![]() |
Nu mai stiu...
Nu mai inteleg cum vin treburile aici .. Parintele Arsenie Boca spune: "Nu este bun nici abuzul nici refuzul" refereindu-se la relatiile intime dintre soti.
Stiam ca metodele contraceptive nu sunt acceptat de biserica.. dar cum se poate spune ca nu este bun nici refuzul? asta ar inseamna sa se faca 10 copii pe putin... si cine poate in ziua de azi sa intretina o asa familie? Ma poate lamuri si pe mine cineva? Daca refuzul nu e bun, contraceptia nu e buna ce e de facut.. sa pacatuiesti ca lasa ca te duci la spovedanie si primesti iertare... nu me se pare prea ok. |
Cartea Tinerii, Familia și copiii născuți în lanțuri îți dă răspuns la aceste nelămuriri. Pe scurt am să-ți răspund, însă în carte sunt explicate foarte clar atât medical cât și religios efectele desfrânării și ale înfrânării:
“Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare”. "Când este evitată concepția copilului, este nepermisă și rusionoasa chiar împreunarea cu soția legitimă” – Sf. Augustin. “La conviețuirea căsătoriților, nu-i bun nici abuzul, nici refuzul. Abuzul îl atinge pe soț, refuzul pe soție, dar și pe soț”. Motivația refuzului: “Iată din tainele prostatei: aceasta sintetizează săruri ale acidului glutamic, care sunt substanțe absolut necesare sistemului nervos, atât bărbatului, cât și al femeii, dar nu le prepară decât bărbatul. Aici e explicația fundamnetal biologică, în temeiul căreia femeia este atârnătoare de bărbat”. “O altă contrângere de care trebuie ținut seama e foliculina, hormon feminin toxic și cancerigen. De cleștele acestui hormon nu este scăpare decât de la 3-4 copii în sus”. "Abstinența sexuală dă vigoare, dar din când în când, rar, trebuie soții să se împreuneze, în afară de posturi (Sf. Pavel). Femeia (luata din bărbat) are nevoie de completare endocrină, prin contact, de la bărbat." "Femeia e necesar să fie căsătorită, de la vârsta împlinirii fiziologice, după 20 de ani. Pentru menținerea sănătății are nevoie de combustibil masculin, care se poate obține numai în viața conjugală, legală civil și bisericește; ce se face prin desfrânare este spre pedeapsă. Femeile care nu primesc combustibil masculin, fie din lipsa căsătoriei, fie că se abțin de la raporturi conjugale, ajung la anxietate (stare de neliniște, de așteptare încordată, însoțită de palpitații, jenă în respirație etc, întâlnită în unele boli de nervi), nevroze, idei de sinucidere, agresivitate etc. Acestea pot fi și efecte ale văduvei forțate (moartea prematură a soțului) sau ale sterilității." “Când iți iei răspunderea de a rodi copii, Stăpânul vieții iți va ajuta!” Motivația abuzului: “Viața înfrânată duce la redobândirea sănătății încât să poți deosebi binele de rău.” “Dacă nu e sănătate e scăzută și credința”. “Despre „mecanismul funcțional al omului” putem spune mai întâi că omul are aproximativ 15 miliarde de neuroni, care aparțin sistemului nervos și care au nevoie de hrană și mediu: 1. Oxigenul din aer pe care hematiile din sânge îl duc la creier. 2. Glicogenul este zahărul special preparat de ficat pentru neuroni. Alcoolul, fumatul distrug ficatul... 3. Hormonii (adică produsul glandelor cu secreție internă: epifiza, hipofiza, tiroida, timusul, pancreasul, suprarenala și glandele sexuale) se varsă direct în sânge și ageresc întreg organismul și cu deosebire sistemul nervos...Hormonii sexuali alimentează și ei creierul, în special centrul memoriei. 4. Somnul, dreptul la somn fiind obligatoriu... 5. O concepție sigură de viață necesară neuronilor, care aduce cu sine înfrânarea de la orice excese... Concepția de viață este aceea în care te integrezi trup și suflet. Aceasta va frâna producerea hormonilor și va echilibra sistemul endocrin”. |
