Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Din nou despre suflet (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=15021)

osutafaraunu 27.05.2012 07:14:57

Din nou despre suflet
 
Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 447653)
Daca tu zici ca nu exista un suflet nemuritor si ca in Biblie sufletul=fiinta vie, uite ca Biblia te contrazice. Omul ARE un suflet si NU este doar un suflet:
"Iar Dumnezeu i-a zis: Nebune! În această noapte vor cere de la tine sufletul tău"
Luca 12:20

Sensul frazei este "în această noapte voi cere de la tine viața ta". Dacă nu ești de acord cu acest sens, va trebui să-mi explici:
  1. Cine sunt cei care "cer sufletul" (άπαιτουσιν = ei cer)?
  2. "Pentru sângele vieților voastre voi cere socoteală" (Geneza 9,5- versiunea NTR) în Septuaginta: "αίμα τών ψυχών"= sângele sufletelor. În concepția ortodoxă despre suflet, sufletul are sânge?

osutafaraunu 27.05.2012 07:18:33

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 447672)
Ea n-a studiat Biblia si a ajuns la concluzia ca sufletul e nemuritor, ci si-a formulat aceasta idee, independent de textul biblic

Păi tocmai aceasta e problema: studiind Biblia nu poți ajunge la concluzia că sufletul e nemuritor, dimpotrivă, că sufletul moare- așa cum apare scris în multe versete biblice.

"Independent de textul biblic" (adică dependent de textele lui Platon & Aristotel și de tradiția omenească) poți ajunge la concluzia unui suflet nemuritor.

Illuminatu 27.05.2012 23:00:33

Ti-ai dat seama, in sfarsit, ca existenta sufletului dupa moarte este strans legata - sau chiar determina - de cultul Sfintilor si al Maicii Domnului.

"9.Dar un tânăr cu numele Eutihie ședea la fereastră și a fost prins de somn în timp ce Pavel vorbea îndelung; și, doborât de somn, a căzut jos de la catul al treilea; și l-au ridicat mort.
10.Dar Pavel s'a coborât și s'a aplecat peste el și l-a luat în brațe și a zis: „Nu vă tulburați, căci sufletul său este în el“.
11.Și dacă s'a suit și a frânt pâinea și a mâncat, a vorbit cu ei mult, până'n zori; și așa a plecat.
12.Iar pe tânăr l-au adus viu, și nu puțin s'au mângâiat." Fapte 20.

Demetrius 28.05.2012 00:49:50

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447698)
Păi tocmai aceasta e problema: studiind Biblia nu poți ajunge la concluzia că sufletul e nemuritor, dimpotrivă, că sufletul moare- așa cum apare scris în multe versete biblice...

Ce ”apare” scris e una, iar ce scrie e cu totul alta.
(MT 16:28) (MC 9:1) (LC 9:27) (IN 8:52)
Cine studiază Biblia și concluzionează că sufletul moare n-are cum dovedi că trăiește.
22. Iar Iisus i-a zis: "Tu vino dupa Mine si lasa-i pe cei morti sa-si ingroape mortii". (MT 8:22)


P.S. Ai deschis un nou topic ca să te bagi în seamă?

osutafaraunu 28.05.2012 07:42:07

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 447817)
Ti-ai dat seama, in sfarsit, ca existenta sufletului dupa moarte este strans legata - sau chiar determina - de cultul Sfintilor si al Maicii Domnului.

"în sfârșit"? Nu prietene, acest lucru îl știam de la început... o erezie atrage după sine alta, iar capătul nu este aici. Din păcate...

osutafaraunu 28.05.2012 07:54:29

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
Ce ”apare” scris e una, iar ce scrie e cu totul alta.

"Apare", adică "se lasă văzut", "se arată", "se ivește", "se ițește", este evident. Nu am scris că "pare", ci că "apare".

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
(MT 16:28)

"Adevărat grăiesc vouă: Sunt unii din cei ce stau aici care nu vor gusta moartea până ce nu vor vedea pe Fiul Omului, venind în împărăția Sa." (Mat.16,28 - versiunea ortodoxă)
Înainte de orice, îți pun o întrebare "cheie": de ce doar unii nu vor muri? Cu restul ce urma să se întâmple?:58:Funcție de răspunsul tău, o să trec mai departe...

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
(MC 9:1)

"Și le zicea lor: Adevărat grăiesc vouă că sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, până ce nu vor vedea împărăția lui Dumnezeu, venind întru putere." (Marcu 9,1 - versiunea ortodoxă)
Aceeași întrebare-cheie: de ce "unii" nu vor muri, iar alții da?

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
(LC 9:27)

"Cu adevărat însă spun vouă: Sunt unii, dintre cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, până ce nu vor vedea împărăția lui Dumnezeu." (Luca 9,27 - versiunea ortodoxă)
Idem. Este prea evident ca să te faci că nu vezi această repetiție.

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
(IN 8:52)

"Iudeii I-au zis: Acum am cunoscut că ai demon. Avraam a murit, de asemenea și proorocii; și Tu zici: Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va gusta moartea în veac." (Ioan 8,52- versiunea ortodoxă)

Mântuitorul Se referea la moartea a doua de care nu vor avea parte cei ce păzesc Cuvântul Lui. De moartea întâia mor toți buni-răi, de moartea a doua (din care nu mai există înviere), doar cei răi

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
Cine studiază Biblia și concluzionează că sufletul moare n-are cum dovedi că trăiește.

Ar fi o nemintoșie să dovedească așa ceva, odată ce Biblia scrie că moare!


Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
22. Iar Iisus i-a zis: "Tu vino dupa Mine si lasa-i pe cei morti sa-si ingroape mortii". (MT 8:22)

Ce vrei să demonstrezi cu versetul acesta? Că morții din cimitir îngroapă mortul? Eu știam că lucrarea aceasta o fac groparii. Nu sesizezi diferența între un limbaj figurativ și vorbirea curentă?

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 447855)
P.S. Ai deschis un nou topic ca să te bagi în seamă?

