![]() |
Ne cunoaste Dumnezeu gandurile?
Am gasit acest verset in VT la Iesirea 33:17
Citat:
|
Citat:
Sa insemne ca Dumnezeu nu ne cunoaste pe toti pe deplin? Nu ne stie gandurile, harul care ni se da fiecaruia etc?[/quote] Aici sensul de "te cunosc" este de "te inteleg", de "imi esti apropiat Mie, pentru ca tu ai ales asta". Omul este rational atunci cand Il cauta pe Dumnezeu, deci este de inteles ca cineva sa caute sa faca voia lui Dumnezeu si de neinteles sa nu faca asta. De aceea actiunile unora sunt mai de inteles decat ale altora. Deci cel ce face voia lui Dumnezeu este cel cunoscut Lui. |
Citat:
"Atunci a zis Moise către Domnul: "Iată, Tu îmi spui: Du pe poporul acesta, dar nu mi-ai descoperit pe cine ai să trimiți cu mine, deși mi-ai spus: Te cunosc pe nume și ai aflat bunăvoință înaintea ochilor Mei." (Ieșirea 33,12 - versiunea Sinodală) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu e "net superioara" traducerea respectiva, doar ca cea ortodoxa e gresita sau incompleta, nu? "Te cunosc pe nume", nu inseamna ca este individualizat, nu? |
Psalmul 93:11
"Domnul, cunoaște gândurile oamenilor, că sunt deșarte. " Isaia 66:18 "Eu pedepsesc faptele și gândurile lor! Dar vine vremea când voi strânge toate neamurile și toate limbile; ele vor veni și vor vedea slava Mea." In Noul Testament sunt si alte referinte, mai relevante, poate. le : "E atat de gresita septuaginta ca Insusi Hristos a citat din ea. " E posibil ca traducerea in romana sa fie putin ambigua. |
Auzisem la un moment dat explicatia ca "a cunoaste pe nume" arata o apropiere intre Dumnezeu si om. Iar aceasta apropiere se realizeaza atunci cand omul urmeaza voia lui Dumnezeu, ii este placut Lui prin modul in care se relationeaza cu El.
Bine-nteles ca Dumnezeu cunoaste si gandurile celorlalti oameni, insa relatia este mai distanta cu omul care din proprie vointa se indeparteaza de Dumnezeu, iar El ii respecta vointa libera. |
In Noul Testament verbul "a cunoaste" reflecta relatia lui Dumnezeu cu cel cerdincios. O data cu referire la Iisus si la oile sale, alta daca cu referire la Dumnezeu si cei ce sunt ai Lui.
Exista o cunoastere care tine doar de natura Dumnezeiasca, si aceea prin care El ne cunoaste inidiferent de cine suntem. Si o alta cunoastere ce tine de natura noastra si daca noi traim cu Dumnezeu. M'am ferit sa ma refer la nasterea din nou etc, dat fiind ca e prezent subiectul doar in NT. Cu toate astea nu pot trece de ceea ce spune Iisus ca vor auzi cei ce vor vrea sa intre la nunta Lui dar nu au crezut in El niciodata : plecati de la Mine, caci niciodata nu v'am cunoscut. |
Nu atat nu au crezut in El cat nu au facut ceea ce a cerut El: mila samariteana izvorata di dragostea de aproapele.
|
Da. Am spus mai pe scurt.
In Eden, dupa ce au pacatuit Adam si Eva si s'au ascuns, de ce Dumnezeu intreaba unde sunt? Nu stiam El? Desigura ca stia insa pacatul a distrus 'intimitatea' relatiei intre om si Dumnezeu. El stia unde sunt cei doi doar ca Adam si Eva nu voiau ca Dumnezeu sa stie. Tot in NT, scrie ceva de genul ca ei n'au suportat Lumina, pentru ca Lumina le scotea la iveala faptele lor rele. De aceea n'au suportat sa stea in Lumina. Pe cand ceilalti au venit la Lumina sa li se vada faptele lor facute in dreptate. Asa este si cunoasterea. Cand fugi din lumina, Dumnezeu te cunoste si stie unde esti. Dar pe de alta parte pacatul pune un zid de despartire si Dumnezeu nu are acces, din pricina inimii impietrite. |
Citat:
Explicația mea nu prezenta implicații doctrinare ce să intre în coliziune cu "punctul de vedere ortodox"; chiar așa mare crimă am comis? |
Da, exemplele cu Adam si Eva in Eden si cel cu lumina de care unii se feresc dar catre care altii se indreapta, in functie de faptele lor, sunt foarte bune.
