![]() |
Ce parere aveti despre legea privind dispozitivele medicale?
Am citit si m-am cutremurat. In timp ce se desfasurau dezbateri ample despre documentele cu cip, era aprobata HOTĂRÂREA Nr. 54 din 29 ianuarie 2009
privind condițiile introducerii pe piață a dispozitivelor medicale EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 94 din 17 februarie 2009 Sa traiti bine, romani! Dispozitive medicale |
Ce te-a cutremurat?
|
HOTĂRÂRE Nr. 54 din 29 ianuarie 2009
privind condițiile introducerii pe piață a dispozitivelor medicale EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 94 din 17 februarie 2009 În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 5 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformității produselor, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Dispoziții generale ART. 1 Prezenta hotărâre se aplică dispozitivelor medicale și accesoriilor acestora. În sensul prezentei hotărâri, accesoriile sunt tratate ca dispozitive medicale propriu-zise. Dispozitivele medicale și accesoriile acestora sunt denumite în continuare dispozitive. ART. 2 (1) În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos se definesc după cum urmează: 1. dispozitiv medical - orice instrument, aparat, echipament, software, material sau alt articol, utilizate separat sau în combinație, inclusiv software-ul destinat de către producătorul acestuia a fi utilizat în mod specific pentru diagnosticare și/sau în scop terapeutic și necesar funcționării corespunzătoare a dispozitivului medical, destinat de către producător a fi folosit pentru om în scop de: a) diagnosticare, prevenire, monitorizare, tratament sau ameliorare a unei afecțiuni; b) diagnosticare, monitorizare, tratament, ameliorare sau compensare a unei leziuni sau a unui handicap; c) investigare, înlocuire sau modificare a anatomiei sau a unui proces fiziologic; d) control al concepției, și care nu își îndeplinește acțiunea principală pentru care a fost destinat în organismul uman sau asupra acestuia prin mijloace farmacologice, imunologice sau metabolice, dar a cărui funcționare poate fi asistată prin astfel de mijloace; 2. accesoriu - un articol care, deși nu este un dispozitiv, este destinat în mod special de către producător să fie utilizat împreună cu un dispozitiv, pentru a permite utilizarea acestuia în conformitate cu scopul propus dat de producător respectivului dispozitiv; 3. dispozitiv medical pentru diagnostic in vitro - orice dispozitiv care este un reactiv, produs de reacție, calibrator, material de control, trusă, instrument, aparat, echipament sau sistem, utilizat singur sau în combinație, destinat de producător a fi utilizat in vitro pentru examinarea de probe, inclusiv a donărilor de sânge și țesuturi, derivate din organismul uman, în scopul exclusiv sau principal de a furniza informații: a) privind o stare fiziologică sau patologică; sau b) privind o anomalie congenitală; sau c) pentru a determina gradul de securitate și compatibilitate cu primitori potențiali; sau d) pentru a monitoriza măsuri terapeutice. Recipientele pentru probe sunt considerate a fi dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro. Recipientele pentru probe sunt acele dispozitive, de tip vacuum sau nu, destinate de către producător în mod special pentru păstrarea inițială și pentru conservarea probelor obținute din organismul uman, în scopul unei examinări pentru diagnostic in vitro. Produsele destinate uzului general de laborator nu sunt dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro, decât dacă aceste produse, având în vedere caracteristicile lor, nu sunt destinate în mod special de către producătorul lor a fi folosite pentru examinarea în vederea diagnosticului in vitro; 4. dispozitiv fabricat la comandă - orice dispozitiv fabricat în mod special conform prescripțiilor scrise ale unui practician medical calificat în mod corespunzător, care stabilește pentru acesta, pe propria răspundere, caracteristici specifice de proiectare și care este destinat a fi utilizat numai de un anumit pacient. Prescripția menționată mai sus poate fi, de asemenea, emisă de oricare altă persoană autorizată în virtutea calificării sale profesionale. Dispozitivele de serie care trebuie adaptate pentru a întruni cerințele specifice ale practicianului medical sau ale oricărui alt utilizator profesionist nu sunt considerate dispozitive la comandă; 5. dispozitiv destinat investigației clinice - orice dispozitiv destinat utilizării de către un practician medical calificat în mod corespunzător, atunci când acesta conduce investigațiile clinice menționate la pct. 2.1 din [COLOR=green]anexa nr. 10 într-un mediu clinic adecvat de medicină umană. În scopul conducerii investigației clinice, orice altă persoană care, în temeiul calificării sale profesionale, este autorizată să efectueze astfel de investigații este acceptată ca echivalent al unui practician medical calificat în mod corespunzător; 6. scop propus - utilizarea pentru care dispozitivul este destinat, în concordanță cu indicațiile furnizate de producător pe etichetă, în instrucțiunile de utilizare și/sau în materialele promoționale; 7. introducere pe piață - acțiunea de a face disponibil, pentru prima dată, contra cost sau gratuit, un dispozitiv, altul decât dispozitivul destinat investigației clinice, în vederea distribuirii și/sau utilizării pe piața Uniunii Europene, indiferent dacă acesta este nou sau complet recondiționat; 8. punere în funcțiune - etapa în care dispozitivul este pus la dispoziția utilizatorului final, fiind gata de utilizare pe piața Uniunii Europene, pentru prima dată pentru scopul propus; 9. reprezentant autorizat - orice persoană fizică sau juridică cu domiciliul sau sediul în Uniunea Europeană, care, în urma desemnării explicite de către producător, acționează și poate fi contactată de autoritățile și organismele din Uniunea Europeană în locul producătorului cu privire la obligațiile acestuia conform prezentei hotărâri; |