Nu. Le dau și altora ocazia s-o facă.:4:

Illuminatu 28.05.2012 10:23:16

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447697)
[*]"Pentru sângele vieților voastre voi cere socoteală" (Geneza 9,5- versiunea NTR) în Septuaginta: "αίμα τών ψυχών"= sângele sufletelor. În concepția ortodoxă despre suflet, sufletul are sânge?[/list]

Apreciez tonul uman in care ai pus aceasta ultima intrebare. E un pas inainte. Felicitari!

Citind cu atentie si cu putin suflet (nu-ti trebuie mult suflet pentru a interpreta acest text scripturistic) intreg pasajul, vei putea sa-ti dai seama ca Dumnezeu ii transmite lui Noe ingaduinta de a vana animale pentru hrana.
Acum, referitor la vers.5, si la folosirea substantivului articulat "τών ψυχών", textul ne indeamna sa gasim ceva mai inalt si ceva simbolic in interpretare: Dumnezeu va cere socoteala fiarelor (adica oamenilor care vor pierde sufletele dreptilor). Dumnezeu ii numeste aici pe cei care ii duc in ispita pe cei drepti "fiare".

Iar sangele sufletului nu este altceva decat viata sufletului, adica unirea sufletului cu Dumnezeu, unire ce face sa curga rauri de viata, de apa vie in sufletul omului. Uciderea sufletului - adica derapajul spre invataturi gresite - va rupe legatura omului cu Dumnezeu, ceea ce inseamna moartea sufletului.

Acest text este unul care se interpreteaza atat literal, cat si simbolic, spre deosebire de unele texte biblice care se interpreteaza strict simbolic (vezi 2 Paralipomena 26, 2-10).

Si, cum interpretezi Fapte 20, intamplarea cu tanarul Eutihie?

osutafaraunu 28.05.2012 10:36:59

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 447903)
Apreciez tonul uman in care ai pus aceasta ultima intrebare. E un pas inainte. Felicitari!

Citind cu atentie si cu putin suflet (nu-ti trebuie mult suflet pentru a interpreta acest text scripturistic) intreg pasajul, vei putea sa-ti dai seama ca Dumnezeu ii transmite lui Noe ingaduinta de a vana animale pentru hrana.
Acum, referitor la vers.5, si la folosirea substantivului articulat "τών ψυχών", textul ne indeamna sa gasim ceva mai inalt si ceva simbolic in interpretare: Dumnezeu va cere socoteala fiarelor (adica oamenilor care vor pierde sufletele dreptilor). Dumnezeu ii numeste aici pe cei care ii duc in ispita pe cei drepti "fiare".

Iar sangele sufletului nu este altceva decat viata sufletului, adica unirea sufletului cu Dumnezeu, unire ce face sa curga rauri de viata, de apa vie in sufletul omului. Uciderea sufletului - adica derapajul spre invataturi gresite - va rupe legatura omului cu Dumnezeu, ceea ce inseamna moartea sufletului.

Acest text este unul care se interpreteaza atat literal, cat si simbolic

Nu pot face altceva decât să apreciez și eu "tonul uman" al postării tale. Parcă ai fi alt om! Mă bucură revenirea aceasta...

Pot fi de acord cu o interpretare duală (deși interpretarea simbolică îmi scapă puțin; probabil e mai profundă decât pare la prima vedere, trebuie "săpat" mai adânc...) Cât privește interpretarea strict literală, aceasta inevitabil ne duce la concluzia că "sângele sufletului" este totuna cu "sângele ființei vii"; sufletul desemnând -la fel ca în zeci și zeci de alte pasaje- ființa vie, întreagă, și nu o entitate conștientă dincolo de pragul morții.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 447903)
spre deosebire de unele texte biblice care se interpreteaza strict simbolic (vezi 2 Paralipomena 26, 2-10).

Desigur că s-a strecurat o greșeală. Nu e Paralipomena...

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 447903)
Si, cum interpretezi Fapte 20, intamplarea cu tanarul Eutihie?

În aceeași "cheie", "sufletul" fiind viața. Pavel îi liniștește pe frați că Eutih este în viață. Dumnezeu realizase minunea învierii lui.

stefan florin 28.05.2012 12:42:38

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447697)
Sensul frazei este "în această noapte voi cere de la tine viața ta". Dacă nu ești de acord cu acest sens, va trebui să-mi explici:
  1. Cine sunt cei care "cer sufletul" (άπαιτουσιν = ei cer)?
  2. "Pentru sângele vieților voastre voi cere socoteală" (Geneza 9,5- versiunea NTR) în Septuaginta: "αίμα τών ψυχών"= sângele sufletelor. În concepția ortodoxă despre suflet, sufletul are sânge?

cei care cer sufletul bogatului sunt chinuitorii (asta e parerea mea)-Matei 18:34-35
"Și mâniindu-se stăpânul lui, l-a dat pe mâna chinuitorilor, până ce-i va plăti toată datoria.
Tot așa și Tatăl Meu cel ceresc vă va face vouă, dacă nu veți ierta - fiecare fratelui său - din inimile voastre"

osutafaraunu 28.05.2012 13:09:27

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 447947)
cei care cer sufletul bogatului sunt chinuitorii (asta e parerea mea)-Matei 18:34-35
"Și mâniindu-se stăpânul lui, l-a dat pe mâna chinuitorilor, până ce-i va plăti toată datoria.
Tot așa și Tatăl Meu cel ceresc vă va face vouă, dacă nu veți ierta - fiecare fratelui său - din inimile voastre"

Bun, o explicație a parabolei extrasă din altă parabolă în care vorbirea este tot figurativă. Dar ce te faci cu punctul 2. ("sângele sufletelor") pentru care n-ai dat nicio explicație.

Illuminatu 28.05.2012 21:29:05

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447904)
Desigur că s-a strecurat o greșeală. Nu e Paralipomena...

Nu e nici o greseala, versetele "intruse" sunt:
"10.Și a zidit turnuri în pustie și a săpat numeroase fântâni, că avea vite multe în țara de jos și în câmpie, precum și lucrători de vie în munți și în Carmel, fiindcă era gospodar.

si

"15.În Ierusalim a făcut mașini născocite de un om foarte isteț, ca să fie așezate pe turnuri și pe colțuri și să arunce lănci și bolovani de piatră; de pregătirea lor s'a dus vestea până departe, căci el s'a ajutat cu ele de minune, până ce a devenit puternic."

