![]() |
Blesteme...mit sau realitate?!?
In primul rand bine v-am regasit si calduroase salutari tuturor celor care,in urma cu 2 ani, m-au sustinut si m-au incurajat! Numai bine tuturor!
Dragii mei ajutati-ma din nou pt ca singura nu pot sa fac "lumina" in gandurile mele. Cineva a afirmat ca tatal meu a murit din cauza blestemelor si ca o parte din ele "au cazut" pe restul familiei. Simt ca problema asta depaseste puterea mea de intelegere rationala. Eu sunt o persoana realista si nu imi pot imagina ca exista asa ceva, ma refer la blesteme, cu toate ca ceilalti membrii ai familiei mele sunt convinsi de asta. Blestem, ce este???? Este ceva??? |
Am și eu o întrebare:
Ce legătură are subiectul propus - destul de vag, dealtfel! - cu "Regulile generale de utilizare a forumului"? Și încă o întrebare, de data asta ptr admin: Când o să se ia măsuri SERIOASE cu asemenea useri incapabili să categorizeze corect un subiect? |
Ai dreptate, am postat din greseala mesajul aici si nu "la" generalitati.
Scuze nu am avut nici o secunda intentia sa-ti pun sub semnul intrebarii "Inteligenta". Sunt bucurosa sa stiu ca exista si "useri capabili" ca si tine, spre exemplu.... |
Ioana, ai putea foarte bine posta în altă parte, nu la Generalități. Mai gândește-te și rulează în josul paginii TOATE subforumurile până găsești pe cel potrivit!! (Se presupune că subiectul tău are ceva legătură cu trăirea ortodoxă, nu aduci în atenție un meci de fotbal, sau un nou partid politic. Alea da, își au locul la Generalități!)
Nota Bene: Sunt destui în afară de tine care fac greșeala de a nu gândi prea mult și a trânti un topic nou chiar aici la Regulile Forumului. De aici reactia mea. Asta-i tot, chestiune de atenție, nu atât inteligență. Cu sau fără ghilimele, cum dorești. :D |
Citat:
Ești o persoană realistă(ne spui tu din Augsburg) și crezi că blestemele sunt doar bazaconii din povești pentru că înțelegerea ta rațională nu are informații în legătură cu energia gândului, a vorbei și a faptei. Iisus citea gândurile și intențiile celor din jurul Lui, adică energiile pe care aceștia le generau și le răspundea înainte ca aceștia să le enunțe; de aceea se spune că noi păcătuim cu gândul, cuvântul și cu fapta. Ne trec multe idei și gânduri prin minte involuntar, dar persistența și complacerea noastră în gânduri rele, distructive este considerat păcat pentru că implică și conștiința noastră; de aceea este recomandat să ne supraveghem chiar și gândurile care, nesupravegheate, emit cuvinte și apoi facem fapte de aceeași teapă. Blestemele sunt intenții conștiente ale unor persoane de joasă speță de a provoca rău, iar aceste intenții ajung să se materializeze asupra celor spre care au fost orientate dacă acele persoane sunt de aceeași speță joasă, iar dacă sunt credincioase și-L slăvesc pe Dumnezeu, atunci El le protejează de aceste energii rele care se întorc la ”sursa” care le-a generat. 12. 7. Când căile omului sunt plăcute înaintea Domnului, chiar și pe vrăjmașii lui îi silește la pace. (Pld16,7) |
|
Citat:
sau mai bine zis, nu există efectele blestemelor. daca ar fi altfel, atunci Dumnezeu ar fi implicat în împlinirea blestemelor. asta ar fi contrar Dumnezeului din NT. dar s-ar potrivi cu VT. |
Dacă n-ar exista blesteme, n-ar fi justificate rugăciunile de dezlegare de blestem.
