![]() |
Atitudinea ortodoxa fata de oamenii de alte culte religioase
Mereu cand am cautat sa aflu despre atitudinea ortodoxa fata de cei de alta credinta, am dat se o singura fraza, acelasi mesaj dar sub alte forme: ORICE om care e ne-ortodox este ca si pierdut deja, pentru ca „s-a dedat” singur iadului.
Plecand de la premisa asta: Prietenul meu ateu (care nu gandeste impotriva oricarei forme de teism, dar are propria sa conceptie despre divinitate) dar cu o morala aproape impecabila este ... ca si pierdut. Toti catolicii sunt pierduti. Asemenea toti oamenii indecisi sau care nu au auzit in viata lor de Iisus Hristos (ex. negrii din Africa cei care mananca de pe jos si traiesc in case de lut) Irena Sendlerowa, o poloneza care a murit acum 4 ani, care in timpul Holocaustului a salvat de la moarte, cu riscul vietii ei, sute de evrei care urmau sa fie trimisi in tabere si ucisi, nu prea are loc in Rai pentru ca ... era catolica... Toti liberii-cugetatori, care au totusi o morala corecta (poate chiar corecta dpdv ortodox, dar lipsita de apropierea de Dumnezeu in sensul cunoscut de ortodocsi), sunt pierduti. Foarte multi refuza sa adere la o religie pentru ca, spun ei, „religia a facut mai mult rau decat bine oamenilor”. Fara a incerca sa pun la indoiala invatatura ortodoxa, si autenticitatea credintei noastre, MA INGROZESTE gandul ca concluziile mele de mai sus ar putea fi adevarate, daca intr-adevar orice non-ortodox e sortit iadului... Va rog, luminati-ma in legatura cu acest aspect... |
Mulți răspund la această întrebare că cine nu e ortodox nu se mântuiește. Iată răspunsul părintelui Galeriu: „Nu judec eu – cutare e pierdut!”.
|
Voi incerca sa te luminez cat de cat,desi sunt si eu un biet tanar si pacatos pe deasupra...
1. Catolicii se pot mantui,sunt din Biserica "Mama" ca sa zic asa. Au in proportie de 99% aceleasi dogme cu noi. Deci sa nu ai dubii in privinta lor. Au facut si ei rele destule,dar de multe ori vina a fost a mai marilor lor,oamenii de rand,crestinii lor,sunt oameni perfect mantuibili. 2. Protestantii,neoprotestantii,ateii etc. nu se pot mantui atata timp cat mor in religia lor si refuza ortodoxia. Ei practic ii acuza pe urmasii directi ai lui Hristos ca nu se mantuiesc,adica toti oamenii din lumea asta care au ascultat de Hristos si de Sf. Apostoli au fost niste rataciti,pana nu a aparut un "destept" (Calvin,Luther,Zwingli etc.) care sa "lumineze" prostimea. Caci daca ar fi convinsi ca ortodoxia e mantuitoare ar trece si ei la ea,nu?? De multe ori ii laudam,zicem ca sunt oameni curati,mai buni ca noi,mai smeriti si mai placuti (chipurile) in fata lui Dumnezeu,insa ideea e ca pe ei nu-i mai tulbura diavolul ca s-au dat deja in mana lui,de bunavoie. La ce s-ar mai ocupa de ei?? 3. Cei de alte religii,cei din Africa de care amintesti,sau din alte zone mai izolate,care efectiv nu au auzit de Hristos si nu cunosc ortodoxia,vor fi judecati dupa constiinta morala: "Caci paganii,care nu au Lege,dar din fire fac ale Legii,isi sunt lor Lege" (citez din memorie). Deci ne invata clar Sf. Ap. Pavel ca se pot mantui si aceia,fiind judecati dupa constiinta morala. Dar daca au auzit de ortodoxie,de Hristos,de absolut tot ce aveau nevoie ca sa creada,dar au refuzat benevol... vor suporta consecintele. Tot ce am scris nu zic de la mine,ci din ce am auzit si invatat pe parcursul scurtei mele vieti. Daca mai ai nelamuriri si intrebari suplimentare,voi incerca sa iti fiu la dispozitie. Doamne-ajuta! |
Depinde ce intelegi prin mintuire .