Este stiut faptul ca Ozia a fost rege peste Iuda, ori Carmelul si Ierusalimul erau situate in vechiul Israel.
Cum putea un rege din Iuda sa lucreze viile Carmelului si, mai mult, sa construiasca in Ierusalim masini de razboi pe care sa le aseze "pe turnuri si pe colturi"? Ciudat, nu?

De aceea, aceste texte trebuie interpretate strict simbolic, iar daca vom ignora interpretarea simbolica considerand-o inferioara - sau chiar unii dintre sectari o considera chiar inselatoare, nepragmatica, deci fara valoare - vom lipsi Sf.Scriptura de hrana sufletului. Si uite asa devine Sf.Scriptura ba un manual de istorie, ba unul de geografie, ba mai stiu eu ce.
Ba unul din confratii tai de adunare considera "Cantarea cantarilor" un fel de manual de cum sa te comporti cu nevasta.

osutafaraunu 28.05.2012 22:38:44

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448063)
Nu e nici o greseala, versetele "intruse" sunt:
"10.Și a zidit turnuri în pustie și a săpat numeroase fântâni, că avea vite multe în țara de jos și în câmpie, precum și lucrători de vie în munți și în Carmel, fiindcă era gospodar.

si

"15.În Ierusalim a făcut mașini născocite de un om foarte isteț, ca să fie așezate pe turnuri și pe colțuri și să arunce lănci și bolovani de piatră; de pregătirea lor s'a dus vestea până departe, căci el s'a ajutat cu ele de minune, până ce a devenit puternic."

Este stiut faptul ca Ozia a fost rege peste Iuda, ori Carmelul si Ierusalimul erau situate in vechiul Israel.
Cum putea un rege din Iuda sa lucreze viile Carmelului si, mai mult, sa construiasca in Ierusalim masini de razboi pe care sa le aseze "pe turnuri si pe colturi"? Ciudat, nu?

De aceea, aceste texte trebuie interpretate strict simbolic, iar daca vom ignora interpretarea simbolica considerand-o inferioara - sau chiar unii dintre sectari o considera chiar inselatoare, nepragmatica, deci fara valoare - vom lipsi Sf.Scriptura de hrana sufletului.

De bună seamă ți-ai propus să râzi de mine, însă la ora aceasta nu prea-mi arde de glume, deja mi-e somn...
  • Ierusalimul era chiar capitala regatului Iuda, Samaria era capitala regatului de nord, iar Parisul e capitala Franței.
  • [כַּרְמֶל] Carmel-ul din acest text nu este Muntele Carmel, ci cetatea Carmel din regatul Iuda la 11 km sud de Hebron (Iisus Navi 15,55)
Chiar nu mă așteptam ca acest pasaj să fie folosit ca argument. Dacă o făceam eu, spuneai că am o minte bolnavă.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448063)
Ba unul din confratii tai de adunare considera "Cantarea cantarilor" un fel de manual de cum sa te comporti cu nevasta.

Hm, tu chiar vrei să-ți bați joc de mine... sau e o nouă stratagemă?

Illuminatu 29.05.2012 00:49:26

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448085)
De bună seamă ți-ai propus să râzi de mine, însă la ora aceasta nu prea-mi arde de glume, deja mi-e somn...
  • Ierusalimul era chiar capitala regatului Iuda, Samaria era capitala regatului de nord, iar Parisul e capitala Franței.
  • [כַּרְמֶל] Carmel-ul din acest text nu este Muntele Carmel, ci cetatea Carmel din regatul Iuda la 11 km sud de Hebron (Iisus Navi 15,55)
Chiar nu mă așteptam ca acest pasaj să fie folosit ca argument. Dacă o făceam eu, spuneai că am o minte bolnavă.

Da, asa este, am gresit. Ceva mi-a lasat impresia ca in vremea lui Ozia Ierusalimul fusese cucerit de regatul lui Israel.
Asa se intampla cand ma bazez doar pe memorie si nu verific informatia.

In ceea ce priveste, insa, Carmel-ul sunt sigur ca este vorba de muntele Carmel, si nu de orasul Carmel. Dar, oricum, asta nu mai are relevanta aici, referitor la acest pasaj scripturistic.

iuliu46 29.05.2012 01:30:52

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448123)
Da, asa este, am gresit.

Atentie ca unul din secretele lui 99 este ca el nu recunoaste niciodata ca a gresit.:71:

Illuminatu 29.05.2012 02:08:55

Citat:

În prealabil postat de iuliu46 (Post 448126)
Atentie ca unul din secretele lui 99 este ca el nu recunoaste niciodata ca a gresit.:71:

Din pacate, a nu recunoaste cand greseste este un mare ... dezavantaj pentru el.

Illuminatu 29.05.2012 02:11:24

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447904)
În aceeași "cheie", "sufletul" fiind viața. Pavel îi liniștește pe frați că Eutih este în viață. Dumnezeu realizase minunea învierii lui.

Vezi, eu cred ca Dumnezeu a facut si in acest caz o minune prin mainile Sf.Ap.Pavel.
In interpretarea ta, tanarul Eutihie cade de la etajul al 3-lea, oamenii ajung la el si constata ca este mort. Dar cand soseste Sf.Ap.Pavel, acesta constata ca, de fapt (surpriza!), tanarul Eutihie este viu.
Ceva nu se potriveste, nu-i asa? Pot sa apara tot felul de idei bizare: ba ca primii oameni care au ajuns la Eutihie s-au inselat, ba ca tanarul Eutihie s-a cam prefacut cu scopul de a fabrica o minune, etc.