Vestea rea e că ele există și că fac rău. Vestea bună e că se poate scăpa de ele prin spovedanie, rugăciune și o viață după voia lui Dumnezeu. Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
Adica, dupa parerea ta NT se contrazice cu VT? Dumnezeu nu e implicat in implinirea blestemelor si a energiilor intunecate pe care oricum le domina, ci in orientarea intregii imparatii prin convingere, prin bunavointa spre puritatea Duhului Sfant; puterea si eficienta protectiei lui Dumnezeu(binecuvantarea Lui) spre cei care I se inchina este direct proportionala cu dedicarea lor. Daca persoana are alte orientari decat Voia Lui, atunci va suporta influentele spre care tinde, direct proportionale cu departarea sa de Dumnezeu. Citat:
Daca crezi ca nu sunt de joasa speta cei asupra carora se materializeaza blestemele, atunci tu ai o parere subiectiva(prea buna) despre aceia; nu sunt cu nimic mai buni decat blestemele care i-au ajuns. 2- Tot atata VREME ii ia omului aducerea la pace a vrajmasului, cata ii ia sa se "intoarca" la Dumnezeu pentru ca daca nu s-ar fi departat nu ar fi avut vrajmas. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Nicidecum. Dreptul Iov, numai el, a fost binecuvântat și protejat: 10. N-ai făcut Tu gard în jurul lui și în jurul casei lui și în jurul a tot ce este al lui, în toate părțile și ai binecuvântat lucrul mâinilor lui și turmele lui au umplut pământul?(Iov1,10) spre deosebire de toate ale lui: 12. Atunci Domnul a zis către Satan: "Iată, tot ce are el este în puterea ta; numai asupra lui să nu întinzi mâna ta". Este o deosebire între omul care se închină lui Dumnezeu și toate lucrurile mâinilor sale; omul este protejat, lucrul lui nu pentru că acesta fiind rezultat din dorința lui(chiar și familia) este folosit pentru a-i verifica fidelitatea, după cum spune și Iisus: 37. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.(Mt10,37) |
Citat:
1- Invocare a urgiei divinității împotriva cuiva 2- Nenorocire a cuiva pusă pe seama sancțiunii divine. 3- Cuvinte prin care se invocă abaterea unei nenorociri asupra cuiva 4- Rău fatal, pus pe seama forțelor supranaturale, care se pare că planează în permanență deasupra cuiva. Mai citește încă o dată Cartea lui Iov prin prisma sensului 2, poate că ai să observi într-o vreme cum percepeau ceilalți oameni încercările prin care trecea Iov. Nu uita să observi faptul că și cei drepți pot fi victimele unei agresiuni demonice, nu doar inșii "de joasă speță". Însă întru toate Domnul are primul și ultimul cuvânt.... Problema noastră rămâne totuși criteriul după care îi considerăm pe alții de "cea mai joasă speță" și din ce calitate punem etichete atât de drastice asupra altor oameni. Nu cumva nările etichetantului adulmecă aromele înșelătoare ale părerii de sine și a slavei deșarte?????? |
Citat:
2- Punctele 1 și 2 nu sunt relevante(dpmdv). 3- Nu pot citi cartea lui Iov altfel decât s-ar cuveni, adică prin prisma pct 3; percepția celorlalți oameni e problema lor, nu a mea. 4- Când am vorbit de joasă speță am făcut o analogie reală între blestem și vulnerabilitatea celui asupra căruia se abate blestemul. Blestemul este o emisie de energie murdară care atinge ținte la fel de murdare; cele curate sunt deasupra nivelului de acțiune a acestor energii. Ar trebui să înțelegi că cel drept este efectiv protejat de binecuvântarea pe care o invocă prin închinarea sa, altfel Dumnezeu n-ar fi Atotputernicul. 5- Punctul 4(răul fatal care planează...) are și el o justificare coerentă în ”cazierul” persoanei afectate(karma); nu există întâmplare, toate se înscriu în relația cauză-efect, faptă și răsplată. |
Laudat fie Iisus!