10. date clinice - informațiile referitoare la securitatea și/sau performanțele obținute în utilizarea unui dispozitiv. Datele clinice sunt obținute din:
a) investigații clinice ale dispozitivului respectiv; sau b) investigații clinice sau alte studii la care se face referire în literatura de specialitate, având ca obiect un dispozitiv similar, pentru care se poate demonstra echivalența cu dispozitivul respectiv; sau c) rapoarte publicate și/sau nepublicate privind altă experimentare clinică, fie a dispozitivului în cauză, fie a unui dispozitiv similar, pentru care se poate demonstra echivalența cu dispozitivul respectiv; 11. subcategorie de dispozitive - un set de dispozitive care sunt destinate unor sectoare comune de utilizare sau care folosesc o tehnologie comună; 12. grup generic de dispozitive - un set de dispozitive care au scopuri propuse identice sau similare ori se bazează pe o tehnologie comună, care le permite să fie clasificate într-o manieră generică, fără a lua în considerare caracteristicile particulare; 13. dispozitiv de unică folosință - un dispozitiv destinat a fi folosit numai o singură dată, pentru un singur pacient; 14. producător - persoana fizică sau juridică care poartă răspunderea pentru proiectarea, fabricarea, ambalarea și etichetarea unui dispozitiv, înainte de a fi introdus pe piață sub numele său propriu, indiferent dacă aceste operații sunt efectuate de ea însăși sau, în numele său, de o terță parte. (2) Obligațiile instituite prin prezenta hotărâre în sarcina producătorilor se aplică și persoanelor fizice sau juridice care asamblează, ambalează, prelucrează, recondiționează complet și/sau etichetează unul sau mai multe produse gata fabricate și/sau le atribuie acestora scopul propus de dispozitive pentru a fi introduse pe piață sub propriul lor nume. Prevederile prezentului alineat nu se aplică persoanei care, nefiind un producător în înțelesul definiției prevăzute la alin. (1) pct. 14, asamblează sau adaptează dispozitive deja existente pe piață în scopul propus de a fi folosite de către un pacient individual. ART. 3 (1) În cazul în care un dispozitiv este destinat administrării unui medicament în sensul definiției de laart. 695 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, dispozitivul respectiv este reglementat prin prezenta hotărâre, fără a aduce atingere dispozițiilor titlului XVII Medicamentul din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește medicamentul. În cazul în care un astfel de dispozitiv este introdus pe piață într-o formă în care dispozitivul și medicamentul formează un singur produs complet, care este destinat exclusiv utilizării în combinația dată și care nu este reutilizabil, acest produs unic este reglementat prin dispozițiile titlului XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare. (3) Cerințele esențiale relevante prevăzute în anexa nr. 1 se aplică și dispozitivului prevăzut la alin. (2), exclusiv în ce privește caracteristicile de securitate și performanță ale acestuia. ART. 4 (1) În cazul în care un dispozitiv încorporează, ca parte integrantă, o substanță care, dacă este utilizată separat, poate fi considerată medicament în sensul definiției de la art. 695 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, și care poate acționa asupra organismului uman printr-o acțiune auxiliară celei a dispozitivului, acest dispozitiv se evaluează și se autorizează conform prevederilor prezentei hotărâri. (2) În cazul în care un dispozitiv încorporează, ca parte integrantă, o substanță care, dacă este utilizată separat, poate fi considerată constituent al unui medicament sau un medicament derivat din sânge uman sau din plasmă umană în sensul definiției de la art. 695 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare derivat din sânge uman, și care poate acționa asupra organismului uman printr-o acțiune auxiliară celei a dispozitivului, acesta este evaluat și autorizat în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri ART. 5 Prezenta hotărâre nu se aplică: a) dispozitivelor pentru diagnostic in vitro reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 798/2003 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață și de utilizare a dispozitivelor medicale pentru diagnostic in vitro, cu modificările și completările ulterioare; b) dispozitivelor implantabile active reglementate de [Hotărârea Guvernului nr. 344/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață și/sau de punere în funcțiune a dispozitivelor medicale implantabile active, cu modificările ulterioare; c) medicamentelor reglementate de titlul XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare. Pentru a decide dacă un produs intră sub incidența titlului XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau a prezentei hotărâri, se ia în considerare în special principalul mod de acțiune a produsului respectiv; d) produselor cosmetice reglementate de Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, republicată, cu modificările și completările ulterioare; e) sângelui uman, produselor din sânge, plasmei sau celulelor sanguine de origine umană ori dispozitivelor care încorporează în momentul introducerii lor pe piață astfel de produse din sânge, plasmă sau celule, cu excepția dispozitivelor prevăzute la art. 4[ alin. (2); f) transplanturilor, țesuturilor sau celulelor de origine umană, precum și produselor care încorporează sau derivă din țesuturi ori celule de origine umană, cu excepția dispozitivelor prevăzute la art. 4 alin. (2); g) transplanturilor, țesuturilor sau celulelor de origine animală, cu excepția cazurilor în care un dispozitiv este fabricat prin utilizarea de țesuturi de origine animală neviabile sau de produse neviabile, derivate din țesuturi de origine animală. (Se recunoaste existenta dispozitivelor implantabile active.) |
Citat:
|
@antoniap: daca tu ai senzatia ca o sa stea cineva sa citeasca mizeria aia, te inseli. Curata si tu textul inainte de a-l copia aici si ai bunavointa si scrie macar un alineat introductiv in care sa cotnragi esentialul. Altminteri, nu te va lua nimeni in seama.