Ori interpretarea mai apropiata de adevar este ca, tanarul Eutihie intr-adevar murise in acest accident, iar cand Sf.Ap.Pavel s-a aplecat asupra lui sufletul tanarului s-a intors in trup.
Acum, daca tanarul Eutihie murise inseamna ca nu mai avea acel “suflu de viata” sau respiratie. Moartea trupului inseamna si pierderea respiratiei sau pierderea respiratiei determina moartea trupului. Corect?
Deci, prin rugaciunea Sf.Ap.Pavel sufletul tanarului Eutihie se intoarce inapoi in trupul acestuia. Corect?
Este destul de relevant de aici ca sufletul e cel putin o entitate separata de trupul omenesc si de functiile acestuia (printre care si respiratia) si ca prezenta sau absenta acestuia determina viata sau moartea trupului?

osutafaraunu 29.05.2012 07:15:47

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448123)
Da, asa este, am gresit. Ceva mi-a lasat impresia ca in vremea lui Ozia Ierusalimul fusese cucerit de regatul lui Israel.
Asa se intampla cand ma bazez doar pe memorie si nu verific informatia.

No problem, ni se întâmplă tuturor să greșim. Învățătură să ne fie: când nu verificăm în Biblie, ci ne bazăm doar pe cunoștințele noastre, ale pastorului/duhovnicului, ori ale Ellenei White/părinților bisericești suntem pasibili de greșeală. Sola Scriptura!

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448123)
In ceea ce priveste, insa, Carmel-ul sunt sigur ca este vorba de muntele Carmel, si nu de orasul Carmel. Dar, oricum, asta nu mai are relevanta aici, referitor la acest pasaj scripturistic.

Dacă nu este cetatea Carmel, ar mai fi o posibilitate, și anume "livezi" (כַּרְמֶל). Dar cum zici, nu mai are importanță, "argumentul" oricum a căzut.

osutafaraunu 29.05.2012 07:18:54

Citat:

În prealabil postat de iuliu46 (Post 448126)
Atentie ca unul din secretele lui 99 este ca el nu recunoaste niciodata ca a gresit.:71:

Dragă Iuliu, iartă-mă, în privința ta am greșit!:9:


P.S. Sper că știi de glumă... eu nu recunosc niciodată când greșesc...:21:

osutafaraunu 29.05.2012 07:26:42

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Vezi, eu cred ca Dumnezeu a facut si in acest caz o minune prin mainile Sf.Ap.Pavel.
In interpretarea ta, tanarul Eutihie cade de la etajul al 3-lea, oamenii ajung la el si constata ca este mort. Dar cand soseste Sf.Ap.Pavel, acesta constata ca, de fapt (surpriza!), tanarul Eutihie este viu.

Acolo (Fapte 20,9-10) scrie că constatarea morții au făcut-o cei care au ajuns (sau erau acolo) jos înaintea lui Pavel. Pavel s-a plecat peste el și l-a luat în brațe zicând că [deja] este viu. Minunea deja se petrecuse, nu degeaba Pavel se plecase peste el.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Ceva nu se potriveste, nu-i asa? Pot sa apara tot felul de idei bizare: ba ca primii oameni care au ajuns la Eutihie s-au inselat, ba ca tanarul Eutihie s-a cam prefacut cu scopul de a fabrica o minune, etc.

Nici eu nu sunt de acord cu aceste idei.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Ori interpretarea mai apropiata de adevar este ca, tanarul Eutihie intr-adevar murise in acest accident, iar cand Sf.Ap.Pavel s-a aplecat asupra lui sufletul tanarului s-a intors in trup.

De acord cu interpretarea ta, până la punctul cu "reîntoarcerea sufletului în trup". Asta nu mai scrie în pasaj, și nu scrie în niciun alt pasaj al Sfintelor Scripturi. Nu "sufletul" este cel ce pleacă, ci suflarea de viață. Sufletul este omul viu, omul întreg, viața însăși. Asta a spus Pavel de fapt: Eutihie este în viață!

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Acum, daca tanarul Eutihie murise inseamna ca nu mai avea acel “suflu de viata” sau respiratie. Moartea trupului inseamna si pierderea respiratiei sau pierderea respiratiei determina moartea trupului. Corect?

Foarte corect.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Deci, prin rugaciunea Sf.Ap.Pavel sufletul tanarului Eutihie se intoarce inapoi in trupul acestuia. Corect?

Incorect. Scrie undeva că sufletul iese din trup (la moarte) și se reîntoarce în trup (la înviere)? Începând cu aceste versete și terminând cu toate celelalte zeci de mii de versete ale Bibliei!

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448129)
Este destul de relevant de aici ca sufletul e cel putin o entitate separata de trupul omenesc si de functiile acestuia (printre care si respiratia) si ca prezenta sau absenta acestuia determina viata sau moartea trupului?

Nu.

iuliu46 29.05.2012 09:03:34

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448138)
Dragă Iuliu, iartă-mă, în privința ta am greșit!:9:


P.S. Sper că știi de glumă... eu nu recunosc niciodată când greșesc...:21:

Nu stiu de gluma dar te iert. :1:

stefan florin 29.05.2012 09:08:50

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448139)
Acolo (Fapte 20,9-10) scrie că constatarea morții au făcut-o cei care au ajuns (sau erau acolo) jos înaintea lui Pavel. Pavel s-a plecat peste el și l-a luat în brațe zicând că [deja] este viu. Minunea deja se petrecuse, nu degeaba Pavel se plecase peste el.

Nici eu nu sunt de acord cu aceste idei.

De acord cu interpretarea ta, până la punctul cu "reîntoarcerea sufletului în trup". Asta nu mai scrie în pasaj, și nu scrie în niciun alt pasaj al Sfintelor Scripturi. Nu "sufletul" este cel ce pleacă, ci suflarea de viață. Sufletul este omul viu, omul întreg, viața însăși. Asta a spus Pavel de fapt: Eutihie este în viață!

Foarte corect.

Incorect. Scrie undeva că sufletul iese din trup (la moarte) și se reîntoarce în trup (la înviere)? Începând cu aceste versete și terminând cu toate celelalte zeci de mii de versete ale Bibliei!

Nu.

dar Ilie cand l-a inviat pe copilul vaduvei din Sarepta Sidonului cum a procedat? La fel ca si Pavel nu?

Illuminatu 29.05.2012 09:24:42

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448139)
Acolo (Fapte 20,9-10) scrie că constatarea morții au făcut-o cei care au ajuns (sau erau acolo) jos înaintea lui Pavel. Pavel s-a plecat peste el și l-a luat în brațe zicând că [deja] este viu.

