![]() |
Dogma Democratiei si Dogma Statului Paternal
Observ că și printre creștinii (de toate confesiunile) au pătruns aceste două "dogme". Ele nu au nici cea mai mică legătură cu Biserica. Nu am găsit nicăieri în Biblie ceva care să sugereze, nici măcar pe departe, că democrația ar fi o formă de guvernământ superioară altora. Nici că statul ar fi chemat să guverneze în cele care țin de casa noastră, de familia noastră sau de societățile noastre.Nu cunosc niciun text magisterial prin care cei chemați să învețe poporul credincios să fi susținut așa ceva. Nu îmi amintesc să fi întâlnit la niciunul din Sfinții Părinți ceva care să consune cu această pretinsă superioritate a democrației, sau să suțină statul social și paternal. Liturgica, nici ea nu ne oferă nicio bază în a susține aberația democrată. Dimpotrivă.
De unde ne vin aceste erori? Cum s-a ajuns ca aceste adevărate dogme, dar dogme ale lumii, să pătrundă în Biserică? Mister! Și totuși, covârșitoarea majoritate a creștinilor, asimilând duhul și învățătura lumii, au ajuns să creadă așa ceva. Până acolo încât, dacă s-ar face un sondaj cu întrebarea "credeți în democrație ca formă superioară de guvernare?", răspunsul "da" ar fi la fel printre credincioși, ca și printre necredincioși. Nu știu dacă adevăratele dogme ale Bisericii ar întruni atâtea sufragii. Nu știu dacă răspunsurile ar fi în aceeași proporție afirmative la întrebarea "este Isus Cristos Dumnezeu?" sau "servește Botezul la remisiunea păcatelor?". Ei bine, oamenii cred în Zeița Democrației. Mai mult decât în Isus Cristos. Mai mult decât în eficiența Sfintelor Taine. Dovada ? Mulți se simt ultragiați atunci când arunci îndoiala asupra dogmelor lor. Atunci când susții că democrația este un sistem de guvernare printre altele, fiecare cu bune și cu rele, în mare prin nimic superior lor. Atunci când le spui că poate că statul nu ar trebui să se ocupe de sănătatea oamenilor, nici de educația lor. Ei reacționează într-un fel, ca și când le-ai spune că Dumnezeu nu există. Acestea sunt dogmele lor. |
[quote=Mihnea Dragomir;430608]Observ că și printre creștinii (de toate confesiunile) au pătruns aceste două "dogme". Ele nu au nici cea mai mică legătură cu Biserica. Nu am găsit nicăieri în Biblie ceva care să sugereze, nici măcar pe departe, că democrația ar fi o formă de guvernământ superioară altora. Nici că statul ar fi chemat să guverneze în cele care țin de casa noastră, de familia noastră sau de societățile noastre.Nu cunosc niciun text magisterial prin care cei chemați să învețe poporul credincios să fi susținut așa ceva. Nu îmi amintesc să fi întâlnit la niciunul din Sfinții Părinți ceva care să consune cu această pretinsă superioritate a democrației, sau să suțină statul social și paternal. Liturgica, nici ea nu ne oferă nicio bază în a susține aberația democrată. Dimpotrivă.
De unde ne vin aceste erori? Cum s-a ajuns ca aceste adevărate dogme, dar dogme ale lumii, să pătrundă în Biserică? Mister! Și totuși, covârșitoarea majoritate a creștinilor, asimilând duhul și învățătura lumii, au ajuns să creadă așa ceva. Până acolo încât, dacă s-ar face un sondaj cu întrebarea "credeți în democrație ca formă superioară de guvernare?", răspunsul "da" ar fi la fel printre credincioși, ca și printre necredincioși. Nu știu dacă adevăratele dogme ale Bisericii ar întruni atâtea sufragii. Nu știu dacă răspunsurile ar fi în aceeași proporție afirmative la întrebarea "este Isus Cristos Dumnezeu?" sau "servește Botezul la remisiunea păcatelor?". Ei bine, oamenii cred în Zeița Democrației. Mai mult decât în Isus Cristos. Mai mult decât în eficiența Sfintelor Taine. Dovada ? Mulți se simt ultragiați atunci când arunci îndoiala asupra dogmelor lor. Atunci când susții că democrația este un sistem de guvernare printre altele, fiecare cu bune și cu rele, în mare prin nimic superior lor. Atunci când le spui că poate că statul nu ar trebui să se ocupe de sănătatea oamenilor, nici de educația lor. Ei reacționează într-un fel, ca și când le-ai spune că Dumnezeu nu există. Acestea sunt dogmele lor.[/QUOTE Aceasta idee cum ca democratia e cea buna forma de guvernare vine de la americani si romanii ii iau exemplu pe acestia in toate. Nu cred ca toti romanii sau o buna parte din romani cred acest lucru, eu am intalnit si oameni care sustineau monarhia, depinde de oameni. Pai cu ce ar trebui sa se ocupe statul in opinia d-voastra? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Cu ce anume din aceste caracteristici nu sunteti de acord? Ce alte sisteme politice credeti ca ar trebui sa avem in vedere ca alternative la sistemul democratic actual? |
Eu de exemplu nu-s de acord cu votul universal.