Viața curată a căsătoriei, după cinstea ei de Taină, este aceasta:
1. Binecuvântată este numai rodirea de copii. Iar tot ce-i în afară de rostul acesta, în privința trupească, este desfrânare și păcat și să nu se mai facă. 2. Vremi îngăduite pentru chemarea copiilor sunt numai zilele între posturi însă numai dacă soții amândoi sunt învoiți la rostul rodirii de copii. 3. Vremi oprite sunt acestea: a) Cele patru posturi mari b) Cele trei zile de post pe săptămână (miercuri și vineri, iar luni numai daca este voință) c) Sărbătorile și zilele asupra sărbătorilor (inclusiv duminica – ziua Domnului și sâmbăta) d) Vremea necurăției e) Vremea de slăbiciune sau de boală a unuia din soți f) Vremile de tulburări și războaie precum și oarecare vreme după acestea, pentru cei care au luat parte la ele g) Vremea oprită cu mare asprime este toată vremea sarcinii, precum și vremea alăptării. Copiii chemați în sărbători și posturi, toți poartă în ei păcatul părintesc. Așa cum părinții n-au ținut seamă de ziua Domnului, așa nici copiii nu vor ține seama de voia Domnului și de sfatul părinților. Toate patimile slăbesc puterea de împotrivire a sufletului, pustiind și trup și suflet și pierzându-le pe amândouă pentru totdeauna. Vremi oprite chemării copiilor la viață: E oprită vremea posturilor și a sărbătorilor. Întâi sufetul și apoi trupul. Când poartă omul grijă de suflet, iese din pofta trupească, o stinge chiar, ca să poată primi Sfânta Împărtășanie – mâncarea sufletului |
multumesc pt raspunsuri. am fost lamurit:D
|
Tare smintitor
Citat:
|
Citat:
Parintele Arsenie vorbeste strict de mirene. El explica de ce nu este bine ca femeia sa desfraneze inainte de casatorie si sa amane sa faca copii din diverse motive, desi are relatii intime cu sotul. Dansul vb.strict de femeia care vrea sa isi ia un partener sau are deja. Femeile care nu se casatoresc, daca se pastreaza curate si vietuiesc crestineste, nu o sa aiba problemele pe care le poate avea o femeie casatorita/necasatorita care traieste in desfrau,face avorturi etc. Imi pare rau ca nu pot explica mai bine. Sper ca ai inteles ce am vrut sa zic. Poate iti explica Ovidiu mai bine. |
Citat:
Citat:
"Femeile care nu primesc combustibil masculin, fie din lipsa căsătoriei, fie că se abțin de la raporturi conjugale, ajung la anxietate (stare de neliniște, de așteptare încordată, însoțită de palpitații, jenă în respirație etc," Nu vad nicaieri o mentiune despre exceptii vizavi de statutul monahal. Mai incearca. |
Citat:
Cu ce ajuta pe femeie acest lichid seminal? cu nimic! Lucrurile nu stau deloc asa, este vorba de descarcarea tensiunii psihice, dar asta numai in cazul in care femeia respectiva isi asuma niste nevoi sexuale (cu alte cuvinte si-ar dori sa desfasoare activitate sexuala), insa daca isi reprima (cazul calugaritelor) aceste necesitati (fiziologice dealtfel), nu exista nicio repercursiune! Deci dorinta naturala de a intretine relatii intime, daca nu e satisfacuta duce la o tensiune psihica, care poate avea ca rezultat nevroza, insa daca se elimina prin post si rugaciune aceasta necesitate, nu exista niciun fel de urmari, ------> valabil si pt barbati, nu numai pt femei. |
Citat:
Pentru călugărițe cu singuranță este un alt grafic pe care nu l-am găsit încă documentat (cel puțin în cărțile părintelui) - eu am o teorie în cap - dar evit în a o expune pentru a nu face o greșeală. Sunt convins că există un răspuns și pentru nelămurirea ta - am să revin de îndată ce am să primesc un răspuns clar. |
...............
|
Oare?
Citat:
Esti sigura de ceea ce spui? |
Ia uite cum s-a deszgropat un subiect de acum 4 ani! Dar este interesant.
