![]() |
ce se intampla cu crestinul ce nu participa la sfanta si Dumnezeiasca Liturghie?? am auzit ca este exclus din biserica(parca)???? este adevarat???? daca da, dece??????
|
Citat:
|
Citat:
37. Tot ce-Mi dă Tatăl, va veni la Mine; și pe cel ce vine la Mine nu-l voi scoate afară; 38. Pentru că M-am coborât din cer, nu ca să fac voia mea, ci voia Celui ce M-a trimis pe Mine. 39. Și aceasta este voia Celui ce M-a trimis, ca din toți pe care Mi i-a dat Mie să nu pierd nici unul, ci să-i înviez pe ei în ziua cea de apoi. 40. Că aceasta este voia Tatălui Meu, ca oricine vede pe Fiul și crede în El să aibă viață vesnică și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. [Ioan cap. 6] |
Este bine ca mai apar si astfel de intrebari: "ce se intampla cu crestinul care nu participa la liturghie?", dar cel mai bine ar fi sa participe si sa inteleaga ca nu Liturghia trebuie schimbata sau adusa la nivelul nostru, ci noi trebuie sa efectuam aceasta schimbare in sufletul nostru. Nu cultul s-a materializat, ci sentimentul nostru religios. Trebuie sa demateralizam si sa reformam simturile noastre spirituale ca sa putem vedea si gusta duhul dumnezeiesc al Sf. Liturghii. Urcusul nostru duhovnicesc sta in impartasirea impreuna cu ceilalti credinciosi, cu Trupul si Sangele Domnului.
|
Citat:
|
Prin fiecare Sfanta Liturghie se reactualizeaza intreaga viata a Mantuitorului. Participarea la aceasta slujba ne ofera posibilitatea de a fi contemporani cu Hristos.
|
Nu doar contemporani george, ci ajungem sa traim viata Sa. Nu doar stam langa El, dimpotriva, ne hranim cu El.
|
Citat:
|
poate deveni cumva mersul la biserica o dependenta?
m-i se intampla ca uneori,din diferite motive sa nu ajung la Sf.Liturghie,in acea zi sunt foarte nervoasa,agitata,nu mai ma inteleg cu nimeni.ma simt ca si cum as fi pierdut ceva important din viata ,am resentimente si regrete.uneori imi vine sa imi parasesc familia si sa ma retrag la o manastire ,unde sa pot sluji numai lui Dumnezeu.insa ceva ma tine sa nu fac acest lucru,ma gandesc ca fiul meu are nevoie de mine,de asemenea si sotul.sunt nevoita sa ma impart intre doua mari iubiri,iubirea de Dumnezeu si iubirea de familie. |
monica, de se intampla sa nu ajungi la biserica, din motive bine intemeiate, nu este bine sa fi agitata, nervoasa. Omul bine placut lui Dumnezeu este un omul smereniei, al blandetii si al bucuriei. Stiu, ai sentimentul ca in acea zi ai pierdut totul, dar nu-i asa. Dumnezeu este prezent in noi si printr-un simplu suspin - cum spunea Parintele Arsenie Papacioc. Eu cred ca nu fuga de sot si de copil te va face sa sporesti in dragostea fata de Dumnezeu, dimpotriva iubindu-i mai mult, jertifindu-te mai mult pentru ei, te vei deschide mai mult lucrarii lui Dumnezeu in tine. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai mergem la biserica. Prin Liturghie induhovnicim fiinta noastra, o facem locas lui Dumnezeu.
|
Citat:
|
Citat:
Dar in compensatie ,putem merge la Vecernie ,desi nu este acelsi lucru. |
Citat:
|
Sfanta Liturghie
Ce semnifica spusele parintelui la terminarea slujbei : "Harul Sfantului Duh este prezent astazi aici,in biserica,printre noi.."?
Pana acum nu l-am mai auzit spunand asta. |
"Cine nu ia parte la Sfinta Liturghie,acela a incetat de a mai fi crestin adevarat.Legatura lui cu Hristos este rupta;unul ca acela s-a facut madular uscat,bolnav sau mort al Biserici sau al Trupului lui Hristos"(Ioan 15,5-6)
"De aceea, Sfintii Parinti pedepseau pe cei care lipseau de la biserica mai mult de trei duminici una dupa alta"(Canonul 11 al Sinodului din Sardica si Canonul 8o al Sin. ecumenic IV) Daca totusi din motive intemeiate nu poti participa la Sfinta si Dumnezeiasca Liturghie,trimite un pomelnic pe cineva pentru ca preotul sa se roage totusi pentru tine si ai tai si sa te pomeneasca. |
Sfanta Liturghie
Cred ca daca esti bolnav,sau din alte motive nu poti participa la Sfanta Liturghie,poti sa te rogi acasa.Eu am facut asta, am in cartea de rugaciuni "Rugaciuni in duminici si sarbatori",imi notam din calendar inainte de a incepe sa ma rog ce trebuie citit din Biblie,iar la ora 10 fix incepeam sa ma rog.La inceput nici nu stiam ce inseamna cifrele din calendar si nu aveam pe cine sa intreb,dar cu ajutorul Lui Dumnezeu am reusit sa-mi dau seama si sa gasesc citatul care se citea in duminica respectiva.E important sa te rogi deodata cu cei din biserica.Nu e tot acelasi lucru,dar e bine ca macar atat poti sa faci.Doamne ajuta!
|
Omul a fost facut de Dumnezeu ca sa fie permanent cu gandul la el si sa participe la activitatile care au ca scop slavirea Sa.Dar omul nu respecta asa ceva.Este normal sa fii mereu la Slujbe impreuna cu ceilalti crestini si nu se cheama asta dependenta,ci chiar una din conditiie de baza a crestinului.Daca nu te duci la biserica duminica si cauti motive,apare dependenta de ,,neducere la biserica''si care este periculoasa pt suflet ,iar diavolul se straduieste sa-i creeze stereotipia ,,neducerii la biserica'',mai ales duminica
|
este bine sa trecem si mai ales pe cei care stim ca nu are cine sa-i pomeneasca ,asta fiind o milostenie duhovniceasca.Asa ne spunea calugarul roman ZOSIMA de la manastirea SFINTUL SAVA din pustia Iudeii ,ca e un act de f.mare binefacere si pt sufletul acelora ,dar si pt sufletul nostru.
|
Sa urmam indemnul Sfantului Apostol Pavel:"sa facem rugaciuni pentru toti oamneii". Sa pomenim pe cat mai multi si sa adaugam "cu tot neamul"
|
Sfanta Liturghie...
