![]() |
Sensul profund al impartasaniei
Fara impartasanie nu este mantuire.
Dar ce este "impartasania" in sensul cel mai profund? |
Practicand cele noua smerenii care curata ochii sufletului,
Observa frumusetea sublima a adevarului ultim, Si schimba baza de imputare a sinelui cu ceea ce este perfect. Acesta este sensul profund al impartasaniei. |
Pocainta duce la mantuire! Vezi exemplul talharului de pe cruce care a primit Raiul fara Sfanta Impartasanie... Deci ne putem mantui si fara aceasta Taina (in unele cazuri,nu sa ne-o luam in cap ca gata,mergem in Rai si fara,asa ca sa nu ne mai straduim s-o primim).
|
Pocainta este in esenta tot o forma de smerenie ('de micsorare a eului' prin recunoasterea greselilor).
Numai micsorandu-ne putem intra pe 'calea stramta'. |
Ca sa primesti raiul trebuie sa te botezi vezi Ioan 3:3 Ioan 3:5 Marcu16:16.
Ioan 3:3. Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu. Ioan 3:5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Marcu 16:16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Talharul de pe cruce s-a botezat dupa moarte caci IIsus e preot ortodox in vesnicie, dupa randuiala lui Melchisedec vezi Psalmii. Psalm 109:4. Juratu-S-a Domnul și nu-I va părea rău: "Tu ești preot în veac, după rânduiala lui Melchisedec". Ce inseamna ca talharul de pe cruce a intrat in rai? In intelegerea mea mare lucru inseamna dar se poate sa gresesc. Inseamna ca pe patul de moarte cine striga sa vina IIsus vine. Insemna ca chiar daca pe patul de moarte nu esti Ortodox, insemna ca daca te rogi la Iisus sa vina, IIsus vine si inseamna ca IIsus te poate boteza, spovedi si impartasi acolo la intrarea in vesnicie. http://www.youtube.com/user/TheOrtod.../1/N40h6R2OGWo Deci daca mori cheama pe Iisus cu cuvintele tale de rugaciune spune ca ti-ai irosit viata ca si talharul de pe cruce si ca precum acel talhar vrei in rai pentru eternitate. Daca ai nevoie roaga-l sa te boteze, cuminece spovedeasca precum e necesar si sa-ti dea ceea ce aiu nevoie pentru eternitate. Am sa va spun urmatoarea intamplare reala: Un om a avut un coleg de servici care a avut un accident in care conducea cu peste 100 km/h. A ajuns in coma si urma sa fie despartit de DUmnezeu. A simtit cea mai mare durere din viata lui. Colegul lui a auzit de accident si stia ca pe patul mortii sau in primele zile se poate cere ca IIsus sa vina la cel mort si sa-l introduca in rai in locul talharului de pe cruce. asa ca s-a rugat in numele colegului ce a avut accidentul. Aceasta rugaciune o spun in numele colegului accidentat: Doamne Iisuse Hristoase fiul lui Dumnezeu iarta-ma ca mi-am irosit viata ca talharul de pe cruce. Forteaza-ma la mantuire si ia-ma in rai pentru eternitate precum ai luat pe talharul de pe cruce. Boteaza-ma , spovedeste-ma si Impartaseste-ma daca e cazul si da-mi ceea ce am nevoie pentru toate eternitatile. Si apoi cand s-au intalnit colegul cu accidentul a povestit. Si stateam asa simtind o mare durere, cea mai mare durere posibila aceea a desprtirii de Dumnezeu. Si cum stateam asa am auzit vocea mea rugandu-se si se ruga sa vina IIsus. Si IIsus a venit si atunci am simitit cum viata a intrat din nou in mine. Am vorbit si apoi am fost trimis inapoi in viata si m-am trezit dupa coma. La inceput am avut genunchiul rupt si apoi a aparut pe radiografie doar o fisura si medicii s-au minunat . Deci pe patul mortii sau daca stii de vreun accident sau ceva roaga-te imediat in numele celui decedat. Este frumos daca in fiecare zi ne rugam: Bunule Dumnezeu , azi au murit, mor sau vor muri oameni. In numlele fiecaruia din ei zic aceasta rugaciune: Doamne Iisuse Hristoase fiul lui Dumnezeu iarta-ma ca mi-am irosit viata ca talharul de pe cruce. Forteaza-ma la mantuire si ia-ma in rai pentru eternitate precum ai luat pe talharul de pe cruce. Boteaza-ma , spovedeste-ma si Impartaseste-ma daca e cazul si da-mi ceea ce am nevoie pentru toate eternitatile. |