Observatiile mele: 1. Si mie mi-a spus un preot odata ca trebuie sa avem grija si cu abstinenta/fecioria, pentru ca nu ne putem compara cu sfinte sau calugarite. Ele au sprijin special de la Dumnezeu si din credinta lor puternica. 2. Eu cred ca nici calugaritelor nu le este usor si au si ele problemele lor. Si acolo hormonii isi spun cuvantul si nu numai ei. Si ele isi reprima probabil instinctul matern si poate ca le face rau sa vada copii. Sunt lucruri intime, fiecare cu simptomele si trairile lui. Si calugaritele sunt tot oameni pana la urma si or avea si ele ispite. 3. Exista mirene fecioare si necasatorite care au probleme cu abstinenta fortata (ca nu gasesc partener), precum exista si femei casatorite care nu au probleme cu abstinenta (frigiditate, repulsie etc.) 4. Mai degraba ma intreb cum se descurca calugarii si barbatii singuri. Inainte vreme exista teoria ca barbatii nu pot trai in abstinenta din motive fiziologice si psihologice. Numai medicii pot spune care este adevarul. 5. O discutie aparte este abstinenta ca metoda anticonceptionala. Nu am inteles bine daca biserica o accepta si s-ar putea sa nu o accepte, pentru ca de obicei oamenii mai credinciosi (multi preoti si preotesele lor) fac multi copii si ma intreb adeseori de ce nu se abtin. |
pct. 2
Toate femeile au instinctul matern lasat de Dumnezeu, deci si monahiile. Cred despre acestea ca ele isi jertfesc firea pentru Dumnezeu. pct. 4 9. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, și se va însura cu alta, săvârșește adulter; și cine s-a însurat cu cea lăsată săvârșește adulter. 10. Ucenicii I-au zis: Dacă astfel este pricina omului cu femeia, nu este de folos să se însoare. 11. Iar El le-a zis: Nu toți pricep cuvântul acesta, ci aceia cărora le este dat. 12. Că sunt fameni care s-au născut așa din pântecele mamei lor; sunt fameni pe care oamenii i-au făcut fameni, și sunt fameni care s-au făcut fameni pe ei înșiși, pentru împărăția cerurilor. Cine poate înțelege să înțeleagă. pct. 5 Despre cei care au mai multi copii tragem concluzia ca nu se abtin? Dar despre familiile cu mai putini copii sau cu niciunul am putea deduce ca se abtin? Nu mai ocupate si mai putin disponibile pentru relatiile trupesti sunt femeile cu mai multi copii (perioada consumata cu fiecare sarcina in parte, perioadele de lauzie, alaptarea, surmenajul etc.) decat cele cu mai putini sau cu niciunul? Abstinenta celor casatoriti este buna doar daca ambii parteneri sunt de acord cu ea, altfel este pacat. Se are in vedere vietuirea in curatie si lucrarea virtutii. Parintii care nasc toti copiii si au grija de ei sunt oameni care au inteles ca au primit de la Dumnezeu darul nasterii de prunci si isi lucreaza cu acest dar mantuirea! |
Abstinenta
Abstinenta este buna, dar numai pentru o vreme si daca nu se face doar fizic. Adica este mare pacat si iti face un mare rau daca tii post si te gandesti la mancarea din frigider. Trebuie mai intai sa-ti infranezi gandurile si pornirile din inima. Sfintii parinti spun ca numai duhovnicul este cel care trebuie sa-i cercetezi pe cei casatoriti adica sa le cerceteze gandurile si apoi sa hotarasca daca pot trai in curatie.
Referitor la calugari si calugarite chiar daca nu pot avea copii pentru ca trebuie sa traiasca in curatie ei pot avea fii duhovnicesti pe care sa-i creasca si sa-i educe spiritual in credinta si dragostea fata de Dumnezeu. |
Citat:
|
.................................................. ..............
|
Citat:
mda..dar eu cred ca tocmai prin prisma acestui fapt ca a fost duhovnic la manastire de maici .o fi zis toate acestea..nu stiu .. poate gandesc gresit.totusi :s pai si ce daca sunt obsti? |
.............................
|
Citat:
|
.............................