[SIZE=3]Ce tema frumoasa... [/SIZE]
[SIZE=3]Dar ce este Sfanta Liturghie? [/SIZE] [SIZE=3]Cum intelegeti fratiile voastre a fi Sf.Liturghie? [/SIZE] [SIZE=3]De ce mergem la Sf.Liturghie? [/SIZE] [SIZE=3]De ce suntem datori a merge la Sf.Liturghie?[/SIZE] [SIZE=3]Care este SCOPUL Sf.Liturghii?[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]"[COLOR=red]Nimeni din cei legați cu pofte și cu desfătări trupești nu este vrednic să vină, să se apropie, sau să slujească Ție, Împăratul slavei; căci a sluji Ție este lucru mare și înfricoșător chiar pentru puterile cele cerești[/COLOR]. Dar, totuși, pentru iubirea Ta de oameni cea negrăită și nemăsurată, fără mutare și fără schimbare Te-ai făcut om, și Arhiereu al nostru Te-ai făcut, și, ca un Stăpân a toate, ne-ai dat slujba sfântă a acestei jertfe liturgice și fără sânge; că singur Tu, Doamne Dumnezeul nostru, stăpânești cele cerești și cele pământești, Care Te porți pe scaunul heruvimilor, Domnul serafimilor și Împăratul lui Israel, Cel ce singur ești Sfânt și întru sfinți Te odihnești. Deci pe Tine Te rog, Cel ce singur ești bun și binevoitor, caută spre mine păcătosul și netrebnicul robul Tău, și-mi curățește sufletul și inima de cugete viclene; și învrednicește-mă, cu puterea Sfântului Tău Duh, pe mine, cel ce sunt îmbrăcat cu harul preoției, să stau înaintea sfintei Tale mese acesteia și să jertfesc sfântul și preacuratul Tău Trup și scumpul Tău Sânge. Căci la Tine vin, plecându-mi grumajii mei și mă rog Ție: Să nu întorci fața Ta de la mine, nici să mă lepezi dintre slujitorii Tăi, ci binevoiește să-Ți fie aduse darurile acestea de mine păcătosul și nevrednicul robul Tău. Că [COLOR=red]Tu ești Cel ce aduci și Cel ce Te aduci, Cel ce primești și Cel ce Te împarți, Hristoase, Dumnezeul nostru,[/COLOR] și Ție slavă înălțăm, împreună și Celui fără de început al Tău Părinte și Preasfântului și bunului și de viață făcătorului Tău Duh, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin." (rugaciunea de ce se spune in taina de preot in Timpul Heruvicului)![/SIZE][/COLOR] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Sf.Liturghie este savarsita de preot (in virtutea Harului Preotiei primit prin PUNEREA MAINILOR ARHIEREULUI si prin rugaciunea rostita de Arhiereu pt coborarea Sf.Duh peste cel ce se hirotoneste sa il SFINTEASCA pt Jertfa cea fara de sange, adica Euharistia) dar in chip nevazut este savarsita de Insusi Hristos ("Tu esti Cel ce aduci"), Care a dat prin Sf.Apostoli "puterea" de a aduce "painea si vinul" pt "prefacearea" in TRUPUL si SANGELE Sau, al lui Hristos. Apoi tot Domnul Hristos este Cel ce Se aduce pe Sine jertfa pt iertarea pacatelor noastre si pt restaurarea in starea primordiala din care a cazut omul ("Cel ce TE aduci"), El este Cel Care pimeste jertfa si Se impartea noua ca sa il mancam "spre iertarea pacatelor si spre viata de veci"![/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Asta este IUBIREA de care El insusi ne spune in Sf.Evanghelie "ce iubire mai mare este decat sa isi puna cineva viata pt prietenii sai?" apoi ne indeamna sa IUBIM si noi ca El, "precum Eu v-am iubit pe voi", adica sa ne si jertfim pt aproapele nostru de este nevoie, nu e de ajuns numai sa il privim, sa ii dam un banut, sau nici macar nu ne uitam la el...[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]"Cu vrednicie și cu dreptate este a-Ți cânta Ție, pe Tine a Te binecuvânta, pe Tine a Te lăuda, Ție a-Ți mulțumi, Ție a ne închina, în tot locul stăpânirii Tale; căci Tu ești Dumnezeu negrăit și necuprins cu gândul, nevăzut, neajuns, pururea fiind și același fiind: Tu și Unul-Născut Fiul Tău și Duhul Tău cel Sfânt. Tu din neființă la ființă ne-ai adus pe noi, și căzând noi, iarăși ne-ai ridicat și nu Te-ai depărtat, toate făcându-le, până ce ne-ai suit la cer și ne-ai dăruit împărăția Ta ce va să fie. Pentru toate acestea mulțumim Ție și Unuia-Născut Fiului Tău și Duhului Tău celui Sfânt, pentru toate pe care le știm și pe care nu le știm; pentru binefacerile Tale cele arătate și cele nearătate, ce ni s-au făcut nouă. Mulțumim Ție și pentru Liturghia aceasta, pe care ai binevoit a o primi din mâinile noastre, deși stau înaintea Ta mii de arhangheli și zeci de mii de îngeri, heruvimii cei cu ochi mulți și serafimii cei cu câte șase aripi, care se înalță zburând..." si se continua cu "...Cantarea de biruinta cantand, strigand, glas inaltand si graind..." iar la strana "...Sfant Sfant Sfant Domnul Savaot, plin este cerul si pamantul de Marirea Ta.Osana intru cei de sus!"[/SIZE][/COLOR] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Daca observati este o rugaciune continua atat cantarea de la strana cat cu formularile rostite de catre preot cat si cu rugaciunea spusa in Taina... [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Daca cititi cu Atentie aceste rugaciuni ce se spun in taina de catre preoti, nu mai aveti nevoie de alte explicatii legate de Sf.Liturghie... [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]In tp ce se canta "Sfant Sfant Sfant..." preotul spune "[COLOR=black]Cu aceste fericite Puteri și noi, Iubitorule de oameni, Stăpâne, strigăm și grăim: Sfânt ești și Preasfânt, Tu și Unul-Născut Fiul Tău și Duhul Tău cel Sfânt. Sfânt ești și Preasfânt și slava Ta este plină de măreție. Căci Tu ai iubit lumea Ta atât de mult încât pe Unul-Născut Fiul Tău L-ai dat, ca tot cel ce crede într-Însul să nu piară, ci să aibă viață veșnică. Și Acesta venind și toată rânduiala cea pentru noi plinind, în noaptea întru care a fost vândut și mai vârtos Însuși pe Sine S-a dat pentru viața lumii, luând pâinea cu sfintele și preacuratele și fără prihană mâinile Sale, [COLOR=red]mulțumind [/COLOR][COLOR=black](de aici se numeste EUHARISTIE = Multumire)[/COLOR] și binecuvântând, sfințind și frângând, a dat Sfinților Săi Ucenici și Apostoli, zicând:" "Luati mancati, Aceste este TRUPUL Meu, care se frange pt voi, SPRE IERTAREA PACATELOR" (aici gasim SCOPUL Sf.Liturghii: deci ca sa ni se ierte pacatele, nu ajunge numai Sf.Taina a Spovedaniei, pt.ca Sf.Euharistie vine ca o incununare a Sf.Taine a Spovedaniei, degeaba castigi un concurs daca nu iei si premiul) apoi "[COLOR=black]Beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, Care pentru voi și pentru mulți se varsă, spre iertarea păcatelor." [/COLOR][COLOR=black]Strana: Amin. [/COLOR][COLOR=black]Preotul in taina: "[COLOR=red]Aducându-ne aminte, [COLOR=black]așadar,[/COLOR] de această poruncă mântuitoare [/COLOR][COLOR=black]("aceasta sa o faceti spre POMENIREA Mea")[/COLOR] și de toate cele ce s-au făcut pentru noi: de cruce, de groapă, de învierea cea de a treia zi, de suirea la ceruri, de șederea cea de-a dreapta, și de cea de a doua și slăvită iarăși venire." [/COLOR][/COLOR][/SIZE][/COLOR][COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR][/COLOR] |
