![]() |
As vrea sa stiu daca se poate boteza un copil nou nascut de 2 ori in 2 orase diferite.A
|
Draga Letitia,
Inainte de toate, bine ai venit printre noi! Sa inteleg ca ai un bebelus pe care vrei sa-l botezi si familia sotului e dintr-un oras, iar a ta din altul, asa ca vreti sa-i bucurati pe toti de botezul copilasului? Indiferent care sunt motivele... Botezul se face o singura data, fiindca acel copilas se alatura Bisericii lui Hristos. Cum nasterea trupeasca se face o singura data, tot asa nasterea in duh se face o singura data. Este o Taina care nu se repeta! Sfanta Scriptura atesta acest lucru prin "Un Domn, o credinta, un botez" (Efeseni). Poarta de intrare a omului in Imparatia lui Dumnezeu este Sfantul Botez. Acesta ii confera nastere pentru vesnicie, nu numai pentru lumea de aici vremelnica. El se face "cetatean" al Imparatiei lui Dumnezeu. Insusi Mantuitorul spune: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu". Apoi, tot Domnul, trimitand pe Sfintii Apostoli la propovaduire in lume, le-a spus: "Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-i in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh". La Galateni se spune: "Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si-mbracat". E cutremurator! Prin Botez, omul se imbraca in haina curatiei Mantuitorului, si dobandeste iertarea pacatelor si darul Sfantului Duh. Letitia, poate te intrebi ce pacat are copilasul, ca doar...e mic. E vorba de pacatul stramosesc, ce se trage ca o pecete a blestemului de la stramosii nostri, Adam si Eva, care de la inceput au calcat porunca dumnezeiasca. Inca un cuvant, Letitia. Botezul copilasului sa fie insotit si de botezul pocaintei parintilor, adica de spovedire, impartasire, post, rugaciune, fiindca pacatele voastre se repercuteaza asupra copilasilor vostri. Sa-I multumim lui Dumnezeu ca, prin trimiterea Fiului Sau in lume si prin jertfa Sa pe cruce, avem aceasta cale a mantuirii. Doamne, slava Tie! Elena |
Botezul copiilor nu are legatura cu marcarea unei directii ideologice religioase, ci cu sadirea de viata noua - cu efectele REALE ale botezului, indiferent de varsta primitorului. Ideea ca botezul trebuie facut doar adultilor fiindca au puterea de alegere subliniaza aspectul gresit care se da Botezului. Primirea Botezului nu este o simpla adeziune la un anumit sistem religios, ci aduce in mod REAL harul Sf. Duh, inseamna un nou inceput, o directie spirtuala superioara imprimata dezvoltarii fizice si psihice a noului nascut...
|
Citat:
Elena |
so.... unu la mana:eu zic ca e o mare panarama chestia aceea cu daca nu esti botezat nu ai voie in Biserica. de unde ati luat-o nu stiu, dar parca nu e in Biblie. dupa ce in Biserica Ortodoxa nu se prea face nimic pt un suflet.. chiar daca asa se vrea... nu am voie sa stau la Liturghie daca nu sunt botezat? si atunci eu de unde sa aflu, ca necrestin, de Dumnezeu? sa ma apuc sa studiez singur? oricum al doilea lucru... daca stai sa te uiti in Biblie pe la inceputul Evangheliilor o sa vezi faptul ca Ioan boteza oamenii care isi marturiseau pacatele. Deci => botezul se poate face de un om capabl sa-si dea seama de natura sa pacatoasa si sa fie gata sa regrete pacatele. Cum poate un copil de cateva luni sa realizeze ca a pactuit(desi a pacatuit)?
3 la mana in Vechiul Testament viata spirituala se realizeaza pe ritualuri, pe cand in Noul relatia se bazeaza mai mult pe relatia directa Dumnezeu <-> eu. acum... e logic ca Iisus sa fi facut toate lucrurile necesare legilor iudaice, pt ca a fost nascut evreu. 4 la mana faza cu Marea Rosie si cu Noe, nu cred ca e valabila, pt ca in ambele cazuri nimeni nu s-a udat :D. ori au fost in arca, ori au trecut ca pe uscat. 5 la mana, parerea mea integrala despre botez nu este acceptata banuiesc nici de biserca mea(crestina dupa evanghelie) dar o sa o impartasesc cu voi, si daca ai argumente contra, nu ezita :) deci... daca stai s observi in ce context e folosit botezul o sa observi ca de fapt el este o declaratie facuta de cel ce este botezat ca este gata sa intre in familia lui Dumnezeu. si aici este un exemplu fff cunoscut, si ma refer la talharul de pe cruce care nu a trebuit sa fie botezat, dar a ajuns in Rai. de ce? pentru ca a marturisit de fata cu ceilalti ca are nevoie de Iisus. de multe ori noi luam chestiile bisericesti ca ritualuri, ceva de genul must do it, or else... dar nu este asa. in spatele acestor ritualuri se afla o semnificatie, si aceea conteaza cel mai mult. si din pacate pe aceea o uitam. in momentul in care eu imi botez copilul, pt ca asa a zis popa, si dupa aia dau chef de chef.... aia da declaratie de a-l urma pe Iisus... si tine minte ca a fi crestin nu este fff usor, din contra este foarte greu, pt ca in momentul in care tu apartii de Hristos, michiduta nu o sa someze. e chestia aia in Biblie care spune ca e mica poarta, dar in alta parte se spune ca e mica si calea. deci nu e indeajuns sa intri pe poarta, trebuie sa ramai pe drum, si cam asta nu prea se face. oricum sper ca ai inteles macar o mica parte din ce am spus eu. si ca o concluzie nu botezul face crestinul, ci crestinul face botezul. Hristos a inviat! Mihai |
Citat:
|
Citat:
Nu este doar pentru adulti! Precedentul scripturistic O cale de a cerceta consistenta scripturistică a botezului pruncilor este de a lua în considerare acest lucru: dacă apostolii însisi ar fi recurs la călăuzirea Scripturii în privinta botezului pruncilor, ce ajutor ar fi găsit? Desigur, trebuie să ne aducem aminte că singurele Scripturi cu care trebuia să lucreze apostolii erau la început cele ale Vechiului Testament. Ce lumina pot împărtăsi acestea asupra acestei probleme? Să ni-i închipuim pe apostoli răspândindu-se după Cincizecime, împlinind misiunea lui Hristos de a predica Evanghelia si de a-i boteza pe cei care se converteau la ea. Dacă unul dintre acei convertiti, cineva precum temnicerul din Fapte 16, i-ar fi întrebat pe apostoli: "Poate să se boteze si fiica mea de sase luni?" La ce îndrumare scripturistică s-ar fi dus ei pentru raspuns? Ei bine, scrierile apostolilor, care au devenit Noul Testament, învată limpede că apostolii văd botezul ca pe semnul unui Nou Legământ al relatiei cu Hristos. În botez, ne îngropăm împreună cu Hristos și ne ridicăm cu EI prin puterea Duhului Sfânt. Orice legământ pe care