Mai degrabă aș înclina spre un sistem de vot apropiat de cel cenzitar. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
1- votul cenzitar si cel popular au ajuns sa aibe acelasi rezultat = burghezocratia.
2 -nu este nici o diferenta notabila intre un rege si un presedinte , unul sta doar pina la moarte sau pina la demisie , celalalt pina la terminarea mandatului. -ar trebui stabilit succint care ar fi coordonatele unei orinduiri care sa fie pe placul lui Dumnezeu si al majoritatii.- din punct de vedere al relatiilor profesio-economice dar si din punctul de vedere al capacitatii conducatorilor. in filozofia si practica ce tine de ierarhie se cunosc mai multe sisteme in afara de democratie si dictatura. -teocratia - conducere religioasa- clerici sau reprezentanti oameni religiosi -tehnocratia- conducerea din partea specialistilor pe domeniul respectiv -meritocratia -selectionarea dupa caracter -executata de oameni care pot citi caracterul omului dincolo de aparente (de psihologi, sfinti, empatici). -idealul ar fi poate ingemanarea acestora 3 care sa fie transopuse pina la cele mai mici ierarhii . -idealul ce tine de relationarea economica ar fi un sistem socialist- fara patroni si sclavi , proprietate colectiva, eventual particular colectiva in care patronii sa fie proprii muncitori cu sarcini impartite dupa abilitati iar rezultatele impartite dupa efort si necesitati -ca intro familie (asociatie familiala, chibut, etc). |
Citat:
Citat:
Toate categoriile sociale ar putea avea drept de vot, dar nu de vot egal, ci în bază cenzitară. Pentru început, acest principiu cenzitar ar putea fi introdus numai într-una dintre camere, fiindcă oricum suntem în situația absurdă ca singura diferență dintre camerele parlamentare să stea în norma de reprezentare. Socotesc că, cel puțin în ceea ce privește Camera Inferioară, care are atribuții tradiționale privind Bugetul țării, votul egal este cu totul ilogic. De ce ? Fiindcă este absurd ca cineva care nu a cotizat nici cu un leu la Buget să aibă aceeași capacitate de a influența Bugetul pe care o are altcineva, care a cotizat poate milioane de lei. Dacă, de exemplu, eu aș înființa o societate comercială, să spunem "Sticla S.R.L." și aș prevedea prin statut că acționarii au vot egal indiferent de participația lor, oricine ar fi de acord că ar trebui să fiu bătut în cap să vin cu astfel de propunere. Sau că cine ar participa la o asemenea societate este încă mai bătut în cap ca mine. Dar, dacă acest lucru este valabil referitor la o societate și la Statulul ei, de ce nu ar fi cu atât mai valabil la o țară și la Constituția ei? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Mihnea Dragomir:
In conditiile legilor de azi, un partid politic care sa sustina o transformare ca cea pe care o propuneti nu poate functiona. Din ce stiu legea nu permite existenta unui partid care sa sustina deschis inlocuirea unor elemente fundamentale ale sistemului de azi, asa ca "lupta politica" de care vorbiti nu prea poate fi pusa in practica. In orice caz, ce intelegeti prin "esecul democratiei universale"? Va referiti la criza economica actuala sau la alte aspecte? Chiar luand in consideratie ultimii cativa ani de criza severa, lumea nu a dus-o niciodata atat de bine, comparativ cu alte epoci. Chiar in perioada pe care se pare ca o admirati atat (Romania inainte de primul razboi mondial), 80-90% din romani traiau intr-o mizerie absoluta. Nu cred ca doriti intoarcerea la asa ceva. Nu sunt de acord cu analogia Romania = Sticla SRL. Un stat nu este o societate comerciala. Pe langa asta, nu prea mi-este clar care ar fi diferenta practica intre ce este acum si cum ar sta lucrurile dupa o asemenea reforma. De ce credeti ca sistemul propus de dvs. ar fi mai cinstit sau ar functiona mai bine? De exemplu, ce rezultate urmariti sa obtineti prin votul cenzitar? Ce anume ar merge mai bine in Romania daca, la nivel oficial, prin lege, o categorie restransa de oameni ar detine intreaga putere de decizie? Nu spun ca acum nu e tot cam asa, dar macar acest lucru este neoficial si in buna parte rezultatul coruptiei; in sistemul propus de dvs., noi am fi cetateni de categoria 2. |