...continuare:
[COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]Apoi "[COLOR=black]Ale Tale dintru ale Tale, Ție Ți-aducem de toate și pentru toate."[/COLOR][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Strana: Pe Tine Te lăudăm, pe Tine Te binecuvântăm, Ție Îți mulțumim, Doamne, și ne rugăm Ție, Dumnezeul nostru. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]În timpul acestei cântări preotul și diaconul se închină de trei ori înaintea Sfintei Mese, zicând: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Clericii: Dumnezeule, curățește-mă pe mine păcătosul și mă miluiește. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Apoi preotul ridicându-și mâinile zice troparul Ceasului al III-lea: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]Preotul: Doamne, Cel ce ai trimis pe Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea, Apostolilor Tăi, pe Acela, Bunule, nu-L lua de la noi, ci ni-L înnoiește nouă, celor ce ne rugăm Ție. [/SIZE][/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Stih 1: Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul și diaconul se pleacă din nou și preotul, ridicându-și mâinile, zice: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul: Doamne, Cel ce ai trimis pe Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea, Apostolilor Tăi, pe Acela, Bunule, nu-L lua de la noi, ci ni-L înnoiește nouă, celor ce ne rugăm Ție. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Stih 2: Nu mă lepăda de la fața Ta și Duhul Tău cel Sfânt nu-L lua de la mine. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul și diaconul se pleacă din nou și preotul, ridicându-și mâinile, zice: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul: Doamne, Cel ce ai trimis pe Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea, Apostolilor Tăi, pe Acela, Bunule, nu-L lua de la noi, ci ni-L înnoiește nouă, celor ce ne rugăm Ție. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]Preotul: Încă aducem Ție această slujbă duhov nicească și fără de sânge, și Te chemăm, Te rugăm și cu umilință la Tine cădem: [COLOR=red]Trimite Duhul Tău cel Sfânt peste noi și peste aceste Daruri, ce sunt puse înainte. [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul își pleacă capul, arată cu orarul sfânta pâine și zice încet: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Binecuvântează, părinte, Sfânta Pâine. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul binecuvântează peste Sfântul Agneț, zicând: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul:[/COLOR][COLOR=red] Și fă, adică, pâinea aceasta, Cinstit Trupul Hristosului Tău. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Amin. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul arată spre Sfântul Potir și zice: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Binecuvântează, părinte, sfântul potir. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul binecuvântează sfântul potir, zicând: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul: [/COLOR][COLOR=red]Iar ceea ce este în potirul acesta, Cinstit Sângele Hristosului Tău. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Amin.[/COLOR] [/SIZE][/COLOR][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul arată către amândouă Sfintele, și zice: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Binecuvântează-le, părinte, pe amândouă. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul face odată semnul crucii asupra sfântului disc și asupra sfântului potir, zicând: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul: [/COLOR][COLOR=red]Prefăcându-le cu Duhul Tău cel Sfânt. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Amin, Amin, Amin. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3][COLOR=black]Preotul și diaconul se pleacă de trei ori, până la pământ. Apoi diaconul zice: [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Pomenește-mă, părinte, pe mine păcătosul. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Preotul: Să te pomenească Domnul Dumnezeu întru împărăția Sa, totdeauna, acum și pururea și în vecii vecilor. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][COLOR=black]Diaconul: Amin. [/COLOR][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]Preotul: [COLOR=red]Pentru ca să fie celor ce se vor împărtăși[/COLOR], SPRE trezirea sufletului, spre iertarea păcatelor, spre împărtășirea cu Sfântul Tău Duh, spre plinirea împărăției cerurilor, spre îndrăznirea cea către Tine, iar nu spre judecată sau spre osândă. (iar vedem claritatea scopului Sfintei Liturghii) [/SIZE][/COLOR][/COLOR][COLOR=black][COLOR=black][SIZE=3]Încă aducem Ție această slujbă duhovnicească [COLOR=red]pentru cei adormiți întru credință[/COLOR]: strămoși, părinți, patriarhi, prooroci, apostoli, propovăduitori, evangheliști, mucenici, mărturisitori, pustnici și pentru tot sufletul cel drept, care s-a săvârșit întru credință. [/SIZE][/COLOR][/COLOR] [SIZE=3][COLOR=black]Apoi urmeaza cantarea Maicii Domnului si Impartasirea Preotilor si a apoi a credinciosilor... punctul Culminant al Sf.Euharistii...[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/COLOR] [/COLOR] |
Sfanta Liturghie NU are definitie!!!