Sf.Ap.Pavel nu a constatat ca Eutihie era [deja] viu, ci a spus: "Nu vă tulburați, căci sufletul său este în el“.

E o diferenta, nu-i asa?
Sf.Ap.Pavel a spus ca "ceva anume" ce da viata este in Eutihie.
Tu afirmi ca este "suflarea de viata", dar eu asta incerc sa dovedesc ca "suflarea de viata" tine de constitutia fiziologica a omului: avem un aparat respirator format din plamani, laringe, bronhii, etc., avem boli ale aparatului respirator.
In momentul in care Eutihie a murit "suflarea de viata" s-a stins. EUTIHIE MURISE! MURISERA TOATE FUNCTIILE VITALE!

Iar faptul ca Sf.Ap.Pavel s-a aplecat peste Eutihie si l-a luat in brate - dincolo de gestul plin de tandrete al Sf.Ap. - eu il intepretez ca fiind rugaciunea Sf.Ap.Pavel pentru acel tanar.
Vezi, Dumnezeu a facut aceasta minune printr-un om tocmai pentru a inalta comuniunea din adunarea acelei zile, pentru a se preamari lucrurile lui Dumnezeu prin minunea invierii lui Eutihie(adu-ti aminte minunea cu orbul din nastere).

stefan florin 29.05.2012 10:42:19

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 447953)
Bun, o explicație a parabolei extrasă din altă parabolă în care vorbirea este tot figurativă. Dar ce te faci cu punctul 2. ("sângele sufletelor") pentru care n-ai dat nicio explicație.

in legatura cu sangele vietilor:
"Dar ia bine seama să nu mănânci sânge, pentru că sângele are în el viață și să nu mănânci viața laolaltă cu carnea" (Deuteronom 12:23)
Acum te intreb eu pe tine: Hristos in parabolele sale s-a folosit de SF-uri? De minciuni asa cum sustineti voi despre Sanul lui Avraam, invatatura foarte raspandita in vremea mantuitorului? Vad ca voi adventisatii criticati mereu faptul ca ne folosim de parabolele mantuitorului pentru a ne justifica anumite invataturi. Dar parabolele mantuitorului nu sunt inspirate de viata de zi cu zi a omului? Exista vreo parabola a lui Hristos care sa contina nave spatiale, porti stelare, gauri de vierme, teleportare sau hiper spatiu? Nu cred!

osutafaraunu 29.05.2012 14:36:04

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 448147)
dar Ilie cand l-a inviat pe copilul vaduvei din Sarepta Sidonului cum a procedat? La fel ca si Pavel nu?

Da, cam la fel. S-a întins peste copil (de trei ori) și s-a rugat Domnului să-l învie.

osutafaraunu 29.05.2012 14:42:22

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
Sf.Ap.Pavel nu a constatat ca Eutihie era [deja] viu, ci a spus: "Nu vă tulburați, căci sufletul său este în el“.

E o diferenta, nu-i asa?

E o diferență de exprimare, însă ideea e aceeași: Eutihie avea din nou viață în el. Sunt destule texte în care chiar versiunea ortodoxă traduce [ψυχή] psyche prin viață și nu prin "suflet". Nu mai reiau acele texte, le găsești pe celelalte două topice de profil.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
Sf.Ap.Pavel a spus ca "ceva anume" ce da viata este in Eutihie.
Tu afirmi ca este "suflarea de viata"

Nu eu afirm, ci Scriptura. Sufletul uman (deci ființa umană întreagă, vie) nu este demiurgică ca să "dea viață", aceste este atributul lui Dumnezeu, doar El dă viață. Și o dă prin suflarea de viață pe care a pus-o în om încă de la Creație (Fac.2,7).

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
dar eu asta incerc sa dovedesc ca "suflarea de viata" tine de constitutia fiziologica a omului: avem un aparat respirator format din plamani, laringe, bronhii, etc., avem boli ale aparatului respirator.

Da, încerci, însă faci tot gafe, căci nu poți lupta împotriva Cuvântului lui Dumnezeu ca să dovedești asta. Aparatul respirator fără "suflarea de viață" de la Dumnezeu nu poate face nimic, precum aparatul de respirație artificială din Reanimare nu face nimic fără curent.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
In momentul in care Eutihie a murit "suflarea de viata" s-a stins. EUTIHIE MURISE! MURISERA TOATE FUNCTIILE VITALE!

Altă gafă! Suflarea de viață nu "se stinge", ci se întoarce la Cel care a dat-o.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
Iar faptul ca Sf.Ap.Pavel s-a aplecat peste Eutihie si l-a luat in brate - dincolo de gestul plin de tandrete al Sf.Ap. - eu il intepretez ca fiind rugaciunea Sf.Ap.Pavel pentru acel tanar.

Aici în sfârșit, sunt de acord cu tine.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448152)
Vezi, Dumnezeu a facut aceasta minune printr-un om tocmai pentru a inalta comuniunea din adunarea acelei zile, pentru a se preamari lucrurile lui Dumnezeu prin minunea invierii lui Eutihie(adu-ti aminte minunea cu orbul din nastere).

Înțeleg că vrei să-mi sugerezi "sfințenia duminicii", dar ai grijă cum folosești "sabia" Cuvântului! S-ar putea să te tai singur în ea: Hristos a făcut multe vindecări în ziua sâmbetei.

osutafaraunu 29.05.2012 14:47:51

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 448166)
in legatura cu sangele vietilor:
"Dar ia bine seama să nu mănânci sânge, pentru că sângele are în el viață și să nu mănânci viața laolaltă cu carnea" (Deuteronom 12:23)

Acest verset este unul dintre cele de care aminteam mai înainte. În originalul ebraic, în loc de viață stă scris nephesh (adică suflet), iar în traducerea Septuaginta stă scris psiche (adică suflet). Tocmai ai demonstrat ce ziceam mai înainte: Eutihie avea viață în el!