Citat:
Citat:
Citat:
Străbunicul meu a fost învățător în comuna Oituz. Din salariul lui de institutor, dar și cu ajutorul simțului gospodăresc al soției lui, se întrețineau 6 copii, care toți, băieți și fete, au făcut facultatea. Unul dintre băieți a fost bunicul meu, el a ajuns profesor la seminarul din Roman. Din salariul lui de profesor au trăit soția și cei trei copii ai lor, rămânându-i destul încât să-și clădească o casă, casă care e și astăzi de referință pentru arhitectura Romanului. Casa în care locuiesc eu acum, casă D+P+E+M, a fost construită de o familie încă tânără în anul 1930. El era român de pe Valea Timocului (Serbia), de unde a fugit, flăcău fiind și trecând Dunărea înot. Singurul obiect pe care l-a luat, în afară de chiloții de înot, a fost o icoană de mari dimensiuni, care i-a servit drept...plută. S-a angajat la o covrigărie în București și s-a căsătorit cu o colegă care lucra tot acolo. În anii 20 aveau deja plăcintăria lor. În 1930 și-au făcut casa, în care se făceau și plăcinte. În anii 40 aveau și două cinematografe și făcuseră o altă plăcintărie. Casa au lăsat-o drept zestre fetei (pe care am moștenit-o eu), iar cele două cinematografe le-au lăsat celor doi băieți. Aceasta era puterea de cumpărare de atunci. Oare covrigarii de azi mai au asemenea posibilitate ? Iată și cazul Veronicăi Micle, soția unui reputat profesor universitar de la Iași. Din salariul de profesor, trăia lejer și Veronica Micle și cele două fete ale ei, luând lecții de canto de la cei mai scumpi artiști ai epocii. În anii 30, un locotenent în armată câștiga 2800 de lei, iar un colonel 6000 de lei. Prețurile pentru brânza telemea variau între 1,20 lei și 2, 80 lei. În linii mari, un colonel își putea cumpăra 4 000 de kilograme de telemea din solda pe o lună. Câtă brânză câștigă coloneii de azi ? Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
In acea perioada, 80-90% din populatia Romaniei era formata din tarani, care detineau de regula foarte putin pamant sau deloc, caz in care lucrau pe mosiile boieresti. Evident ca si printre ei existau diferente, insa marea lor majoritate traiau mizer. Dumneavoastra chiar va doriti o intoarcere la epoca rascoalelor taranesti? In orice caz, se pot lua statisticile pentru orice aspect al vietii (educatie, sanatate, speranta de viata, etc) in perioada interbelica sau cea dinainte de primul razboi mondial si se vede clar ca astazi lucrurile stau mult mai bine. Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
1) au fost opera unor corpuri legiuitoare (sau platforme) fără autoritate asupra românilor de astăzi. 2) nu sunt contrare votului cenzitar, din moment ce datează de secole, pe când votul universal și egal datează de decenii. Citat:
Citat:
Adevărata mizerie a țăranilor eu o văd acum. Abia în vremea noastră s-a ajuns a nu se mai putea trăi din munca agricolă. Toate rudele mele care au rămas la țară, fără nicio excepție, nu mai pot trăi din munca câmpului (deși unii au loturi de peste 10 hectare) și sunt siliți să își ia slujbe care cum poate. Unul, poștaș. Altul, pompier. Altul o face pe electricianul și mai face rost de o lucrare, la mica înțelegere, prin casele oamenilor. Țărănimea română riscă nu pauperizarea, ci desființarea completă în următorii puțini ani. Cei care nu vor fi apucat să o taie în Italia, unde ei devin instalatori și ele baby-siters, vor îngroșa rândurile șomerilor citadini. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Nu am citit toate postarile deci e posibil sa gresesc pe undeva.