[SIZE=3]Daca Dumnezeu nu Si-a lasat NUMELE Sau descoperit noua decat "EU SUNT CEL CE SUNT" acelasi lucru putem spune si despre Sf.Liturghie in CARE este Prezent atat Domnul Hristos ([COLOR=red]Tu ești Cel ce aduci și Cel ce Te aduci, Cel ce primești și Cel ce Te împarți, Hristoase, Dumnezeul nostru)[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]dar si Tatal si Duhul Sfant: "...Te chemăm, Te rugăm și cu umilință la Tine cădem: [COLOR=red]Trimite Duhul Tău cel Sfânt peste noi și peste aceste Daruri, ce sunt puse înainte.... Și fă, adică, pâinea aceasta, Cinstit Trupul Hristosului Tău.... Iar ceea ce este în potirul acesta, Cinstit Sângele Hristosului Tău....[COLOR=#000000] [/COLOR][COLOR=red]Prefăcându-le cu Duhul Tău cel Sfânt!!![/COLOR] [/COLOR][COLOR=black]Deci avem prezenta Sfintei Treimi in Sf.Liturghie, a DUMNEZEULUI nostru intreit in fete si de aceeasi fiinta, DUMNEZEU NEAMESTECAT, NEIMPARTIT SI NEDESPARTIT!!! (Sinodul II ecumenic 381 Constantinopol)![/COLOR][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3]Avand prezenta si lucrarea Sf.Treimi in Sf.Liturghie, NU ii putem da o definitie ACESTEIA!!! Desi noi incercam sa ii spunem: Cina Domnului, Jertfa Nesangeroasa a Domnului Hs, etc! [COLOR=red]SF.LITURGHIE ESTE!!! [/COLOR][COLOR=black]Atat!!![/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Dar de ce nu intelegem noi oamenii Rolul Sf.liturghii...???[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Inca de la crearea sa, omul NU poate "trai singur pe pamant" si i-a facut Dumnezeu pe "femeie" din care s-a inmultit omenirea => omul traieste numai in comuniune!!! Traind omul in comuniune, BUVURIA cea mai mare o are atunci cand este IMPREUNA cu PRIETENII SAI!!! Si acest moment este INCORONAT de o AGAPA, de o "petrecere" impreuna (nu in sensul de chef, sau distractie patimasa) in care fiecare manaca din cele puse inainte de GAZDA!!! Ori, cand mergem la Sf.Liturghie, mergem la PRIETENUL nostru drag, Care ne este si Parinte, si Frate, si Arhiereu, Domnul Iisus Hristos, si mancam IMPREUNA CU EL la masa din, culmea! din INSASI TRUPUL SI SANGELE SAU!!! Si noi oamenii refuzam de cele mai multe ori aceasta PETRECERE cu Domnul Hristos, Il respingem prin LENEA noastra (exceptand "motivele binecuvantate" de lipsa la masa Prietenului Hristos), il refuzam pe Prietenul nostru Cel ADEVARAT, ca alt prieten ADEVARAT nu este, pt ca IUBIREA LUI DE PRIETEN DRAG SI IUBITOR, S-aDOVEDIT A FI PRIN INSASI JERTFA SA PE CRUCE PT PACATELE NOASTRE!!![/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]E GREU SA IL AVEM DE PRIETEM PE DOMNUL HRISTOS? NE ESTE GREU SA MANCAM SI SA "PETREM" IMPREUNA CU EL??? [/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Sa ne INDESTULAM din masa ce ne-o da ca altfel NU VOM AVEA VIATA VESNICA! asa ne este PORUNCA: "de nu va manca cineva Trupul Meu si nu va bea Sanhele Meu, nu va intra in Imparatia Cerurilor", caci avandul pe Hs in noi, Il avem pe Stapanul - Regele Imparatiei => avem Imparatia Cerurilor IN noi!!! AMIN!!! AMIN!!! AMIN!!![/SIZE] |
Citeam zilele trecute intr-o carte despre ingerul pazitor.Spunea acolo ca acesta, atunci cand crestinul care este botezat nu merge la sfanta liturghie si face pacate (trupesti sau altele) in sfanta duminica sau in zile de sarbatoare il lasa pe acesta si merge singur la sfanta liturghie unde impreuna cu multi alti ingeri participa la liturghia cereasca care in biserica se uneste cu cea pamanteasca (cea din biserica).Daca un crestin este bolnav dar citeste in acest timp rugaciuni sau chiar liturghia ingerul nu mai pleaca,ramane cu acesta.Si din acestea sa intelegem cat de mare este sfanta si Dumnezeiasca liturghie.
|
Citat:
|
Citat:
Părintele Cleopa Ilie ( 1912-1998 ) spunea la rândul său atât de sugestiv:"Necredincioșii se leapădă și caută să vadă pe Dumnezeu cu ochii trupești ; îndoielnicii vor să pipăie rănile Domnului ; cei slabi în credință caută minuni ; sectele părăsesc Biserica, răstălmăcesc dogmele credinței și vestesc altă Evanghelie ; cei robiți de patimi amână pocăința, iar noi, fiii Învierii și fiii lui Dumnezeu după har, să-I rămânem credincioși până la sfârșit, știind că << cel ce va răbda toate până la sfârșit, acela se va mântui >> ( Matei 24, 13 ) ". |
Duminica Tomii-Dintr-o predica a Parintelui Nicolae de la Rohia (Steinhardt)
Textul evanghelic de astăzi ne amintește [...] de o altă celebră spusă a filosofului, francez și el, Blaise Pascal. Acesta, precursor al existențialismului, nu ateu, ci profund creștin, pune în gura Mântuitorului care se adresează necredinciosului dornic să creadă, însă neizbutind să-și împlinească dorința, și necutezând a face pasul hotărâtor, un răspuns cu totul neașteptat: [COLOR=darkred]Nu M-ai căuta dacă nu M-ai fi găsit![/COLOR] Răspuns și el teribil, paradoxal, tainic și amețitor. Să cauți ceea ce ai și găsit! Să însemne căutarea ta, strădania ta, angoasa ta nimic altceva decât dovada inutilității întregii tale frământări - ba și a orbirii tale - de vreme ce L-ai găsit pe Cel căutat! (Dar și ce bucurie: drahma era în buzunar, oaia zisă pierdută nu fusese decât o greșeală de numărătoare!). Răspuns teribil, paradoxal și tainic, totuși deopotrivă lămuritor și definitiv, punând pentru totdeauna capăt validității ispitelor unei logici a dilemelor stringente. Ni se cere numai curajul de a constata că omul frământat, chinuit, obsedat de vocația credinței a devenit prin însăși starea sa căutătoare, un credincios. Cine pornește spre Hristos - și cât de lungă, de întortocheată, de nesigură i se arată a fi calea - L-a și întâlnit! Oare încă departe fiind el, nu l-a văzut și, alergând, nu i-a căzut pe grumaz, sărutăndu-l?