desigur inseamna salvare dar salvari pot fi mai multe Daca Sf Ioan Gura de Aur zicind ca dintro mie de preoti unul singur sa va mintui atunci insemna ca restul care vom scapa nu vom avea parte de mintuirea deplinatatii ci de o mintuire partiala. desigur canonul spune ca in afara ortodoxiei nimeni nu poate fi mintuit -fara sa se specifice de care mintuire este vb si nici de ce . insa canonul nu este Cuvintul lui Dumnezeu , el poate avea si un caracter mai degraba "politic" . uni ar spune ca el este Cvintul , dar ce garantii avem>? siniadele in descursul timpuluui au facut multe "minuni" si nici Iisus nu a spus ca dupa El vor veni numai sfinti. religia nu iti poate da un certificat de mintuit , ea are rostul doar sa fie suport prin invatatura si calauzirea de care sint capabili preotii si enoriasii. desigur exista si botezl dar el poate fi daruit ca si credinta si orice alta biencuvintare si dincolo de granitele uneia sau alteia dintre religii, Iisus spunea ca avenit pentru oile pierduce deci crestinismul trebuia propovaduit celor care in lipsa unei doctrine suficiente aveau mai multa nevoie de el . Asa incit porunca lui Iisus data pentru propovaduirea vestii bune a venirii Lui (caci NT inca nu era) botezarea si catehizarea oamenilor nu trebuie judecata atit de cartezian , osinda respectiva vine tocmai din lipsa unei calauziri suficiente -in cazul strict al oilor pierdute - iar botezul uricum urma sa fie intrerupt nirenilor odata cu inchiderea harului peste putina vreme -lucru care a si avut loc in primul secol. -urmind desigur ca el sa fie redeschis in vremea Judecatii pt totdeauna dupa cum sta scris. A spune diplomatic ca doar in crestinism sau doar in ortodoxie este psobila mintuirea indifernt sub ce motive poate fi un avantaj , un lucru bun chiar daca nu e adevarat. pentru ca mirenii care nu pot intui realitatea unei mai slabe calauziri in alte credinte sint astfel pastoriti sa nu paraseasca aceasta turma. in cazul in care necesitatile spirituale individuale ale unor cresdinciosi cer ca ele sa fie implinite in alta credinta atunci doar ei vor pleca iar cei care nu au aceste nevoi sau care nu pot purta acele lucruri sa ramina pe mai departe in ograda lor. |
Citat:
|
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri, m-au mai linistit; urmaresc insa in continuare discutia. Daca vrei sa faceti precizari, adaugiri, va ascult cu drag.
|
Citat:
|
ai făcut clic pe link-ul pe care ți l-am dat, ca să vezi ce zice un(ul dintre) bătrân(ii) înțelept(i) cu privire la asta?
|
Am citit mai in profunzime articolul trimis de tine, N.Priceputu si m-a lamurit si m-a linistit si mai mult. Acum, ca o incheiere, spun ca eu ma rog si pentru cei cativa prieteni ai mei care nu prea inteleg sensul credintei noastre, si sper (si aproape cred) cu tarie ca Dumnezeu se va indura de ei, daca nu isi vor da seama singuri de Adevar si ca ... daca dintre toate virtutile teologice, cea mai mare este dragostea, nimic nu ma opreste sa imi iubesc prietenii... (si nu numai) si am sa continui asa.
Multumesc! |
Nu sta in puterea noastra sa spunem cine se mantuieste si cine nu.