Dumnezeu l-a făcut cu oamenii a avut un semn vizibil. În legământul Său cu Israel, semnul lui Dumnezeu a fost tăierea împrejur. Fără îndoială, Apostolii ar fi fost în acord cu descrierea botezului făcută de Sfântul Ciprian, care il numeste "tăierea împrejur duhovnicească". Prin urmare, întrebarea pe care si-ar fi pus-o Apostolii, în căutarea unei îndrumări referitoare la botezul pruncilor, era: "Ce ne învată Scripturile despre cine sunt cei care pot fi primiti în Legământul lui Dumnezeu si pot primi semnul acestuia?" Ca evrei, răspunsul absolut, 100% scripturistic, ar fi fost evident pentru ei. Vedeti, în cazul Vechiului Legământ, Dumnezeu nu numai că permite copiilor să primească semnul tăierii împrejur. EI porunceste chiar sa fie acordat la vârsta de opt zile oricarui băiat născut în casa lui Israel. Aceasta ar părea să fie evidenta scripturistică cea mai limpede în privinta botezului pruncilor. Sălăsluirea Duhului Un posibil răspuns protestant ar suna astfel: "Dar aici nu vorbim despre Vechiul Legământ. Vorbim despre Noul". Acum trebuie să spun că întrebarea dacă merită să argumentezi că Dumnezeul milei și al iubirii fără de margini ar dărui cu bucurie copiilor binecuvantarile legământului legii, dar le-ar refuza initierea în legământul harului. Dar vreau să cercetez întrebarea dintr-o perspectivă exclusiv nou testamentară. Vom vedea astfel că scrierile apostolice ajung la aceeasi concluzie: botezul copiilor este în acord desavarsit cu învătăturile scripturii (Vechiul si Noul Testament). Ca protestant, textul la care am trimis întotdeauna pentru a protesta împotriva ideii de botez al copiilor a fost, desigur, Fapte 2: 38: Pocaiti-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui lisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre. In mod tipic, aici mă opream întotdeauna din citit. Pentru mine, acest lucru părea suficient pentru a arata ca pentru a fi botezat este nevoie de pocăintă. Pruncii nu se pot pocăi. Este cât se poate de simplu. Dar când am început să cercetez serios această întrebare, mi-am dat seama că pasajul continuă. Citind versetul întreg, ca și pe urmatorul, m-am văzut nevoit să privesc lucrurile mai larg: lar Petru a zis către ei: Pocăiti-vă si să se boteze fiecare dintre voi în numele lui lisus Hristos. spre iertarea păcatelor voastre, si veti primi darul Duhului Sfânt. Căci vouă vă este dată făgăduința si copiilor vostri si tuturor celor de departe, pe oricâti ii va chema Domnul Dumnezeul nostru (Fapte 2: 38-39). Sunt câteva lucruri importante de văzut aici. Mai întâi, botezul nu este scopul final al pocăintei. Scopul pocăintei si al botezului este de a da credinciosului darul Duhului Sfânt. Duhul Sfânt este promisiunea despre care vorbeste Petru aici (cf. Fapte 2: 33). Petru declara că darul Duhului este și pentru copiii celor care ascultă cuvintele lui. Aici întâlnim din nou întelegerea pe care o are Biserica primară asupra mântuirii ca lucrare vie. Pocainta si botezul, ne învată Petru, sunt pasi către scopul ultim al credintei crestine: găsirea lui Dumnezeu care Se sălăsluieste întru noi. Sălăsluirea Duhului este marca de identificare a unui adevărat crestin, "garantia" că suntem avutia răscumpărată (Efeseni 1: 14) a lui Hristos. Acest lucru este confirmat pe viu ceva mai târziu în cartea Faptelor. In capitolul 8 îi vedem pe Petru și pe loan coborând în Samaria. Ei găsesc aici credincioși care fuseseră botezați în numele lui lisus Hristos. Dar pasul final, venirea Duhului Sfânt asupra lor, nu se petrecuse încă. Pentru apostoli,aceasta era o situație inacceptabilă, pe care o îndreaptă îndată. Vietile acestor credinciosi nu se vor împlini până nu se va fi manifestat întregul proces - pocainta, botezul și sălăsluirea Duhului Sfânt. Cum se leagă acest lucru de botezul pruncilor? Istoria crestinilor ne arată că nu abilitatea de a se pocăi si botezul face pe cineva crestin. Pocăinta si botezul nu sunt pasii finali în urmarea lui Hristos. Procesul trebuie să includă sălăsluirea Duhului Sfânt. Astfel, problema reală care trebuie discutată în ce-i priveste pe copii nu este: "Copiii se pot pocăi?" Ci, mai degrabă: "Poate Duhul lui Dumnezeu să Se sălăsluiasca în copii?" Dacă răspunsul este "da", atunci, pe temeiul Scripturilor si al apostolului Petru, trebuie să botezam copiii. Acest lucru este lămurit în istoria lui Comeliu și a casei sale (cf. Fapte 10). Pe când Petru le predica, Duhul Sfânt S-a pogorât asupra lor. Ei bine, cum Comeliu îsi adunase toate rudele și prietenii pentru a-l asculta pe Petru și cum Duhul Stant S-a pogorat asupra tuturor celor din casă (v. 44), este cât se poate de probabil ca Duhul Sfânt S-a pogorât si asupra unor copii - poate chiar prunci. Dar, în virtutea argumentului, să presupunem că toti cei prezenti erau adulti. Aici erau oameni asupra carora tocmai se pogorâse Duhul Sfânt, dar care încă nu fuseseră botezați în apa. Când s-a pus întrebarea dacă să fie botezaîi, Sfântul Petru a declarat: Poate. oare, cineva să oprească apa, ca să nu fie botezați aceștia care au primit Duhul Sfânt ca si noi? (Fapte 10: 47). În mintea Sfântului Petru, botezul si prezenta Duhului sunt inseparabile, ca două acte ale aceleiasi piese. Dacă pecetea Noului Legamant (Duhul Sfânt) este prezentă în cineva, semnul aeestui legământ (botezul) trebuie cu siguranta să i se acorde - indiferent dacă persoana este de opt ani sau de opt zile. Să ne întrebăm: "Poate Duhul Sfânt să Se sălăsluiască în prunci si în copii mici?" Cum poate un protestant să raspundă la aceasta întrebare? Dacă as întreba "Au pruncii nevoie să se mântuiască?", cei mai multi dintre protestanti ar raspunde: "Da". Recunosc ca nimeni nu este văzut făra întinarea păcatului, afară de Unul. Vrea Dumnezeu să-i mântuiască pe prunci? "Bineînteles", ar răspunde. Hristos a murit ca să-i mântuiască si pe ei? Din nou, răspunsul ar fi ferm: "Da". Dar lucrurile se schimbă atunci când întrebarea este: "Vrea Hristos ca Duhul Sfânt să Se sălăsluiască într-un prunc?" Tocmai am vazut că învătătura si predica Sfântului Petru este că botezul si sălăsluirea Duhului Sfânt sunt legate una de alta. Astfel, în lumina Scripturilor singurul răspuns solid pe care il poate da un protestant care interzice botezul pruncilor este: "Nu, Duhul nu Se poate sălăslui într-un prunc". De ce? El crede că copilul nu poate fi botezat până când nu atinge "vârsta responsabilitătii" (în mod curios, acesta este un concept care nu este mentionat nicăieri în Scripturi!) O persoană tânără trebuie mai întâi să recunoască nevoia sa de Dumnezeu, să se pocaiasca și să-și mărturisească credința în Hristos. Numai atunci el sau ea poate fi botezat(a), iar botezul acesta este un anunt public al aderării sale interioare la Dumnezeu. Numai atunci, în întelegerea protestantă, poate Duhul lui Dumnezeu să Se sălăsluiască în acea persoană. |
