializam liturgic cu cei din Alaiul Vietii, ori ca sa socializam cu scheletele si bostanii cu guri hade ? |
Citat:
* Aseară m-am nimerit în Bucureștiul vechi, pe Lipscani, Covaci etc. Am putut privi în liniște, privi și auzi, toată forfota străzilor înțesate de oameni vopsiți, fete cu coarne roșii, băieți cu fața înnegrită și dâre de sânge, precum și alte spectacole ale purtării citadine contimporane. Erau și copii... Micuții purtau măști sinistre și se amuzau când reușeau să mai sperie pe câte unul. Asta mi-a plăcut, pe undeva... Am zâmbit de câteva ori, surprinzînd inocența puștilor, însă m-am întristat repede știind ce consecințe au de obicei astfel de glume, deocamdată nevinovate. Am constatat că oamenii petreceau în liniște, cu boielile lor pe față (oare nu-i ustură pielea? vopselele alea erau turnate cu toptanu pe pielea feței și a gâtului, bănuiesc că vor avea ceva iritații și mâncărimi astăzi ...), grupați în jurul unor mese ornamentate în acord cu momentul (bostani, anumite tipuri de lumânări, schelete artizanale etc.). Erau destui polițiști pe acolo dar păreau inutili - atmosfera era una de liniște și pace. Să fi fost acesta un moment din pleumbarea alaiului morții? Unii țin morțiș să creadă că da. Ca și cum alaiul morții nu s-ar întinde zilnic peste tot, în chipuri mult mai hâde (pentru cine are ochi de văzut și urechi de auzit) și mai semnificative. Confundăm aparența excentrică a simptomelor cu gravitatea semnificativă a semnelor discrete. Deh, duh de amatori și păcălici. Unui popor isteric îi vine ușor să se împartă în două: unii fac tam-tam cu măști pe care nici ei nu știu prea bine de ce le poartă (sugestie, comandă simplă, cerința grupului de apartenență etc.), alții fac zgomot pentru nimic sau pentru minor. Nu e nevoie să purtăm măști de drac sau chip de prost. Nu e nevoie să ne mai prefacem, ca și cum n-am fi deja, ascunși sub masca unei false imagini de sine. Suntem deja de mult ceea ce credem că doar mimăm azi, la ocazii. Dar nu voim să vedem, nu voim să luăm în considerare. Noi suntem ok, nu? Ceilalți e ca dracu. Niște posedați! Noi nu. Când de fapt fariseul interior nu iartă pe nimeni. |
Asa e, aveti dreptate. Si Mihnea, si Cristian, si Ioan Cezar.
|
Tocmai ce-a scris Cezar mai sus apropo de demonizarea celorlalți.
|
Dragilor, ceea ce am vrut sa spun, pesemne intr-un mod prea complicat, este un adevar simplu: contrastul dintre cele doua sarbatori suprapuse.
"Mortii nostri sunt vii": aceasta este ideea All Saints Day. "Vii nostri sunt morti": aceasta este ideea Halloween-ului. |
Citat:
|
Cristian, asa e. Ai mare dreptate.
|
Ce sunt sau ce nu sunt ei nu scuza si nici nu justifica ce alegi,sau ai ales, sa devii tu.Cat de mult intelegi asta si cat de mult alegi sa traiesti in afara realitatii te priveste,eu nu sunt in masura sa iti judec alegerile,este problema ta.In rest numai bine din partea mea.
|
Nu mai postez pe forum, iar tot ce am scris sterg si retractez.
|
Că retractezi, e un lucru bun; că te retragi, asta face să pară că te-ai supărat - poate pe tine, poate pe forum; nu cred că pe noi, după cum te cunosc.
|
Citat:
Nu pe forum m-am suparat, ca vacarul pe sat, ci pe mine, ca nu imi tim limba virtuala in frau, si pe Pelerinul, ca, chipurile, m-a facut nebun. Adica, vezi Doamne, traiesc in afara realitatii. Nu imi amintesc sa il fi atacat vreodata la nivel personal. Cu siguranta, nu in acest hal. Ii simpatizez enorm pe reformati, dar el e mai mult britanic decat chiar reformat: chiar nu intelege cat de multe crime vin de pe Albion si din pamantul descoperit de Amerigo Vespucci? Ca si de pe pamanturi ruse, ca sa fiu obiectiv. Sau romanesti: masacrul tacut al inocentilor din pantecuri: 20 milioane de avorturi, in 25 de ani. Deci, nu sanitatea mea a luat-o razna, ci ponderatia. Din nou, pentru ASTA imi cer scuze. M-am razgindit: nu mai imi sterg contul. Daca intre timp imi va fi sters, asta e, imi fac altul, si voi avea doar postari cuminti politic, decente ca forma si neutre religios. Aveti cuvintul meu. Va multumesc mult, tie si lui Mihnea, pentru atitudini. Scotianul e prea subiectiv. Numai bine. |
Nu cred că cineva dorește să fii corect politic/religios. Eu nu, în orice caz. Aș vrea - ceea ce și mie îmi doresc - să vezi chipul lui Dumnezeu în orice om de pe pământ, fie el anglo-american, rus ori arab, plângându-l atunci când faptele lui sunt nenorocite, rugându-te/ne pentru ei, cum a făcut Hristos.
|
Momentul de panica a trecut.
Ma temusem de anume consecinte pentru ca sarisem ca ton si exprimare, mult peste "cal", adica standarde universal acceptate de decenta in expunere de idei si opinii. Acum precizez ca, deoarece un om, fie el si "in afara realitatii", cum il pot considera unii, nu poate/trebuie/are cum sa isi schimbe ideile ca pe chiloti, voi schimba doar forma de exprimare. Fireste ca sunt si raman antioccidental, e consecinta evolutiei mele personale, si mi-o asum, dar aceasta va fi intotdeauna exprimat la modul decent si intelectual. Aceasta e o promisiune pe care o fac in primul rand mie, dar si colegilor si adminului. Punct.
Si nu mai parasesc forumul. Nu am de ce, doar fiindca propriul meu subiectivism a starnit pe al altora. |
Citat:
|
Citat:
Imi dau seama, Yasmina, ca locuiti de hailalta parte a oceanului. Pe mine, unul, ca adus cu pluta pe Loara, anglicismele astea ma ancombreaza. Cand le vad devergondate chiar si la jurnal, imi simt glagoria ancrasata din cauza lor. |
Limba franceza, atit de folosita in "la belle epoque", imi suna intr-adevar catifelat. Engleza yankee imi arunca in mental imaginea unui golan in blugi, care mesteca "ciungam", in timp ce intreaba insolent daca cutare monument "iz for seil, coz ai hev a lot av mani".
Quod attinet cea britanica, imi evoca un "popa" anglican, care propune solemn, la ceaiul de la ora 5, iubitului sau sa celebreze impreuna caricatura aia de liturgie a lor. Sau o "episcopita", care dupa o predica de la amvon, se aglutineaza cu iubitele ei la o discoteca, unde mai fumeaza o iarba, multumind marelui arhitect al chestiei aleia maro si urit mirositoare pentru drepturile inalienabile de a Il scuipa pe personajul ala de pe Cruce, care bineinteles nevar igzisted, bicoz da lodgi sed so. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:09:19. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.