razbointrucuvant.ro |
Paul Evdokimov:
Citat:
|
Citat:
|
De la parintele Cleopa citire
DESPRE ASCULTAREA DE PĂRINTI SI MINUNEA SFINTEI LITURGHII
Era un om care a fost foarte credincios; îl chema Iulian. Si i-a murit sotia omului si a sărăcit tare la bătrânete si avea un singur fecior, cu numele Teofil. Aproape de bătrânul Iulian era un boier care avea două curti si două mosii mari. Boierul avea iazuri cu pesti, avea livezi, vii, herghelii de cai, vaci, porci, cârduri de păsări, mă rog, două curti mari avea el. Si boierul avea zeci de robi, cum era înainte, dar pusese ochii pe Teofil, feciorul bătrânului, că era si priceput si întelept si cuminte si crescut cu frica de Dumnezeu. Si de multe ori boierul îi spunea mosului Iulian: – Mosule, nu vrei să-mi vinzi rob băiatul matale, că ai să trăiesti si dumneata ca boierii? Îti fac casă si-ti dau bani si cutare. Omul era sărac si numai pe acest băiat îl avea. Si-i spune odată, într-o seară, băiatului: – Dragul tatii, măi Teofil, vezi cât de săraci am rămas! Boierul ăsta îmi spune de multe ori să te vând rob la el – că atunci se cumpărau robi, pe care voiau –, dacă te vând pe tine rob, are sămi dea tot ce-am nevoie. Pe lângă tine am să trăiesc si eu foarte bine. Că vrea să te aibă rob de încredere în casă, în curte; nu asa pe la vite. Vrea să te aibă ca pe băiatul lui – că boierul nu avea copii. Dar băiatul a primit ascultarea de părinti cu dragoste si a zis: – Tată, pentru dragostea matale, ce nu fac eu? Numai mata mai esti în lume, că mama a murit. Vinde-mă rob! Să mă vinzi rob, că eu cu toată dragostea vreau să fiu rob, ca să văd că trăiesti bine la bătrânete, că Dumnezeu mi-o purta de grijă. Atunci tatăl său, când a văzut ascultarea băiatului, i-a zis: – Măi, dragul tatei, am să-ti spun si eu un sfat. Eu te vând rob, el a zis că-mi dă bani multi si avere, dar tu să păzesti un lucru: Cât vei trăi tu, în timpul Sfintei Liturghii, Duminica, să nu călătoresti, si să mergi regulat la biserică! i-a zis bătrânul băiatului Teofil. – Dar de ce, tată? – Uite ce! Si eu am învătat de la alti bătrâni, că în timpul Liturghiei nu se călătoreste. Dacă mă asculti, de mari primejdii ai să scapi tu si mare cinste ai să câstigi în lumea asta si-n cealaltă. – Bine, tată! S-a dus mosneagul si a grăit cu boierul: – Uite, m-am sfătuit cu băiatul, că dacă n-ar fi vrut el nu as fi putut să-l vând, si vrea să se vândă rob, ca să mă ajute la bătrânete. Boierul avea robi multi, dar nu avea copii deloc. Si-i spune sotiei: – Stii ce? Băiatul acela cuminte, evlavios, ascultător, care vine pe la noi – că el se ducea de mai lucra pe la boier –, l-am cumpărat rob. Bucuria ei! – Da! Acela-i bun! Acela-i toată nădejdea, că tatăl lui este credincios. Tot timpul merge la biserică. S-a dus bietul Teofil rob la boier! Iar boierul l-a umplut de avere pe tatăl lui. I-a dat vite, i-a dat haine, i-a dat bani. Îl avea, mă rog, nu ca pe-un rob, ci ca pe băiatul lui, ca pe unul de mare garantie. Că stia că-i băiat gospodar si numai pentru sărăcie l-a vândut tatăl său. Si a stat rob Teofil la acest boier mai multi ani. Si odată, boierul trebuia să plece de la curtea asta cu trăsura la cealaltă, si a uitat geanta cu actele acasă. Si pe Teofil îl avea ca pe băiatul lui; îl lua în trăsură, că băiatul era destept, stia să scrie, stia să socotească, si îi spune: – Măi, Teofile, du-te repede acasă, că am uitat geanta cu actele – cu ce avea el acolo, bani, ce-o fi având! – Da, cucoane, mă duc! S-a dat jos din trăsură si a fugit înapoi spre casă. Când s-a dus el să ia geanta boierului de acasă, cucoana lui, fiind desfrânată, trăia cu un rob de-al ei. Teofil, când a venit, a intrat, a luat geanta de pe masă si a plecat. Dar el n-a observat ce făcea sotia stăpânului, ci credea că doarme singură. Ce-a zis femeia: – Vezi că boierul m-a prins cu tine în păcat! De aceea a trimis pe Teofil înapoi, ca să fie sigur. Mi se pare că a observat el că noi trăim amândoi! – Ce-i de făcut acum? a zis sluga vinovată. – Stii ce-i spun? a zis ea. Dacă nu-i taie capul lui Teofil, nu mai trăiesc cu dânsul! Am să-i spun sotului că, atunci când l-a trimis înapoi după geantă, a abuzat de mine; si dacă nu mă luptam cu el, mă batjocorea. Asa a si făcut. Dar să vezi ce înseamnă ascultarea de părinti si tinerea cu sfintenie, ca în timpul Sfintei Liturghii să nu fie pe drum, cum l-a învătat tatăl său. Atunci cucoana îi trimitea sotului ei o scrisoare prin robul cel vinovat care trăia cu dânsa. În scrisoare scria: „Asa mă jur pe Dumnezeu. Uite, Teofil, robul tău, în care tu ai atâta încredere, când l-ai trimis înapoi după geantă, a tăbărât pe mine să mă batjocorească. Si dacă nu mă luptam cu el, mă batjocorea. Dacă nu-i tai capul