|
Citat:
|
ART. 6
În cazul în care un dispozitiv este destinat de producător a fi utilizat în conformitate atât cu dispozițiile referitoare la echipamentul individual de protecție prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 115/2004 privind stabilirea cerințelor esențiale de securitate ale echipamentelor individuale de protecție și a condițiilor pentru introducerea lor pe piață, cu modificările ulterioare, cât și cu prezenta hotărâre, se respectă și cerințele de bază relevante privind sănătatea și securitatea prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 115/2004, cu modificările ulterioare. ART. 7 Prezenta hotărâre constituie o reglementare specifică în sensul art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 982/2007 privind compatibilitatea electromagnetică.[/COLOR] ART. 8 Prin aplicarea prevederilor prezentei hotărâri nu se aduce atingere aplicării dispozițiilor Ordinului președintelui Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare nr. 14/2000 pentru aprobarea Normelor fundamentale de securitate radiologică, cu completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului sănătății și familiei și al președintelui Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare nr. 285/79/2002 pentru aprobarea Normelor privind radioprotecția persoanelor în cazul expunerilor medicale la radiații ionizante, cu completările ulterioare. CAPITOLUL II Condiții pentru introducerea pe piață și punerea în funcțiune a dispozitivelor medicale SECȚIUNEA 1 Introducerea pe piață și punerea în funcțiune a dispozitivelor medicale ART. 9 Ministerul Sănătății este abilitat să întreprindă toate măsurile necesare pentru a se asigura că dispozitivele pot fi introduse pe piață și/sau puse în funcțiune numai dacă respectă cerințele stabilite prin prezenta hotărâre, atunci când sunt furnizate și instalate corespunzător, întreținute și utilizate corect, în conformitate cu scopul propus. SECȚIUNEA a 2-a Cerințe esențiale ART. 10 1) Dispozitivele trebuie să îndeplinească cerințele esențiale prevăzute în anexa nr. 1, care le sunt aplicabile, ținând seama de scopul propus al acestora. (2) În cazul în care există un risc relevant, dispozitivele care sunt și mașini în sensul art. 3 alin. (2) pct. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 1.029/2008 privind condițiile introducerii pe piață a mașinilor trebuie să îndeplinească, de asemenea, cerințele esențiale în materie de sănătate și securitate prevăzute în anexa nr. 1la hotărârea respectivă, în măsura în care acele cerințe de sănătate și securitate sunt mai specifice decât cerințele esențiale prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. SECȚIUNEA a 3-a Libera circulație a dispozitivelor medicale ART. 11 (1) Se admite introducerea pe piață sau punerea în funcțiune a dispozitivelor care poartă marcajul european de conformitate CE, prevăzut la art. 49, denumit în continuare marcaj CE, marcaj care semnifică faptul că aceste dispozitive au fost supuse evaluării conformității potrivit prevederilor ap. V- Evaluarea conformității. (2) Nu pot face obiectul restricționării introducerii pe piață sau punerii în funcțiune: a) dispozitivele medicale destinate investigației clinice, puse la dispoziție în acest scop practicienilor medicali sau persoanelor autorizate, dacă satisfac condițiile prevăzute în cap. VII și în anexa nr. 8 b) dispozitivele medicale fabricate la comandă introduse pe piață și puse în funcțiune, dacă satisfac condițiile prevăzute la art. 21 și în anexa nr. 8; dispozitivele medicale din clasele IIa, IIb și III sunt însoțite de declarația de conformitate prevăzută în anexa nr. 8, care este pusă la dispoziția pacientului respectiv, identificat prin nume, printr-un acronim sau printr-un cod numeric. Aceste dispozitive nu poartă marcajul CE. 3) La târguri, expoziții, demonstrații, întruniri științifice și tehnice și altele asemenea, organizate pe teritoriul României, dispozitivele care nu sunt în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri pot fi expuse, cu condiția să poarte o inscripționare vizibilă, care să indice în mod clar că nu pot fi comercializate sau puse în funcțiune înainte de a deveni conforme cu prevederile prezentei hotărâri. (4) Când un dispozitiv ajunge la utilizatorul final, indiferent dacă dispozitivul este sau nu de uz profesional, informațiile prevăzute la pct. 13 din anexa nr. 1furnizate utilizatorului și pacientului, trebuie să fie redactate în limba română. (5) În cazul în care un dispozitiv medical face obiectul mai multor reglementări tehnice armonizate care prevăd aplicarea marcajului CE, marcajul semnifică faptul că dispozitivul este conform cu prevederile tuturor reglementărilor tehnice respective. (6) Dacă una sau mai multe dintre reglementările tehnice armonizate prevăzute la alin. (5) permit producătorului, pentru o perioadă tranzitorie, să aleagă reglementările pe care să le aplice, marcajul CE semnifică faptul că dispozitivele satisfac numai prevederile acelor reglementări tehnice armonizate care sunt aplicate de producător. (7) În cazul prevăzut la alin. (6), elementele de identificare ale reglementărilor tehnice armonizate aplicate de producător trebuie să fie indicate în documentele, notele sau instrucțiunile cerute de aceste reglementări, care însoțesc dispozitivul. |