|
Citat:
2- Punctele 1 și 2 nu sunt relevante pentru că(dpmdv) urgii și sancțiuni divine nu există. 3- Nu pot citi cartea lui Iov altfel decât s-ar cuveni, nefiind vorba aici de blestem; percepția celorlalți oameni e problema lor, nu a mea. 4- Când am vorbit de joasă speță am făcut o analogie reală între blestem și vulnerabilitatea celui asupra căruia se abate blestemul. Blestemul este o emisie de energie murdară care atinge ținte la fel de murdare; cele curate sunt deasupra nivelului de acțiune a acestor energii. Ar trebui să înțelegi că cel drept este efectiv protejat de binecuvântarea pe care o invocă prin închinarea sa, altfel Dumnezeu n-ar fi Atotputernicul. 5- Punctul 4(răul fatal care planează...) are și el o justificare coerentă în ”cazierul” persoanei afectate(karma); nu există întâmplare, toate se înscriu în relația cauză-efect, faptă și răsplată. |
Citat:
|
Citat:
Ti-am demonstrat ca exemplul adus de tine(cu Iov) nu e corect, iar un alt exemplu care sa iasa din explicatiile pe care le-am si argumentat nu poti sa aduci pentru ca probabil nu ti-e foarte clar ce e blestemul si de ce exista. |
Ce e blestemul si de ce exista?
|
Citat:
http://www.catehetica.ro/ce-este-ble...sie-aghioritul |
Citat:
Ți-e străină însă și concepția semitică asupra blestemului. Uite un indiciu: "Ca martori înaintea voastră iau astăzi cerul și pământul: viață și moarte Ți-am pus eu astăzi înainte, și binecuvântare și blestem. Alege viața ca să trăiești tu și urmașii tăi." (Deuteronom 30:19). Întrebare ajutătoare: cum erau considerate cuplurile semitice care nu aveau copii? Vezi cazurile celebre a sfinților Ioachim și Ana sau Zaharia și Elisabeta. |
Citat:
Versetul boldat mie(care nu-s semit) mi-e limpede: cerul și pământul=viață și moarte=binecuvântare și blestem. |
Citat:
|
Maica Domnuli si Profetii vechiului Tastament
1 atașament(e)
În Sfânta Scriptură avem două modalită?i de prezentare a Maicii Domnului: una prefigurativă sau tipică, în Vechiul Testament, ?i alta direct sau deplin revelată, în Noul Testament.
În Vechiul Testament se face men?iune despre femei care au avut o însemnătate specială în istoria mântuirii până la venirea lui Mesia. Astfel, Eva prime?te făgăduin?a izbânzii asupra diavolului ispititor metamorfozat în ?arpe (Facere 3, 15); Sarra devenea maica unui popor nou, a poporului ales ?i chiar a mai multor popoare (Facere 17, 15-16); Rebeca ?i Rahila modele de mame devotate ?i so?ii credincioase, harnice ?i ospitaliere, ?i-au sprijinit fiii lor ?i I-au întărit cu sfatul lor (Facere 27, 5-17 ?i 42-45; 35, 16-18); Iaela (Judecatori 4, 17-22) ?i Rut (Rut 4, 13-22), Ana (mama lui Samuel (1 Regi 1, 10-11 ?i 27-28) ?i Estera (Estera, 5, 1-7, 3-6) au arătat evlavie deosebită, iubire ne?ărmurită pentru poporul ales ?i pentru lucrarea lui Dumnezeu în lume. Spre deosebire de celelalte femei men?ionate în Vechiul Testament numai Maica Domnului a fost obiectul unor profe?ii. Profetul Isaia a prezis că Fecioara va na?te pe Mântuitorul Hristos în chip minunat, ca un mare semn dumnezeiesc de izbăvire a poporului ales ?i de mântuire a lumii: „Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată Fecioara va lua în pântece ?i va na?te fiu ?i vor chema numele lui Emanuel“ (Isaia 7, 14). Proorocul Iezechiel a profe?it despre Maica Domnului ca Pururea