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 448166)
Acum te intreb eu pe tine: Hristos in parabolele sale s-a folosit de SF-uri? De minciuni asa cum sustineti voi despre Sanul lui Avraam, invatatura foarte raspandita in vremea mantuitorului? Vad ca voi adventisatii criticati mereu faptul ca ne folosim de parabolele mantuitorului pentru a ne justifica anumite invataturi. Dar parabolele mantuitorului nu sunt inspirate de viata de zi cu zi a omului? Exista vreo parabola a lui Hristos care sa contina nave spatiale, porti stelare, gauri de vierme, teleportare sau hiper spatiu? Nu cred!

Noi nu susținem că S-a folosit de minciuni ori SF-uri, ci de parabole. Iar unele parabole conțin alegorii (precum alegoria cu copacii vorbitori din Jud.), ori povestioare evreești (precum povestioara cu sânul lui Avraam).

Illuminatu 29.05.2012 15:00:32

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448230)
Nu eu afirm, ci Scriptura. Sufletul uman (deci ființa umană întreagă, vie) nu este demiurgică ca să "dea viață", aceste este atributul lui Dumnezeu, doar El dă viață. Și o dă prin suflarea de viață pe care a pus-o în om încă de la Creație (Fac.2,7).

Nici eu nu afirm ca sufletul este viu prin fiinta sa: sufletul este nemuritor prin harul lui Dumnezeu, asa a vrut Dumnezeu ca sufletul omului sa fie nemuritor. Dar sufletul omului nu este nemuritor prin sine insusi.
Reversul raspunsului tau este, insa, aceeasi problema pe care ai pus-o tu: este cumva "suflarea de viata" - adica suflul plaminilor izvorata de la Insusi Dumnezeu?
Asta inseamna ca suflul respirator izvoraste direct de la Dumnezeu? Nu cumva e o idee putin prea "avantata"?

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448230)
Da, încerci, însă faci tot gafe, căci nu poți lupta împotriva Cuvântului lui Dumnezeu ca să dovedești asta. Aparatul respirator fără "suflarea de viață" de la Dumnezeu nu poate face nimic, precum aparatul de respirație artificială din Reanimare nu face nimic fără curent.

(As aprecia foarte mult daca ai renunta la sentinte si condamnari de prost gust. Fac din nou apel la o discutie decenta si civilizata. Este chiar atat de greu sa renunti la aceste invective?).

Deci, pana la urma am lamurit ca "suflarea de viata" este ceva ce nu tine de functiile organice ale corpului uman. De acord? Este ceva ce vine de dincolo de capacitatea omului de a se mentine pe sine in viata. Corect?

(Ex.cand un bebelus vine pe lume medicul ii da peste fundulet pentru ca micutul sa-si inceapa respiratia.)

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448230)
Altă gafă! Suflarea de viață nu "se stinge", ci se întoarce la Cel care a dat-o.

OK!!!
Concluzie: vorbim despre ceva - nu stim ce anume - care se intoarce la Dumnezeu in momentul mortii omului.

Illuminatu 29.05.2012 15:09:34

Iar ca si caracteristici ale acestui "ceva", ce cunoastem cu siguranta pana acum este ca la moartea omului - fie ea si violenta -, acest ceva urca inapoi la Dumnezeu.
Fara acest "ceva" omul nu poate sa traiasca, mai bine zis sa vietuiasca - ca sa nu existe confuzii.

osutafaraunu 29.05.2012 15:21:38

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448236)
Nici eu nu afirm ca sufletul este viu prin fiinta sa: sufletul este nemuritor prin harul lui Dumnezeu, asa a vrut Dumnezeu ca sufletul omului sa fie nemuritor. Dar sufletul omului nu este nemuritor prin sine insusi.

De acord. Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448236)
Reversul raspunsului tau este, insa, aceeasi problema pe care ai pus-o tu: este cumva "suflarea de viata" - adica suflul plaminilor izvorata de la Insusi Dumnezeu?
Asta inseamna ca suflul respirator izvoraste direct de la Dumnezeu? Nu cumva e o idee putin prea "avantata"?

Prea "avansată"? Deloc! Toate ființele din Univers trăiesc doar prin Dumnezeu. Dacă Dumnezeu Și-ar retrage suflarea de viață din ființele omenești doar pentru o secundă, acestea ar muri. Nu știu ce principiu al vieții a sădit El în celelalte ființe din Univers, dar sunt convins că și acestea trăiesc doar datorită lui Dumnezeu.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448236)
(As aprecia foarte mult daca ai renunta la sentinte si condamnari de prost gust. Fac din nou apel la o discutie decenta si civilizata. Este chiar atat de greu sa renunti la aceste invective?).

Bănuiesc că știi ce sunt "invectivele", "sentințele" și "condamnările"; nu cred că a fost cazul aici. Putem continua...

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448236)
Deci, pana la urma am lamurit ca "suflarea de viata" este ceva ce nu tine de functiile organice ale corpului uman. De acord? Este ceva ce vine de dincolo de capacitatea omului de a se mentine pe sine in viata. Corect?

Corect. Dar atenție (dacă cumva încerci să duci mai departe raționamentul)! Nici această "suflare de viață" nu este o entitate conștientă ce și-ar continua existența dincolo de granița morții.

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448236)
OK!!!
Concluzie: vorbim despre ceva - nu stim ce anume - care se intoarce la Dumnezeu in momentul mortii omului.

Idem.

Illuminatu 29.05.2012 15:27:59

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448246)
De acord. Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor.

Spune-mi, te rog, in ce fel a devenit sufletul muritor daca la moartea omului sufletul acestuia se intoarce la Dumnezeu? Eu nu vad pe acest "traseu" vreo moarte - a se intelege "disparitie", neantizare - a sufletului: sufletul este suflat omului la nastere, iar mai apoi, la moartea omului acesta se intoarce la Dumnezeu? Cand intervine moartea? Cum intervine moartea sufletului?

osutafaraunu 29.05.2012 16:05:10

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448251)
Spune-mi, te rog, in ce fel a devenit sufletul muritor daca la moartea omului sufletul acestuia se intoarce la Dumnezeu? Eu nu vad pe acest "traseu" vreo moarte - a se intelege "disparitie", neantizare - a sufletului: sufletul este suflat omului la nastere, iar mai apoi, la moartea omului acesta se intoarce la Dumnezeu? Cand intervine moartea? Cum intervine moartea sufletului?