Nu vb de pagani, care nu au acces la legea crestina, ei vor fi judecati dupa legea morala. In schimb ptr toti ceilalti, care au auzit crestinismul si l-au respins, sau i-au rasatlmacit invataturile crend invataturi ratacite, eretice judecata va fi mult mai aspra. Acum, sa vb cinstit: ptr ce spera un liber cugetator sa se mantuie? El care de buna voie l-a respins Domnul? El nu a avut nevoie de Dumnezeu, de Biserica, de sfintele Taine, de sfinti. ATunci ce sa caute intr-un loc in care de toate acestea are parte? Adica Domnul respecta liberul albitru: "NU M-ai vrut in timpul vietii, acum dupa moarte eu nu te silesc. Te las sa mergi pe drumul pe care ti l-ai ales." Ai necinstit-o pe Maica Domnului si sfintii. Ce raspuns vei da la judecata stiind ca "Sfintii vor judeca lumea?"Unde te vei ascunde de fata Imparatesei Cerurilor, care sta de-a dreapta Domnului? Stii, Domnul e boier mare. Si El ne respecta liberul albitru. De cele mai multe ori noi decidem unde mergem, prin buna stiinta. Iar El ca un PreaBun nu ne sileste cu nimic. Sfantul Ciprian al Cartaginei spunea un adevar scurt si clarExtra Ecclesia nulla salus.. Adica: "in afara Bisericii nu este mantuire". Cred ca e limpede ca lumina zilei. Iar Biserica, in simbolul de credinta niceo-constantinopolitan invata"Cred[...] Intr-una sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica" Deci exista o singura Biserica, al carui Cap este Hristos. Asadar Domnul si Biserica invata ca este Un Domn, O credinta si un botez Un Domn, o credinta, un botez, o biserica. Ce e in plus e in afara corabiei. |
Citat:
Respingandu-l pe El ,nu ai cum sa te mantuiesti, oricate fapte bune vei face si oricat de cinstit vei fi. |
Mântuirea nu este un fapt obiectiv, făcut de Dumnezeu din afara noastră și fără participarea noastră. Ea este relație cu Dumnezeu, în persoana lui Hristos. De aceea, cine Îl cunoaște și este cunoscut de El va avea parte cu El. Iar dacă ne întrebăm ce înseamnă să-L cunoști, probabil o facem din cauză că nu-L cunoaștem, și asta ar trebui să ne neliniștească în cel mai înalt grad.
Iar dacă vrem să-L cunoaștem, aceasta se face prin participare la viața lui în Duhul Sfânt, în Trupul Său care este Biserica. Trebuie ca viața Lui să devină viața noastră, gândurile Lui să devină gândurile noastre, tot așa faptele, dragostea cu care iubim să fie dumnezeiască, curgând prin noi din El. |
Hai sa aduc in discutie un aspect. Cei care rastalmacesc si sunt constienti de asta mi se par si mie de mare ocara.
Insa cei care resping crestinismul, de cele mai multe ori fac asta pentru ca nu il ... PRICEP ... nu il INTELEG ... ratiunea nu ii ajuta sa il inteleaga, si se apara de ceea ce nu cunosc, intr-un fel ... „natural” (nu stiu sa explic mai bine, sper ca ati inteles), nu neaparat pentru ca ar fi ei luciferici si nu le-ar conveni sa stie ca au pe Cineva deasupra lor. Prietenul meu de care am pomenit crede cu tarie ca exista un Dumnezeu deasupra noastra, dar privind inapoi in istorie ii vine greu sa conceapa ca o credinta atat de faramitata si prin care s-au savarsit din pacate, o multime de atrocitati, poate fi o credinta mantuitoare. Asta e atitudinea lui si a multor oameni care nu adera la nicio religie... Nu cred ca e tocmai vina lui... poate nu a cunoscut la timp persoana care sa ii arate cum stau treburile, pe deasupra el mai e si dintr-o familie destramata ... si imi e greu sa ii spun ca ... uite asa este familia crestina, asa e barbatul cu femeia, etc... stiind cum traieste el... Si mediul in care se naste cineva isi lasa amprenta... Desigur, exista si oamenii care resping din start orice fel de divinitate si se considera ei insisi zei innascuti - ei se numesc satanisti si de curand si-au facut propria biserica: sunt oameni care se considera pe ei insisi proprii lor dumnezei. Asta este gresit de sus pana jos, si nu mai am ce comenta. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Asa e,sunt multi din pacate. Tu degeaba pui intrebari pe forum si astepti sa te lamurim noi,ca tot niste nestiutori suntem (cel putin eu!),insa cel mai bine si sigur ascultam cuvintele lui Hristos care spune ca PUTINI se mantuiesc,caci ingusta e poarta Raiului,in timp ce poarta pierzarii e mare si multime mare intra pe ea. Hristos a zis-o,deci nu e de la mine :106:
|
Asta mai e inca o problema, dar nu vreau tocmai acum sa deschid subiectul... totusi, tre s-o spun... cand ma gandesc ca si monahilor le e atat de greu sa se mantuiasca, uneori ma intreb daca noi mirenii care traim in lume are sens sa speram... si apoi ma gandesc ca nu trebuie sa imi pierd speranta ... iar apoi ma gandesc ca s-ar putea sa am sperante desarte ... apoi iar ma gandesc ca nu trebuie sa imi pierd speranta, si ma intristez, ma intristez... pana ma linistesc. Si apoi o iau de la capat... :(
|
Tot Hristos ne da raspunsul: "Ceea ce la oameni e cu neputinta,la Dumnezeu e cu putinta."