O credintă care se contrazice pe sine
Problemele mele legate de botezul pruncilor au început să dispară atunci când m-am apucat să cercetez cu atentie implicatiile punctului meu de vedere evanghelic. Unele dintre acestea au fost întru totul bulversante pentru mine. Spre exemplu, mi-am dat seama că a declara gresit botezul pruncilor mă forta de fapt să neg una dintre dogmele cele mai fundamentale ale credintei mele de protestant! Cum asa? Ei bine, ca protestant nu eram obligat numai fată de sola scriptura. Eram obligat si fată de doctrina că mantuirea se înfăptuieste numai prin har, sola gratia. Dar credinta mea că copiii nu se pot boteza până când nu ajung la "vârsta responsabilitătii" mi-a arătat deplin că eu nu cred de fapt în mântuirea doar prin har. Dar, în mod evident, credeam că răscumpararea unui copil nu depinde de har, ci de abilitatea acestuia de a întelege planul mântuirii. Nu contează cât de mult doreste Duhul Sfânt să reverse harul asupra acestui copil, El trebuie să aseze un sablon la purtator asupra sufletului copilului până când el sau ea va atinge un anume nivel intelectual. Astfel, din perspectiva mea protestantă, mi-am dat atunci seama că, de fapt, eu credeam în "mântuirea prin rațiunea umana si prin har", nu în sola gratia. Dar atunci, în fata mea s-a ridicat obiectia: "Nu. Chiar dacă copilul trebuie să atingă vârsta la care poate să înteleagă intelectual mântuirea înainte de a o primi, mântuirea unui copil se întemeiază doar pe har. Pentru că harul lui Dumnezeu este cel care-l conduce pe copil să-si înteleagă nevoia de Dumnezeu, să-si exercite credinta si să-L mărturisească pe Hristos". Acest lucru nu schimbă însă nimic. Pentru că, dacă asa stau lucrurile, s-ar parea că, pentru o lungă perioadă de timp, în viata copilului este prezent harul, pe când mântuirea - nu. Atunci, în mod evident, se pare că este nevoie de ceva mai mult decât de har pentru a înfăptui mântuirea copilului. Ca să fiu credincios credintei mele protestante, trebuie să cred că, până la vârsta când copiii ating acest nivel intelectual care să le permită să înteleagă starea lor de păcătosi si să mărturisească credinta în Hristos, pruncii si copiii se află în afara posibilitătii de a atinge mântuirea lui Dumnezeu. Caracterul straniu al acestei implicatii m-a izbit putemic atunci când m-am gândit la faptul că lisus declara că acestia mici sunt adevaratele vase ale Impărătiei lui Dumnezeu (cf. Luca 18: 16)! La acestea am adus totusi un argument vechi și comun: "lată, Dumnezeu face pentru prunci și pentru copiii mici o asigurare. El știe că la vârsta lor ei nu pot întelege nevoia lor de mântuire. Așa că, dacă mor în această stare, Dumnezeu nu-i va condamna". Exista un lucru pe care eu însumi l-am predicat de la amvon, probabil de zeci de ori. Dar când mi-am găsit calea către Ortodoxie, am început să văd mai degrabă implicatiile morbide a ceea ce am învătat toti acesti ani. Ceea ce am declarat în esentă era că un prunc sau un copil mic nu poate cunoaste sălăsluirea Duhului lui Dumnezeu în viata sa decât dacă moare! Dacă moare, este învăluit în îmbrătisarea iubitoare a prezentei lui Dumnezeu. Dar dacă trăieste, este scufundat într-o închisoare spirituală, în care el si Dumnezeu deopotrivă asteaptă ziua când devine în sfârsit suficient de inteligent pentru a recunoste că are nevoie de Hristos! Mi-a devenit limpede în cele din urmă că avusesem o viziune foarte grosolană asupra aspectelor spirituale ale prunciei si copilariei. În final a trebuit să mă confrunt cu acest gând: "Poate aceasta să fie imaginea despre copii pe care a avut-o Hristos în inima Sa când i-a chemat pe copii la Sine și le-a spus: Si aduceau la El si pruncii. ca să se atingă de ei. Iar ucenicii, văzând îi certau. Iar Iisus i-a chemat la Sine, zicând: Lasati copiii să vină la Mine si nu-i opriti, căci împăratia lui Dumnezeu este a unora ca acestia (Luca 18: 15-16)?" Imi aduc aminte acum cât eram de tulburat când m-am confruntat cu aceste realităti. Toate aceste ramificatii necesare ale atitudinii mele protestante fată de botezul copiilor erau întru totul inacceptabile pentru mine. Le-am gasit într-un dezacord total cu avertismentul lui Hristos: Adevarat zic vouă: De nu vă veti întoarce si nu veti fi precum pruncii, nu veti intra în împărătia cerurilor (Matei 18: 3). Asa că până la urmă mi-am declarat: "Cred că Duhul Sfânt Se sălăsluiește în copilași. Dar putinta de a te pocăi este singura evidență reală că Duhul Sfânt lucrează în copil. Astfel, nu putem recunoaște acea prezentă a Duhului prin botez până când copilul nu ajunge la vârsta la care acceptă responsabilitatea pentru actele sale si se pocăieste. Pruncii nu pot face acest lucru". Dar, m-am gândit, poate Hristos privea la ceva dincolo de simpla pocăintă atunci când declara că pruncii sunt modelul cetătenilor cerurilor. Câtă gingăsie, smerenie si credintă simplă vedem la cei foarte mici! Nu sunt acestea mărturia vădită a influentei lui Dumnezeu? Duhul lui Dumnezeu, Care îmi vorbea prin copilasi, m-a smerit până la lacrimi de câteva ori în viată. Nu pot să nu-mi imaginez că cei mai multi dintre protestanți nu au avut experiente similare. Asa că m-am confruntat cu realitatea că Duhul lui Dumnezeu se poate afla în inimile copiilor. Dar în acea declaratie mă învârteam într-un cerc vicios si m-am văzut într-un dezacord complet cu învătătura Sfântului Petru: Poate, oare, cineva să oprească apa, ca să nu fie botezati acestia care au primit Duhul Sfânt ca si noi? (Fapte 10: 47). În cele din urmă, am înteles că trebuie să fiu întru totul de acord cu botezul copiilor. Pentru că învătătura Noului Testament este că botezul si sălăsluirea Duhului sunt de nedespărtit. Exemplele din predica Sfântului Petru la Pogorârea Duhului Sfânt, crestinii din Samaria si casnicii lui Comeliu arată toate cu limpezime că botezul si sălăsluirea Duhului se presupun reciproc. |