Citat:
Euharistia este smerenia lui Dumnezeu. |
Citat:
|
S-ar parea ca nu botez, nu mantuire:
Ioan 3:3. Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu. Ioan 3:5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Marcu 16:16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Botezul e doar in crestinism. Botezul nu e in budism, hinduism, yoga, rei ki, tai ki, islam, iudaism,jainism, bahai, chiar si denominatiuni protestante nu au botezul precum armata salvarii. Toate aceste religii nu pot da mantuirea caci nu au botezul. Probleme au si copiii avortati nebotezati si copiii protestantilor morti nebotezati din cauza erorilor doctrinare. |
Sufletul se desparete de corp la moarte, unde merge el?
http://www.youtube.com/watch?v=AyBDs8JpEa8 DAca nu este botezat, adica toate religiile inafara de crestinism destinatia poate fi aici si de aceea a zis IIsus mergeti de botezati lumea, sa nu ajunga jos: http://www.youtube.com/watch?v=iv-VlJnDvuw Pentru cei botezati: http://www.youtube.com/watch?v=cxU3L...eature=related |
Citat:
Si este in noi mai mult decat suntem noi insine. Ritualul are putere doar atunci cand sufletul este curatit in virtuti (smerenie, pocainta, dor, dragoste, golire de sine). Dumnezeu nu se uita la confesiune, ci la curatia inimii, Se pogoara si aprinde sufletul cu mare putere. |
Citat:
|
Citat:
Iertarea o poate face doar Dumnezeu. Pentru a dobandi iertarea lui Dumnezeu in primul rand trebuie sa iti recunosti pacatele. Apoi trebuie sa si le marturisesti. Insa marturisirea trebuie facuta cu pocainta si cu suflet sfasiat de durerea ce vine din realizarea starii de pacatosenie. Si aceasta trebuie sa fie permanenta, mereu sa ma pocaiesc si sa plang pacatele savarsite. Iar prin pocainta aceasta trebuie sa vina smerenia, recunoasterea starii noastre pacatoase. Daca ma duc in fata unui copac (ca doar Dumnezeu ma aude oriunde as fi) si plang pacatele mele si ma pocaiesc , este aceasta smerenia completa ce vine si din rusinarea pentru ceea ce eu am facut? Este aceasta cu adevarat smerenie? Nu este. Ca este strabatuta de mandrie, pentru ca exista fapta ascunderii fetei noastre de ceilalti, pentru ca in fata aproapelui nu m-am smerit. Apoi marturisirea trebuie sa fie in contact cu Dumnezeu. Duhul lui Dumnezeu este in biserica, iar preotul este vasul prin care se revarsa Duhul Sfant spre noi. Daca dupa copacul sub care m-am gasit sa plang pacatele mele se afla michiduta si rade infundat de inchipuurea mea si de mandria mea? Apoi trebuie sa simti iertarea. Cum pot eu sa simt iertarea? Prin Hristos. Prin trupul si sangele Domnului. Prin carnea Sa. Numai asa poti sa primesti iertare, pentru ca Impartasania este foc ce arde pacatele si dulceata ce ne iarta. Exact asta simti cand gusti din trupul si sangele Domnului. Foc si dulceata. Inchipuirea noastra nu arde pacate si nu acorda dulceata iertarii. Stand sub copacul marturisirii nu voi simti nici focul arderii si nici dulceata iertarii. Daca nu simti toate astea atunci cand te impartasesti cu Trupul si sangele Domnului inseamna ca te-ai impartasit cu nevrednicie, iar Domnul nu mai face lucrarea iertarii cu tine pentru ca nu meriti. Iar