![]() |
Din nou despre suflet
Citat:
|
Citat:
"Independent de textul biblic" (adică dependent de textele lui Platon & Aristotel și de tradiția omenească) poți ajunge la concluzia unui suflet nemuritor. |
Ti-ai dat seama, in sfarsit, ca existenta sufletului dupa moarte este strans legata - sau chiar determina - de cultul Sfintilor si al Maicii Domnului.
"9.Dar un tânăr cu numele Eutihie ședea la fereastră și a fost prins de somn în timp ce Pavel vorbea îndelung; și, doborât de somn, a căzut jos de la catul al treilea; și l-au ridicat mort. 10.Dar Pavel s'a coborât și s'a aplecat peste el și l-a luat în brațe și a zis: „Nu vă tulburați, căci sufletul său este în el“. 11.Și dacă s'a suit și a frânt pâinea și a mâncat, a vorbit cu ei mult, până'n zori; și așa a plecat. 12.Iar pe tânăr l-au adus viu, și nu puțin s'au mângâiat." Fapte 20. |
Citat:
(MT 16:28) (MC 9:1) (LC 9:27) (IN 8:52) Cine studiază Biblia și concluzionează că sufletul moare n-are cum dovedi că trăiește. 22. Iar Iisus i-a zis: "Tu vino dupa Mine si lasa-i pe cei morti sa-si ingroape mortii". (MT 8:22) P.S. Ai deschis un nou topic ca să te bagi în seamă? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Înainte de orice, îți pun o întrebare "cheie": de ce doar unii nu vor muri? Cu restul ce urma să se întâmple?:58:Funcție de răspunsul tău, o să trec mai departe... Citat:
Aceeași întrebare-cheie: de ce "unii" nu vor muri, iar alții da? Citat:
Idem. Este prea evident ca să te faci că nu vezi această repetiție. Citat:
Mântuitorul Se referea la moartea a doua de care nu vor avea parte cei ce păzesc Cuvântul Lui. De moartea întâia mor toți buni-răi, de moartea a doua (din care nu mai există înviere), doar cei răi Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citind cu atentie si cu putin suflet (nu-ti trebuie mult suflet pentru a interpreta acest text scripturistic) intreg pasajul, vei putea sa-ti dai seama ca Dumnezeu ii transmite lui Noe ingaduinta de a vana animale pentru hrana. Acum, referitor la vers.5, si la folosirea substantivului articulat "τών ψυχών", textul ne indeamna sa gasim ceva mai inalt si ceva simbolic in interpretare: Dumnezeu va cere socoteala fiarelor (adica oamenilor care vor pierde sufletele dreptilor). Dumnezeu ii numeste aici pe cei care ii duc in ispita pe cei drepti "fiare". Iar sangele sufletului nu este altceva decat viata sufletului, adica unirea sufletului cu Dumnezeu, unire ce face sa curga rauri de viata, de apa vie in sufletul omului. Uciderea sufletului - adica derapajul spre invataturi gresite - va rupe legatura omului cu Dumnezeu, ceea ce inseamna moartea sufletului. Acest text este unul care se interpreteaza atat literal, cat si simbolic, spre deosebire de unele texte biblice care se interpreteaza strict simbolic (vezi 2 Paralipomena 26, 2-10). Si, cum interpretezi Fapte 20, intamplarea cu tanarul Eutihie? |
Citat:
Pot fi de acord cu o interpretare duală (deși interpretarea simbolică îmi scapă puțin; probabil e mai profundă decât pare la prima vedere, trebuie "săpat" mai adânc...) Cât privește interpretarea strict literală, aceasta inevitabil ne duce la concluzia că "sângele sufletului" este totuna cu "sângele ființei vii"; sufletul desemnând -la fel ca în zeci și zeci de alte pasaje- ființa vie, întreagă, și nu o entitate conștientă dincolo de pragul morții. Citat:
Citat:
|
Citat:
"Și mâniindu-se stăpânul lui, l-a dat pe mâna chinuitorilor, până ce-i va plăti toată datoria. Tot așa și Tatăl Meu cel ceresc vă va face vouă, dacă nu veți ierta - fiecare fratelui său - din inimile voastre" |
Citat:
|
Citat:
"10.Și a zidit turnuri în pustie și a săpat numeroase fântâni, că avea vite multe în țara de jos și în câmpie, precum și lucrători de vie în munți și în Carmel, fiindcă era gospodar. si "15.În Ierusalim a făcut mașini născocite de un om foarte isteț, ca să fie așezate pe turnuri și pe colțuri și să arunce lănci și bolovani de piatră; de pregătirea lor s'a dus vestea până departe, căci el s'a ajutat cu ele de minune, până ce a devenit puternic." Este stiut faptul ca Ozia a fost rege peste Iuda, ori Carmelul si Ierusalimul erau situate in vechiul Israel. Cum putea un rege din Iuda sa lucreze viile Carmelului si, mai mult, sa construiasca in Ierusalim masini de razboi pe care sa le aseze "pe turnuri si pe colturi"? Ciudat, nu? De aceea, aceste texte trebuie interpretate strict simbolic, iar daca vom ignora interpretarea simbolica considerand-o inferioara - sau chiar unii dintre sectari o considera chiar inselatoare, nepragmatica, deci fara valoare - vom lipsi Sf.Scriptura de hrana sufletului. Si uite asa devine Sf.Scriptura ba un manual de istorie, ba unul de geografie, ba mai stiu eu ce. Ba unul din confratii tai de adunare considera "Cantarea cantarilor" un fel de manual de cum sa te comporti cu nevasta. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Asa se intampla cand ma bazez doar pe memorie si nu verific informatia. In ceea ce priveste, insa, Carmel-ul sunt sigur ca este vorba de muntele Carmel, si nu de orasul Carmel. Dar, oricum, asta nu mai are relevanta aici, referitor la acest pasaj scripturistic. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