SECȚIUNEA a 4-a
Standardele armonizate în domeniul dispozitivelor medicale ART. 12 1) Se consideră ca fiind îndeplinite cerințele esențiale prevăzute la art. 10 dacă dispozitivele sunt conforme cu standardele naționale ale statelor membre ale Uniunii Europene care adoptă standarde europene armonizate ale căror numere de referință au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. (2) Lista standardelor române care adoptă standardele europene armonizate din domeniul dispozitivelor medicale se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Această listă se actualizează ori de câte ori este necesar. (3) În sensul prezentei hotărâri, referirea la standardele europene armonizate include și monografiile Farmacopeei europene, ale căror referințe au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în principal cu privire la materialele de sutură chirurgicală, precum și la interacțiunile dintre medicamentele și materialele din care sunt construite dispozitivele care conțin aceste medicamente. [COLOR=windowtext] (4) În situația în care Ministerul Sănătății consideră că standardele armonizate nu satisfac în totalitate cerințele esențiale prevăzute la art. 10 , acesta sesizează comitetul permanent de pe lângă Comisia Europeană înființat în scopul aplicării procedurii de furnizare de informații în domeniul standardelor și reglementărilor tehnice, precizând și motivele sesizării. CAPITOLUL III Comitetul permanent pentru dispozitive medicale. Clauza de salvgardare. Clasificarea dispozitivelor medicale SECȚIUNEA 1 Comitetul permanent pentru dispozitive medicale ART. 13 Ministerul Sănătății desemnează un reprezentant în vederea participării la comitetul permanent pentru dispozitive medicale de pe lângă Comisia Europeană pentru dezbaterea problemelor care pot apărea la implementarea Directivei 93/42/CEE. SECȚIUNEA a 2-a Clauza de salvgardare ART. 14 (1) În situația în care se constată că dispozitivele prevăzute la art. 11 alin. (1) și alin. (2) lit. b), corect instalate, întreținute și utilizate conform scopului propus, pot compromite sănătatea și/sau securitatea pacienților, utilizatorilor sau, după caz, ale altor persoane, Ministerul Sănătății ia toate măsurile temporare adecvate pentru retragerea acestor dispozitive de pe piață sau pentru interzicerea ori restrângerea introducerii lor pe piață sau a punerii lor în funcțiune. [COLOR=windowtext] (2) Ministerul Sănătății informează imediat Comisia Europeană cu privire la măsurile prevăzute la alin. (1), indicând motivele pentru care a luat această decizie și, în special, dacă neconformitatea cu prevederile prezentei hotărâri se datorează următoarelor aspecte: a) neîndeplinirea cerințelor esențiale prevăzute la art. 10 b) aplicarea incorectă a standardelor prevăzute la art. 12, în măsura în care s-a invocat aplicarea acestora; c) unele deficiențe ale standardelor. (3) Dacă un dispozitiv neconform poartă marcajul CE, Ministerul Sănătății ia măsuri adecvate împotriva celui care a aplicat marcajul CE și informează Comisia Europeană și statele membre ale Uniunii Europene cu privire la acest fapt. SECȚIUNEA a 3-a Clasificarea dispozitivelor medicale ART. 15 (1) Dispozitivele sunt împărțite în clasele I, IIa, IIb și III. Clasificarea se face conform anexei nr. 9 (2) În eventualitatea unei dispute între producător și organismul notificat responsabil de evaluarea conformității în privința clasificării unui dispozitiv, rezultând din aplicarea regulilor de clasificare, decizia privind încadrarea se adoptă de Ministerul Sănătății. (3) În cazul în care Ministerul Sănătății consideră că regulile de clasificare prevăzute în anexa nr. 9 necesită o adaptare din perspectiva progreselor tehnice și a tuturor informațiilor care devin accesibile în cadrul sistemului de informare prevăzut la art. 16, acesta înaintează Comisiei Europene o cerere justificată în mod corespunzător, prin care îi cere să ia măsurile necesare pentru adaptarea regulilor de clasificare. (4) Prin derogare de la regulile stabilite în anexa nr. 9 implanturile mamare sunt reclasificate ca dispozitive medicale cuprinse în clasa III. |
CAPITOLUL IV