Observ că confuzia persistă... Nu sufletul se întoarce la Dumnezeu, ci suflarea de viață. Nu sufletul e "suflat" omului, ci suflarea de viață.

Avem un bec (trupul) și curent electric (suflarea de viață). Când pornim întrerupătorul, apare... lumina. Când îl oprim, unde "dispare" lumina și cum se "neantizează" ea?

Illuminatu 29.05.2012 17:31:23

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448259)
Observ că confuzia persistă... Nu sufletul se întoarce la Dumnezeu, ci suflarea de viață. Nu sufletul e "suflat" omului, ci suflarea de viață.

Cum vezi tu diferenta dintre suflet si suflarea de viata? Exista vreo diferenta?

Tu ai afirmat: "Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor."

Acest suflet care a devenit muritor prin caderea protoparintilor nostri a devenit muritor din nemuritor sau a capatat moartea in mod latent - adica va putea sa moara?

osutafaraunu 29.05.2012 19:10:02

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448271)
Cum vezi tu diferenta dintre suflet si suflarea de viata? Exista vreo diferenta?

Absolut.

"Atunci Domnul Dumnezeu l-a modelat pe Adam din țărâna pământului și a suflat în nările lui suflare de viață, iar Adam a devenit un suflet viu." (Geneza 2,7 - versiunea NTR)

trup + suflare de viață => suflet viu
Sufletul [viu] este o rezultantă a unirii trupului cu suflarea de viață, nu o parte componentă a ființei umane. Astfel că în momentul morții, sufletul nu merge nici sus, nici jos, nici nu se "neantizează" (cum îmi tot spuneți că aș susține eu); ci pur și simplu încetează a mai fi un suflet viu. Logic, devine un suflet mort:

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1068
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1134
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1143
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1151
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1155
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1227
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1243
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1266
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1267
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1349
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1380
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1425
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1437
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1451
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1473
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1511
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1545
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1570
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1671

Citat:

În prealabil postat de Illuminatu (Post 448271)
Tu ai afirmat: "Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor."

Acest suflet care a devenit muritor prin caderea protoparintilor nostri a devenit muritor din nemuritor sau a capatat moartea in mod latent - adica va putea sa moara?

Nu doar că poate să moară, ci efectiv a murit în cazul a miliarde de făpturi umane. Desigur cu câteva mici excepții cunoscute din Scriptură: Enoh, Ilie.

delia31 29.05.2012 19:15:03

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448259)
Avem un bec (trupul) și curent electric (suflarea de viață). Când pornim întrerupătorul, apare... lumina. Când îl oprim, unde "dispare" lumina și cum se "neantizează" ea?






Ati omis un detaliu. Pt. dvs. minor, pentru noi, esential.

Omul nu e „o creatura facuta dupa chipul si asemanarea becului electric”, ci una care, de-i va face lui Hristos salas in fiinta sa, „chiar de va muri, viu va fi”, chiar de se va stinge lumina (cu l mic), in fiinta lui, va fi Lumina. Aceea pe care n-o pot stinge adventistii de la intrerupator.
Pentru ca El Insusi a zis: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Fara intermitente, fara sincope, fara pauze de non-fiinta, fara iesiri din decorul ontologicului.

Numai adventistii si iehovistii au inteles altceva. Ceva de genul: eu cu voi sunt dar numai pana la sfarsitul vietii, dupa care se stinge lumina, apoi partea materiala se intoarce in tarana iar latura spirituala se goleste de tot continutul, se scutura de toate trairile, afectele, gandurile si tot ceea ce il face pe om sa fie o persoana anume, unica si inconfundabila, si astfel golita de tot ce a reprezentat acel om, latura spirituala se intoarce la Cel ce a suflat-o fara nici o urma ca ar fi apartinut cuiva anume si cu asta basta.

Acea persoana unica a carei unicitate si valoare e data tocmai de chipul moral al lui Dumnezeu primit odata cu nasterea pentru ca prin lucrare proprie sa ajunga la o cat mai mare asemanare prin virtuti cu El, ei bine, acele trasaturi unice au disparut in non-fiinta. E ca si cum acea persoana n-a existat niciodata pe fata universului, chiar si de a fost sfant.

Hristos zice una, adventistii inteleg alta.
Hristos zice: „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, viu va fi”.
Adventistii inteleg: „cel ce crede in Mine, dupa ce va muri, mort va fi”.

osutafaraunu 29.05.2012 19:26:45

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 448290)
Ati omis un detaliu. Pt. dvs. minor, pentru noi, esential.

Omul nu e „o creatura facuta dupa chipul si asemanarea becului electric”, ci una care, de-i va face lui Hristos salas in fiinta sa, „chiar de va muri, viu va fi”, chiar de se va stinge lumina (cu l mic), in fiinta lui, va fi Lumina.

Da, e foarte frumos, NT chiar vorbește despre această minunată realitate... însă nu uităm un lucru: omul acesta nu devine Hristos, nu devine Dumnezeu, ci o ființă nouă ce reflectă caracterul lui Hristos așa precum Luna reflectă "lumina" Soarelui. Desigur la învierea drepților va deveni și nemuritor. "Chiar de va muri, viu va fi" este pus totdeauna în legătură cu minunea învierii.

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 448290)
Pentru ca El Insusi a zis: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Fara intermitente, fara sincope, fara pauze de non-fiinta, fara iesiri din decorul ontologicului.

Dacă ați aduce și niște probe scripturistice pentru partea subliniată v-aș crede.

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 448290)
Hristos zice: „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, viu va fi”.
Adventistii inteleg: „cel ce crede in Mine, dupa ce va muri, mort va fi”.