Dar din ce am citit, vad ca porniti de la o ipoteza gresita - justificarea divina pentru forma actuala de guvernare, le plasati in Biserica - desi n-au nici o legatura cu ea pe urma propuneti un sistem care seamana 90% cu cel actual diferentele fiind total minore si care in nici un caz nu rezolva problemele sistemului actual ba dimpotriva aduce altele noi. Practic singura diferenta ar fi votul cenzitar: http://ro.wikipedia.org/wiki/Vot_cenzitar Tradus in termenii actuali, n-ar fi nici o diferenta, puterea ar avea-o ca si pana acum, tot cei care detin cele mai mare averi, nu neaparat dobandite prin munca cinstita. Coruptia si hotia care rezulta din insasi mecanismul procesului politic (campanie electorala -> bani -> coruptie), raman neafectate. Imi pareti un tip lucid, ma mir ca nu realizati faptul ca problema nu sta intr-un sistem politic anume ci insasi in natura umana. Si nu exista nici un sistem politic care sa poata supravietui, moral vorbind, acestui deficit major. Va vad, in mod ciudat zic eu, sustinatorul unui soi de darwinism social (apropo de "bazin de selectie"). Si chiar credeti sincer ca acei tarani care constituiau marea majoritate a populatiei, o duceau bine cu sistemul in cauza? Despre ei n-ati suflat nici un cuvant. Pe partea asta nu aveti rude, stramosi..? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
O lume bolnavă. Cum ieșim din rătăcire ? Prin reversie, treptat și bazându-ne pe experiența istorică. Trecând, deocamdată, în etapa imediat anterioară democrației universale (lăsând coșmarul comunist deoparte). Deci, ne trebuie monarhie și vot cenzitar. |
Citat:
Citat:
Spuneti ca pe atunci se putea trai din agricultura: da, la un nivel strict de supravietuire, care si ea era pusa sub semnul intrebarii in cazul unui an cu recolte slabe. Vi se pare intoarcerea la asa ceva un scop dezirabil pentru anul 2012? Pe urma, nu vad ce e negativ cand cineva isi castiga existenta ca postas, pompier sau electrician. Citat:
|
Citat:
Rusii avand o un numar mare din populatie la pragul mizeriei, au considerat ca oricine avea o casa mai mare sau mai mult pamant era automat chiabur. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Domn doctor, jos pălăria.