Vigilența. Informarea privind incidentele datorate dispozitivelor introduse pe piață ART. 16 (1) Ministerul Sănătății asigură, în mod centralizat, înregistrarea și evaluarea oricărei informații care este primită în condițiile prezentei hotărâri și care privește semnalarea unuia dintre următoarele incidente în legătură cu dispozitivele medicale din clasele I, IIa, IIb și III: a) orice funcționare defectuoasă ori deteriorare a caracteristicilor și/sau performanțelor unui dispozitiv, precum și orice caz de inadecvare a etichetării ori a instrucțiunilor de utilizare, care pot să conducă sau să fi condus la decesul ori deteriorarea severă a stării de sănătate a unui pacient sau utilizator; b) orice cauză de ordin tehnic sau medical legată de caracteristicile ori performanțele unui dispozitiv, care, din motivele menționate la lit. a), conduce la retragerea sistematică de pe piață de către producător a dispozitivelor de același tip. (2) Obligația de a anunța Ministerul Sănătății cu privire la incidentele menționate la alin. (1) revine personalului medical, unităților sanitare și producătorului. (3) În cazul în care informarea cu privire la incidentele menționate la alin. (1) a fost transmisă de personalul medical, unitățile sanitare sau de către alți utilizatori, Ministerul Sănătății informează producătorul dispozitivului în cauză sau reprezentantul său autorizat cu privire la incident. (4) După efectuarea unei evaluări, dacă este posibil, împreună cu producătorul sau cu reprezentantul său autorizat, cu respectarea prevederilor art. 14[/COLOR], Ministerul Sănătății informează imediat Comisia Europeană și celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la măsurile care au fost luate sau care sunt avute în vedere pentru a minimiza riscul reproducerii incidentelor menționate la alin. (1), incluzând și informații referitoare la incidentele subiacente.[/COLOR] CAPITOLUL V Evaluarea conformității SECȚIUNEA 1 Proceduri de evaluare a conformității ART. 17 În cazul dispozitivelor din clasa III, altele decât dispozitivele fabricate la comandă sau cele destinate investigațiilor clinice, producătorul, în scopul aplicării marcajului CE, urmează una dintre următoarele proceduri: a) procedura referitoare la declarația de conformitate CE, sistem complet de asigurare a calității, prevăzută în anexa nr. 2; sau b) procedura referitoare la examinarea CE de tip, prevăzută în anexa nr. 3, asociată, după caz, cu: 1. procedura referitoare la verificarea CE prevăzută în anexa nr. 4; sau 2. procedura referitoare la declarația de conformitate CE, asigurarea calității producției, prevăzută în anexa nr. 5 ART. 18 În cazul dispozitivelor din clasa IIa, altele decât dispozitivele fabricate la comandă sau cele destinate investigațiilor clinice, producătorul, în scopul aplicării marcajului CE, urmează una dintre următoarele proceduri: a) procedura referitoare la declarația de conformitate CE, sistem complet de asigurare a calității, prevăzută în anexa nr. 2; în acest caz pct. 4 din anexa nr. 2 nu se aplică; sau b) procedura referitoare la declarația de conformitate CE, prevăzută în anexa nr. 7, asociată, după caz, cu: 1. procedura referitoare la verificarea CE, prevăzută în anexa nr. 4; sau 2. procedura referitoare la declarația de conformitate CE, asigurarea calității producției, prevăzută în anexa nr. 5; sau 3. procedura referitoare la declarația de conformitate CE, asigurarea calității produsului, prevăzută în anexa nr. 6 ART. 19 În cazul dispozitivelor din clasa IIb, altele decât dispozitivele fabricate la comandă sau cele destinate investigațiilor clinice, producătorul, în scopul aplicării marcajului CE, urmează una dintre următoarele proceduri: a) procedura referitoare la declarația de conformitate CE, sistem complet de asigurare a calității, prevăzută în anexa nr. 2; în acest caz prevederile pct. 4 din anexa nr. 2 nu se aplică; sau b) procedura referitoare la examinarea CE de tip, prevăzută în anexa nr. 3, asociată, după caz, cu una dintre următoarele proceduri: 1. procedura referitoare la verificarea CE, prevăzută în anexa nr. 4; sau 2. procedura referitoare la declarația de conformitate CE, asigurarea calității producției, prevăzută în anexa nr. 5; sau 3. procedura referitoare la declarația de conformitate CE, asigurarea calității produsului, prevăzută în nr. 6 ART. 20 În cazul dispozitivelor din clasa I, altele decât dispozitivele fabricate la comandă sau cele destinate investigațiilor clinice, producătorul, în scopul aplicării marcajului CE, urmează procedura prevăzută în anexa nr. 7 și emite declarația de conformitate CE cerută înainte de introducerea pe piață a dispozitivului. |
ART. 21