asa.... in primu rand nu stiu care doctrina religioasa spune ca Duhul Sfant nu poate se poate pogori peste un copil, si chiar daca spune asta nu este biblic. faza e ca botezul este un ritual in Biserica Ortodoxa si vorbesc ff serios. si te rog sa te uiti cum privesc oamenii din ziua de azi botezul. nu are semnificatia pe care o are in Biblie. personal cunosc copii care l-au acceptat pe Iisus ca Mantuitor la varsta de 5 ani, ba chiar am auzit si de unii care l-au primit de la 3 ani, dar asta datorita mediului crestin in care au fost crescuti. si nu putem spune ca mediul acesta se regaseste in viata familiilor ortodoxe. personal primul meu contact cu Dumnezeu l-am avut la varsta de 11 ani datorita unor americani baptisti. la 11 ani primul meu contact cu Dumnezeu, si pot spune ca mama este fff religioasa si eu mergeam des la biserica. trebuie realizat ca botezul nu se face pe banda rulanta, botezul este un fel de contract pe care il semnezi si esti gata sa-ti asumi ce este scris in contract. daca citesti in 1 corinteni 7:19 o s vezi ca se zice ca taierea impejur nu este nimic si daca nu esti taiat imprejur tot nimic. Dumnezeu nu se uita la lucrurile care izbesc ochiul, Dumnezeu se uita de ce ai facut lucrul acela.daca mai stai si mai cauti prin Biblie o sa gasesti 2 exemple: primul in cazul celor botezati dar fara Duhul Sfant(fapte 8:15-17) si al doilea in care au primit Duhul Sfant dar nu erau botezati(fapte 10:44-47 ) ciudat ca unele chestii apar in Biblie... nu eu le-am zis...:-" so.... botezul nu este ceva ce te face crestin. in momentul in care eu decid ca sunt pregatit ca sunt gata sa fac botezul, inseamna ca stiu in ce ma bag. ce s-ar intampla daca iau un negru fara sa stie o boaba de romana si il bagam in apa sfintita, in fine... tot tacamul, primeste Duhul sfant? sau asta se da doar daca esti mic? oricum... degeaba, poti sa-ti faci si 32978423 de botezuri sa mergi la 29748475 de manastiri, daca relatia ta cu Iisus = 0 te-ai plimbat si te-ai udat degaba pt ca este O SINGURA CALE: IISUS(vezi in Biblie) si noi degeaba bagam de la noi, ca nu iese nimic. cred ca esti de acord cu mine ca Botezul nu te mantuieste, asa ca conteaza mai mult ce faci dupa;) God bless you!
|
Una e cum privesc oamenii botezul si una e ceea ce e elin Bis Ortodoxa, nu-i un ritual, ci o Taina. pentru ortodocsi are semnificatia pe care o are in Biblie, pt tine vad ca nu, si asta pt ca tu intelegi altfel scriptura, toti suntem diferiti deci nu pot nici eu nici tu avea pretentia ca intelegem in adevar absolut scriptura pt ca am cadea in pacatul mandriei, de aceea eu din smerenie prefer sa fac ceea ce Biserica a invatat de 2000 de ani, e mult mai plauzibil decat ideile "fantastice" ale nustiu cui predicator baptist, adventist sau evanghelist
Tu afirmi ca mediul crestin nu se gaseste in familiile ortodoxe, dar oare cunosti tu toate familiile ortodoxe din tara sau din lume? sau doar speculezi? te intreb, in America care este o tara predominant protestanta, cate familii au un mediu religios? Contacu cu Dumnezeu? poi contact cu Dumnezeu avem de la zamislirea noastra, pt ca suntem suflare din suflarea lui, chestia asta cu contactul cu Dumnezeu la o varsta sau alta n-are nici o relevanta Biblica Si relatia asta cu Isus, ce este si ce inseamna ea pt tine? este defapt o dogma intalnita la toate cultele protestante, dar nici ei nu stiu sa o defineasca, intreaba mereu, l-ai primit pe Hristos ca Domn, altii zic da altii nu, dar cei ce zic da, cum au facut-o? la nivelul mintal au recunoscut ca Hristos este Dumnezeu? poi asta si dracii cred si se cutremura, pocainta este un urcus care dureaza toata viata, pe Hristos il i-au Domn si Mantuitor in fiecare zi a urcusului pocaintei, in fiecare zi e nevoie de relatia cu Dumnezeu, nu Doar odata si nu printr-o declaratie publica! Omul este spurcat prin nastere, pt ca si Biblia spune ca spurcat este tot cel nascut din femeie, si tot Biblia spune, numic spurcat nu v-a intra in imparatia lui Dumnezeu, intelregi, nimic, nici chiar un nou nascut care moare si cusur |
Una e cum privesc oamenii botezul si una e ceea ce e elin Bis Ortodoxa, nu-i un ritual, ci o Taina. pentru ortodocsi are semnificatia pe care o are in Biblie, pt tine vad ca nu, si asta pt ca tu intelegi altfel scriptura, toti suntem diferiti deci nu pot nici eu nici tu avea pretentia ca intelegem in adevar absolut scriptura pt ca am cadea in pacatul mandriei, de aceea eu din smerenie prefer sa fac ceea ce Biserica a invatat de 2000 de ani, e mult mai plauzibil decat ideile "fantastice" ale nustiu cui predicator baptist, adventist sau evanghelist
Tu afirmi ca mediul crestin nu se gaseste in familiile ortodoxe, dar oare cunosti tu toate familiile ortodoxe din tara sau din lume? sau doar speculezi? te intreb, in America care este o tara predominant protestanta, cate familii au un mediu religios? Contacu cu Dumnezeu? poi contact cu Dumnezeu avem de la zamislirea noastra, pt ca suntem suflare din suflarea lui, chestia asta cu contactul cu Dumnezeu la o varsta sau alta n-are nici o relevanta Biblica Si relatia asta cu Isus, ce este si ce inseamna ea pt tine? este defapt o dogma intalnita la toate cultele protestante, dar nici ei nu stiu sa o defineasca, intreaba mereu, l-ai primit pe Hristos ca Domn, altii zic da altii nu, dar cei ce zic da, cum au facut-o? la nivelul mintal au recunoscut ca Hristos este Dumnezeu? poi asta si dracii cred si se cutremura, pocainta este un urcus care dureaza toata viata, pe Hristos il i-au Domn si Mantuitor in fiecare zi a urcusului pocaintei, in fiecare zi e nevoie de relatia cu Dumnezeu, nu Doar odata si nu printr-o declaratie publica! Omul este spurcat prin nastere, pt ca si Biblia spune ca spurcat este tot cel nascut din femeie, si tot Biblia spune, numic spurcat nu v-a intra in imparatia lui Dumnezeu, intelegi, nimic, nici chiar un nou nascut care moare si nu este botezat si asta pt ca Imparatia lui Dumnezeu este o Imparatie Sfanta curata si fara cusur |
in primu rand daca tu crezi ca botezul te curata de pacate te invit sa citesti Biblia mai cu atentie si o sa vezi prin 1 petru pe la sfarstul capitolui 3 la vers 21 unde se spune ca botezul nu te cuata de intinaciunile trupesti.