si să-l trimiti la mine, eu îmi iau averea si te las singur!” Boierul, când a auzit, s-a minunat: „Cum, măi, Teofil!?” – că avea mare încredere întrînsul. N-a cunoscut ce viclenie a făcut cucoana lui, ca să-i taie capul lui Teofil. Si-i scrie un plic înapoi sotiei, prin alt rob. „Eu am doi călăi, care au tăiat mai multi robi ce făceau spargeri. Mâine dimineată îi aduc la curte cu sabia trasă. Trimite-l pe Teofil! Fă-ti treabă că-l trimiti cu ceva, că eu am dat ordin călăilor, când vine dimineata, jos capul. Să mi-l aducă mie si eu ti-l trimit. S-a pus la cale tăierea capului lui Teofil cel nevinovat. Teofil nu stia nimic, săracul. Nici nu era vinovat, nici nu stia că este pus capul lui pentru tăiere. Ce face cucoana? Dimineata îi dă un plic pecetluit, cu alte cuvinte si-i zice: – Teofile, te duci până la curte la boier! – Da, cucoană, mă duc! El nu stia nimic. Era ascultător. Nu stia că acolo îl asteaptă sabia. Era gata să-i împacheteze capul, să-l trimită boierului la sotie. Când l-a trimis era Duminică. Si, mergând cu plicul, de la curtea asta până la cealaltă, a auzit clopotul la o biserică, că începe Sfânta Liturghie. El tinea minte ce i-a zis bietul tată, bătrânul Iulian, care murise: „Duminica să nu călătorească în timpul Sfintei Liturghi, a spus că de mare cinste o să mă învrednicesc si o să mă scoată Dumnezeu din mari primejdii”. Si ce-a zis: „Nu. Întâi stau la Sfânta Liturghie si după Liturghie m-oi duce, chiar de m-ar pedepsi boierul. Tata asa a zis când m-a vândut rob aici, ca în timpul Liturghiei, Duminica, să nu călătoresc!” A intrat bietul Teofil în biserică, căci de-abia începuse slujba, si a ascultat toată dumnezeiasca Liturghie; a ascultat predica si asta până ce-a luat anafură. Ce-a făcut cucoana când a văzut că nu mai vine capul lui Teofil? „Uite, l-am trimis de dimineată, si acum este ora 12!” |
urmare
Căci stătuse la Liturghie. Si ce zice robul cel vinovat? – Cucoană, mă duc eu să-i aduc capul! Poate l-a tăiat boierul si n-are cine-l aduce. – Du-te! Si-l trimite pe cel vinovat să-i aducă capul lui Teofil. Dar el era în biserică si nu stia nimic. Când ajunge ăsta cu scrisoarea acolo – gealatii asteptau să vină si să întrebau de ce nu mai vine, căci primiseră ordin de la boier: „Care vine întâi dimineata aici, jos capul! Spălati-l de sânge, îl împachetati si-l trimiteti sus la mine”. Dar vine ăsta vinovat. Ei, când l-au văzut cu scrisoarea, l-au întrebat: – De ce ai venit? – Am treabă la boier. L-au luat deoparte, i-au tăiat capul – celui vinovat –, l-au spălat de sânge, l-au împachetat si l-au trimis sus la boier. Boierul se gândea acum prin cine să trimită calul. Credea că-i al lui Teofil. Iată vine si Teofil de la biserică. – Cucoane, ti-am adus de la cucoană o scrisoare! – Dar cum vii tu acum? – Cunoane, să mă iertati, am pornit dimineată, dar am stat la Sfânta Liturghie, că asa a zis tata când m-a vândut rob aici la dumneata: „Duminica în timpul Sfintei Liturghii să nu pleci nicăieri si să stai la Liturghie, orice ar fi”. Si am stat la Sfânta Liturghie. Să mă iertati că am ajuns mai târziu! Pe boier l-au cuprins lacrimile. S-a gândit că nu-i vinovat. – Ia pachetul ăsta – el nu stia ce are într-însul –, si du-l la cunoană! Si-i scrie si o scrisoare. „Ia seama că judecătile lui Dumnezeu sunt aici! L-ai trimis pe Teofil si el a stat la Liturghie. Apoi ai trimis pe altul! Si i s-a tăiat capul aceluia, căci Teofil a stat la biserică. Eu nu cred că omul acesta-i vinovat”. Dar nici boierul nu stia că cel trimis este sluga care trăia cu dânsa. Si când a ajuns Teofil la cucoană, ea îl întreabă: – Dar cum de vii tu acum? – Cucoană, să mă iertati! – Ce aduci acolo? – Mi-a dat boierul un pachet. A spus să-l vi-l dau dumneavoastră. El sincer nu stia ce are în pachet; că are capul celui vinovat. Dar ea a rămas uimită. – Dar când ai ajuns acolo? – Să mă iertati, cucoană, mata m-ai trimis dimineată, dar eu am stat la dumnezeiasca Liturghie într-un sat. Si am întârziat si am ajuns cam târziu. Dati-mi canon, pedepsiti-mă, dar mie asa mi-a zis tata, când m-a vândut rob la dumneavoastră, ca în timpul Sfintei Liturghii să nu călătoresc niciodată. Si atunci, cât era ea de rea , a văzut judecătile lui Dumnezeu. Dar nici ea nu stia a cărui cap s-a tăiat. Se duce ea într-o cameră repede să vadă ce-i în pachet, si vede capul robului care a trăit cu dânsa. Atunci a zis: „Aici sunt judecătile lui Dumnezeu”. A început a plânge si a chemat pe boier. – Vino repede la curte, aici la noi! Vine boierul si-l întreabă. – Ce-ai făcut, boierule? – Nici eu nu stiu. – Uite ce s-a întâmplat! zice cucoana. – Nu stiu al cui cap a fost ăsta! L-am împachetat... Al cui cap este? Atunci ea a spus adevărul.