|
Citat:
dar e aiurea ca parintele Arsenie Boca a generalizat.sa ma ierte Dumnezeu ca il judec un pic.Doamne iarta ma. |
multe prostii a zis inselatul de Boca
ARSENIE BOCA PROPOVĂDUITOR ȘI INVENTATOR DE APOCRIFE. HULITOR AL SFINȚILOR Ca să vedeți doar dintr-un exemplu că cele ce le-a învățat și făcut Părintele Arsenie Boca nu sunt Ortodoxe citez din cartea oficială a predicilor sale numită "Cuvinte vii" pag 89-91 “Maria Magdalena Era o mare stricată a vremii. Nimeni nu-i rezista. Frumoasă era; un șarpe de aur, încolăcit pe brațul gol, îi mărea vrăjirea; bogată încă era. Cu lumea mare stătea bine; toți i-au căzut la picioare. A auzit de Iisus lucruri deosebite decât despre ceilalți bărbați ai lumii. Un dor trufaș de a-L cunoaște i-a încolțit în inimă.”….si alte hule zice p Boca - Persoana Sfintei Mironosițe și cea întocmai cu Apostolii Maria Magdalena a fost lăudată și admirată de mulți, dar a fost și răstălmăcită și pătată. Persoane care nu aveau cunoștință cu privire la tradiția bisericească referitoare la ea au prefăcut și au vătămat rău personalitatea ei, au numit-o desfrânată și păcătoasă, au văzut-o ca întruchipare a imoralității [printre care, din păcate și Părintele Arsenie Boca] - Sfânta Maria Magdalena a fost considerată păcătoasă din două motive principale. Primul motiv este identificarea abuzivă a persoanei ei cu femeia păcătoasă din istorisirea Sfântului Evanghelist Luca, iar al doilea este interpretarea greșită a vindecării ei de șapte demoni care sunt în legătură cu cele șapte păcate de moarte [amândouă folosite greșit de Părintele Arsenie Boca fiindcă nu era insuflat de Sfântul Duh, ci de ignoranța în studierea Sfinților Părinți și duhurile ce-l conduceau prin vedenii–demonii] - în conștiința Sfintei Biserici, Sfânta Maria Magdalena avea lucrarea fecioriei cea mai apropiată de a Maicii Domnului. De aceea și turbarea diavolilor este ca tocmai pe ea și pe Maica Domnului să le acuze de desfrâu, mai întâi în scrierile ereticilor și mai la urmă în învățătura Părintelui Arsenie Boca. Acesta în predici o acuză pe Sfânta Maria Magdalena de prostituție, iar în pictură îndrăznește cu o obrăznicie inimaginabilă să aducă cea mai mare hulă cu putință la adresa Pururea Fecioriei Maicii Domnului: nu numai că nu pictează toate cele trei stele ale Pururea Fecioriei, dar îi și face transplant pictat Maicii Domnului mâinile Maicii Zamfira (care prin tentativele multiple de sinucidere își pecetluia pe trup desfrânarea ruperii voii sale de voia lui Dumnezeu) - Nu credem că un hulitor de Sfinți [Arsenie Boca] ar trebui să fie model de sfințenie în Sfânta Biserică Ortodoxă – deci nu ar trebui canonizat, mai ales ca are o gramada de erezii http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...duitor-si.html http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...itor-si_1.html |
-iata ce spune in cartea Parintele Arsenie bOCA in atentia politiei politice din Romania, tiparite la Galati in anul 2009, pagina 91 , spune asa – in declaratiile lui –"Mai mult chiar, ma preocupa, studiind mistica comparata a diferitelor religii superioare, ca sa vad prin proprie experienta, cat se intinde sfera vointei in domeniul vietii sufletesti si biologice."
-nu conteaza neaparat ca P Boca a citit multe carti de magie,ocultism,hipnoza, de Steiner....ci ca le-a experimentat ["proprie experienta"], a intrat in contact cu diavolul practicand acele tehnici orientale,oculte... -nu poti sa experimentezi mistica orientala decat daca pui in practica ["proprie experienta"], si astfel intri in sfera diavolului - Par. Paulin Lecca, 1949: "Despre ședințele de spiritism și ideile eretice steineriene ale acestui ieromonah [Arsenie Boca.], aflat în înșelare, mai știau Părintele Profesor Dumitru Stăniloae, Părintele Benedict Ghiuș, Părintele Adrian Făgețeanu, Părintele Arsenie Papacioc, Părintele Profesor Dumitru Radu ș.a., toți atrăgându-i atenția cu bunăvoință că greșește, dar fără folos ; …n-am văzut o lepădare publică a lui Arsenie Boca de toate acele rătăciri spiritiste și erezii steineriene! ; " --in cartea Dionisie_din_Furna_Erminia_picturii_bizantine se arata ca Mantuitorul era saten-roscat vea ochi caprui, cum l-au descris contemporanii, ori daca ne uitam la pictura lui Arsenie Boca vedem ca a fost pictat Mantuitorul cand blond cu ochi albastrii ,cand cu parul saten cu ochi albastri, ceea ce este inca un indiciu care ne arata clar ca Arsenie Boca in vedeniile lui nu l-a vazut pe Hristos, ci a vazut o nalucire draceasca , parintele Boca era intr-o cumplita ratacire -Parintele Arsenie Papacioc