2 una este sa-l ai pe Dumnezeu ca Creator si una sa-L ai ca Tata. pentru ca din punct de vedere al creatiei noi suntem frati cu dracii. 3 ma refeream la cat de des este pronuntat cuvantul Dumnezeu in casele crestine romanesti, asta exceptand injuraturile, si daca stai sa te uiti o sa vezi ca procentul nu este ffff favorabil, si de aici si dorinta de a-L cunoaste pe Dumnezeu. 5 protestanti stau mai bine la acest capitol in romania, pt ca in momentul in care faci parte dintr-o religie care nu este majoritara in tara respectiva esti prigonit pt acest lucru si nu e prea usor, daca stai sa te uiti situatia este asa cum este in america, dar o sa observi ca un procent mult mai mare merge la Biserica si nu din an in paste. vezi tu noi romanii sunt asa de crestini incat s-a format si o zicala la noi: din an in paste( cand mergem la biserica + cand ne ducem la botez si la nunta, si fara inmormantare pt ca atunci nu stii ce se intampla). 6 in momentul in care ortodocsi au alta parere decat cea a Bisericii Ortodoxe, si este una gresita de ce Bisrica sta cu mainile in san? nu realizezi ca parintele este responsabil de oamenii din cartierul in care slujeste? daca o sa citesti in Biblie o sa vezi ce zice Biblia de preotii care nu dau invataturi bune. asa ca hai sa o lasam incolo de religie si sa fim crestini. daca tu poti spune ca doar adeptii unei religii vor merge in cer, atunci iti fac cinste cu o Biblie(pe bune si iti iau una ortodoxa;) )dar sa o citesti. in momentu in care asculti mai mult de oamnei fie ei sfinti parinti, preafericti, preacuviosi, decat de Biblie uite un verset cu dedicatie de la mine fapt 4: 19,20 botezul este si va fi, cum este si mantuirea, optional: il faci, ajungi in rai daca nu, asta e..., dar nu poti obliga o persoana sa fie botezata. in biblie se zice ca atunci cand o persoana se intoarce la Dumnezeu este bucurie mare, imagineaza-ti ce se intampla in cer cand o persoana asa zis crestina se decide sa lase biserica in favoarea discotecii. si apropo dracii nu-l au pe Hristos ca Domn, asta e diferenta;) ei cred in El, dar nu se incerd in El, si e mare diferenta. si + mai e si chestia aia cu purtatul crucii pe care nu cred ca dracii obisnuiesc sa faca(si cand spun purtatul crucii nu ma refer sa cari o cruce grea in spate tot timpul, ci sa ramai pe drumul ala mic, scurt, dar tare fain, drumul spre Cer) |
Tot timpul Biserica a invatat ca botezul iarta pacatele, ca daca n-ar fi asa, ar fi doar o baie, nu ma acuza p mine k n-am citit Biblia, mai bine gandeste-te tu daca o intelegi corect, asa cum s-a talmacit ea de 2000 de ani, sau tu o intelegi si interpretezi dupa capul tau? atunci rau de tine, in cap 2 din Fapte, vs 38 Petru spune "fiecare dintre voi sa se boteze in numele Domnului Iisus Hristos spre iertarea pacatelor voastre" iar in vresetul care-l invoci din 1 Petru 3-21 dupa traducerea protestanta intinaciunea trupeasca este inteleasca gresit si tradusa gresit, Petru nici decum nu se referea ca botezul nu iarta pacate, ci spunea ca botezul nu sterge sau spala necuratia trupului adica murdaria, oare numai in trup pacatuieste omul, oare invidia, mania mandria, sunt pacate trupesti?...
la punctu 3 n-am ce comenta, vad ca tu cunosti toti oamenii din tara..si pe deasupra sti sa vezi paiul din ochiul fatilor tai, oare tu te-ai jertfit pt ei? oare nu Hristos este Domnul si Mantuitorul care-i iubeste si pe ei ca si pe tine? Protestantii sunt prigoniti in Romania? oare? sti ca in America ortodocsii sunt priviti ca niste primitivi care au o religie mai mult bazata pe magie? deci, retrage-ti cuvintele cu ptrivire la progonirea protestantilor In America merge lumea la Biserica? ha ha, proasta informatie ai, un pastor a ramas mirat cand un preot i-a spus ca are 200 de ortodocsi in fiecare duminica la liturghie Si in tara, ai intrat intr-o biserica ortodoxa duminica? sa vezi acolo inghesuiala, la biserica unde merg eu, vin duminica de duminica 3-4sute de oameni, nici macar n-avem cum sa ne cunoastem, deci nici aici n-ai nimerit-o Spui ca preotii stau cu mainile in san? oare, in fiecare duminica exista predica, sunt pe net sute de siteuri crestine ortodoxe,si mii de carti catehetice cu invatatura Domnului si Sf Scripturi dar intelege un lucru, sunt oameni care nu vor, orice ai face, si cat v-a dura lumea vor exista si pacatosi si nepasatori de Dumnezeu Pune-te in locul unui preot de cartier care are 5-10 mii de suflete de pastorit, cum crezi ca-i poate lua pe toti de mana sa-i aduca la biserica, tu ai reusi? acei sfinti parinti nu au dat invatatori noi,nici dupa capul lor ci pornind de la scriptura au talcuit-o dupa multa rugaciune si post, nu ca noi cei de azi care citim un verset si gata deja-l interpretam, sf Ioan gura de aur, cel mai mare predicator ortodox din toate timpurile, cand a comentat evangheliile si epistolele sf Pavel, inainte statea zile intregi in post si rugaciune spre Domnul ca sa-i poata Domnul descoperi intelegerea adevarata a scrupturii cum sa nu ascult de cei ce in smerenie au comentat sf scriptura si sa ascult de nustiu ce ilustru predicator protestant care tine predici bombastice pe stadioane si pe care-l urmeaza orbeste milioane de oameni care apoi acuza ortodocsii ca urmeaza invataturile sfintilor si nu uita mantuire inafara Bisericii nu se poate, daca se putea, Hristos nu mai infinta prin Sf Apostoli, Biserica, dar in aceasta Biserica primim Harul lui Hristos, avem comuniune tainica cu El prin Trupul si Sangele Lui, fara de care nu avem viata in noi, Slavit sa fie Domnul! |
In ortodoxie cel mai important lucru este smerenia, lucru de care nu da dovada lumea protestanta
Totul a inceput cu Martin Luther in 1517 cand el a incercat sa reformeze Biserica Catolica care intradevar cazuse intr-o oarecare intunecare nemairespectand Voia lui Dumnezeu, dar Luther n-a procedat bine, in loc sa reformeze doar acele lucruri care n-aveau legatura cu crestinismul, el a reformat mai bine zis a aruncat toata traditia apostolica de 1500 de ain la acea vreme, si a format doctrina sola scriptura, (cata mandrie a avut acest Luther incat sa se creada indreptatit a arunca la gunoi toate scrierile sfintilor si asi impune propriile lui idei) deci doctrina potrivit caruia numai scriptura este singura autoritate de adevar, nici macar nu este scripturistica ci e o idée pur omeneasca idea lui Luther pt ca Luther a lansat idea unei carti sfinte pt crestini la fel cum au musulmanii sau budistii Biblia s-a format in interiorul Bisericii, care sub influienta Duhului Sfant care a indemnat Biserica ce carti sa puna sau nu in Biblie, deci cum e posibil ca acea Biserica care a format canonul bibilc sa fie lipsita de Duhul Sfant sis a aiba interpretari gresite asupra scripturii? Dupa Luther au aparut anabaptistii care au introdus botezul adultilor nu ca o marturie a unui cuget curat ci symbolic prin “botez” ei se lepadau de tot ce era catholic, apoi mai tarziu botezul adultilor a imbracat un inteles cultic deci… Cu timpul tot felul de “profeti” au pretins ca stiu adevarul si au format sute si sute de bisericute, s-a ajuns in sec xx sa se afirma ca defapt nici n-ar mai fi nevoie de Biserica Bineinteles din moment ce ei nu mai erau in Biserica Dar cum pot exista mii si mii de denominatiuni cand toti afirma ca se ghideaza doar dupa Biblie? Cum poate Duhul Sfant sa lumineze in mii de feluri? Adevar a grait Mantuitorul, ca in zilele din urma vor veni multi hristosi mincinosi si vor insela de va fi cu putinta chiar sip e cei alesi, despre cine crezi ca vorbea Domnul? |