(1) În cazul dispozitivelor fabricate la comandă, producătorul urmează procedura prevăzută în anexa nr. 8 și emite declarația prevăzută în aceeași anexă înainte de introducerea fiecărui dispozitiv pe piață. (2) Producătorul are obligația să prezinte Ministerului Sănătății o listă cuprinzând dispozitivele medicale prevăzute la alin. (1), care au fost puse în funcțiune pe teritoriul României. ART. 22 În cursul procedurii de evaluare a conformității pentru un dispozitiv, producătorul și/sau organismul notificat ia în considerare rezultatele obținute în urma oricăror operațiuni de evaluare și verificare efectuate în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri într-o faza intermediară de fabricație. Producătorul îl poate împuternici pe reprezentantul său autorizat să inițieze procedurile de evaluare prevăzute în anexele nr. 3, 4, 7 și 8. ART. 24 Atunci când procedura de evaluare a conformității implică intervenția unui organism notificat, producătorul sau reprezentantul său autorizat se poate adresa unui organism, la alegere, corespunzător sarcinilor în legătură cu care acesta a fost notificat. ART. 25 Organismul notificat poate cere, în cazuri justificate, informații sau date care sunt necesare pentru a stabili și a menține atestarea conformității în funcție de procedura aleasă. ART. 26 1) Deciziile adoptate de organismele notificate în conformitate cu anexele nr. 2, 3, 5 și 6 au o valabilitate maximă de 5 ani și pot fi prelungite pentru perioade suplimentare de cel mult 5 ani, la cererea înaintată de producător sau de reprezentantul său autorizat, la o dată stabilită în contractul semnat de ambele părți. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), deciziile privind implanturile mamare emise de organismele notificate înainte de 1 septembrie 2003, conform procedurii prevăzute la art. 19 lit. a), nu pot fi prelungite. ART. 27 Înregistrările și corespondența privind aplicarea procedurilor prevăzute la art. 17- 21 se redactează în limba oficială a statului membru al Uniunii Europene în care se desfășoară aceste proceduri și/sau într-o limbă din Comunitatea Europeană acceptată de organismul notificat. ART. 28 Prin excepție de la prevederile art. 17 - 21, Ministerul Sănătății poate autoriza, pe baza unei cereri întemeiate, introducerea pe piață și punerea în funcțiune pe teritoriul României a unor dispozitive individuale pentru care nu au fost efectuate procedurile prevăzute la art. 17- 21 și a căror utilizare este în interesul protecției sănătății. SECȚIUNEA a 2-a Procedura specială pentru sisteme și pachete de proceduri și procedura de sterilizare ART. 29 (1) Prin excepție de la prevederile art. 17 - 28, prevederile prezentului articol se aplică sistemelor și pachetelor de proceduri. (2) Orice persoană fizică sau juridică ce asamblează, conform scopului propus și în limitele utilizării prevăzute de producător, dispozitive care poartă marcajul CE, în vederea introducerii pe piață sub forma unui sistem sau a unui pachet de proceduri, emite o declarație prin care confirmă următoarele: a) a verificat compatibilitatea mutuală a dispozitivelor, conform instrucțiunilor producătorilor, și asamblarea a fost efectuată urmând aceste instrucțiuni; și b) a ambalat sistemul sau pachetul de proceduri și a furnizat utilizatorilor informații incluzând instrucțiunile relevante din partea producătorilor; și c) întreaga activitate este supusă metodelor adecvate de control intern și inspecție. În cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de prezentul alineat, de exemplu, în cazul sistemului sau al pachetului de proceduri care conține dispozitive ce nu poartă marcajul CE ori în cazul în care combinația de dispozitive aleasă nu este compatibilă, ținând seama de scopul original propus pentru aceste dispozitive, sistemul sau pachetul de proceduri este considerat ca un dispozitiv propriu-zis și este supus uneia dintre procedurile aplicabile prevăzute la secțiunea 1. (3) Orice persoană fizică sau juridică ce sterilizează, în scopul introducerii pe piață, sisteme sau pachete de proceduri de natura celor menționate la alin. (2) ori alte dispozitive medicale care poartă marcajul CE și sunt proiectate de producătorii lor pentru a fi sterilizate înainte de folosire urmează la alegere una dintre procedurile prevăzute în anexele nr. 2 sau 5. Aplicarea procedurilor și intervenția organismului notificat se limitează la aspectele procedurii legate de obținerea sterilității până în momentul în care pachetul steril este deschis sau deteriorat. Persoana emite o declarație prin care să confirme că sterilizarea a fost efectuată în conformitate cu instrucțiunile producătorului. (4) Produsele prevăzute la alin. (2) și (3) nu poartă un marcaj CE adițional, dar sunt însoțite de informațiile prevăzute la pct. 13 din anexa nr. 1, care reiau, acolo unde este cazul, informațiile furnizate de producătorii dispozitivelor care au fost asamblate. (5) Declarațiile prevăzute la alin. (2) și (3) sunt păstrate la dispoziția Ministerului Sănătății pe o perioadă de 5 ani. |
Aoleu, iar secta ciparii...
|
da' cine poate intelege ceva din ce ai postat?
|
Era mai potrivit sa extragi esentialul pa care il considerai tu , sa ai grija cu punerea in pagina si sa renunti la postari interminabile , mai ales pe un subiect care pina acum nu a atras atentia nimanui .
Raspunsul la sesizarile fratilor nu consta in a continua cu postari cit mai multe de acelasi fel. Deci, in concluzie , formuleaza chintesenta ! |
Mi-am insusit critica. Ma refer la faptul ca aceasta lege este ambigua si lasa loc multor ilegalitati, daca sunt motivate medical.