Fecioară în viziunea sa despre noul templu al lui Dumnezeu, simbolizând-o printr-o poartă tainică a Dumnezeului lui Israel: „?i mi-a zis Domnul: Poarta aceasta va fi închisă, nu se va deschide ?i nici un om nu va intra pe ea, căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi închisă“ (Iezechiel 44, 2). Ieremia închipuie tot Israelul într-o fecioară care se întoarece la Domnul ?i Stăpânul ei pentru ascultare, ca să devină „Loca? al dreptă?ii ?i munte sfânt“ binecuvântat de Dumnezeu (Ieremia 31, 21-23). Psalmistul David o descrie pe Sfânta Fecioară ca pe o Împărăteasă ce ?ade de-a dreapta lui Dumnezeu: „Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, îmbrăcată în haină aurită ?i prea înfrumuse?ată“ (Psalm 44, 11). Dar tot Maica Domnului este preînchipuită aici ?i ca Fiica Împăratului Dumnezeu, împodobită ?i urmată de fecioare, cu alai: „Toata slava fiicei Împăratului este înăuntru, îmbrăcată cu ?esături de aur ?i prea înfrumuse?ată. Aducese-vor Împăratului fecioare în urma ei, prietenele ei se vor aduce ?ie“ (Ps. 45, 15-16). Fără îndoială că aceste fecioare înso?itoare sunt nenumăratele fecioare muceni?e, care au urmat în smerenie ?i sfin?enie jertfelnicia Maicii Domnului, tot a?a cum femeile mironosi?e au înso?it-o în momentele grele ale patimii ?i îngropării Domnului nostru Iisus Hristos. De asemenea, dreptul Simeon a prezis suferin?a Maicii Domnului zicându-i, dupâ ce a binecuvântat pe Pruncul Iisus: „Iată, Acesta este pus spre căderea ?i spre ridicarea multora din Israel ?i spre semn de contrazicere ca să se descopere gândurile din multe inimi. ?i prin însu?i sufletul tău va trece sabie“ (Luca 2, 34-3 |
Citat:
Nu vedem lucrurile așa cum sunt ele de fapt; vedem lucrurile așa cum suntem noi de fapt.http://www.crestinortodox.ro/forum/i...ons/icon10.gif |
Citat:
P.S. Mă înfrânge(doare) semnătura ta, Cristsi. |
Citat:
|
Citat:
17. Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc. (Mt5,17) |
Citat:
|
Citat:
și contrar celor afirmate de tine, în VT Dumnezeu se implică direct în împlinirea urgiilor prezentate acolo. că nu ne place această imagine, este altceva. |
Citat:
26. Dacă cineva socotește că e cucernic, dar nu își ține limba în frâu, ci își amăgește inima, cucernicia acestuia este zadarnică.(Iac1,26) Pentru mine împlinire înseamnă încununare, întregire, desăvârșire. 22. Cu aceasta, Iisus S-a făcut chezașul unui mai bun testament.(Ev7,22) |
Citat:
vrei să spui că VT este un testament ... mai prost? |
Citat:
Nu-i totuna. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
totusi, nu uita ce profeti puternici si plini de Duhul gasim in Vechiul ! |
Despre sfanta impartasanie
Sfânta Împărtășanie sau cuminecătură este Taina în care, sub chipul pâinii și al vinului, se dă credincioșilor însuși Trupul și Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor și spre viața de veci. Această Sfântă Taină a fost instituită de Mântuitorul nostru Iisus Hristos, la Cina cea de Taină, când "Iisus, luând pâine în mâinile Sale, a binecuvântat, a frânt și a dat ucenicilor zicând: "Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu" și luând paharul și mulțumind le-a dat zicând: "Beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, care pentru voi și pentru mulți se varsă, spre iertarea păcatelor" (Matei, 26, 26---28).