Si sa mai stii un lucru: daca Dumnezeu ar fi litera de lege si ar fi extrem de strict cu noi,care si monahi de-am fi,tot suntem murdari pe langa puritatea Lui,atunci chiar ca nu s-ar mai mantui nimeni! Dar mantuirea este la El. Adevarat se spune ca trebuie sa nadajduim in mila Lui si nu in dreptatea noastra! Repeta aceste cuvinte si vei gasi multe raspunsuri in ele :1: Doamne-ajuta! |
Citat:
Mântuirea în lume, însă, e mai degrabă o aflare a lui Hristos în celălalt; iar asta se poate întâmpla în familie (jertfă din iubire pentru soț(ie) și copii) sau în binefacerile față de cei care au nevoie de tine, de darurile cu care te-a înzestrat Dumnezeu. Prin nevoile celorlalți ne cheamă Domnul către Sine și numai dacă ne vom astupa urechile ne vom pierde mântuirea. |
Citat:
|
Ce frumos articol, VladCat! Multumesc!!!
|
Citat:
Citat:
Si totusi acest citat este impresionant: Pr. Galeriu: “ … noi nu putem pune limită Harului și iubirii lui Dumnezeu. […] Sunt încredințat că în Biserică mă aflu pe calea mântuirii; în același timp eu nu pot pune limite iubirii lui Dumnezeu! Nu judec eu – cutare e pierdut!” Deci mantuirea nu este decat in Biserica (iar Biserica este BO) in rest ramane doar dragostea lui Dumnezeu. |
Si dragostea lui Dumnezeu tind sa cred ca este si asupra catolicilor,a credinciosilor lor de rand,atata timp cat aceasta Biserica are Sfintele Taine: Botez,spovedanie,impartasanie... Ceea ce nu se poate spune si despre (neo)protestanti.
|
Citat:
Si mie imi pare rau de altii, dar Dumnezeu are grja de tot, nu noi. Eu ma ingrijorez ca nu stiu daca ma mantuiesc eu, sau ca am rude si cunostinte care sunt atee sau sunt credinciose dar nu merg niciodata la biserica sau nici nu se roaga. Cararea e stramta si pentru noi, care suntem ortodocsi. Nimeni nu se poate mantui doar prin fapte, protestantii si neoprotestantii (care sunt mult blamati in comparatie cu catolicii) ar putea sa dea lectii la multi ortodocsi, care au ajuns sa creada ca doar faptele ne-ar mantui, de aceea au facut o alta invatatura pentru ca la catolici se ajunsese la exagerare cu faptele. Si ortodocsii cred ce spune Luther si protestantii (o parte doar), prin har suntem mantuiti si prin credinta. Doar ca protestantii au cazut in extrema cealalta, afirmand ca faptele nu mai conteaza. Invatatura cu doar faptele conteaza e mai mult o invatatura umanista seculara, a iluministilor. Doar in conceptia noastra unii fac fapte bune si altii mai rele, pentru ca de fapt nu intelegem ca toti facem fapte rele. Adam a facut doar un pacat de neascultare si a primit pedeapsa pierderii raiului, cine face pacate mai mici decat Adam? Datorita lui Adam toti oamenii trebuie sa mearga in Iad, pentru ca dupa el firea omului a cazut si mai mult. Pacatele nu sunt doar cu fapta, ci si cu gandurile, iar din astea facem in fiecare minut. Pentru ca oamenii nu se mai puteau mantui, nu mai puteau face fapte bune, fapte de credinta, Domnul ne-a ajutat si a venit Iisus ca prin lucrarea Sa sa ne trimita apoi harul mantuitor. Prin har suntem mantuiti, harul l-a pierdut Adam, iar noi l-am primit