![]() |
Pelerinaj la Trier, Germania, la camasa lui Iisus
Intre 13 aprilie si 13 mai e expusa o parte din imbracamintea mantuitorului in Domul din Trier.
Pentru mai multe informatii se poate consulta linkul de mai jos: http://www.dominformation.de/interne...7b988f2ee2.htm |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar nu rautacios vreau eu sa fiu ci mai degraba sa scot in evidenta faptul ca unii stiu sa faca bani nu numai din piatra seaca... |
Citat:
|
Citat:
Si femeia cea cu scurgere de sange Il avea pe Domnul intreg la doi pasi de ea. Cu toate astea, Domnul a vindecat-o doar dupa ce aceasta s-a atins de poala hainei Lui. Tu ai cinsti camasa pe care a purtat-o Insusi Dumnezeu pe vreme cand se purta prin lume ca om? Sau vreun alt obiect material cu care a intrat El in contact direct? In sensul ca le-ai atinge cu evlavie? Ai considera ca harul Celui ce a purtat acea camasa s-a impregnat in ea? |
Citat:
edit: Merchanderie dezgustatoare. La fel de uracios ca schimbatorii de bani din Templu. |
Citat:
Dar daca ai avea dovada clara? |
Citat:
|
Este vorba de un topic despre o expunere publică spre cinstire și despre un pelerinaj. Disputele cu cei care reflectă puncte de vedere neoprotestante cu privire la cinstirea relicvelor sunt în altă parte. Hai să nu intoxicăm chiar fiecare topic cu dispute interreligioase.
Ja, ja ! Ordung und Disziplin ! |
Citat:
Imi aduc aminte de biciul de nuiele cu care a scos Domnul Iisus pe vanzatorii din Templu. Si totusi... eu nu am folosit decat cateva cuvinte... |
Citat:
Luați ideea principală: de ce dispute INTRAreligioase (dacă preferați) pe un topic despre un pelerinaj la o relicvă ? |
Citat:
Daca am judeca "lumeste" iterez ideea ca aceasta relicva este un fals in mana mestesugita a unor vanzatori impostori de lucruri "sacre". Daca am judeca "crestineste" punem invatatura Bibliei ca etalon si judecam cu Cartea pe masa. Asa ceva eu nu am invatat de la Hristos. |
Citat:
|
Citat:
Inteleg. Deci nu. Nu mai insist. Nici eu nu ma duc la Trier in pelerinaj la camasa lui Hristos. Dar din alte considerente. Sa-ti zic si eu ceva dezgustator. De-a dreptul scandalos. Hristos a intalnit odata un orb din nastere in apropiere de Scaldatoarea Siloamului. Putea sa-l vindece numai cu cuvantul cum a facut si cu altii, dar nu. Aplica alta metoda: A scuipat pe jos, a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului, capatandu-si astfel vederea. Te intrebasem mai sus, oarecum indirect, daca crezi ca materia care intra in atingere cu Hristos se impregna de har, care nu e altceva decat energia ce izvoraste din Sfanta Treime, datatoare de tamaduire si sfintire. Intrebasem daca crezi ca prin intermediul materiei se transmite harul Lui. Din pasajul evanghelic cu femeia cea cu scurgere de sange reiese ca pana si amarata de poala a hainei Lui era purtatoare de har doar pentru ca intrase in contact direct cu Dumnezeu. Tu spui ca n-ai vazut asa ceva nicaieri in Scriptura. La fel si din episodul „dezgustator” cu orbul tamaduit cu tina si scuipat reiese ca materia are si ea un rol in transmiterea puterii Lui. Acuma, inteleg ca ai dubii in privinta camasii lui Hristos, insa se stie foarte clar de un alt obiect material care a fost in contact direct cu Dumnezeu. Ba mai mult, s-a imbibat de sangele Lui cel sfant si prin atingerea de el, a inviat chiar si un mort si s-au facut nenumarate tamaduiri. E lemnul Crucii pe care a fost rastignit. Cea mai mare bucata se afla la Ierusalim, o alta la manastirea Xiropotamu, in Athos, iar alta, la manastirea Panaghia Sumela, din Mitropolia de Veria, Nausa și Kambania (tot Grecia). Ultimele doua mentionate le-am atins si eu. Ultima, chiar luna trecuta, de Bunavestire, cand a fost adusa in Romania. Acuma, daca ar fi sa tragi o concluzie, ai putea spune daca Dumnezeu isi transmite harul prin materie (poala hainei Lui, tarana, scuipatul) sau nu? Daca pana si saliva lui Hristos poate transmite puterea lui Hristos, atunci lemnul crucii imbibat de sange poate sau nu? Aceeasi logica se poate aplica si camasii lui Hristos, ca si hainei pe care o purta cand a vindecat-o pe acea femeie. Imi cer scuze de offtopic. Domnul Dragomir are dreptate, e un topic pentru cei interesati de pelerinaj. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Daca ar fi fost asa unde sunt acum toiagul lui Moise, oasele lui Elisei, parul lui Samson, haina lui Pavel sau umbra lui Petru? Nu sunt oare toate in tarana pamantului acesta, care va arde in Ziua Domnului? Materia nu conserva Duhul Sfant prin care s-au facut toate aceste minuni. Nu cautam in "gunoiul" taranei materiale sfintenia lui Dumnezeu si Puterea Lui. Nu pentru aceasta a murit Hristos. Nu la aceasta ne-a chemat Domnul Dumnezeu care spune: "Fiti sfinti caci Eu sunt Sfant!" |
Citat:
|
Citat:
energia este „potentialul care determina schimbari”, un concept folosit la intelegerea si descrierea proceselor, iar materia este un termen ce desemneaza elementele din jurul nostru si noi insine, ca trup, deci vorbim de intelesuri distincte. |
Ucenicule, iti pun, cu permisiunea ta, o intrebare mai personala: observ ca esti impotriva folosirii unor astfel de obiecte in inchinare; in mod sigur daca papa va fi prezent la Trier va saruta si se va inchina inaintea acelei camasi fiind considerata sacra; cum vei considera tu inchinarea papei? una idolatra? eretica? mai este el unsul Domnului? daca mai ai putina demnitate, ar fi cazul sa raspunzi franc si la obiect, fara ocolisuri.