a zis despre P Boca ca a fost in inselare,ca credea in reincarnare Părintele Arsenie Papacioc:„Eu care l-am cunoscut pe Arsenie Boca, acum când sunt întrebat de credincioși dacă este bine să- i citească Acatistul vreau nu vreau trebuie să le spun câte ceva, ca să nu se smintească, să nu- și pervertească credința. Eram odată mai mulți tineri la el, la Sâmbăta de Sus, și ne-a spus [Părintele Arsenie Boca], printre alte: „Vedeți locurile acestea, pe aici am fost acum 300 de ani cu duhul lui Ilie”. Pentru că am văzut și auzit atâtea lucruri neortodoxe de la el când am fost călugărit și mi s-a pus numele Arsenie m-am întristat, înțelegând că mulți mă vor lua drept ucenicul lui.” - –d-na Lidia Staniloae zice de p Boca ca era bolnav de sine,nu primea sfat de la nimeni,de aceea p Staniloae nu a mai colaborat cu p Boca de la un moment dat |
Arsenie Boca facea o confuzie intre ortodoxie si catolicism:
-Nichifor Cranic a tradus pt Arsenie Boca “exercitii spirituale” ale lui ignatiu de loyola, deci se vede ca a studiuat teologie catolica, si se vede cata teologie ortodoxa stia P Boca daca zice ca : “greco-catolicii si ortodocsii sunt la fel” ; acelasi lucru este sa spui crezul cu filioque sau fara ? -Arsenie Boca ii primea pe greco-catolici la spovedit si impartasit cu binecuvantarea mitropolitului Balan, fara trecerea lor la ortodoxie prin taina botezului [din Pidalion :”nebotezați sunt Latinii, pentru că nu fac cele trei afundări și scoateri, după apostoleasca predanisire . Deci latinii, și ca niște eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârșiri, și pe lângă aceasta, au răsturnat și apostolescul botezul acelor trei afundări" ] -“marturii din tara fagarasului ” despre p Arsenie Boca: “se vorbeste despre unirea bisericilor,deci de ajungerea la sobornicitate , zice p Arsenie Boca: la sobornicitatea bisericii ajung cei ce renunta la confesionalitate” -sau cum spune in”Cararea Imparatiei” la p 123:”cei care renunta la cearta confesionala” -si in alta parte Arsenie Boca zice ca “Biserica ortodoxa si cea catolica sunt cele 2 strane ale aceeasi biserici” -oare Ortodoxia este jumatate din Trupul lui Hristos ? nu-I soborniceasca Biserica ? –trebuie sa renunte la dogme,adica la confesionalitate ca sa ajunga intreaga ? – asta e ratacire cumplita, minimul dogmatic vor si ecumenistii -in sprijinul acestor afirmatii sta pictura de la Biserica Draganescu unde gasim pictati cu aureola de sfinti pe ereticii Ulfila si Francisc din Asisi, catedrala Sfanta Sofia alaturi de pseudo-biserica de la Vatican -de asemenea exista pictura cu Mantuitorul la cina cea de Taina,pictat parca ar fi fantoma ,pictura ezoterica interzisa de canoanele Bisericii si sfintii parinti [„In pustnicie, au ajuns la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alti nevoitori ai latinilor”- Sursa: Sfantul Ignatie Briancianinov,"despre inselare"] - zice Sfantul Ioan Scararul “diavolul slavei desarte pe cei inselati ii face prooroci” –in cartea despre_inselare a sfantului Ignatie Briancianinov- sunt date multe exemple de pustnici si calugari care au ajuns in inselare demonica,chiar ii considerau oamenii prooroci,dar ei erau inselati de demoni ÎNVĂȚĂTURA NESTORIANĂ - Eretica - a parintelui Arsenie Boca dată anatemei la Sfântul Sinod al 3-lea Ecumenic Citez “El personal, întrupat în persoană omenească a venit la noi să ne spună toate despre soarta noastră” [PS Daniil Stoenescu, episcop locțiitor al Daciei Felix, Părintele Arsenie: omul îmbrăcat în haină de in și îngerul cu cădelnița de aur, E. Charisma, Deva, 22009, p. 276] Zic sfintii:” Mărturisim o singură ipostasă în două firi desăvârșite a Fiului lui Dumnezeu întrupat. Afirmăm că Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă și mărturisim că după unire se păstrează în el cele două firi. Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă, adică persoana a 2-a a Sfintei Treimi, Persoană Dumnezeiească, iar nu omenească. De aceea Maica Domnului se numește Născătoare de Dumnezeu iar nu născătoare de om (cum s-ar fi numit dacă Mântuitorul s-ar fi întrupat în persoană omenească, cum susține sărmanul Părinte Arsenie Boca). Așadar Persoana a 2-a a Sfintei Treimi, a rămas Aceeași după întrupare, fiind Fiul lui Dumnezeu, și nu S-a întrupat într-o persoană omenească, cum susține ereticul Nestorie și Părintele Arsenie Boca. -multe carti despre ratacirile bocaite gasiti pe situl : https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/ |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:11:06. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.