Fă-ți partid și hai la treabă. |
[quote=Mihnea Dragomir;431356]
Mă tem că sunteți victima unei propagande comuniste, precedată și succedată de una liberal-modernistă, ale cărei clișee au fost mereu sintagme precum "viața mizeră a țăranului". Sau, din același registru "a se arunca la lada de gunoi a istoriei" etc. Ca să mă refer numai la pretenția că accesul la educație era redus sau că posibilitățile de ascensiune socială erau practic inexistente, am să mă limitez a menționa doar scriitorii mari, ale căror biografii (grosso modo) probabil că vă sunt cunoscute. Oameni precum Creangă, Rebreanu, Goga, etc, etc, proveneau direct din rândurile țărănimii. Foarte puțini dintre ei proveneau, precum Alecsandri, din rândurile suprastructurii sociale. Comparați cu câți colegi țărani ați avut dv la facultate. Abia astăzi, în urma dezastrului social rezultat ca urmare a democrației universale, este foarte greu, dacă nu imposibil, unui tânăr țăran să acceadă la educație înaltă. Și la schimbarea clasei sociale, alta decât că din țăran devine lumpen-muncitor amenințat de șomaj. În vremea bunicilor noștri, încă se mai putea. Chiar și în vremea părinților noștri, cu toată vitregia comunistă, încă se mai putea. Mult mai greu se mai poate în zilele noastre. Aceia erau exceptii. Pai cum , in comunism nu erau majoritatea fii de muncitori si tarani in facultate din moment ce restul erau in inchisori? Nu sunt de acord ca este imposibil ca taranii sa ajunga la facultate in ziua de azi, eu am avut in marea lor majoritate doar colegi tarani la facultate. |
Citat:
Citat:
Nu conteaza pretul unui gram de aur cata vreme viata majoritatii populatiei este mizera. Nu de statistici vorbim aici, ci de nivelul practic de trai, care este de fapt ceea ce conteaza. Asa cum am spus, in comparatie cu situatia de azi, in medie, oamenii de atunci traiau mai putin, aveau o educatie mai redusa, acces la servicii de sanatate extrem de restrans, protestie sociala practic 0, posibilitati de avansare sociala minime, drepturi mai putine decat astazi. De ce ne-am intoarce la o astfel de situatie? Citat:
De ce credeti ca trecerea spre "mai putine scoli si spitale" e ceva bun? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
A fi cu adevărat tradiționalist nu înseamnă a viza o lume în care antibioticele să fie interzise, sau în care oamenii să nu beneficieze de internet ori de lumină electrică, după cum conții de azi nu mai merg în șarete, ca străbuncii lor, ci folosesc automobilul. Toate acestea, însă, nu au nicio legătură nici cu ordinea socială, nici cu forma de guvernare. Citat:
Pe urmă, când echivalați "conducere de către oameni de afaceri" cu "salarii mici", iarăși sunteți victima unei gândiri de tip "lupta de clasă", a unei viziuni, în esență, stângiste, în care baronii industriei, împreună cu latifundiarii, s-ar întâlni sub o Cupolă și ar spune: "Așaaaa, și acum să facem noi niște legi ca să-i radem pe muncitori și pe țărani". În realitate, orice angajator care vrea să nu-și taie craca de sub picioare își dorește angajați care să fie mulțumiți de starea lor. Mai apoi, vorbiți de o fisură apărută, de care ar trage folos numai marii oligarhi. "Legislație restrictivă pentru micile afaceri" eu văd acum. Și văd asta la modul cuantificabil, numărând câte magazine mici, deținute de câte o familie și având un număr mic de angajați s-au mai închis pe Șoseaua Ștefan cel Mare și câte Mega-Image-uri, agenții ale marilor bănci sau terminale ale lanțurilor farmaceutice au apărut în locul lor. Încă și mai îngrijorător este că, în ultimul an, nici măcar din acestea nu au mai apărut, ci în locul lor apar cearșafuri pe care scrie "Spațiu de închiriat" sau "For sale": semnul sigur al crizei. |
Interesul patronului fata de angajat nu este naparat ca angajatul sa fe multumit ci sa aibe firma lui profit maxim.