pey ce sa zic... in primu rand vreau sa-mi cer scuze daca te-am enervat, pt ca imi dau seama ca nu ai scris cuvintele alea cu zambetul pe buze. pey ce sa zic... prorocii astia mincinosi... nu spun cine sunt din motivele mele, dar recunosc ca exista in orice doctrina... e si greu sa nu existe. la faza cu botezul iarta pacatele.. tot nu inteleg, pt ca il facem o data si dupa aia nu mai [pacatuim sau cum? oricum sa zicem... dar prin 1 ioan 1 cu 8 sau 9 se spune ca marturisindu-ne greselile El este drept si ne iarta, nu prin botez ci prin a le marturisi. deci aceasta e procedura standard de iertare a greselilor... in fine.... nu consc situatia din orasul tau in legatura cu Bisericile, dar am tv si vreo 30 de Biserici prin orasul in care stau eu(Buzau) si vad ca aici situatia nu este cam roz.. sa zic ca vin la Bserica vreo 100 de pers/pe fiecare Biserica... dar doar pt a se face prezenta si a mai vedea cine a mai venit pe acolo si nu prea se aplica chestiile alea din Biblie cum ca primii apostoli staruiau , si in rugaciune post, frangerea painii si invatatura. acum e mai simplu , pupi doua icaone iei vreo 3 lumanari le aprinzi mai te uiti prin Biserica si hai acasa. si app aici nu condamn numai popii ci si pastorii care nu se implica, pt ca exista o gramada de posibilitati de a adce lumea la biserica. pot spune ca eu nu am vorbit cu preoti decat dupa ce am fost la o biserica "sectanta", si nici atunci prea mult. fratilor, din punctul vostru de vedere eu sunt pierdut adica iadul ma asteapta, pey ar trebui sa se zbata cineva pt categoria asta de pesroane destul de mare care merge in iad, nu doar atunci cand se paraseste Biserica Ortodoxa.si inca o chestie. sunt sigur ca in toata aceasta perioada de 2000 de ani Duhul lui Dumnezeu a lucrat, dar mai este cineva care lucreaza intr-una: diavolul. si in tot acest timp gandeste-te care este posibilitatea ca nici o invatatura sa nu fie afectata. asa ca daca Dumnezue vroia ca eu sa fac 40 de pomeni scria in Biblie, pt ca El stia cum va arata Biblia, si stia ca sunt o multime de oamnei care se ghideaza dupa Biblie, asa ca nu-i lasa doar pe ortodocsi sa ajunga in rai. si nu stiu cum sa-ti spun dar Iisus a condamnat traditia in Vechiul Testament in multe cazur, pt ca ei tineau traditia mai mult decat ce le-a zis Dumnezeu.... oricum eu sunt sigur ca Dumnezeu nu doreste ca toti americanii sa mearga in iad. si dap americanii merg mult mai mult la biserica. sa-ti spun ca acolo bisericile au ceva de genul 50000 de membrii, si membrii implicati. asa ca ... eu raman la ideea ca nu religia te mantuieste, si app eu am plecat din Biserica Ortodoxa pt ca eu nu cresc in ea.. daca tu cresti mai bine in Biserica Ortodxa nu iti spun sa pleci din ea, dar eu personal am crescut, si pser sa cresc in continuare intr-o biserica crestina dupa evanghelie, unde accentul se pune pe Biblie. si app iti sugerez sa confrunti Biblia ortodoxa cu una in alta limba de ex: e traducerea aia in engleza international, si banuiesc ca e mai corecta, si app cornilescu(tipu care a tradus Biblia "sectanta") a fost ortodx cand a tradus-o Biblia si biblia asta a fost folosita catva timp de Biserica ortodoxa. si dap eu raman de parere cu Luther numai scriputra are autoritate de adevar, pt ca si eu pot sa-ti stalmacesc un text pana iese ce vreau eu, dar in momentul in care urmezi doar scriptura, tare fain s-ar trai in Romania
|
Nu m-aienervat, pe acest forum care il vrem crestin nu-si au loc nerviiam vratat sa-ti arat, ca tu te iei de lucruri conjuncturale nu de credinta ortodoxa inm sine, dar tu crezi intr-un fel eu in altul, toti credem si dorim mantuirea prin Iisus Hristos asta-i ut doar clar, ceea ce nu-mi convine in afirmatiile tale, este ca tu vezi ortodoxia ca pe o religie si nimic mai mult, poi daca ortodoxia daca nu foloseste practicile tale si a cultului dupa evanghelie asta nu inseamna ca nu indreapta oamenii spre Hristos iar despre botez daca Mantuitorul a zis ca de nu se va naste cineva din apa si din Duh Sfant nu v-a intra in Imparatia cerurilor; poate cineva care s-a nascut din apa si din Duh sa mai fie intinat de pacate, sau sa mai aiba pacate? ca poate pacatui aia-i altceva pt aceasta credinta ortodoxa are taina pocaintei adica taina marturisirii si plangerii pacatelor
cat despre Orasul Buzau, aici te cam prind cu minciuna, cerceteaza mai amanuntit si vezi cata lume e la biserica in fiecare Duminica si nu merg sa faca doar prezenta , ai amintit de frangerea painii, poi asta e punctul central al fiecarei slujbe ortodoxe, frangerea painii si impartasirea cu Trupul si Sangele lui Hristos, nicidecum cum zici tu, pupatu icoanelor si aprinsu lumanarilor, vezi, voi protestantii ati fost invatati sa vedeti doar lucrurile superficiale dar nu vi s-a permis sa vedeti in profunzime ortodoxia, putin imi pasa mie de lumanari, eu nici macar nu aprind duminica iar despre pomeni ce sa vorbesc, tu nu te rogi pentru ai tai? uite asa ma rog si eu pt ai mei si-l rog pe preot sa-i pomeneasca in rugaciunea comuna a bisericii, ce-i rau in asta, asta am intalnit-o si la protestanti cand am fost p-acolo Nici eu si nici alt ortodox pregatit teologic nu te-a condamnat pe tine si fratii tai la iad, noi lasam judecata in mana Celui ce o va face, mai mult protestantii ii condamna pe ortodocsi la iada pt ca le spun ca nu sunt "nascuti din nou" nu-mi vorbi mie de religiozitatea americanilor caci o cunosc, putin ii doare pe ei de religie, si tot ai amintit de comunitate de 5000 mi de membrii, uite ca in Romania ortodoxa sunt comunitati si mai mari, si nu-mi spune mie ca toti cei 5000 de membrii sunt activi ca n-au cim, eventual cu prezenta dar nici asa nu cred Iar daca tu arunci ideile si sfaturile sfintilor preferandu-le pe cele a lui Luther atunci ... ce sa mai zic, Domnul sa te aiba in paza, eu raman in ale mele tu in ale tale, Domnul Iisus Hristos este Mantuitorul Izbavitorul si Judecatorul, El sa ne aiba in paza, a Lui e toata slava in veci amin! |
AMIN
|
adrei_mihai ia-ti calul si du-te. Cu atitudinea asta de smecher care se crede istet s-au pierdut si altii inaintea ta puiule. Toata stima pentru danyel, nu numai ca a explicat frumos dar si cu rabdare, la fel a facut mai sus si Va_iubesc. Un singur lucru e de remarcat: unii starnesc discutii doar sa faca pe desteptii. Desigur ca pentru istetimea lor restul lumii si generatii intregi de 2000 de ani incoace, n-au nici o valoare. E un duh al razvratirii generale, au aparut generatiile de tineri nu atei ci razvratiti impotriva lui Dumnezeu. Noi adultii ne-am adus si noi contributia. Dar trebuie sa ai o doza de tampenie sa te crezi mai destept decat milioane de alti oameni si atatia invatati de la Hristos incoace. Dispretul si batjocura sunt tipice satanicesti ca asta e duhul ce-l poarta acesti pui de smecheri cu engleza de cartier pe buze.