gratuit, pentru ca nu-l mai puteam capata prin fapte. Sfantul Serafim de Sarov spune ca sensul vietii este acumularea harului, iar faptele credintei sunt ajutoare. Astfel putem reinnoda legatura pierduta cu Dumnezeu prin Adam, credinta in Dumnezeu e absolut necesara, fara marturisirea crezului nici nu se primeste in Biserica prin Botez. Pentru cei ce nu au auzit de Dumnezeu sau ortodoxie, in principal din cauza stramosilor lor, parintele Cleopa explica foarte frumos: fiecare avem ratiune si constiinta, acestea nu s-au pierdut la cadere. Parintele spune, daca au vazut lumea nu s-au gandit cine a creat-o? Si apoi nu s-au gandit care e cea mai buna religie, cea adevarata? iisus ne spune sa cautam adevarul, nu sa asteptam sa il primim, iar cine il cauta intotdeauna il va gasi. Poate sa se nasca ortodox si botezat si apoi sa devina ateu. Saupoate cauta adevarul si il va gasi si in tarile care nu au ortodoxie, cunosc ortodocsi in Indonezia, m-am imprietenit cu un ortodox de acolo. Chiar si pe o insula pustie un om poate ajunge sa il cunoasca pe Dumnezeu, Iov nu avea Biblia si vorbea cu Dumnezeu. Dar cati ajung sa faca asa? Pentru ca nu cauta adevarul si se multumesc doar cu ce au invatat de la parinti si se inchina la alti zei. Asadar bunul Dumnezeu poarta de grija si are puterea sa faca orice. daca un om din jungla e vrednic de a merge in imparatie Dumnezeu ii va trimite un misionar tocmai lui, nimic nu e imposibil la Dumnezeu si nu e nevoie sa purtam noi de grija. Era o relatare cu un grup dintr-o tara Africana, care s-a apucat sa afle adevarul, care e religia cea adevarata. Si astfel au ajuns la ortodoxie si s-au botezat printr-un misionar. In concluzie, mantuirea este doar in Biserica, iar Biserica lasata de Mantuitor este Biserica Ortodoxa. Catolicii si altii au pierdut harul pe care il aveau inainte de despartire, harul este in Sfintele Taine. In afara Bisericii pot fi doar cazuri exceptionale, cunoastem doua, doi sfinti s-au rugat pentru doi pagani si acestia au fost trecuti din Iad in Rai. In Vechiul Testament nu s-a mantuit nimeni, doar cand s-a dus Iisus dupa rastignire in Iad a luat dreptii de acolo. |
Citat:
Biserica Ortodoxa despre alte culte: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560 Declaratia impotriva ecumenismului: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14259 Biserica Ortodoxa nu recunoaste Tainele din afara ei, nu are importanta ca le-au pus aceleasi denumiri, pentru ca nu e ca la marci sa le inregistreze si apoi sa le dea in juudecata pentru insusirea denumirii. Teoria cu ramificatia harului este la baza invataturii ecumeniste, e o teroie de sorginte protestanta care spune ca harul se ramifica in toate cultele crestine. Interesant e ca si daca ar vrea alte culte ei au o alta invatatura despre har, noi avem har necreat, de origine divina, catolicii au un har creat, deci o energie. |
Scuzati-ma,nu vreau sa supar pe nimeni. Cunosc bine aceste lucruri insa am preferat sa nu fiu chiar atat de dur cu fratii catolici. Inseamna ca despre protestanti nici nu mai are rost sa vorbim...