iar angajatul sa fie multumit doar atita cit sa nu plece la altul -daca are unde , iar daca nu are sa fie un pic mai multumit decit daca nu ar avea de lucru. patronul nu urmareste in nici un caz indemnul crestinesc "Sa nu fie saraci>" un salariat care primeste minimul pe economie tot sarac e avind in vedere cit poate cumpara si cit nu poate. daca pina la pensionare nu isi poate cumpara o casa ca sa nu dea jumate pe chirie cu atit mai putin dupa ce se pensioneaza. daca si-ar permite la limita sa faca un imprumut pt casa ar plati toata viata cit nu face iar de restul .. nu stim cite isi mai poate permite, daca are si copii va minca ca orice sarac o singura data pe zi. |
Citat:
Citat:
Aveti dreptate, multe avantaje ale noastre comparativ cu oamenii din 1900 tin de stiinta si tehnica, dar si de democratizarea accesului la produsele acestora. In plus, nu putem afirma decat speculand ca anumite progrese s-ar fi produs oricum, pentru ca nu avem de unde sti acest lucru. Ce stim este ca lumea de azi arata astfel, orice altceva este pura speculatie. Aceste cuceriri tehnologice din ultima suta de ani au facut, printre altele, si ca necesarul de oameni angajati in munci manuale, productive (muncitori industriali, tarani), sa fie azi mult mai mic. Agricultura, de exemplu, nu se mai poate intoarce la sistemul din trecut, pentru ca ar fi o masura complet neproductiva. Citat:
In nici un caz nu-mi inchipui ca s-ar aduna cateva zeci de oameni intr-o sala pentru a face diverse planuri malefice. Ceea ce spun eu ca s-ar intampla are cauze mult mai simple: fiecare patron are scopul de a-si reduce cheltuielile la minim si de a-si creste profitul la maxim. Intr-un context politic si social ca cel dorit de dvs. s-ar crea conditiile ideale pentru stabilizarea salariilor la un nivel mai mic decat cel de azi, din moment ce puterea politica ar fi strict concentrata intr-o anumita clasa sociala, fara vreo frica de a pierde la alegeri. Astazi, un om de afaceri nu poate scadea salariile prea mult, pentru ca legislatia nu-i permite si pentru ca angajatii sai au de ales sa plece la altii care platesc mai bine. In societatea dorita de dvs., legislatia i-ar impune mult mai putine obligatii, iar angajatii nici n-ar avea altceva mai bun de ales, din moment ce regulile generale ar fi altele. Angajatii ar deveni "multumiti de starea lor" la un nivel mult inferior celui de azi, prin simpla imposibilitate de a accede la ceva mai bun. Vedem ceva asemanator in diverse tari asiatice sau africane, cu regimuri mai putin democratice si unde nu se aplica o legislatie a muncii moderna, totul rezultand in salarii foarte mici. |
Eu, unul, mă opresc la acest punct al polemicii noastre. Motivul este acela că îmi dau seama că deosebirea dintre pozițiile noastre ține de opțiunile fundamentale ale fiecăruia. Nu e vorba, așadar, de o deosebire (numai de) politică, ci de ceea ce este mai profund decât ea. Probabil că, dacă am fi discutat cu 100 de ani în urmă, dv v-ați fi regăsit mai degrabă în Partidul Liberal, printre "roșii", alături de un Kogălniceanu, un Brătianu, un Duca sau un Ștefan Zeletin. Eu, mai degrabă în Partidul Conservator, printre "albaștri", în plasa unui Barbu Catargiu, unui Petre Carp, unui Titu Maiorescu sau unui Tache Ionescu. La urma urmei, din această deosebire dv ieșiți câștigat: încă mai sunt, azi, forțe politice în care vă puteți regăsi. Dar, eu, precum personajul cherchelit al unui alt mare conservator, întreb: "eu cu cine votez?". Prin mutarea la stânga a spectrului politic, roșul liberalilor de ieri, a devenit albastrul liberalilor de azi, în schimb din albastrul conservatorilor de ieri sunt unic supraviețuitor. Nu mă supăr să mă socotiți, așadar, în off-side, din moment ce astfel mă socotesc eu însumi.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Iisus a spus ca bogatul nu va intra in imparatie (dealtfel cine garanteaza ca un bogatas e mai dedicat poporului in inima lui decit unul mai sarac fiannciar? sarac cum ar fi bunoaara calugarii)
iar versetele VT arata ca nu va mai fi impartire pe clase de bogati si saraci . "leul va mnca iarba alaturi de vitel , sarpele va minca pamint " daca nu vor mai fi ultra bogati si ultrasaraci inseamna ca bogatii trebuie sa isi martirizeze avaritia punind in loc omenia, generozitatea si fraternitatea. cei care sint bogati sau au ginduri de a fi patroni nu percep lumea ca fiind cruda si nedreapta -e buna asa cum e atita vreme cit altii muncesc sa ai tu avere, faima si putere. pina la urma proprietatea este o iluzie fiindca nimic nu iti apartine de drept din acest univers, toate sint ale Domnului . insa lucrurile sint mai complicate de atit , fiindca in perioada actuala bogatie si saracia in egala masura sint doar incercari , plati si rasplati . daca va incepe o noua era fara nimic rau fara incercari grele fara ispasire atunci va fi norml sa ne purtam ca fratii ..desi nimeni nu interzice asta inca de-acum daca exista chemarea inimii. |
Citat:
|
Oameni cinstiti avem si noi doar ca avem nevoie de un alt mod de selectionare a lor -unul care sa faca diferenta intre caracter si aparenta .