nevrednicia poate veni si din necredinta in harul Impartasaniei. In fata Impartasaniei sa stai cu frica, sa simti ca Domnul se va apleca spre tine, ca El te va hrani, sa crezi ca te va vindeca si sa nadajduiesti in vindecare. Pentru ca asta este Impartasania pentru noi pacatosii, medicamentul miraculos care vindeca sufletul nostru pacatos. Fara toate acestea putem ajunge noi vreodata asemenea lui Dumnezeu? desavarsiti? Daca nu ma smeresc complet, daca nu gust din Hristos, daca nu simt pe Hristos in mine mai pot sa sper la asa ceva? Si daca totusi sper, fara toate acestea, nu sunt sperantele acestea sperante si inchipuiri desarte? Aceasta este greseala Apusului. Intentiile sunt curate insa rezultatul este inchipuire. Inchipuirea poate atinge cotele cele mai inalte. Unii sa hranesc din inchipuiri toata viata si ajung sa creada ca ceea ce simt este Adevarul si Viata. Insa Adevarul si Viata nu vine din inchipuire ci este fiinta vie. "Adevarul este fiinta vie." Arsenie Boca |
Citat:
"Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu." |
Citat:
"Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac." Mănîncă budiștii Trupul Lui Hristos și beau ei Sîngele Lui? |
Citat:
Insa in casa Tatalui Meu multe locuri sunt! a spus Iisus. Cine nu a auzit niciodata de Hristos , nu va ajunge in iad, ca nu l-a urmat pe Hristos ca nu a auzit de El, nu pentru nu a vrut. ce loc va primi si unde! Dumnezeu va stii, ca doar "in casa Tatalui Meu multe locuri sunt!" Legat de asta: par. Cleopa spunea odata ca , copiii avortati, nu sunt in rai, sunt asa undeva la semintuneric, nu sunt chinuiti insa plang ca fara vina lor nu au ajuns in Imparatie. Asa este poate si un loc al celor care nu au auzit niciodata de Hristos si deci nu au nici o vina ca nu L-au urmat. Nu pot fi pedepsiti pentru asta cu iadul si muncile vesnice. In lumina aceasta sunt de parare ca nu putem fi radicali, cu oamenii , spunand cert, tu nu , tu da, ca numai Dumnezeu stie sufeltul fiecarui om. Noi suntem datori sa ascultam de Hristos care spune sa ne iubim semenii ca pe noi insine. |
Citat:
Astfel de persoane sunt pline de dragoste pentru toata faptura. |
http://www.razboiulnevazut.org/artic...gaki-din-Tibet
Odata a venit in Sfantul Munte si umbla pe la manastiri un tanar in varsta de saisprezece-saptesprezece ani, pe care il chema Gheorgaki. La varsta de trei ani fusese dus de parintii lui la o manastire budista din Tibet, inaintase mult in yoga si ajunsese un vrajitor desavarsit putand sa cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra si stia foarte bine karate. Cu puterea satanei facea tot felul de demonstrafii care pricinuiau uimire. Lovea cu mana pietre mari si le sfarama ca pe niste nuci. Putea sa citeasca si carti inchise. Spargea alune in palma, arunca cojile, iar miezul ramanea lipit de mana. Niste monahi l-au adus pe Gheorgaki la "Panaguda", ca sa fie ajutat de Staret. Cand a ajuns acolo, l-a intrebat pe Staret ce puteri are si ce minuni poate face. Atunci Staret-ul i-a raspuns ca insusi nu are nici o putere si ca toata puterea este a lui Dumnezeu. Gheorgaki, vrand sa-si arate puterea, si-a concentrat privirea spre o piatra mare care era la distanta si a facut-o bucati. Atunci Staretul a facut semnul crucii pe o piatra mica si i-a spus sa o sparga si pe aceea. El s-a concentrat, si-a facut vrajile lui, dar nu a reusit sa o sparga. Vazand aceasta, a inceput sa tremure, iar puterile demonice pe care credea ca le stapanea, neputand sparge piatra, s-au intors impotriva lui si l-au aruncat cu putere in