Explicatia cu zidul ce se interpune intre om si Dumnezeu este foarte plastica si reda bine ideea pe care ati enuntat-o: Dumnezeu il cunoaste pe om si faptele sale, omul insa nu vrea sa fie cunoscut de Dumnezeu atunci cand faptele ii sunt rele. Ati sintetizat foarte bine ideea :) |
Citat:
pentru a parasi Legamantul?... Fireste ca alegerile sunt mereu urmate de consecinte, iar unele dintre acestea ne poarta intr-o putere care nu moare de dragul nostru... Dar ma inteb cum e cu noi cand ne ferim de Lumina pentru a tainui faptele rele. De cine ne imaginam, copii fiind, ca fugim? De vreun miop? De vreun neputincios? Oare nu de Acela Care patrunde rarunchii si inima omului?... Daca noi insine nu putem patrunde inlauntrul nostru (apropos, e careva pe aici care isi cunoaste bine adancul inimii sau macar zarea vreunei celule?...), asta inseamna cu necesitate ca nimeni nu poate sa ne cunoasca deplin? Sa ne cantareasca? De unde asemenea certitudine? Ma framanta aceasta pornire a omului spre ascundere... Ma duce cu gandul la teama, la neincredere. Uneori, cand sunt mai vesel, ma gandesc chiar la joc (copilarescul "de-a v-ati ascunselea"...) Sau poate la ignoranta... La nedeplinatate... La ne-dreptate... In definitiv, la reciprocitatea dragostei (dintre persoane, desigur, altminteri ce sens ar avea sa ridicam, neincetat, problema iubirii?). |
Citat:
|
Da,Dumnezeu ne cunoaste toate gandurile,intentiile,motivatiile,trairile si actiunile,ne cunoaste mai bine decat ne cunoastem noi pe noi insine si nimic nu poate fi ascuns de EL.Si asta nu doar cu privire la un individ sau un popor ci cu privire la intreaga rasa umana,de la inceputuri,stie totul cu privire la absolut toate actiunile care s-au intimplat de-a lungul timpului astfel incat in fata Sa nu este nimic de neinteles sau fara explicatie ori finalitate.Fiecare om,de la primul plans in clipa venirii pe lume si pana la ultima suflare la plecarea din acesta lume nu poate ascunde nimic de Dumnezeu.Sfantul Siluan Athonitul spunea: ,,Milostive Dumnezeule, Tu stii neputinta noastra. Ma rog Tie: da-mi duh smerit pentru ca, dupa milostivirea Ta, Tu dai sufletului smerit puterea de a vietui dupa voia Ta si-i descoperi toate tainele Tale, dandu-i sa cunoasca cat de nesfarsit ne iubesti."
|
Inca ceva despre cunoasterea lui Dumnezeu
1Corinteni 8:3 "Dar dacă iubește cineva pe Dumnezeu, este cunoscut de Dumnezeu." 2Timotei 2:12 "Totuși temelia tare a lui Dumnezeu stă nezguduită, având pecetea aceasta: „Domnul cunoaște pe cei ce sunt ai Lui”; și: „Oricine rostește Numele Domnului să se depărteze de fărădelege!”" |
Cel ce rosteste numele Domnului sa se fereasca de faradelege, aveti dreptate, aici se afla cheia. De aceea Domnul le va zice unora ca nu ii cunoaste desi aceia au facut si minuni in numele Lui: le spune sa plece de la El cei ce au lucrat faradelegea pentru ca nu-i cunoaste.