Exemplu: În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos se definesc după cum urmează: 1. dispozitiv medical - orice instrument, aparat, echipament, software, material sau alt articol, utilizate separat sau în combinație, inclusiv software-ul destinat de către producătorul acestuia a fi utilizat în mod specific pentru diagnosticare și/sau în scop terapeutic și necesar funcționării corespunzătoare a dispozitivului medical, destinat de către producător a fi folosit pentru om în scop de: a) diagnosticare, prevenire, monitorizare, tratament sau ameliorare a unei afecțiuni; b) diagnosticare, monitorizare, tratament, ameliorare sau compensare a unei leziuni sau a unui handicap; c) investigare, înlocuire sau modificare a anatomiei sau a unui proces fiziologic; d) control al concepției," Pai daca te declara drogat, nebun sau mai stiu eu cum, poate sa-ti puna un dispozitiv, sa-ti monitorizeze handicapul! Sau: ,,dispozitiv fabricat la comandă - orice dispozitiv fabricat în mod special conform prescripțiilor scrise ale unui practician medical calificat în mod corespunzător, care stabilește pentru acesta, pe propria răspundere, caracteristici specifice de proiectare și care este destinat a fi utilizat numai de un anumit pacient.'' La inceput se spune ca, in prezenta hotarare, nu se discuta despre ,,dispozitivele implantabile active reglementate de [/COLOR]Hotărârea Guvernului nr. 344/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață și/sau de punere în funcțiune a dispozitivelor medicale implantabile active, cu modificările ulterioare; Deci merita sa stim ce cuprinde aceasta hotarare. Apoi aflam ca: (1) ,,În cazul dispozitivelor din clasa III, precum și al dispozitivelor implantabile și al dispozitivelor invazive pe termen lung din clasa IIa sau IIb, producătorul poate începe investigațiile clinice în cauză după un termen de 60 de zile de la data notificării, în afara cazului în care Ministerul Sănătății i-a comunicat în acest termen o decizie contrară, fondată pe considerente de sănătate publică sau de politici de sănătate publică.'' |
Citat:
Orice tratament antipsihotic trebuie aprobat de Ministerul Sanatatii, deci nu exista „medicul introduce un dispozitiv sa-l monitorizeze pe bolnav”, ci trebuie sa aleaga din tratamentele aprobate, fie medicamentoase, fie nu. Sincer, n-am auzit de dispozitiv implantabil pentru a monitoriza psihicul uman, insa poate ne dai tu detalii. N-are cum sa-ti implanteze ceva fara acordul tau sau a familiei (daca tu nu esti in deplinatatea facultatilor mintale) |
Din cate am inteles eu problema cu cipurile este legata doar de un anumit context, nu de orice implanturi sau date biometrice.
E vorba doar de cipurile implantate in corp care contin date biometrice, cel putin asa am inteles eu din ce am citit fugitiv, pentru ca nu m-a interesat subiectul foarte mult. Doar acelea se considera ca fiind periculoase de cei ce se impotrivesc acestor lucruri. |
Citat:
|
Citat:
Iata ce spune Pr. Iustin Parvu: "consideră planul național de introducere a cipurilor biometrice pentru buletin și pașaport ca o vreme „premergătoare acestei profeții”, deci nu derularea însăși a profeției. b. Nu acțiunea cipurilor biometrice în sine este egală cu pecetluirea, ci aceasta reprezintă doar un început și „o capcană a vrăjmașului“. Nici eu nu am inteles si nici acum nu inteleg prea bine, de aceea nu propovaduiesc nicio pozitie, pro sau contra. In schimb nu pot sa fiu sigur impotriva si sa si lupt pentru asta, pentru ca multi duhovnici s-au pronuntat impotriva acestor lucruri, iar eu ma gandesc ca poate nu le stiu pe toate si or stii ei mai bine de ce. Putem vedea o idee in declaratia lui Putin, Antonia a dat link-ul dar nu l-a comentat. Se pot crea arme de acest tip, si putem intui ca se poate face o influentare a psihicului si o sugestionare, deci dovezi sunt. |
Citat:
Un grup nu suporta o persoana pentru ca incomodeaza din motive politice, economice, religioase, profesionale, intime etc. Un medic apartinand grupului, implanteaza dispozitive pe propria raspundere, caci legea ii permite, sustinand ca sunt motivate medical. Un alt medic ii verifica starea sanatatii. Alt medic preia datele si stabileste potentiali benficiari ai unor organe interne sanatoase, in cazul decesului. Pacientului are anumite reactii ca urmare a dispozitivelor implantate, crize de nervi sau de inima si solicita ajutor. Nimeni nu are voie sa recunoasca faptul ca i s-a implantat ceva, caci este secret medical! Pacientul este trimis apoi de la un medic la altul din grup pana cand se obtine efectul scontat - decesul acestuia, la terapie intensiva, unde rudele sale nu au voie sa intre! Astfel, prin aceste dispozitive implantabile, se poate obtine un deces profitabil, pentru unii. In lume au loc deja astfel de scenarii. |
Citat:
Medicul nu poate implanta nimic fara acordul pacientului. |
Re:
Antonia, asta cu dispozitivul implantabil care face decesul "rentabil" cam suna rau a scenarita.