Exista o seama de profetii de la noi mai putin cunoscute referitoare la Romania iar una dintre ele spunea ca Videanu intentionat ii va lasa loc lui Oprescu asa incit sa il puna pe o linie moarta in ceea ce priveste alegerile prezidentiale. deosebirea caracterelor o pot face atit psihologii atestati cit si o parte din calugarii din muntele Athos. |
Citat:
De acord. Se vede diferenta de clasa si stil intre Basescu si Mihai, e o diferenta ca de la cer la pamant. Ce pretentii poti avea de la un fost marinar securist? Nici macar functia nu l-a schimbat. |
Citat:
Folosesc doar prilejul aparitiei unei asemenea pareri deoarece pot fi mai multi ca adepti . De asemenea , nu sunt simpatizantul presedintelui Basescu (nici pe departe) dar nici a regelui fugar , criminal (ordonarea capitularii armatei sale sub forma voalata care a costat viata a aproximativ 140.000 de ostasi romani) si amator de compensatii sovietoromane . Asadar, membrii caselor regale nu sunt in stare de ha-ha-ieli sau de ,,pasarici" ci ei sunt in stare de mult mai suptile matrapazlicuri cum binecunoscute sunt . S-a dat exemplul casei regale britanice uitindu-se implicarea ei in asasinarea printesei Diana si toata mojicia pe care Charles si Camila Parker Bowles au facut-o in fata propriilor copii . Despre autoabdicatul Mihai se stiu f. bine multe lucruri rusinoase , mai putine decit la fel de criminalul Carol II si total diferiti de Carol I si Ferdinand. Despre Mihai I , adica despre ,,manierele" de care era in stare, mai dihai decit niste presedinti , nu amintesc decit de pacaleala pe care Stalin si P. Groza i-au tras-o cu iahtul Luceafarul , cel care trebuia adus intr-un port maritim din Mediterana de comandorul Arpad Gherghel . A asteptat 3 luni sa soseasca iahtul si abia cind a vazut ca este pacalit, deci dupa 3 luni, a indrasnit sa denunte guvernul comunist de la Bucuresti, maria-sa . Pina atunci fusese ,,cumsecade" ca sa-si primeasca tainul. Numai ca s-a pacalit fletul. Dar pe linga ,,manierele" cu care a negociat acest iaht a mai negociat si altele , la fel de manierate. Sunt prea multe ca sa le insir . Am sa povestesc despre alta fata regala , regina mama Elena a Greciei, pt. a mai afla din multimea manierelor de care o casa regala este in stare : Se stie ca regina-mama Elena nici o data nu a avut pretuire si respect pt. poporul roman , il ura din tot sufletul. In luna octombrie 1940,dupa ce Carol II fusese dat afara din tara, generalul I. Antonescu , conducatorul Statului Roman, a invitat-o sa revina in tara , ca sa fie alaturi de fiul ei . Pe peronul garii din Venetia, unde era rezidenta, si unde se despartea de prietenul ei intim anume, ducele de Spoleto, spusese in iatlieneste cu voce tare : ,, Ma ingrozeste sa ma intorc in aceasta tara pe care o detest si sa vad mutrele romanilor , pe care ii urasc " Dar , printre romanii prezenti pe peron la eveniment,si chiar alaturi de regina-mama, se afla si domnisoara Potop, directoarea Casei Romane din Venetia. Auzind dispretul pe care il avea regina-mama fata de poporul roman, si spus atit de clar, aceasta ramasese inmarnurita si nu-i venea sa creada. Domnisoara Potop, era orfana din primul razboi mondial si fusese crescuta de prof. Nicolae Iorga in cultul principesei Elena, zisa si ... sfinta neamului ! Oricum , Antonescu o prinsese pe principesa in relatii deosebit de intime cu locotenetul de jandarmi Vergoti , o mustrase pe altetea sa iar pe locotenet l-a trimis pe front , motiv pt. care regina-mama i-a jurat moarte sigura , ceea ce s-a si intimplat prin fiul ei Mihai I cind l-a predat neconditionat rusilor ! Imediat dupa aceasta predare Iuliu Maniu si-a permis si i-a spus : alteta , ati facut un gest necugetata care va avea mari