![]() |
Discriminarea și prigonirea Ortodoxiei și a ortodocșilor de către catolicism
decretul de la 1366
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Politica de la 1366 a lui Ludovic de Anjou, regele ungar romano-catolic
Citat:
|
Politica de la 1366 a lui Ludovic de Anjou, regele ungar romano-catolic
Citat:
|
...........................
|
Decebal, una dintre cele mai bune cai de a afla adevarul este tocmai studierea istoriei crestinismului. Foarte multi catolici s-au convertit la ortodoxie dupa ce au studiat istoria si s-au convins de adevarurile ce le dezvaluie ea, bineinteles daca studiaza obiectiv nu subiectiv.
Un exemplu de astfel de convertire ca urmare a studiului istoriei crestinismului este Staretul Manastirii Arseniou din nordul Greciei care este neamt de origine, fost luteran si care astazi este ortodox si staret al acestei manastiri. |
Domnule Decebal, ma bucur ca ati revenit.
Ne-ati ramas dator cu raspunsul la o intrebare, imi ingadui sa va amintesc: Ce se intampla cu un nou nascut, botezat ortodox, care moare imediat dupa botez: ajunge in Rai sau nu ? Doar asa, ca sa vada si restul forumului cat de ortodox sunteti. |
Cruciata a patra și schisma răsăriteană
Citat:
|
Cruciata a patra și schisma răsăriteană
Citat:
Citat:
|
Cruciata a patra și schisma răsăriteană
Citat:
|
Cruciata a patra și "schisma" răsăriteană
Citat:
|
Cruciata a patra și "schisma" răsăriteană
Citat:
|
Citat:
|
Cruciata a patra și "schisma" răsăriteană
Citat:
|
Cruciata a patra și "schisma" răsăriteană
Citat:
|
Ioan-Aurel Pop - "Din mâinile valahilor schismatici"
Ioan-Aurel Pop - "Din mâinile valahilor schismatici. Românii si puterea în regatul Ungariei medieval"
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/ima...chismatici.jpg << Este o carte scrisă de Acad. Prof. univ. dr. IOAN AUREL POP, rectorul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, publicată la Editura Litera în anul 2011. Tratează perioada implantării în Transilvania a instituțiilor Regatului Ungariei, după perioada cuceririi militare, sec. XIII – XIV. Lucrarea își propune să explice de ce românii au fost excluși din rândul națiunilor privilegiate ale Transilvaniei, marginalizați, și proprietățile lor acaparate încetul cu încetul de către ”oaspeți” potrivit documentelor vremii. Prin ”oaspeți” se înțelegeau populații sau doar familii maghiare, săsești sau secuiești așezate de regele Ungariei pe pământurile deținute de români, și care beneficiau de privilegii regale ca urmare a fidelității lor. Totodată, cartea descrie cu minuțiozitate nu doar procesul istoric dar explică și motivațiile care au stat în spatele mecanismului de subordonare a românilor în Transilvania, de transformare a lor în popor inferior, tolerat, care nu avea voie să se așeze în orașe, să poarte arme sau să dețină titluri nobiliare. Care a fost, așadar, resortul care a declanșat excluderea românilor? Autorul îl indică fără ezitare: Ortodoxia. Mai ales după 1204, anul cuceririi Constantinopolului de către armatele cruciate occidentale, Papalitatea a declanșat o amplă ofensivă asupra lumii ortodoxe prin intermediul Regatului Ungariei. Românii din Ardeal vor fi considerați ne-creștini, numiți de obicei schismatici, uneori păgâni, supuși vexațiunilor și excluși din rândul nobilimii. "Termenul de "schismatic", folosit in lumea catolica, a avut de la început un astfel de sens, de dispreț si desconsiderare, pe când cel de "valah" (cu variante), folosit de mai toți străinii, a dobândit un astfel de sens treptat si numai in anumite limbi si împrejurări istorice. Întreaga expresie pusă între ghilimele în titlu – desprinsă dintr-un sir de înscrisuri latine din 1377, comentate mai la vale – sugerează răpirea unei avuții (materiale, morale, spirituale etc.) aflate în patrimoniul românilor ortodocși. Considerăm ca acest gen de răpiri, de despuieri, de frângeri sau smulgeri – de la țări, moșii, păduri sau sate până la credințe si visuri – au pecetluit pentru multe secole soarta românilor. Toate acestea vor fi explicate pe îndelete în lucrare (Tiberiu Hrihorciuc „Gazeta de Cluj”)." Concluzia, tulburătoare: vreme de 800-900 de ani un popor este marginalizat și împins la periferia societății, îi sunt răpite proprietățile funciare, îi sunt distruse lăcașurile de cult, românii suferă în condiția de iobagi, mână de lucru pe pământurile ”oaspeților” pentru vina de a fi ortodocși! >> |
Unde gasesc cartea Românii în secolul al XIII-lea. Între Cruciată și Imperiul Mongol ?Preferabil nu in format pdf.