cealalta parte a raului. Staretul a mers si l-a gasit intr-o stare jalnica. Altadata, povestea Staretul, in timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodata, mi-a prins mainile si mi le-a intors la spate. "Sa vina acum sa te scape Hagi-efendi, daca poate", mi-a spus. Am simtit aceasta ca pe o hula. Atunci mi-am tras putin mainile si l-am aruncat cat colo. Dupa aceea a sarit in sus si a vrut sa ma loveasca cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit langa fata mea, ca si cum ar fi intalnit o piedica nevazuta. M-a pazit Dumnezeu. In acea noapte l-am oprit si l-am pus sa doarma in chilia mea. Dar diavolii l-au luat si l-au tarat pana jos in parau, unde l-au batut pentru nereusita lui. Dimineata a venit intr-o stare jalnica, ranit, plin de spini si pamant si mi-a marturisit: "M-a batut satana pentru ca nu am putut sa te biruiesc"" Staretul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aduca toate cartile lui de vrajitorie si le-a ars. Apoi l-a tinut putina vreme langa el si l-a ajutat cat timp acela a facut ascultare. Dupa aceea Staretul, interesandu-se sa afle daca Gheorgaki este botezat, a aflat chiar si biserica in care s-a savarsit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Staretului, voia sa devina monah, dar nu a putut. Staretul folosea cazul lui Gheorgaki ca sa arate cat de mare este inselarea celor ce cred ca toate religiile sunt egale, ca toate cred in acelasi Dumnezeu si ca nu exista nici o diferenta intre monahii tibetani si cei ortodocsi. |
Budismul si religiile estice sunt vrajitorie. Unele sunt si idolatrie avand zeitati care sunt ingeri cazuti.
Legea firii e nemaintuitoare. Legea lui Moise e nemantuitoare. Regele David a fost gasit in iad de IIsus. Sunt budistii mai buni ca Regele David? Profetul Ieremia si Isaia au fost gasiti in iad de IIsus. Sunt budistii mai buni ca ei? Dar ca Abraham care tot in iad era? Legea lui IIsus e mantuitoare si vedem pe peretii Bisericii ca IIsus scoate din iad pe Adam si Eva. Pai daca legea firii era mantuitoare de ce a trebuit sa vina IIsus? Si de ce IIsus se numeste salvator? |
Citat:
|
Citat:
|
"Impartasirea constienta", Sfantul Simeon Noul Teolog
Dar sa nu te tulburi, iubitule, ascultand adevarul aratat tie de catre noi.Caci daca marturiseti ca Trupul Domnului este Paine a vietii care da viata si stii ca Sangele Sau da viata celor ce se impartasesc cu el, si se face in cel care-l bea izvor de apa curgatoare spre viata vesnica(In 4, 14), cum- spune-mi!- impartasindu-te de acestea nu adaugi nimic mai mult sufleteste, ci, chiar daca simti poate putina bucurie, dupa scurt timp ramai iarasi asa cum erai inainte, neavand in tine niciun adaos de viata sau izvor tasnitor, sau vazand vreo lumina oarecare ?Caci celor ce nu au ajuns sa treaca dincolo de simtire, painea aceasta li se arata in chip simtit ca o simpla bucatura, dar in chip spiritual(inteligibil) ea este lumina necuprinsa si neapropiata;tot asa si vinul e si el in chip asemanator lumina, viata, foc, si ca ai baut Sangele Stapanului ca o apa curgatoare si vorbitoare, daca n-ai ajuns la vederea si impartasirea cu nimic din toate acestea, cum socotesti ca te-ai facut partas vietii ?Cum crezi ca te-ai atins de focul cel neaprins sau presupui ca te-ai impartasit de lumina cea vesnica ?Negresit, nicidecum nu s-a facut aceasta cu tine, care esti nesimtitor fata de unele ca acestea.Lumina te lumineaza, si tu esti orb;focul te incalzeste, si nu te aprinzi;viata te-a adumbrit, dar nu s-a unit cu tine;apa cea vie a trecut prin sufletul tau