– Domnul meu, am să-ti spun adevărul! Eu, ticăloasa si necurata, sunt vinovată aici. Dumnezeu l-a scos pe Teofil pentru nevinovătia lui. El niciodată, de când este la noi, n-a făcut o glumă cu mine, nici n-a zâmbit măcar. Totdeauna a fost cinstit si harnic si curat cum stii. Eu, păcătoasă, am trăit cu robul ăsta, căruia i-ai tăiat capul, trei ani de zile. Si dacă vrei, iartă-mă, căti dau toată averea si mă duc la o mănăstire să mă fac călugărită, că mă tem să nu mă ajungă urgia lui Dumnezeu, că am vrut să-i tai capul unui om sfânt. Dacă vrei să mai stau cu tine si mă ierti, bine, iar dacă nu, eu plec; îti dau toată averea si mă duc la mănăstire. Boierul a zis: – Vezi ce-a făcut Dumnezeu cu Teofil? Măi femeie, nu te duce la mănăstire! Ai gresit si tu, dar să ne temem de Dumnezeu! Pentru că vezi cum scoate Dumnezeu un tânăr nevinovat? Ai văzut ce înseamnă copil crescut în frica lui Dumnezeu? Mai bine decât să te duci tu la mănăstire, hai să înfiem pe Teofil, fiu al nostru! Vezi cât este de cinstit? – Hai, si eu vreau! Îl trecem pe numele nostru, să-i trecem averea toată lui, că numai ăsta ne pomeneste pe noi si ne face pomenire. Vezi câtă frică de Dumnezeu are? Că eu am trimis să-i taie capul si el a adus capul celui vinovat înapoi. Si l-a chemat boierul pe Teofil si i-a zis: – Teofile, uite, vrei să te trecem pe numele nostru si să te înfiem? – Cucoane, cum credeti! Eu sunt rob deocamdată. Faceti ce vreti cu mine. Dacă vreti să mă înfiati, să mă lăsati să cred în Hristos, să-mi fac rugăciunile si să mă duc la biserică! – Pentru aceea vrem să te înfiem! Căci crezi în Hristos si te temi de Dumnezeu! Nu i-au spus taina ce s-a întâmplat. A aflat-o el mai târziu, dar atunci n-a stiut-o. Si l-au înfiat si i-au dat cu acte amândouă curtile după moartea lor si toată averea si mosiile si tot ce-a avut boierul. Si asa pe bietul Teofil, care a ascultat de părintii lui si n-a călătorit Duminica în timpul Sfintei Liturghii, l-a păzit Dumnezeu de tăierea capului si a căpătat si cinste de la boier si a rămas proprietar peste toate averile lor, iar dincolo s-a dus în împărătia cerurilor. Asa stie Dumnezeu să cinstească pe cei ce se tem de El si ascultă de părinti. Amin. |
intrebare
am si eu o intrebare, pentru cine poate da un raspuns cat de cat avizat.
este bine sa mergem la Sf. Liturghie de 2 ori in aceeasi zi, adica la doua biserici? de ex. una are slujba dimineata devreme, iar cealalta mai tarziu. |
Citat:
|
Citat:
1260. -" Binatia, adica doua liturghii la acelasi altar sau ca un preot sa faca doua liturghii in aceeasi zi, in ortodoxie, este cu totul, oprit. Preotul are datoria sa savarseasca intr-o zi, numai o singura liturghie, ceea ce insemneaza o moarte a lui Hristos pe care a rabdat-o o singura data si o singura patima". (Din Pravila Bisericeasca) Folositor si acest articol: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...hie-88064.html Deci asta este pentru savarsirea Sfintei Liturghii de catre preot. Iar pentru participarea la Sfanta Liturghie a crestinului, se subintelege din acestea de mai inainte: daca nu se fac doua Sfinte Liturghii nu are rost sa participam la doua, chiar daca fizic ar fi posibil. Scopul participarii noastra la Sfanta Liturghie este Impartasirea cu Hristos! Dar nu cantitativ ci in Duh, deci calitativ. Daca te-ai impartasit azi, este nerusinare si necredinta sa cauti sa te mai impartasesti inca o data in aceiasi zi. Deci nu vad rostul ca un crestin sa participe la a doua Liturghie in aceiasi zi; poate doar daca la prima a dormit si nu L-a vazut pe Domnul cand a venit:68:! Domnul sigur l-a vazut pe crestin! Last Edit: Eu am vorbit din carte si asta poate va lasa loc de interpretari. Iata de ce: in practica zilelor noastre (vai noua!), multi crestini participa la Sfanta Liturghie ca la un spectacol de opera (sau teatru, pe alocuri) si asta face ca sa se piarda acel scop unic amintit mai sus, adica Impartasirea. De aici apar, poate, anumite neintelegeri! |
Citat:
Pe de altă parte, nu trebuie să pierdem din vedere celelalte haruri și celelalte beneficii care însoțesc Sf Liturghie. Acolo mergem și ca să ne rugăm ori ca să ascultăm cuvântul Domnului. Să luăm un exemplu: este obligația duminicală îndeplinită dacă credinciosul, întârziind la Liturghia Cuvântului, participă totuși la Liturghia Jertfei ? Este. Pe de altă parte, din sete față de Sf Evanghelie, credinciosului îi pare rău că a pierdut această primă parte, astfel încât participă la o altă Sf Liturghie, în altă biserică din alt cartier (sat) ca să o audă. În asemenea caz, nu îmi pare a fi comis nici un păcat. Deci, după părerea mea, participarea la două Sf Liturghii (fără două cuminecări) nu este materie păcătoasă, ci totul depinde de intenție. |
Citat:
|
Înțeleg de ce nu se pot săvârși mai multe Sfinte Liturghii într-o zi, la același Altar;
dar nu înțeleg ce este rău în faptul că un creștin vrea să participe la două Liturghii, în aceeași zi (fără a se împărtăși de două ori). Poate doar faptul că nu oricine ar avea timp pentru aceasta. |
Citat:
Iata intrebari de parcurs, impreuna cu sfatuitorul domniei tale: - Cine este Iisus Hristos? - Ce inseamna a fi crestin? - Ce este Biserica? - Ce este (ras)plata pentru cele ce facem pe pamant? Care este aceasta? - Ce este Sfanta Liturghie? - Care este aportul (rolul) credinciosului la Sfanta Liturghie? ........ - Cate Liturghii se pot savarsi intr-o zi? De ce? - De cate Liturghii pe zi are nevoie credinciosul ca sa se mantuiasca? In functie de anumite situatii particulare este posibill ca in locul punctelor sa fie nevoie si de alte intrebari. Observi ca ultima intrebare este foarte aproape de neclaritatea domniei tale. Incearca sa afli raspunsuri corecte, cu rabdare, trecute prin filtrul propriei constiinte si nu in graba, pe considerentul ca poate merge si asa! Poti incepe cu Catehismul Ortodox, apoi discutii cu preotul duhovnic, apoi o alta lectura, apoi iar discutii cu preotul duhovnic, peste acestea adaugi constant si Sfanta Scriptura si multa, multa rugaciune, cu indrumarea parintelui duhovnic, si iar citit... si tot asa! Rabdare, rugaciune si credinta! "Cauta si vei afla!" Sa stii ca chiar daca nu intelegi acum de ce este suficienta o Sfanta Liturghie intr-o zi, daca vei avea dragoste adevarata si rabdare sigur Domnul iti va darui si intelegerea, la vremea potrivita! Amin! |
Citat:
In ortodoxie (fara comparatii sau atingere la adresa catolicismului) se pune accent, mai ales la Sfanta Liturghie, pe comuniunea harica intre credincios si Izvorul Harului. Odata ce am intrat in aceasta comuniune, lumina este suficienta pentru toata ziua. Daca la un Altar nu se mai poate sluji inca o Liturghie in aceiasi zi de ce oare crestinul ar avea nevoie sa mearga si la alte Liturghie, la alt Altar? Sunt doi hristosi, unul mai altfel decat celalalt? NU! este doar unul, un altar, un preot, o Jertfa, un credincios! Hristos se jertfeste pentu toti dar se ofera in mod unic pentru fiecare credincios ce este in Biserica in acel moment, adica in mod individual! Relatia la Impartasire este una strict intima. Acum se va spune ca Impartasirea este doar o parte din Sfanta Liturghie! In ortodoxie nu este asa! A participa la Sfanta Liturghie fara sa te impartasesti nu este starea de normalitate, este un "pogoramant" din cauza slabiciunii noastre; nu mai suntem vrednici sa ne apropiem caci ne-a disparut si frica de Dumnezeu si credinta si dragostea! Asta ne arunca in starea de penitenti in fata lui Dumnezeu si asa trebuie sa ne simtim atunci cand suntem la Sfanta Liturghie si nu ne-am impartasit. Chiar si asa, o "penitenta" ca Sfanta Liturghie ajunge (este suficienta) intr-o zi! Imi este teama de ziua cand toti crestinii vor considera corect a veni la Sfanta Liturghie ca sa asculti Evanghelia zilei, sa te "incarci cu energie" prin prezenta in Casa Domnului, sa faci comuniune cu fratii si astfel sa fii un crestin mai bun! Parca suna a Cina Domnului mai mult decat a Sfanta Liturghie! Cat vor mai fi macar un preot ortodox si un crestin ortodox, Sfanta Liturghie va fi intalnire reala cu Domnul Hristos! Amin! Nu vreau sa generez discutii "dogmatice". Am mai spus-o, mediul acesta, forumul, nu este potrivit pentru expozeuri lungi asezonate cu trimiteri, note de subsol sau bibliografii. Aici in cateva cuvinte incerci sa exprimi idei complexe cat mai clar. Pot aparea si conditii de rastalmacire (unele indreptatite oarecum), asa ca va rog sa nu "despicati firul in patru" cautand vreo eroare dogmatica. Singurul lucru ce am vrut sa-l spun este ca un crestin ortodox care a participat deplin la Sfanta Liturghie intr-o zi nu are motive si nu este corect sa caute sa mearga si la alta Sfanta liturghie in aceiasi zi. Daca in aceasta am gresit, dogmatic, va rog sa-mi atrageti atentia. Restul este doar variatie "forumistica" pe aceasta tema. Iertati-ma! |
sa stam stramb si sa judecam drept, daca putem
Citat:
Stiam si eu ca nu se pot savarsi 2 liturghii in aceeasi zi la Sf. Altar. Iar pana acum nu am mai participat la 2 Liturghii in aceeasi zi, deci n-am facut maraton de la o biserica la alta. Insa intrebarea mea era legata de sarbatoarea Nasterii Maicii Domnului, pe 8 Septembrie care se apropie. Nu ca nu mi-ar ajunge o biserica si o Liturghie, dar pentru ca o iubesc foarte mult pe Maica Domnului si timpul imi permite in ziua respectiva, as fi vrut sa merg si la cealalta biserica si sa duc un mic dar; este o biserica mai saracuta care nu prea primeste daruri (flori de ex.) de la putinii credinciosi care o onoreaza cu prezenta la slujbe. Si pentru ca slujba incepe acolo mai tarziu, timpul mi-ar da sa asist si eu la ea. Deci, sa inteleg ca dupa 'dogmatica' mai bine ma duc acasa dupa prima liturghie si astept sa se termine slujba la cea de-a doua biserica, si abia apoi sa ma duc si eu acolo cu un buchet de flori, sau sa nu ma mai duc deloc?? |
Citat:
E unul din motivele pentru care eu am zis că nu văd care ar fi problema dacă un credincios s-ar duce la două Sf. Liturghii în aceeași zi (personal nu am fost și nu m-aș duce). Dar știu eu ce resorturi intime există în anumiți oameni să-și dorească asta? Și de când e păcat să vrei stai cât mai mult timp în biserică? Indiferent dacă e momentul Sfintei Liturghii sau nu? E cumva păcat de când unele biserici se închid în orașe ziua în amiaza mare să nu mai poți intra? Iar mă smintesc... |
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:54:05. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.