Si da, e imposibil de citit tot textul expus de tine daca nu e curatat anterior. |
dar cine sa le furnizeze medicilor astfel de dispozitive??
|
Citat:
www.razbointrucuvant.ro/.../traficul-de-organe-o-realitate-sinistra-oc... |
Citat:
|
Nu te supara Antonia, dar tot scenariul tau, n-are nicio legatura cu linkul postat de tine. Traficul de organe e o realitate, insa nu exista (nu s-au descoperit) dispozitive implantabile pentru a ucide oameni in scopul prelevarii de organe, asa cum ai spus. Asa pot lansa si eu scenarii, demne de un film, cum ca preotii la impartasanie iti pot da o tableta cu cip ( Doamne, iarta-ma!), lansand o isterie. Ii cip-uiesti pe toti credinciosii: pac-pac! Daca vrei sa fac rau, poti sa faci, gasesti sigur o modalitate, iar noi nu putem evita sau ocoli raul la nesfarsit.Nu impotriva lui luptam, ci pentru capacitatea noastra de a-l infrunta, fara vatamari sufletesti.
|
Citat:
Sa ne fereasca Dumnezeu de ziua cand acestia isi vor face un ideal in a sluji cercurile mafiote din orice domeniu. Caci ei stiu cum sa manipuleze si cum dezinformeze, astfel incat omul de rand, educat crestineste, sa nu observe la timp vicleniile si sa cada in capcana. Atunci ei nu vor mai vinde informatii, ci, servindu-se de informatiile obtinute cu ajutorul acestor dispozitive, ii vor vinde la propriu pe semenii lor. Sa nu uitam ca suntem o tara saraca din care s-a vandut aproape tot. Deja se intampla astfel de lucruri. Astea sunt roadele ,,supravegherii totale''. Daca suntem de acord cu documentele electronice, putem fi victime cu mai multa usurinta. Daca suntem de acord cu implantarea cipurilor in corpul uman, suntem deja la dispozitia tuturor coruptilor din orice domeniu. |
Citat:
|
Paranoia in stare pura.
Apelul la ratiune in cazuri din astea este un nonsens. |
2 atașament(e)
Iata radiografiile aceleiasi persoane, realizate in 2011 si 2012.
In imaginea din dreapta (0003) se vede opera unui stomatolog dintr-un renumit cabinet stomatologic bucurestean, realizata la sfarsitul anului 2004. Se vede bine pasta din sinus care mascheaza, de fapt, un corp strain. Medicul pretinde ca trateaza radacina maselei, iar pacientul anesteziat nu-si da seama cat inainteaza burghiul si ce i se intampla. In aceasta imagine se observa, practic, doua pete albe. Fiecare are rolul ei. Inseamna ca acolo exista doua dispozitive! De asemenea, cine e specialist observa si formatiunile tumorale. In imaginea din stanga (0001) se observa opera unui implantolog realizata intr-un centru de pregatire a elitelor din domeniul stomatologiei, in urma unei operatii in zona sinusului, in 2011. Deja nu mai este nevoie de pasta in sinus. A ramas o singura pata alba, iar deasupra ultimei masele se vede cum dara alba ce urca dinspre masea este intrerupta. Unul dintre dispozitive se simte foarte bine la palpat, iar altul se afla foarte aproape de pivotul ultimei masele, deasupra acestuia. Si in aceasta imagine se pot observa formatiuni tumorale. Domnilor medici care va ocupati cu asa ceva! Poate ne explicati si noua, in caz ca cititi aceste randuri, ce sunt acestea si la ce se folosesc? Numai pentru supraveghere? Dar atunci de ce influenteaza in rau starea de sanatate? Cine sunt potentialii ,,beneficiari'' ai acestor dispozitive si cine ii verifica pe cei care iau astfel de decizii? Care e scopul final? |
Citat:
|
Citat:
|
Buna intrebare.
|
toate acestea le-ai citit in presa de scandal/senzational sau dispui de dovezi concrete indubitabile?
|
Citat:
Fenomenul in sine ma intereseaza, nu neaparat dreptatea omeneasca. Daca se ia atitudine, atunci el poate fi stopat. Daca se incurajeaza astfel de practici, atunci va prolifera. Stiu ca am ranit sensibilitatea celor care cred ca dupa 1989 totul e roz. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
In privinta cipurilor, te lupti cu cuvintele Sfantului Evanghelist Ioan, care nu lasa loc de interpretari dupa ureche. Daca ai evlavie la cipuri, spune-le sa ti le puna tie si pe cele destinate ciparilor. |
Cu ironii kaghebiste nu se rezolva nicio problema, draga Divizion.
Mie sa-mi spui daca esti de acord sa ti se implanteze si tie asa ceva, in cazul in care ajungi sa ironizezi pe cine nu trebuie. Se formeaza ganglioni in jur, asa cum poate observa orice specialist in radiografiile de la pagina 3, si, in timp, se poate ajunge la cancer. Cazul prezentat il cunosc foarte bine. Parintele Gabriel Nicu a murit de inima. Cu mult timp inainte a spus: ,,Imi vor lua maruntaiele. Iar persoanei ale carei radiografii le-am postat i-a spus: ,,Noi doi vom muri la fel." Amandoi au apelat la servicii stomatologice in 2004-2005. Cu trei saptamani inainte de a muri, parintele i-a transmis acesteia ca o va lua la munte. Totusi i-a spus sa faca multe metanii. Fireste ca ea a crezut ca parintele are in vedere o excursie la munte si chiar a cartit in gand. In vinerea urmatoare, aceasta a simtit cum parca-i lovea cineva puternic arterele inimii cu ciocanul. S-a rugat intens si a simtit apoi cum o energie ii iese din inima prin picioare. Apoi s-a linistit si n-a mai avut crize de inima dupa aceea. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:59:09. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.