Inca odata ii multumesc lui danyel, eu unul m-am folosit, sa-i dea Dumnezeu sanatate pentru rabdarea lui. |
scuza-ma daca te-am ofensat cu ceva dar nu cred ca am spus ceva care sa nu apartina de Biblie, si odata cu lucrul pe care l-am spus am adus dovezi Biblice. Botezul ortodox dupa parerea mea nu este biblic, adu argumente si te cred. poate o sa te surprinda faptul ca din punctul de vedere al spovedaniei, care orice sectant smecher care se respecta incearca sa o desfinteze, ei bine surpriza, eu cred ca este Biblica, de ce? pentru ca apare in Biblie acest concept. faptul ca am spus amin lui danyel, pe care il respcet pt rabdarea si cunostintele sale teologice, a fost ca ultima parte a ultimului sau mesaj a fost o concluzie fff buna. nu am mai continuat pt ca nu vreau sa ma cert cu unul dintre fratii mei. app banuiesc ca toti crestinii au o doza de tampenie in ei, crezand in ceva in care majoritatea nu cred, si stiinta incearca sa desfinteze credinta noastra P.S.: n-am cal, am bicileta;)
|
Citat:
Botezul se face in numele Sf.Treimi o singura data iar locul nu conteaza. |
Citat:
Tu iti dai cu parerea ca sa nu zici si tu ca n-ai spus ceva dar esti intr-o mare dilema si nu stii cum sa ti-o ascunzi. Sfatul meu este sa mai cercetezi si sa te mai documentezi sa vezi ca e mare diferenta intre "botezul lui Ioan Botezatorul" si "Botezul lui Hristos"...chiar f.mare diferenta.Eu de fel nu dau copy-paste de pe net ca sa-ti dovedesc cele spuse,dar te indrum s-o faci singur...adica sa citesti sa vezi ce rol are botezul in viata spirituala a noului nascut si care este motivatia pt care acest botez sa se faca cat mai curand noului nascut. |
demonstreaza-mi Biblic. adevarat a inviat. tot Mihai :)
|
Citat:
In acest caz am tras concluzia ca ai citit macar N.T. In astfel de situatie cum se face ca nu ai dat peste cuvintele lui Hristos in care vorbeste apostolilor in predica de pe munte (Ioan 5-7 ,asta ca sa nu zici ca nu-ti dau si mura-n gura) si printre altele vorbeste si de "botezul cu Duh Sf....botezul cu apa si foc la figurat",botez pe care Ioan nu l-a practicat. Apoi daca ai citit mai departe in N.T poti de asemeni poti vedea cum apostolii au practicat acest botez lasat de Hristos, iar daca ai vrea sa patrunzi mai adanc in cunoasterea acestei Taine bisericesti ai cauta bibliografie sa vezi cum s-a stabilit canonic si ritualul in sine (rugaciuni,cantari si gesturi) si in cazul in care ai putea ai face si o comparatie cronologica tot prin cercetare sa vezi cum a fost preluat si transformat de celelalte culte astfel putand singur constata diferenta de la inceputuri si ce este in ziua de azi pt fiecare cult(neo-protestantii) sau religie in parte(aici incluzand crestinismul cu cele 3 ramuri: ortodox,catolic si protestant). |
Si mai departe zic ca nu se poate vorbi,nu e normal si corect sa se vorbeasca despre un subiect cand nu stii nimic despre acel subiect,doar iti dai cu parerea sa te afli in treaba.