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Eu stiu de la preoti si teologi ca exista mantuire in Biserica Catolica. Ca nu sunt la acelasi nivel cu noi,e alta poveste,insa se mantuiesc si ei,in niciun caz nu sunt (neo)protestantii & others. |
Citat:
deci nu rezulta ca mintuirea este numai in biserica , daca parintele nu a judecat si nu a oprit Harul care ii poate binecuvinta atunci insamna ca nici noi nu putem judeca asta referitor la ce este sau nu este in afara bisericii fie ea si BO. Ce rost ar mai avea Judecata daca ea s-ar face doar asupra ortodocsilor? lucrurile sint mult mai complexe nici despre erezii nu ne putem pronunta in totalitate tocmai findca nu detinem inregul adevar Dumnezeiesc ci doar unul in parte , la fel cum si scriptura o intelegem partial apoi nu este doar o singura salvare ci sint mai multe -as spue ca vreo 5 diferite intre ele- -de una deja am avut parte ca omenire intregula pamint prin lucrarea lui Iisus pe creuce anuntata a fi incheiata cind a spus "S-a sfirsit". -apoi mai este una cu referire la oile pierdute (deci nu toate sint pierdute cum am crede) si care au nevoie de o calauzire mai buna sa le fie propovaduita prin care sa fie salvati din acest punct de vedere. -apoi sint cei mintuiti deplin -unul dintro mie de preoti cum sopunea sf Ioan Gura de Aur- fiind salvarea cea deplina aici putind intra si martirii care vor fi deja in rai judecind de pe scaunele de judecata- in primul rind martirii in viata care au lasat ce e lumesc din launtrul lor ca sa fie facuti arhanti. (caci daca uciderea datorita marturisrii ar fi atit de mintuitoare ne-am face toti kamikaze mergind in lumea islamica sa ne sacrificam -pentru nici un rezultat al convertirii lor) -apoi sint cei nedesavirsiti care in urma Judecatii sint salvati dar cu o salvare partiala -intre care unii (nedesavirsiti care mor in Domnul impreuna cu cei care nu inviaza) vin (unde vin?) abia peste miile de ani prin inviere s-ar intelege caci vedem ei nu (mai) inviaza odata cu altii la "prima inviere" chiar daca cu totii vor fi fost deja reinviati la invierea generala cea spre/pentru judecata. acestia din urma nu au parte de Imparatia lui Hristos cea care dureaza o vreme limitata -mile de ani in timp ce ei ramin morti - mii de ani e o vreme limitata considerata a fi insa vesnica in Daniel -probabuil comparativ cu altele -si a carei caracteristica este supunerea tuturor imparatiilor (guvernarilor) pamintului catre El din momentul in care El vine pe pamint. lucru care nu a avut loc la venirea trecuta deci care treb sa aibe loc la venirea viitoare cind nu ne va mai vb in pilde ci ne va spune pe fata invatindu-ne despre Domnul. supunere politica care inevitabil se va transforma in teocratie -fiind tocmai imparatia (guvernarea) preoteasca despre cane ne-a fost promis. Iisus a promis ca Imparatia lui Dumnezeu va veni pe pamint chiar daca ea deja era prezenta , lucru care insemna ca va mai veni inca odata caci daca era prezenta nu putea fi vorba decit de prezenta lui Dumnezeu intrupat si care tocmai urma sa plece lasindu-ne promisiunea revenirii. oricum ar fi viitoarea venire -intrupata sau nu- teocratia si vremurile frumoase de dupa sf necaurilor Judecatii tot vor veni iar ele constituie tocmai Imparatia lui Hristos de care vor avea parte salvatii care nu sint inca arhanti . teocratie care poate avea legatura si cu darimarea uriasului cu chip de aur al orinduirilor diferite inca prezente dar si cu obligativitatea inchinarii tuturor popoarelor fortata prin seceta profetita in ZAH 14 realizata abia dupa despicarea muntelui Maslinilor -(ca miracol cu rost de dovada a prezentei lui Dumnezeu acolo). un alt indiciu al imparatiei pe pamint est faptul ca acei primii 144000 cinta cintari de neinteles pentru ceilalti acea mare gloata (care li se alatura dupa necazul cel mare si incheierea celor 42 de luni de calcare in picioare) ,neintelegere a cintarilor lor care nu e posibila in starea arhanta ci doar in cea umana aici pe pamint unde se vor afla toate personajele tabloilui locuind cu totii pe pamint. Apoc Cap. 15 4. Cine nu se va teme de Tine, Doamne, și nu va slăvi numele Tău? Că tu singur ești sfânt și toate neamurile vor veni și se vor închina înaintea Ta, pentru că judecățile Tale s-au făcut cunoscute. unul sau mai multe sinoade au stabilit ca mintuirea nu se afla decit in biserica dar nu au precizat la care dintre cele patru salvari au facut referitre. |
Citat:
Intai spui ca dogmele sunt la fel in proportie de 99%, apoi spui ca stiai de existenta multiplelor erezii in BC, ca acum sa spui ca se mantuiesc ca asa ti-a zis tine nu stiu ce preot, dar ca nu sunt la nivel cu noi.(apropo care e nivelul nostru si care e nivelul lor?) Domnul stie pe cine sa mantuiasca, potrivit vietii traite. Judecatile lui sunt surprinzatoare ptr mintea oameneasca. Dar Biserica invata ca un om cata vreme imbratiseaza o erezie nu se poate mantui. Asta e limpede! Acum , ca Domnul va tine cont de alte criterii, asta nu stiu. Vom vedea atunci. Deci unde e erezie e minciuna, nu mai e adevar. Nu mai e Hristos. Mi-e foarte drag Scotianul, dar habar nu am daca se va matui. Cum habar nu am daca ma voi mantui eu sau oricine altcineva.Aici nu discutam cazuri particulare ci vb din punctul de vedere al Bisericii. Restul e apa de ploaie. parerile noastre nu conteaza, cum nu conteaza nici parerile unor preoti care marturisesc altfel decat Biserica. Sa nu uitam ca cea mai mare erezie a tututor timpurilor, ecumenismul e imbratisata de patriarh, de episcopi, de preoti, diaconi, monahi, monahii. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eu păstrez speranța că și ceilalți creștini sunt născuți din nou de la Duhul Sfânt. Însă nu vreau să dau naștere la o nouă, lungă discuție pe tema asta. |
Hm, „Protestantii”? Despre astia nici nu are rost sa mai vorbim.