Cu o mică corectură: adventiștii înțeleg că Hristos a vorbit de moarte și înviere. Parcă așa sună cuvintele Lui, nu? Deci ca să devină iar viu (după moarte) trebuie mai întâi să învie. Doar în contextul învierii, context în care a rostit Hristos acele cuvinte, poți înțelege acel "viu va fi".

delia31 29.05.2012 19:44:34

[quote=osutafaraunu;448294]Dacă ați aduce și niște probe scripturistice pentru partea subliniată v-aș crede.QUOTE]





V-am raspuns de mai multe ori pana acum. Ultima oara aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=77

osutafaraunu 29.05.2012 19:57:05

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 448300)
V-am raspuns de mai multe ori pana acum. Ultima oara aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=77

N-am cerut un răspuns (replică), ci probe scripturistice în sensul celor afirmate chipurile de Hristos. Știu, repet insistent aceeași cerere, însă eu ca și creștin consider Cuvântul lui Hristos chiar Cuvântul Său, nu cuvântul oamenilor (părinți bisericești, sinoade și teologi).

stefan florin 29.05.2012 20:05:29

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448232)
Acest verset este unul dintre cele de care aminteam mai înainte. În originalul ebraic, în loc de viață stă scris nephesh (adică suflet), iar în traducerea Septuaginta stă scris psiche (adică suflet). Tocmai ai demonstrat ce ziceam mai înainte: Eutihie avea viață în el!

Noi nu susținem că S-a folosit de minciuni ori SF-uri, ci de parabole. Iar unele parabole conțin alegorii (precum alegoria cu copacii vorbitori din Jud.), ori povestioare evreești (precum povestioara cu sânul lui Avraam).

1. Biblia spune CLAR ca oamenii l-au ridicat pe Eutihie mort : "Dar un tânăr cu numele Eutihie, șezând pe fereastră, pe când Pavel ținea lungul său cuvânt, a adormit adânc și, doborât de somn, a căzut jos de la catul al treilea, și l-au ridicat MORT". Sa fi mintit Luca cand a scris acesta carte? De ce nu a zis ca oamenii au crezut ca Eutihie era mort iar Pavel le-a demonstrat contrariul sau sa fi spus ca Eutihie era aproape mort? Luca a spus categoric:...si l-au ridicat MORT. Cazuse doar de la etajul al 3-lea iar Pavel l-a inviat.
2.Pai de ce s-ar fi folosit Hristos in parabolele sale de ceva ce nu exista? Asta inseamna ca Hristos a fost un autor de povestiri SF (locuri de chin cu foc, extraterestrii sau pardon ingeri care rapesc oameni, care dupa ce au murit au fost inviati etc). Mai lipsea sa primesca premiul Nobel pentru literatura. Mai spune-mi alta parabola a lui Hristos care sa contina alegorii si mai ales povestioare evreiesti. Astept amice

osutafaraunu 29.05.2012 20:13:14

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 448306)
1. Biblia spune CLAR ca oamenii l-au ridicat pe Eutihie mort : "Dar un tânăr cu numele Eutihie, șezând pe fereastră, pe când Pavel ținea lungul său cuvânt, a adormit adânc și, doborât de somn, a căzut jos de la catul al treilea, și l-au ridicat MORT". Sa fi mintit Luca cand a scris acesta carte? De ce nu a zis ca oamenii au crezut ca Eutihie era mort iar Pavel le-a demonstrat contrariul sau sa fi spus ca Eutihie era aproape mort? Luca a spus categoric:...si l-au ridicat MORT. Cazuse doar de la etajul al 3-lea iar Pavel l-a inviat.

Văd că ne înțelegem ca surdu' cu mutu'! Am spus eu că nu era mort? Bineînțeles că era mort, iar Dumnezeu la intervenția lui Pavel l-a înviat, Ce e atât de greu de priceput?

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 448306)
2.Pai de ce s-ar fi folosit Hristos in parabolele sale de ceva ce nu exista? Asta inseamna ca Hristos a fost un scriitor de povestiri SF (locuri de chin cu foc, extraterestrii sau pardon ingeri care rapesc oameni, care dupa ce au murit au fost inviati etc). Mai spune-mi alta parabola a lui Hristos care sa contina alegorii si mai ales povestioare evreiesti. Astept amice

Îți spun, după ce-mi spui tu altă ocazie în care Hristos vorbește despre "sânul lui Avraam". Sau... uite-ți fac un favor: dă-mi un alt exemplu din toată Scriptura VT și NT la un loc!:3: Dar stai așa... îți fac un favor imens: inițiază un topic special cu acest subiect: Sânul lui Avraam în Scriptură, să vedem cu ce se va umple. Probabil cu explicații despre suflet, White, Arhanghelul Mihail, sabat și orice altceva în afară de subiect...
http://yoursmiles.org/tsmile/forum/t1254.gif

delia31 29.05.2012 20:21:50

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 448304)
N-am cerut un răspuns (replică), ci probe scripturistice în sensul celor afirmate chipurile de Hristos. Știu, repet insistent aceeași cerere, însă eu ca și creștin consider Cuvântul lui Hristos chiar Cuvântul Său, nu cuvântul oamenilor (părinți bisericești, sinoade și teologi).



„Pe bune” a zis Hristos, nu ”chipurile”: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”.
Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos s-a referit la sincope si pauze de non-relatie, in conditiile in care cuvintele Lui sunt clare: „Eu sunt cu voi, pana la sfarsitul veacurilor”, in sensul ca nu va parasesc nici o clipa.

Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati cum de Hristos isi incepe aici comuniunea in Duh cu duhul omului, insa la moartea omului, si-o intrerupe, iar la Parusie o reia din nou, ca si cum Dumnezeu are nevoie sa astepte pana la Parusie ca sa-si continue comuniunea de iubire cu cei ce Il iubesc, inceputa inca pe pamant.
In conditiile in care Dumnezeu e in afara legilor timpului si nu e supus asteptarii.

Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos are o relatie cu intermitente, ca El intra in non-comuniune chiar si cu sfintii, in fiinta carora S-a salsluit.

Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati de ce Hristos nu mai vietuieste in duhul unei fiinte ca apostolul Pavel, cel care in timpul vietii a zis „nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine”.
Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos a intrat in non-relatie cu sfantul Pavel si cu cei ce au inceput o comuniune de iubire cu El?


Ora este GMT +3. Ora este acum 12:23:21.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.