In interpretarea ta, tanarul Eutihie cade de la etajul al 3-lea, oamenii ajung la el si constata ca este mort. Dar cand soseste Sf.Ap.Pavel, acesta constata ca, de fapt (surpriza!), tanarul Eutihie este viu. Ceva nu se potriveste, nu-i asa? Pot sa apara tot felul de idei bizare: ba ca primii oameni care au ajuns la Eutihie s-au inselat, ba ca tanarul Eutihie s-a cam prefacut cu scopul de a fabrica o minune, etc. Ori interpretarea mai apropiata de adevar este ca, tanarul Eutihie intr-adevar murise in acest accident, iar cand Sf.Ap.Pavel s-a aplecat asupra lui sufletul tanarului s-a intors in trup. Acum, daca tanarul Eutihie murise inseamna ca nu mai avea acel “suflu de viata” sau respiratie. Moartea trupului inseamna si pierderea respiratiei sau pierderea respiratiei determina moartea trupului. Corect? Deci, prin rugaciunea Sf.Ap.Pavel sufletul tanarului Eutihie se intoarce inapoi in trupul acestuia. Corect? Este destul de relevant de aici ca sufletul e cel putin o entitate separata de trupul omenesc si de functiile acestuia (printre care si respiratia) si ca prezenta sau absenta acestuia determina viata sau moartea trupului? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
P.S. Sper că știi de glumă... eu nu recunosc niciodată când greșesc...:21: |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
E o diferenta, nu-i asa? Sf.Ap.Pavel a spus ca "ceva anume" ce da viata este in Eutihie. Tu afirmi ca este "suflarea de viata", dar eu asta incerc sa dovedesc ca "suflarea de viata" tine de constitutia fiziologica a omului: avem un aparat respirator format din plamani, laringe, bronhii, etc., avem boli ale aparatului respirator. In momentul in care Eutihie a murit "suflarea de viata" s-a stins. EUTIHIE MURISE! MURISERA TOATE FUNCTIILE VITALE! Iar faptul ca Sf.Ap.Pavel s-a aplecat peste Eutihie si l-a luat in brate - dincolo de gestul plin de tandrete al Sf.Ap. - eu il intepretez ca fiind rugaciunea Sf.Ap.Pavel pentru acel tanar. Vezi, Dumnezeu a facut aceasta minune printr-un om tocmai pentru a inalta comuniunea din adunarea acelei zile, pentru a se preamari lucrurile lui Dumnezeu prin minunea invierii lui Eutihie(adu-ti aminte minunea cu orbul din nastere). |
Citat:
"Dar ia bine seama să nu mănânci sânge, pentru că sângele are în el viață și să nu mănânci viața laolaltă cu carnea" (Deuteronom 12:23) Acum te intreb eu pe tine: Hristos in parabolele sale s-a folosit de SF-uri? De minciuni asa cum sustineti voi despre Sanul lui Avraam, invatatura foarte raspandita in vremea mantuitorului? Vad ca voi adventisatii criticati mereu faptul ca ne folosim de parabolele mantuitorului pentru a ne justifica anumite invataturi. Dar parabolele mantuitorului nu sunt inspirate de viata de zi cu zi a omului? Exista vreo parabola a lui Hristos care sa contina nave spatiale, porti stelare, gauri de vierme, teleportare sau hiper spatiu? Nu cred! |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Reversul raspunsului tau este, insa, aceeasi problema pe care ai pus-o tu: este cumva "suflarea de viata" - adica suflul plaminilor izvorata de la Insusi Dumnezeu? Asta inseamna ca suflul respirator izvoraste direct de la Dumnezeu? Nu cumva e o idee putin prea "avantata"? Citat:
Deci, pana la urma am lamurit ca "suflarea de viata" este ceva ce nu tine de functiile organice ale corpului uman. De acord? Este ceva ce vine de dincolo de capacitatea omului de a se mentine pe sine in viata. Corect? (Ex.cand un bebelus vine pe lume medicul ii da peste fundulet pentru ca micutul sa-si inceapa respiratia.) Citat:
Concluzie: vorbim despre ceva - nu stim ce anume - care se intoarce la Dumnezeu in momentul mortii omului. |
Iar ca si caracteristici ale acestui "ceva", ce cunoastem cu siguranta pana acum este ca la moartea omului - fie ea si violenta -, acest ceva urca inapoi la Dumnezeu.