Vorbind despre catolici, protestanti sau ortodocsi, in general credinciosii cred ca ei si cu ai lor fac parte din adevarata biserica si se vor mantui. Iar ceilalti...
Hm, „ceilalti”? Cand e vorba de „ceilalti” opiniile credinciosilor (chiar daca fac parte din aceeasi confesiune) sunt impartite: 1. - „Ceilalti vor merge in Iad. Chiar daca au toata Doctrina si Canoanele si Tainele Bisericesti la fel ca noi vor merge in iad pentru ca nu tin... calendarul corect. Sau alte chestii la fel de importante. Si degeaba tot paharul este plin cu apa curata si limpede ca cristalul daca in el e o picatura de otrava. Tot mori, nu?Ceea ce credem despre ceilalti mai mult ne defineste pe noi decat stabileste unde merg ei. Parerea mea: 1. Nu stie nici un om daca semenul lui face parte din Biserica sau nu. 2. Nu stie nici un om daca semenul lui se mantuieste sau nu. 3. Nu stie nici un om cine apartine lui Dumnezeu si cine nu. Dupa cum glasuieste Sfantul Apostol: Dar temelia cea tare a lui Dumnezeu stă neclintită, având pecetea aceasta: „Cunoscut-a Domnul pe cei ce sunt ai Săi”; și „să se depărteze de la nedreptate oricine cheamă numele Domnului”.2 Timotei 2:19 P.S. Catalin stiu deja ca sunt un ecumenist ticalos, nu e cazul sa mi-o mai repeti. Imi asum de buna voie statutul de (vechi)pocait, (prezent)sectar si (mai nou) ecumenist. |
Am descoperit ca prietenul meu ateu chiar a intrat intr-o polemica aprinsa in legatura cu lucrurile astea, chiar aici pe forum.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...387#post375387 El este d-a-p-e-t-c-u-2-1. Nu i-am spus ca il "barfesc" aici. Iata deci cum poate gandi un "panteist naturalist"... cu o inteligenta rationala exceptionala, dupa parerea mea... |
Citat:
|
Frate Lucian nu ai spus tu de 10 ori ca pe acest forum vei ignora sectantii?