|
Ai putea să o găsești fie la o bibliotecă publică, fie pe net în format word la pagina (de unde se poate descărca), dar este totuși o carte de istorie foarte densă în informații, nu ușor de citit, cu subiecte care se reiau de mai multe ori de-a lungul cărții cu adăugiri și noi dezvoltări, adică este o carte asupra căreia trebuie să cam zăbovești, deși este bine structurată și scrisă de un istoric român semnificativ.
|
Citat:
Am cautat sa o cumpar de la o librarie online si nu am gasit-o. Banuiesc ca nu se mai printeaza. |
Alte prostii.
Eu cred ca e vorba de o prigonire reciproca. Nu stiu care ortodocsi sunt prigoniti, dar stiu ca si noi din eretici si alte fewluri nu-i scoatem pe altii si ne purtam asa cum ne purtam, in mod totusi neortodox. In loc de citate, mai bine veniti cu exemple concrete, povesti adevarate. Cine, cum si in ce fel este prigonit. |
Citat:
|
Domnule Decebal, stati dvs. calm ca si ortodocsii au prigonit destui catolici. Nu stiu de ce va place sa impartiti ura in stanga si in dreapta.
Istoria ar trebui sa fie o lectie, iar dvs. nu vreti sa invatati nimic din ea. Stiti ca cei care nu invata din istorie sunt blestemati sa o repete? In loc sa faceti mii de topicuri si postari in care ne aratati cat de rea e religia noastra, de ce nu ati venit aici pe sectiunea noastra sa postati o floare si un gand bun? Noi trebuie sa invatam din trecut, iar daca oamenii nostri s-au urat, noi trebuie sa ne iubim in numele Domnului! Uitati, fac eu primul pas: o floare pentru dvs. si toate cele bune! http://godmygrith.files.wordpress.co..._wild_rose.jpg |
S-au prigonit, s-au ucis unii pe alții și încă o mai fac.
După cum la fel de adevărat este că s-au ajutat reciproc în nenumărate împrejurări, s-au iubit, s-au iertat, au conviețuit, au întemeiat chiar familii - și încă o mai fac. Oare când au greșit și unii și alții? Oare când s-au prigonit? Oare când s-au iubit? Probabil au greșit tot timpul, nu-i așa?...:) Că deh, cum să iubești un eretic? Nici să se prigonească, admit, nici să se iubească, promit. Să se prigoneasco-iubească și să se iubeasco-prigonească, numai să știm și noi. Parol! |
Omilii la Matei - Sf. Ioan Gura de Aur
" Acum vedem ca majoritatea oamenilor au cu totul alt temei de dragoste si prietenie. Unul iubeste pentru ca e iubit, altul pentru ca e cinstit, altul pentru ca cutare i-a fost de folos la o nevoie sau la o afacere oarecare, altul pentru alta pricina asemanatoare.
Cu greu vei gasi pe cineva care, pentru dragostea de Hristos, sa iubeasca pe aproapele sau cu adevarat si asa cum trebuie sa iubeasca. Pe cei mai multi dintre oameni ii leaga unii de altii afacerile si treburile lumesti. Pavel n-a iubit asa ci pentru Hristos. Din pricina aceasta la Pavel, chiar cand nu era iubit asa cum iubea el, dragostea lui nu se stingea, pentru ca ii pusese radacina puternica dragostea de Hristos. Acum insa lucrurile sunt cu totul altfel. Daca vom cerceta cu atentie vom vedea ca la majoritatea oamenilor altele sunt pricinile care ii fac sa se iubeasca intre ei decat dragostea de Hristos. Si daca mi-ar da cineva putinta sa fac aceasta cercetare aici, intr-o asa mare multime de oameni, as arata ca pricini curat lumesti leaga pe oameni unii de altii. Si se vede aceasta din pricinile din care fac din prieteni dusmani. Pentru ca oamenii se unesc intre ei pe temeiul acestor pricini trecatoare, de aceea nici prieteniile dintre ei nu sunt nici calduroase si nici nu dainuiesc. Se intrerupe dragostea de se isca intre ei insulte, pagube de bani, invidie, dragoste de slava desarta si altele la fel cu acestea. Se intrerupe dragostea ca nu are radacina duhovniceasca. Dragostea de aproapele intemeiata pe dragostea de Hristos este trainica, nestricata, nebiruita, nesfaramata. N-o poate sfarama nici calomniile , nici nici primejdiile, nici moartea, nici ceva asemanator. Orice ar patimi un om care iubeste asa pe aproapele sau, nu va inceta niciodata a-l iubi, pentru ca se uita la pricina dragostei sale, la Hristos. Dar cel care iubeste pentru ca e si el iubit la randul sau, o termina repede cu dragostea daca prietenul sau il supara cu ceva. Dimpotriva cel legat de prietenul sau cu lantul dragostei de Hristos niciodata nu va pune capat prieteniei. De aceea si Pavel spunea: dragostea niciodata nu cade." |
Doamne cat de superb spus!!!! M-a induiosat tare, de unde e acest text? V-ar supara daca as lua o parte sa pun la semnatura?