Fara acest "ceva" omul nu poate sa traiasca, mai bine zis sa vietuiasca - ca sa nu existe confuzii. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Avem un bec (trupul) și curent electric (suflarea de viață). Când pornim întrerupătorul, apare... lumina. Când îl oprim, unde "dispare" lumina și cum se "neantizează" ea? |
Citat:
Tu ai afirmat: "Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor." Acest suflet care a devenit muritor prin caderea protoparintilor nostri a devenit muritor din nemuritor sau a capatat moartea in mod latent - adica va putea sa moara? |
Citat:
"Atunci Domnul Dumnezeu l-a modelat pe Adam din țărâna pământului și a suflat în nările lui suflare de viață, iar Adam a devenit un suflet viu." (Geneza 2,7 - versiunea NTR) trup + suflare de viață => suflet viu Sufletul [viu] este o rezultantă a unirii trupului cu suflarea de viață, nu o parte componentă a ființei umane. Astfel că în momentul morții, sufletul nu merge nici sus, nici jos, nici nu se "neantizează" (cum îmi tot spuneți că aș susține eu); ci pur și simplu încetează a mai fi un suflet viu. Logic, devine un suflet mort: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1068 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1134 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1143 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1151 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1155 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1227 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1243 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1266 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1267 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1349 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1380 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1425 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1437 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1451 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1473 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1511 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1545 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1570 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=1671 Citat:
|
Citat:
Ati omis un detaliu. Pt. dvs. minor, pentru noi, esential. Omul nu e „o creatura facuta dupa chipul si asemanarea becului electric”, ci una care, de-i va face lui Hristos salas in fiinta sa, „chiar de va muri, viu va fi”, chiar de se va stinge lumina (cu l mic), in fiinta lui, va fi Lumina. Aceea pe care n-o pot stinge adventistii de la intrerupator. Pentru ca El Insusi a zis: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Fara intermitente, fara sincope, fara pauze de non-fiinta, fara iesiri din decorul ontologicului. Numai adventistii si iehovistii au inteles altceva. Ceva de genul: eu cu voi sunt dar numai pana la sfarsitul vietii, dupa care se stinge lumina, apoi partea materiala se intoarce in tarana iar latura spirituala se goleste de tot continutul, se scutura de toate trairile, afectele, gandurile si tot ceea ce il face pe om sa fie o persoana anume, unica si inconfundabila, si astfel golita de tot ce a reprezentat acel om, latura spirituala se intoarce la Cel ce a suflat-o fara nici o urma ca ar fi apartinut cuiva anume si cu asta basta. Acea persoana unica a carei unicitate si valoare e data tocmai de chipul moral al lui Dumnezeu primit odata cu nasterea pentru ca prin lucrare proprie sa ajunga la o cat mai mare asemanare prin virtuti cu El, ei bine, acele trasaturi unice au disparut in non-fiinta. E ca si cum acea persoana n-a existat niciodata pe fata universului, chiar si de a fost sfant. Hristos zice una, adventistii inteleg alta. Hristos zice: „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, viu va fi”. Adventistii inteleg: „cel ce crede in Mine, dupa ce va muri, mort va fi”. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
[quote=osutafaraunu;448294]Dacă ați aduce și niște probe scripturistice pentru partea subliniată v-aș crede.QUOTE]
V-am raspuns de mai multe ori pana acum. Ultima oara aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=77 |
Citat:
|
Citat:
2.Pai de ce s-ar fi folosit Hristos in parabolele sale de ceva ce nu exista? Asta inseamna ca Hristos a fost un autor de povestiri SF (locuri de chin cu foc, extraterestrii sau pardon ingeri care rapesc oameni, care dupa ce au murit au fost inviati etc). Mai lipsea sa primesca premiul Nobel pentru literatura. Mai spune-mi alta parabola a lui Hristos care sa contina alegorii si mai ales povestioare evreiesti. Astept amice |
Citat:
Citat:
http://yoursmiles.org/tsmile/forum/t1254.gif |
Citat:
„Pe bune” a zis Hristos, nu ”chipurile”: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos s-a referit la sincope si pauze de non-relatie, in conditiile in care cuvintele Lui sunt clare: „Eu sunt cu voi, pana la sfarsitul veacurilor”, in sensul ca nu va parasesc nici o clipa. Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati cum de Hristos isi incepe aici comuniunea in Duh cu duhul omului, insa la moartea omului, si-o intrerupe, iar la Parusie o reia din nou, ca si cum Dumnezeu are nevoie sa astepte pana la Parusie ca sa-si continue comuniunea de iubire cu cei ce Il iubesc, inceputa inca pe pamant. In conditiile in care Dumnezeu e in afara legilor timpului si nu e supus asteptarii. Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos are o relatie cu intermitente, ca El intra in non-comuniune chiar si cu sfintii, in fiinta carora S-a salsluit. Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati de ce Hristos nu mai vietuieste in duhul unei fiinte ca apostolul Pavel, cel care in timpul vietii a zis „nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine”. Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos a intrat in non-relatie cu sfantul Pavel si cu cei ce au inceput o comuniune de iubire cu El? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:23:21. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.