„Sectantii” isi respecta cuvantul. Nu ar trebui sa ti-l respecti si tu? |
Citat:
Mult mai mult decat atat, acestia incep apoi sa si atace si chiar sa jigneasca, daca nu ai aceste conceptii esti inchis la minte, prost, fara dragoste de oameni, rau, si catalogarile merg si mai jos. Iar apoi se supara daca cineva le zice ca nu e bine ce fac, intra la persecutarea eterodocsilor, ecumenistilor, iubitorilor de oameni, etc. Vezi care e problema si ca de fapt vina e doar a celor dintai? Si tu de exemplu ai facut sau faci acelasi lucru, ai niste conceptii, le expui, toti trebuie sa creada in ele, cine nu crede are parte de ironii si atacuri din partea ta. Pe mine de exemplu nu ma deranjeaza asa tare ca unul spune ca in cultul adventist e adevarul, chiar ca noi nu ne putem mantui. E parerea lui, i-o contrazic si e treaba lui ca el crede gresit, el suporta consecintele daca nu vrea sa asculte. In schimb ma deranjeaza foarte tare si ar trebui sa deranjeze pe orice ortodox (asa cum ne invata parintii) cand cineva vrea sa imi impuna sa cred ca erorile lui, adica in conceptia ecumenista in cazul de fata. Aici nu mai e doar parerea lui, vrea sa ma faca si pe mine sa accept erorile acestea. Si nu m-ar deranjea nici asta prea mult daca acela nu incepe de obicei sa atace, sa ironizeze, sa jigneasca pentru ca nu vreau sa accept ideile lui. De ce se spune ca ecumenismul este erezia ereziilor: pentru ca propovaduieste ca toate cultele sunt la fel, adica un ortodox trebuie sa accepte in felul acesta conceptiile eronate din toate cultele, si erorile dogmatice din catolicism si cele de la protestanti sau neoprotestanti. Ori sa spuna ca adevarul revelat nu conteaza, dogma nu conteaza, toti sunt egali. Cam asta e in mare. |
Citat:
Sunt adevarate ambele, dar sunt folosite de obicei in mod gresit. Nu stim bineinteles tot adevarul, dar stim adevarul care ne-a fost revelat, pe acela il stim, nu putem spune ca nu il stim. Un om obisnuit cu-l cunoaste pe tot cel revelat daca nu a studiat cate ceva, dar Biserica da. Iar discutia despre tainele din afara Bisericii a fost prima invatatura dezbatuta la un sinod (local), inainte de sinoadele ecumenice. De atunci tot timpul Biserica a considerat acelasi lucru, ca nu exista Taine in afara Bisericii, chiar daca unii le denumesc asa. Chiar daca au avut cand eram impreuna, dupa despartire isi pierd harul si deci nu mai au Sfinte Taine. Iar teoria cu harul ramificat in toate cultele e de fapt doctrina care sta la baza conceptiei ecumensite, pe asta se bazeaza toata aceasta invatatura. Problema nu e cand cineva crede ceva gresit din nestiinta (desi nu e o scuza), ci cand desi afla adevarul spune ca el crede mai bine si probabil Biserica s-a inselat, sau ca poate si altii cred bine, pentru ca si ei sunt oameni desptepti. Nu are legatura cu desteptaciunea si ratiunea noastra, pentru ca e posibil ca sa nu inteleaga unii, mai ales daca nu au si studiat. De fapt se bazeaza pe simturi, de genul simt eu ca asa e mai bine si mai corect. Eu cred tot ce invata Biserica Ortodoxa (nu doar ca asa cred fara sa stiu, multe din ele le-am si studiat ca sa ma conving eu ca sunt adevarate), iar daca eu cred ceva gresit fata de ce invata Biserica schimb imediat ce gandesc, pentru ca stiu ca gresesc. Iar daca vreau sa ma conving si cercetez sa vad daca eu gresesc sau Biserica. Asta ar trebui sa faca orice credincios, nu putem spune ca poate noi suntem mai inaintati si sfintii si Biserica au gresit. Dar am observat ca aproape nimeni nu isi schimba parerile proprii, degeaba observam asta doar la neoprotestanti ca orice am zice ei raman cu aceleasi pareri. Cine crede in ceva gresit nu isi schimba parerea indiferent daca Biserica spune altceva. Invata tot cei ce stiau majoritatea lucrurilor corect. Si nu e un lucru greu, e practic cel mai usor lucru sa-si schimbe cineva o parere, acum crede ceva si peste o secunda poate sa creada altceva. Dar de fapt in practica nu e deloc usor. De fapt nici nu ar trebui sa fie o discutie, aflam cum spune Biserica si apoi punct, nu mai avem ce sa discutam, doar daca ne gandim ca poate Biserica s-a inselat si au avut dreptate si altii din alte culte. In legatura cu harul, nici macar daca am vrea noi nu au cum sa corespunda invataturii ortodoxe. Pentru simplul fapt ca au o invatatura diferita despre har. La noie necreat, de origine divina, la ei e creat, o energie creata. Ca o comparatie, un fel de energizant care iti da energie sau curentul electric, tot o energie creata. Ei nu cred in harul necreat, cum am putea spune ca si ei au har? E ca si cum am spune ca si ateii sunt credinciosi crestini, desi ei nu cred in Dumnezeu. |
Atitudinea ortodoxa fata de cei de alta religie e asta: botezati-va ortodox ca sa puteti intra in rai si luati Sfanta Impartasanie ca sa fiti imortali.
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:49:20. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.