ca printr-o trestie, fiindca nu te-ai gasit vrednic de primirea ei.Deci, primind si atingandu-te astfel de cele neatinse si parandu-ti-se ca mananci, de fapt nu primesti, nu mananci, nici nu ai in tine insuti nimic din acestea.Caci Cuvantul cel neapropiat, Painea care se coboara din cer(In 6, 33), nu se cuprinde in chip simtit, ci mai degraba El Insusi cuprinde si Se atinge si Se uneste fara amestecare cu cei vrednici si cu cei bine pregatiti pentru primirea ei. Fie ca Bunul Dumnezeu sa ne invredniceasca pe toti de a ne impartasi de dumnezeiestile Taine, ca astfel, toata viata noastra sa fie o sarbatoare, si nu numai o sarbatoare, ci si un prilej de sarbatoare si un Paste, trecere si iesire din cele vazute spre cele spirituale(inteligibile), unde inceteaza orice umbra, orice inchipuire si toate simbolurile de acum si unde ne vom desfata vesnic curati in chip curat de Jertfa cea preacurata in Dumnezeu Tatal si in Duhul cel de-o-fiinta, privind pururea pe Hristos si fiind vazuti da catre El.Amin. |
53. Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi.
54. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Multi traiesc dar nu vor avea viata in ei caci nu au luat Sfanta Impartasanie. Dupa ce iei Sfanta Impartasanie esti nemuritor. Sa fugiti de Protestantism caci s-ar parea ca a inlocuit Sfanta Impartasanie cu simboluri, vorbe, nimic. Ioan 6: 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Cine ia Sfanta Impartasanie , Dumnezeu ramane in el si daca moare impartasit, caci are pe Dumnezeu in el, dracii nu se apropie de el caci ei nu se pot apropia de Dumnezeu care este in el conform versului 56. De aceea se pun preoti la spitale, ca sa impartaseasca pe oameni.Inainte de operatie cheama preotul sa te impartaseasca. La fel cei in varsta sau in orice pericol. Copiii pana la 7 ani parca se pot impartasi fara spovedire . Intreaba preotul. Impartasirea aduce pe Dum,nezeu in opm, copil. Citat:
|
Citat:
Insa cei ce reusesc sa-i sesizeze puritatea ascunsa sub valul unei rationalitati pronuntate, au o sansa exceptionala sa se angajeze in practicile profunde ale acestei religii. Crestinismul este relativ usor de inteles si foarte eficace. Este atat de puternic, incat cei ce cred sincer sunt sfintiti doar spunand "Isuse ajuta-ma!" Aceasta este calitatea extraordinara a acestei religii (as sublinia insa cultul ortodox prin forta sa ritualica deosebita). Credinta simpla, curata si harnicia in cele duhovnicesti il face pe crestinul devotat, prin mila si dragostea Lui Dumnezeu, sa straluceasca cu lumina Lui Hristos. Insa nu este usor sa fii simplu. Unele firi sunt complicate si au nevoie de mai multe argumentari rationale ca sa fie impinse pe calea virtutii. In crestinism avem relativ putine referinte motivationale (dar suficiente pentru cei cu o credinta puternica): iad -rai, chin vesnic-viata vesnica, intuneric - lumina, scrasnirea dintilor - lumina neapropiata...si dihotomii in acest registru. Literatura budista este exhaustiva tratand si explicand intr-o paleta de rationamente (extinsa si foarte fina) in mod progresiv, treptele transformarii interioare de la incapacitatea de a ne bucura pana la perfectiunea dragostei. Fiecare virtute si non-virtute este tratata amanuntit, microscopic si identificate relatii de cauzalitate predictibile. Intalnim si in scrierile patristice expuneri similare ale sfintilor crestini dar care au in mod necesar un suport dogmatic. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:00:31. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.