|
Citat:
|
Uneori copiii mici, foarte mici, își astupă urechile cu palmele lor gingașe. Nu vor să audă. Nu vor să audă decât ce le convine lor. Așa sunt țâncii, deh! Nevricoși și spărioși foc, ca Mița lui Caragiale.
Cât despre zvonul cu ortodocșii care au ucis catolici.. să fim serioși!: pe vremea lui Mihai Viteazul, nici un ortodox nu a ucis nici un catolic. Exlusiv prin miracol, domnul Țării Românești s-a înscăunat la Alba-Iulia. Plăcut, fascinant, de-a dreptul mirobolizant pentru urechile roz ale copchilașilor. Cum o fi, însă, pentru urechile păroase ale măgarilor? Nu știu. Ortodoxia rusească nu a vărsat picătură de sânge nici în războaiele intestine nici în cele cu fârtații polonezi (care, desigur, pe mintea copilașilor, sunt de religie budiști și musulmani). Nici Vodă Ștefan cu ai lui nu a ucis picioruș de catolic. NIciodată, că el a luptat doar cu turcii, uneori și cu tătarii. Nici cei de prin Stambulul de azi, când se apărau prin cruciade, nu ucideau catolici: îi serveau cu dulceață de mure și îi rugau, dîndu-le icoane bizantine și răvașe cu muzică psaltică, să mai treacă și la anu cu urări, pe sub ferestrele lor boltite și luminate cu vitralii, precum sprâncenele mele... În cinstea lor ei doar trăgeau așa, la plesneală, ca la sărbătoare, cu tunul... Otrăvurile erau acadele, șerpii erau din cauciuc, apa fiartă era doar pentru rufele murdare ale bieților cavaleri duși departe de casă.... Iar să gețile erau de la însuși Eros, micuțul care le reînnoda iubirea pentru soțiile lăsate, hăt-departe, la Viena și Roma... În general, județele Harghita și Mureș, sunt sânul lui Avraam. Acolo, când nu beau pălincă împreună, românii și maghiarii, adică ortodocșii, catolicii și reformații, doar se prefac că-și bagă șișu-n burtă. În realitate, ei scriu panseuri filosofice de-a lungul râului, contemplînd peștișorii care satisfac dorinți fierbinți. Sic! P.S. Niciodată, de când e Brașovul, nu s-a pomenit ortodox să omoare un papistaș. Niciodată, după erminia extratereștrilor. |
Citat:
Riscați să vi se gripeze frumusețea aia de manea de la Taize, zău.... |
Sunt sigura ca Domnului ii place ce faceti si cum va iubiti aproapele, mai ales cand jigniti. Dar sititi cum e, Domnul le vede pe toate si vom da raspundere pentru fiecare gest urat care l-am facut si l-am spus.
Intrati in biserica si ganditi-va daca ce faceti si ce spuneti e pe placul Domnului, raspunsul s-ar putea sa va socheze. Daca dumneavoastra credeti ca e o porcarie, e parerea dumneavoastra si nu voi comenta, dar incercati sa tineti pentru dumneavoastra, pentru ca nici eu nu am blasfemiat sau am spus ceva rau despre ortodoxie, ci am destula iubire si pentru ea si o respect, inclusiv pe aproapele meu ortodox, pe care il admir si il iubesc :) Uitati pentru dumneavoastra: un gand bun, iubire si o floricica in semn de pace: http://3.bp.blogspot.com/-gzGWCfqJr_...240456558.jpeg E destul dispret si destula ura in lume, de ce sa nu incercam sa ne iubim si sa invatam din trecut? Revin la intrebarea mea, dobrin, v-ati supara daca as lua o parte din text sa pun la semnatura? M-a impresionat foarte tare! :) |
Istoria este, într-adevăr, nedreaptă... nedreaptă și-ntr-o atât de mică legătură cu valorile evanghelice. Așa cum scria și domnul profesor Cezar, au existat momente în care ne-am prigonit reciproc, dar și numeroase clipe ale istoriei în care am știut să fim creștini, să ne solidarizăm, să trecem prin viață după voia Domnului, în pace și bună înțelegere.