|
S-au facut si se fac minuni la sfintele moaste. Cine nu a avut parte de minuni, sa aiba bunul simt si sa pastreze tacerea.
Dumnezeu sa le sporeasca credinta, nadejdea si dragostea celor ce vor ajunge in pelerinaj. |
Citat:
Cinstirea relicvelor și închinarea la relicve nu sunt unul și același lucru. La fel cum, dacă un adventist cinstește Biblia, chiar și ca obiect fizic, nu înseamnă că se închină la Biblie. |
Citat:
Previzibil raspuns. La toti np se intalneste confuzia asta cu exemple de-a valma din VT, cand firea umana nu era inca restaurata. Confuzia asta e generata de neintelegerea evenimentului colosal care a fost Intruparea, In-materializarea lui Dumnezeu, cu tot ce decurge de aici. Daca Dumnezeu, Fiinta prin excelenta imateriala, spirituala, si-a adaugat si firea materiala, a facut-o tocmai pentru ca altfel este imposibil ca o creatura materiala sa se relationeze cu o Fiinta prin excelenta imateriala, transcendenta. Nu intentionez sa abordez aici tema harului si cum e perceput interconfesional pentru ca ar fi offtopic, nici nu e locul aici pentru o discutie despre consecintele „In-materializarii”, Intruparii lui Dumnezeu, dar reformulez intrebarea: reiese sau nu din Scriptura, din acel pasaj cu femeia cea cu scurgere de sange si cel cu orbul vindecat cu scuipat si noroi, ca Dumnezeu isi poate transmite puterea tamaduitoare si chiar si-o trimite prin intermediul materiei? Are fundament biblic sau nu, ideea ca doar dupa ce s-a atins de poala hainei lui Hristos, femeia cea cu scurgerea de sange s-a vindecat? NU INAINTE! Desi credinta avea, desi Hristos era la doi pasi de ea, doar DUPA ce s-a atins de ceva material apartinand lui Hristos s-a vindecat. Are fundament biblic sau nu, ideea ca Hristos si-a transferat putere tamaduitoare prin intermediul hainei Lui ? Dupa cum un vas cu mir mai pastreaza in el mireasma si taria mirului , chiar si dupa ce mirul a fost scos din vas, consideri ca un vesmant purtat de Dumnezeu sau un obiect atins de sfanta materie indumnezeita a Trupului si Sangelui Sau, mai pastreaza ceva din taria si puterea Celui-cu-Trup-Material indumnezeit? Se foloseste Dumnezeu de materie sau nu, pentru a-si transmite puterea, bunavointa, gratia? |
Citat:
|
Citat:
Tu confirmi ce spuneam eu, ca e doar o filozofie, totul este doar o filozofie la neoprotestanti, o filozofie teologica. Pana si harul e un concept filozofic, pe cand la ortodocsi e ceva real, o energie divina. Dar e normal sa fie asa, pentru ca neoprotestantii nu au har, nu au cum sa stie ceva despre el decat citind din Sfanta Scriptura. Iar in Sfanta Scriptura spune ca mantuirea vine prin har, deci gasesti si raspunsul daca se poate mantui cineva care nu are har. Dar sa vedem ce spune Sfanta Scriptura, daca e adevarat ce spui tu. E si surpinzator, penticostalii si-au luat denumirea de la Cincizecime si tocmai Cincizecimea nu o cunosc. Faptele Apostolilor, cap.2: "2.Și din cer, fără de veste, s-a făcut un vuiet, ca de suflare de vânt ce vine repede, și a umplut toată casa unde ședeau ei. 3.Și li s-au arătat, împărțite, limbi ca de foc și au șezut pe fiecare dintre ei. 4.Și s-au umplut toți de Duhul Sfânt și au început să vorbească în alte limbi, precum le dădea lor Duhul a grăi." Deci nu scrie ce spui tu, ca e o conceptie, vin limbi de foc si se umplu de har. Sau pe Muntele Tabor, Iisus "Și S-a schimbat la față, înaintea lor, și a strălucit fața Lui ca soarele, iar veșmintele Lui s-au făcut albe ca lumina." La fel faceau si unii sfinti, dar acestea nu el poti intelege, pentru ca mai intai trebuie sa te pocaiesti si abia apoi sa te lumineze Domnul sa intelegi si sa revii in Biserica Sa si la inchinarea la Iisus. P.S. Am observat ca unii protestanti daca sunt laudati sau incurajati incep sa prinda curaj, sa propovaduiasca "adevarul", nu s emai chinuie cu atitudinea umila pe care o afisau doar la suprafata. |