Adica sa nu zici ca n-ai spus ceva (ti-am mai spus asta mai sus) dar nu fac referire doar la tine ci in general la toti cei carora le place sa practice acest sport :D |
Citat:
1. Se vede influenta teoriei "Sola Scriptura". Ai citit tu undeva ca apostolii sau Hristos cer Bisericii sa creada si sa practice NUMAI cele scrise? Iar textele unde ei poruncesc sa se tina si cele propovaduite oral, le-ai citit? 2. Ce facem, asteptam sa faca pacate ca sa aibe de ce se pocai? 3. Nu mai zi! Ai avut si tu relatia directa cu Dumnezeu precum a avut-o Moise, "fata catre fata, cum vorbeste un om cu prietenul lui (exod 33.11)"? A vorbit si cu tine "în direct" precum cu Noe, cu Avraam, cu Enoh, etc? 4. Daca un pagân devine crestin, evident ca trebuie sa "declare" ceva. Si multele situatii relatate în NT se refera la pagâni convertiti. 5. Nici un cunoscator al Scripturii nu va fi de acord cu tine. "Cine crede si se va boteza va fi mântuit". E vorba aici nu de ordinea unor actiuni, ci de doua din conditiile de a fi mântuit, botezul fiind una din conditiile mântuirii. Iar la mult citatul text de la 1 Petru 3.20-21, acolo scrie ca botezul mântuie, iar chestia cu marturia, care zice-se ca trebuie s-o depui, nu o poti scoate din acest text, din simplul motiv ca nu exista cuvâtul "marturie" în nici una din traducerile Bibliei, ia ce limba vrei. Cornilescu a gresit, cu voie sau fara voie, nu stiu. 6. Si cam ce procent de credinciosi veritabili sunt în adunarile voastre, si cam cât în Biserica? Aplica apoi procentul la populatia tarii, si spune-mi rezultatul. Si în fond, numarul de adepti te convinge pe tine de adevarul unei doctrine? Mai ai si alt criteriu al adevarului? 7. Tu urmezi INTERPRETARILE adunarii tale, nu Scriptura. Vecinul tau adventist, tot asa, precum si cel carismatic. Aceeasi Scriptura, interpretari total diferite. (Chiar asa, tu stii ca urmasii lui Luther îsi boteaza copiii? Deci luteranii, reformatii, calvinistii, etc?) Si ia aminte la cele scrise de Danyel, evident, daca te preocupa si altceva decât gâlceava. Iar daca tot scrii, ramâi la doua-trei idei, nu mai arunca galeti de idei, ca nu se poate face o discutie despre o suta de teme în mod simultan. |
am vb cu cercetator si el mi azis ca inainte botezu se facea cand e copii ajung la un varsta de 10 ani pt ca copii atunci intelece de religia dar in timb imparatorul sa ischimbat pe lege si a zis copii dupa ce se nasc trebuie botezat
|
Citat:
|
Citat:
Mai zi ceva, daca poti. |
Citat:
Si apoi tu vrei sa imi spui mie ca o persoana crescuta intr-un anumit mediu (penticostal), indrumata intr-o anumita directie, este libera de orice influenta si constrangere sociala, familiala etc ca sa poate alege cu ADEVARAT religia... Botezul penticostal nu vine oare ca o normalitate... Si ca sa vezi ca am dreptate, vezi cati se razgandesc la 18 ani si aleg alta confesiune... Uite ca am putut...:p |
Ce vreau sa zic este ca o persoana de 18 ani crescuta in mod special pt. a fi botezata penticostal sau baptist, orice - nu conteaza, este la fel de libera in alegere pe cat este si un bebelus de o luna... Inca o data, cati dintre cei care se boteaza la maturitate se razgandesc si nu se mai boteaza asa cum au fost crescuti oricum pana in acel moment (ei se duc la biserica, participa la viata religioasa etc si pana la botez)?
Daca cei care se razgandesc si isi aleg alta credinta in proportie mai mare de 50% atunci voi admite ca este un lucru corect... Daca insa acest lucru nu se intampla, iar Botezul denominatiunilor nu este decat o integrare oficiala si formala a unui credincios care oricum deja face parte dintr-o anumita comunitate religioasa, este o absurditate sa sustii ca se ofera libertatea de alegere... Deci, nu mai fiti naivi pt. ca botezul nu are legatura cu posibilitatea alegerii credintei ci cu avantajul de a beneficia de roadele Sf. Duh si si asta inca de la inceputul vietii trupesti, pt. ca viata spirituala sa se dezvolte in mod armonios cu cea fizica... |
"De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu", zice Hristos.
A se remarca ca Hristos nu zice ca cine se boteaza din apa si din Duh va intra in Imparatia lui Dumnezeu. Cuvintele lui Hristos prezinta Botezul ca o conditie necesara dar nu suficienta pentru a fi mintuit. Ramine ca, copilul, cind va ajunge la virsta intelegerii si a deciziilor personale (a responsabilitatii) sa actualizeze acest Botez, prin spovedanie si participare la Sfinta Euharistie. Adica prin participare activa la viata Bisericii. Aceasta este insasi definitia Tainei: lucrare vizibila care ascunde in spatele ei o realitate nevazuta. "intrebare: de unde e luata faza cu pacatele parintilor sunt repercutate copilului", (andrei mihai) din Traditia Bisericii istorice, nu a bisericilor (?!) np. adevarul (trist) este ca pacatele se mostenesc genetic; un betiv curvar va da nastere unui copil cu aceleasi tendinte; se mosteneste si latura psihologica a omului, tendinta catre melancolie, fericire sau deprimare. Hotia sau tendintele spre violenta se mostenesc si ele de la parinti sau alti strabuni. La fel si homosexualitatea. Datoria fiecarui parinte este de a opri in viata lui tendintele pacatoase inascute si de a transmite copiilor lor gene cit mai curate. Nu avem decit sa ne gindim la Fecioara Maria; nascuta din parinti sfinti (Ioachim si Ana). De fapt scopul poporului evreu, ca popor ales de Dumnezeu, a fost ca din mijlocul lui (al acestui popor) sa se ridice o saminta de oameni neprihaniti din care sa se nasca o fecioara neprihanita, care va zice DA lui Dumnezeu (ingerului trimis de Dumnezeu, Gabriel), si astfel, din ea sa se nasca Hristosul care va mintui lumea. |
"nicaieri in Biblie... nu zice ca botezul te mantuieste, ci este doar un pas spre mantuiere", (andrei mihai)
in Scriptura nu scrie ca Botezul este "un pas spre mintuire"; scrie, "Icoana aceasta închipuitoare vă mântuiește acum pe voi, și anume botezul...mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos", 1 Petru 3:21. In afara de marturie a unui cuget curat (cine are un cuget mai curat decit un prunc nou nascut?), ce altceva este Botezul? Nu este o moarte, o ingropare si o inviere impreuna cu Hristos la o viata noua? Din apa si din Duh. Apa este elementul "uman" sau material (in care omul este scufundat in Numele Sfintei Treimi) si Duhul este cel ce invie la o viata noua impreuna cu Hristos. "dupa ce realizezi ca esti pactos, si relatia ta cu Dumnezeu este refacuta, te poti boteza"; chestiunea cu "realizatul", tine de exegeza np., nu de Scriptura sau de Traditia Bisericii. "daca nu esti botezat nu ai voie in Biserica"; nu ti se cere certificatul de Botez sau adeverinta de la preot ca sa intri intr-o BO, dar nici nu participi la Cina Euharistica daca nu esti ortodox; Cina E. este si un simbol al unitatii Bisericii; nu exista unitate de credinta cu np sau cu catolicii. "daca stai s observi in ce context e folosit botezul o sa observi ca de fapt el este o declaratie facuta de cel ce este botezat ca este gata sa intre in familia lui Dumnezeu"; nu "daca stai sa observi", ci daca iei interpretarea np. nu scrie in Scriptura ca Botezul este "o declaratie facuta de cel ce se boteaza ...etc." Nu scrie si pace. Pruncul botezat intra in "familia lui Dumnezeu" si fara sa "fie gata". A "fi gata sa intri in fam. lui Dumnezeu", nu e o conditie a Botezului; nu apare astfel de conditie nici macar in varianta np a Scripturii (Scriptura Cornilescu). "in momentul in care eu imi botez copilul, pt ca asa a zis popa, si dupa aia dau chef de chef", cam ce e rau in a chefui?!! Hristos ne da nenumarate exemple de "chefuit", incepind cu nunta din Cana Galileii si continuind cu nesfirsitele mese si ospete la care tot era invitat (farisei, ucenici, etc.). Avea "reputatia" de om "mincacios si bautor de vin". Asta din gurile rele caci Hristos minca si bea cu masura. "aia da declaratie de a-l urma pe Iisus"; cui ii trebuie declaratia ta de a-L urma pe Iisus?! Il poti urma pe Hristos si fara atitea declaratii verbale pe care, mai devreme sau mai tirziu tot le calci. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:53:05. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.