Ce trebuie sa intelegem prin faradelege? |
Citat:
"Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea." (Mat. 7,23 - versiunea ortodoxă) La fel ca și în limba română, άνομία înseamnă fărădelege, nelegiuire, lipsă de conformitate cu Legea. Deci călcarea Legii lui Dumnezeu. Oricât de ortho-docși ar pretinde că sunt, călcătorii Legii lui Dumnezeu vor fi respinși de Hristos în ziua cea mare a Judecății. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Este esential aceasta ! |
Citat:
|
Citat:
Cel ce mănâncă Trupul Meu și bea Sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua de apoi. Căci Trupul Meu este adevărată mâncare și Sângele Meu adevărată băutură. Cel ce mănâncă Trupul Meu și bea Sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Așa cum Tatăl Cel-Viu M'a trimis pe Mine și Eu viez prin Tatăl, tot astfel cel ce Mă mănâncă pe Mine va via prin Mine." Ioan 6,53-57. "Și Eu îți spun ție că tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui. Și-ți voi da cheile împărăției cerurilor, și orice vei lega pe pământ va fi legat și în ceruri, și orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat și în ceruri“. " Matei 16,18-19 |
Citat:
|
Puteti sa-i explicati toata teologia si sa-i dati 128628732 de versete - ca tot pe ellen white o s-o asculte mai mult.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
asa cum am mai spus... adunarea adventista poarta pecetea ellenei white si nicidecum pe cea a Lui Hristos.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Concluzia este una singura: Biblia nu se interpreteaza singura ci fie o interpreteaza oamenii (in cazul neoprotestantilor) si acestia impun, prin diferite modalitati interpretarea si altora si asa se mai naste o denominatiune, iar in cazul adventistilor este vorba despre Ellen White, fie este inspirata de Duhul Sfant in Biserica si asa se pastreza de la infiintarea ei, acum 2000 de ani. |
Citat:
Asa se intampla cand interpretam Scriptura dupa capul nostru si nu dupa cum ne-a descoperit si ne descopera Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
E drept, pe de alta parte, ca intre anumite/diverse parti ale textului biblic exista o multime de corelatii, date ca atare de autorii cartilor si de Autorul Ceresc. E drept acest lucru, insa una este corelatia, legatura, confirmarea intre locuri diferite, amplificarea si nuantarea etc., profetia chiar, relatia dintre tip si antitip (cum spune exegeza moderna), alta este interpretarea propriu-zisa. Aceasta o numim si talcuire sau incercarea de a gasi un folos duhovnicesc, nu doar un posibil sens semantic, un rost pentru imbunatatirea vietii noastre intru Hristos. Erminia Duhului, pe de alta parte, este asa cum probabil stiti deja, un demers in care partenerul uman nu este exclus nicidecum de Dumnezeu. Dimpotriva, omul este chemat la o intreaga miscare sufleteasca si practica prin intalnirea cu cuvantul Scripturii. Mai multe as putea sa spun, daca doriti, de-as avea la indemana o carte dintre cele care analizeaza profund, zic eu, cu rabdare si multa pricepere, fara discutii polemice inutile, problematica intepretarii. Adica o carte de exegeza si hermineutica biblica din multele existente, apusene si rasaritene. Toate cele bune va doresc! Dumnezeu sa ne miluiasca! |
Citat:
Ce facem cu restul de diferente? De ce nu sunt toti protestantii o singura biserica? Ups, nu prea avem raspuns. Si ca sa nu aplic aceeasi strategie si totusi sa raspund la postare: Diferentele dintre BO si protestanti (dar comune toturor confesiunilor protestante) sunt consecinta fireasca a faptului ca toti au avut aceeasi sursa si s-au desprins din BC in ratacirea reformei. Ca argument aduc si punctele comune ale protestantilor cu BC, si diferite de BO, pentru ca de acolo s-au desprins. |
Citat:
In cadrul adventismului , biblia este interpretata dupa ideile ellenei white. |
Citat:
Aici este evidentiat totusi un anume adevar, eu asa cred. O trasatura caracteristica, ba chiar esentiala, fara de care Biblia nu ar fi Biblia. Anume, ca Scriptura este ca un imens castel, sa spun asa, in care fiecare sala comunica cu celelalte, un sistem in care totul se leaga cu totul. La fel cum e creierul, organismul uman, cu miliarde de conexiuni si de influente reciproce. Mie chiar asa mi se pare - ca exista mereu conexiuni intre pasajele biblice, lucru evidentiat si de multele trimiteri din subsolul fiecarei pagini. Un continut biblic, oricare ar fi, este ca o statie de cale ferata, un nod mai bine zis, in care se intersecteaza nenumarate alte drumuri, variate directii... Ca urmare, pentru a intelege, la un anumit nivel, Scriptura, este imperios necesasr sa se parcurga relatiile dintre carti, capitole, pericope, versete... Sensul unei afirmatii este pus in evidenta, cel putin pana la un punct, prin versetele conexe (care sunt mai multe decat cele trecute in subsolul paginii). In acest sens, afirmatia ca Biblia se interpreteaza singura are rostul ei. Precum are si limite, totusi, asa cum incercam sa arat in postarea precedenta. Termenul de interpretare (a unui text) nu se rezuma la caracteristicile textului, desi nu poate face desigur abstractie de ele, ci suscita intotdeauna impactul asupra cititorului, ecoul asupra personalitatii si vietii acestuia, precum si marturiile altor cititori, a altor traitori (iar aici noi avem marturiile care fac parte din Sfanta Traditie). |
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:18:37. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.