Tocmai de aceea, cred că este timpul ca, depășind căderile, eșecurile trecutului, să învățăm să mergem împreună mai departe, către ținta finală a pelerinajului nostru, care este Împărăția iubirii veșnice a Sfintei Treimi. Să călătorim împreună, în numele lui Hristos pentru că, așa cum atât de minunat scria Antoine de Saint-Exupery într-una dintre lucrările sale, cei care se iubesc cu adevărat nu se uită lung unul la celălalt, ci privesc împreună în aceeași direcție. Să fim și noi, ortodocși, catolici și protestanți împreună (de fapt, creștini), "cu ochii ațintiți asupra lui Iisus, Începătorul și Plinitorul credinței" (Evr12, 2), Singurul Ce poate șterge urmele lăsate în inimile noastre de nedreptățile și dezamăgirile istoriei și ne poate uni întru dragostea Sa! Hristos în mijlocul nostru! |
Citat:
|
Bineinteles ca ma refer la conflictele religioase, nu la luptele de la Posada sau primul razboi mondial. Ca sa nu mai vorbesc de implicarea Bisericii sau a unor clerici ortoodcsi, pentru ca nu exista asa ceva.
|
Citat:
|
Citat:
Cum să fie o porcărie! De ce vă numiți singură, cântările, cu acest urât adjectiv? Eu am spus (recitiți vă rog!, nu e frumos, ca, dumneavoastră, o credincioasă catolică și o adevărată Lady, să răstălmăciți cuvintele sincere ale unui credincios ortodox) că e o frumusețe! O frumusețe de manea! Nu așa am scris, oare? Și atunci de ce ziceți că e porcărie? E doar o manea și încă una chiar foarte frumoasă. P.S. Când, totuși, doriți să ascultați muzichie adevărată, chiar sfântă muzică îngerească, poftiți vă rog într-una din bisericile ortodoxe. Veți face apoi, cu ușurință, distincție între muzică și manea, chiar de aceasta din urmă e chiar frumoasă, precum aceea pe care o aveți la semnătură. Cu cele mai sincere sentimente, cu alese și umile plecăciuni, etc. etc. etc. supusul vostru consilier ocazional în cestiuni muzicale, umilul creștin de la (și din) țară, io Cezar, vă salut. P.P.S. V-aș trimite și eu un buchet de trandafiri, dar ai mei nu sunt doar imagini electronice, care dă bine pi sticlă, ci sunt de-a dreptul vii și țepoși, feciori de casă din bătătura mea cernoziomică și, tare mă tem, că firavă și gingașă cum vă va fi fiind mânușița, o, credincioasă Lady, zveltul trandafir să nu care cumva să vă înțepe și să vă curgă bob cu bob vreun sânge... Vreți să riscăm o altă Albă ca Zăpada? |
Am ascultat de ambele, de sigur, dar acest tip mi-e mai la suflet si imi place mai mult decat muzica ortodoxa, care si ea la randul ei, e intr-adevar, superba! E vorba de gust aici, domnule "Cezar", si de multe ori gusturile e bine sa nu se discute! :)
P.S domnule profesor: Maneaua are influențe din muzica populară aromână, greacă, turcă, arabă și sârbă și din muzica lăutărească românească; este remarcabilă capacitatea genului de a încorpora elemente din practic toate celelalte genuri muzicale accesibile culturii de masă din România (muzică pop, rap sau hip-hop, muzică dance, techno până la jazz, muzică rock.) Vedeti sa nu ii invatati pe copii gresit. O zi buna! |
Citat:
Nu de gust e vorba, ci de viață și moarte. Nu alegem Biserica după gust, nici cântările. Alegem viața sau moartea, așa cum spune Dumnezeu în versetul pe care l-am ales la semnătură (citiți, dacă voiți, vă rog frumos). În fine, nu vă mai dau bătăi de cap. Iertați-mi verva de polemist ratat. Nu vă vreau răul și nici nu vă mai cicălesc. Domnul să vă ocrotească! P.S. M-aș bucura să lăsați dicționarele când voiți să gustați viața. În loc să citiți despre manele, mai bine poposiți acasă, în biata noastră Românie și stați o vreme printre manele și maneliști. Apoi printre psalți. Apoi printre cântăreții din biserica dvs. Categoric, după aceste experiențe reale, concrete, veți face singură unele diferențe lămuritoare între muzica adevărată, sfântă și sfințitoare și celelalte lucruri care sună în urechi. Veți distinge, cu harul lui Dumnezeu, Muzica Vieții, de imitatoarele ei. Sufletul, când e curat și bine-voitor, e un muzician desăvârșit. Să auzim doar de bine! Doamne ajută! |
Multumesc de urare, domnule Cezar :) Domnul sa va ocroteasca si pe dumneavoastra.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:57:39. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.