repercursiuni asupra dvs. si a tarii ! Si asa mai departe . Va pot marturisi multe lucruri negre despre cei doi (Carol II si Mihai I) pt. a intelege ca presedintii sunt in satre de ceva iar regii sunt in stare de altceva dar la fel de murdar . Si putem extinde subiectul si la alte case regale . Si va pot da si bibliografia de unde sa cititi singuri . Regii si imparatii au fost ,,executati" de masonerie incepind cu revolutia franceza si pina la primul razboi mondial . In continuare vom vedea ce se mai intimpla . Nu ar fi exclus ca sa se revina la regi , regine, cai si ...nebuni , care le cinta in strune ! NB: din cauza lipsei de timp , textul nu a fost corectat gramatical. |
Daca regele Mihai a fost uns de biserica si noi scuzam pacatele preotilor de ce nu am scuza si pacatele lui? Republica si presedintii au fost creatiile ateilor! In cine sa avem mai multa incredere? Pt domnul zaharia
|
Din moment ce atât regii cât și președinții sunt unii mai buni, alții mai răi, discuția n-ar trebui să fie despre persoane, ci despre sisteme. Să înțelegem în ce constă superioritatea monarhiei moderne (nu istorice) față de democrația actuală. Ștaiful nu mi se pare un argument suficient, deși personalitatea, noblețea înnăscută a regelui Mihai sunt deosebit de atrăgătoare.
|
parere !
vorbiti ...povesti !
in realitate,pana la un punct va inteleg,vreti sa dati vina ca tara noastra numita Romania,nu merge,ba pe sistemul democratic, ba pe incapacitatea liderilor de a conduce si pe nelegimitatea lor morala de a fi ajuns in acele functii...etc... cand de fapt problema e simpla numai nu veti sa o vedeti :1). baiu suntem noi, cei 19 sau 20 de milioane de aratari care populam aceasta tara ,si aici desigur am exagerat scandalos ! Desigur ca exista un numar important de oameni foarte respectabili,imprastiati prin populatie, ca sa nu zic "rataciti", si care nu e deloc de neglijat, din fericire datorita lor,nu suntem si mai rau...ca am putea fi !!! Daca ar fi sa enumeram cateva cauze clare ale sitatiei proaste in care ne aflam : 1). o populatie fara unitate rasiala,adica un ghiveci genetic, rodul involburatei istorii milenare,care a facut ca pe aici sa treaca toate liftele spurcate(caum zice cronicarul),si care nu au trecut bine mersi ci au lasat ceva urmasi... -efectul este ca, spre deosebire de alte rase, noi romanii suntem foarte neuniti,barfitori,scandalagii si,mai cu seama hoti !!! -habar nu avem sa lucram in echipa, ne interesaza doar sa fim sefi !!! -habar nu avem sa vindem ceva,romanu si comertul e ...vaca si baletul ! adica paralel ! romanii chiar is un popor paralel cu comertul ! -nu ne place sa avem initiativa privata, si asteptam mereu sa ne dea ...statu, presedintele, dictatorul ! 2). avem cam 4 milioane de etnici tigani, cu o cultura etnica primitiva, neeuropeana, foarte greu de integrat,si care ne fac imense probleme atat in interior cat ,mai ales, in exteriorul tarii,daunand imens imaginii tarii ! ...si nu as mai vrea sa enumar baiurile noastre...ca nu e loc ! insa ar fi corect sa spun si ceva in apararea noastra : faptul ca la noi comunismul a fost cel mai atroce, decapitand elita social-economica,a lasat o natiune fara cap (chiaburii satelor,boierii de vita veche,burghezia evoluata cultural si economic )...efectul grav al acestei amputari,resimtindu-l si azi !!! intrebarea la care ma impotmolesc e insa : De ce la noi comunismul a fost asa dur ? Din cauza slugarniciei noastre,a lipsei de reactie,de importivire ??? sau Pentru ca asa a fost istoria, noi fiind si mai aproape de centrul raului absolut,forta lui de iradiere fiind mai mare fata de noi ??? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:36:20. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.