Sf. Împărtășanie este cu adevărat Trupul și Sângele Domnului. Deci, așa ne învață Sfântul Apostol Pavel în Epistola 1 câtre Corinteni, 11,28----29: "Să se cerceteze omul pe sine și așa să mănânce, din pâine și să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind Trupul Domnului". Tâlcuind acestă Taină, Sf. Ioan Damaschin ne învață: pâinea și vinul nu sunt nicidecum închipuirea Trupului și Sângelui lui Iisus Hristos, ferească Dmnezeu! -- ci însuși Trupul lui Iisus Hristos unit cu Dumnezeirea". Împărtășindu-ne cu Trupul și Sângele Domnului ne unim cu obștea creștină de pretutindeni, împlinind legea iubirii, care realizează unirea desăvârșită cu Domnul Iisus Hristos. Sf. Împărtășanie este hrana care întărește sufletul, și trăirea reală și rodnică a unității Bisericii. Cel ce se învrednicește a se împărtși cu Sfintele Taine, potrivit învățăturii Bisericii pune în practică porunca, unității de credință, a unității de trăire, prin minunata rugăciune arhierească, pe care o găsim în Sf. Evanghelie după Sf. Ioan. Cap. 17, 1---26. Se cuvine apoi să știm că Sfânta Taină a Împărtășaniei o primim nu mai în Biserică, în timpul Sfintei Liturghii; nu mai pentru cei bolnavi, Biserica a rânduit să primească această Sfântă Taină acasă (sau acolo unde se găsesc) pentru a nu-i lipsi de bucuria primirii Domnului nostru Iisus Hristos. Înainte de a ne apropia de Sfântul Potir ---pentru a primi Sfintele și înfricoșâtoarele Taine ale lui Hristos, rostim cu toată cuviința rugâciunile mai înainte arătate. |
Spovedania contribuie la vindecarea arborelui genealogic
Fiecare om se trage dintr-o familie, iar mai multe familii, apropiate ca grad de rudenie formează un. Fiecare neam are un, arbore, genealogic. Acest arbore genealogic, diferă de la neam la neam. După cum un arbore este sănătos și dă, naștere altor ramuri sănătoase, dezvoltându-se foarte frumos, tot astfel se întâmplă și întrun neam care este credincios, cu frica lui Dumnezu, naște alte ramuri sănătoase, și credincioase, dezvoltând foarte frumos, în mod normal acel arbore genealogic. la unii arbori cum încep să le apară câte-o ramură uscată, după aceea alte și alte Obsneamervămramuri îi apar încetul, cu încetul, iar la un moment dat, observăm cu uimire că o mare parte din acel arbore s-a uscat. Apoi, la scurt timp, el se usucă definitiv, deoarece nu l-a îngrijit nimeni. Asemenea analogie putem să o raportăm la diferite neamuri de oameni care sunt, necredincioși.
Păcatul se transmite de la părinți la copiii lor; ori acel păcat netratat macină și roade în toți membrii familiei. O bună parte din acei oameni, nu-și dau seama de acel lucru, și se trezesc după ani și ani, după generații generații că, li s-a cam pierdut neamul", cum se spune în popor, adică păcatul moștenit în familie și netratat cu Tainele Sfintei Biserici a făcut mari necazuiri. După cum medicina, recunoaște transmiterea caracterelor (genelor) de la tată la copil, tot astfel religia recunoaște efectiv transmiterea păcatelor, de la părinți la copii. Dumnezeu spune, încă din Vechiul Testament că pedepsește pe copii pentru păcatele părinților, până la- al IV-lea neam. (Ieșirea Cap. 2,5). De aceea, cei ce sunt căsătoriți și au copii, trebuie neapărat să se spovedească, să se curățe de acele păcate pentru a nu se transmite copiilor lor. Să aibă, conștința împăcată că fii lor nu suferă pentru păcatele părintești. Observăm cum foarte mulți copiii din zilele, noastre se nasc cu boli, genetice grave. În cele mai multe cazuri copiii se nasc bolnavi datorită păcatelor, părinților, care nu și-au mărturisit niciodată, păcatele și n-au primit dezlegare de ele. Un om păcătos care nu se spovedește, nu ține rânduelile bisericești: post, rugăciune și îl prinde, sfârșitul vieții în acea stare păcătoasă, acel om capătă forma s-au, asemănarea unei ramure uscate la arborele genealogic al neamului său. Fiecare membru al unei familii care nu se spovedește este o ramură uscată din arborele, genealogic al neamului său. Cel mai important remediu pentru vindecarea arborelui, genealogic este în special Sfânta Spovedanie deoarece aici sunt: curățirea tratamentul și vindecarea. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 06:11:17. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.