Citat:
Încât și peste cei ce erau bolnavi se puneau ștergare sau șorțuri purtate de Pavel, și bolile se depărtau de ei, iar duhurile cele rele ieșeau din ei. (Fapte 19:11,12) Pasajul acesta (dar mai sunt si altele), vorbeste despre puterea dumnezeiasca ce lucreaza prin materie, despre valoarea materiei si despre vocatia indumnezeirii ei prin om si a omului prin ea. |
Citat:
O, Ioana, dar ucenicul e unul din cei mai inofensivi neoprotestanti de pe forum, din cat am observat eu (destul de putin, e adevarat). Probabil, inca nu intelege ca ”sinapsele duhovnicesti” ale ortodocsilor fac altfel de conexiuni. Probabil, e vorba doar de indoctrinarea antiortodoxa de care are parte in cadrul cultului sau. In rest multa confuzie, relativism si pietism sentimentalist datator de autosuficienta. Sunt alti np mult, mult mai agresivi, si vicleni pe deasupra si persistenti in erezia lor chiar si dupa ce li se arata eroarea. Pus in fata unei dovezi de necontestat, omul are doua optiuni. Fie o accepta si recunoaste ca a fost in eroare, fie incepe sa lupte impotriva ei. Am vazut la multi forumisti neoprotestanti ca au ales varianta a 2-a, ceea ce-mi aduce mereu aminte de dictonul acela celebru: „Errare humanum est, sed perseverare diabolicum”. Am vazut asta si la toti detractorii Luminii Sfinte de la Ierusalim care vine doar de Pastile ortodox. E adevarat ce zici. Nu e nicidecum obligatoriu sa mergi in pelerinaje, sa cinstesti relicve ori sa te atingi de obiecte de care Insusi Dumnezeu S-a atins, asa cum nici oamenii de pe vremea cand se purta El prin lume, nu s-or fi atins toti de lucrurile Lui. Insa e pacat sa le necinstesti ori sa-i dispretuiesti pe cei care le ating cu evlavie, cu frica si cu credinta ca se vor tamadui, asa cum a facut acea femeie cu scurgere de sange din Evanghelie. Asa cum nimeni nu are dreptul s-o dispretuiasca pe femeia aceea din Evanghelie, nici neoprotestantii n-au nici o indreptatire sa-i dispretuiasca pe cei ce se ating cu evlavie de obiecte ce au intrat in atingere directa cu Dumnezeu. Dintre care, cel mai important si facator de minuni e lemnul Sfintei Cruci imbibat cu Sangele lui Dumezeu. |
Citat:
Foarte bun exemplu! :41: Aviz neoprotestantilor care-i critica pe preotii ortodocsi ca-si pun patrafirul pe capul bolnavilor la taina Sf. Maslu. Si tot ei mai au pretentia sa afirme ca practicile ortodoxe nu sunt biblice, in timp ce ei, desigur, urmeaza practica apostolilor. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Or, tocmai aceasta intalnire directa cu minunea este una din "constantele" vietii Bisericii Ortodoxe in istorie, Hristos fiind cu noi, in Duhul Sfant, pana la sfarsitul veacului, dupa cum a si fagaduit. |
Citat:
Așadar puteți găsi o altă exemplificare mai adecvată... |
Citat:
|
Citat:
si in Vechiul testament gasim dovezi ca oamenii lui Dumnezeu foloseau obiecte pentru un scop divin, spre exemplu: 2 Imparati cap. 4 versete 29 - 31, insa totul se facea prin calauzire divina, sunt convinsa ca cei care luau stergarele sau sorturile purtate in prealabil de apostolul Pavel ca sa le puna peste bolnavi, o faceau pentru ca asa le spusese Duhul Sfant, nu pentru ca asa considerau ei. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Totusi, as vrea sa vad un comunicat al Patriarhiei Ortodoxe Romanesti cum ca aceea e chiar camasa Hristosului nostru.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:44:43. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.